'Ajax bereikt akkoord met Tadic en breekt clubrecord voor Ziyech-opvolger'

    'Ajax bereikt akkoord met Tadic en breekt clubrecord voor Ziyech-opvolger'

    donderdag 21 juni 2018 om 06:17

    Ajax heeft met Dusan Tadic een persoonlijk akkoord bereikt over een contract voor vier jaar, meldt De Telegraaf donderdag. De Amsterdammers hopen de megatransfer binnen 24 uur af te ronden.

    Tadic wordt in Amsterdam gezien als dé opvolger van Hakim Ziyech, die Ajax zo goed als zeker gaat verlaten. Er werd door de buitenwacht getwijfeld of de Servische middenvelder van Southampton wel haalbaar zou zijn, maar De Telegraaf meldt dat een transfer aanstaande is. Financieel directeur Jeroen Slop en directeur spelersbeleid Marc Overmars zijn naar Southampton gevlogen om de overgang vorm te geven.

    Tadic heeft een behoorlijk prijskaartje. Naar verluidt legt Ajax een bedrag van 17,1 miljoen euro neer: een clubrecord. Ajax betaalde niet eerder zoveel geld voor een speler. Miralem Sulejmani (sc Heerenveen) gold hiervoor als recordaankoop van de Amsterdammers.

    In het contract van Tadic stond een degradatieclausule van tien miljoen pond (11,3 miljoen euro), mocht Southampton naar het Championship degraderen. Mede door de inbreng van Tadic handhaafden The Saints zich, waardoor de prijs een stuk hoger uitvalt. 

    Ajax heeft veel uit de kast moeten halen om de transfer van Tadic mogelijk te maken. De Serviër zal in Amsterdam tot de grootverdieners gaan behoren en kan rekenen op een riante bonusregeling als Ajax zich plaatst voor de groepsfase van de Champions League. Ook deelt Tadic mee bij een eventuele vervolgtransfer en heeft hij van Ajax de toezegging gekregen dat de club na twee seizoenen meewerkt aan een nieuwe move.

    Plaats een reactie

    donderdag 21 juni 2018 om 06:19
    Yes dit is nog eens een top aankoop. Hiermee laten we zien dat we ambitie hebben.

    Top gedaan als het doorgaat.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22916
    donderdag 21 juni 2018 om 06:36
    Ja jongens Fritzie wist dit primeurtje een weekie geleden al te melden he

    Fritz Korbach +13490
    woensdag 13 juni 2018 om 11:40
    Zonder die twee kan je weer een tussenjaar incalculeren, geloof me. Zelfs als de Ligt en De jong beiden blijven, dan heb je zeker drie gerichte aankopen nodig die er meteen staan. Ik hoorde wel dat Tadic zo goed als zeker gaat komen, dus nog twee te gaan
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    donderdag 21 juni 2018 om 06:58
    Ik drink op je held
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:12
    Ik heb begrepen dat de komst van Magallan ook doorgaat.
    Weet jij daar ook iets van.

    Edit: ondertussen ook op VP.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:58
    Magallan was gisteren op Schiphol hoorde ik
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:12
    Heb je nog meer nieuws Fritzie?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22916
    donderdag 21 juni 2018 om 10:18
    Nee dit is het enige wat ik had meegekregen, en dat er heftig getrokken word aan Frenkie maar de kans dat ie blijft is een stukkie groter geworden
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:59
    Fritz For president 👍
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:13
    We zijn blij dat je niet vies bent om een veer in je eigen kontje te proppen....dat scheelt ons weer
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:48
    Zo echt he zijn meer dan 1 veren ook loopt er bij als Pauw nu haha
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22916
    donderdag 21 juni 2018 om 10:19
    Ik ben met stip de meest trotse bredanaar vandaag, dat kan je wel zeggen
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:34
    Fritz Korbach is beter geinformeerd dan VP en bovendien heeft hij het over een transfer die WEL doorgaat. Chapeau!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    Butsbal +15269
    donderdag 21 juni 2018 om 08:35
    Wacht effe tot het rond is, wordt misschien wel een Magalanneke
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    donderdag 21 juni 2018 om 11:44
    Je bedoelt die transfer die ook doorgaat?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15269
    donderdag 21 juni 2018 om 12:50
    Och kut, heb ik die presentatie gemist ?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    donderdag 21 juni 2018 om 09:29
    Ik denk niet dat de Ligt nu al gaat. Dus alleen nog een ervaren, pure verdediger nodig zoals Sanchez en dan staat er in mijn ogen een goede mix met jeugd en ervaring.
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    donderdag 21 juni 2018 om 13:18
    Sanchez was niet ervaren.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5300
    donderdag 21 juni 2018 om 10:07
    Trots op je neef
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22916
    donderdag 21 juni 2018 om 10:19
    Dank je wel neef
    Vind ik leuk
    Chebaisit +350
    donderdag 21 juni 2018 om 10:40
    Die komen er ook en magallan word toch nog steeds genoemd.
    En er komt een spits bij waar ik blij van word want dat is wat ajax mist....goals!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22916
    donderdag 21 juni 2018 om 10:43
    Welke spits?
    Vind ik leuk
    Echt? +3682
    donderdag 21 juni 2018 om 12:48
    Michiel Kramer
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    donderdag 21 juni 2018 om 11:10
    Heb je er ook nog wat aan verdiend,via de goksites? of doet een vrome gozer als jij daar niet aan,Fritz ?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22916
    donderdag 21 juni 2018 om 11:19
    Heb helaas al mijn geld al verspild aan hoeren en crypto, beste Wong
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 06:38
    Tadic voor de prijs van Kluivertje. Klasse gedaan!
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:25
    ene kant fantastisch, de andere kant is het heel veel geld verspilling als hij niet brengt wqat hij moet brengen....
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 09:28
    Dat is bij iedere aankoop toch het geval?
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:46
    Eens, ik doelde meer op mijn lichte twijfels of hij het niveau nog aan kan..
    zijn statistieken waren niet heel denderend..
    De naam heeft hij nog zou ik wel willen zien of hij de kwaliteiten ook nog heeft.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 10:03
    Mwah betrokken bij 9 van de 37 PL goals van zijn club. Tweede op de clubtopscorerslijst.

    Ik denk dat het dus vooral aan de club lag. Hij deed het best aardig bij een degradatieclub in een competitie waar zoveel geïnvesteerd wordt.

    Van de week was er nog een topic op VP na de eerste wedstrijd van Servië op het WK, waarin juist gesteld werd dat Ajax gek was te denken dat het een speler die zo goed is denkt te kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 10:24
    zoals ik aan geef vind ik het ook een stunt, ik hoop ook dat hij gaat brengen wat we mogen verwachten
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    donderdag 21 juni 2018 om 13:22
    Ook in dat opzicht kun je er in verhouding met Kluivert bijna niet op verliezen.
    Daarnaast hoor je heel vaak dat het kapitaal op het veld moet staan....
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 13:54
    ben ik mee eens, kapitaal hoort ook op het veld, tenzij je een ander doel heb ( lees van de beurs afgaan of stadion kopen)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 14:15
    en kluivert had aflopend contract en Tadic tekent voor 4 jaar
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    donderdag 21 juni 2018 om 06:45
    Zolang Ajax niks meld niet te hard juichen
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:47
    Je ziet toch dat we allemaal een slag om de arm houden.
    Vind ik leuk
    heytse +416
    donderdag 21 juni 2018 om 09:44
    En Nos Teletekst meldt het dan MOET het wel kloppen haha. Is al veel beter dan de Telegraaf. Maar mooie aankoop, we gaan zien wat ie brengt.
    Vind ik leuk
    chicken +11391
    donderdag 21 juni 2018 om 10:16
    Geloofde het ook pas toen de nos het meldde. De telegraaf heb je niks aan..

    Maar een hele mooie transfer, aftikken en binnen halen.

    Nu nog een aanvaller van dat niveau..
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    donderdag 21 juni 2018 om 07:35
    Ziyech weg, Tadic komt: wat schiet je ermee op dan?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 07:41
    Dat hij iets beter is miss....
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 07:53
    iets beter? jij was toch die man/jongen die zei dat Ziyech er niet van kon? :)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 11:04
    Niet niks van kon, maar wel heel heel weinig rendement doordat hij niet scoort en elke schot geniaal moet zijn en sterft in schoonheid
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 11:13
    als de man met de beste statistieken van de eredivisie al niet rendeert dan weet ik niet wie wel :)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 11:20
    Als Hakim iets minder een mooi weer speler was en meer aan het rendement denkt dan aan eigen succes zou hij nog vele malen beter zijn. Kijk gisteren naar Marokko met Hakim heb je leuk spel maar je word er geen kampioen mee
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 11:27
    wat een waardeloze vergelijking.... zelfs met Messi wordt Marokko geen wereldkampioen....

    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 14:56
    Ze hebben anders gisteren genoeg kansen, of hadden deze kunnen creeren als ze bv een Messi of Ronaldo hadden!!!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 15:01
    oh ja nee dan hadden ze indd kampioen kunnen worden
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 11:27
    check het aantal assists eens van Ziyech.... en dan denkt hij aan zichzelf? apart...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 14:58
    Joh miss moet je eens net als ik een wedstrijd in het echt zien, ik vind die statistiek kijkers grappig hoor maar dan is Veldman een superverdediger. Er valt uit het spel van Hakim veel meer rendement te halen... en als je dat niet ziet dan kan ik er weinig aan doen
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 15:02
    haha ik heb ziyech in Enschede vaak genoeg in het echt aan het werk gezien en als je 1e van nederland wordt met profcoach heb je er volgens mij ook wel kijk op...

    ik weet niet welk rendement jij dan van hem verwacht: 30 goals en 35 assists?
    en dan ook nog mee verdedigen zeker he
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 15:29
    Bij Twente ging het een stuk beter, daar mocht hij doen wat hij wilde. Hij heeft het fysiek niet om beide te doen en je kunt hem beter enkel voor opbouw en aanval gebruiken. Maar als jij niet ziet dat 90% van zijn acties in schoonheid sterft en dat het eindschot zeer matig is, over de vrije trappen maar te zwijgen Be my quest. Maar in Twente zijn jullie al jaren niks gewend dus daar is Hakim een verademing
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 15:34
    Yup en in Amsterdam zijn ze verwend en denken ze dat ze nog oppermachtig zijn terwijl ze niets meer voorstellen net als heel Nederland niet meer.
    Dat is ook bekend.

    Op zijn positie, in het creatieve gebeuren is het gewoon logisch dat niet alles lukt. Omdat je meer risico in je spel neemt, je kan ook lekker veilig als Schone de bal in de voeten spelen en dan een 95% score hebben maar dan is je spel voorspelbaar en saai.
    Maar ik vind het prima hoor, jaag je beste spelers maar naar het buitenland. Wordt ja wel betaald.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 15:35
    en nu gooi je het erop dat we in Twente al jaren niks gewend zijn, maar ik hoor je niet over dat ik 1e van nederland was met profcoach wat volgens mij aangeeft dat je het voetbal in zijn totaal wel goed in beeld hebt?
    Wat kan jij daar tegenover stellen?
    Vind ik leuk
    hannes +352
    donderdag 21 juni 2018 om 09:51
    Heeft in ieder geval een betere uitstraling maar voetballend misschien gelijk aan Ziyach.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 12:54
    Dat hij ouder is en geen restwaarde meer heeft straks , maar mooie aankoop voor de rest.
    Vind ik leuk
    Pimman +5073
    donderdag 21 juni 2018 om 08:04
    Sowieso véél ervaring, meer klasse en minder balverlies!
    Vind ik leuk
    Mistered +322
    donderdag 21 juni 2018 om 09:21
    Wat een achterlijke post.........
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    donderdag 21 juni 2018 om 11:48
    Goed punt, echter gezien iedereen roept dat de eredivisie met het jaar minder wordt is in dit geval stilstand vooruitgang. Daarbij; gezien de leeftijd van het team zouden de spelers die blijven beter moeten worden. Als degene die weggaan dan vervangen worden door gelijkwaardige spelers, is het zelfs vooruitgang ;).
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 07:53
    persoonlijk vind ik het erg veel geld voor een 29 jarige speler, waarom hebben ze hem nooit eerder gehaald dan toen die bij Grunn of Twente zat?
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 09:00
    Vanaf Twente heeft Ajax het geprobeerd. Maar Tadic wilde naar Engeland.

    Ten tijde van zijn transfer van Groningen naar Twente had Ajax Eriksen lopen. Dan heb je misschien andere prioriteiten?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 10:24
    Eriksen is een nummer 10... tadic is een flankspeler.... maar goed prima hoor dat je het dubbele betaald terwijl hij ook al op leeftijd begint te geraken
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 10:29
    Tadic is geen flankspeler die aan het lijntje plakt of diep gaat. Als hij vanaf de flank speelt zakt hij juist in naar het middenveld om vanaf daar het spel te verdelen. Daar stond al een Eriksen die het spel verdeelde.

    Nu hebben we zo’n speler niet én wel het geld om hem te halen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 10:40
    oke ik ben er gelukkig mee... toch weer 6 ton voor Twente, kunnen we goed gebruiken :) nu nog een miljoen van Ziyech... zet hem op!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 12:00
    Het wordt schijnbaar de helft, ook goed?

    Het is jullie gegund hoor.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 12:05
    op twentesites staat 6 ton... geen idee wat juist is :)
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    donderdag 21 juni 2018 om 12:07
    oh ze hebben het nu ook aangepast.... was wel 6 ton maar ze hebben door bonussen ofzo al 3 ton ontvangen dus nu blijft er nog 3 ton over..
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    donderdag 21 juni 2018 om 11:49
    Nu ontvang je ook het dubbele voor een pak 'm beet kluivert als dat je toen had gekregen voor zijn kwaliteiten...
    Vind ik leuk
    Linders +11
    donderdag 21 juni 2018 om 12:16
    Hij kan makkelijk mee in de eredivisie,als je van Engeland komt wat stelt de eredivisie dan nog voor .
    Vind ik leuk
    Garinsha +4807
    donderdag 21 juni 2018 om 09:08
    Toen was frank de boer aan het roer en die vond zulke bedragen "Te gortig"
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 21 juni 2018 om 11:02
    Frank de Boer was coach tijdens de sanering en heeft zich keurig gedragen tijdens de jaarlijkse afroming van zijn selectie en deze genomen als een man! Nu een zwarte piet richting Frank sturen is onterecht. Er zijn toen meerdere "dure" transfer pogingen gedaan bij bijvoorbeeld Tadic en van Ginkel maar als clubjes als Vitesse en Twente niet aan de "concurrentie" willen verkopen houdt het op.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4807
    donderdag 21 juni 2018 om 12:02
    zwarte piet sturen?

    Nee Het is gewoon zo...

    Net als dat hij Ziyech ook te duur vond maar ajax wel voor 8milj.
    Sinkgraven binnen haalde... Beetje Krom vind je ook niet?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 21 juni 2018 om 12:11
    Uhm.. Je bevestigt met de transfer van Sinkgraven alleen maar wat ik zeg.
    Sinkgraven was ook weer 1 jaar later en dus was Ajax weer verder in het proces van saneren, waardoor er weer meer ruimte was om in te bewegen. (En dan kan dus ook een prijs die eerst te hoog was wel binnen bereik liggen.)
    Vind ik leuk
    Garinsha +4807
    donderdag 21 juni 2018 om 12:37
    uhmm..

    in het zelfde jaar dat er werd gezegd dat ziyech te duur was werd sinkgraven gekocht dus hoe bedoel je bent verder in het proces..

    als Frank Ziyech niet wilde hebben moest hij dat zeggen maar niet komen met hij is te duur. ''wij hebben een salaris plafon en daar houden wij aan vast.''

    dat waren zijn woorden.

    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 21 juni 2018 om 12:57
    Sinkgraven speelde pas nadat Ziyech weg was, dat kan dan toch nooit hetzelfde moment geweest zijn?
    En je legt de focus nu wel ineens alleen op Ziyech ipv transfers in z´n algemeenheid. Nogmaals Frank verwoorde daar de wens van de club, daar hoefde hij zelf nooit helemaal 100% achter te staan om het toch zo uit te dragen.

    Ik vind dit te veel op de man, noem het de club met rare standpunten en we zijn er uit. :)
    Vind ik leuk
    Garinsha +4807
    donderdag 21 juni 2018 om 13:29
    Hmmm weet je wel waar je het over hebt..

    in het jaar ik weet niet precies welk jaar maar er werd gespeculleerd dat ziyech zou komen.. dat vonden Frank en ajax te duur.
    in dat jaar werd wel sinkgraven gehaald.. ik weet nog goed hoe mensen reageerde.. sinkgraven wel maar ziyech niet.?!

    ik begon over die gortige transfer bedragen..

    toen sprong jij voor frank de boer.. ''je stuurt hem de zwarte piet'' ''Frank verwoorde daar de wens van de club'' over ''de focus op iemand leggen'' gesproken.. maar dat terzjde.

    ik gaf een recente voorbeeld.
    en zoals zij tadic toen der tijd ook te duur vonden

    ''maar vreemd he dat toen frank weg ging ze ineens wel een zak geld voor ziyech legde en nu een record bedrag willlen betalen voor Tadic
    maar Nee hoor dat heeft niets te maken met Frank maar door het ''saneren enz.'' yeah right.






    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 21 juni 2018 om 13:42
    Tadic is gewoon geprobeerd en van Ginkel ook, beide over de 10 miljoen en beide ten tijde van de Boer!

    En met Sinkgraven is er ten tijde van de Boer dus een hoog transfer bedrag betaald.

    Er zat trouwens een half seizoen tussen de aankoop van Sinkgraven en het moment waarop Ziyech te duur werd gevonden. En dat jij nog weet wat de mensen riepen is leuk, maar doet niet ter zake als de begroting er nog niet naar is.

    Als jij zelf dus niet eens weet per wanneer Ajax aan hun eigen opgelegde budget eis van begroting op overwinteren Europa league zaten ligt aan jou. Dit was ná het vertrek van de Boer pas, eerder werd er anders tegen bepaalde bedragen aangekeken.

    Maar blijf lekker denken dat Frank geen goede spelers wilde..
    Vind ik leuk
    Garinsha +4807
    donderdag 21 juni 2018 om 13:54
    Blijf denken...

    Ik weet dat dit zo is..

    nog een voorbeeld.

    El hamdaoui... in de tijd van jol scoorde hij aan de lopende band..

    na de winterstop komt Frank El hamdaoui beland op de bank.
    toeval?

    meteen de eerst volgende wedstrijd en hij heeft nooit meer gespeeld.. paar inval beurtjes.. ga mij niet wijs maken dat dit alleen aan Mounir ligt.

    Frank kijkt naar personen en met sommige kan hij gewoon niet mee overweg daarom kozen zij liever voor sinkgraven dan ziyech..
    beweer ook maar dat dit niet klopt.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 21 juni 2018 om 15:31
    Uiteraard heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur. Geloof alleen dat de inmiddels geschiedenis wel heeft aangetoond dat Mounir het ook gewoon net niet is. Zelf heeft Mounir ook al aangegeven dat zijn gedrag toen der tijd niet zo handig was. Maar blijf lekker hangen bij het eerste conflict dat de man had als beginnend trainer, 100% terecht... Dat hij er dan bij een tweede liever niet aan begint, is dan ook geen vooroordeel, maar een beslissing op ervaring. (Hoe onterecht dit misschien ook kan zijn)
    Vind ik leuk
    Garinsha +4807
    donderdag 21 juni 2018 om 16:37
    ik blijf hangen..

    nee jij blijf de man verdedigen alsof het je vader is.

    praat jij maar alles goed wat de boer heeft gedaan.

    mounir heeft zelf aangegeven dat zijn gedrag niet kon..???
    nou bij andy in de auto zegt hij heel iets anders en dat is het meest recent.

    Maar wat al duidelijk is, is dat in jou ogen de boer niets verkeerds kan doen..
    blijf jij daar maar in hangen.

    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 21 juni 2018 om 20:51
    Hij kan zeker wel dingen fout doen.. de Milik wissel tegen de Graafschap bijvoorbeeld. Ben het simpelweg niet eens met jouw genoemde argumenten.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4807
    donderdag 21 juni 2018 om 21:28
    Hoeft ook helemaal niet..

    Het kan alleen niet zo zijn dat omdat hij 4kampioenschappen heeft binnen gehaald hij dan ineens niets verkeerds doet.. want daar lijkt het soms wel op terwijl al deze dingen toch echt zijn gebeurd. En dan heb ik het nog niet eens over inter en palace gehad. Maar dat bespaar ik je.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1214
    donderdag 21 juni 2018 om 08:28
    Weet tadic ook dat ten hag de training om de minuut stil legt, hier gaat hij spijt van krijgen
    Vind ik leuk
    Pimman +5073
    donderdag 21 juni 2018 om 08:58
    Tadic kent Ten Hag en Schreuder nog uit het verleden..komt goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:07
    je zegt het goed ALS het door gaat
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:46
    Domste transfer van het jaar....Dat moet je uitgeven aan een megatalent en als Ajax zijnde toch niet aan een speler zonder restwaarde??
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:53
    Moe word ik van gaste als jou . Echt waar! Haalt Ajax keer een speler met ervaring en klasse en dan is het weer niet goed. Met alleen talent kom je er niet. Ajax heeft een goede weg ingeslagen met oudere spelers kopen. Er breken veelste snel en te veel talenten door, die te snel minuten maken en vervolgens arrogant worden en snel weg gaan als ze een keer op de bank zitten
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:58
    Het gaat niet om het halen van deze spelers, dus voordat je moe wordt goed lezen...De speler Tadic is geen slechte speler. Voor dit bedrag haal je in Mexico, Colombia, Argentinië en Brazilië spelers die een jaar of 24 zijn en ook al 200 wedstrijden op het hoogste niveau hebben gespeeld, maar wel een restwaarde hebben. Ik vind ook dat Ajax te lang op z'n geld heeft gezeten en Europees hoop ik altijd dat elke Nederlandse club wint, dus ook ik zie graag versterkingen komen bij Ajax, Feyenoord, PSV, AZ en hoop op goede resultaten, maar 17 miljoen zonder een grote restwaarde kan dus ineens een hoop geld weg betekenen en dat is zonde.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 10:08
    Wat je verteld is gewoon weer onzin , ik begrijp dat Ajax 17 miljoen moet betalen want ik zag hem de eerste wedstrijd spelen op het wk en ik was echt aan het genieten . Ajax gaat hem contracteren voor 4 jaar waar hij na 2 jaar toestemming krijgt om te vertrekken. Hij zal waarschijnlijk naar China gaan en dan krijg je nog 10 miljoen. 7 miljoen voor tadic uiteindelijk prima bedrag
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    donderdag 21 juni 2018 om 11:51
    Als door zijn bijdrage enkele jeugd-medespelers niet verzuipen doordat ze de druk moeten dragen, haal je het via een omweg wel terug ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 13:24
    Ik vind ook dat je meer ervaring in een team moet hebben maar feit blijft dat gasten van 24 of 25 meer restwaarde hebben dan die nu al 29 zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 10:36
    Ajax geeft kapitalen uit aan talenten en jeugd spelers en wat brengt het helemaal niks
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 11:07
    Jezus man, kapitaal staat op het veld en voetbal kost geld! we zijn geen handelshuis die enkel bezig is met verdienen op talenten. Ajax moet kampioen worden en dat word je niet met mooi weer voetballertjes van 18!!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12763
    donderdag 21 juni 2018 om 10:10
    Zeker, hij is voor ED-begrippen een top-aankoop en ook Europees kun je met hem voor de dag komen..
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 11:17
    moeten nog maar zien of het wat is. Snap niet dat Ajax zo'n oude speler heeft gehaald voor dat geld. Voor dat bedrag kun je wat beters voor kopen...
    Vind ik leuk
    redknap +1119
    donderdag 21 juni 2018 om 12:53
    Weer een oud FC Twente speler. Wat een toppers hadden ze daar in Enschede.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 13:49
    Hebben jullie Tadic een beetje gevolgd de afgelopen twee seizoenen?

    Had een vrij goede laatste paar weken, maar was de 18 maanden daarvoor langere periodes vrijwel onzichtbaar bij Southampton. Southampton...

    Hoe meer ik er over nadenk, hoe onwerkelijker het is dat heel Nederland hosannah roept omdat ajax een overbodige speler van het grote Southampton binnenhengelt.

    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 14:33
    Bla bla bla. Calimero gedrag vertoon je nu.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 14:52
    Calimero gedrag?

    Ik geef alleen aan dat ik me verbaas aan de uitermate positieve geluiden van het gros van de mensen.

    Tadic was een subtopper in Nederland. Was een niet-dragende speler bij een degradatiekandidaat in Engeland - waar hij weg mag. Gaat op z'n 29e voor het record bedrag aller tijden naar ajax - dat toch ooit een toonaangevende naam, absolute top zelfs, was in Europa - en dit wordt gezien als een coup van Overmars c.s.

    Begrijp ik niets van. Ook niet wat Calimero daarmee te maken heeft, overigens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:54
    Die jongen was niet meer gemotiveerd en dat krijg je dat. Als hij in z'n vel zit dan speelt hij gewoon de sterren van de hemel. Pak z'n statestieken ermaar bij...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:31
    Z'n statistieken?

    2013/2014 bij Twente: 1 goal per 185 minuten. 1 assist per 212 minuten.

    2014/2015: Debuut jaar Premier League. 1 goal per 516 mins, 1 assist per 294.
    2015/2016: Beste jaar: 1 goal per 327 mins, 1 assist per 191 mins.

    Laatste twee jaar:
    2016/2017: 1 goal per 809 mins, 1 assist per 485 mins
    2017/2018: 1 goal per 469 mins (3 van de 6 goals kwamen in de laatste twee weken van het seizoen), 1 assist in 938 mins. Dat is meer dan 10 wedstrijden. Tadic had meer gele kaarten dan assists vorig seizoen.

    Op basis van z'n statistieken kan je glas hard maken dat z'n laatste twee seizoenen gewoon niet goed waren. Dat heeft vast ook wat te maken met mindere spelers om zich heen (Pelle scoorde veel, en Mane liep we bijvoorbeeld ook rond), maar als iemand die Southampton wekelijks heeft gezien de afgelopen jaren is het voor mij ook empirisch vrij duidelijk dat Tadic geen dragende speler (meer) was. En de statistieken benadrukken dat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 03:10
    Ach ja, Marc zal wel weten wie ij in huis haalt...
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5820
    donderdag 21 juni 2018 om 06:19
    Geweldige aankoop Marc!
    Vind ik leuk
    Groen +1556
    donderdag 21 juni 2018 om 07:59
    Dat is 't zeker. Ben wel heul benieuwd wat hij gaat verdienen...
    Vind ik leuk
    Pimman +5073
    donderdag 21 juni 2018 om 09:08
    Groen ik denk heul veul geld ;)
    Vind ik leuk
    Rodajc +14770
    donderdag 21 juni 2018 om 08:29
    Tegen deze voorwaarden die hier geschreven zijn niet echt, daar kun je ook iemand die 3-5 jaar jonger is voor halen met vergelijkbare kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 06:22
    geloof er niets van alsof ajax voor een speler van 29 jaar 17 miljoen betaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:25
    Waarom niet? De markt zit zo in elkaar tegenwoordig. De verkoper heeft de macht en niet de koper.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 06:32
    omdat ajax dat soort bedragen zo goed als nooit betaalt of het moet een heel groot talent zijn zoals een zyech die ze later kunnen doorverkopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:34
    Ajax heeft heel veel geld. Zoveel geld dat het verschil gemaakt kan worden in zulke aankopen met de rest van NL.

    Voor alle andere clubs zou dit onverantwoord zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 06:35]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 06:37
    dus omdat je 200 miljoen hebt moet je het over de balk gooien?
    nogmaals ik geloof er niets van tot ajax zelf met dit nieuws komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:38
    Jij snapt er blijkbaar niet zoveel van.

    Is niet erg hoor. Lesje economie zou niet verkeerd zijn voor je.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 06:55
    ga er zelf maar heen en sla het hoofdstuk investeren niet over.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:58
    Vermogensbeheer in voor jou de les die je moet volgen.

    Ik run een hele tent in de Sales. Dus kom mij niet vertellen hoe je moet begroten en budgetten moet gebruiken.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:25
    Zal nu eindelijk het grote masterplan in werking treden?
    Er wordt doorgeselecteerd en dit is echt een serieuze aankoop. Hier zit ik al een tijdje op te wachten en het ziet er goed uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 13:00
    Jij runt waarschijnlijk een het hele jaar je uitkering das heel wat anders sukkeltje.

    Tadic is in potentie natuurlijk een goede speler ,maar financieel gezien voor elke ed club een te dure speler van 29 miljoen voor ruim 17 miljoen.!/
    Vind ik leuk
    4everfcu +3129
    donderdag 21 juni 2018 om 13:01
    nou als dat zo is heb ik medelijden met je baas het vermogen verkopen en er tweede hands oude zooi voor terug halen voor veel te veel geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:36
    Gast jongens als Rijkaard, Blind ect warem de mannen met ervaring 1995
    Alleen bij Ajax zijn dat spelers die op de bank zitten.
    Schone, Huntelaar, of een vertrekkende Ziyech..

    Ajax heeft spelers nodig met ervaring in het veld, ook in de kleedkamer misstaan een Schone en Huntelaar niet.
    De jonge jongens hebben meer respect voor de echte vedettes dan voor een reservespeler.

    Goede aankoop, prachtige techniek.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 07:37]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:07
    Ook een goed teken naar jongens als de ligt en Frenkie die zien dat er echt werk van wordt gemaakt.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21560
    donderdag 21 juni 2018 om 07:44
    Als het een directe versterking is, dan betaald Ajax daar gewoon voor en is het niet puur om het doorverkopen met winst te doen. Dat kun je al zien aan de constructie bij doorverkoop.
    Vind ik leuk
    Arbee +2235
    donderdag 21 juni 2018 om 09:53
    Je weet hopelijk toch dat Ajax niet alleen via transfers inkomsten genereert hè? Als Tadic de komende twee jaar prima speelt en een belangrijke bijdrage levert aan een eventuele landstitel, plaatsing voor de groepsfase (of zelfs knock-out ronde) van de CL, levert dat Ajax flinke premies op waarmee het transferbedrag van Tadic (deels) wordt terugverdiend. Tel daarbij op dat hij ook niet gratis de deur uit zal lopen, en je hebt genoeg mogelijkheden om quitte te spelen.

    Kijk, een meubelfabriek die een nieuwe zaagmachine koopt zal dat ding na een X-aantal jaren ook niet voor meer dan de nieuwprijs kunnen verkopen. Die zaagmachine moet je terugverdienen met de meubels die je produceert. In dit geval is Ajax de meubelfabriek, is Tadic de zaagmachine is zijn goede spel de meubels.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 11:14
    Daarom,en er zijn genoeg spelers die wel veel waarde hebben en met deelname aan de CL en geen flater slaan zoals Feyenoord enkel maar meer waard worden! Als we kampioen worden en de CL spelen dan gaat de waarde van de Ligt en co flink omhoog!
    Vind ik leuk
    Eric Hos +12
    donderdag 21 juni 2018 om 08:01
    Top die eigen jeugdopleiding on amsterdam.
    Vind ik leuk
    base +2321
    donderdag 21 juni 2018 om 08:08
    Top weer een jaloerse reactie van een troll.
    Vind ik leuk
    Pimman +5073
    donderdag 21 juni 2018 om 08:08
    Jazeker Eric..zal ik het rijtje weer opnoemen?!

    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    donderdag 21 juni 2018 om 08:56
    Want een club mag alleen jeugdspelers hebben?

    Ik zal je een geheim verklappen. Echte topclubs zijn niet afhankelijk van hun jeugdopleiding en kopen spelers welke direct een versterking zijn.

    Ik weet dat er in Nederland altijd met een stijve tampeloeres over jeugdspelers wordt gepraat maar blijkbaar heeft niemand door dat we hierdoor alleen maar verder afgezakt zijn.
    Vind ik leuk
    Pimman +5073
    donderdag 21 juni 2018 om 08:55
    Over de balk gooien? Je koopt zéér veel kwaliteit.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 11:09
    Over de balk? wat denk je dat deelname aan de CL oplevert, en Ajax moet kampioen worden! er zijn geen excuses meer!
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    donderdag 21 juni 2018 om 09:16
    Enig probleem is of je het bedrag nog wel terug krijgt wanneer je hem over twee jaar verkoopt. Ajax kreeg de laatste jaren dankzij Overmars flinke vergoedingen, maar wel voor relatief jonge spelers. Hier zal je misschien alleen je transferbedrag terug verdienen. Het is een gok, desalniettemin moet Ajax meer kwaliteit halen, willen ze de kampioenskandidaat nummer 1 zijn.
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    donderdag 21 juni 2018 om 09:39
    Over 2 jaar gaan ze echt geen 17 miljoen meer krijgen. Als de competitie begint gaat hij al richting de 30 (in november).

    Beter zal hij intussen niet meer worden, eerder minder.

    Ik moet het allemaal nog maar zien. Aardige speler hoor, maar gezien de euforie lijkt het wel dat Messi himself gecontracteerd is.
    Vind ik leuk
    Wilex +1265
    donderdag 21 juni 2018 om 10:49
    Nee dat zullen ze bij Ajax ook wel begrijpen. Die 17 miljoen moet gewoon over 4 jaar afgeschreven worden dus hij kost los van zen salaris iets meer als 4 miljoen per jaar. Hoe dan toch geld aan hem te verdienen? Als het goed is koop je kwaliteit en ervaring wat geen enkele Nederlandse club normaal gesproken kan betalen. Hij kan de jonge spelers zoals F de Jong bij de hand nemen waardoor die meer waard word voor Ajax, je heb een grotere kans op het kampioenschap en in Europa is tegenwoordig zoveel geld te verdienen, het risico zoals vorig jaar dat je niet eens in een hoofdtoernooi speelt dat kost op alle vlakken zoveel geld, dan heb ik het nog niet eens over de CL wat echt de jackpot is. Ajax probeert met deze speler zekerheid te kopen en heeft daar 4 miljoen extra per jaar voor over. uiteindelijk blijft het uiteraard een gok, wel een gok die Ajax met al zen geld een keer kan wagen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    donderdag 21 juni 2018 om 11:29
    Je verhaal klopt niet helemaal. Ajax is bereid hem na 2 jaar weer te laten gaan. Dus mag je ervan uit gaan dat de insteek 2 jaren is ipv 4. Valt te bezien hoeveel hij dan nog opbrengt bij verkoop, maar als Ajax bereid is mee te werken zal dat niet de jackpot zijn.

    Dan die 17 miljoen is alleen nog maar het directe transferbedrag. Daar komen nog bonussen bij en wat te denken van een torenhoog salaris. Je verruilt PL echt niet voor de ED om hier voor een fooi te komen spelen. Dan ga je al wel richting de 25 miljoen alles bij elkaar (en dat is nog een vrij voorzichtige gok).

    CL halen met 3 voorrondes dit jaar lijkt me een utopie, Ajax mag blij zijn EL te bereiken. Dat is niet het grote geld in elk geval. Is Tadic daarvoor de missing link? Eén speler maakt je in elk geval geen kampioen, of je moet Messi/Ronaldo heten. Gezien de reacties hier van sommigen lijkt het inderdaad om een transfer van één van die beiden te gaan, maar het is nog altijd "maar" Tadic. Een prima speler, maar de sleutel tot succes?

    En is hij nu wel zo'n leiderstype en iemand die het hele team op sleeptouw weet te nemen? Of is het iemand die leuk meespeelt als de spelers om hem heen ook van goed niveau is. Ik moet het nog zien. Afgelopen seizoen slechts 3 assists in de PL geeft wel enigszins te denken. Is hij wel zo goed als hier soms afgeschilderd? Ik lees gemengde reacties vanuit Engeland. Heb hem daar niet echt gevolgd, dus ik moet het met de berichten uit de media doen. Ik vraag het me alleen af of hij al dat geld wel echt waard gaat zijn. In de Eredivisie draai je al snel makkelijk mee, dus dat biedt wel perspectief, maar een garantie voor succes is nu eenmaal niemand.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21560
    donderdag 21 juni 2018 om 06:26
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    Beulen +1127
    donderdag 21 juni 2018 om 06:27
    Met bijna 200 miljoen eigen vermogen en het is hetzelfde bedrag wat je ontvangt voor Kluivert. Dus eigenlijk Kluivert geruild voor Tadic. Dit keer komt van ruilen geen huilen denk ik.
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1516
    donderdag 21 juni 2018 om 06:29
    Tadic kan tot zn 35ste nog wel mee.. maar lees dat hij over 2 jaar een andere move mag gaan maken.. naar waarschijnlijk de zandbak ,VS of china waar ajax ook gewoon weer min 15 miljoen voor krijgt. Zoveel geld is het dan in 1x niet.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11838
    donderdag 21 juni 2018 om 07:54
    Waarop baseer je dat ie tot z’n 35e mee kan?

    Anyway, op dit moment een hele goede speler. Knap gedaan als Ajax hem weet te halen.
    Van Tadic zelf een beetje een vreemde keuze.
    Vind ik leuk
    Arbee +2235
    donderdag 21 juni 2018 om 09:56
    Mwah. De Premier League is een prachtige competitie van een hoog niveau, maar met Southampton kun je natuurlijk niet verwachten dat je Champions League gaat spelen of titels op je palmares mag zetten. Als de grote clubs in de topcompetities niet in hem geinteresseerd zijn, is zijn enige manier om prijzen te pakken en CL te spelen dus een stapje terug naar een mindere competitie. En dan is Nederland natuurlijk wel lekker.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11838
    donderdag 21 juni 2018 om 10:01
    Tja het is idd maar net wat je wil: een grote club in een kleine competitie of een kleine club in een grote competitie...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    donderdag 21 juni 2018 om 07:42
    Wel als je 4 jaar geen kampioen bent geweest en je wilt de CL in, ook is het geld al makkelijk verdient door Kluivert
    Vind ik leuk
    Jordi_AFCA +205
    donderdag 21 juni 2018 om 06:24
    Twijfel of ik nou wel echt wakker ben of nog steeds droom?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30325
    donderdag 21 juni 2018 om 06:48
    Dat gevoel ken ik
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    donderdag 21 juni 2018 om 09:06
    Hehe same here ouwe
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:29
    ik moet nog zien wat hij daadwerkelijk gaat brengen. Op links vind ik hem niet zo heel erg sterk. Rechts staat neres dus tadic op 10?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    donderdag 21 juni 2018 om 09:36
    Ook goed hehe :p
    Vind ik leuk
    Pvm9 +829
    donderdag 21 juni 2018 om 06:26
    Als dit doorgaat hopen dat Servië nu nog twee keer verliest dan kan hij tenminste nog ff goed op vakantie
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    donderdag 21 juni 2018 om 06:28
    De ene Serviër vervangt een andere Serviër als nummer 1 duurste aankopen van Ajax...wat een bedrag...al zullen ze erop verdienen door hakim te verkopen, maar vind het niet helemaal een 10. Of is het dit juist wel?
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:33
    Het is in elk geval wel te hopen dat deze nieuwe record aankoop het een stukje beter gaat doen dan de vorige :)
    Vind ik leuk
    Pimman +5073
    donderdag 21 juni 2018 om 09:06
    Tja Blijdorp dat is nu nog een vraag..hij heeft sowieso veel ervaring én kwaliteit.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:28
    Ajax,de club met de geprezen jeugdopleiding, wordt ook gewoon een ordinaire opkoop ploeg
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:30
    Elke club koopt. En dit zijn spelers die er meteen staan.
    Vind ik leuk
    stefvo +774
    donderdag 21 juni 2018 om 06:29
    Tja, nog steeds een goeie deal wanneer je leest hieronder dat City 33 miljoen meer betaald voor een controleur van Napoli.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16147
    donderdag 21 juni 2018 om 06:30
    Hey een "PSV-constructie' ;-)

    On, als het waar is een topaankoop. Mooi om hem weer in ED te zien! Goede actie van Ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 06:30]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30325
    donderdag 21 juni 2018 om 06:55
    Klopt, om het te betalen hebben we een parkeerplaats verkocht aan de gemeente Eindhoven
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16147
    donderdag 21 juni 2018 om 06:58
    Moet ik de grap anders even uitleggen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30325
    donderdag 21 juni 2018 om 07:03
    Dat er een afspraak is dat hij na twee jaar weer mag vertrekken.
    Sorry meneer de tovenaar van Tatabanya, ik wou ook leuk doen :p
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16147
    donderdag 21 juni 2018 om 07:06
    En dat er een deel van de transfersom wordt ingeleverd. Toch een like, want moeite mag je ook belonen!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30325
    donderdag 21 juni 2018 om 07:08
    Blij dat ik 15 jaar geleden niet voor niks die bijnaam ben gaan onthouden..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    donderdag 21 juni 2018 om 06:30
    Denk dat dit een domme move is.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5356
    donderdag 21 juni 2018 om 06:33
    Had niet verwacht dat Ajax dit zou lukken om eerlijk te zijn. Maar spectaculair nieuws. Lekker om zo’n voetballer weer in de eredivisie te mogen zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:34
    Veelste veel voor een speler die alles op 1 tempo doet...
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:33
    Ach, zolang niemand hem bijhoudt...
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:10
    Je begrijpt me verkeerd... zeer goede voetballer, maar heeft niet die versnelling en spel versnelling om ineens tempo in de aanval te gooien:) Daarom gaat die denk ik ook naar de eredivisie en niet naar city of iets.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3525
    donderdag 21 juni 2018 om 06:38
    Eerst zien, dan geloven...

    Ik vind het een heel bedrag voor een 29 jarige speler die bij een goed WK de clubs voor het uitkiezen heeft. Waarom kom je dan naar NL/ajax?
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    donderdag 21 juni 2018 om 07:13
    Misschien was hij het zat om bij een eeuwige underdog te spelen?
    Daarbij kan hij nodige premie' s pakken dus mogelijk ook lucratief..
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3525
    donderdag 21 juni 2018 om 08:01
    Premies zijn incidenteel. Het is voor hem interessanter om te tekenen voor een dikker salaris bij een ander (buitenlands) team.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:38
    Compleet afhankelijk van de voorwaarden, daarbij reden een lijkt me heel relevant.
    Als je in team speelt dat zelden of nooit wint en je ziet geen perspectief snap ik de stap ook..
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:39
    Als dit waar is ? dan heeft ajax een zeer goede speler binnen gehaald .
    Maar ik vertrouw niet alle berichtgeving van VP. Er wordt nog al wat geschreven wat betreft de transfers . Maar ik mag het hopen .
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30325
    donderdag 21 juni 2018 om 06:56
    google even op Ajax Tadic, iedereen schrijft het
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    donderdag 21 juni 2018 om 06:39
    Die worden kampioen en ten hag trainer van het jaar, alle VP mensjes huiliehuilie want ten hag is k*t en moet voor de kerst weg en en en de waan van de dag hahahahahahhahaha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30325
    donderdag 21 juni 2018 om 06:57
    Na het kampioenschap kan iedereen hem ineens ook best verstaan.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16147
    donderdag 21 juni 2018 om 07:07
    Ja, dan valt het kwartje ineens....
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:46
    Ja, gisteren vond ik het nog niks, maar vandaag is Ten Hag een topcoach. Morgen zien we wel weer verder.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:48
    Ik moet zeggen, ald psv supporter dat ik dit een hele goede aankoop vind van Ajax,
    proberen de Jong en de Ligt te houden en nog een a twee aankopen van dit kaliber, en groepsfase cl lijkt me een zekerheidje.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:36
    Zekerheidjes zijn er helaas niet. Als het wel zo zou zijn is het een gouden aankoop natuurlijk.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 06:50
    Toch lees ik al weer aardig wat negativiteit deze vroege morgen.

    Ajax geeft een deel van het vele geld uit dat ze hebben aan een speler waar de eredivisie kwalitatief een dikke impuls van krijgt. Plus dat het ook de kansen van Ajax in Europa daadwerkelijk vergroot.

    Daar mogen we allemaal best eens positief over zijn mensen. Ook op zijn leeftijd. Hebben we nog ervaring ook, wat ook altijd een punt van kritiek was bij aankopen.
    Vind ik leuk
    Groen +1556
    donderdag 21 juni 2018 om 08:04
    Ik weet niet hoe jij leest maar ik zie vrijwel alleen positieve reacties. En terecht.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:51
    Ziyech was destijds een paniekaankoop en hij heeft Ajax niet verder gebracht. Maar met Tadic (en zonder Ziyech) zie ik Ajax wel als een serieuze concurrent.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:31
    Volgens mij was er kritiek dat ajax spelers mist tussen de 25 en 27 jaar.

    Mensen zijn niet negatief maar sceptisch en dat kan ik wel begrijpen.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 09:40
    Dat zie ik ja. ;)

    Het lijkt vooral pijnlijk dat Ajax écht bereid lijkt het geld dat ze hebben te investeren in het team.

    Tadic nu wegkopen uit de PL zou een topprestatie zijn. Dat kost geld. Ik ben blij dat men het durft te steken in échte en bewezen kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:45
    Dat ajax geld uit geeft aan spelers die wat toevoegen is alleen maar goed, dat trekt toch het niveau in de competitie omhoog.

    Tadic weghalen is zeker een goede prestatie en veel geld.
    Met al die aankopen op de flanken neem ik aan dat tadic op 10 gaat spelen? ten kosten van Donny?
    Tadic heeft zeker bewezen over veel kwaliteit te beschikken maar de statistieken van afgelopen seizoen was toch wel een beetje teleurstellend dat mensen beginnen te twijfelen. maar dat kan natuurlijk ook aan de club liggen.

    Ik kijk met vol verwachtingen (voor ajax) uit naar het nieuwe seizoen :)
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 09:58
    Donny speelt naast de 10 (Ziyech). Dus die kan dan toch blijven staan?
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 10:31
    ik had het idee dat ajax vanouds weer met de punt naar voren wilde spelen...
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    donderdag 21 juni 2018 om 10:40
    Met twee controleurs? Geen idee waar je dat vandaan haalt. Maar ook in zo’n systeem is Donny meer een box to box jongen dan een ouderwetse 10. Zo’n speler heeft Ajax eigenlijk niet echt. Dus op die manier spelen lijkt me niet logisch.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:53
    Als dit door gaat is het nog eens lekker wakker worden. Geen speler voor jong Ajax maar 1 die dr gelijk staat!
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9494
    donderdag 21 juni 2018 om 06:53
    Hahaha gaan ze er nogal op achteruit . Wat een flop , bij de saints zijn ze blij dat kan ik je vertellen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 06:56]
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    donderdag 21 juni 2018 om 07:14
    Heerlijk jouw jaloezie 😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:39
    Op achteruit?

    Jij vond Kluivert toch maar niks?

    Dan gaan we er niet op achteruit ook. Zelfs hier wil ik inderdaad eerst zien of het een echte versterking zal zijn, maar het lijkt voor Ajax een stap vooruit.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:32
    precies, de tekenen zijn goed al waren tadic zijn statistieken afgelopen seizoen nou niet echt denderend...
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2480
    donderdag 21 juni 2018 om 15:50
    Jij bent echt een simpele ziel met geen voetbal verstand....
    Vind ik leuk
    LIO7 +1096
    donderdag 21 juni 2018 om 06:54
    Hiermee koopt Ajax denk ik het kampioenschap. Knap gedaan van Ajax en heel goed voor de eredivisie!!
    Vind ik leuk
    DuWijk +317
    donderdag 21 juni 2018 om 06:57
    Laten we niet doorslaan. Dit dachten de meeste ook bij heg vorige clubrecord (Sulejmani).

    Ik zag het wel 400x staan toen, aanval met Suarez - Huntelaar - Sulejmani
    Vind ik leuk
    LIO7 +1096
    donderdag 21 juni 2018 om 08:04
    Mee eens, maar ik zie PSV alleen maar teruglopen. Mits Ajax de selectie in tact houdt, denk ik dat ze hoge ogen gooien.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2157
    donderdag 21 juni 2018 om 09:03
    Leg eens uit waarmee PSV terugloopt?
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:33
    hmmm weet niet of Ajax het kampioenschap hiermee koopt.
    Heb deze kreten vaker gehoord en toen pakte het heel anders uit...
    afgelopen seizoen zou ajax ook fluitend kampioen worden doordat ze met toeval de EL finale hebben gehaald
    Vind ik leuk
    LIO7 +1096
    donderdag 21 juni 2018 om 15:20
    Mee eens hoor. Het is ook maar mijn bescheiden mening, geen science ;)
    Vind ik leuk
    JoeyC +2534
    donderdag 21 juni 2018 om 06:55
    Echt een topaankoop als dit echt is en ook doorgaat. Ajax is dan wederom titelkandidaat nummer 1.
    Mooi om te zien dat Ajax eindelijk durft te investeren. 17 miljoen voor een speler zonder restwaarde is tegen de filosofie in, maar wel goed voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:34
    Als hij gaat brengen zoals we gewend waren zeker. laatste jaar bij southampton vond ik hem wat minder..
    Vind ik leuk
    DuWijk +317
    donderdag 21 juni 2018 om 06:56
    Als dit klopt zeg ik: wat gaaf!

    Veel geld maar goed dat heeft Ajax ook. Salarisplafond mag wat mij betreft (flink) omhoog om bepaalde ambities waar te maken. Ik ben zelf geen fan van delen van transferbedragen afstaan.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    donderdag 21 juni 2018 om 06:57
    Knappe aankoop. Aan de andere kant kan je straks Ziyech wegstrepen dus per saldo moet je het nog maar afwachten.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:41
    Misschien wil Ziyech nu ineens wel blijven, hij is nog niet vertrokken... 😉
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    donderdag 21 juni 2018 om 08:44
    waar zou die ook naar toe kunnen na een dermate dramatische prestatie op het WK. Zoals ik al vaker zei, het ontbeert hem gewoon aan klasse!
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 13:30
    Ja hoor.

    Wat je wilt...
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1937
    donderdag 21 juni 2018 om 06:59
    Mooi dat de eredivisie ook beetje meekan met europa kwa transfersommen
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:02
    Grappig hoe iedereen ons kansloos achte in Nederland haha
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:03
    Waarom zou hij dit willen?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    donderdag 21 juni 2018 om 07:17
    Prachtig hoe de PSV'ertjes vorige week nog riepen dat Tadic veel te goed en onhaalbaar was voor Ajax, nu komt ie waarschijnlijk en wordt hij als miskoop bestempeld. Jaloerse boertjes.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:36
    hmm volgens mij hebben er niet veel geroepen dat hij veelste goed was.. maarja je wil graag afgeven op PSV, dat mag...
    BTW waren het meer feyenoorders die dat zeiden ;)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2656
    donderdag 21 juni 2018 om 07:21
    Tadic and Magallen allebij op de radar. Als deze transfers doorgaan begint het er echt op te lijken.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:47
    Hmm, ik zou pas vinden dat we sterker worden als Kluivert de enige verkochte speler was en voor de rest dus iedereen binnen boord blijft... Zolang je beste spelers blijven vertrekken kun je je eigenlijk nooit versterken.

    Lijkt me logisch...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2656
    donderdag 21 juni 2018 om 10:55
    Ik ben het een klein beetje met je eens, maar niet helemaal. Het is onmogelijk om elke speler te behouden, zelfs voor absolute topclubs.

    Kluivert schijnt niet te houden te zijn en ondanks dat ik Kluivert een ontzettend talent zie ik in Bande ook een ontzettend talent.en dus een goede vervanger.

    Ziyech is ook niet te houden. Maar ik zie Frenkie nu al als een veel betere speler (mits hij weer fit wordt). Als Frenkie niet fit wordt, dan heb je ook met Tadic een goede opvolger voor Ziyech. (Ik schat Ziyech niet zo hoog in als vele anderen wel doen)

    Overal wordt geroepen dat ajax er alles aan zal doen om de rest van de selectie bij elkaar te houden. Daar geloof ik dan ook in. Of dat ook werkelijk lukt is afwachten, maar spelers staan ondere langere contracten en de kans is groot det ze bij Ajax zullen blijven.

    Magallan, Labyad, Schuurs, en ik verwacht nog wel 1 of 2 spelers. Dus ajax is (probeert) echt wel te versterken. daarnaast worden alle jonge spelers een jaartje ouder.

    Ik heb er dus geloof in en denk dat alleen Ziyech en Kluivert ajax zullen verlaten en zelfs Kluivert is nog niet definitief verkocht.
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +599
    donderdag 21 juni 2018 om 07:25
    De frustratie bij Ajax zit wel erg diep. Nu nog Messi en Ronaldo kopen en dan zijn ze eindelijk weer eens kampioen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:49
    Onzin natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2633
    donderdag 21 juni 2018 om 07:25
    Sulejmani 2.0
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    donderdag 21 juni 2018 om 07:26
    Goede aankoop maar ik moet nog zien dat Hakim daadwerkelijk weg gaat. Men heeft op het WK gezien dat zn handeling snelheid gewoon te laag ligt. Als hij blijft heb je er gewoon een probleem bij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 07:27]
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:50
    Nee, dan ben je gewoon sterker geworden....
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    donderdag 21 juni 2018 om 07:27
    Van Ziyech naar Tadic is geen stap vooruit, dus het elftal wordt er niet sterker op...wanneer komen er eens 'extra' versterkingen?? Dus buiten de 'vervangingen'?
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:52
    Kluivert is de enige die al weg is...
    Vind ik leuk
    Kuip +7922
    donderdag 21 juni 2018 om 08:00
    Juist, Het Brein. Dit roep ik ook al de hele tijd. Ten opzichte van het afgelopen seizoen is Ajax er niet sterker op geworden, wat heet, juist zwakker.
    En Tadic is een leuke voetballer, maar was vaak wisselspeler bij bijna-degradant Southampton. Daarnaast is Tadic een aanvaller en geen middenvelder. Ik zie hem meer als vervanger van Kluivert. Datzelfde geldt voor Labyad en ook Bande. Dat zijn drie, in mijn ogen, linkerspitsen voor de positie van Kluivert.
    Een echte linkermiddenvelder is er niet, behalve de jeugdige Carel Eiting en de nog niet fitte Sinkgraven.
    En met de nog niet fitte Frenkie de Jong , de onduidelijkheid omtrent de Ligt en alle WK-gangers ziet het er niet best uit voor de start van dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:38
    waar haal jij uit op dat hij vaak wisselspeler is?

    https://www.transfermarkt.nl/dusan-tadic/leistungsdaten/spieler/36139
    Vind ik leuk
    cheeks +3687
    donderdag 21 juni 2018 om 07:28
    Een voorhoedespeler als vervanger van een middenvelder ??? Of Labyad gaat op het middenveld spelen. I.i.g. teveel geld voor een 29 jarige speler zonder veel restwaarde. Wie wil er een 31 jarige speler uit de eredivisie ?
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1591
    donderdag 21 juni 2018 om 07:43
    Hij tekent voor 4 jaar, waarom ga je uit van verkopen, laat hem lekker 4 jaar spelen.
    Vind ik leuk
    cheeks +3687
    donderdag 21 juni 2018 om 10:44
    Dat brtekent 17 miljoen + salaris afschrijven. Gaat nooit gebeuren.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 13:39
    Kluivert alleen al bracht het bedrag op...
    Vind ik leuk
    Butsbal +15269
    donderdag 21 juni 2018 om 10:43
    Jong Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:32
    Alweer een buitenlander? ajax is ajax niet meer....geld is de boosdoener.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:54
    Dat krijg je als de talenten steeds sneller van de lopende band gegrist worden...
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    donderdag 21 juni 2018 om 07:34
    Ben benieuwd zou mooi zijn om hem erbij te hebben.
    De transfer is aanstaande binnen 24 uur.
    Dat hebben we al vaker gehoord en gelezen Mallagan zijn 24 uur duren al laat ik zeggen 24x 24 uur...............
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    donderdag 21 juni 2018 om 07:35
    Watnou als ze Ziyech niet verkocht krijgen???
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    donderdag 21 juni 2018 om 08:42
    weggeven die hap...
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 13:41
    Dat mocht je willen...
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:35
    Hele goede zet!!
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1591
    donderdag 21 juni 2018 om 07:42
    Zeker geen halve!
    Vind ik leuk
    NESAFCA +151
    donderdag 21 juni 2018 om 07:37
    Eerst zien dan geloven..
    Mooie aankoop hopend dat er nog zulle volgen zodat Mathijs en Frenkie zullen blijven
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    donderdag 21 juni 2018 om 07:41
    Op dit bericht heb ik zitten wachten, dit gaat de goede richting op. Ajax heeft eindelijk een wat duurdere speler gekocht, afwachten nu hoe zijn kwaliteit ten opzichte van de Eredivisie zich verhoudt. Ik feliciteer alle Ajacieden hier, tenzij het hierbij blijft. Ajax heeft nog wel een stuk of twee, drie van zulke kanjers nodig (wil het zorgeloos van FC Utrecht winnen) ;—/))
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1591
    donderdag 21 juni 2018 om 07:41
    Mooi, prima aankoop! Maar welke club koopt Ziyech nog na een rampzalig WK?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    donderdag 21 juni 2018 om 07:41
    Dit is de eerste transfer die aangeeft dat Ajax nu echt serieus werk maakt van haar doelstellingen: Kampioen worden van de ED en Internationaal overwinteren, liefst met aantrekkelijk aanvallend voetbal.
    Het werd tijd, de geloofwaardigheid in deze Directie was na 4 jaar ver te zoeken.... maar; "beter laat dan nooit".
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 14:10
    Dit is het type aankoop waar ik op doelde een tijdje terug. Beter enkele spelers van een bepaalde kwaliteit die fors duurder zijn dan een horde Orejualaatjes van rond de vijf miljoen....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    donderdag 21 juni 2018 om 19:23
    Je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 19:59
    Haha, dat is ook wel eens leuk...😉
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    donderdag 21 juni 2018 om 20:19
    Eerlijk is eerlijk, Jozef.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:51
    Kijk, dit is de eerste stap richting het grote plan. Als Tadic laat zien dat die 17 miljoen waard is, dan haalt Ajax in de toekomst meer spelers rond de 17 tot 20 miljoen van die kaliber. En dan is Ajax niet meer te stoppen. Dan ben je het Bayern van Nederland...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 07:56
    Vind je het erg dat ik gewoon supporter wil zijn van het Ajax van Nederland? 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:04
    Dat altijd! Ik wil het alleen duidelijk laten zien, want de meeste hebben niet in de gaten dat Ajax echt heel snel groeit, kampioen of niet en met of zonder Ten Hag. We verkopen elke keer spelers voor een hogere prijskaartje, nu hebben we een record met het halen van Tadic. PSV en Feyenoord kunnen nu al niet meer aan ons tippen... 💪
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:39
    Alleen pakken zij wel prijzen... daar gaat het volgens mij om
    Vind ik leuk
    Polly11 +3903
    donderdag 21 juni 2018 om 08:01
    Mooi dat zo een speler naar Nederland komt, had hem liever naar PSV zien komen, maar goed gedaan van Ajax
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:04
    Mooi dat je dat kunt zeggen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    donderdag 21 juni 2018 om 08:01
    Uit zakelijk oogpunt geen goede aankoop. Restwaarde is straks nihil.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:04
    Kom jij achter...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    donderdag 21 juni 2018 om 09:00
    Een 30 jarige speler ?
    Vind ik leuk
    Laliga +2190
    donderdag 21 juni 2018 om 09:24
    Dacht dat psv fans ajax altijd verwijten een bedrijf te zijn ipv een voetbalclub en nu heb je het over restwaarde? Lekker boeiend wat de restwaarde is , goede speler vergoot je kans op het kampioenschap. Dat is de waarde
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    donderdag 21 juni 2018 om 09:35
    Het is een redelijke voetballer
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 14:06
    Voor Nederland best wel top vind ik.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6232
    donderdag 21 juni 2018 om 08:09
    Ik zie het wel.. zodra Ajax melding maakt geloof ik het maar wel hoopvol, tegelijk wel lachen om al die psvertjes die na de eerste geruchten hun broek vol aan het lachen waren want deze man zou nooit naar de ED willen en al helemaal niet naar Ajax.

    Overigens, als we nog iets willen voorstellen in Europa, dan zullen alle clubs uit de top 3 dit soort spelers moeten halen, dan gaat het niveau van de competitie ook omhoog.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    donderdag 21 juni 2018 om 09:01
    en hoe moeten ze dit doen?
    Alleen ajax is in staat om dit soort bedragen neer te tellen.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:40
    Clubs worden creatiever en dat is denk ik ten goede van onze competitie
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    donderdag 21 juni 2018 om 09:53
    Je kunt creatief zijn, maar je hebt gewoon 17 miljoen nodig om deze speler te kunnen kopen en een jaarsalaris dat enorm hoog is.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 10:33
    klopt en dat kan ajax ophoesten, PSV gaat spelers halen met zo'n constructie als Lozano en zullen langzamerhand dan ook steeds rijker worden. Aankopen zoals Ramselaar en Labyad niet worden niet gedaan waardoor Utrecht ook sterker van wordt.. kortom je krijgt een sterkere comp..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    donderdag 21 juni 2018 om 08:18
    Nieuwe move op zijn 31ste?

    Naar de zandbak eventueel.

    Als ik hem was was ik lekker in engeland gebleven.
    Vind ik leuk
    Johnnie +768
    donderdag 21 juni 2018 om 08:19
    Wat een rare aankoop. Begrijp me niet verkeerd tadic is een klasse speler. Maar er staat letterlijk dat hij de opvolger van ziyech is. Maar wat als ziyech niet vertrekt. Op het wk maakt hij niet bepaald een sterke indruk, kan me voorstellen dat niet veel clubs de hoofdprijs voor ziyech gaan betalen. Tadic prima, maar waa voor mij logischer geweest om eerst ziyech verkocht te hebben.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    donderdag 21 juni 2018 om 08:28
    Yeah yeah yeah
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:40
    denk je dat dit een topper wordt ouwe?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    donderdag 21 juni 2018 om 09:56
    Het is een topper, voor de Eredivisie :p
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 10:31
    dat moet nog blijken ;)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    donderdag 21 juni 2018 om 08:32
    Sensationele aankoop. In 1 klap de beste speler van de ED.
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    donderdag 21 juni 2018 om 08:41
    Tja hoor, de volgende mislukking komt eraan. 17 miljoen Euro voor een speler van 29 jaar, die bij Twente en Groningen nou niet bepaald opviel? En daar willen ze Europa mee veroveren. Weinig kans. Maar gelukkig wel eens iemand die niet uit die bewierookte Ajax-opleiding komt. Waar nooit een speler van een beetje internationaal niveau uit voortkomt. Blijven ons die verhalen tenminste bespaard....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    Tim +4728
    donderdag 21 juni 2018 om 10:14
    Even die 17 miljoen in het midden gelaten, maar om met droge ogen te beweren dat Tadic bij Groningen niet 'bepaald' opviel komt niet ten goede aan je geloofwaardigheid. Tadic was bij Groningen juist wél een bepalende speler die er wel degelijk ver bovenuit stak en wedstrijden op individuele kwaliteit kon beslissen, zoals Groningen jarenlang met Suarez, Berg, Granqvist of Van Dijk minstens één speler in de selectie heeft gehad waarvan duidelijk was dat het een pareltje was die bovengemiddeld veel geld in het laatje ging brengen, geheel volgens de visie en filosofie van de club wiens begroting valt of staat met een transferklapper en vele 'gratis' doorverkooppercentages.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 14:16
    Haha belsj, je hebt duidelijk ergens last van. Ajax bouwde zijn batig saldo in amper acht jaar op met allemaal spontane giften van miljoenen aanhangers van overal ter wereld natuurlijk...

    De jaloezie spat van je bijdrages af, maar ik vind het wel grappig eigenlijk.
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:47
    Ik zou niet weten waar ik jaloers op zou moeten zijn?
    Vind ik leuk
    Bontscoach +389
    donderdag 21 juni 2018 om 08:50
    Verrassende transfer als het doorgaat.

    Voordeel: een mooie technische speler die de eredivisie meer glans kan geven.

    Nadeel: Hij is al een tijd uit vorm. Zelfde type als Ziyech, beetje mooi weer speler (fan Southampton noemt hem een 'passenger'), terwijl Ajax meer behoefte heeft aan een sleeptouw zoals Klaassen. Maar wie weet wat er nog meer gekocht wordt.

    Verder natuurlijk altijd het risico dat het grote salarisverschil met de rest van de selectie (500k-1m tegen 3-4m per jaar) voor onrust en irritatie kan gaan zorgen.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:00
    Dit zou een topaankoop zijn! Als Ajax dan alleen kluivert en Ziyech laat gaan en de rest van de selectie intact houdt + een beer van een vent achterin nog kan halen ( magallan?) dan ga je er zeker op vooruit!

    Uit : kluivert - Ziyech
    In : schuurs - bande - labyad - Tadic - magallan - + eigen jeugd

    Dan zie ik het dit jaar wel goedkomen in de competitie en Europees! 👍🏻
    Vind ik leuk
    Truth +3003
    donderdag 21 juni 2018 om 09:00
    Van de PL naar de mickey mouse competitie ...wat een drol !
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:06
    een echte stap voorwaarst voor tadic !! deze jongen heeft duidelijk geen ambitie !!! van een topcompetitie na een een van de zwakste , puur voor het geld over 2 jaar weer weg geen kampioen kortom weer paniek aankoop van onze kabouter overmars ,, geef eigen jongens een beter contract dan hou je ze tenminste binnenboord en krijg je niet de kluivert taferelen
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:20
    De ambitie om kampioen te worden! Onderin ballen in de premier league is minder ambitie. Volgens mij is dit juist een prima zet. Wat meer volwassenheid in de selectie.
    Vind ik leuk
    alaaf +1292
    donderdag 21 juni 2018 om 09:06
    Ach, ze vinden in Amsterdam wel weer een manier om hem te laten floppen
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    donderdag 21 juni 2018 om 09:12
    Verrassend, ik zag hem meer een stap hogerop maken binnen Engeland. Goede aankoop, als het door gaat. Maar eerlijk is eerlijk, dit soort bedragen zijn voor andere Nederlandse clubs onhaalbaar en te risicovol.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 21 juni 2018 om 09:13
    Kijk, dit zijn wel de aankopen waar je op zit te wachten, zeker als hij zijn niveau gewoon nog haalt!
    @Ajacieden, gefeliciteerd als dit door gaat!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:18
    Netjes gedaan. Goed voor de eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:19
    Prima speler.goed en ervaren.goed gedaan.maar had liever gezien dat klaassen weer terug kwam.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    Hiha +69
    donderdag 21 juni 2018 om 09:19
    Het lek is boven ze lopen alweer met de borst vooruit!
    Zo ver dat hun rug bijna breekt....
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:27
    Lijkt veel maar als je van te voren er voor had kunnen kiezen op Tadic te ruilen voor kluivert had ik het ook gelijk gedaan. In mijn ogen een prima deal dus!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8169
    donderdag 21 juni 2018 om 09:56
    Toch dacht ik dat Labyad gehaald was om Kluivert te vervangen. Of gaat Tadic de plek van Ziyech innemen? Als je zowel Tadic als Labyad kan laten renderen heb je een sterke aanval. Dan kunnen er verdedigend nog wel wat dingen mis gaan ;-)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5601
    donderdag 21 juni 2018 om 09:46
    Onverantwoord.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8169
    donderdag 21 juni 2018 om 09:55
    Mooie deal voor Ajax. Had niet verwacht dat ze het rond zouden krijgen. Zal een flinke bak met geld kosten, maar voor de Eredivisie weer een mooie speler erbij. Nu zijn PSV en Feyenoord aan zet om hun teams ook flink te versterken. Dan wordt het een spannend seizoen komend jaar!.

    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1294
    donderdag 21 juni 2018 om 10:00
    Wordt niks let maar op , is echt minder dan ziyech helaas
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3445
    donderdag 21 juni 2018 om 10:21
    Dat Ajax gaat dus niks worden...
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5264
    donderdag 21 juni 2018 om 10:21
    Ajax heeft de absolute hoofdprijs betaald voor twee jaar Tadic, want dat is zolang hij werkelijk blijft.
    Had dan Ziyech behouden.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +350
    donderdag 21 juni 2018 om 10:23
    Naar 2 jaar een nieuwe move?betaal je daar 17.1 miljoen voor?
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 10:26
    Goede aankoop helaas wel jammer voor tadic dat hij weer na de eredivisie komt en dat zeg ik omdat ik voor twente ben en hij daar doorgebroken is
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    donderdag 21 juni 2018 om 10:28
    Ruim 17 miljoen voor een 29 jarige, enigzins luie voetballer!! De familie van Appie wacht nog steeds op een correcte afhandeling Flappie!!
    Vind ik leuk
    glenn +1022
    donderdag 21 juni 2018 om 10:30
    voila das een aankoop een topclub waardig....eindelijk.....en deze keer eens geen kind of misnoegde Marokkaan.
    Vind ik leuk
    Jurjen72 +164
    donderdag 21 juni 2018 om 10:32
    Een goede aankoop heeft Ajax gedaan.
    Vind ik leuk
    Litti10 +1
    donderdag 21 juni 2018 om 10:37
    Zo fijn zijn als Ajax zich richt op Nederlandse spelers staat dadelijk nog 1 of 2 Nederlanders in het veld.
    Ook in de opleiding O19 veel buitenlanders.
    Ik verlang terug naar max 3 buitenlanders in een team
    Vind ik leuk
    Makis +1141
    donderdag 21 juni 2018 om 10:39
    Ongelofelijk. Ik lees met verbazing de reacties hier.
    Er wordt hier gedaan alsof de nieuwe Andrea Pirlo binnengehaald is..
    Er word hier gewoon even 17,1 Miljoen voor een speler van Southampton (ex Twente/Groningen) betaald..
    Vind ik leuk
    Butsbal +15269
    donderdag 21 juni 2018 om 10:42
    En wat heeft PSV schimmige, slechte constructies nodig voor transfers
    Wat is dit dan ? En nou wil ik daar geen grote bek meer uit Amsterdam over horen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38734
    donderdag 21 juni 2018 om 14:21
    Dit zou een duidelijke en reguliere aankoop zijn. Niks mis mee. Met Lozano ook niet trouwens.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 10:55
    Nu alleen nog Shaqiri en Chadli dan ben ik helemaal tevreden
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1723
    donderdag 21 juni 2018 om 11:00
    Dat is veel geld. Meer geld voor alleen Tadic dan de hele begrotingen van een flink aantal eredivisieclubs.
    Vind ik leuk
    Bart078 +14
    donderdag 21 juni 2018 om 11:25
    goede aankoop voor Ajax!
    Vind ik leuk
    san the man +1084
    donderdag 21 juni 2018 om 11:55
    Lekker geld op brassen
    Vind ik leuk
    san the man +1084
    donderdag 21 juni 2018 om 12:04
    Haha en dan psv koopclub noemen.
    Vind ik leuk
    Linders +11
    donderdag 21 juni 2018 om 12:05
    Die is dus na 2 jaar weer weg !
    Vind ik leuk
    Banaan +743
    donderdag 21 juni 2018 om 12:15
    Niets anders dan petje af als dit rond komt. Dit zijn de transfers waar je ook als niet Ajax fan van moet smullen. Spelers als Tadic halen het niveau omhoog en zijn daarnaast een genot voor het oog om te zien spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 12:29
    Ja laat die Mark maar schuiven.
    Is zelf op tijd gestopt en zijn centjes goed belegd.
    Is ook een telg uit een handels familie laat zich de kop niet gek maken. Top gedaan als het klopt Mark.

    Een vaasenaartje
    Vind ik leuk
    JOJO +1742
    donderdag 21 juni 2018 om 12:49
    Dit is toch gewoon van de zotten.
    Zoveel geld voor een speler die in november 30 wordt!
    Verdien je nooit meer terug. Kun je beter een jongere speler voor aanschaffen of een ervaren speler voor minder kopen of huren zoals Guardado bij PSV eerder.
    Vind ik leuk
    hassel +814
    donderdag 21 juni 2018 om 22:58
    Lol, megastunt? 17 miljoen aftikken voor iemand die je zelf niet kan opleiden? En een Engels salaris erbij want die gaat echt niets inleveren. Dat gaat voor heel wat scheve gezichten zorgen.
    Absoluut geen topspeler anders was hij wel naar de Engelse top gegaan, daar zit niemand op 'm te wachten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws