Loting koppelt Ajax aan Sturm Graz in voorronde Champions League

    Loting koppelt Ajax aan Sturm Graz in voorronde Champions League

    dinsdag 19 juni 2018 om 14:20

    Ajax moet het in de tweede voorronde van de Champions League opnemen tegen Sturm Graz. Dat heeft de loting dinsdag bepaald. Ajax speelt eerst thuis.

    Het Oostenrijkse Sturm Graz eindigde vorig seizoen op de tweede plek in de Oostenrijke Bundesliga, achter RB Salzburg. De heenwedstrijden vinden plaats op 24 en 25 juli, de returns zijn een week later. Als Ajax erin slaagt de volgende ronde te bereiken, wachten op 7 of 8 augustus en op 14 of 15 augustus de twee wedstrijden in de derde voorronde om een plek in de play-offs. De play-offs worden afgewerkt op 21/22 augustus en op 28/29 augustus.

    Pas wanneer Ajax de play-offs weet te winnen, plaatst het zich voor de groepsfase van de Champions League. De formatie van trainer Erik ten Hag moet in totaal dus drie verschillende tegenstanders zien te verslaan voor het zich plaatst voor het miljardenbal.

    Als Ajax de tweede voorronde overleeft, maar in de derde of vierde voorronde alsnog wordt uitgeschakeld, mogen de Amsterdammers zich opmaken voor de groepsfase van de Europa League. Als Ajax in de tweede voorronde al wordt uitgeschakeld, wacht eerst nog de derde voorronde van de Europa League.

    Poll

    Overleeft Ajax de tweede voorronde?

    (7772 stemmen)

    Plaats een reactie

    PRICE +17711
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Absoluut haalbaar voor Ajax,deze ronde komen ze door.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4216
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    tsja, tis geen Rosenborg
    Vind ik leuk
    Koeroe +9543
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Wel beter dan Rapid Wien, dat ging toen ook zo lekker
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:22
    Sturm Graz is de nummer 2 van Oostenrijk.
    Red Bull werd kampioen.
    Is Austria Wien dan echt beter?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:01
    En ze wonnen vorige maand met 1-0 van RedBull om de beker,echt geen Walk in the Park, natuurlijk hoop ik voor het Nederlandse voetbal dat Ajax doorgaat want die punten komen ons allen ten goede.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:02
    Dat denk ik ook niet hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:05
    Het zijn gewoon vervelende teams om tegen te spelen maar ik sla Ajax wel hoger aan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:10
    Het lastige is denk ik vooral dat het voor hun uitdagender is.
    Waar PSV en Ajax dit jaar allebei last van hadden.
    Voor die clubs is tegen Ajax of PSV veel meer een uitdaging dan andersom.
    Daarom doen zij vaak harder hun best
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:55
    Dus is er iets ernstig mis met de professionele houding van de spelers. Het gaat ergens om dus moet je het gras op willen vreten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:08
    Dat denk ik wel.
    Alleen denk ik niet dat dat hier perse uit blijkt.
    Barcelona of Real verliezen ook weleens van kleinere teams.
    Die geven dan alles om van Real of Barca te winnen en bij Real en Barca waren ze minder gemotiveerd
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:10
    Vaak spelen ze dan met een B- team omdat er na een topwedstrijd volgt. Ik mag aannnemen dat Ajax die fout in ieder geval niet maakt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:14
    Dat zal Ajax sowieso niet doen, want veel belangrijkere wedstrijden hebben ze niet :p
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:26
    Maar slechter dan Barcelona, en dat ging ooit thuis best lekker. Dus ga lekker verder met appels en peren vergelijken.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Kom op gewoon vlot doorgaan,dit moet toch geen groot obstakel zijn.
    Vind ik leuk
    Kuip +5781
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:30
    Ik weet niet of jij de laatste jaren het voetbal nauwgelet volgt maar in Nederland spelen we sterk verouderd voetbal. Het niveau ontstijgt het niveau van de Luxemburgse competitie niet.
    Maw het niveau in Oostenrijk is hoger dan bij ons. In mijn ogen is Sturm Graz de favoriet.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:37
    Ajax moet wel betere aankopen doen,Bande Schuurs Labyad, tegen vertrek Zitech Kluivert wordt je er niet beter op.
    Spannende maand nog deze transfer periode. Sturm Graz normaal zou je zeggen die horde is te nemen,maar absoluut waar wat zijn wij in Nederland weg gezakt.
    Vind ik leuk
    yuuup +8573
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:27
    Dat heb jij goed gezien. Het is Storm Graz.
    Vind ik leuk
    ficusje +1667
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Gelukkig niet die grieken.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19875
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:08
    Precies. Maar hoop in ieder geval dat ze doorgaan! Succes!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:34
    En zo hoort het, ik hoop ook altijd dat PSV verder komt. Sterker nog ik zit op de bank in spanning mee te kijken en brul als ze scoren!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:35]
    Vind ik leuk
    bartjeee +200
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:23
    Haha ik heb hetzelfde wanneer ik naar ajax kijk als ze europa/champioensleauge spelen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:31
    Graz 70 punten (13 achter Salzburg), 22 gewonnen en tien verloren wedstrijden plus vier geljikspellen, acht punten voor Rapid Wien. Doelsaldo 23 (68:45). Oostenrijkse Bundesliga: tien teams, 36 wedstrijden, einde seizoen gemiddeld zeven ploegen boven 40 punten. Uitzonderingen daargelaten geen grote uitslagen voor Graz. Beker gewonnen in finale tegen Salzburg. Over twee weken friendly tegen Kopenhagen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Dat hebben ze in Amsterdam wel vaker gedacht.
    Dit moet nog maar even. Die lui zijn niet voor niets tweede geworden afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
    Wij werden ook niet zomaar tweede
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Na het debacle van Ajax vorig seizoen in de voorronde en het debacle van PSV vorig seizen in de voorronde ben ik er niet meer zeker van dat het haalbaar is ( eerst zien dan geloven ). Dat dachten we vorig seizoen ook.
    Nederlandse clubs, niemand is er meer bang voor in Europa.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
    Sturm Graz is te pakken, en dat gaat ook gewoon gebeuren. Verdomme Ajax dit is je kans.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:28
    Te makkelijk erover denken kan de valkuil betekenen. Zo makkelijk zal het niet gaan, al helemaal niet zoals Ajax zich de laatste maanden presenteerde met het niveau wat ze lieten zien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    Ten Hag lijkt me niet het type dat je weg laat komen met gemakzucht
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:42
    Als je hier niet van wint heb je niets te zoeken in Europa. Moet te doen zijn!
    Vind ik leuk
    yuuup +8573
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:29
    Een derde van de kans.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12279
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:40
    Inderdaad, dan begint t pas
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:04
    Ze zijn uiteraard te pakken, maar niet onderschatten. Rapid Wien, Rosenborg waren ook zeker te pakken en toen ging het ook niet echt lekker. De ronde hierna zal sowieso wel zwaarder worden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:02
    Het is zeker haalbaar, of het dan ook gebeurt is een tweede kwestie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:13
    En het seizoen ervoor el finale. Ja er zijn dus wel ploegen die bang zijn voor nlse clubs. Beetje overdreven zeg.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3186
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:39
    Het is nu ook weer niet zo dat je voor iedere club moet vrezen. Dat geldt ook voor PSV. Normaliter zou zowel PSV als Ajax doorgaan ten koste van Osijek en Rosenborg.

    Niet onderschatten en laten zien dat het gewoon mogelijk is.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10575
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Gewoon drie voorrondes overleven en hup de Champions League in!
    Zo makkelijk kan het zijn...
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Dit zullen we schriftelijk afdoen. Die Oostenrijkers hebben natuurlijk geen schijn van kans tegen het grote Ajax. Zelfs niet als wordt gespeeld op een alpenweide. Volgende slachtoffer svp........;););)
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:43
    Eerst maar eens zien, na afgelopen jaar weet je het gewoon niet meer.
    Vind ik leuk
    slaski +2089
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:07
    Dat denken en roepen ze al een jaar of 10 na iedere loting. Verblind door "kleine namen" roepen ze dat elke loting weer, zichzelf wijsmakend dat ze zelf nog tot de " grote namen" horen,en in theorie is dat ook zo natuurlijk, maar de praktijk wijst al jaren anders aan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:10
    Marc! Je weet nu waar de spelers moet kopen. Koop de beste bij Sturm Graz weg, net voor 24 juli.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26286
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:29
    Het biedt in ieder geval perspectief.

    Nu maar eens zien wat er beschikbaar is aan spelers aan het eind van juli.... zal nog een hele kluif worden om wat goeds neer te zetten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:32
    Maar niet zonder de jong,kluivert ,Ziyech en de Ligt
    Vind ik leuk
    buddha +7681
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:08
    dan staan er gewoon weer andere op het veld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:56
    Misschien wel 11
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:58
    Of course.denk niet dat ze met 7 gaan spelen.
    Vind ik leuk
    bartjeee +200
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:21
    Dat is te hooen voor het nl voetbal en voor ajax!
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1784
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:22
    Alles is HAALBAAR maar DOEN is anders!!
    en daar is Ajax niet zo sterk in, gezien de laatste 5 jaar
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16678
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Moet te doen zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    als je dit niet meer weet te winnen , heb je ook niks te zoeken in europa
    in ieder geval veel succes toegewenst vanuit Eindhoven
    en op zich een mooie tegenstander om op eigen vervoer naar toe te gaan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
    Sympathiek, bedankt
    Vind ik leuk
    kaazelien +2818
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
    Nog niks geleerd?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:53
    Rosenborg had ook te doen moeten zijn.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2818
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:56
    Ja idd,daarom misschien een keer de voetjes laten spreken ipv.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:00
    Volgens mij doet niemand alsof we al door zijn.
    Alleen als je de loting hoort en je hoort Sturm Graz lijkt het me normaal om te denken "dat kunnen we winnen". Als je een grote club loot denk je toch ook "oh kut, dit wordt lastig?"
    Vind ik leuk
    kaazelien +2818
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:07
    S6 ermee. Enige wat ik bedoel,er zijn geen moet te doen ploegen meer voor Nederlandse clubs.Je zult echt moeten knallen.Ik hoop ook dat het lukt hoor.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:13
    Oh dat bedoel je.
    We moeten zeker knallen, maar knallen tegen Sturm Graz zie ik eerder goedkomen dan knallen tegen een Engelse of Spaanse subtopper.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2818
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:26
    Als je dit overleefd,kom je die wel tegen waarschijnlijk.Het is voor jullie te hopen dat er nu wel een volwaardige selectie staat,als het bal begint.Daar is Ajax mijn inziens regelmatig te kort geschoten,de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:30
    Dat denk ik ook, maar deze trainer heeft Utrecht uitstekend voorbereid op Zenit.
    Dat laatste ben ik trouwens met je eens.
    En ik ben ook heel blij dat dat dit seizoen anders lijkt te gaan
    Vind ik leuk
    kaazelien +2818
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:37
    Ik hoop het voor je man.Wordt nog een hele dobber om dit bij elkaar te houden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:46
    Dat klopt, maar als ze nu kopen wat nodig is hoef je hooguit te vervangen in plaats van alles nog doen als de eerste wedstrijd gespeeld is
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:19
    Laat Sturm Graz nou precies hetzelfde denken. Op kut = pflaume na dan :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:22
    Sturm Graz zal denk ik met een goed gevoel naar de afgelopen kwalificatiepogingen van Ajax kijken denk ik.
    Hopelijk onderschatten ze ons :p
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Lastige tegenstander. Hopen voor het Nederlandse voetbal dat ze iig deze ronde overleven. Good luck
    Vind ik leuk
    YcB +53
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Dit moet gewonnen worden
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Punten nodig voor Nederlandse voetbal,PSV en Ajax moeten zich beide plaatsen.
    Vind ik leuk
    YcB +53
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    Inderdaad! Zou mooi zijn als er weer een keer twee nl clubs bij zijn in de champions league.
    Vind ik leuk
    Jorchie +289
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:42
    In de Europa League hebben ze toch veel meer kans om punten te scoren dan in de CL (Minder sterke tegenstanders!!). Is het voor het Nederlandse voetbal dan niet gunstiger dat ze beide in de EL mee gaan doen of krijg je voor de deelname aan de CL meer punten??
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:54
    Ja je krijgt 4 punten bij deelname CL. En volgens mij 0.5 punt per gewonnen wedstrijd dus dat duurt ff om dat in de EL te bereiken
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1599
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:13
    Mindere clubs? Atletico Madrid enz. mindere clubs?
    Vind ik leuk
    Jorchie +289
    woensdag 20 juni 2018 om 13:28
    Nee, maar het is jou toch ook wel duidelijk dat de clubs, die op de hoogste plaats geëindigd zijn in de competitie over het algemeen sterker zijn dan die daar onder geëindigd zijn.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1599
    woensdag 20 juni 2018 om 13:30
    Psv? Veel geluk met laf voetbal.
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    Wordt de volgende nacht merrie voor Ajax.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    PSV moet het ook eerst maar eens maar zien te lukken om zich te plaatsen voor de CL.
    Of ben jij die nachtmerrie tegen NK Osijek soms vergeten. Het hele Nederlandse voetbal stelt niet veel meer voor.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:35
    PSV en AJAX moeten door
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:29
    Is de loting van PSV ook al bekend? Vertel.... Toch niet Sturm Graz hopelijk.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:28
    Hoezo nachtmerrie? Ajax is nog steeds de laatste club die überhaupt de voorrondes is doorgekomen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:35
    Er kan ook sowieso een keer komen dat niemand de voorrondes doorkomt... Dat is dan de volgende glijpartij naar beneden. Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    Psv speelt volgens mij sowieso el
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Ja, twee wedstrijden? Dat weet je nog niet he?
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:02
    Volgens mij niet. Mocht PSV niet naar cl gaan dan poule fase el
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:07
    Van mij mag het allemaal Doorzon, maar je moet afwachten hoe ze het gaan doen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:42
    Misschien heb ik het wel fout maar bij mijn weten zijn Feyenoord en psv zeker van el poule fase. en mocht psv de voorronde wennen spellen ze cl
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:25
    Alleen PSV. Als die de knock-out van de CL verliezen komen ze in de poulefase van de EL
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:29
    Iedere club heeft zo z'n zwarte bladzijde, voor PSV bijvoorbeeld NK Osjiek
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:36
    Differdange voor FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:43
    Petrolul Ploiesti voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    50/50
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    Daar gaat ten Hag
    Vind ik leuk
    ficusje +1667
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Het negatieve grafvolk is er ook weer pffff.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1339
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    We gaan het zien. Ajax en voorronde CL is volgens mij niet zo'n goede match.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10575
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Kom maar op! :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    dat moet lukken@
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Kat in bakkie, en maar klagen
    Vind ik leuk
    Sil95 +9327
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Dit moet te doen zijn zou je zeggen.. Maar dat dachten we een aantal jaar terug ook van Red Bull en Rapid Wien. Vorig jaar natuurlijk ook tweemaal gesneuveld , tegen Nice en vervolgens ook Rosenborg BK. Ajax en voorrondes is niet de meest ideale combinatie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    De selectie wordt wel eerder versterkt
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:38
    Is dat zo? Schuurs en Bandé? Verder is het nog weer behoorlijk stil betreft inkomende transfers en dreigt ondertussen het vertrek van Ziyech, De Ligt en De Jong. Het kan wel eens weer een hele zure zomer worden in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:40
    En labyad en Magellan bijna.
    Ziyech vertrekt. De Ligt en De Jong zou me verbazen.
    In ieder geval doen ze nu op tijd zaken in plaats van in augustus
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26286
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:09
    Van die Bande moet men niet teveel verwachten.... en Schuurs is een groot talent maar niet degene die de kar moet trekken....
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:34
    Moet je daar een bepaalde leeftijd voor hebben dan? Goed genoeg is oud genoeg! Was bij Fortuna met 17 ook aanvoerder.... Ik wil niet zeggen dat hij direct de grote leider is maar waarom zou het niet kunnen?
    Bandé weet ik ook nog niet maar misschien gaat hij verbazen... Traoré vonden we ook allemaal niks maar die bleek toch best aardig te zijn...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26286
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:39
    Net uit de Juup... zie jij het gebeuren?

    Van mijn Belgische relaties hoor ik steeds dat die Bande een overschat voetballertje is. En dat het al een jaar huilen met de pet op zou zijn.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:43
    Ja dat zeg ik, wat ik van die Bandé gezien heb ben ik ook nog niet onder de indruk.... maar dat ben ik van Kluiver ook niet op een paar uitschieters na en dat valt toch niet tegen wat je daar nog voor krijgt....
    Schurs is natuurlijk gehaald als opvolger van De Ligt maar dan moet hij dit jaar nog wel blijven (dat moet hij sowieso en de Jong ook!!). Maar ja, legt het die mannetjes maar eens uit als ze met doekoe gaan zwaaien en Raiola als zaakwaarnemer hebben....
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:29
    Toen raakte Ajax belangrijke spelers kwijt en had ze geen vervangers.
    Nu zijn ze daar beter op voorbereid
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:43
    Wie hebben ze dan al en wie gaan er nog weg? Dat is nog geenzins zeker allemaal.
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:49
    Weg gaan kan iedereen. Tot nu toe alleen Kluivert (en Zyech?)
    Bande is al binnen. Dolberg is niet geblesseerd. Met een beetje geluk (volgens VP) is Magellan er ook
    Schuurs , labyad en hopelijk nog een spits (of is Cerny al volledig beschikbaar?)
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:51
    Met een beetje geluk raak je Neres, Dolberg en Frenkie de Jong ook nog kwijt. Of Dolberg ook in vorm komt voor de winterstop moet je ook maar afwachten.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:56
    Dat heeft Ajax wel deels in eigen hand. Of er moeten van zulke bizarre bedragen worden gestrooid dat het onmogelijk word om ze vast te houden. De Ligt, De Jong en Neres blijven allemaal nog een jaar. Daar heb ik alle vertrouwen in. Ziyech is al zo goed als weg.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:14
    Ik help het je hopen Jake, er wordt zo ontzettend veel geld geboden tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:20
    Ja maar de directie komt er gewoon niet meer mee weg. Ajax heeft meer geld dan Psv,Feyenoord en Az bij elkaar opgeteld om uit te geven. Verkopen is prima maar dan moeten ze ook echt alles op alles zetten om kwaliteit terug te kopen. Tadic halen is natuurlijk gekkenwerk die komt nooit. maar een Parejo losweken van Valancia, of een Pavon moet wel te doen zijn met het juiste bedrag.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:26
    Ja, dat bedoel ik nu precies. Je moet niet bang zijn om ook goed geld uit te geven. Dat betaalt zichzelf wel weer terug.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:01
    Ja of er moet een plan worden gepresenteerd dat Ajax daadwerkelijk van de beurs wilt gaan, of de Arena wil overnemen. Ajax is aan het sparen maar niemand weet eigenlijk echt waarom.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:05
    Voor de familie van een speler die dat heel goed kan gebruiken. Maar dat vinden ze zelf w.s. niet.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:20
    Moeilijke kwestie, zeker omdat er vrij weinig over bekend is. Maar wat moet Ajax dan? Zo maar even 5 miljoen over maken? Vader en broer zijn nog regelmatig te vinden op de toekomst. Dit is puur zakelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:35
    jakeisback,
    Als Ajax aan het sparen is schiet het niet echt op. Bij de laatste halfjaarcijfers kwamen ze nog niet aan een totaal van 50 miljoen.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:32
    Psv heeft over boekjaar 2017 welgesteld 0 euro winst geboekt met het bizarre uitgave patroon, mede daarom waren mensen zo kritisch over Brands.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:00
    jakeisback,
    Wat heeft het sparen van Ajax met de winst van PSV te maken?

    Waarom zou PSV winst moeten maken? De doelstelling van voetbalclubs is continuering het zijn geen beursgenoteerde bedrijven.

    Wie waren er zo kritisch op Brands en waarom?
    Voor de jaarrekening is niet de TD verantwoordelijk maar de Penningmeester.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:38
    Het is een samenwerking van. Jij berekent ook alleen maar de winst over boekjaar 2017 van Ajax. Tel dan de jaren bij elkaar op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:35
    jakeisback,
    Ik bereken helemaal niets. Ik heb het niet over winst.
    Ik heb het (net als jij) over het spaarbankboekje van Ajax.

    De laatste halfjaarcijfers geven aan dat Ajax aan Liquide middelen 47.257.000 bezit. Dit zijn dus de contanten die Ajax op de bank heeft staan (het spaarbankboekje) Dit is opgeteld, dit is het spaargeld van 100+ jaar Ajax.

    Volgens jou heeft Ajax meer om uit te geven dan Feijenoord, AZ en PSV bijelkaar. Ik heb het je al eens eerder gevraagd, hoeveel hebben die 3 clubs samen dan uit te geven?
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:34
    ? Ajax heeft veel meer middelen om spelers aan te trekken. Psv jou club heeft bijna geen euro op de bankrekening staan. Daar ging 1e instantie de discussie over. Ajax kan doormiddel van geld uit te geven weer zoals het hoort titel na titel binnen gaan harken. En ik denk dat Ajax dat ook gaat doen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 22:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:21
    jakeisback,
    Mijn eerste reactie (17.35uur) ging over het sparen van Ajax.
    Dus daar start dus de discussie.
    Dat is simpel te controleren door naar boven te scrollen.
    Jij blijft er voetbalclubs bij te betrekken welke niets van doen hebben met het sparen van dat beursgenoteerde bedrijf.
    Wanneer ik daar dan op in ga (Hoeveel hebben Feijenoord, PSV en AZ dan te besteden) kom je niet met antwoorden.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    woensdag 20 juni 2018 om 07:27
    Ik ken jou niet ik reageerde als eerste over het sparen van Ajax. Dus wat jij schrijft is totaal niet relevant. Vervolgens ga jij op mij reageren en dan ben ik genoodzaakt om je te corrigeren. Ajax heeft nabij een transferpotje van 40 miljoen. Psv en Feyenoord bij elkaar rond de 25 miljoen. Az kan ik niet terugvinden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:52
    Az niet terug kunnen vinden?
    Eerst beweer je Quote "Ajax heeft meer geld dan PSV, Feyenoord en AZ bijelkaar opgeteld om uit te geven".
    Eerst ga je iets beweren en wanneer je er vervolgens op gewezen word dat je uit je nek lul ga je het pas opzoeken.

    Vervolgens geef je aan het niet te kunnen vinden. Je weet dus helemaal niet waar je het over hebt.
    Overigens zul je van Gerbrands nooit horen hoe groot de oorlogskas is van PSV.
    Een welgemeend advies, sabbel eens wat minder uit je duim.

    Vind ik leuk
    Neuzekneus +810
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:37
    Dan zullen ze toch eens moeten gaan beginnen met t verhogen van het salarisafond, anders komt er niemand behalve middenmoot of jong talent
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:41
    Neuzekneus,
    Ajax heeft geen geld om het salarisplafond te verhogen.
    Het salarishuis moet in de begroting passen, vertel maar hoe je de begroting zou willen verhogen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +810
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:15
    Touché Pacte, was eventjes vergeten dat wij in NL (volgens mij als een van de weinige landen) een kloppende begroting moeten hebben. Weet je dan ook hoe het zit met transfergelden? Want volgens mij werkt het toch nog iets anders. Als je een speler koopt en bied hem een salaris van 1,5M p/jaar, en je zorgt dat dat van je totale geld word afgetrokken en gereserveerd voor zo’n speler, dan klopt je begroting toch ook nog? Dus op die manier zou het wel kunnen. Sterker nog, als zoiets mag hier van de knvb, dan MOET Ajax dat eigenlijk ook doen met hun saldo, of zeg ik nu iets raars?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:33
    jakeisback,
    Hoeveel geld heeft Ajax dan om uit te geven?
    En hoeveel kan PSV, Feijenoord en AZ bij elkaar opgeteld uitgeven?
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:13
    Neeeeeeeeeeeee,
    Neres niet.
    F. de Jong weg. ga ik wel van uit.
    Dolberg moet wel ok zijn. Hij zit toch niet voor niets bij Poetin
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:20
    Poetin heeft al laten weten dat hij niets, maar dan ook werkelijk niets, met Dolberg van doen wil hebben. Ras-Poetin ten voeten uit: wel willen organiseren, maar Dolberg een blik waardig keuren? Nee.
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:31
    Ik bedoelde het wk
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:58
    Ja, en je zei Poetin. Zeg dan gewoon wat je bedoelt ;-)
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:03
    ja, daar heb je gelijk in. Sorry
    Ik noem daar alles Poetin. De rest heeft niets in te brengen
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:08
    Daar heb je een goed punt. Poetin als eindverantwoordelijke. Hier geven we thuis altijd overal Rutte de schuld van, moet ie maar niet eindverantwoordelijk willen zijn, dus: eigen schuld, heel dikke bult.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Gezien het recente verleden is dit naar mijn mening niet de gunstigste loting.
    Betere resultaten tegen Grieken dan tegen Oostenrijkers de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:57
    We zullen zien, ik verwacht minimaal 3 goals voor onze vrienden uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:12
    Ze kregen er vorig jaar zat tegen die Oostenrijkers. Dus zou zo maar kunnen.
    Ze scoorden ook best vaak overigens.
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Moet lukken, maar dat heb ik wel vaker gezegd, en het net zo vaak aan het vekeerde eind
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    Thilo +2848
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Met Ten Hag is iedere tegenstander lastig
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    Das een feit
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Daarom speelden we AZ ook weg
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:44
    En verloren ze van FC Utrecht...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:47
    Toen was Ten Hag nog trainer van Utrecht. Dus dat is wel zijn schuld, maar niet zijn schuld als trainer van Ajax.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:49
    Daaruit kan je opmaken dat Ten Hag het beste is wat je kan overkomen... ;—/))
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:51
    Als we nou steeds alle trainers halen die ons punten kosten worden we vanzelf kampioen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:37
    En kansloos van psv
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:40
    En PSV kansloos van Ajax, Heerenveen en Willem 2.....en je punt is??
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:24
    Dat psv boven ajax os geëindigd
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:40
    No shit Sherlock!!
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:47
    We? Volgens mij kan jij geen knikker raken, 24/7 op internet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:50
    Een knikker is veel moeilijker te raken dan een bal, dus dat is niet eerlijk.
    Ik ben niet goed genoeg voor Ajax nee, maar ik heb het gevraagd en als ik af en toe kom kijken mag ik we zeggen.
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:17
    Er is zoveel niet eerlijk in de wereld, wen er maar aan. Ik snap het Ajax die warme club het wij gevoel lol.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:20
    Oh bedankt voor de superwijze les man.
    Verbazingwekkend ook dat je dingen niet begrijpt. Zul je wel vaak last van hebben.
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:21
    Graag gedaan je bent nooit te oud om wat te leren knul.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:23
    Goed man.
    Ga jij dan even leren wat sarcasme betekent?
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:28
    Moet het wel grappig zijn he
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:30
    Hoeft niet.
    Weer wat geleerd. Je hebt een topdag
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:31
    Geen dank iedereen kan iets nieuws leren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:32
    Nou, bij jou begin ik te twijfelen
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:33
    Twijfelen moet je nooit doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    Twijfelen kan supergoed zijn
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:40
    Als voetballer moet je nooit twijfelen maar doen en dat geld ook in algemeen in het leven. Twijfelaars komen nooit ver.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:47
    Ik zeg niet dat je heel lang moet twijfelen, maar twijfel zelf is niks mis mee.
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
    Ok duidelijk ieder zijn mening, suc6 tegen die Oosterrijkers.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Thanks
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:04
    Zeg companen, heb je er wel eens van gehoord dat fanatieke supporters zich identificeren met hun club? Dat is heel gewoon hoor, het komt bij elke club voor en je mag rustig ‘we’ zeggen als je vindt dat de supporters en spelers samen voor een resultaat knokken. Supporters ludiek en op de tribune (en op VP) en de spelers op het veld.
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:12
    Jij hoeft mij niks uit te leggen, ik kom al 40 jaar bij betaald voetbal. Elke profclub in Nederland geweest van VC Vlissingen tot FC Wageningen. Ik support AZ al langer als die knul leeft en heb nooit over we. Onee ik spreek mezelf tegen 1 keer in 1981 en 2009.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:16
    Dat mag gelukkig ook, ‘s lands wijs, ‘s lands eer.
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    Hoeveel wedstrijden hebben ze onder hem in Europees verband verloren.
    Hoeveel wedstrijden hebben ze het afgelopen jaar zonder hun eerste spits gespeeld.
    Er was het afgelopen jaar te veel gedoe rond de club en het team.
    Nu krijgt Ten Hag een faire kans.
    Vind ik leuk
    orion73 +1189
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Makkie
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Kat in bakkie en maar klagen pptt
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    wat een lange weg.
    Nederland is heel ver weggezakt.
    Hoe zit het met de winnaar van de JCschaal
    Vind ik leuk
    ReneAjax +1677
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Ah mooi, dat is gunstig, mag basel met Paok afrekenen, daarna kunnen ze Fenerbahce, de nieuwe club van Philip Cocu en Marco van Ginkel, of Standard Luik, of Spartak Moskou of Slavia Praag. De playoffs worden het moeilijkste... FC Basel, Benfica of Dynamo Kiev.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Nou op PAOK en Standard na is alles wel erg goed. Ze moeten wel een rete goed team gaan bouwen deze maand.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Iedereen gaat weer zeggen, dat is haalbaar..... Nou ik denk het mijne ervan..
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Precies!
    Vind ik leuk
    Streaker +2898
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
    Als Ajax deze wedstrijd niet wint hebben ze ook niks op dat podium te zoeken.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    als ze al 3 rondes moeten afwerken voor ze uberhaupt de poulefase halen.
    Dan kunnen ze het al vergeten in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    pos +7820
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:28
    Zonder Kluivert wordt het lastig.

    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:29
    Oei, dat zal nog niet meevallen. Laten we hopen dat Ajax dan een beetje in vorm is en nog voldoende spelers over heeft na de transferwindow van deze zomer.
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:30
    Het wordt tijd voor een volwassen selectie die wel dit soort wedstrijden wint, in plaats van een kleuterklas die door mindere goden afgestraft wordt puur op basis van inzet en ervaring.

    Dit ploegie moeten we kunnen pakken en ik accepteer dan ook niet minder dan 2 overwinningen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Zo ajax zal weer snel meer vrij hebben.
    Of ze moeten de scheidsrechter weer omkopen.
    Zo niet dan verliezen ze gewoon met 3-0.
    Vind ik leuk
    gustare +507
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Ajax heeft goede herinneringen aan Oostenrijkse clubs ;-)
    Vind ik leuk
    Mass +4065
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Nou...dat is nog niet gewonnen. De eventuele wk gangers zijn dan ook nog maar net terug van vakantie?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +446
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    Benieuwd of we in staat zijn met 2 clubs in de groepsfase te komen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:33]
    Vind ik leuk
    snorrepof +189
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    met alle respect voor sturm graz en co: dit moet een eitje zijn. maar goed, in het verleden behaalde resultaten tonen aan dat wedstrijden die een eitje zijn vaak geen eitje blijken
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1661
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:33
    Mooie loting, 1 met perspectief.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:33
    Oei,3 ronden!!!!Dacht de hele tijd dat ze maar 2 ronden hoefden.Maar ja Sturm Graz........,dat zal toch wel lukken?!
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:33
    Gewoon apfelstrudel van maken anders is het wel heel triest gesteld met het nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:34
    Sturm Und Drang Graz-uit altijd lastig ;-). Feyenoord ook ooit meegemaakt.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:33
    Jazeker,maar we gingen wel door!!!! Jaren 90, als je deze 'opa' weemoedig wil hebben,moet je zulke dingen aanhalen ha,ha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:03
    Ook Utrecht heeft ze toen uitgeschakeld. In de tijd van o.a. Vlodi Smolarek
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12862
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:35
    Makkie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:21
    heb je je kruiswoordpuzzelboekje weer voor je?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:39
    Gunstig, die Zwitsers kunnen niet voetballen.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    AUW!!!! Das sind doch Ostereicher mensch!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:40
    Weinig kans op de volgende ronde....
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:44
    Vergelijkbaar met Rosenborg. Makkie.

    Oh, shit...
    Vind ik leuk
    Padason +734
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:45
    Nou hopen dat de selectie niet weer overschattng van zichzelf heeft en denkt dat halen we wel ff zoals afgelopen seizoen. En dan later in het seizoen wil je vertrekken omdat Ajax een seizoen geen europees heeft gespeeld, maar deze gozers vergeten dat het echt aan hun zelf ligt of ze europees voetbal hebben of niet. Het moet gvd eens afgelopen zijn met het onderschatten van de tegenstander, niet lullen maar poetsen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:59
    Krijgen we ze weer... de reacties dat het te doen is , ronde verder etc etc... jullie leren het ook nooit. Het is de laatste jaren altijd fout gegaan tegen dit soort teams dus nee, het is geen makkie , geen makkelijk 'een ronde verder' . Ajax krijgt het tegen dit team heel zwaar, zeker gezien het feit dat ajax leegloopt, sturm graz niet. Hopende voor het nl voetbal wel maar ik zie ajax niet doorgaan, gewoon niet goed genoeg op dat niveau
    Vind ik leuk
    Johan_51 +20
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:00
    makkie. .... echt een makkie, maar wel een leuke uitwedstrijd, echt een aanrader.
    alleen maar mooie vrouwen daar, wij zijn er geweest met utreg, ik heb er geen lelijke vrouw gezien.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:04
    Moet te doen zijn. Maar dat dacht ik, net als veel anderen, ook van Nice en Rosenborg. Gelukkig kan ten Hag een team goed voorbereiden! Scheelt veel!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +942
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:04
    Lastig verhaal oeff.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    makkie, een stel vage oostenrijkers kan nooit wat zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    Succes Ajax!!
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    Ook gelijk weer klaar
    Vind ik leuk
    Renelas +148
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:11
    Tja, dit overleven ze nog wel, maar ik denk dat het gewoon EL gaat worden voor Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:15
    Ik hoop dat alle optimistische geluiden uitkomen. Het is niet goed voor de verdere ontwikkeling van het voetbal in Nederland én de spelers als we er elke keer niet bij zijn.

    Maar feit is ook dat als je in de voorronde moet beginnen het nog meer een loterij is en "de vorm van de dag" dan dat het met de daadwerkelijke kwaliteit van een ploeg te maken heeft of je door komt. Zo vroeg in het seizoen staan spelers (en soms ook trainers) nog niet op scherp. Dat is niet goed, maar wel menselijk.
    Vind ik leuk
    yuuup +8573
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:26
    Makkie twee keer 4-0
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:27
    Tja je zou zeggen dat moet te doen zijn maar ik moet het eerst zien eerlijk gezegd, Helemaal omdat we niet weten wie er nou nog weggaan en wie erbij komen. Goed het is te hopen dat de selectie snel rond is en we wat punten gaan pakken voor Nederland.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +652
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
    Nou moet ff iedereen blijven staan tijdens de training, dan moet het wel lukken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
    Kom op sturm graz pakken die neusjes appeltje eitje
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:04
    GVD ajax,pak die punten voor NL!!! Hoever zijn we afgegleden dat zelfs ik,ajax de winst gun omdat het NL voetbal het zo hard nodig heeft!
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:15
    voorrondes genoeg dus .... wel leuk voor ze
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:17
    Zo een gelijkwaardige tegenstander al ff geen prijs gepakt beide, en geen goede ervaren trainer beide bij Bayern gezeten. En kopen beide spelers die niet echt serieuze versterkimgen zijn maar een potencieel kunnen hebben. Dus 50% kans vooral gebasseerd op het vorige Ajax avontuur in Europa zelfs 60% voor Sturm Grass al hoe wel Ajax volgens de NL pers 100% door gaat. Ik hoop voor de Ajax fans dat ze sneuvelen en dan een echte trainer halen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4748
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:50
    Mooie loting voor Sturm Graz, deze loting stond niet op hun lijstje weet ik hadden liever een andere tegenstander gehad.
    Ik hoop sowieso dat alle NL Clubs heel ver komen in Europa want de punten zijn keihard nodig!!!
    Vind ik leuk
    Floris5 +105
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:58
    Iedereen in de voorrondes is te pakken. De ellende is dat de grote jongens nog lang met het WK bezig zijn en dat de transfers pas extreem laat bekend worden. Of spelers die een transfer willen maar nog niet hebben en daardoor niet optimaal beIg zijn met hun cluppie.
    Gelukkig zijn de nederlandse internationals wel beschikbaar......
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +50
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:53
    Appeltje eitje toch :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:00
    Oh wat lees ik nu al veel bericht dat het best lastig wordt. Als je hier al bang voor bent, heeft Ajax niets te zoeken in de CL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:02
    Arme kneuzen straks weer helemaal niets
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7391
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:24
    Nou dan weet je het wel. Als je niet snel je selectie op orde hebt dan ga je dit dus niet redden. En we weten hoe de koopjesjager daarmee omgaat. Hij wacht tot de uiterste datum. Nogmaals een midmid halen voor 20miljoen en die Zyech onder druk zetten. Anders ben je veel en veel te afhankelijk van de grillen van die lange bek met zijn gevolg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:40
    Dit gaat heel lastig worden zonder Ziyech en Kluivert. Dolbrrg heeft zijn oude niveau van 2016-2017 nooit meer gehaald. Klaas Jan is weer een jaartje ouder / roestiger. Ben heel benieuwd naar de slagkracht van Ajax. Op dit moment is Ajax voor mij de underdog.
    Vind ik leuk
    rik1958 +389
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:46
    Eerst afwachten welk team ajax op de been kan brengen...
    Vind ik leuk
    De Haan +142
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:44
    Dit moet te doen zijn. Maar alles Europees is een uitdaging tegenwoordig . 200 % inzet gevraagd. Debakel van vorig seizoen niet weer!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Loting koppelt Ajax aan Sturm Graz in voorronde Champions League