Ik wilde geen contract tekenen bij Ajax. Mijn keuze was al gemaakt

    "Ik wilde geen contract tekenen bij Ajax. Mijn keuze was al gemaakt"

    woensdag 20 juni 2018 om 07:05

    Daishawn Redan heeft absoluut geen spijt van zijn keuze om Ajax in 2017 in te ruilen voor Chelsea. Wel betreurt de jonge spits inmiddels de manier wáárop hij vorig jaar is vertrokken uit Amsterdam. 

    De zeventienjarige Redan vertelt dat in gesprek met ELF Voetbal"Ik wilde geen contract tekenen bij Ajax. Mijn keuze was al gemaakt. Ik wilde naar Chelsea. Toen werd het mij allemaal een beetje te veel."

    "Trainers, begeleiders; iedereen kwam naar mij toe om te vragen wanneer ik nou bij Ajax ging tekenen. Ik voelde druk vanuit de club. Toen dacht ik: ik kom gewoon niet meer opdagen. Dat is een fout geweest. Dat heeft me vorig jaar het EK met Onder 17 gekost, want ik heb vier maanden niet getraind of gespeeld."

    Inmiddels heeft de tienerspits meer begrip voor de situatie. "Eerlijk gezegd kan ik de houding van Ajax achteraf wel begrijpen. Ze vonden mij een groot talent en waren bang mij te verliezen."

    Plaats een reactie

    woensdag 20 juni 2018 om 07:10
    Tuurlijk jochie succes bij viteski
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:43
    En dan in de arena (zoals bijna elk seizoen) winnen. Shirt uit en zwaaien!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:46
    En dan nog vechten voor je voortbestaan..

    6x gewonnen bij ons sinds de jaren 50... viteski met ze russchische fakenews haha
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 07:16
    Is ook nog jong foutje maken kan snel gebeuren dan kan deze me nog wel beetje voorstellen ok, heeft hem dat ek al gekost dus hoop dat ie dr van geleerd heb
    Vind ik leuk
    Sigma +2630
    woensdag 20 juni 2018 om 07:43
    Nooit gehoord van deze vent....en zal ook nooit meer wat worden...
    Zijn ouders en hij hebben euro tekens voor ogen gezien....maar dat is van korte duur.....had hij het geduld kunnen opbrengen dan zou hij op latere leeftijd wellicht een toptalent zijn......

    Zie alle vroeg vertrokken spelers naar het buitenland...ik bedoel dan ook op 15/16 jarige leeftijd...je hoort helemaal niets meer van ze....Waarom niet? Heel simpel die grote clubs in het buitenland zijn geen opleidingsclub zoals oa Ajax dat wel is....Ze leren in de jeugd niet meer dan bij Ajax...

    Sorry maar in mijn ogen gaat het bij zulke gasten puur om het geld en kunnen zeggen ik heb bij een topclub gevoetbald...en dan heel zacht... alleen in de jeugd verder kwam ik niet....
    Vind ik leuk
    krul +234
    woensdag 20 juni 2018 om 17:11
    wie bedoel je kishna ? nouri ? bazoer ? riedewald ? wie bedoel je nou stuk voor stuk kapot gemaakt bij ajax sta niet stom te lullen gozer ik geef hem groot gelijk liever in een weiland met euros dan door ajax van je talent gekaapt te worden !
    Vind ik leuk
    Sigma +2630
    woensdag 20 juni 2018 om 23:02
    Ieder zijn mening Pik.....!!! maar stom lullen doe ik zeker niet en die voorbeelden die jij aanhaalt...is zinloos dat weet jij ook...ik heb het over de jeugd van onder de 17....

    En normaal je mening geven kan ook wel...of niet dat gozer!!

    Drie van de namen die jij nu noemde hebben hun talent niet waar kunnen maken bij Ajax.... maar ook niet in de top competitie waar ze naar toe zijn gegaan....
    Vind ik leuk
    krul +234
    donderdag 21 juni 2018 om 01:12
    Dus dat dan heb in het maar over 3 talenten! Besef 3 van de honderdenen die wekelijks uit de jeugd van andere clubs weggelokt worden met mooie praatjes omvervolgens op het veld doorneer te vallen ! Die jongen heeft de juiste keueze gemaakt chelsea of ajax je bent een idioot als je dan nog voor ajax kiest ! Met je geld is alles
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    woensdag 20 juni 2018 om 07:43
    Ouders van zulke talenten zien ook euro tekens, jammer want hoor je niks meer van.
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    woensdag 20 juni 2018 om 08:34
    Toen God de intelligentie uitdeelde ging Redan in dekking
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +48
    woensdag 20 juni 2018 om 08:41
    Daishawn Redan is gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Voor Chelsea zou hij nog wel wat voor kunnen betekenen maar voor Ajax komt hij gewoon te kort. Met alle respect naar Chelsea toe overigens.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:01
    Haha klinkt niet erg respectvol richting Chelsea.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3411
    woensdag 20 juni 2018 om 14:42
    Ik wilde wat zeggen maar alleen lachen volstaat wel
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:48
    Oh ik ga naar Chelsea ik wil niet bijtekenen (kan allemaal er niet voor uitkomen en gewoon wegblijven kan niet)
    Is onprofessioneel en laat zien dat je mentaal verre van klaar ben voor een club bij de top.

    zo simple als dat, Als hij denkt dat daar zijn toekomst licht moet hij dat doen zijn vrije keus,
    Dat dit bij 90 van de 91 spelers uit Nederland niet de juiste weg is zo jong daarheen gaan moet je dan maar denken ik ben veeel beter????
    Financieel zal het wel aantrekkelijk zijn geweest S6




    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    woensdag 20 juni 2018 om 08:53
    Dus iedereen bij Ajax kwam hem onder druk zetten en nu denkt deze knul dat hij het anders had moeten doen. Dit is precies wat 17 jarigen nog niet kunnen. Dit is niet verwijtbaar.
    Bij Ajax moeten ze eens even normaal doen wanneer 17 jarigen doen wat 17 jarigen doen. Dit zal ongetwijfeld bij alle clubs gangbaar zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:30
    Zo is het lefmeister.. jongens tot hun 21e gewoon lekker mee laten voetballen, zonder te lullen over contracten. Je hoeft ze niet vast te leggen. En als ze dan vertrekken? Ja, so be it.
    Vind ik leuk
    Mari +8581
    woensdag 20 juni 2018 om 10:49
    Maar, moet je ze dan niet wijzen op gevaren/alternatieven/op de weg van geleidelijkheid/dat hun tijd echt nog wel komt.
    Volgens mij gaat dat net zo met opvoeding van je kinderen
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    woensdag 20 juni 2018 om 13:55
    Opvoeding zou ik niet aan de leiding van een profclub overlaten.
    Vind ik leuk
    Mari +8581
    woensdag 20 juni 2018 om 13:57
    haha, nee
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    woensdag 20 juni 2018 om 16:07
    Klopt wel wat je zegt hoor. Maar mijn punt is meer dat een jongen van 17 jaar probeert zich te verdedigen tegen dingen waar hoj eigenlijk nog niet rijp voor is. Zo’n hele club die zich tegen je keert. Supporters die daarin meegaan. Ouders die als geldwolven worden weggezet.
    Dat zijn dingen waar menig vollwassen mens geen raad mee weet.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    woensdag 20 juni 2018 om 09:28
    Het rare is dat van Seumeren iets zegt het normaal is dat spelertjes vertrekken omdat het beter is bij Ajax,PSV en Feyenoord maar als een speler daar weg gaat is de speler idioot
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:03
    Dit is appels met peren vergelijken. Bij de Nederlandse top wordt je beter en heb je zicht op speeltijd. Bij de Engelse top wordt je beter, misschien zelfs nog beter dan hier, alleen heb je geen zicht op speeltijd.
    Daarom ben je dom als je naar het buitenland gaat.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    woensdag 20 juni 2018 om 10:18
    Er zijn toch verschillende geweest die het wel hebben gered.zo zijn er ook genoeg die er hier afvallen.als je echt erboven uitsteekt dan speel je overal. Kan me nathan Ake nog herinneren die werd door iedereen ook hetzelfde neergezet maar speelt gewoon.
    Vind ik leuk
    Mari +8581
    woensdag 20 juni 2018 om 10:47
    Het hangt ervan af waar je naar toe gaat.
    De weg van de geleidelijkheid is beter dan en te grote stap.
    Van Utrecht bijv, naar PSV bijv en niet naar Everton
    Van PSV bijv naar Everton bijv en niet naar MU
    Vind ik leuk
    Mari +8581
    woensdag 20 juni 2018 om 10:05
    van Seumeren
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20793
    woensdag 20 juni 2018 om 10:23
    Next.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:00
    Redan had nu gewoon vaste spits in Ajax 1 geweest. Bij Chelsea is er altijd wel een kaper aan de kust
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    woensdag 20 juni 2018 om 12:20
    .... op de kust.

    Maar dat terzijde.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    woensdag 20 juni 2018 om 12:19
    Ach ja..... wat maakt het nog uit....
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:10
    Het maakte Ajax niets uit om hem te verliezen, maar om de transferrechten te verliezen. Niet alleen de spelers zijn geldwolven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik wilde geen contract tekenen bij Ajax. Mijn keuze was al gemaakt"