Uruguay dankt jubilaris Suárez en blunderende Saudische doelman en gaat door

    Uruguay dankt jubilaris Suárez en blunderende Saudische doelman en gaat door

    woensdag 20 juni 2018 om 18:52

    De eerste twee achtste finalisten van het WK zijn bekend. Uruguay heeft zich na een zuinige 1-0 overwinning op Saudi-Arabië samen met Rusland bij de eerste twee ploegen van Groep A geschaard.

    De Saudische bondscoach Juan Antonio Pizzi had de bezem door zijn elftal gehaald nadat het de openingswedstrijd tegen Rusland met 5-0 had verloren. Doelman Abdullah Al-Mayouf werd geslachtofferd en vervangen door Mohammed Al-Owais. Deze ging na ruim twintig minuten spelen echter gruwelijk in de fout: Al-Owais greep knullig mis na een hoekschop en Luis Suárez kon de 1-0 aantekenen. De oud-Ajacied speelde zijn honderdste interland voor Uruguay en heeft nu op drie WK's gescoord.

    Le Celeste leek de krappe 1-0 voorsprong wel prima te vinden. Het vertrouwde op de ijzersterke defensie onder leiding van Diego Godín en José Maria Giménez, maar wist nauwelijks voor offensieve bijdragen te zorgen. Saudi-Arabië voetbalde heel behoorlijk mee, maar slaagde er niet in om het strafschopgebied van de Uruguayanen binnen te dringen. De tijd tikte gestaag weg in het bloedhete Rostov en de spelers van Uruguay konden elkaar feliciteren na de vier minuten durende blessuretijd.

    Uruguay en Rusland bepalen op maandag 25 juni wie de groepswinnaar in Poule A wordt. Daarna is Iran, Spanje of Portugal de tegenstander in de tweede ronde.

    Plaats een reactie

    Cazzy +1249
    woensdag 20 juni 2018 om 18:54
    Ben benieuwd wie hier groepswinnaar wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:55
    Mother Russia of course
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:00
    Heerlijk dat Senegal.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:29
    Jouw brazil speelt gelijk, jij kan weinig zeggen AHhaha
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:32
    Toch 1 punt meer. Hoop echt dat we elkaar nog tegen komen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80990
    woensdag 20 juni 2018 om 20:30
    Je zegt ook nuttige dingen. Ben het met je eens!
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    woensdag 20 juni 2018 om 18:55
    Rusland als Uruguay zo blijft spelen als de eerste 2 duels :)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12878
    woensdag 20 juni 2018 om 18:57
    Rusland natuurlijk. Dat heeft Poetin al lang geregeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:59
    Precies Egypte en saudie zijn 1000% gekocht
    Vind ik leuk
    aphex twin +975
    woensdag 20 juni 2018 om 19:18
    Glazen bol?!
    Vind ik leuk
    Moa +2471
    woensdag 20 juni 2018 om 19:46
    En met welke spelers hadden ze moeten winnen dan? :')
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    woensdag 20 juni 2018 om 19:50
    Die kunnen niet beter dan wat ze tot nu afgeleverd hebben. Voor zoiets hoeft Poetin geen geld uit te geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:54
    Niet alles is te koop.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    woensdag 20 juni 2018 om 18:55
    Gelukkig heeft dat ene doelpuntje van Suarez zowel Uruguay & rusland naar de Knockout fase gebracht.

    Aju paraplu Saudi Arabie & Egypte.
    Weer 2 waardeloze ploegen weg.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:00
    Als zei waardeloos zijn in jouw boekje... wat zijn wij dan wel niet?
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    woensdag 20 juni 2018 om 19:02
    Laten we over NL 11tal voorlopig maar ff zwijgen.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1331
    woensdag 20 juni 2018 om 19:08
    Waar staat dat hij het in zijn boekje heeft geschreven?
    Vind ik leuk
    Streaker +2898
    woensdag 20 juni 2018 om 19:09
    Haha beetje grapje, zelfs NL wint van ze.
    Vind ik leuk
    Jahike +91
    woensdag 20 juni 2018 om 19:11
    Dat “wij” het niet zo goed doen is bekend. Maar dat maakt deze ploegen niet minder waardeloos. Hadden helemaal niets te zoeken op dit WK.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:56
    Wat is dat toch een verschrikkelijke vreselijke aansteller die Suárez, die moeten ze gelijk een doodschop geven
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12878
    woensdag 20 juni 2018 om 18:56
    Teleurstellend aantal doelpunten. Ik had er minstens 3 verwacht.
    Dan maar 6 bij Spanje..
    Vind ik leuk
    Thilo +2848
    woensdag 20 juni 2018 om 18:57
    Gaap
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2898
    woensdag 20 juni 2018 om 18:59
    Wat een saaie kut pot weer...
    Vind ik leuk
    haarlemx +409
    woensdag 20 juni 2018 om 19:05
    Goh en Pizzi is bondscoach, wie haalt er nu een keeper uit na 1 wedstrijd. Oh ja, hij is pas net bondscoach en heeft zijn huiswerk niet gedaan....
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:09
    Zwak hoor!
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    woensdag 20 juni 2018 om 19:22
    Rusland ken de uitdrukking niet; hardlopers zijn doodlopers. Winnaars uit het verleden moesten altijd in het toernooi groeien
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23719
    woensdag 20 juni 2018 om 19:37
    Go putin.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80990
    woensdag 20 juni 2018 om 20:20
    Zo is het Teo, het grote Rusiya!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23719
    woensdag 20 juni 2018 om 21:47
    Zie ze ver komen!
    Vind ik leuk
    derksen +8308
    woensdag 20 juni 2018 om 19:41
    Het was zo ongelooflijk slecht niet normaal
    Voor aanvang zei ik en dacht ik gelukkig doet Nederland niet mee aan dit wk niks te zoeken hier
    Maar tjongejonge wat is het niveau belabberd slecht!
    Heb nog nooit zulke slechte wedstrijden gezien waar iedereen bepaalde lande voor favorieten dacht
    Colombia dramatisch!
    Uruguay dramatisch
    Brazilië dramatisch
    Duitsland dramatisch
    Frankrijk dramatisch
    België dramatisch
    Het niveau is zo ongelooflijk slecht
    De grootste verrassingen Rusland en Japan!
    De rest dramatisch
    Echt wat een niveau zo slecht zo ongelooflijk langzaaaaaaaaam het is niet normaal
    Portugal -Spanje was top de.rest zo ongelooflijk slecht het gaat helemaal nergens over
    Niveau topklasse zo ongelooflijk slecht!
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    woensdag 20 juni 2018 om 19:48
    Dit was wel de slechste wedstrijd van het hele tournooi. Ook de nog volgende wedstrijden kunnen onmogelijk nog slechter zijn.
    Vind ik leuk
    derksen +8308
    woensdag 20 juni 2018 om 19:50
    @John M

    Wat vind jij van niveau tot nu toe dan?
    Dit kan toch allemaal niet het is zo ongelooflijk slecht niet normaal meer
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    woensdag 20 juni 2018 om 19:55
    Tot nog toe vond ik Spanje-Portugal nog gaan en ook de Russen zijn niet slecht alhoewel die twee zwakke tegenstanders hadden. Het niveau vind ik eigenlijk wel tegenvallen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80990
    woensdag 20 juni 2018 om 20:18
    Rusiya, heerlijk een ronde verder!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Uruguay dankt jubilaris Suárez en blunderende Saudische doelman en gaat door