Uruguay dankt jubilaris Suárez en blunderende Saudische doelman en gaat door

Uruguay dankt jubilaris Suárez en blunderende Saudische doelman en gaat door

Gepubliceerd: woensdag 20 juni 2018 om 18:52wo 20-06-2018 om 18:52

De eerste twee achtste finalisten van het WK zijn bekend. Uruguay heeft zich na een zuinige 1-0 overwinning op Saudi-Arabië samen met Rusland bij de eerste twee ploegen van Groep A geschaard.

De Saudische bondscoach Juan Antonio Pizzi had de bezem door zijn elftal gehaald nadat het de openingswedstrijd tegen Rusland met 5-0 had verloren. Doelman Abdullah Al-Mayouf werd geslachtofferd en vervangen door Mohammed Al-Owais. Deze ging na ruim twintig minuten spelen echter gruwelijk in de fout: Al-Owais greep knullig mis na een hoekschop en Luis Suárez kon de 1-0 aantekenen. De oud-Ajacied speelde zijn honderdste interland voor Uruguay en heeft nu op drie WK's gescoord.

Le Celeste leek de krappe 1-0 voorsprong wel prima te vinden. Het vertrouwde op de ijzersterke defensie onder leiding van Diego Godín en José Maria Giménez, maar wist nauwelijks voor offensieve bijdragen te zorgen. Saudi-Arabië voetbalde heel behoorlijk mee, maar slaagde er niet in om het strafschopgebied van de Uruguayanen binnen te dringen. De tijd tikte gestaag weg in het bloedhete Rostov en de spelers van Uruguay konden elkaar feliciteren na de vier minuten durende blessuretijd.

Uruguay en Rusland bepalen op maandag 25 juni wie de groepswinnaar in Poule A wordt. Daarna is Iran, Spanje of Portugal de tegenstander in de tweede ronde.

Plaats een reactie

Cazzy +1948
woensdag 20 juni 2018 om 18:54
Ben benieuwd wie hier groepswinnaar wordt.
Vind ik leuk
"Mimi" +23680
woensdag 20 juni 2018 om 18:55
Rusland als Uruguay zo blijft spelen als de eerste 2 duels :)
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
woensdag 20 juni 2018 om 18:57
Rusland natuurlijk. Dat heeft Poetin al lang geregeld.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 18:59
Precies Egypte en saudie zijn 1000% gekocht
Vind ik leuk
aphex twin +1529
woensdag 20 juni 2018 om 19:18
Glazen bol?!
Vind ik leuk
Moa +3704
woensdag 20 juni 2018 om 19:46
En met welke spelers hadden ze moeten winnen dan? :')
Vind ik leuk
John M. +5054
woensdag 20 juni 2018 om 19:50
Die kunnen niet beter dan wat ze tot nu afgeleverd hebben. Voor zoiets hoeft Poetin geen geld uit te geven.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
woensdag 20 juni 2018 om 18:55
Gelukkig heeft dat ene doelpuntje van Suarez zowel Uruguay & rusland naar de Knockout fase gebracht.

Aju paraplu Saudi Arabie & Egypte.
Weer 2 waardeloze ploegen weg.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 19:00
Als zei waardeloos zijn in jouw boekje... wat zijn wij dan wel niet?
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
woensdag 20 juni 2018 om 19:02
Laten we over NL 11tal voorlopig maar ff zwijgen.
Vind ik leuk
Streaker +3739
woensdag 20 juni 2018 om 19:09
Haha beetje grapje, zelfs NL wint van ze.
Vind ik leuk
Jahike +635
woensdag 20 juni 2018 om 19:11
Dat “wij” het niet zo goed doen is bekend. Maar dat maakt deze ploegen niet minder waardeloos. Hadden helemaal niets te zoeken op dit WK.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 18:56
Wat is dat toch een verschrikkelijke vreselijke aansteller die Suárez, die moeten ze gelijk een doodschop geven
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
woensdag 20 juni 2018 om 18:56
Teleurstellend aantal doelpunten. Ik had er minstens 3 verwacht.
Dan maar 6 bij Spanje..
Vind ik leuk
Thilo +2745
woensdag 20 juni 2018 om 18:57
Gaap
Vind ik leuk
LarsNL16 +3467
woensdag 20 juni 2018 om 18:59
Wat een saaie kut pot weer...
Vind ik leuk
haarlemx +431
woensdag 20 juni 2018 om 19:05
Goh en Pizzi is bondscoach, wie haalt er nu een keeper uit na 1 wedstrijd. Oh ja, hij is pas net bondscoach en heeft zijn huiswerk niet gedaan....
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 19:09
Zwak hoor!
Vind ik leuk
El Cazador +8600
woensdag 20 juni 2018 om 19:22
Rusland ken de uitdrukking niet; hardlopers zijn doodlopers. Winnaars uit het verleden moesten altijd in het toernooi groeien
Vind ik leuk
Smithsonian +41120
woensdag 20 juni 2018 om 19:37
Go putin.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
woensdag 20 juni 2018 om 20:20
Zo is het Teo, het grote Rusiya!
Vind ik leuk
Smithsonian +41120
woensdag 20 juni 2018 om 21:47
Zie ze ver komen!
Vind ik leuk
derksen +9004
woensdag 20 juni 2018 om 19:41
Het was zo ongelooflijk slecht niet normaal
Voor aanvang zei ik en dacht ik gelukkig doet Nederland niet mee aan dit wk niks te zoeken hier
Maar tjongejonge wat is het niveau belabberd slecht!
Heb nog nooit zulke slechte wedstrijden gezien waar iedereen bepaalde lande voor favorieten dacht
Colombia dramatisch!
Uruguay dramatisch
Brazilië dramatisch
Duitsland dramatisch
Frankrijk dramatisch
België dramatisch
Het niveau is zo ongelooflijk slecht
De grootste verrassingen Rusland en Japan!
De rest dramatisch
Echt wat een niveau zo slecht zo ongelooflijk langzaaaaaaaaam het is niet normaal
Portugal -Spanje was top de.rest zo ongelooflijk slecht het gaat helemaal nergens over
Niveau topklasse zo ongelooflijk slecht!
Vind ik leuk
John M. +5054
woensdag 20 juni 2018 om 19:48
Dit was wel de slechste wedstrijd van het hele tournooi. Ook de nog volgende wedstrijden kunnen onmogelijk nog slechter zijn.
Vind ik leuk
derksen +9004
woensdag 20 juni 2018 om 19:50
@John M

Wat vind jij van niveau tot nu toe dan?
Dit kan toch allemaal niet het is zo ongelooflijk slecht niet normaal meer
Vind ik leuk
John M. +5054
woensdag 20 juni 2018 om 19:55
Tot nog toe vond ik Spanje-Portugal nog gaan en ook de Russen zijn niet slecht alhoewel die twee zwakke tegenstanders hadden. Het niveau vind ik eigenlijk wel tegenvallen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
woensdag 20 juni 2018 om 20:18
Rusiya, heerlijk een ronde verder!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws