Van Seumeren maakt zich kwaad over PSV, Ajax en Feyenoord: Twaalf spelertjes!

Van Seumeren maakt zich kwaad over PSV, Ajax en Feyenoord: "Twaalf spelertjes!"

Gepubliceerd: woensdag 20 juni 2018 om 08:00wo 20-06-2018 om 08:00

FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren luidt de noodklok. Hij vindt het schandalig dat Nederlandse topclubs talentjes wegkapen uit de jeugdopleidingen van Utrecht en andere Nederlandse ploegen. 

In gesprek met Voetbal International begint Van Seumeren aan zijn tirade. "Wat ik graag even wil aankaarten nu we het over jeugd hebben: de top-drie heeft twaalf spelertjes van onze Onder-11 benaderd. Twaalf! Vijf jongetjes zijn we daardoor kwijtgeraakt. We hebben de hoogste graad van opleiden. We investeren er veel geld in. Maar ouders laten zich gek maken door de topclubs."

"Die jongens moeten vervolgens wisselen van school en sociale omgeving. Dat is niet alleen een klacht van ons, maar van veel clubs. Een groot probleem in ons voetbal en voor mij een enorme frustratie."

Van Seumeren vindt het onbegrijpelijk. "In deze regio zit enorm veel talent. Bij Oranje Onder-17 dat Europees kampioen werd, spelen drie Utrechters. Twee van hen zitten alweer bij Ajax. Er zou een gentlemen's agreement moeten komen, om te garanderen dat clubs bereid blijven te investeren in jeugd. Ik zou zeggen: geen spelers tot zestien jaar weghalen. We hebben dat ooit al eens bij de KNVB gelanceerd, maar dat is nooit wat geworden."

Poll

Eens met Van Seumeren?

(6645 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 juni 2018 om 08:16
En Utrecht scout al vanaf 5 jaar in de wijde omgeving. Ziek is het hele zooitje geworden, zwaar ziek. Iemand verwijten wat je zelf ook doet.
Vind ik leuk
mcmodd +25950
woensdag 20 juni 2018 om 09:13
Binnenkantje, dat scouten heeft tot doel om amateurclubs te ondersteunen met voetbalontwikkelprogramma’s. Die kinderen gaan niet zomaar allemaal in Utrecht naar school of met hun ouders daar naartoe verhuizen. “Gooi geen kreten in het midden van de vijver, geen enkele kreet wordt een mooie zwaan’ luidt een oud Russisch gezegde.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 13:35
Dat klinkt leuk mcmoddje maar ik weet dat het allemaal wel meevalt met die programma’s. Ook deze kinderen worden vele malen in de week verwacht op de club en de impact op hun leven is ook groot.

Jij kan interessant lullen wat je wil. Het is allemaal ongezond en gericht op 1 ding.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 16:11
en jij praat onzin en onwaarheden.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 16:42
Verklaar je nader want hier is geen verweer tegen. Welke onzin en onwaarheden.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 17:52
dat utrecht jochies onder de tien buiten utrecht vandaan haalt.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 18:22
Geloof mij dat het gebeurt maat! Zelf meegemaakt dat een jongen van 9 op proeftraining wordt gevraagd.
Dus onzin en onwaarheden?
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:32
ja onzin en onwaarheden omdat het niet gebeurd want het beleid is bij utrecht dat spelers tot 12 jaar uit utrecht komen daarbuiten word niets gehaald laat staan bij andere bvo s.
dat een jongen van 9 gevraagd word mee te trainen zou idd kunnen maar niet als hij van buiten de provincie komt.
maar geef mij dan maar een naam dan van een jong jochie die van buiten utrecht gehaald is en die in onder 11 speelt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:34]
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 18:40
Ik dacht meer aan de stad Utrecht, maar goed. Keeper uit Huizen, is geen provincie Utrecht.
Het gebeurt dus wel. En jij lult uit je nek en beschuldigt anderen terwijl jij het zelf blijkbaar niet weet.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:42
en hoe oud is die keeper?
en wat is zijn naam want je praat onzin net als vele anderen hier maar niemand die met een voorbeeld van een speler komt laat staan een naam en weet je waarom niet omdat het niet zo is maar nogmaals kom met een naam en ik ben de eerste die toegeeft dat het wel zo is
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 18:47
Ik praat over 3 jaar geleden, en dat jongetje was 100% onder de 12. Die proeftraining was een jongetje van 8 en dat was ook op een half uur rijden.
En ik ga niet natuurlijk geen namen droppen. Als jij het allemaal zo goed weet en niets gelooft moet je het zelf weten. Maar Utrecht is geen haar beter en moet zich niet gedragen als slachtoffer terwijl ze zelf hetzelfde doen.

En als jij zo goed ingevoerd bent in Utrecht dan weet je het zelf ook heel goed.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:48]
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:49
blijkbaar is utrecht dat wel maar goed zolang jij niet met een naam komt is het gepraat in de lucht zonder onderbouwing.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 18:53
Volgens mij heb ik het aardig onderbouwd, jij komt ook niet verder dan het niet waar is. Blijf jij lekker in je droomwereld waarin Utrecht dat allemaal niet doet.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:00
nogmaals kom dan met een naam die in de jeugd speelt bij utrecht die niet uit utrecht komt dat kun je niet want die is er gewoon niet maar bewijs mij het tegendeel dan want jij beschuldigd de club ervan dan neem ik aan dat je dat kunt aantonen toch?
dat ik het niet onderbouwd is ook logisch het is namelijk niet te onderbouwen omdat het niet waar is..
maar blijf er zelf in geloven in jou droomwereld ik weet er niets van maar werkt wel met de jeugd bij utrecht.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 05:56
“De eerste focus van de scouting van FC Utrecht ligt bij de onderbouw. In een straal van dertig kilometer van Stadion Galgenwaard wordt gezocht naar talent in alle teams en op alle niveaus.”

Dit haal ik zo van de Utrecht-site af. Huizen, Hilversum, Loosdrecht en Bussum liggen binnen de 30km maar in Noord Holland. Het staat dus zelfs in het beleid!
Vind ik leuk
4everfcu +5081
vrijdag 22 juni 2018 om 08:20
oke ik probeer het nog een keer kom met een naam dat is toch niet zo moeilijk of wel.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 08:48
Jij zegt dat het niet zo is, ik zeg van wel. Er wordt wel degelijk gescout door Utrecht bij de jongste jeugd in de wijde omgeving. Het bewijs staat op je eigen site.
Ik ga geen namen noemen, dat snap jij zelf toch ook wel.

Nogmaals, er zat/zit een keeper uit Huizen in de opleiding en die is 100% onder de 11 daar gekomen. Het is ongelogen dat er jongetjes van 8 getest worden. Een andere keeper van 8 jaar(misschien nu 9) sluit als het goed is na de zomer aan. Ik heb 100% zeker een Utrecht scout gesproken die stond te kijken bij de 5 en 6 jarigen, en die vroeg info over een paar spelertjes.

Daarbij staat het zelfs op de site.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:54]
Vind ik leuk
4everfcu +5081
vrijdag 22 juni 2018 om 11:02
je praat onzin maar goed geloof lekker wat je wilt utrecht scout onder de 12 jaar alleen in de provincie.
jij blijft maar roepen van niet en ondertussen kun je met niet een naam van een speler komen en roep je dat je niet met een naam gaat komen en weet je waarom omdat je het simpelweg niet kan.
en een scout van utrecht die aan jou vraagt om info voor een speler haha hoe ongeloofwaardig wil je het hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 11:04]
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 16:07
Jij weet het allemaal zo goed hè? Met je ongeloofwaardig. Weet je wat ongeloofwaardig is? Dat jij bij Utrecht zit, want jij begrijpt verdomd weinig. Het staat goddomme op de Utrecht site, en dan nog volhouden dat het niet zo is.
Dat is niet gewoon dom maar dan ben je wereldkampioen dom.

En daar ga ik nog mee in discussie ook. Struisvogel!
Vind ik leuk
4everfcu +5081
vrijdag 22 juni 2018 om 19:04
zielige domme jongetje ik blijf niet aan de gang geloof lekker wat je wilt ik weet wel beter nu ben je al drie dagen een discussie aan het voeren maar heb je in drie dagen nog steeds mn vraag niet beantwoord en die was kom met EEN naam en dat kun je niet maar gewoon volhouden hoor.
Vind ik leuk
Strijp +13989
woensdag 20 juni 2018 om 08:18
Een land van vrije handel, de benadeelde zal je altijd horen ja. Zolang het niet in strijd met de wet is zie ik geen reden tot klagen. Ook in Utrecht mag gescout worden. Bedenk een goed plan om ze te houden.
Vind ik leuk
#Keizerout +41485
woensdag 20 juni 2018 om 08:21
Wetten worden aangepast als ze niet werken zoals we willen.
Of er komen nieuwe wetten.
Een heleboel dingen die nu niet mogen waren eerst niet in strijd met de wet. Tot mensen gingen klagen.
Vind ik leuk
Strijp +13989
woensdag 20 juni 2018 om 08:23
Eens, we zullen het zien, er kan enigszins wel op gecontroleerd worden of richtlijnen voorgeschreven worden, al heb ik er mijn bedenkingen bij als de KNVB dit gaat beslissen
Vind ik leuk
#Keizerout +41485
woensdag 20 juni 2018 om 08:26
Ik denk dat het wel goed zou zijn.
Als de grote talenten voor een groot deel doorbreken bij hun eigen clubs houden die daar meer aan over.
Kunnen ze meer investeren en jeugd en eerste elftal.
En een groot deel van de gehaalde jeugdspelers valt bij Ajax in ieder geval toch weer af volgens mij.

Daarnaast klagen we als buitenlandse clubs het bij onze topclubs doen. Dan is het eigenlijk gek om het goed te vinden als de topclubs het bij de rest wel mag.
Vind ik leuk
Fritske01 +4827
woensdag 20 juni 2018 om 08:18
Man dat is toch van alle tijden. Alle clubs hebben open dagen en cliniks waar beloftevolle spelers mogen tonen wat ze kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:18
En Utrecht haalt weer jonge spelers bij amateurclubs weg, die zijn hier ook niet blij mee.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:36
die zijn er juist wel blij mee maar goed.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6071
woensdag 20 juni 2018 om 08:18
Utrecht pikt zelf vast geen talentjes op bij amateurclubs of andere bvo’s
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:37
klopt utrecht haalt geen jonge jochies bij andere bvo s maar noem er anders een.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:18
In Eindhoven zitten ze vooral achter de jeugd onder de 11 aan!
Vind ik leuk
Importbrabo +1927
woensdag 20 juni 2018 om 08:25
Echt? Ik dacht dat Het Hofnarretje toch echt Amsterdams was.
Vind ik leuk
pietprecies +10338
woensdag 20 juni 2018 om 08:19
Tja, wat wil deze man nou? Alsof al hun jeugdspelers al sinds hun 10de bij hun club rondlopen..

Ik heb nieuws voor Frans, dit gebeurt bij alle clubs in Nederland.

De regel die hij voorschrijft is natuurlijk ook bullshit want dan komt er gewoon een buitenlandse club a la Chelski die niks met de KNVB te maken heeft die dan dankjewel zegt, zo maak je het alleen maar erger..
Vind ik leuk
#Keizerout +41485
woensdag 20 juni 2018 om 08:22
Onder de 16 zijn internationale transfers niet toegestaan.
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1176
woensdag 20 juni 2018 om 08:19
Het is een domino effect de (sub)topclubs in Europa halen de grootste talenten bij de top3 weg en hun weer bij de subtop/middenmoot enzovoort enzovoort zwaar k*t (i know) maar zo is het nou eenmaal maar die Utrecht baas heeft desondanks uiteraard wel groot gelijk er moet verandering in komen wereldwijd wel te verstaan.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
woensdag 20 juni 2018 om 08:20
De hoogste graad en op één na de grootste bek van seumeren!

Wij Ajacieden hebben helaas de grootste bek (-:

Maar de jongens bepalen zelf met hun ouders. Als Utrecht nou eens constant bovenin mee zouden draaien (top 3) dan zouden ze echt niet weg willen toch.

