Van Seumeren maakt zich kwaad over PSV, Ajax en Feyenoord: Twaalf spelertjes!

    Van Seumeren maakt zich kwaad over PSV, Ajax en Feyenoord: "Twaalf spelertjes!"

    woensdag 20 juni 2018 om 08:00

    FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren luidt de noodklok. Hij vindt het schandalig dat Nederlandse topclubs talentjes wegkapen uit de jeugdopleidingen van Utrecht en andere Nederlandse ploegen. 

    In gesprek met Voetbal International begint Van Seumeren aan zijn tirade. "Wat ik graag even wil aankaarten nu we het over jeugd hebben: de top-drie heeft twaalf spelertjes van onze Onder-11 benaderd. Twaalf! Vijf jongetjes zijn we daardoor kwijtgeraakt. We hebben de hoogste graad van opleiden. We investeren er veel geld in. Maar ouders laten zich gek maken door de topclubs."

    "Die jongens moeten vervolgens wisselen van school en sociale omgeving. Dat is niet alleen een klacht van ons, maar van veel clubs. Een groot probleem in ons voetbal en voor mij een enorme frustratie."

    Van Seumeren vindt het onbegrijpelijk. "In deze regio zit enorm veel talent. Bij Oranje Onder-17 dat Europees kampioen werd, spelen drie Utrechters. Twee van hen zitten alweer bij Ajax. Er zou een gentlemen's agreement moeten komen, om te garanderen dat clubs bereid blijven te investeren in jeugd. Ik zou zeggen: geen spelers tot zestien jaar weghalen. We hebben dat ooit al eens bij de KNVB gelanceerd, maar dat is nooit wat geworden."

    Poll

    Eens met Van Seumeren?

    (6645 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 20 juni 2018 om 08:13
    Utrecht steelt toch ook Ajacieden? Waar maakt die vent zich druk om. Spelers met het meeste talent moeten bij de beste clubs in de Eredivisie spelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:20
    Als je elk jaar ongeveer een hele lichting van je grootste talenten verliest kan ik me voorstellen dat je gaat protesteren.
    Daarnaast heeft hij ook wel een punt. Als al je talent steeds weggehaald wordt ga je niet meer investeren.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:22
    Als t écht zulke grote talenten waren dan zit het buitenland achter ze aan en is dat voor niemand goed.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:23
    Dat mag niet onder de 16.
    Om die grens voor te blijven zou je 15 kunnen doen, ipv de 16 die hij voorstelt. Dan verbeter je de situatie alsnog.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    woensdag 20 juni 2018 om 09:11
    Maar als ze 16 zijn en weglopen heb je ook de hele opleiding voor de kats ze k.. gedaan. De beste talenten moeten naar de beste opleidingen en dat is met alle respect geen FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:18
    Kats ze ??
    Vind ik leuk
    Moa +3718
    woensdag 20 juni 2018 om 09:21
    kut
    Vind ik leuk
    Moa +3718
    woensdag 20 juni 2018 om 09:20
    Nergens voor nodig, voor de sterkte van de competitie ook niet bevorderlijk. Bovendien kunnen Ajax Feyenoord en PSV die spelertjes als ze eenmaal zijn doorgebroken alsnog makkelijk kopen.

    Om buitenlandse clubs voor te zijn moeten Nederlandse clubs de mogelijkheid krijgen hun spelertjes op hun 15e al een contract te geven. Voor hun 18e jaar geen binnenlandse transfer en voor hun 21e geen buitenlandse transfer.

    Uiteraard gaat dit nooit gebeuren want: geld
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1266
    woensdag 20 juni 2018 om 09:25
    Nee niet om geld dat dit niet gaat gebeuren maar om vrij verkeer van mensen. Met jouw ideeën ga je terug in de richting van de slavernij....

    Het is heel simpel, mensen moeten keuzes kunnen maken. En hoe jonger je bent des te eerder wil je wat anders. Kinderen veranderen nog veel daar horen andere keuzes bij.
    Maar wat Utrecht heeft dat hebben de top 3 toch net zo hard? Net zoals de amateurs dat hebben met clubs zoals Utrecht. Zorg maar dat ze willen blijven....
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    woensdag 20 juni 2018 om 09:45
    Het verschil tussen amateurs en Utrecht is dat de sociale omgeving niet hoeft te veranderen en dat de opleiding (volgens Seumeren) veel beter is, wat beide niet het geval is als ze van Utrecht naar de Top-3 gaan. (ter toelichting, want ik schat in dat je tussen 11e en 16e beter bij Ajax kan zitten voor je kansen als profvoetballer dan bij FCU).
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    woensdag 20 juni 2018 om 16:42
    oh en waar bazeer je dat op?
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    donderdag 21 juni 2018 om 11:58
    Zoek jij even uit hoeveel procent het betaald voetbal haalt bij Utrecht? als je het gevonden hebt doe ik dat voor Ajax. Ik !Schat in! dat het percentage bij Ajax hoger ligt.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 12:51
    nou dat hoef ik niet eens op te zoeken dat kan ik je zo ook wel vertellen hoor .
    bij utrecht slagen er meer maar dat is ook helemaal niet gek aangezien ajax er honderden haalt en utrecht tientallen.
    ook zegt het helemaal niets over de kwaliteit vd trainers.
    en ik denk zelfs dat je beter bij utrecht kan zitten op die leeftijd dan bij ajax aangezien er minder concurentie is en de kans op speeltijd in het eerste groter is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    Moa +3718
    woensdag 20 juni 2018 om 10:31
    Slavernij wtf?

    Het is heel normaal dat er leeftijdsgrenzen zijn bij bepaald werk, voornamelijk om het kind te beschermen. Zo moet je bijvoorbeeld 14 jaar zijn om te mogen vakken vullen en 18 om zonder begeleiding te frituren.

    Waarom zou je een kind niet willen beschermen? Uit de praktijk blijkt nou niet echt dat het bevorderlijk is voor de sportieve kansen van het kind om naar het buitenland te verkassen.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1266
    woensdag 20 juni 2018 om 11:18
    Klopt leeftijdsgrenzen zijn prima maar jij hebt het over geen binnenlandse transfer voor je 18e en buitenlandse transfer voor je 21ste. Ja dat riekt in mijn ogen naar moderne slavernij. Dan mag je niets zonder toestemming van de club. Maar geen nood, jouw suggestie druist in tegen Europese wetgeving. Komt er dus nooit van.

    Jij geeft aan dat de top 3 de spelers later makkelijk kan kopen. Maar financieel kunnen onze topclubs al niet meer mee met de subtop van Italie Duitsland of Frankrijk. Laat staan de hele premier league. En Utrecht verkoopt liever buiten Nederland omdat ze dan meer vangen. En het gelul over uit de omgeving weghalen, er zijn zoveel kinderen die met de ouders meeverhuizen dan kan het ook. Het probleem is het geld want als zelfs de eigen ouders geld belangrijker vinden dan de opleiding van hun kind (in dit geval kies de club met het beste plan voor hun kind) dan komt het gewoon niet goed.

    Het zou mooi zijn als er één wereldwijde regeling komt voor transfers. Bijvoorbeeld 15% van de transfersom verdelen over alle clubs waar een speler vanaf 6 tot 21 jaar gespeeld heeft. Want krijgen we alleen een Europese regeling dan gaan clubs spelers uit Afrika en Amerika halen etc. En daarbij een maximum aan spelers onder contract. Daarbij moeten ook uitgeleende spelers meetellen. Maar ja dit zal nooit gebeuren tenzij de arme landen van de FIFA allemaal mee gaan werken. Iedereen 1 stem en Europa heeft wat minder te zeggen.
    Vind ik leuk
    Moa +3718
    woensdag 20 juni 2018 om 17:47
    Tja, allemaal niet zo mee eens, het recht je overal te kunnen vestigen is nog iets anders dan minderjarigen en hun ouders over de grens lokken met (toekomstige) contracten.

    Kinderen en ouders worden hierin onvoldoende, zeg maar niet beschermd. Het is vooral het belang van de buitenlandse club die handel ziet in minderjarige voetbal talentjes dat zwaar weegt. Volgens mij kan het geen kwaad om kinderen in ieder geval een beetje volwassen te laten worden voordat de Chelsea's van deze wereld er mee aan de haal gaan.

    Maar zoals ik al zei maakt het niet zo veel uit wat je uitvindt qua regelgeving, het is het grote geld dat regeert. Bij hogere percentages voor opleiding gaan grotere clubs gewoon nóg eerder kopen om die percentages te ontwijken.

    Hetzelfde zie je nu gebeuren met de homegrown regel in Engeland. Die moet voorkomen dat Engeland heel Europa leeg koopt en dat de Engelse clubs zelf spelers op gaan leiden, gevolg is dat Engelse ploegen nu jeugdafdelingen leeg kopen. Een hoger percentage zou op dezelfde manier contraproductief werken.
    Vind ik leuk
    soksa +1552
    woensdag 20 juni 2018 om 12:38
    Precies dit. Helemaal mee eens en goed verwoord.
    Vind ik leuk
    JJD +297
    donderdag 21 juni 2018 om 14:16
    Echt weer zo'n arrogant vvd antwoord , lekker recht praten wat krom is, je staat tegenwoordig als vereniging gewoon machteloos als het gaat om het vasthouden van jeugd , of dat nou voetbal is of wat dan ook .
    Komt nog bij dat het bij ouders ook nog vaak over prestige gaat; of status zo je wilt.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2740
    woensdag 20 juni 2018 om 09:24
    Je zou ook de opleidingsvergoeding en solidariteitsbijdrage nationaal kunnen verhogen. Dus wanneer talenten weggehaald worden bij deze clubs en op een later moment doorverkocht worden dat zij er ook goed van profiteren. Meer geld voor die clubs wat uiteindelijk moet resulteren in een sterkere competitie. Bijvoorbeeld De Jong van Ajax. Die heeft zo'n 8 seizoenen bij Willem2 gespeelt en die krijgen nu 3-4% bij een internationale transfer. Wanneer dit het dubbele zou zijn hebben we het over echte bedragen voor een club als Willem2
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 10:56
    Het is sowieso goed om die vergoedingen en percentages te verhogen, maar los daarvan zou het voor het voetbal in de breedte beter zijn en voor de jeugdspelers zelf in veel gevallen ook.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 09:47
    Dat klopt. Maar in dat systeem verlies je hooguit spelers uit 1 team.
    Nu worden elk jaar 5 of 6 teams kaalgeplukt.
    Wat ze overhouden is beter en de kans is dus groter dat er betere spelers doorbreken.

    Dat laatste zeg je als een zekerheid, maar waarom moet dat?
    Kun je niet beter iets lager trainen en alles spelen?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    woensdag 20 juni 2018 om 16:41
    utrecht hoort anders gewoon bij de beste opleidingen van nederland hoor.
    en als ze tot hun 16e blijven kan de club een goede opleidingsvergoeding krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:41
    Vandaar dat ze de hoogste status hebben.
    Vind ik leuk
    JJD +297
    donderdag 21 juni 2018 om 14:00
    20Als je elk jaar ongeveer een hele lichting van je grootste talenten verliest kan ik me voorstellen dat je gaat protesteren.
    Daarnaast heeft hij ook wel een punt. Als al je talent steeds weggehaald wordt ga je niet meer investeren.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1259
    woensdag 20 juni 2018 om 08:32
    Je kan beter in Nederland van school en omgeving veranderen, dan dat je naar het buitenland gaat, dat is pas een verandering.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:42
    Binnen Nederland kan ook wel een verandering zijn.
    Ajax haalde een jong mannetje van VVV.
    Dat is ook best een switch. En in wiens belang is het?
    Vind ik leuk
    Hans Worst +866
    woensdag 20 juni 2018 om 08:44
    Niemands belang.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:49
    Ik denk vooral de topclub. Die heeft goedkoop een groot talent erbij. Als je er 5 haalt en 1 wordt een succes betaalt het zich ruimschoots uit.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 08:59
    Jongetjes van 10 jaar, ze zijn achterlijk, niet lekker en bovendien zitten er vele draadjes los boven in de hoofden van de jeugdopleiding van de club die dit doet.
    Vind ik leuk
    Figurant +571
    woensdag 20 juni 2018 om 09:43
    En die jongetjes zijn ook allemaal op hun 5e begonnen in de puppy elftallen FC Utrecht? Of plukt FC Utrecht de spelertjes ook weg bij andere verenigingen? Beetje hypocriet die Frans
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 09:52
    Je zou je ook gewoon eerst goed op de hoogte kunnen stellen figurant.
    Vind ik leuk
    JJD +297
    donderdag 21 juni 2018 om 14:35
    Gelul in de ruimte figurant.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 09:48
    Het is denk ik het logische gevolg van een markt met te weinig regels.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +866
    woensdag 20 juni 2018 om 08:59
    T welzijn, school, gezin en omgeving waar je opgroeid vind ik belangrijker. Volledig eens met van Seumeren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 09:44
    Ik ook. Daarom kies ik voor de verandering niet de kant van Ajax :p
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:14
    Mja, het is maar wat je "groot talent" noemt he. Op die leeftijd gebeurt er nog zoveel... Ik zou zeggen dat je dan gewoon een stabiele omgeving nodig hebt (niet dat een topclub dan per definitie geen stabiele omgeving is). De vraag is eerder: heb je er meer aan dat talenten over de breedte verspreid blijven (weerstand) of moet je ze bundelen en driekwart van de overige jeugdcompetitie met 2 vingers in de neus wegspelen.

    Nog daargelaten dat je pas echt ver van huis bent als overige ploegen dan denken "laat maar" met die jeugdopleiding.

    Ik vind dus ook dat v Seumeren wel een punt heeft.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 09:42
    Plus het heeft het voordeel dat de opbrengsten van jeugdspelers denk ik beter verdeeld blijven.
    Groningen was heel blij met het geld voor Robben.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:24
    dat ook nog inderdaad.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1259
    woensdag 20 juni 2018 om 12:00
    Dat is zo, maar de stap is beduidend kleiner en de ouders worden hier toch ook in betrokken, misschien waren ze in Limburg werkeloos en hebben ze nu een baan.
    Maar ik vind heel het voetbal neigen naar moderne slavernij
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 12:05
    De stap is kleiner, maar het principe is hetzelfde.
    Het belang van de club gaat boven het belang van de speler.

    Moderne slavernij gaat me te ver, omdat er toch sprake is van een keuze.
    Maar de balans in wiens belang dingen gebeuren is denk ik wel zoek.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1259
    woensdag 20 juni 2018 om 15:04
    Soms is de keuze beperkt, als een speler dolgraag naar ploeg a gaat maar ploeg b biedt 10milj meer, dan probeert de verkopende ploeg hem toch naar ploeg b te loodsen.
    Dus vrije keuze ja maar soms wel moeilijk,de transferbedragen zijn toch wel op hol geslagen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 15:08
    Dat klopt, al ben je dan als speler alsnog vrij om niet te tekenen.
    Younes ging in de winter niet naar Swansea hoewel Ajax dat wel had gewild
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    woensdag 20 juni 2018 om 20:30
    als dat zo zou zijn had haller nu in china gespeeld en had de club er 22 miljoen voor gehad.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11816
    woensdag 20 juni 2018 om 08:42
    Van Seumeren heeft echt een punt, echter hier moet een regel bij de Fifa en Uefa komen dat er contracten afgesloten mogen worden jonger dan 16 jaar en/of de vergoeding uit de jeugdopleiding verhoogd wordt. Nu halen de topclubs uit het buitenland spelers op bij de topclubs uit Nederland die vervolgens shoppen bij oa Utrecht. Circeltje rond! De jeugdspelers worden veel te vroeg weggehaald uit omgeving of land en vaak hoor je er niets meer van.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:48
    Klopt, alleen wij hebben vooral invloed op wat we hier doen.
    Dat we daarvoor moeten gaan lobbyen bij Uefa en Fifa ben ik met je eens, maar hier kunnen we bij wijze van spreken morgen een regel invoeren.
    En die spelers vertrekken pas op hun 16e, en in Van Seumerens plan mag dat in Nederland ook.
    Dus geen enkele speler onder de 16 die de top 3 haalt vallen binnen dat cirkeltje.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 09:26
    Van Seumeren klaagt ook over spelers uit de regio Utrecht die voor Ajax spelen, maar nooit door Utrecht zijn opgepikt.

    Gaan we dan cirkeltjes om clubs heen tekenen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 09:56
    Dat is discutabel.
    Regio's zou een optie kunnen zijn, maar ook als je dat vrij zou laten ga je vooruit denk ik.
    Al is Ajax dan wel geneigd om nog jonger in de regio utrecht te gaan scouten bij amateurs.
    Dus er is iets te zeggen voor rondjes om clubs als je kijkt naar de gevolgen.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 10:12
    Ajax scout al vanaf de jongste jeugd in Utrecht, dus nog jonger gaat niet. ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 10:23
    Dat vind ik ook minder een probleem dan spelers die al gescout zijn en bij een club spelen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11816
    woensdag 20 juni 2018 om 13:40
    Als ze vanaf de 16 een 5 jarig contract mogen aanbieden ipv 3 jaar nu, bescherm je club en speler dat ze te vroeg weggaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 13:42
    Daar ben ik ook voor, maar wat mij betreft nog bovenop de plannen van Van Seumeren.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11816
    woensdag 20 juni 2018 om 23:05
    Eens. Er moet iig iets gebeuren. Maar ja, van dat pluche in Zeist komt weinig vernieuwing/verandering.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:18
    Ja buitenland komt bij de topclubs voor de talenten, topclubs hier halen talenten weg bij subtop en subtop haalt talenten weg van laagste regionen/JL...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 13:43
    Ja, en als we die eerste stap afkeuren vraag ik me af waarom de stappen daaronder zo geweldig zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:15
    De stappen eronder zijn net zo zuur.. er moeten gewoon regels komen.. maar het begint van bovenaf en geld rouleert helaas
    Vind ik leuk
    Br94 +147
    woensdag 20 juni 2018 om 10:00
    Ze krijgen daar alsnog een flinke opleidings- of poolvergoeding voor, dus ze zullen daar altijd wel in blijven investeren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 10:26
    Die staat in geen verhouding tot wat de potentiële waarde is.
    Als het meer oplevert om volwassen spelers uit het buitenland te halen doen ze dat.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    woensdag 20 juni 2018 om 16:21
    Het is een vrij land, als die jongetjes willen gaan dan gaan ze, heel simpel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 16:39
    Ja, da's makkelijk.
    We hebben ook een heleboel regels om dingen tegen te gaan die we niet willen.
    Het feit dat er geen wet voor is betekent niet dat die er niet zou moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    woensdag 20 juni 2018 om 16:50
    Moeten kinderen tegen hun wil bij een club blijven spelen? Lijkt me geen goede zaak, contracten voor kinderen onder de 16 jaar horen een minimum aan verplichtingen te hebben.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 16:55
    Nee, dat zeg ik niet.
    Overigens moeten volwassenen wel blijven als ze ergens hebben getekend. Dus dat lijkt me niet perse een vreemde suggestie.

    Maar die clubs investeren wel in die jongens. Ik zou me voor kunnen stellen dat daar wel iets tegenover mag staan.

    Maar het ging me vooral om de redenering dat als er geen wet tegen is het wel goed moet zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    woensdag 20 juni 2018 om 17:54
    Vind ook dat er wel wat meer tegenover mag staan. Zoals al door een ander hier gepost zouden afspraken voor hogere opleidingsvergoedingen voor nationale transfers onder een bepaalde leeftijd best een goede optie kunnen zijn. Maar verder kun je er niet heel veel aan doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 17:58
    Of dat niet zou kunnen weet ik niet.
    Internationale transfers onder 16 zijn toch ook verboden?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    woensdag 20 juni 2018 om 19:34
    Denk dat dat ook door EU regelgeving komt?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 20:08
    Dat weet ik niet.
    Van Seumeren heeft het ook over een gentlemans agreement trouwens.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:39
    Dimitri, misschien snap je het niet helemaal.
    Hij zegt tot 16 jaar.
    De spelers die utrecht heeft benaderd zijn of einde contract, of boven de 16 (18-22 jaar).
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:44
    Tja k zou mezelf ook niet in de vingers snijden als k hem was. Wat hij doet is zogenaamd wél helemaal goed te praten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 09:06
    Dimitri, gedraag je eens normaal, denk eens aan twee kanten van het verhaal. Ga niet uit van het belang van topclubs, maar aan de ontwikkelingen van het kind. Dit is absoluut niet goed te praten. Onder de zestien laat je kids gewoon bij hun clubs voetballen is Van Seumerens mening en daar moet je ook respect voor hebben. Van Seumeren heeft met zijn insteek en enthousiasme al veel voor het Nederlandse voetbal betekent, niet alleen in Utrecht. Zo zou elke club er een moeten hebben, ik gun het ze van harte.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:15
    K praat als een realist. Jij bekijkt de situatie door een utrecht bril. Van seumeren haalt ook jonge spelers bij amateurclubs weg. Die komen ook niet automatisch bij utrecht
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 10:40
    Op die manier gezien zou je gelijk kunnen hebben, maar dat gebeurt in overleg met de plaatselijke amateurclubs. Buiten Utrecht (incl. Houten e.d.) zijn het altijd spelers die ouder zijn dan 12 jaar en die gewoon tot hun 16e of soms wat langer in het spelerstransportprogramma zitten. Gegarandeerd dat het huiswerk wordt gemaakt, dat kinderen voldoende thuis zijn om ook kind te zijn enz. In Utrecht wonend gaan spelertjes ook van de ene amateurclub naar de ander, en zo dus ook naar FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:41
    Dat weet jij dan beter dan ik vrees ik.
    Vind ik leuk
    base +2321
    woensdag 20 juni 2018 om 08:47
    Oftewel het verhaal zo draaien dat wat jij doet wel goed is maar de grote boze topclubs zijn niet lief.
    Calimero gedrag noemen ze dat.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22071
    woensdag 20 juni 2018 om 09:13
    Laatst Kasius van o16 bij ADO weggekaapt en die is 15 jaar? Lekker de ouders gek gemaakt met allerlei beloftes.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Hans Worst +866
    woensdag 20 juni 2018 om 08:43
    Niet van onder de 16. Ik ben t gewoon met hem eens. Een speler van 11 hoort niet uit Limburg of Groningen weggehaald te hoeven worden om in Zuid-Holland ergens eenzelfde soort opleiding te krijgen, en daarmee uit zn sociale omgeving weggehaald moet worden. Nergens goed voor.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:44
    Uiteindelijk zijn de ouders eindverantwoordelijk. Als zij geldtekens zien is blijkbaar alles mogelijk.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 08:54
    Dimitri, dat is gewoon niet waar. Als Ajacieden zestien zijn geweest en zelf aangeven dat ze graag naar FC Utrecht willen, dan zijn ze welkom. Dan moeten ze ook nog voldoen aan de voorwaarden die daarvoor zijn gesteld. Dat is wat anders dan 12 jongetjes uit een team van een andere club benaderen om daar dan 5 jongetjes van tien jaar aan over te houden. Lees ook eens over de verandering van school en sociale omgeving, vriendjes uit Utrecht en omgeving zijn ineens taboe want er moet zo nodig 75 km verderop gevoetbald worden. 10 Jaar he, we hebben het niet over 16, 17 of 18 jarigen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:02
    Ouders zijn eindverantwoordelijk op die leeftijd. Ze kunnen ze niet dwingen maar geen kind van 12 wil de kans laten liggen om in de top te spelen. Lijkt me vrij logisch.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 09:10
    Als je aan de kinderen zelf denkt in plaats van aan de ouders, dan ben je goed bezig. Ik heb heel wat ouders die dachten de gouden kans te moeten pakken voor hun kind achteraf gesproken. Ze kwamen er meestal op terug. hele gezinnen vielen uit elkaar, andere kinderen in het gezin ontbeerden voldoende aandacht en kwamen klem in de maatschappij. Clubs zelf krijgen zo labiele spelers die te verwend een te slechte mentaliteit ontwikkelden, dat komt een voetbalcarriere niet ten goede.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:27
    K ben ook niet helemaal eens met het hele ouders stippelen een voetbalcarriere uit idee maar ja. Dan moet je de hele grondwet aanpassen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 09:33
    Misschien zouden we eens moeten gaan denken over het aanpassen van ouders. Als ze die een korte cursus orthopedagogiek geven krijgen ze in ieder geval een beetje inzicht in de ontwikkeling van een kind dat te vroeg teveel druk moet weerstaan en voortdurend op zijn prestaties wordt beoordeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:36
    Op dat punt denken dat ze de beste keuze voor het kind maken om ze zo een carriere te gunnen. K lees ook wel eens hoe een gezin met drie kinderen verhuisd naar een van de grotere steden omdat 1 van hun kinderen kan spelen in de d1 van een grote club. Absolute waanzin.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    woensdag 20 juni 2018 om 09:09
    Stelen? Stelen is wel heel zwaar aangezet. Zelfs de jonge talenten zijn niet te houden. En als ze echt goed zijn, komen de Europese topclubs en die nemen ze over van topclubs. Ouders moeten sterker in hun schoenen staan. Maar als de situatie zo is dat het thuis krap is met geld. Probeer dan maar de verleiding te weerstaan. Van Seumeren heeft een punt. Zeker wat betreft de topclubs in NL. De Europese topclubs houd je niet buiten de deur.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:24
    Dus wat jij zegt in je laatste zinnen is dat de Nederlandse topclubs geen spelers mogen halen bij andere Nederlandse clubs, maar dat de Nederlandse topclubs wel leeggeroofd mogen worden door buitenlandse clubs? Deze hele situatie is ontstaan doordat elke club alleen aan zichzelf denkt en de UEFA en FIFA alleen denken in geld, de rijken worden rijker en de armen worden armer en alle bobo's binnen de bonden willen een graantje meepikken. Survival of the fittest...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    woensdag 20 juni 2018 om 10:30
    Ik bedoel dat de gentlemens agreement in NL kan werken maar voor buitenlandse clubs geen zin heeft. Dan kan je in zijn algemeenheid stellen wat zo'n overeenkomst voor zin heeft als een talent niet naar Ajax kan masr wel naar Chelsea.. Maar dat van Seumeren het aankaart en baalt van de huisige situatie is logisch.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1598
    woensdag 20 juni 2018 om 09:16
    Elk seizoen haalt van seumeren 1 a 2 spelers weg van Ado Den Haag...
    Vind ik leuk
    talisman +146
    woensdag 20 juni 2018 om 09:22
    Je zou ook kunnen zeggen. De beste talenten zouden bij de beste clubs moeten spelen. Wanneer je traint tegen meer weerstand wordt je snel beter. Maar wanneer er een speler van PSV Ajax of Feyenoord naar city gaat is dat "dom". Dan kun je beargumenteren dat ze dan later doorbreken. En dan kan er weer gezegd worden "Rekik was 18".
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:25
    Clubs in het buitenland laten bijna altijd zien dat een nederlander er niet kan doorbreken. Beste doorbraken zijn o.a. door Krul en Aké gemaakt. Das geen vetpot. Natuurlijk valt er iets voor te zeggen. Maar das mijn eigen mening.
    Vind ik leuk
    talisman +146
    woensdag 20 juni 2018 om 09:34
    Ik begrijp je wel en ik probeer je niet aan te vallen maar ik hoop dat je mij begrijpt als ik zeg dat het vrij hypocriet is dat PSV, Ajax en Feyenoord het wel mogen, maar Man City niet. Wanneer Nederlandse talenten in de jeugd spelen spelen ze tegen minder weerstand op kunstgras velden. Wanneer ze doorbreken spelen ze over 5 jaar hooguit een paar wedstrijden Europa League. Dat en money is de reden dan talenten hun heil zoeken in betere competenties.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1598
    woensdag 20 juni 2018 om 10:07
    Clubs in het buitenland en dan met name de europese top zijn als de dood dat ze een talent laten glippen en de concurrent ermee vandoor gaat. In Nederland zijn die talenten relatief goedkoopen zelfs voor hun 16de zelfs enkelt tegen een opleidingsvergoeding op te pikken. De knvb doet er goed aan om clubs de gelegenheid te geven vanaf hun 15de te contracteren, aangezien clubs van het buitenland pas spelers een vontract mogen voorschotelen op hun 16de verjaardag!
    Vind ik leuk
    talisman +146
    woensdag 20 juni 2018 om 10:57
    Ik snap wat je bedoelt ik snap alleen niet hoe je het bedoelt tav mijn reactie.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1598
    donderdag 21 juni 2018 om 10:24
    Ik praat eigeblijk mee maar vanuit en hander hoek..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    woensdag 20 juni 2018 om 10:34
    Dus de kleinere clubs kunnen de scouting en opleiding wel wegdoen? Slecht idee.

    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11745
    woensdag 20 juni 2018 om 09:37
    ik wil net zeggen, wat zijn wij de afgelopen maand aan het doen dan? Is toch niet heel anders?
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1319
    woensdag 20 juni 2018 om 10:14
    Ik snap dat hij er niet blij mee is maar die kleine mannetjes zijn toch vrij om zelf te bepalen waar ze willen voetballen?
    Als ik een dorp verder wil samen spelen met m'n buurman bepaal ik dat toch ook zelf? Ik vertegenwoordig geen hoge marktwaarde moet ik erbij vermelden.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    woensdag 20 juni 2018 om 10:26
    Steelt? Je bedoelt dat spelers die bij Ajax weg mogen naar Utrecht zijn gegaan. Als jij dat wilt vergelijken met stelen en gelijk wilt stellen aan wat Ajax doet, dan begrijp je er niet veel van...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:43
    Objectiviteit? Volgens mij heeft Ajax niet laten blijken dat ze die spelers graag weg wilden doen. En als dat wel zo is laat me dan zien waar je dat gevonden hebt.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    woensdag 20 juni 2018 om 12:04
    Dan moet je ff lezen op VP, staat gewoon ergens op de site. O.a. 2 spelers die bij Ajax geen toekomst hadden en 2 die uit een jeugdteam zijn gezet.

    Kijk, dat jij iets niet kan vinden wil niet zeggen dat ik niet objectief ben...

    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    woensdag 20 juni 2018 om 16:38
    die spelers zijn net 10 jaar denk eens na.
    overigens rooft ajax alles leeg zo kunnen ze zeggen dat ze de beste opleiding hebben maar ze zijn zelf geen haar beter dan een man city of man utd maar wel huilen als die hun talenten wegkapen dan is de wereld te klein.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    woensdag 20 juni 2018 om 16:40
    oh wie heeft utrecht gestolen dan ? die twee spelers die al weg waren bij ajax na een ruzie tussen wooter en hun ouders?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    K noemde ajax ff als voorbeeld maar je gaat me niet vertellen dat Utrecht nog nooit exact hetzelde heeft gedaan als wat de andere topclubs doen. Utrecht is op dit moment letterlijk de nr 5 van NL.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:15
    Staat wel goed: ....de andere topclubs.....
    En nee, FC handelt nog niet in kinderen van deze leeftijd. Uiteraard hebben ze jeugdteams en komen ook die kids bij andere verenigingen vandaan maar wel uit de directe omgeving. Dus geen uur rijden voor een enkele reis.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:40
    Utrecht pikt de afvallers en/of rotte appels van Ajax op. Dat is dus heel iets anders.
    Tot 16 jaar geen binnenlandse transfers en tot 18 jaar geen buitenlandse (tenzij ze hun debuut gemaakt hebben in het eerste).
    Dat is voor iedereen het beste. Goede tegenstanders maakt spelers beter. Anders heb je straks ook al op die leeftijd 4-5 interessante wedstrijden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:05
    T valt me op dat tot dusver alleen FC Utrecht supporters en 1 ajacied negatief op mn reactie hebben gereageerd. De beste van Seumeren is een hypocriet. Utrecht pakt ook spelers af van bijvoorbeeld een ado. K noemde Ajax alleen maar omdat hij de topclubs aanvalt. Aldus de enigste 3 clubs die structureel boven utrecht eindigen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:18
    Het gaat hem vooral over de leeftijd. En die mening deel ik. Zie ook mijn eerdere reactie op het bericht dat Feyenoord een kind van 10 weghaalde uit Veghel. Enkele reis 5 kwartier. Wat doe je een kind aan.....
    Vind ik leuk
    redknap +1119
    woensdag 20 juni 2018 om 20:48
    Waarom moeten de besten altijd bij die 3 clubs spelen. Mogen andere clubs geen toppers hebben en kampioen worden..

    Nu begrijp ik Joop Munsterman. Die wilde nooit die clubs "vetmesten".
    Weg met dit soort praktijken. Van Seumeren heeft groot gelijk.

    Smerige rot streken zijn het. Pisvee zit ook altijd bij Twente te scouten Gewoon niet over de IJssel komen, de grens loopt tot Utrecht in het westen en Deventer in het oosten en Zwolle in het noorden.

    V
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 22:42
    Hahaha. Voor wie ben je, dat vuile fraude clubje in Enschede? K snap best dat PSV daar scout. Die jeugdspelertjes daar worden gewoon leugens verteld. En ik zal simpel met je zijn. Ja dat soort spelers horen in de top te spelen.

    T is gewoon algemeen bekend dat een speler bij een topclub meer kans maakt op een internationale transfer of oproep voor t nederlands elftal. Denk je dat ik het leuk vind dat zodra spelers bij mijn club ook maar een beetje leuk beginnen te spelen half europa al achter ze aan zit? Maar voor t nederlands voetbal is t goed als nederlandse talenten zich via de top kunnen ontwikkelen naar de internationale top. Dan kunnen we miss weer eens een kans maken op een EK. Wat heb je dr nou aan als toptalenten hun tijd verkwisten bij clubs zonder fatsoenlijk jeugdplan?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:16
    En Utrecht scout al vanaf 5 jaar in de wijde omgeving. Ziek is het hele zooitje geworden, zwaar ziek. Iemand verwijten wat je zelf ook doet.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 20 juni 2018 om 09:13
    Binnenkantje, dat scouten heeft tot doel om amateurclubs te ondersteunen met voetbalontwikkelprogramma’s. Die kinderen gaan niet zomaar allemaal in Utrecht naar school of met hun ouders daar naartoe verhuizen. “Gooi geen kreten in het midden van de vijver, geen enkele kreet wordt een mooie zwaan’ luidt een oud Russisch gezegde.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:35
    En de topclubs scouten bij andere clubs om die te ondersteunen met voetbalontwilkkelprogramma's, dus eigenlijk helpen we elkaar ipv elkaar weg te concurreren... Geloof je echt zelf dat Utrecht andere clubs zomaar helpt zonder er zelf beter van te worden?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:21
    Ja, dat heet het samenwerkingsverband en ja natuurlijk doet FC dat uit eigen belang. Hoe beter de amateurclubs opleiden, hoe beter de talenten zijn. Door de clinics en kennis kunnen die verenigingen zich bij alle teams verbeteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:35
    Dat klinkt leuk mcmoddje maar ik weet dat het allemaal wel meevalt met die programma’s. Ook deze kinderen worden vele malen in de week verwacht op de club en de impact op hun leven is ook groot.

    Jij kan interessant lullen wat je wil. Het is allemaal ongezond en gericht op 1 ding.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 16:11
    en jij praat onzin en onwaarheden.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 16:42
    Verklaar je nader want hier is geen verweer tegen. Welke onzin en onwaarheden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 17:52
    dat utrecht jochies onder de tien buiten utrecht vandaan haalt.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:22
    Geloof mij dat het gebeurt maat! Zelf meegemaakt dat een jongen van 9 op proeftraining wordt gevraagd.
    Dus onzin en onwaarheden?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:32
    ja onzin en onwaarheden omdat het niet gebeurd want het beleid is bij utrecht dat spelers tot 12 jaar uit utrecht komen daarbuiten word niets gehaald laat staan bij andere bvo s.
    dat een jongen van 9 gevraagd word mee te trainen zou idd kunnen maar niet als hij van buiten de provincie komt.
    maar geef mij dan maar een naam dan van een jong jochie die van buiten utrecht gehaald is en die in onder 11 speelt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:34]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:40
    Ik dacht meer aan de stad Utrecht, maar goed. Keeper uit Huizen, is geen provincie Utrecht.
    Het gebeurt dus wel. En jij lult uit je nek en beschuldigt anderen terwijl jij het zelf blijkbaar niet weet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:42
    en hoe oud is die keeper?
    en wat is zijn naam want je praat onzin net als vele anderen hier maar niemand die met een voorbeeld van een speler komt laat staan een naam en weet je waarom niet omdat het niet zo is maar nogmaals kom met een naam en ik ben de eerste die toegeeft dat het wel zo is
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:47
    Ik praat over 3 jaar geleden, en dat jongetje was 100% onder de 12. Die proeftraining was een jongetje van 8 en dat was ook op een half uur rijden.
    En ik ga niet natuurlijk geen namen droppen. Als jij het allemaal zo goed weet en niets gelooft moet je het zelf weten. Maar Utrecht is geen haar beter en moet zich niet gedragen als slachtoffer terwijl ze zelf hetzelfde doen.

    En als jij zo goed ingevoerd bent in Utrecht dan weet je het zelf ook heel goed.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:49
    blijkbaar is utrecht dat wel maar goed zolang jij niet met een naam komt is het gepraat in de lucht zonder onderbouwing.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:53
    Volgens mij heb ik het aardig onderbouwd, jij komt ook niet verder dan het niet waar is. Blijf jij lekker in je droomwereld waarin Utrecht dat allemaal niet doet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:00
    nogmaals kom dan met een naam die in de jeugd speelt bij utrecht die niet uit utrecht komt dat kun je niet want die is er gewoon niet maar bewijs mij het tegendeel dan want jij beschuldigd de club ervan dan neem ik aan dat je dat kunt aantonen toch?
    dat ik het niet onderbouwd is ook logisch het is namelijk niet te onderbouwen omdat het niet waar is..
    maar blijf er zelf in geloven in jou droomwereld ik weet er niets van maar werkt wel met de jeugd bij utrecht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 05:56
    “De eerste focus van de scouting van FC Utrecht ligt bij de onderbouw. In een straal van dertig kilometer van Stadion Galgenwaard wordt gezocht naar talent in alle teams en op alle niveaus.”

    Dit haal ik zo van de Utrecht-site af. Huizen, Hilversum, Loosdrecht en Bussum liggen binnen de 30km maar in Noord Holland. Het staat dus zelfs in het beleid!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:20
    oke ik probeer het nog een keer kom met een naam dat is toch niet zo moeilijk of wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:48
    Jij zegt dat het niet zo is, ik zeg van wel. Er wordt wel degelijk gescout door Utrecht bij de jongste jeugd in de wijde omgeving. Het bewijs staat op je eigen site.
    Ik ga geen namen noemen, dat snap jij zelf toch ook wel.

    Nogmaals, er zat/zit een keeper uit Huizen in de opleiding en die is 100% onder de 11 daar gekomen. Het is ongelogen dat er jongetjes van 8 getest worden. Een andere keeper van 8 jaar(misschien nu 9) sluit als het goed is na de zomer aan. Ik heb 100% zeker een Utrecht scout gesproken die stond te kijken bij de 5 en 6 jarigen, en die vroeg info over een paar spelertjes.

    Daarbij staat het zelfs op de site.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:02
    je praat onzin maar goed geloof lekker wat je wilt utrecht scout onder de 12 jaar alleen in de provincie.
    jij blijft maar roepen van niet en ondertussen kun je met niet een naam van een speler komen en roep je dat je niet met een naam gaat komen en weet je waarom omdat je het simpelweg niet kan.
    en een scout van utrecht die aan jou vraagt om info voor een speler haha hoe ongeloofwaardig wil je het hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:07
    Jij weet het allemaal zo goed hè? Met je ongeloofwaardig. Weet je wat ongeloofwaardig is? Dat jij bij Utrecht zit, want jij begrijpt verdomd weinig. Het staat goddomme op de Utrecht site, en dan nog volhouden dat het niet zo is.
    Dat is niet gewoon dom maar dan ben je wereldkampioen dom.

    En daar ga ik nog mee in discussie ook. Struisvogel!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:04
    zielige domme jongetje ik blijf niet aan de gang geloof lekker wat je wilt ik weet wel beter nu ben je al drie dagen een discussie aan het voeren maar heb je in drie dagen nog steeds mn vraag niet beantwoord en die was kom met EEN naam en dat kun je niet maar gewoon volhouden hoor.
    Vind ik leuk
    Strijp +13368
    woensdag 20 juni 2018 om 08:18
    Een land van vrije handel, de benadeelde zal je altijd horen ja. Zolang het niet in strijd met de wet is zie ik geen reden tot klagen. Ook in Utrecht mag gescout worden. Bedenk een goed plan om ze te houden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:21
    Wetten worden aangepast als ze niet werken zoals we willen.
    Of er komen nieuwe wetten.
    Een heleboel dingen die nu niet mogen waren eerst niet in strijd met de wet. Tot mensen gingen klagen.
    Vind ik leuk
    Strijp +13368
    woensdag 20 juni 2018 om 08:23
    Eens, we zullen het zien, er kan enigszins wel op gecontroleerd worden of richtlijnen voorgeschreven worden, al heb ik er mijn bedenkingen bij als de KNVB dit gaat beslissen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:26
    Ik denk dat het wel goed zou zijn.
    Als de grote talenten voor een groot deel doorbreken bij hun eigen clubs houden die daar meer aan over.
    Kunnen ze meer investeren en jeugd en eerste elftal.
    En een groot deel van de gehaalde jeugdspelers valt bij Ajax in ieder geval toch weer af volgens mij.

    Daarnaast klagen we als buitenlandse clubs het bij onze topclubs doen. Dan is het eigenlijk gek om het goed te vinden als de topclubs het bij de rest wel mag.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    woensdag 20 juni 2018 om 08:18
    Man dat is toch van alle tijden. Alle clubs hebben open dagen en cliniks waar beloftevolle spelers mogen tonen wat ze kunnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:18
    En Utrecht haalt weer jonge spelers bij amateurclubs weg, die zijn hier ook niet blij mee.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:36
    die zijn er juist wel blij mee maar goed.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5356
    woensdag 20 juni 2018 om 08:18
    Utrecht pikt zelf vast geen talentjes op bij amateurclubs of andere bvo’s
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:37
    klopt utrecht haalt geen jonge jochies bij andere bvo s maar noem er anders een.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:18
    In Eindhoven zitten ze vooral achter de jeugd onder de 11 aan!
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1544
    woensdag 20 juni 2018 om 08:25
    Echt? Ik dacht dat Het Hofnarretje toch echt Amsterdams was.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8951
    woensdag 20 juni 2018 om 08:26
    Duik even in het verleden van je eigen clubje voordat je zo een opmerking plaatst. Daar houden ze ze gewoon in dienst.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6232
    woensdag 20 juni 2018 om 08:19
    Tja, wat wil deze man nou? Alsof al hun jeugdspelers al sinds hun 10de bij hun club rondlopen..

    Ik heb nieuws voor Frans, dit gebeurt bij alle clubs in Nederland.

    De regel die hij voorschrijft is natuurlijk ook bullshit want dan komt er gewoon een buitenlandse club a la Chelski die niks met de KNVB te maken heeft die dan dankjewel zegt, zo maak je het alleen maar erger..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 08:22
    Onder de 16 zijn internationale transfers niet toegestaan.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1069
    woensdag 20 juni 2018 om 08:19
    Het is een domino effect de (sub)topclubs in Europa halen de grootste talenten bij de top3 weg en hun weer bij de subtop/middenmoot enzovoort enzovoort zwaar k*t (i know) maar zo is het nou eenmaal maar die Utrecht baas heeft desondanks uiteraard wel groot gelijk er moet verandering in komen wereldwijd wel te verstaan.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    woensdag 20 juni 2018 om 08:20
    De hoogste graad en op één na de grootste bek van seumeren!

    Wij Ajacieden hebben helaas de grootste bek (-:

    Maar de jongens bepalen zelf met hun ouders. Als Utrecht nou eens constant bovenin mee zouden draaien (top 3) dan zouden ze echt niet weg willen toch.

    Niet zeuren van seumeren
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:40
    wie zegt dan dat ze weg willen? dat maak jij ervan maar van de 12 benaderde spelers zijn er 8 gebleven.
    en misschien kun je gelijk vertellen wanneer hij een grote bek heeft gegeven?of is het gewoon pure haat van je .
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4721
    woensdag 20 juni 2018 om 08:20
    Welkom in de wereld van het profvoetbal, ieder club wordt leeg gehaald door een grotere club.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1723
    woensdag 20 juni 2018 om 08:21
    Haalt Utrecht geen jeugdspelers bij andere clubs weg dan? Maar ik snap zijn gedachte. Maar daar heeft helaas elke club last van. Ook bij Ajax en Feyenoord wordt geshopt door de internationale top. Uiteindelijk draait het om geld.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    woensdag 20 juni 2018 om 08:21
    Het is toch volkomen logisch dat een speler naar een grotere club wil? Als je op jonge leeftijd alleen naar Telstar kan, maar daar ontwikkel je je goed zodat je dan naar Ajax of AZ kan, dan ga je toch? Of moet je dan verplicht tot je zestiende bij telstar blijven..?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:21
    En waar haalt Utrecht spelers van onder de 8 vandaan? Bij de amateurs. Hypocriete reactie van van Seumeren. Ajax, PSV en Feyenoord raakt spelers van 15, 16 kwijt aan hele grote clubs. Daar horen we deze vetklep niet over.
    Vind ik leuk
    BS +1127
    woensdag 20 juni 2018 om 09:12
    De spelers die Utrecht weg haalt bijj amateurclubs hebben allemaal een RAC contract gesloten met Utrecht, Dat betekend dat die jongentjes allemaal op dezelfde school blijven zitten en gewoon in hun eigen buurt opgroeien, daar gaat het om. Als je er geen verstand van hebt reageer dan niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:14
    Dat is grappig. Ik woon in Heerhugowaard, zeker 1,5 uur rijden van Utrecht, ook daar worden spelers weggeplukt door Utrecht.....
    Vind ik leuk
    BS +1127
    woensdag 20 juni 2018 om 09:20
    Niet van 10 jaar, die zijn al een stuk ouder. Utrecht zorgt ervoor dat de spelers op hun eigen school kunnen blijven zitten in hun eigen omgeving, 1,5 rijden daar beginnen ze niet aan bij onder de 16 jaar
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:22
    Als je er geen verstand van hebt, zwijg dan toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:26
    Dat stukje in 1,5 uur?
    Doe jij nog alles op de fiets ?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:28
    Op bepaalde tijden doe je er zelfs nog langer.over en ik hou mij aan de snelheid ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:34
    Dat klopt. Ik reed altijd de ‘goede’ kant op. Net iets meer dan een uur.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:48
    maar niet onder de 12 jaar gochem.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:11
    iets met volwassen reactie? of geldt dat alleen voor supporters van Ajax, kleine puber tokkie
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:46
    vetklep jij zou ook wel een goede opvoeding gehad hebben en als er zo iemand op reageert kun je je verhaaltje weer afspelen dat iedereen jou club zo haat en dat het van een kant komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:49
    Tegen knulletjes als jij, zeggen we 1 ding: Luinge zag het niet, wij zagen het wel, Wamberto stond meters buitenspel!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 18:54
    lekker volwassen reactie mij heb je daar niet mee hoor geeft alleen maar aan hoeveel ajax utrecht haat en dat vinden wij prachtig.
    verder fijne avond en geniet ervan als je de laatste wedstrijd de titel gaat verspelen tegen utrecht.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:57
    Het is natuurlijk heel volwassen om iemand 'vetklep' te noemen..... Ik haat Utrecht niet. Utrecht is 1 van de 17 clubs waar Ajax tegen speelt. Voor Utrecht is Ajax de wedstrijd van het jaar. Maar als echte 'supporter' weet je dat natuurlijk zelf ook wel.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:06
    zie je wel nu is het voor ons weer de wedstrijd vh jaar nou ik ga je vertellen dat is het niet ajax is gewoon een vd 17 tegenstanders maar wel een tegenstander waar je goed je punten kan halen als ze geen hulp van uit zeist krijgen zoals zo vaak natuurlijk.
    dat ze dat in amsterdam niet leuk vinden is vervelend voor ze en omdat ze niet kunnen winnen maken ze ervan dat het haat is de wedstrijd vh jaar etc etc om hun eigen onkunde te verdoezelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:12
    Weleens van interpunctie gehoord?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:17
    nee
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:22
    Zegt genoeg over je IQ en je vermogen om na te denken. Het verklaart ook gelijk waarom je hooligan van Utrecht bent.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:27
    oh nou ben ik weer een hooligan haha wat een mafkees ben jij zeg .
    hier een gratis tip voor je meld je aan zou ik zeggen je verzekeraar vergoed het voor je.
    www.pieterbaancentrum.nl
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:29
    Iemand betichten van onvolwassen reacties en dan zelf reageren zoals jij doet. Je bent al net zo hypocriet als die dikke voorzitter van je favoriete provincieclubje.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:35
    ja jou iq moet wel heel groot zijn .
    nu hup snel terug na het topic over bergsma kun je daar ook weer verder schelden op andere clubs en supporters zielig trolletje.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:22
    Welkom in de grote boze wereld.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 08:22
    Het is niet zo moeilijk wat hij zegt hoor. Tuurlijk heeft hij gelijk. Gewoon in je eigen omgeving spelen tot je 16e en je school afmaken. En al helemaal niet gaan verhuizen omdat je kindje bij een andere club moet gaan spelen. Waanzin dit soort ouders en clubs.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    woensdag 20 juni 2018 om 08:22
    En de Top 3 dan maar klagen dat hun eigen talenten op 16-jarige leeftijd naar bijv City of Arsenal gaan.
    Hypocriet allemaal.

    Maar wel een vraag aan van Seumeren, waar haalt hij die talenten eigenlijk vandaan?
    Ik begrijp zijn frustratie maar iedere club doet dit op zijn eigen niveau.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:07
    bij de rac clubs.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    woensdag 20 juni 2018 om 08:23
    Welcome to the real world fransie 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:23
    En Utrecht haalt die gastjes op nóg jongere leeftijd weg bij hun amateurclub. Van een dorp naar de Grote Stad. Wat is het verschil? Redelijk hypocriet uitgangspunt van Van Seumeren.

    Als talenten ergens boven de anderen uit beginnen te steken, dan moet je hogerop om je ontwikkeling te kunnen doorzetten. Te lang blijven hangen op een lager niveau maakt lui en/of frustreert. Dat is ook niet goed voor die jongens.

    Zag vorige week in De Staat Van Oranje hoe Frankrijk dat heeft opgepikt. De echt grote talenten verkassen daar van hun club naar regionale opleidingscentra, waar ze de volgende stap kunnen maken.
    Blijkbaar hebben de clubs uit het betaalde- en amateurvoetbal daar wel een gezamenlijk belang weten te vinden. In plaats van de Nederlandse situatie waar het altijd "ieder voor zich" is als het op echte beleidsvorming aankomt.
    Vind ik leuk
    stock3 +759
    woensdag 20 juni 2018 om 09:12
    Je 1e alinea slaat echt helemaal nergens op!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:53
    Die spaat op het feit dat Utrecht ook jonge talentjes uitnodigt om van hun club naar de FC te komen. Zij hebben ook een O12/11/10/9 en dat zijn vast niet allemaal spelertjes die de FC als eerste club hebben.
    Voor de duidelijkheid: ik heb daar totaal geen probleem mee. Sterker; ik denk dat het de beste manier is om talenten in een vroeg stadium te kunnen begeleiden naar de top. Maar om anderen datzelfde te verwijten... tja.
    Vind ik leuk
    stock3 +759
    woensdag 20 juni 2018 om 11:58
    Volgens mij scout Utrecht in de regio! Rotterdam , Eindhoven in wat mindere mate Amsterdam is niet echt regio
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:58
    Rotterdam is niet echt de regio....
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:08
    maar wel spelertjes die alleen uit utrecht komen en afkomstig zijn van de rac clubs
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1050
    woensdag 20 juni 2018 om 08:24
    op zich ben ik het met hem eens, maar ik ben bang dat ook utrecht zich hier schuldig aan maakt. Het feit dat kinderen zo'n drastische verandering moeten doormaken kan niet goed zijn denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:01
    Het is een lastige afweging: je hebt kinderen en je hebt talenten.

    Willen we dat kinderen vooral kind kunnen zijn, dan moeten ze vooral lekker in hun eigen omgeving blijven ballen. Je kijkt rustig aan hoe het kind zich ontwikkelt als speler en als mens. En of hij vroeger of later de ambitie krijgt om verder te gaan in het voetbal. Of andere - meer uitdagende - interesses krijgt.

    Willen we als voetballand vroegtijdig de grootste talenten herkennen en begeleiden naar de top, dan moet je die talenten steeds weer een nieuwe uitdaging bieden om zich verder te ontwikkelen. Daar hoort ook bij dat het kind uit zijn comfort zone wordt gehaald.

    Vergelijk het met een kind dat hoogbegaafd (intelligentie) is. Als je die op jonge leeftijd niet steeds uitdaagt ontstaat het risico dat 'ie lui wordt (want alles gaat zo gemakkelijk) of gefrustreerd raakt. Met alle nadelige gevolgen van dien.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1050
    woensdag 20 juni 2018 om 18:44
    ben ik zeker met je eens, uitdaging voor de "talenten"is ook belangrijk. Alleen ook dat talent is een kind en je kan mij niet vertellen dat er bij utrecht of waar dan ook onder 15 geen uitdaging meer is.

    Opleidingen in nederland zijn van hoog niveau. denk dat er weinig verschil is tussen pak hem beet utrecht of ajax of psv,
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:25
    Lekker zeuren , zelf ook 4 spelers van Ajax aantrekken en dan nog je mond opentrekken !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:44
    Er is een verschil tussen volwassenen/tieners aantrekken die het bij Ajax niet reddden of dat je beste spelers onder de elf jaar worden weggehaald. Dus die vergelijking gaat mank. Als je zou zeggen dat Utrecht deze spelers zelf ook heeft weggehaald bij amateurs en daarom niet zou mogen zeuren dan zou ik je eerder gelijk geven.
    Vind ik leuk
    BS +1127
    woensdag 20 juni 2018 om 09:15
    Dat zijn afgedankte jeugdspelers, en Ajax maar zeggen dat ze alle talenten ontdekken maar gewoon bij andere ere divisie clubs weg stelen
    Vind ik leuk
    Marco 128 +38
    woensdag 20 juni 2018 om 08:26
    Precies zoals div mensen hier al aangeven de pot verwijt de ketel!!! Volgens mij heeft fcu de afgelopen tijd al 4 jonge Ajacieden op gehaald in Mokum en scouten ze inderdaad ook het hele land af naar heel jonge talenten. Dus wees een vent Fransje en hou lekker je mondje
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    stock3 +759
    woensdag 20 juni 2018 om 14:51
    Jonge ajax talenten van 18 jaar! Niet van 8,9 of 10 jaar! Bijdehand
    Vind ik leuk
    Marco 128 +38
    woensdag 20 juni 2018 om 15:11
    Ga lekker je ma bijdehand noemen als je zakgeld krijgt! zoals meerdere al zeggen doet utrecht het zelfde bij de amateurclubs en als die suikeroom de kans krijgt doet hij het zelfde dus sssst
    Vind ik leuk
    stock3 +759
    woensdag 20 juni 2018 om 15:21
    Tussen spelers die geen toekomst hebben bij ajax en spelers zonder contract of spelers die weggestuurd zijn overnemen is wel iets anders plus dat het een hele andere leeftijd is! Je moet wel bij de feiten blijven met je 4 jonge spelers en niet bijdehand proberen te doen.
    Vind ik leuk
    Muscles +828
    woensdag 20 juni 2018 om 08:27
    Dit heet in Engeland een catch 22......kenmerk daarvan is dat het verrekte moeilijk is die te doorbreken
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:29
    Bij dit soort commentaar, moet je misschien eerst naar jezelf kijken...
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 08:31
    Het gaat er niet om dat Utrecht zelf ook zijn spelers ergens weghaalt. Het gaat er om dat Utrecht in de eigen omgeving scout en die jongens gewoon in hun eigen omgeving kunnen blijven wonen. Utrecht zal niet vaak in Limburg scouten denk ik. Wat is begrijpend lezen toch lastig voor velen.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 09:29
    En toch zoekt ook Utrecht gastgezinnen voor hun jeugdspelers...
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 09:45
    Dan hangt het er vanaf of dat voor kinderen van 11 of voor kinderen van 16 is. Maar zijn punt is wel duidelijk toch ?
    De handel in talentjes neemt wel redelijk trieste vormen aan zo af en toe. En kansloze ouders in overvloed helaas.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 10:13
    Punt is toch dat hij zelf ook overal talenten vandaan haalt.

    Of hij weet het natuurlijk niet van zijn eigen club.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 10:38
    Dat is meer een aanname. Ajax spelers die worden afgedankt en dan naar Utrecht gaan is niet echt wat Van Seumeren bedoelt zeg maar. En aangezien Ajax er jaarlijks van een stuk of tig afscheid neemt is die carrousel wel te verklaren. Het lijkt me terecht dat proforganisaties hiervan balen. Gratis opleiden voor de top kan nooit de bedoeling zijn. Zeker niet tot je 16e.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 10:47
    Hij klaagt oa over het feit dat twee Utrechters van Oranje o17 bij Ajax spelen. Terwijl die gasten nooit bij Utrecht hebben gespeeld.

    Hij gooit dus nogal wat op een hoop.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 10:57
    Ja dat slaat inderdaad ook nergens op natuurlijk. Amsterdam en Utrecht liggen niet zo ver uit elkaar natuurlijk. Ik weet niet waar die jongens dan vandaan komen maar dan had Utrecht ze maar bij de amateurs moeten scouten.
    Maar zoals gezegd snap ik de frustratie van veel clubs prima. We zijn niet allemaal rijk.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 11:10
    Heeft ook niet alleen met geld te maken natuurlijk. Dat komt er pas echt bij kijken na het 16e jaar. En daar heeft hij het niet over.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 11:25
    Niet alleen maar hij heeft het over bereid zijn te blijven investeren in de jeugd. En dat gaat uiteraard over geld. Juist voor je 16e als je gratis bent weg te plukken en ouders hebt die bereid zijn te verhuizen zogenaamd in het belang van hun kind.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 11:46
    Ook na je 16e ben he toch gratis weg te plukken?

    Tenzij hij stelt dat alle spelers verplicht worden hun eerste contract te tekenen bij hun eerste profclub.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 12:00
    Ja het blijft uiteindelijk lastig maar de leeftijd van 16 wordt uiteraard niet voor niets genoemd. Ik denk dat de genoemde top 3 hier bijvoorbeeld al wat langer gaan nadenken als ze een 16-jarige gelijk een contract moeten voorschotelen. Dan geef je in elk geval Utrecht ook wat meer de kans om te concurreren.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 12:08
    Daar heb je wel een punt. Dat kan net een verschil maken. Al is er op die leeftijd ook al veel meer duidelijk natuurlijk. Een jeugdcontract zijn daarin ook de kosten niet voor Ajax. Een gokje is dan gauw gewaagd.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    woensdag 20 juni 2018 om 12:19
    Nee daarom blijft het ook een moeilijk verhaal. Maar ik denk toch dat iedereen zich wel kan voorstellen hoe frustrerend het is dat je een opgeleide speler op zijn 15e ziet vertrekken net voordat hij zijn eerste contract zou kunnen tekenen. En dat voor een opleidingsvergoeding. Ik geloof dat je dan trots moet zijn dat zo'n speler een stap kan maken, maar ondertussen draait ook dat weer puur om geld. Zeker bij een club als Utrecht die ook zijn ambities heeft en weinig kan met zo'n kleine vergoeding.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    woensdag 20 juni 2018 om 12:51
    Blijft een lastig te tackelen probleem. Ouders en kinderen hebben ook wat te willen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:07
    Bij "eigen omgeving" hoort ook dat ze in een elftal blijven spelen met hun vriendjes. Niet uitsluitend dat ze thuis blijven wonen.

    Als een talentje (ik noem maar wat) uit Nieuwegein komt en daar op zijn 6e bij een club in de wijk is gaan spelen, dan heeft het ook een impact als hij op zijn 10e naar de FC gaat: andere omgeving, niet meer spelen met de jongens waar hij al vier jaar mee speelt, andere eisen, reistijd voor trainingen en wedstrijden etc.
    Vind ik leuk
    Peany +444
    woensdag 20 juni 2018 om 08:33
    Even voor mijn beeldvorming, dit is hetzelfde FC Utrecht dat zo ongeveer half jong Ajax deze periode naar de Domstad haalde toch?!! Of vergis ik me nu??
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:33
    Waar haalt Utrecht ze vandaan?


    Precies ssssst
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    woensdag 20 juni 2018 om 09:10
    Inderdaad, dat is nu eenmaal de voetballerij.

    Er gaat veel geld in om dus dan moet je met dit soort praktijken rekeningen houden.

    Dit geldt voor zowel Utrecht, Ajax, Feyenoord, AZ en welke club dan ook.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    woensdag 20 juni 2018 om 08:36
    Er zou geen gentlemen's agreement moeten komen maar gewoon regels van de KNVB om de jeugdopleiding en spelertjes te beschermen. De top drie klagen dat ze te weinig weerstand in de eredivisie hebben, maar kopen ondertussen van jong tot oud alles weg bij de andere clubs.
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +455
    woensdag 20 juni 2018 om 08:39
    Die topclubs moeten wel want die worden opdezelfde manier beroofd door de Engelse enz.. anders hebben ze straks zelf geen selecties meer
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 20 juni 2018 om 08:41
    Zo zal Elinkwijk (ofzo) wel weer niet vrolijk worden van Utrecht en wordt de top 3 weer niet vrolijk van vooral de Engelse clubs als het gaat om jeugd weghalen.

    Je wilde een voetbalpiramide?
    Nou, dit is er dus 1.
    Vind ik leuk
    BS +1127
    woensdag 20 juni 2018 om 09:24
    95% van de amateurclubs in de provincie Utrecht hebben een RAC contract met Utrecht getekend, dat wil zeggen als er een spelertje wordt weg gehaald deze clubs daar voor gecompenseerd worden, bv met trainingen die verzord worden en clinics door Utrecht
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    woensdag 20 juni 2018 om 08:42
    Het is wel een dilemma. Want een van de redenen dat we zo’n dramatisch slechte periode hebben in het NL voetbal is dat de eredivisie waardeloos is. Tegenstanders mn de subtop is lachwekkend. Aan de andere kant moeten de allerbeste bij de top spelen om voldoende weerstand te krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:49
    Tja, en dan je eigen team wel leeg laten roven door de engelsen. En die komen vervolgens ook bij utrecht langs. Gevolg is dat iedereen op de tribune zit in engeland en er van onze jeugd niets meer over blijft. Ik snap van seumeren wel, want het is klote. Maar iedere club heeft er last van en er gaat helaas geen oplossing komen zolang de uefa alleen de clubs met geld faciliteert....
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    woensdag 20 juni 2018 om 08:50
    Zijn die spelers bij Utrecht aan komen waaien of hebben ze die spelertjes daarvoor bij een of andere amateurclub weggekaapt??????
    Vind ik leuk
    Neth +67
    woensdag 20 juni 2018 om 08:55
    Frans, verhaal klopt. Er gaan bijvoorbeeld 2 spelers van hun onder 11 in het nieuwe seizoen naar de onder 12 van Feyenoord. En van de spelers die bij Feyenoord onder 11 weg gaan (moeten) gaat er 1 naar Utrecht. Zelfde verhaal geldt voor Sparta. Er is niets aan te doen, behalve Nederland verdelen in scouting gebieden onder de clubs. Maar dan gaan sommige ouders verhuizen...
    Vanaf onder 13 hebben de kinderen trouwens een opleidingswaarde, dan moeten de clubs, als ze kinderen bij elkaar weghalen, 12,5k per opleidingsjaar (vanaf O-13) betalen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    woensdag 20 juni 2018 om 08:56
    Het moet gewoon erg frustrerend zijn, maar zolang er Europees en wereldwijd geen afspraken over komen is dit de lelijke realiteit. Ajax maakt hetzelfde mee: er wordt al aan de beste talenten getrokken als ze 14 zijn....

    Afschuwelijke ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    woensdag 20 juni 2018 om 09:07
    Ben ik het mee eens maar Ajax doet precies het zelfde.
    Dit is nu eenmaal de gang van zaken die we moeten accepteren als opleidingsclub/land. Aan goede spelers wordt nu eenmaal getrokken.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    woensdag 20 juni 2018 om 09:05
    Ik vind het wel mooi dat alle Nederlandse clubs (ook mijn eigen club) zeuren dat rijkere clubs hun jeugdspelers voor hun neus wegkapen en dat dit niet eerlijk is. Terwijl Ajax, Feyenoord en PSV precies het zelfde doen bij clubs welke kleiner zijn.

    Iets met pot verwijt de ketel..........
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    woensdag 20 juni 2018 om 09:12
    Natuurlijk doen onze topclubs dat ook. Daarover klaagt de goede man toch in dit artikel?

    Utrecht doet weer hetzelfde trouwens...
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    woensdag 20 juni 2018 om 15:35
    Daarom.. Er zal altijd een soort van voedselketen bestaan.

    Daarom vind ik filosofieën waar men hoog inzet op de jeugdopleiding niet meer van deze tijd. Vooral niet als het niet hoeft zoals bij Ajax met een godsvermogen op de bank.

    Er moet gewoon een goed 1e elftal staan en als er dan een keer een jeugdspeler doorbreekt is dat leuk maar niet bijzonder. Vroeger vond ik het wel bijzonder maar dan met name als er een speler uit de regio Amsterdam bij Ajax doorbrak, daar kon je trots op zijn maar tegenwoordig komen ze overal vandaag.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:07
    en bij de top 3 staat het buitenland weer op de stoep
    Vind ik leuk
    Bhj +1603
    woensdag 20 juni 2018 om 09:07
    Welkom in de voetbalwereld. Overigens gewoon gelul natuurlijk, dan moet hij meer doen om ze te behouden. Van Seumeren maakt zich druk om zijn portemonnee, niet om die talenten zelf.
    Vind ik leuk
    Bhj +1603
    woensdag 20 juni 2018 om 09:12
    Hij doet ook net alsof al die talentjes zich zelf komen aanmelden bij Utrecht.
    Ook Utrecht haalt ze ergens van weg. Het is de structuur van het voetbal.

    Ik zeg niet dat het goed is, maar het is een normale gang van zaken. Als de top 3 voor elk talent een miljoen betaald zou Van Seumeren niet zeiken hoor, die man leeft voor 1 ding en dat is vooral zijn eigen zak.

    Die miljoenen donatie is leuk, maar denk nou niet dat hij het niet met rente terug gaat halen. Hij gaat net als vele andere suikeroompjes succes brengen maar daarna ligt de club wel een paar jaar goed op ze gat.
    Vind ik leuk
    Magro02 +8
    woensdag 20 juni 2018 om 09:14
    Maar je hoort de beste man niet klagen als het gaat over de talenten die 17 / 18 zijn die allemaal naar de andere clubs in de eredivisie gaan. Utrecht heeft zo zelf alleen al 3 spelers van Ajax in de afgelopen weken over genomen. Maar dat zal dan allemaal wel politiek correct zijn volgens deze geldwolf?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:14
    FC Utrecht haalt ook spelers uit de jeugd van Ajax dus waar maakt hij zich druk om. En daarnaast krijgen ze er een vergoeding voor. Dat blijf je altijd houden
    Vind ik leuk
    Peter12345 +215
    woensdag 20 juni 2018 om 09:14
    ja Frans... en bij Utrecht vult iedereen netjes het aanmeld formulier in, wacht men tot ze van de wachtlijst af zijn en vervolgens betalen ze netjes de contributie.

    Wat een onzin, zij halen de talenten net zo goed weg bij andere clubs. Alleen zijn het dan mogelijk nog amateur clubs.

    Zo is het voetbal nou eenmaal geworden. Deal with it or moven.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:21
    Dat moet van Seumeren nog meer investeren zodat Utrecht ook een top club kan worden...dan hebben die spelertjes ook geen behoefte om te vertrekken.

    Hij zou juist blij moeten zijn dat spelers graag naar Ajax gaan...teken dat opleiding bij Utrecht goed is.
    Vind ik leuk
    Guzzi +462
    woensdag 20 juni 2018 om 09:21
    Tja leuk is het niet maar de top van Nederland zoek het bij clubs als Utrecht en Engelse clubs roven de jeugd bij Feyenoord weg.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:24
    Van seumeren heeft gelijk. Voor 90% van deze spelers is de omschakeling niet goed. Talenten die normaal bij hun club zouden blijven en daar wel meer kans op slagen hebben maar in plaats daarvan naar de top 3 gaan waar het moeilijker is om door te breken aangezien deze clubs toch alleen maar buitenlanders kopen die zogenaamd beter zijn voor het eerste. Van de meeste van dit soort spelers hoor je niks meer waar ze, als ze bij hun subtop/middenmoter club waren gebleven, 100% meer kans op slagen hebben. Leeftijd idd verhogen naar minimaal 16. Als ze op hun 10e goed genoeg zijn zullen de echte talenten dat op hun 16e/17e ook nog zijn en bij een subtopper/middenmoter breken meer jeugdspelers door dan bij de top 3. Het ligt trouwens niet alleen aan de top 3, vooral ouders zijn niet realistisch en zien alleen de mogelijk toekomstige financiele voordelen ipv de sportieve voordelen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    woensdag 20 juni 2018 om 09:33
    Leuk verhaal. Maar het is logisch dat het slagingspercentage daalt naarmate het niveau van de club omhoog gaat. wat is het verschil tussen een gentlemen's agreement en een verboden kartel?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    woensdag 20 juni 2018 om 10:01
    Kinderhandel is sowieso verboden. En de top 3 is ook al regelematig op de vingers getikt door bv het Cas .
    De KNVB grijpt echter maar niet in .
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 20 juni 2018 om 09:28
    Dat Gentlemens agreement was er ooit maar Ajax had daar lak en. Gelijk daarna PSV. Als ze het nog eens invoeren zorg dan voor strengere regels. Desalniettemin als een speler zelf weg wilt, wat kan je er dan als club nog aan doen?
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    woensdag 20 juni 2018 om 09:29
    gentlemen's agreement is in belang van de clubs niet van de spelers
    Vind ik leuk
    MoSalah +53
    woensdag 20 juni 2018 om 09:29
    en nou moet ie zn bek houden want zelf halen ze ook 5 spelers uit de ajax jeugd weg
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2036
    woensdag 20 juni 2018 om 09:32
    En die van de top 3 worden weet weggepikt door engelse clubs.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    woensdag 20 juni 2018 om 09:35
    Deze kinderhandel van de top 3 is de rede dat Nederland de aansluiting is kwijt geraakt.

    Talenten worden massaal opgekocht door de top 3 waar ze als een soort hagelschot tactiek worden gebruikt samen met heel veel duur buitenlands talent. Daar door breekt er relatief weinig door en heeft het geen zin voor andere clubs om talent op te leiden.
    De KNVB kijkt weg , want de KNVB bestaat voornamelijk uit (oud) werknemers van die zelfde top 3.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:39
    wat een idioot is hij! kijk eens hoeveel talenten Ajax kwijt raak aan Engeland! talenten zijn er om weg gekocht te worden!!
    Vind ik leuk
    ItsKezier +119
    woensdag 20 juni 2018 om 09:43
    Wat een onzin. is gewoon de marktwerking. Grote clubs stelen bij de top 3, dus top 3 kijkt bij kleinere clubs dan zij. Overigens zijn alle spelers die het niet halen bij top 3 toch snel een toevoeging op de rest van de eredivisie wat het alleen maar versterkt. Dus iets minder huilie huilie aub.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:49
    Heb ik de laatste tijd niet vaker gelezen dat Utrecht Haagse en Amsterdamse jeugdtalenten heeft weggekaapt?!
    Zolang de jeugdtalenten maar binnen de grenzen blijven en niet al naar het buitenland trekken. Daar zou juist iets aan gedaan moeten worden!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1242
    woensdag 20 juni 2018 om 09:51
    daar liggen de topclubs niet wakker van en de knvb helemaal niet in deze kinderhandel
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    woensdag 20 juni 2018 om 09:57
    Utrecht neemt zelf ook jeugdspelers over van andere clubs, dus hij moet niet gaan zeuren.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    woensdag 20 juni 2018 om 09:58
    zakdoekje leggen niemand zeggen
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    woensdag 20 juni 2018 om 09:59
    Hoe naief van deze man.
    Het druppelt door.
    Het begint bij de grote Europese clubs, daarna bij de grote Nederlandse clubs, daarna bij de kleine Nederlandse clubs.
    Ik kan me niet voorstellen dat deze man dit niet weet.
    Vind ik leuk
    San Marco +448
    woensdag 20 juni 2018 om 10:01
    De man heeft helemaal gelijk je haalt die kinderen uit hun sociale omgeving en dan moeten ze met moeilijkere omstandigheden toch presteren. Onder het mom van als je het wilt halen dan heb je er iets voor over. Iedereen wordt gek gemaakt. Ze halen een paar pedagogen bij de club en denken daarmee dat ze goed bezig zijn. Het lullige is je hoort altijd over de incidenten die het hebben gehaald, maar nooit over de jongens die alles op hebben gegeven en het niet hebben gehaald. Kijk naar Cillessen altijd zijn vertrouwde omgeving gespeeld en nu speelt hij bij Barcelona, dus van Seumeren heeft gelijk. Laat iedereen redelijk in de regio spelen, want ze hebben geen benul wat ze allemaal afpakken sociaal gezien. Je kan nergens aan mee doen op school uit tijdsgebrek. Je creeert een tunnel samen met je voetbalvriendjes en een heel beperkte sociale omgeving
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:22
    Goed gesproken, helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    woensdag 20 juni 2018 om 10:03
    Heeft hij een punt ja en nee, grotere clubs willen de beste talenten en ouders willen dat hun kind de beste opleiding krijgt.
    De opleiding van Ajax, Feyenoord en PSV zijn hoger aangeschreven dan een Utrecht zoals die weer hoger staat als een pakweg die van Volendam of Haarlem, Wanneer Ajax een speler bij Utrecht weghalen haalt een Utrecht weer een talent bij een Volendam weg dat is hoe het werkt en altijd heeft gedaan.
    Dat jongentjes van 9/10 jaar weg gehaald worden uit hun omgeving is inderdaad wel erg vroeg en ik zou zeggen maak er 12 van want dan zijn ze van de basis school en is het al dat ze van school moeten wisselen en het dus iets minder extreem is als het wisselen van basis school.
    Vind ik leuk
    BariAFCA +261
    woensdag 20 juni 2018 om 10:06
    Huilie huilie... wat een vent joh..
    Vind ik leuk
    Leozao +4242
    woensdag 20 juni 2018 om 10:07
    Frustratie is er op elk niveau.... Ajax raakt ook weer talenten aan het buitenland kwijt. Daarnaast zijn er een aantal Ajaxieden naar Utecht gegaan. Deze meneer is zakelijk genoeg om daar dan ook maar een oplossing voor te vinden. Beetje Calimero-gedrag op niets af.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5601
    woensdag 20 juni 2018 om 10:11
    De jeugdopleidingen van Sparta is er aan kapot gegaan.
    Vind ik leuk
    Patje41 +778
    woensdag 20 juni 2018 om 10:12
    Utrecht heeft nu al 4 ajacieden naar utrecht gehaald, wat loopt ie nou te janken?
    Vind ik leuk
    Cappie +7386
    woensdag 20 juni 2018 om 10:13
    "Die jongens moeten vervolgens wisselen van school en sociale omgeving"

    Ja? En? Dat gebeurt wel vaker. En dat hoeft echt niet slecht te zijn. Even veranderen van sociale omgeving. Daar leer je ook van. Ouders verhuizen toch wel vaker? Ook van regio. Niet zo zeiken Frans.
    Of je moet wereldwijd een afspraak maken dat mensen niet meer mogen verhuizen. Je moet altijd blijven wonen waar je geboren bent... gezellig.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7195
    woensdag 20 juni 2018 om 10:15
    Wat een bs....tis 2018...iedereen haalt bij iedereen weg is al bezig zolang voetbal bestaat. Hou op met huilen.
    Vind ik leuk
    renemar +561
    woensdag 20 juni 2018 om 10:16
    Wat een flapdrol. Selectieve verontwaardiging. Alleen deze zomer stappen 5 jongens over van AJAX naar zijn clubje. Daar hoor je hem niet over. Zo plukt utrecht ook de vruchten van de opleiding van AJAX.
    Vind ik leuk
    patjeado +252
    woensdag 20 juni 2018 om 10:17
    er gaat ook weer talent van ado naar utrecht..... lijkt erop dat elke club hetzelfde doet en de ander ervan beschuldigd
    Vind ik leuk
    BS +1127
    woensdag 20 juni 2018 om 10:18
    71% is het toch eens met Frans, dus zo verkeerd ziet hij het niet !
    Vind ik leuk
    Blac-ca +423
    woensdag 20 juni 2018 om 10:21
    Er zit n hele kern van waarheid in dit verhaal gewoon n gentleman agrement in lassen ja.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +350
    woensdag 20 juni 2018 om 10:23
    Klaagt van seumeren ook als de Europese top de jeugd van ajax psv of Feyenoord weg kaapt?
    Van seumeren leeft in de oer tijd.
    Spelers worden tewgenwoordig bij clubs in heel Europa leeggeroofd als ze al hun broek kunnen ophouden dat is anno 2018 .
    Dat is de harde poenwereld waarin wij leven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:24
    Utrecht haalt zijn jeugd toch ook weg bij de amateurs ? Gebeurt overal en altijd.
    Vind ik leuk
    AlbS +285
    woensdag 20 juni 2018 om 10:30
    OPLOSSING.....Maak het regio gebonden t/m bijv. 15 jaar. Want dan praten we over jong volwassenen. Dus voetballertjes uit de Prov. Utrecht blijven Ajax, Fey en PSV van af. Regio Amsterdam daar blijven de andere clubs van af. AZ is regio Zaanstad en daar boven enz enz enz. En leg dit contractueel vast dan weten de kinderen en ouders waar ze aan toe zijn.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26935
    woensdag 20 juni 2018 om 10:33
    Ben het deels met hem eens, alleen kan je landelijk afspreken dat je tot 15-16 jaar niet aan elkaars jeugdspelers komt, maar dan verlies je ze nog sneller aan het buitenland. De voetballerij is gewoon gekmakend en daar gaat ook Van Summeren niets aan veranderen.
    Vind ik leuk
    RR12 +496
    woensdag 20 juni 2018 om 10:57
    Tuurlijk heeft ie gelijk, maar zo werkt t nou eenmaal. De top 3 zelf heeft weer last van bv de PL clubs, en de Utrechtse amateur verenigingen weer van v Seumeren. Dus waar wil je beginnen om dit op te lossen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    Pds010 +1218
    woensdag 20 juni 2018 om 10:58
    "Er zou een gentlemen's agreement moeten komen, om te garanderen dat clubs bereid blijven te investeren in jeugd. Ik zou zeggen: geen spelers tot zestien jaar weghalen"

    Dan gaan die spelers wel "zelf" weg en kloppen dan aan bij de top 3 ;)

    Lekker laten janken die van Seumeren want is utrecht niet heel toevallig een BVO die al ze jeugd bij amateurclubs weg kaapt?
    Vind ik leuk
    Franciscus +145
    woensdag 20 juni 2018 om 11:00
    Dat geldt dan voor alle cluhs. Ook voor FC Utrecht.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +48
    woensdag 20 juni 2018 om 11:16
    Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over kinderarbeid. Ook kinderen zullen zich in de naad moeten werken willen ze hogerop komen. En ik dacht dat Ajax vrijstelling heeft gekregen van kinderarbeid. Dat hoort er gewoon bij. Ajax is een van de grootste clubs van de wereld dan mogen kinderen bij zijn dat ze bij Ajax spelen zolang ze zich maar het hooi opvreten en moeite doen om de naam Ajax niet ten schande te brengen.
    Vind ik leuk
    normaal72 +515
    woensdag 20 juni 2018 om 11:20
    Hij heeft gelijk . NL
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:21
    Gelukkig halen ze bij Utrecht de jeugdspelertjes uit een lab, en roven ze geen amateurclubs leeg.
    Vind ik leuk
    CTK33 +38
    woensdag 20 juni 2018 om 11:30
    Als jullie op 12-jarige leeftijd bij Utrecht speelde en Ajax/PSV/Feyenoord benaderd je. Wil je dan bij Utrecht blijven? We vergeten hier dat die kinderen 9 van de 10 keer zelf niets liever willen dan voor de top-3 spelen.

    Overigens hebben de top-3 clubs het qua scholing veel beter voor elkaar dan FCU, dus van Seumeren moet dit argument snel opbergen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:35
    Het is triest voor de clubs maar bij de top drie is dat jajren gaande maar dan door Engelse clubs. Ik vrees dat een gentlemens agrteement niet helpt want daar kan Engeland niet in begrepen worden, die blijven echt wel spelertjes weghalen bij Nederlandse clubs, agreement of niet.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1214
    woensdag 20 juni 2018 om 11:35
    Hij heb wel gelijk
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    woensdag 20 juni 2018 om 11:48
    Hij kan wel gelijk hebben, maar hij doet het zelf ook. Van Seumeren niet niet zo janken!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:38
    Dan zijn PSV , Ajax en Feyenoord boos op chesea, Manchester , Barcelona .
    En de amateurs op N.A.C. , Willem 2 etc.
    Dag van Seumeren . Wordt eens wakker in de realiteit.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    woensdag 20 juni 2018 om 11:51
    Het probleem ligt in het feit dat het kan en begint bij de grote (engelse) clubs die op hun beurt weer schaamteloos de topclubs leegroven.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:54
    Protectionisme is een vies woord in Europa. Zolang er geen quota komen op buitenlanders dan zal het nooit veranderen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    woensdag 20 juni 2018 om 11:52
    Van Seumeren klaagt over de Top 3, maar moet ergens anders aankloppen... dit is hoe het tegenwoordig gaat en dat wordt gefaciliteerd door de piramide die door de FIFA en UEFA in stand worden gehouden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:01
    Wat een jankerd. Dat is al jaren zo. En als utrecht het zelf doet dan mag hetwel. En horen we daar niets over in dit artikel....
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3340
    woensdag 20 juni 2018 om 12:10
    KNVB LUISTER NAAR HET VOLK!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:19
    Terechte opmerking van Van Seumeren! Op deze manier zijn steeds minder clubs bereid om flink te investeren in een jeugdopleiding, dat is niet alleen slecht voor de clubs in kwestie, maar ook voor de top-3 en het Nederlands voetbal in het algemeen.

    Bovendien, we hebben het hier over spelertjes van 10 jaar of jonger!! Laat die lekker voetballen in hun eigen regio, dat is voor hun ontwikkeling veel beter, dan dat ze van hot naar her worden gesleept.
    Vind ik leuk
    Kia +0
    woensdag 20 juni 2018 om 12:24
    Ze halen ze toch ook weg bij de amateurs.
    En na een jaar kunnen ze weer opzouten.
    Waarbij sommige ook van school zijn gewisseld.
    Laat de trainers lekker bij de amateurclubs komen, om de jongens in hun eigen omgeving te laten voetballen op het hoogste niveau.
    .
    Vind ik leuk
    14forever +8592
    woensdag 20 juni 2018 om 15:58
    Wat een gezeur, Utrecht ook gewoon 5 spelers opgehaald bij Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:20
    De meeste voetballertjes halen de top niet eens. Ze worden gek gemaakt samen met de ouders. Laat spelers van onder de 16 zich gewoon in hun eigen omgeving ontwikkelen. Als ze goed zijn komen ze er toch wel en als ze het niet halen hebben ze in ieder geval nog een beetje contact met hun omgeving.
    Vind ik leuk
    Salade +0
    woensdag 20 juni 2018 om 16:24
    Ik denk dat als dit gebeurt de clubs kwa teams dichter bij elkaar komen te liggen en de competitie leuker wordt! Goed idee vind Ik!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:10
    Ik zou zeggen, zorg ervoor dat Utrecht een top club wordt. Einde probleem toch,
    Vind ik leuk
    Smash +3331
    woensdag 20 juni 2018 om 17:27
    Als je die jongens bij clubs als Utrecht laat, ontwikkelen zij zich niet goed verder. Dus niet zo piepen Van Seumeren.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:13
    Helemaal mee eens met de zienswijze van Van Seumeren.
    Vind ik leuk
    Caniggia +898
    woensdag 20 juni 2018 om 19:21
    Donder toch op Van Seumeren,als jullie jonge spelers van lagere clubs kunnen halen.Dan doen jullie dat ook gewoon,en nu worden er spelers bij jullie weggehaald en moeten er opeens regeltjes komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:59
    Onzin wat deze man uitkraant, toevallig weet ik een en ander over utrecht hoe zij aan hun jeugd spelers ook komen. Ik kwam een tijdtje bij Ajax op de toekomst en daar werd een en ander duidelijk over utrecht die daar net als een Aasgier stonden te loeren op afvallers bij ajax en dat doen ze bij allle topclubs niet alleen ajax. Zij halen hun jeugd spelers ook nog elders vandaan waar die clubs ook niet blij mee zijn. Het is normaal in het voebal dat je van de jeugd amateur naar de top wil hoe dan ook, ik vraag me af hoe hij aan zijn miljoenen gekomen is hij heeft ook ergens een lader geklommen hebben ofniet! Dus niet zeiken
    Vind ik leuk
    Jonafca +3
    woensdag 20 juni 2018 om 21:30
    Helemaal niet mee eens, wat als een speler rond z’n 13/14e een mega ontwikkeling krijgt, dan wil je niet tot je 16e bij Utrecht spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 01:50
    Niet alleen binnen Nederland gebeurt dat ...de buitenlandse clubs halen weer een hoop jeugd weg bij Feyenoord Ajax en psv....de UEFA zou hier eens paal en perk voor moeten stellen ...laat die een reg maken ...bv dat spelers niet weg mogen gehaald worden voordat ze minimaal een bepaalde tijd voor de eigen club uit zijn gekomen....of dat ze alleen spelers uit jeugdopleidingen mogen halen als ze meteen aan kunnen sluiten bij de eerste selectie
    Vind ik leuk
    AfcaJB +215
    donderdag 21 juni 2018 om 02:34
    Dat is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik ben klein #kalimero
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 19:24
    grappig al die mensen roepen maar dat utrecht het ook doet maar niemand die ook maar met een naam kan komen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:48
    "We hebben dat ooit al eens bij de KNVB gelanceerd, maar dat is nooit wat geworden."

    Voor mij onbegrijpelijk dat het dan nooit opgepakt wordt, je bent toch met al die clubs de dupe van de tob-3? Dan heb je toch ook de macht om er samen iets tegen te doen? Ik vind ook het afkopen van trainers van elkaar om info vanelkaar te jatten is ook zoiets, het is een bizar wereldje soms en supporters van de Tob-3 zouden zich ook mogen schamen voor hun eigen club.
    Toen met van Basten en Vanenburg en Wouters liepen er bij Ajax meer Utrechters dan Amsterdammers, stel je voor dat die jongen voor Utrecht gekozen hadden, was toch leuk geweest voor één keer een top-4?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws