Derksen: Een treurig dieptepunt in de twintig jaar dat ik hier gezeten heb

    Derksen: "Een treurig dieptepunt in de twintig jaar dat ik hier gezeten heb"

    woensdag 20 juni 2018 om 23:02

    Johan Derksen is niet onder de indruk van Maxim Hartman, die dinsdagavond uithaalde naar de vaste analist van Voetbal Inside. Derksen noemt de uitzending een 'treurig dieptepunt'.

    "Ik heb zitten kijken: het was een treurig dieptepunt in de twintig jaar dat ik hier gezeten heb", aldus Derksen. "Die redactie is erin geslaagd om allemaal mensen aan tafel te krijgen die niets met elkaar te maken hadden en niets te melden hebben."

    Over Hartman, die uithaalde naar Derksen en presentator Wilfred Genee een 'pooiertje' noemde, zegt hij: "Maxim is geen onaardige jongen, maar hij maakt de denkfout dat je gek moet doen als op de camera een rood lampje gaat branden. Dat is een misvatting. Je mag gewoon jezelf blijven op tv. Ik ben hier net zoals ik ben achter de schermen."

    "Ik wil jou een keer de waarheid zeggen", zei Hartman woensdagavond tegen Genee. "Jij bent een soort pooiertje. Je zit op maandag en vrijdag achter het raam, Derksen en Van der Gijp mogen dan een trucje doen en kijkertjes lokken met seksistische grappen. En jij zit daar een beetje de garen bij te spinnen."

    Plaats een reactie

    woensdag 20 juni 2018 om 23:05
    Derksen slaat de spijker weer eens op zijn kop zo als gewoonlijk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    PRICE +32515
    woensdag 20 juni 2018 om 23:09
    Gewoon in de competitie op vrijdag en maandag wat we gewend zijn,en dan is het prima.
    Die gasten die niks met voetbal hebben gewoon niet uitnodigen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:09]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:12
    Ja die tafelgasten combo’s zijn maar raar. Vraag me toch sterk af wat RTL probeert te bereiken met de shows op dinsdag, woensdag en donderdag. Ik kan me niet voorstellen dat veel vaste VI kijkers die shows leuk vinden
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:33]
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1222
    woensdag 20 juni 2018 om 23:38
    De redactie nodigt deze mensen express uit, die mogen flink afgeven op Derksen, zo doet rtl net of ze het niet erg vinden dat ze weg gaan
    Dit is allemaal van te voren bekokstoofd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:08
    Idd niets is wat het lijkt op tv. Een dj levert kritiek op Derksen die daar vervolgens weer op kan reageren etc. Zo houdt men ons bezig. Vrijwel alles is geregisseerd.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:42
    Ja daar lijkt het op. Maar denken ze hiermee meer kijkers te trekken dan met de ‘normale’ uitzendingen? Ik ken de kijkcijfers niet, maar kan me niet voorstellen dat ze nu hoger zijn dan bij de normale VI. Want anders is het niet financieel gedreven maar gewoon natrappen.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11243
    woensdag 20 juni 2018 om 23:44
    RTL doet het expres om Genee te pesten
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:39
    Ik ben in principe wel een 'vaste kijker'.
    Wat waardeloze figuren als Hartman en DJ droplul zeggen zal mij dan ook de reet roesten. Wel moet VI zich schamen dat ze dit soort onbenullen vrijwillig een podium geven.

    Don't make stupid people famous.

    Vind ik leuk
    fedor2501 +3705
    donderdag 21 juni 2018 om 06:46
    Dont make stupid people famous zeggen en dan zelf een vaste kijker zijn van een programma met 3 vd domste en nutteloze mensen ooit. Beetje gek he Henkie:-)
    Vind ik leuk
    mazu +1663
    donderdag 21 juni 2018 om 07:23
    @fedor2501 Dom en nutteloos zoals alle betaald voetballers, deze zijn echter goed gebekt en trekken 700.000 kijkers. Daarnaast is Johan Derksen 30 jaar een gewaardeerd journalist en hoofdredacteur geweest van het meest gelezen voetbalmagazine van Nederland. Dit soort commentaar komt meestal van humorloze mensen, jij bent daar een van.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 07:25]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3705
    donderdag 21 juni 2018 om 18:35
    Er is wel een groot verschil tussen Derksen de hoofdredacteur/journalist en Derksen de clown die nu alles maar zegt voor de kijkcijfers. Humor is een kwestie van smaak volgens mij dus als iemand niet hetzelfde leuk vindt als jij(en dat zijn er genoeg) betekent dat niet dat ze geen humor hebben. Misschien moet je wat minder generaliseren want ik ken genoeg voetballers die zeer waarschijnlijk meer hersencapaciteit hebben dan jij.
    Vind ik leuk
    mazu +1663
    donderdag 21 juni 2018 om 19:20
    Lees je bijdrage nog eens waarop ik reageerde en denk dan eens na over het verwijt dat ik generaliseer.....over een gebrek aan hersencapaciteit gesproken.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:48
    Ik denk dat RTL dit bepaald en niet VI. Maar dan is de vraag of dit meer kijkers trekt. Volgens mij werkt het originele format zo goed vanwege Derksen en Co.

    Maar goed ik ken de precieze achtergrond niet van deze opzet niet, maar het lijkt een beetje op “natrappen” van RTL.

    Na 2 halve uitzendingen kijk ik in ieder geval niet meer op dinsdag, woensdag en donderdag.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    donderdag 21 juni 2018 om 03:07
    Ja, hij zegt gewoon waar het op staat. En dat is ongewoon op de Nederlandse TV...
    Vind ik leuk
    deir712 +348
    donderdag 21 juni 2018 om 06:35
    Serieus??? Ongewoon? Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen tijd?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    donderdag 21 juni 2018 om 07:34
    Onder de gootsteen...
    Vind ik leuk
    Aal +21716
    woensdag 20 juni 2018 om 23:06
    Ja... zet ze allemaal bij elkaar en je hebt een TOPshow!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:14
    Eerder een TOBshow;)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:41
    Een dagje weg met de Zonnebloem.

    Ongelofelijk, wat een uilskuikens. Ik zit het net terug te kijken, ik word er niet goed van. Snel onder de wol.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5350
    woensdag 20 juni 2018 om 23:07
    Een beetje een mafkees is die Hartman natuurlijk wel. Al kon ik hem met zijn interviews op de NOS prima hebben.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5168
    woensdag 20 juni 2018 om 23:09
    De laatste tijd nodigen ze volgens mij idioten uit om wraak te nemen dat de heren van VI naar een concurrent gaan.
    Ik kijk al die rommel niet, maar als Ik hier zie dat DJ Jean en nu Maxim langskomen, heb ik volgens mij een goed onderbouwde mening.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:09
    Ach VI blijft thuis is alleen op maandag en vrijdag echt leuk. Dus vraag me überhaupt af of veel mensen dit gezien hebben;)
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1168
    woensdag 20 juni 2018 om 23:10
    Ja hij heeft wel een punt maarja wat moeten ze anders...hij en Gijp hebben blijkbaar ook geen zin om er iedere avond te gaan zitten.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:10
    Dat krijg je kennelijk als Nederland zich niet plaatst voor een eindtoernooi, allerlei gekken die stevige meninkjes over soms nog grotere gekken hebben..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:16]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:15
    Is er iemand die dit belangrijk vindt?
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    donderdag 21 juni 2018 om 08:43
    Ik iig niet
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25383
    woensdag 20 juni 2018 om 23:16
    Derksen heeft gelijk. Dat is de kracht van VI. Veel bekende NL'ers willen zich ook laten zien en gaan zich profileren en gekke dingen roepen. Derksen, Genee, Gijp en ook Boskamp en Kraaij blijven zichzelf.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11243
    donderdag 21 juni 2018 om 07:37
    Nou, Hansie is er ook zo eentje die gek gaat doen zodra er een camera op hem gericht staat. Bij VI kan ie zich bij tijd en wijlen iig enorm aanstellen. (Van wat ik ervan heb gezien doet ie bij Fox wel normaal).
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25383
    donderdag 21 juni 2018 om 08:27
    Hansie doet wel altijd gek. Jaar in jaar uit ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:59
    Zich zelf? Een grote duurbetaalde act...........geregiseerd van top tot teen,voer voor het klootjes volk.....
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:16
    Maxim moet aanschuiven als vaste klant bij VI.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:42
    Maxim moet samen met DJ jean het gesticht in.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:18
    Ik heb die Hartman altijd al een slap aftreksel van Johan Derksen gevonden. Nu ziet hij het als een mooie gelegenheid om in de spotlights te stappen. Jammer want ik krijg vaak het idee dat Hartman een nepshow opvoert.
    Vind ik leuk
    NvC +3243
    woensdag 20 juni 2018 om 23:18
    Vond Hartman juist leuk, eindelijk iemand die Derksen en co aanpakt met sensatie tv ipv andersom.
    Vind ik leuk
    Hiha +67
    woensdag 20 juni 2018 om 23:24
    Jij snapt het ook niet
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    woensdag 20 juni 2018 om 23:37
    Omdat zijn mening afwijkt van die van jou?
    Vind ik leuk
    NvC +3243
    woensdag 20 juni 2018 om 23:49
    Leg eens uit, wat snap ik niet?
    Vind ik leuk
    Verratti +1899
    woensdag 20 juni 2018 om 23:42
    Hartman speelde hetzelfde spel als Derksen maar vanuit een andere invalshoek.
    Vind ik leuk
    NvC +3243
    woensdag 20 juni 2018 om 23:48
    Ja klopt daarom vond ik het ook wel leuk om te zien. Hopelijk doen ze vaker dit soort gasten uitnodigen. Zou wel willen zien een aflevering met Hartman en Derksen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 15:19
    Dat is juist het verschil. Hartman is een act op tv. Derksen is gewoon een "klootzak". Hartman doet heel erg zijn best om er een te zijn, maar het voelt altijd een beetje nep aan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25383
    donderdag 21 juni 2018 om 08:30
    Hartman doet een kunstje en neemt zich voor heel dapper te gaan doen en bepaalde dingen te zeggen. De mannen van VI zijn zichzelf en zien wel waar de gesprekken heengaan en hoe deze lopen. Dat is het verschil.
    Vind ik leuk
    NvC +3243
    donderdag 21 juni 2018 om 08:35
    Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is een voetbal show maar toch gaan ze onderwerpen aan over sexuele geaardheid, religie, cultuur en politiek. Gijp had zelfs al een pruik mee om zichzelf tot Renate te kronen. Dat doe je alleen als je al bedacht heb dat je over dit onderwerp wil gaan praten, een onderwerp dat niks met voetbal heeft te maken maar wel sensatie tv is. Hartman doet precies herzelfde alleen deze keer was het doel Genee, Rene en Derksen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25383
    donderdag 21 juni 2018 om 08:39
    Niet alle humor is even smaakvol. Er zit bij VI niet veel tussen. Je vind het leuk of niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:19
    Nota bene Maxim Hartman die gaat zeiken over "sekistische grappen", had die man godverdomme niet een heel programma vol met dat soort humor? NOG MEER VOOR MANNEN ofzo.
    Vind ik leuk
    Gerro +6154
    woensdag 20 juni 2018 om 23:22
    Volgems mij was Maxim geheel zich zelf.en deed hij gisteren exact wat Johan normaal zelf doet namelijk iemand afzeiken die zichzelf niet verdedigen kan.
    Jammer Johan dat je je zelf zo laat kennen.
    Vind ik leuk
    Hiha +67
    woensdag 20 juni 2018 om 23:24
    Jij heb niet gekeken zeker
    Vind ik leuk
    Counterattack +10330
    woensdag 20 juni 2018 om 23:37
    Ik heb het niet gezien, maar gezien de quote in het artikel lijkt Gerro gelijk te hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:47
    Hartman zette zichzelf compleet voor lul.

    Hij is de hoofdrolspeler van zijn eigen gedachte. Alles moet stoer en mannelijk klinken..

    Wat een aanfluiting. Zet er volgende keer a.u.b. weer mensen uit de voetbalwereld neer die weten waar ze over lullen.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6528
    woensdag 20 juni 2018 om 23:27
    Hilversum fitties!
    Vind ik leuk
    Tweey +2072
    woensdag 20 juni 2018 om 23:28
    Het is toch wel triest dat mensen Derksen en van der Gijp en hun mede IQ-loze gasten als Kraay jr. en Boskamp waarderen. Uiteraard moet Genee zich ook ergeren aan zoveel stupiditeit. Maar ach, het legt hem geen windeieren.
    Vind ik leuk
    mazu +1663
    donderdag 21 juni 2018 om 16:58
    En zie hier opnieuw een reactie van iemand zonder gevoel voor humor, beetje simpel om deze heren dan als IQ loos te bestempelen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4323
    woensdag 20 juni 2018 om 23:29
    De stemming stijgt ten koste van het pijl. Daar doen alle partijen aan mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:35
    Maar waarom zijn die tafelgasten toch altijd zoveel bezig met Derksen en Gijp? Zelfs als ze er niet zijn, zijn het de hoofdgasten vd avond.
    Vind ik leuk
    Pimman +2922
    woensdag 20 juni 2018 om 23:40
    Maxim heeft wel een punt..zegt ook veel dingen met een knipoog. En kom op Johan jullie programma is tóch ook vaak een aaneenschakeling van onderbroekenhumor. Oa Filmpje van Blatler die struikelt, Kraay jr met gooien jasje beide al 300x laten zien gut gut ..dan heb je een hoog kwalitatief programma!
    Vind ik leuk
    WED +229
    woensdag 20 juni 2018 om 23:46
    Voetbalhumor is leuk.....opzouten met die zgn.afzeikers van VI, idd neppers!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 02:24
    Nee, jij vind voetbalhumor leuk.
    Maar dat hoeft een ander niet te vinden.
    Sommigen vinden VI nep.
    Ik vind bepaalde dingen in VI nep.
    Maar dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:55
    kijk dan niet
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 11:47
    Normaalgesproken kijk ik wel, omdat het dan nog een beetje over voetbal gaat. Dan vind ik de analyses en beleving van de mensen, i.c.m. de dingen die ik wel grappig vind het allemaal nog waard om naar te kijken. Maar ook dan kan ik me irriteren aan de negativeit van Johan(, maar dan vind ik het nog waard om naar te kijken). Dit WK kijk ik niet, want ik heb er geen tijd voor en het gaat naar mijn mening te weinig om de inhoud.

    Maar de reden dat ik reageerde ging helemaal niet hierom. Ik reageerde omdat van WED je niet mag klagen over het programma en dat als je klaagt, dat je dan moet opspuiten.
    Het is in Nederland tegenwoordig zo (en dat gebeurt ook bij VI) dat als je een andere mening hebt, je 'Je ben moet houden en moet oprotten,' eventueel als je een buitenlandse achtergrond hebt, ook nog terug naar je eigen land.
    Maar het gaat om meningen en standpunten, waarbij niemand gelijk heeft en iedereen gelijk heeft. Elkaar de mond snoeren lost niks op.
    Vind ik leuk
    Tweey +2072
    donderdag 21 juni 2018 om 08:33
    Voetbalhumor? Het gaat over neuken, tieten en homo's en mensen de grond in boren. Ik mis het deel voetbal en het deel humor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:39
    Dat is dus voetbalhumor.....
    Vind ik leuk
    WED +229
    woensdag 20 juni 2018 om 23:47
    Doe dan een andere zender op
    Vind ik leuk
    PorQue?! +50
    donderdag 21 juni 2018 om 05:24
    Alsof de programma's van Derksen van een hoogstaande kwaliteit zijn.
    Vind ik leuk
    cheeks +3493
    donderdag 21 juni 2018 om 06:10
    Iedereen die hier het weer eens is met Derksen is een slappe naprater zonder ook maar enig IQ. Derksen die iedere week van mening verandert, Derksen die bewust laag bij de grond op de man speelt en dat satire noemt etc etc. Een grotere hypocriet is er niet. Hartman speelt een typetje, en nog geniaal ook. Dat is juist satire. Maar zonder IQ valt dat niet te snappen. Napraters die blind alles maar leuk vinden. Ga terug naar de schoolbanken, doe kennis op en leer van daaruit een eigen mening vormen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29563
    donderdag 21 juni 2018 om 07:12
    BUTcheeks was leuker geweest.

    Maar je hebt daar wel een punt.

    Ze moeten het wel levendig proberen te houden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29563
    donderdag 21 juni 2018 om 07:11
    Klote programma van een klote zender.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    donderdag 21 juni 2018 om 07:21
    Vanavond wordt weer zweten om te zien welk blik B artiesten ze vanavond opentrekken.

    Nee geef mij dan maar dat meiske 8ter de bar of Loes
    Vind ik leuk
    kees ee +538
    donderdag 21 juni 2018 om 22:24
    bij studio sport of op de belg ??
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:15
    De NOS is sowieso een drama.
    Henry Schut,V d vaart, V Hooijdonk, V d brom.
    Dat soort gasten daar krijg ik al spontaan jeuk van als ik ze hoor lulle over voetbal.

    Om nog maar te zwijgen over het commentaar tijdens de wedstrijden.

    De belgen vind ik wel leuk om te kijken.
    Mits Jantje Mulder 8terwege blijft.

    Zodra hij van de partij is zakt het niveau.

    Maar Wesley Sonck,Morten Olsen,Marc Degryse,Imke Courtouis is prima te doen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14928
    donderdag 21 juni 2018 om 07:22
    Hartman heeft dezelfde toegevoegde waarde als die oma die er gisteren zat, precies 0!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9010
    donderdag 21 juni 2018 om 07:36
    Derksen; zelf altijd bezig met nieuwe dieptepunten te realiseren middels zijn doorgeslagen meningen over jan en alleman, krijgt nu een koekje van eigen deeg, dat is natuurlijk niet de bedoeling.....
    Vind ik leuk
    RedNas +3515
    donderdag 21 juni 2018 om 08:02
    Ah gut, snor krijgt een spiegel voorgehouden, maar kan dat niet waarderen. Hoe verrassend..
    Volgende graag
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:10
    Tjah. Maxim is zon oud typetje die overstoer moet doen. Teminste, dat denkt hij in zen hoofd. Bij dumpert komt hij ook wel eens langs en dan is het geen saai moment, maar veel vind ik er ook niet van.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:59

    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 11:29
    Had die Hartman een xtc pil op of zo. Iemand als Gijp niet zo slim noemen, jezelf er dus boven plaatsen, dat zegt al genoeg. Klasse van Rene, dat hij er niet op in is gegaan. Tenenkrommend mannetje...
    Vind ik leuk
    kees ee +538
    donderdag 21 juni 2018 om 22:22
    . . en kon je nou maar één nederlandstalig programma vinden wat een beetje het bekijken waard was, dit wk, dan was het zo erg allemaal niet, . . heb om een beetje vrolijk te blijven vanavond naar duitse tv gekeken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Derksen: "Een treurig dieptepunt in de twintig jaar dat ik hier gezeten heb"