Niet zeuren van seumeren
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:40
wie zegt dan dat ze weg willen? dat maak jij ervan maar van de 12 benaderde spelers zijn er 8 gebleven.
en misschien kun je gelijk vertellen wanneer hij een grote bek heeft gegeven?of is het gewoon pure haat van je .
Vind ik leuk
Shelbourne +5858
woensdag 20 juni 2018 om 08:20
Welkom in de wereld van het profvoetbal, ieder club wordt leeg gehaald door een grotere club.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2183
woensdag 20 juni 2018 om 08:21
Haalt Utrecht geen jeugdspelers bij andere clubs weg dan? Maar ik snap zijn gedachte. Maar daar heeft helaas elke club last van. Ook bij Ajax en Feyenoord wordt geshopt door de internationale top. Uiteindelijk draait het om geld.
Vind ik leuk
jamesquinn +3848
woensdag 20 juni 2018 om 08:21
Het is toch volkomen logisch dat een speler naar een grotere club wil? Als je op jonge leeftijd alleen naar Telstar kan, maar daar ontwikkel je je goed zodat je dan naar Ajax of AZ kan, dan ga je toch? Of moet je dan verplicht tot je zestiende bij telstar blijven..?
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:21
En waar haalt Utrecht spelers van onder de 8 vandaan? Bij de amateurs. Hypocriete reactie van van Seumeren. Ajax, PSV en Feyenoord raakt spelers van 15, 16 kwijt aan hele grote clubs. Daar horen we deze vetklep niet over.
Vind ik leuk
BS +1319
woensdag 20 juni 2018 om 09:12
De spelers die Utrecht weg haalt bijj amateurclubs hebben allemaal een RAC contract gesloten met Utrecht, Dat betekend dat die jongentjes allemaal op dezelfde school blijven zitten en gewoon in hun eigen buurt opgroeien, daar gaat het om. Als je er geen verstand van hebt reageer dan niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:14
Dat is grappig. Ik woon in Heerhugowaard, zeker 1,5 uur rijden van Utrecht, ook daar worden spelers weggeplukt door Utrecht.....
Vind ik leuk
BS +1319
woensdag 20 juni 2018 om 09:20
Niet van 10 jaar, die zijn al een stuk ouder. Utrecht zorgt ervoor dat de spelers op hun eigen school kunnen blijven zitten in hun eigen omgeving, 1,5 rijden daar beginnen ze niet aan bij onder de 16 jaar
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:22
Als je er geen verstand van hebt, zwijg dan toch?
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 19:26
Dat stukje in 1,5 uur?
Doe jij nog alles op de fiets ?
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 19:28
Op bepaalde tijden doe je er zelfs nog langer.over en ik hou mij aan de snelheid ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 20:34
Dat klopt. Ik reed altijd de ‘goede’ kant op. Net iets meer dan een uur.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:48
maar niet onder de 12 jaar gochem.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 19:11
iets met volwassen reactie? of geldt dat alleen voor supporters van Ajax, kleine puber tokkie
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:46
vetklep jij zou ook wel een goede opvoeding gehad hebben en als er zo iemand op reageert kun je je verhaaltje weer afspelen dat iedereen jou club zo haat en dat het van een kant komt.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 18:49
Tegen knulletjes als jij, zeggen we 1 ding: Luinge zag het niet, wij zagen het wel, Wamberto stond meters buitenspel!
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 18:54
lekker volwassen reactie mij heb je daar niet mee hoor geeft alleen maar aan hoeveel ajax utrecht haat en dat vinden wij prachtig.
verder fijne avond en geniet ervan als je de laatste wedstrijd de titel gaat verspelen tegen utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 18:57
Het is natuurlijk heel volwassen om iemand 'vetklep' te noemen..... Ik haat Utrecht niet. Utrecht is 1 van de 17 clubs waar Ajax tegen speelt. Voor Utrecht is Ajax de wedstrijd van het jaar. Maar als echte 'supporter' weet je dat natuurlijk zelf ook wel.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:06
zie je wel nu is het voor ons weer de wedstrijd vh jaar nou ik ga je vertellen dat is het niet ajax is gewoon een vd 17 tegenstanders maar wel een tegenstander waar je goed je punten kan halen als ze geen hulp van uit zeist krijgen zoals zo vaak natuurlijk.
dat ze dat in amsterdam niet leuk vinden is vervelend voor ze en omdat ze niet kunnen winnen maken ze ervan dat het haat is de wedstrijd vh jaar etc etc om hun eigen onkunde te verdoezelen.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 19:12
Weleens van interpunctie gehoord?
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:17
nee
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 19:22
Zegt genoeg over je IQ en je vermogen om na te denken. Het verklaart ook gelijk waarom je hooligan van Utrecht bent.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:27
oh nou ben ik weer een hooligan haha wat een mafkees ben jij zeg .
hier een gratis tip voor je meld je aan zou ik zeggen je verzekeraar vergoed het voor je.
www.pieterbaancentrum.nl
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 19:29
Iemand betichten van onvolwassen reacties en dan zelf reageren zoals jij doet. Je bent al net zo hypocriet als die dikke voorzitter van je favoriete provincieclubje.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:35
ja jou iq moet wel heel groot zijn .
nu hup snel terug na het topic over bergsma kun je daar ook weer verder schelden op andere clubs en supporters zielig trolletje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 19:36]
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:22
Welkom in de grote boze wereld.
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 08:22
Het is niet zo moeilijk wat hij zegt hoor. Tuurlijk heeft hij gelijk. Gewoon in je eigen omgeving spelen tot je 16e en je school afmaken. En al helemaal niet gaan verhuizen omdat je kindje bij een andere club moet gaan spelen. Waanzin dit soort ouders en clubs.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
woensdag 20 juni 2018 om 08:22
En de Top 3 dan maar klagen dat hun eigen talenten op 16-jarige leeftijd naar bijv City of Arsenal gaan.
Hypocriet allemaal.

Maar wel een vraag aan van Seumeren, waar haalt hij die talenten eigenlijk vandaan?
Ik begrijp zijn frustratie maar iedere club doet dit op zijn eigen niveau.
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:07
bij de rac clubs.
Vind ik leuk
Smithsonian +41120
woensdag 20 juni 2018 om 08:23
Welcome to the real world fransie 😉
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:23
En Utrecht haalt die gastjes op nóg jongere leeftijd weg bij hun amateurclub. Van een dorp naar de Grote Stad. Wat is het verschil? Redelijk hypocriet uitgangspunt van Van Seumeren.

Als talenten ergens boven de anderen uit beginnen te steken, dan moet je hogerop om je ontwikkeling te kunnen doorzetten. Te lang blijven hangen op een lager niveau maakt lui en/of frustreert. Dat is ook niet goed voor die jongens.

Zag vorige week in De Staat Van Oranje hoe Frankrijk dat heeft opgepikt. De echt grote talenten verkassen daar van hun club naar regionale opleidingscentra, waar ze de volgende stap kunnen maken.
Blijkbaar hebben de clubs uit het betaalde- en amateurvoetbal daar wel een gezamenlijk belang weten te vinden. In plaats van de Nederlandse situatie waar het altijd "ieder voor zich" is als het op echte beleidsvorming aankomt.
Vind ik leuk
stock3 +854
woensdag 20 juni 2018 om 09:12
Je 1e alinea slaat echt helemaal nergens op!!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 14:46]
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:53
Die spaat op het feit dat Utrecht ook jonge talentjes uitnodigt om van hun club naar de FC te komen. Zij hebben ook een O12/11/10/9 en dat zijn vast niet allemaal spelertjes die de FC als eerste club hebben.
Voor de duidelijkheid: ik heb daar totaal geen probleem mee. Sterker; ik denk dat het de beste manier is om talenten in een vroeg stadium te kunnen begeleiden naar de top. Maar om anderen datzelfde te verwijten... tja.
Vind ik leuk
stock3 +854
woensdag 20 juni 2018 om 11:58
Volgens mij scout Utrecht in de regio! Rotterdam , Eindhoven in wat mindere mate Amsterdam is niet echt regio
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 18:58
Rotterdam is niet echt de regio....
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:08
maar wel spelertjes die alleen uit utrecht komen en afkomstig zijn van de rac clubs
Vind ik leuk
yabba1000 +1316
woensdag 20 juni 2018 om 08:24
op zich ben ik het met hem eens, maar ik ben bang dat ook utrecht zich hier schuldig aan maakt. Het feit dat kinderen zo'n drastische verandering moeten doormaken kan niet goed zijn denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 10:01
Het is een lastige afweging: je hebt kinderen en je hebt talenten.

Willen we dat kinderen vooral kind kunnen zijn, dan moeten ze vooral lekker in hun eigen omgeving blijven ballen. Je kijkt rustig aan hoe het kind zich ontwikkelt als speler en als mens. En of hij vroeger of later de ambitie krijgt om verder te gaan in het voetbal. Of andere - meer uitdagende - interesses krijgt.

Willen we als voetballand vroegtijdig de grootste talenten herkennen en begeleiden naar de top, dan moet je die talenten steeds weer een nieuwe uitdaging bieden om zich verder te ontwikkelen. Daar hoort ook bij dat het kind uit zijn comfort zone wordt gehaald.

Vergelijk het met een kind dat hoogbegaafd (intelligentie) is. Als je die op jonge leeftijd niet steeds uitdaagt ontstaat het risico dat 'ie lui wordt (want alles gaat zo gemakkelijk) of gefrustreerd raakt. Met alle nadelige gevolgen van dien.
Vind ik leuk
yabba1000 +1316
woensdag 20 juni 2018 om 18:44
ben ik zeker met je eens, uitdaging voor de "talenten"is ook belangrijk. Alleen ook dat talent is een kind en je kan mij niet vertellen dat er bij utrecht of waar dan ook onder 15 geen uitdaging meer is.

Opleidingen in nederland zijn van hoog niveau. denk dat er weinig verschil is tussen pak hem beet utrecht of ajax of psv,
Vind ik leuk
Oud Fluks +1022
woensdag 20 juni 2018 om 08:25
Lekker zeuren , zelf ook 4 spelers van Ajax aantrekken en dan nog je mond opentrekken !
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:44
Er is een verschil tussen volwassenen/tieners aantrekken die het bij Ajax niet reddden of dat je beste spelers onder de elf jaar worden weggehaald. Dus die vergelijking gaat mank. Als je zou zeggen dat Utrecht deze spelers zelf ook heeft weggehaald bij amateurs en daarom niet zou mogen zeuren dan zou ik je eerder gelijk geven.
Vind ik leuk
BS +1319
woensdag 20 juni 2018 om 09:15
Dat zijn afgedankte jeugdspelers, en Ajax maar zeggen dat ze alle talenten ontdekken maar gewoon bij andere ere divisie clubs weg stelen
Vind ik leuk
Marco 128 +38
woensdag 20 juni 2018 om 08:26
Precies zoals div mensen hier al aangeven de pot verwijt de ketel!!! Volgens mij heeft fcu de afgelopen tijd al 4 jonge Ajacieden op gehaald in Mokum en scouten ze inderdaad ook het hele land af naar heel jonge talenten. Dus wees een vent Fransje en hou lekker je mondje
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
stock3 +854
woensdag 20 juni 2018 om 14:51
Jonge ajax talenten van 18 jaar! Niet van 8,9 of 10 jaar! Bijdehand
Vind ik leuk
Marco 128 +38
woensdag 20 juni 2018 om 15:11
Ga lekker je ma bijdehand noemen als je zakgeld krijgt! zoals meerdere al zeggen doet utrecht het zelfde bij de amateurclubs en als die suikeroom de kans krijgt doet hij het zelfde dus sssst
Vind ik leuk
stock3 +854
woensdag 20 juni 2018 om 15:21
Tussen spelers die geen toekomst hebben bij ajax en spelers zonder contract of spelers die weggestuurd zijn overnemen is wel iets anders plus dat het een hele andere leeftijd is! Je moet wel bij de feiten blijven met je 4 jonge spelers en niet bijdehand proberen te doen.
Vind ik leuk
Muscles +1403
woensdag 20 juni 2018 om 08:27
Dit heet in Engeland een catch 22......kenmerk daarvan is dat het verrekte moeilijk is die te doorbreken
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:29
Bij dit soort commentaar, moet je misschien eerst naar jezelf kijken...
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 08:31
Het gaat er niet om dat Utrecht zelf ook zijn spelers ergens weghaalt. Het gaat er om dat Utrecht in de eigen omgeving scout en die jongens gewoon in hun eigen omgeving kunnen blijven wonen. Utrecht zal niet vaak in Limburg scouten denk ik. Wat is begrijpend lezen toch lastig voor velen.
Vind ik leuk
2cents +59080
woensdag 20 juni 2018 om 09:29
En toch zoekt ook Utrecht gastgezinnen voor hun jeugdspelers...
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 09:45
Dan hangt het er vanaf of dat voor kinderen van 11 of voor kinderen van 16 is. Maar zijn punt is wel duidelijk toch ?
De handel in talentjes neemt wel redelijk trieste vormen aan zo af en toe. En kansloze ouders in overvloed helaas.
Vind ik leuk
2cents +59080
woensdag 20 juni 2018 om 10:13
Punt is toch dat hij zelf ook overal talenten vandaan haalt.

Of hij weet het natuurlijk niet van zijn eigen club.
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 10:38
Dat is meer een aanname. Ajax spelers die worden afgedankt en dan naar Utrecht gaan is niet echt wat Van Seumeren bedoelt zeg maar. En aangezien Ajax er jaarlijks van een stuk of tig afscheid neemt is die carrousel wel te verklaren. Het lijkt me terecht dat proforganisaties hiervan balen. Gratis opleiden voor de top kan nooit de bedoeling zijn. Zeker niet tot je 16e.
Vind ik leuk
2cents +59080
woensdag 20 juni 2018 om 10:47
Hij klaagt oa over het feit dat twee Utrechters van Oranje o17 bij Ajax spelen. Terwijl die gasten nooit bij Utrecht hebben gespeeld.

Hij gooit dus nogal wat op een hoop.
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 10:57
Ja dat slaat inderdaad ook nergens op natuurlijk. Amsterdam en Utrecht liggen niet zo ver uit elkaar natuurlijk. Ik weet niet waar die jongens dan vandaan komen maar dan had Utrecht ze maar bij de amateurs moeten scouten.
Maar zoals gezegd snap ik de frustratie van veel clubs prima. We zijn niet allemaal rijk.
Vind ik leuk
2cents +59080
woensdag 20 juni 2018 om 11:10
Heeft ook niet alleen met geld te maken natuurlijk. Dat komt er pas echt bij kijken na het 16e jaar. En daar heeft hij het niet over.
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 11:25
Niet alleen maar hij heeft het over bereid zijn te blijven investeren in de jeugd. En dat gaat uiteraard over geld. Juist voor je 16e als je gratis bent weg te plukken en ouders hebt die bereid zijn te verhuizen zogenaamd in het belang van hun kind.
Vind ik leuk
2cents +59080
woensdag 20 juni 2018 om 11:46
Ook na je 16e ben he toch gratis weg te plukken?

Tenzij hij stelt dat alle spelers verplicht worden hun eerste contract te tekenen bij hun eerste profclub.
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 12:00
Ja het blijft uiteindelijk lastig maar de leeftijd van 16 wordt uiteraard niet voor niets genoemd. Ik denk dat de genoemde top 3 hier bijvoorbeeld al wat langer gaan nadenken als ze een 16-jarige gelijk een contract moeten voorschotelen. Dan geef je in elk geval Utrecht ook wat meer de kans om te concurreren.
Vind ik leuk
2cents +59080
woensdag 20 juni 2018 om 12:08
Daar heb je wel een punt. Dat kan net een verschil maken. Al is er op die leeftijd ook al veel meer duidelijk natuurlijk. Een jeugdcontract zijn daarin ook de kosten niet voor Ajax. Een gokje is dan gauw gewaagd.
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 20 juni 2018 om 12:19
Nee daarom blijft het ook een moeilijk verhaal. Maar ik denk toch dat iedereen zich wel kan voorstellen hoe frustrerend het is dat je een opgeleide speler op zijn 15e ziet vertrekken net voordat hij zijn eerste contract zou kunnen tekenen. En dat voor een opleidingsvergoeding. Ik geloof dat je dan trots moet zijn dat zo'n speler een stap kan maken, maar ondertussen draait ook dat weer puur om geld. Zeker bij een club als Utrecht die ook zijn ambities heeft en weinig kan met zo'n kleine vergoeding.
Vind ik leuk
2cents +59080
woensdag 20 juni 2018 om 12:51
Blijft een lastig te tackelen probleem. Ouders en kinderen hebben ook wat te willen natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 10:07
Bij "eigen omgeving" hoort ook dat ze in een elftal blijven spelen met hun vriendjes. Niet uitsluitend dat ze thuis blijven wonen.

