Loting koppelt Ajax aan Sturm Graz in voorronde Champions League

    Loting koppelt Ajax aan Sturm Graz in voorronde Champions League

    dinsdag 19 juni 2018 om 14:20

    Ajax moet het in de tweede voorronde van de Champions League opnemen tegen Sturm Graz. Dat heeft de loting dinsdag bepaald. Ajax speelt eerst thuis.

    Het Oostenrijkse Sturm Graz eindigde vorig seizoen op de tweede plek in de Oostenrijke Bundesliga, achter RB Salzburg. De heenwedstrijden vinden plaats op 24 en 25 juli, de returns zijn een week later. Als Ajax erin slaagt de volgende ronde te bereiken, wachten op 7 of 8 augustus en op 14 of 15 augustus de twee wedstrijden in de derde voorronde om een plek in de play-offs. De play-offs worden afgewerkt op 21/22 augustus en op 28/29 augustus.

    Pas wanneer Ajax de play-offs weet te winnen, plaatst het zich voor de groepsfase van de Champions League. De formatie van trainer Erik ten Hag moet in totaal dus drie verschillende tegenstanders zien te verslaan voor het zich plaatst voor het miljardenbal.

    Als Ajax de tweede voorronde overleeft, maar in de derde of vierde voorronde alsnog wordt uitgeschakeld, mogen de Amsterdammers zich opmaken voor de groepsfase van de Europa League. Als Ajax in de tweede voorronde al wordt uitgeschakeld, wacht eerst nog de derde voorronde van de Europa League.

    Poll

    Overleeft Ajax de tweede voorronde?

    (7804 stemmen)

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +21367
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Moet te doen zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    als je dit niet meer weet te winnen , heb je ook niks te zoeken in europa
    in ieder geval veel succes toegewenst vanuit Eindhoven
    en op zich een mooie tegenstander om op eigen vervoer naar toe te gaan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
    Sympathiek, bedankt
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Lastige tegenstander. Hopen voor het Nederlandse voetbal dat ze iig deze ronde overleven. Good luck
    Vind ik leuk
    YcB +53
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Dit moet gewonnen worden
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8749
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    Wordt de volgende nacht merrie voor Ajax.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    PSV moet het ook eerst maar eens maar zien te lukken om zich te plaatsen voor de CL.
    Of ben jij die nachtmerrie tegen NK Osijek soms vergeten. Het hele Nederlandse voetbal stelt niet veel meer voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:29
    Is de loting van PSV ook al bekend? Vertel.... Toch niet Sturm Graz hopelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:29
    Iedere club heeft zo z'n zwarte bladzijde, voor PSV bijvoorbeeld NK Osjiek
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:36
    Differdange voor FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9078
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:43
    Petrolul Ploiesti voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    50/50
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    Daar gaat ten Hag
    Vind ik leuk
    ficusje +2086
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Het negatieve grafvolk is er ook weer pffff.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1607
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    We gaan het zien. Ajax en voorronde CL is volgens mij niet zo'n goede match.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16561
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Kom maar op! :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    dat moet lukken@
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Kat in bakkie, en maar klagen
    Vind ik leuk
    Sil95 +10596
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Dit moet te doen zijn zou je zeggen.. Maar dat dachten we een aantal jaar terug ook van Red Bull en Rapid Wien. Vorig jaar natuurlijk ook tweemaal gesneuveld , tegen Nice en vervolgens ook Rosenborg BK. Ajax en voorrondes is niet de meest ideale combinatie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    De selectie wordt wel eerder versterkt
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:38
    Is dat zo? Schuurs en Bandé? Verder is het nog weer behoorlijk stil betreft inkomende transfers en dreigt ondertussen het vertrek van Ziyech, De Ligt en De Jong. Het kan wel eens weer een hele zure zomer worden in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:40
    En labyad en Magellan bijna.
    Ziyech vertrekt. De Ligt en De Jong zou me verbazen.
    In ieder geval doen ze nu op tijd zaken in plaats van in augustus
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:09
    Van die Bande moet men niet teveel verwachten.... en Schuurs is een groot talent maar niet degene die de kar moet trekken....
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:34
    Moet je daar een bepaalde leeftijd voor hebben dan? Goed genoeg is oud genoeg! Was bij Fortuna met 17 ook aanvoerder.... Ik wil niet zeggen dat hij direct de grote leider is maar waarom zou het niet kunnen?
    Bandé weet ik ook nog niet maar misschien gaat hij verbazen... Traoré vonden we ook allemaal niks maar die bleek toch best aardig te zijn...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:39
    Net uit de Juup... zie jij het gebeuren?

    Van mijn Belgische relaties hoor ik steeds dat die Bande een overschat voetballertje is. En dat het al een jaar huilen met de pet op zou zijn.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:43
    Ja dat zeg ik, wat ik van die Bandé gezien heb ben ik ook nog niet onder de indruk.... maar dat ben ik van Kluiver ook niet op een paar uitschieters na en dat valt toch niet tegen wat je daar nog voor krijgt....
    Schurs is natuurlijk gehaald als opvolger van De Ligt maar dan moet hij dit jaar nog wel blijven (dat moet hij sowieso en de Jong ook!!). Maar ja, legt het die mannetjes maar eens uit als ze met doekoe gaan zwaaien en Raiola als zaakwaarnemer hebben....
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:29
    Toen raakte Ajax belangrijke spelers kwijt en had ze geen vervangers.
    Nu zijn ze daar beter op voorbereid
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:43
    Wie hebben ze dan al en wie gaan er nog weg? Dat is nog geenzins zeker allemaal.
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:49
    Weg gaan kan iedereen. Tot nu toe alleen Kluivert (en Zyech?)
    Bande is al binnen. Dolberg is niet geblesseerd. Met een beetje geluk (volgens VP) is Magellan er ook
    Schuurs , labyad en hopelijk nog een spits (of is Cerny al volledig beschikbaar?)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:51
    Met een beetje geluk raak je Neres, Dolberg en Frenkie de Jong ook nog kwijt. Of Dolberg ook in vorm komt voor de winterstop moet je ook maar afwachten.
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:13
    Neeeeeeeeeeeee,
    Neres niet.
    F. de Jong weg. ga ik wel van uit.
    Dolberg moet wel ok zijn. Hij zit toch niet voor niets bij Poetin
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:20
    Poetin heeft al laten weten dat hij niets, maar dan ook werkelijk niets, met Dolberg van doen wil hebben. Ras-Poetin ten voeten uit: wel willen organiseren, maar Dolberg een blik waardig keuren? Nee.
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:31
    Ik bedoelde het wk
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:58
    Ja, en je zei Poetin. Zeg dan gewoon wat je bedoelt ;-)
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:03
    ja, daar heb je gelijk in. Sorry
    Ik noem daar alles Poetin. De rest heeft niets in te brengen
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:08
    Daar heb je een goed punt. Poetin als eindverantwoordelijke. Hier geven we thuis altijd overal Rutte de schuld van, moet ie maar niet eindverantwoordelijk willen zijn, dus: eigen schuld, heel dikke bult.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Gezien het recente verleden is dit naar mijn mening niet de gunstigste loting.
    Betere resultaten tegen Grieken dan tegen Oostenrijkers de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1519
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Moet lukken, maar dat heb ik wel vaker gezegd, en het net zo vaak aan het vekeerde eind
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Met Ten Hag is iedere tegenstander lastig
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    Das een feit
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Daarom speelden we AZ ook weg
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:44
    En verloren ze van FC Utrecht...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:47
    Toen was Ten Hag nog trainer van Utrecht. Dus dat is wel zijn schuld, maar niet zijn schuld als trainer van Ajax.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:49
    Daaruit kan je opmaken dat Ten Hag het beste is wat je kan overkomen... ;—/))
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:51
    Als we nou steeds alle trainers halen die ons punten kosten worden we vanzelf kampioen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:37
    En kansloos van psv
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:40
    En PSV kansloos van Ajax, Heerenveen en Willem 2.....en je punt is??
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:24
    Dat psv boven ajax os geëindigd
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:40
    No shit Sherlock!!
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:47
    We? Volgens mij kan jij geen knikker raken, 24/7 op internet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:50
    Een knikker is veel moeilijker te raken dan een bal, dus dat is niet eerlijk.
    Ik ben niet goed genoeg voor Ajax nee, maar ik heb het gevraagd en als ik af en toe kom kijken mag ik we zeggen.
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:17
    Er is zoveel niet eerlijk in de wereld, wen er maar aan. Ik snap het Ajax die warme club het wij gevoel lol.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:20
    Oh bedankt voor de superwijze les man.
    Verbazingwekkend ook dat je dingen niet begrijpt. Zul je wel vaak last van hebben.
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:21
    Graag gedaan je bent nooit te oud om wat te leren knul.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:23
    Goed man.
    Ga jij dan even leren wat sarcasme betekent?
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:28
    Moet het wel grappig zijn he
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:30
    Hoeft niet.
    Weer wat geleerd. Je hebt een topdag
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:31
    Geen dank iedereen kan iets nieuws leren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:32
    Nou, bij jou begin ik te twijfelen
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:33
    Twijfelen moet je nooit doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    Twijfelen kan supergoed zijn
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:40
    Als voetballer moet je nooit twijfelen maar doen en dat geld ook in algemeen in het leven. Twijfelaars komen nooit ver.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:47
    Ik zeg niet dat je heel lang moet twijfelen, maar twijfel zelf is niks mis mee.
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
    Ok duidelijk ieder zijn mening, suc6 tegen die Oosterrijkers.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Thanks
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:04
    Zeg companen, heb je er wel eens van gehoord dat fanatieke supporters zich identificeren met hun club? Dat is heel gewoon hoor, het komt bij elke club voor en je mag rustig ‘we’ zeggen als je vindt dat de supporters en spelers samen voor een resultaat knokken. Supporters ludiek en op de tribune (en op VP) en de spelers op het veld.
    Vind ik leuk
    companen +1275
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:12
    Jij hoeft mij niks uit te leggen, ik kom al 40 jaar bij betaald voetbal. Elke profclub in Nederland geweest van VC Vlissingen tot FC Wageningen. Ik support AZ al langer als die knul leeft en heb nooit over we. Onee ik spreek mezelf tegen 1 keer in 1981 en 2009.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:16
    Dat mag gelukkig ook, ‘s lands wijs, ‘s lands eer.
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    Hoeveel wedstrijden hebben ze onder hem in Europees verband verloren.
    Hoeveel wedstrijden hebben ze het afgelopen jaar zonder hun eerste spits gespeeld.
    Er was het afgelopen jaar te veel gedoe rond de club en het team.
    Nu krijgt Ten Hag een faire kans.
    Vind ik leuk
    orion73 +1423
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Makkie
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Kat in bakkie en maar klagen pptt
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    wat een lange weg.
    Nederland is heel ver weggezakt.
    Hoe zit het met de winnaar van de JCschaal
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3524
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Ah mooi, dat is gunstig, mag basel met Paok afrekenen, daarna kunnen ze Fenerbahce, de nieuwe club van Philip Cocu en Marco van Ginkel, of Standard Luik, of Spartak Moskou of Slavia Praag. De playoffs worden het moeilijkste... FC Basel, Benfica of Dynamo Kiev.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Nou op PAOK en Standard na is alles wel erg goed. Ze moeten wel een rete goed team gaan bouwen deze maand.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9064
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Iedereen gaat weer zeggen, dat is haalbaar..... Nou ik denk het mijne ervan..
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Precies!
    Vind ik leuk
    Streaker +3415
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
    Als Ajax deze wedstrijd niet wint hebben ze ook niks op dat podium te zoeken.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1373
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:27
    als ze al 3 rondes moeten afwerken voor ze uberhaupt de poulefase halen.
    Dan kunnen ze het al vergeten in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    pos +8770
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:28
    Zonder Kluivert wordt het lastig.

    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:29
    Oei, dat zal nog niet meevallen. Laten we hopen dat Ajax dan een beetje in vorm is en nog voldoende spelers over heeft na de transferwindow van deze zomer.
    Vind ik leuk
    Foebele +55093
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:30
    Het wordt tijd voor een volwassen selectie die wel dit soort wedstrijden wint, in plaats van een kleuterklas die door mindere goden afgestraft wordt puur op basis van inzet en ervaring.

    Dit ploegie moeten we kunnen pakken en ik accepteer dan ook niet minder dan 2 overwinningen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Zo ajax zal weer snel meer vrij hebben.
    Of ze moeten de scheidsrechter weer omkopen.
    Zo niet dan verliezen ze gewoon met 3-0.
    Vind ik leuk
    gustare +616
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Ajax heeft goede herinneringen aan Oostenrijkse clubs ;-)
    Vind ik leuk
    Mass +5249
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Nou...dat is nog niet gewonnen. De eventuele wk gangers zijn dan ook nog maar net terug van vakantie?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2650
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    Benieuwd of we in staat zijn met 2 clubs in de groepsfase te komen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:33]
    Vind ik leuk
    snorrepof +1024
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    met alle respect voor sturm graz en co: dit moet een eitje zijn. maar goed, in het verleden behaalde resultaten tonen aan dat wedstrijden die een eitje zijn vaak geen eitje blijken
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2038
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:33
    Mooie loting, 1 met perspectief.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1145
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:33
    Oei,3 ronden!!!!Dacht de hele tijd dat ze maar 2 ronden hoefden.Maar ja Sturm Graz........,dat zal toch wel lukken?!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20704
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:33
    Gewoon apfelstrudel van maken anders is het wel heel triest gesteld met het nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Franciscus +143
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:34
    Sturm Und Drang Graz-uit altijd lastig ;-). Feyenoord ook ooit meegemaakt.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1145
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:33
    Jazeker,maar we gingen wel door!!!! Jaren 90, als je deze 'opa' weemoedig wil hebben,moet je zulke dingen aanhalen ha,ha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:03
    Ook Utrecht heeft ze toen uitgeschakeld. In de tijd van o.a. Vlodi Smolarek
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:35
    Makkie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166014
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:21
    heb je je kruiswoordpuzzelboekje weer voor je?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:39
    Gunstig, die Zwitsers kunnen niet voetballen.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1145
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    AUW!!!! Das sind doch Ostereicher mensch!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:40
    Weinig kans op de volgende ronde....
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:44
    Vergelijkbaar met Rosenborg. Makkie.

    Oh, shit...
    Vind ik leuk
    Padason +946
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:45
    Nou hopen dat de selectie niet weer overschattng van zichzelf heeft en denkt dat halen we wel ff zoals afgelopen seizoen. En dan later in het seizoen wil je vertrekken omdat Ajax een seizoen geen europees heeft gespeeld, maar deze gozers vergeten dat het echt aan hun zelf ligt of ze europees voetbal hebben of niet. Het moet gvd eens afgelopen zijn met het onderschatten van de tegenstander, niet lullen maar poetsen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:59
    Krijgen we ze weer... de reacties dat het te doen is , ronde verder etc etc... jullie leren het ook nooit. Het is de laatste jaren altijd fout gegaan tegen dit soort teams dus nee, het is geen makkie , geen makkelijk 'een ronde verder' . Ajax krijgt het tegen dit team heel zwaar, zeker gezien het feit dat ajax leegloopt, sturm graz niet. Hopende voor het nl voetbal wel maar ik zie ajax niet doorgaan, gewoon niet goed genoeg op dat niveau
    Vind ik leuk
    Johan_51 +22
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:00
    makkie. .... echt een makkie, maar wel een leuke uitwedstrijd, echt een aanrader.
    alleen maar mooie vrouwen daar, wij zijn er geweest met utreg, ik heb er geen lelijke vrouw gezien.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26314
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:04
    Moet te doen zijn. Maar dat dacht ik, net als veel anderen, ook van Nice en Rosenborg. Gelukkig kan ten Hag een team goed voorbereiden! Scheelt veel!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1854
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:04
    Lastig verhaal oeff.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    makkie, een stel vage oostenrijkers kan nooit wat zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    Succes Ajax!!
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    Ook gelijk weer klaar
    Vind ik leuk
    Renelas +196
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:11
    Tja, dit overleven ze nog wel, maar ik denk dat het gewoon EL gaat worden voor Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:15
    Ik hoop dat alle optimistische geluiden uitkomen. Het is niet goed voor de verdere ontwikkeling van het voetbal in Nederland én de spelers als we er elke keer niet bij zijn.

    Maar feit is ook dat als je in de voorronde moet beginnen het nog meer een loterij is en "de vorm van de dag" dan dat het met de daadwerkelijke kwaliteit van een ploeg te maken heeft of je door komt. Zo vroeg in het seizoen staan spelers (en soms ook trainers) nog niet op scherp. Dat is niet goed, maar wel menselijk.
    Vind ik leuk
    yuuup +9463
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:26
    Makkie twee keer 4-0
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:27
    Tja je zou zeggen dat moet te doen zijn maar ik moet het eerst zien eerlijk gezegd, Helemaal omdat we niet weten wie er nou nog weggaan en wie erbij komen. Goed het is te hopen dat de selectie snel rond is en we wat punten gaan pakken voor Nederland.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1687
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
    Nou moet ff iedereen blijven staan tijdens de training, dan moet het wel lukken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
    Kom op sturm graz pakken die neusjes appeltje eitje
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1145
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:04
    GVD ajax,pak die punten voor NL!!! Hoever zijn we afgegleden dat zelfs ik,ajax de winst gun omdat het NL voetbal het zo hard nodig heeft!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166014
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:15
    voorrondes genoeg dus .... wel leuk voor ze
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:17
    Zo een gelijkwaardige tegenstander al ff geen prijs gepakt beide, en geen goede ervaren trainer beide bij Bayern gezeten. En kopen beide spelers die niet echt serieuze versterkimgen zijn maar een potencieel kunnen hebben. Dus 50% kans vooral gebasseerd op het vorige Ajax avontuur in Europa zelfs 60% voor Sturm Grass al hoe wel Ajax volgens de NL pers 100% door gaat. Ik hoop voor de Ajax fans dat ze sneuvelen en dan een echte trainer halen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6097
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:50
    Mooie loting voor Sturm Graz, deze loting stond niet op hun lijstje weet ik hadden liever een andere tegenstander gehad.
    Ik hoop sowieso dat alle NL Clubs heel ver komen in Europa want de punten zijn keihard nodig!!!
    Vind ik leuk
    Floris5 +118
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:58
    Iedereen in de voorrondes is te pakken. De ellende is dat de grote jongens nog lang met het WK bezig zijn en dat de transfers pas extreem laat bekend worden. Of spelers die een transfer willen maar nog niet hebben en daardoor niet optimaal beIg zijn met hun cluppie.
    Gelukkig zijn de nederlandse internationals wel beschikbaar......
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +94
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:53
    Appeltje eitje toch :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:00
    Oh wat lees ik nu al veel bericht dat het best lastig wordt. Als je hier al bang voor bent, heeft Ajax niets te zoeken in de CL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:02
    Arme kneuzen straks weer helemaal niets
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:24
    Nou dan weet je het wel. Als je niet snel je selectie op orde hebt dan ga je dit dus niet redden. En we weten hoe de koopjesjager daarmee omgaat. Hij wacht tot de uiterste datum. Nogmaals een midmid halen voor 20miljoen en die Zyech onder druk zetten. Anders ben je veel en veel te afhankelijk van de grillen van die lange bek met zijn gevolg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:40
    Dit gaat heel lastig worden zonder Ziyech en Kluivert. Dolbrrg heeft zijn oude niveau van 2016-2017 nooit meer gehaald. Klaas Jan is weer een jaartje ouder / roestiger. Ben heel benieuwd naar de slagkracht van Ajax. Op dit moment is Ajax voor mij de underdog.
    Vind ik leuk
    Patje41 +628
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:46
    Eerst afwachten welk team ajax op de been kan brengen...
    Vind ik leuk
    De Haan +270
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:44
    Dit moet te doen zijn. Maar alles Europees is een uitdaging tegenwoordig . 200 % inzet gevraagd. Debakel van vorig seizoen niet weer!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Loting koppelt Ajax aan Sturm Graz in voorronde Champions League