Als een talentje (ik noem maar wat) uit Nieuwegein komt en daar op zijn 6e bij een club in de wijk is gaan spelen, dan heeft het ook een impact als hij op zijn 10e naar de FC gaat: andere omgeving, niet meer spelen met de jongens waar hij al vier jaar mee speelt, andere eisen, reistijd voor trainingen en wedstrijden etc.
Vind ik leuk
Peany +466
woensdag 20 juni 2018 om 08:33
Even voor mijn beeldvorming, dit is hetzelfde FC Utrecht dat zo ongeveer half jong Ajax deze periode naar de Domstad haalde toch?!! Of vergis ik me nu??
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:33
Waar haalt Utrecht ze vandaan?


Precies ssssst
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:33]
Vind ik leuk
popiejopie +2927
woensdag 20 juni 2018 om 09:10
Inderdaad, dat is nu eenmaal de voetballerij.

Er gaat veel geld in om dus dan moet je met dit soort praktijken rekeningen houden.

Dit geldt voor zowel Utrecht, Ajax, Feyenoord, AZ en welke club dan ook.
Vind ik leuk
Vak-DD +11982
woensdag 20 juni 2018 om 08:36
Er zou geen gentlemen's agreement moeten komen maar gewoon regels van de KNVB om de jeugdopleiding en spelertjes te beschermen. De top drie klagen dat ze te weinig weerstand in de eredivisie hebben, maar kopen ondertussen van jong tot oud alles weg bij de andere clubs.
Vind ik leuk
Pieterv14 +543
woensdag 20 juni 2018 om 08:39
Die topclubs moeten wel want die worden opdezelfde manier beroofd door de Engelse enz.. anders hebben ze straks zelf geen selecties meer
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 20 juni 2018 om 08:41
Zo zal Elinkwijk (ofzo) wel weer niet vrolijk worden van Utrecht en wordt de top 3 weer niet vrolijk van vooral de Engelse clubs als het gaat om jeugd weghalen.

Je wilde een voetbalpiramide?
Nou, dit is er dus 1.
Vind ik leuk
BS +1319
woensdag 20 juni 2018 om 09:24
95% van de amateurclubs in de provincie Utrecht hebben een RAC contract met Utrecht getekend, dat wil zeggen als er een spelertje wordt weg gehaald deze clubs daar voor gecompenseerd worden, bv met trainingen die verzord worden en clinics door Utrecht
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
woensdag 20 juni 2018 om 08:42
Het is wel een dilemma. Want een van de redenen dat we zo’n dramatisch slechte periode hebben in het NL voetbal is dat de eredivisie waardeloos is. Tegenstanders mn de subtop is lachwekkend. Aan de andere kant moeten de allerbeste bij de top spelen om voldoende weerstand te krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:49
Tja, en dan je eigen team wel leeg laten roven door de engelsen. En die komen vervolgens ook bij utrecht langs. Gevolg is dat iedereen op de tribune zit in engeland en er van onze jeugd niets meer over blijft. Ik snap van seumeren wel, want het is klote. Maar iedere club heeft er last van en er gaat helaas geen oplossing komen zolang de uefa alleen de clubs met geld faciliteert....
Vind ik leuk
Enden +4556
woensdag 20 juni 2018 om 08:50
Zijn die spelers bij Utrecht aan komen waaien of hebben ze die spelertjes daarvoor bij een of andere amateurclub weggekaapt??????
Vind ik leuk
Neth +68
woensdag 20 juni 2018 om 08:55
Frans, verhaal klopt. Er gaan bijvoorbeeld 2 spelers van hun onder 11 in het nieuwe seizoen naar de onder 12 van Feyenoord. En van de spelers die bij Feyenoord onder 11 weg gaan (moeten) gaat er 1 naar Utrecht. Zelfde verhaal geldt voor Sparta. Er is niets aan te doen, behalve Nederland verdelen in scouting gebieden onder de clubs. Maar dan gaan sommige ouders verhuizen...
Vanaf onder 13 hebben de kinderen trouwens een opleidingswaarde, dan moeten de clubs, als ze kinderen bij elkaar weghalen, 12,5k per opleidingsjaar (vanaf O-13) betalen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
Jozef +42440
woensdag 20 juni 2018 om 08:56
Het moet gewoon erg frustrerend zijn, maar zolang er Europees en wereldwijd geen afspraken over komen is dit de lelijke realiteit. Ajax maakt hetzelfde mee: er wordt al aan de beste talenten getrokken als ze 14 zijn....

Afschuwelijke ontwikkeling.
Vind ik leuk
popiejopie +2927
woensdag 20 juni 2018 om 09:07
Ben ik het mee eens maar Ajax doet precies het zelfde.
Dit is nu eenmaal de gang van zaken die we moeten accepteren als opleidingsclub/land. Aan goede spelers wordt nu eenmaal getrokken.
Vind ik leuk
popiejopie +2927
woensdag 20 juni 2018 om 09:05
Ik vind het wel mooi dat alle Nederlandse clubs (ook mijn eigen club) zeuren dat rijkere clubs hun jeugdspelers voor hun neus wegkapen en dat dit niet eerlijk is. Terwijl Ajax, Feyenoord en PSV precies het zelfde doen bij clubs welke kleiner zijn.

Iets met pot verwijt de ketel..........
Vind ik leuk
Jozef +42440
woensdag 20 juni 2018 om 09:12
Natuurlijk doen onze topclubs dat ook. Daarover klaagt de goede man toch in dit artikel?

Utrecht doet weer hetzelfde trouwens...
Vind ik leuk
popiejopie +2927
woensdag 20 juni 2018 om 15:35
Daarom.. Er zal altijd een soort van voedselketen bestaan.

Daarom vind ik filosofieën waar men hoog inzet op de jeugdopleiding niet meer van deze tijd. Vooral niet als het niet hoeft zoals bij Ajax met een godsvermogen op de bank.

Er moet gewoon een goed 1e elftal staan en als er dan een keer een jeugdspeler doorbreekt is dat leuk maar niet bijzonder. Vroeger vond ik het wel bijzonder maar dan met name als er een speler uit de regio Amsterdam bij Ajax doorbrak, daar kon je trots op zijn maar tegenwoordig komen ze overal vandaag.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:07
en bij de top 3 staat het buitenland weer op de stoep
Vind ik leuk
Bhj +2044
woensdag 20 juni 2018 om 09:07
Welkom in de voetbalwereld. Overigens gewoon gelul natuurlijk, dan moet hij meer doen om ze te behouden. Van Seumeren maakt zich druk om zijn portemonnee, niet om die talenten zelf.
Vind ik leuk
Bhj +2044
woensdag 20 juni 2018 om 09:12
Hij doet ook net alsof al die talentjes zich zelf komen aanmelden bij Utrecht.
Ook Utrecht haalt ze ergens van weg. Het is de structuur van het voetbal.

Ik zeg niet dat het goed is, maar het is een normale gang van zaken. Als de top 3 voor elk talent een miljoen betaald zou Van Seumeren niet zeiken hoor, die man leeft voor 1 ding en dat is vooral zijn eigen zak.

Die miljoenen donatie is leuk, maar denk nou niet dat hij het niet met rente terug gaat halen. Hij gaat net als vele andere suikeroompjes succes brengen maar daarna ligt de club wel een paar jaar goed op ze gat.
Vind ik leuk
Magro02 +19
woensdag 20 juni 2018 om 09:14
Maar je hoort de beste man niet klagen als het gaat over de talenten die 17 / 18 zijn die allemaal naar de andere clubs in de eredivisie gaan. Utrecht heeft zo zelf alleen al 3 spelers van Ajax in de afgelopen weken over genomen. Maar dat zal dan allemaal wel politiek correct zijn volgens deze geldwolf?
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:14
FC Utrecht haalt ook spelers uit de jeugd van Ajax dus waar maakt hij zich druk om. En daarnaast krijgen ze er een vergoeding voor. Dat blijf je altijd houden
Vind ik leuk
Peter12345 +397
woensdag 20 juni 2018 om 09:14
ja Frans... en bij Utrecht vult iedereen netjes het aanmeld formulier in, wacht men tot ze van de wachtlijst af zijn en vervolgens betalen ze netjes de contributie.

Wat een onzin, zij halen de talenten net zo goed weg bij andere clubs. Alleen zijn het dan mogelijk nog amateur clubs.

Zo is het voetbal nou eenmaal geworden. Deal with it or moven.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:21
Dat moet van Seumeren nog meer investeren zodat Utrecht ook een top club kan worden...dan hebben die spelertjes ook geen behoefte om te vertrekken.

Hij zou juist blij moeten zijn dat spelers graag naar Ajax gaan...teken dat opleiding bij Utrecht goed is.
Vind ik leuk
Guzzi +692
woensdag 20 juni 2018 om 09:21
Tja leuk is het niet maar de top van Nederland zoek het bij clubs als Utrecht en Engelse clubs roven de jeugd bij Feyenoord weg.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:24
Van seumeren heeft gelijk. Voor 90% van deze spelers is de omschakeling niet goed. Talenten die normaal bij hun club zouden blijven en daar wel meer kans op slagen hebben maar in plaats daarvan naar de top 3 gaan waar het moeilijker is om door te breken aangezien deze clubs toch alleen maar buitenlanders kopen die zogenaamd beter zijn voor het eerste. Van de meeste van dit soort spelers hoor je niks meer waar ze, als ze bij hun subtop/middenmoter club waren gebleven, 100% meer kans op slagen hebben. Leeftijd idd verhogen naar minimaal 16. Als ze op hun 10e goed genoeg zijn zullen de echte talenten dat op hun 16e/17e ook nog zijn en bij een subtopper/middenmoter breken meer jeugdspelers door dan bij de top 3. Het ligt trouwens niet alleen aan de top 3, vooral ouders zijn niet realistisch en zien alleen de mogelijk toekomstige financiele voordelen ipv de sportieve voordelen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 09:25]
Vind ik leuk
plein19 +2828
woensdag 20 juni 2018 om 09:33
Leuk verhaal. Maar het is logisch dat het slagingspercentage daalt naarmate het niveau van de club omhoog gaat. wat is het verschil tussen een gentlemen's agreement en een verboden kartel?
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
woensdag 20 juni 2018 om 10:01
Kinderhandel is sowieso verboden. En de top 3 is ook al regelematig op de vingers getikt door bv het Cas .
De KNVB grijpt echter maar niet in .
Vind ik leuk
COYG +7762
woensdag 20 juni 2018 om 09:28
Dat Gentlemens agreement was er ooit maar Ajax had daar lak en. Gelijk daarna PSV. Als ze het nog eens invoeren zorg dan voor strengere regels. Desalniettemin als een speler zelf weg wilt, wat kan je er dan als club nog aan doen?
Vind ik leuk
plein19 +2828
woensdag 20 juni 2018 om 09:29
gentlemen's agreement is in belang van de clubs niet van de spelers
Vind ik leuk
MoSalah +133
woensdag 20 juni 2018 om 09:29
en nou moet ie zn bek houden want zelf halen ze ook 5 spelers uit de ajax jeugd weg
Vind ik leuk
G.Kopf +4349
woensdag 20 juni 2018 om 09:32
En die van de top 3 worden weet weggepikt door engelse clubs.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
woensdag 20 juni 2018 om 09:35
Deze kinderhandel van de top 3 is de rede dat Nederland de aansluiting is kwijt geraakt.

Talenten worden massaal opgekocht door de top 3 waar ze als een soort hagelschot tactiek worden gebruikt samen met heel veel duur buitenlands talent. Daar door breekt er relatief weinig door en heeft het geen zin voor andere clubs om talent op te leiden.
De KNVB kijkt weg , want de KNVB bestaat voornamelijk uit (oud) werknemers van die zelfde top 3.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:39
wat een idioot is hij! kijk eens hoeveel talenten Ajax kwijt raak aan Engeland! talenten zijn er om weg gekocht te worden!!
Vind ik leuk
ItsKezier +139
woensdag 20 juni 2018 om 09:43
Wat een onzin. is gewoon de marktwerking. Grote clubs stelen bij de top 3, dus top 3 kijkt bij kleinere clubs dan zij. Overigens zijn alle spelers die het niet halen bij top 3 toch snel een toevoeging op de rest van de eredivisie wat het alleen maar versterkt. Dus iets minder huilie huilie aub.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 09:49
Heb ik de laatste tijd niet vaker gelezen dat Utrecht Haagse en Amsterdamse jeugdtalenten heeft weggekaapt?!
Zolang de jeugdtalenten maar binnen de grenzen blijven en niet al naar het buitenland trekken. Daar zou juist iets aan gedaan moeten worden!
Vind ik leuk
deltiaan +1379
woensdag 20 juni 2018 om 09:51
daar liggen de topclubs niet wakker van en de knvb helemaal niet in deze kinderhandel
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
woensdag 20 juni 2018 om 09:57
Utrecht neemt zelf ook jeugdspelers over van andere clubs, dus hij moet niet gaan zeuren.
Vind ik leuk
kwartje50 +1146
woensdag 20 juni 2018 om 09:58
zakdoekje leggen niemand zeggen
Vind ik leuk
Mari +11718
woensdag 20 juni 2018 om 09:59
Hoe naief van deze man.
Het druppelt door.
Het begint bij de grote Europese clubs, daarna bij de grote Nederlandse clubs, daarna bij de kleine Nederlandse clubs.
Ik kan me niet voorstellen dat deze man dit niet weet.
Vind ik leuk
San Marco +438
woensdag 20 juni 2018 om 10:01
De man heeft helemaal gelijk je haalt die kinderen uit hun sociale omgeving en dan moeten ze met moeilijkere omstandigheden toch presteren. Onder het mom van als je het wilt halen dan heb je er iets voor over. Iedereen wordt gek gemaakt. Ze halen een paar pedagogen bij de club en denken daarmee dat ze goed bezig zijn. Het lullige is je hoort altijd over de incidenten die het hebben gehaald, maar nooit over de jongens die alles op hebben gegeven en het niet hebben gehaald. Kijk naar Cillessen altijd zijn vertrouwde omgeving gespeeld en nu speelt hij bij Barcelona, dus van Seumeren heeft gelijk. Laat iedereen redelijk in de regio spelen, want ze hebben geen benul wat ze allemaal afpakken sociaal gezien. Je kan nergens aan mee doen op school uit tijdsgebrek. Je creeert een tunnel samen met je voetbalvriendjes en een heel beperkte sociale omgeving
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:05]
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 12:22
Goed gesproken, helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Donnygo +3959
woensdag 20 juni 2018 om 10:03
Heeft hij een punt ja en nee, grotere clubs willen de beste talenten en ouders willen dat hun kind de beste opleiding krijgt.
De opleiding van Ajax, Feyenoord en PSV zijn hoger aangeschreven dan een Utrecht zoals die weer hoger staat als een pakweg die van Volendam of Haarlem, Wanneer Ajax een speler bij Utrecht weghalen haalt een Utrecht weer een talent bij een Volendam weg dat is hoe het werkt en altijd heeft gedaan.
Dat jongentjes van 9/10 jaar weg gehaald worden uit hun omgeving is inderdaad wel erg vroeg en ik zou zeggen maak er 12 van want dan zijn ze van de basis school en is het al dat ze van school moeten wisselen en het dus iets minder extreem is als het wisselen van basis school.
Vind ik leuk
BariAFCA +427
woensdag 20 juni 2018 om 10:06
Huilie huilie... wat een vent joh..
Vind ik leuk
JanTa48 +7239
woensdag 20 juni 2018 om 10:11
De jeugdopleidingen van Sparta is er aan kapot gegaan.
Vind ik leuk
Patje41 +1072
woensdag 20 juni 2018 om 10:12
Utrecht heeft nu al 4 ajacieden naar utrecht gehaald, wat loopt ie nou te janken?
Vind ik leuk
Cappie +7648
woensdag 20 juni 2018 om 10:13
"Die jongens moeten vervolgens wisselen van school en sociale omgeving"

Ja? En? Dat gebeurt wel vaker. En dat hoeft echt niet slecht te zijn. Even veranderen van sociale omgeving. Daar leer je ook van. Ouders verhuizen toch wel vaker? Ook van regio. Niet zo zeiken Frans.
Of je moet wereldwijd een afspraak maken dat mensen niet meer mogen verhuizen. Je moet altijd blijven wonen waar je geboren bent... gezellig.
Vind ik leuk
Snapje? +8060
woensdag 20 juni 2018 om 10:15
Wat een bs....tis 2018...iedereen haalt bij iedereen weg is al bezig zolang voetbal bestaat. Hou op met huilen.
Vind ik leuk
renemar +724
woensdag 20 juni 2018 om 10:16
Wat een flapdrol. Selectieve verontwaardiging. Alleen deze zomer stappen 5 jongens over van AJAX naar zijn clubje. Daar hoor je hem niet over. Zo plukt utrecht ook de vruchten van de opleiding van AJAX.
Vind ik leuk
patjeado +264
woensdag 20 juni 2018 om 10:17
er gaat ook weer talent van ado naar utrecht..... lijkt erop dat elke club hetzelfde doet en de ander ervan beschuldigd
Vind ik leuk
BS +1319
woensdag 20 juni 2018 om 10:18
71% is het toch eens met Frans, dus zo verkeerd ziet hij het niet !
Vind ik leuk
Blac-ca +512
woensdag 20 juni 2018 om 10:21
Er zit n hele kern van waarheid in dit verhaal gewoon n gentleman agrement in lassen ja.
Vind ik leuk
Chebaisit +1436
woensdag 20 juni 2018 om 10:23
Klaagt van seumeren ook als de Europese top de jeugd van ajax psv of Feyenoord weg kaapt?
Van seumeren leeft in de oer tijd.
Spelers worden tewgenwoordig bij clubs in heel Europa leeggeroofd als ze al hun broek kunnen ophouden dat is anno 2018 .
Dat is de harde poenwereld waarin wij leven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:35]
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 10:24
Utrecht haalt zijn jeugd toch ook weg bij de amateurs ? Gebeurt overal en altijd.
Vind ik leuk
AlbS +299
woensdag 20 juni 2018 om 10:30
OPLOSSING.....Maak het regio gebonden t/m bijv. 15 jaar. Want dan praten we over jong volwassenen. Dus voetballertjes uit de Prov. Utrecht blijven Ajax, Fey en PSV van af. Regio Amsterdam daar blijven de andere clubs van af. AZ is regio Zaanstad en daar boven enz enz enz. En leg dit contractueel vast dan weten de kinderen en ouders waar ze aan toe zijn.
Vind ik leuk
dhrwobo +40116
woensdag 20 juni 2018 om 10:33
Ben het deels met hem eens, alleen kan je landelijk afspreken dat je tot 15-16 jaar niet aan elkaars jeugdspelers komt, maar dan verlies je ze nog sneller aan het buitenland. De voetballerij is gewoon gekmakend en daar gaat ook Van Summeren niets aan veranderen.
Vind ik leuk
RR12 +649
woensdag 20 juni 2018 om 10:57
Tuurlijk heeft ie gelijk, maar zo werkt t nou eenmaal. De top 3 zelf heeft weer last van bv de PL clubs, en de Utrechtse amateur verenigingen weer van v Seumeren. Dus waar wil je beginnen om dit op te lossen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:57]
Vind ik leuk
Pds010 +1333
woensdag 20 juni 2018 om 10:58
"Er zou een gentlemen's agreement moeten komen, om te garanderen dat clubs bereid blijven te investeren in jeugd. Ik zou zeggen: geen spelers tot zestien jaar weghalen"

Dan gaan die spelers wel "zelf" weg en kloppen dan aan bij de top 3 ;)

Lekker laten janken die van Seumeren want is utrecht niet heel toevallig een BVO die al ze jeugd bij amateurclubs weg kaapt?
Vind ik leuk
Franciscus +163
woensdag 20 juni 2018 om 11:00
Dat geldt dan voor alle cluhs. Ook voor FC Utrecht.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 11:04]
Vind ik leuk
˩ens1999 +48
woensdag 20 juni 2018 om 11:16
Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over kinderarbeid. Ook kinderen zullen zich in de naad moeten werken willen ze hogerop komen. En ik dacht dat Ajax vrijstelling heeft gekregen van kinderarbeid. Dat hoort er gewoon bij. Ajax is een van de grootste clubs van de wereld dan mogen kinderen bij zijn dat ze bij Ajax spelen zolang ze zich maar het hooi opvreten en moeite doen om de naam Ajax niet ten schande te brengen.
Vind ik leuk
normaal72 +583
woensdag 20 juni 2018 om 11:20
Hij heeft gelijk . NL
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 11:21
Gelukkig halen ze bij Utrecht de jeugdspelertjes uit een lab, en roven ze geen amateurclubs leeg.
Vind ik leuk
CTK33 +35
woensdag 20 juni 2018 om 11:30
Als jullie op 12-jarige leeftijd bij Utrecht speelde en Ajax/PSV/Feyenoord benaderd je. Wil je dan bij Utrecht blijven? We vergeten hier dat die kinderen 9 van de 10 keer zelf niets liever willen dan voor de top-3 spelen.

Overigens hebben de top-3 clubs het qua scholing veel beter voor elkaar dan FCU, dus van Seumeren moet dit argument snel opbergen.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 11:35
Het is triest voor de clubs maar bij de top drie is dat jajren gaande maar dan door Engelse clubs. Ik vrees dat een gentlemens agrteement niet helpt want daar kan Engeland niet in begrepen worden, die blijven echt wel spelertjes weghalen bij Nederlandse clubs, agreement of niet.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1489
woensdag 20 juni 2018 om 11:35
Hij heb wel gelijk
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1352
woensdag 20 juni 2018 om 11:48
Hij kan wel gelijk hebben, maar hij doet het zelf ook. Van Seumeren niet niet zo janken!
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 11:38
Dan zijn PSV , Ajax en Feyenoord boos op chesea, Manchester , Barcelona .
En de amateurs op N.A.C. , Willem 2 etc.
Dag van Seumeren . Wordt eens wakker in de realiteit.
Vind ik leuk
Foebele +53582
woensdag 20 juni 2018 om 11:51
Het probleem ligt in het feit dat het kan en begint bij de grote (engelse) clubs die op hun beurt weer schaamteloos de topclubs leegroven.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 11:54
Protectionisme is een vies woord in Europa. Zolang er geen quota komen op buitenlanders dan zal het nooit veranderen.
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
woensdag 20 juni 2018 om 11:52
Van Seumeren klaagt over de Top 3, maar moet ergens anders aankloppen... dit is hoe het tegenwoordig gaat en dat wordt gefaciliteerd door de piramide die door de FIFA en UEFA in stand worden gehouden.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 12:01
Wat een jankerd. Dat is al jaren zo. En als utrecht het zelf doet dan mag hetwel. En horen we daar niets over in dit artikel....
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
woensdag 20 juni 2018 om 12:10
KNVB LUISTER NAAR HET VOLK!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 12:19
Terechte opmerking van Van Seumeren! Op deze manier zijn steeds minder clubs bereid om flink te investeren in een jeugdopleiding, dat is niet alleen slecht voor de clubs in kwestie, maar ook voor de top-3 en het Nederlands voetbal in het algemeen.

Bovendien, we hebben het hier over spelertjes van 10 jaar of jonger!! Laat die lekker voetballen in hun eigen regio, dat is voor hun ontwikkeling veel beter, dan dat ze van hot naar her worden gesleept.
Vind ik leuk
Kia +0
woensdag 20 juni 2018 om 12:24
Ze halen ze toch ook weg bij de amateurs.
En na een jaar kunnen ze weer opzouten.
Waarbij sommige ook van school zijn gewisseld.
Laat de trainers lekker bij de amateurclubs komen, om de jongens in hun eigen omgeving te laten voetballen op het hoogste niveau.
.
Vind ik leuk
14forever +8976
woensdag 20 juni 2018 om 15:58
Wat een gezeur, Utrecht ook gewoon 5 spelers opgehaald bij Ajax
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 16:20
De meeste voetballertjes halen de top niet eens. Ze worden gek gemaakt samen met de ouders. Laat spelers van onder de 16 zich gewoon in hun eigen omgeving ontwikkelen. Als ze goed zijn komen ze er toch wel en als ze het niet halen hebben ze in ieder geval nog een beetje contact met hun omgeving.
Vind ik leuk
Salade +0
woensdag 20 juni 2018 om 16:24
Ik denk dat als dit gebeurt de clubs kwa teams dichter bij elkaar komen te liggen en de competitie leuker wordt! Goed idee vind Ik!
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 17:10
Ik zou zeggen, zorg ervoor dat Utrecht een top club wordt. Einde probleem toch,
Vind ik leuk
Smash +4009
woensdag 20 juni 2018 om 17:27
Als je die jongens bij clubs als Utrecht laat, ontwikkelen zij zich niet goed verder. Dus niet zo piepen Van Seumeren.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 18:13
Helemaal mee eens met de zienswijze van Van Seumeren.
Vind ik leuk
Caniggia +1130
woensdag 20 juni 2018 om 19:21
Donder toch op Van Seumeren,als jullie jonge spelers van lagere clubs kunnen halen.Dan doen jullie dat ook gewoon,en nu worden er spelers bij jullie weggehaald en moeten er opeens regeltjes komen.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 20:59
Onzin wat deze man uitkraant, toevallig weet ik een en ander over utrecht hoe zij aan hun jeugd spelers ook komen. Ik kwam een tijdtje bij Ajax op de toekomst en daar werd een en ander duidelijk over utrecht die daar net als een Aasgier stonden te loeren op afvallers bij ajax en dat doen ze bij allle topclubs niet alleen ajax. Zij halen hun jeugd spelers ook nog elders vandaan waar die clubs ook niet blij mee zijn. Het is normaal in het voebal dat je van de jeugd amateur naar de top wil hoe dan ook, ik vraag me af hoe hij aan zijn miljoenen gekomen is hij heeft ook ergens een lader geklommen hebben ofniet! Dus niet zeiken
Vind ik leuk
Jonafca +8
woensdag 20 juni 2018 om 21:30
Helemaal niet mee eens, wat als een speler rond z’n 13/14e een mega ontwikkeling krijgt, dan wil je niet tot je 16e bij Utrecht spelen.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 01:50
Niet alleen binnen Nederland gebeurt dat ...de buitenlandse clubs halen weer een hoop jeugd weg bij Feyenoord Ajax en psv....de UEFA zou hier eens paal en perk voor moeten stellen ...laat die een reg maken ...bv dat spelers niet weg mogen gehaald worden voordat ze minimaal een bepaalde tijd voor de eigen club uit zijn gekomen....of dat ze alleen spelers uit jeugdopleidingen mogen halen als ze meteen aan kunnen sluiten bij de eerste selectie
Vind ik leuk
AfcaJB +213
donderdag 21 juni 2018 om 02:34
Dat is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik ben klein #kalimero
Vind ik leuk
4everfcu +5081
donderdag 21 juni 2018 om 19:24
grappig al die mensen roepen maar dat utrecht het ook doet maar niemand die ook maar met een naam kan komen.
Vind ik leuk
Cookee +12163
zaterdag 23 juni 2018 om 13:48
"We hebben dat ooit al eens bij de KNVB gelanceerd, maar dat is nooit wat geworden."

Voor mij onbegrijpelijk dat het dan nooit opgepakt wordt, je bent toch met al die clubs de dupe van de tob-3? Dan heb je toch ook de macht om er samen iets tegen te doen? Ik vind ook het afkopen van trainers van elkaar om info vanelkaar te jatten is ook zoiets, het is een bizar wereldje soms en supporters van de Tob-3 zouden zich ook mogen schamen voor hun eigen club.
Toen met van Basten en Vanenburg en Wouters liepen er bij Ajax meer Utrechters dan Amsterdammers, stel je voor dat die jongen voor Utrecht gekozen hadden, was toch leuk geweest voor één keer een top-4?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws