Update: KNVB gaat ultieme poging doen om videoscheids tóch in te voeren

    Update: KNVB gaat ultieme poging doen om videoscheids tóch in te voeren

    zondag 24 juni 2018 om 17:10

    Het is nog maar de vraag of er bij de start van de Eredivisie met een videoscheids kan worden gewerkt. Er dreigt namelijk een tekort aan videoscheidsrechters. 

    Dat meldt de KNVB. Het voornemen om de Video Assistant Referee (VAR) in te voeren wordt mogelijk uitgesteld doordat de onderhandelingen over de arbeidsvoorwaarden voor arbiters zijn vastgelopen.

    De afgelopen maanden is er intensief overleg gevoerd tussen de KNVB en de BSVB (belangenvereniging scheidsrechters). De KNVB heeft een pakket van arbeidsvoorwaarden aangeboden, maar de BSBV is daar niet mee akkoord gegaan. Belangrijkste breekpunt in de onderhandeling is dat de BSBV invloed wil hebben op het aanstellingsbeleid. De KNVB wil op basis van kwaliteit per wedstrijdronde scheidsrechters kunnen benoemen.

    Toch geeft de voetbalbond het nog niet helemaal op. Momenteel kijkt de KNVB naar alternatieven.  De KNVB zal vacatures uitschrijven en videoscheidsrechters aannemen en eventueel opleiden. De VAR moet komend seizoen worden ingezet tijdens de Johan Cruijff Schaal, de competitie, de play-offs en in een deel van het bekertoernooi, waaronder de finale.

    Update 24/6 17.10: De KNVB meldt zondag in een statement dat er aanstaande dinsdag in Zeist een gesprek zal plaatsvinden tussen de bond en de BSBV, de belangenvereniging van scheidsrechters. 

    'Het overleg is bedoeld om uit de impasse te komen in de discussie over de arbeidsvoorwaarden voor videoscheidsrechters. Als gevolg van die impasse dreigt de invoering van de Video Assistent Referee met een jaar uitgesteld te worden. De KNVB en de BSBV zetten echter alles op alles om het komende seizoen wel te kunnen starten.'

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    donderdag 21 juni 2018 om 16:54
    Dat gaat hem dus niet worden tijdens de opening van het voetbalseizoen
    Vind ik leuk
    PRICE +17725
    donderdag 21 juni 2018 om 17:06
    Vacatures bij UWV ,opgelost
    Vind ik leuk
    bits +5110
    donderdag 21 juni 2018 om 17:18
    Ik meld me bij deze aan. Op voorwaarde dat ze een koelkast met pils binnen handbereik neerzetten.
    Vind ik leuk
    Aal +20378
    donderdag 21 juni 2018 om 17:36
    Jupiler? Dan zit je wel een treetje lager bij o.a Twente en NEC.
    Vind ik leuk
    pietprecies +2399
    donderdag 21 juni 2018 om 18:47
    Dat zal hem vast een zorg zijn :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:13
    Lager bier gaat er vast ook in;)
    Vind ik leuk
    Vowtar +3641
    zondag 24 juni 2018 om 17:46
    Zeker als het een heel treetje is ;)
    Vind ik leuk
    PRICE +17725
    zondag 24 juni 2018 om 20:19
    Een tap ook goed??
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:45
    Soap de hoeveelste! Ow wacht het is VP
    Vind ik leuk
    PRICE +17725
    zondag 24 juni 2018 om 17:31
    Randstad,start people opgelost
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    donderdag 21 juni 2018 om 16:55
    "De KNVB wil op basis van kwaliteit per wedstrijdronde scheidsrechters kunnen benoemen."

    Is dit een probleem? is dit niet wat ik denk dat het is?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12866
    donderdag 21 juni 2018 om 17:03
    Ja, dat is vriendjespolitiek. Al jaren zo hoor.
    Vind ik leuk
    poklane +4256
    donderdag 21 juni 2018 om 17:03
    De scheidsrechter willen dit niet, die willen een gegarandeerd x aantal wedstrijden per seizoen. Die willen dus eigenlijk dat ze een wanprestatie kunnen neerzetten om er volgende week gewoon weer doodleuk te zitten.
    Vind ik leuk
    Moa +2471
    donderdag 21 juni 2018 om 18:19
    Soms zijn het net mensen hè die scheidsrechters? Schandalig dat ze enige vorm van zekerheid zoeken in wat voor hun gewoon een betaalde baan is.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:31
    Het zal toch niet zo zijn dat de KNVB een manipulatie optie wil hebben. Zo is onze KNVB niet.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12866
    donderdag 21 juni 2018 om 16:58
    En weer gepruts bij de KNVB. Het blijft maar doorgaan.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1499
    donderdag 21 juni 2018 om 17:10
    Wat een makkelijke reactie weer. Discussiepunt is dat de scheidsrechters invloed willen hebben bij de aanstelling. Of lees je het artikel niet? En reageer je lekker makkelijk?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12866
    donderdag 21 juni 2018 om 17:23
    Ik vind dat dit al veel eerder geregeld had moeten zijn. Nu moet men nog snel vacatures vullen en leren werken met de VAR binnen 2 maanden?
    Als je een beetje Makkelie hebt gevolgd in de aanloop naar het WK toe schijnt dat toch gewoon tijd te kosten. En die tijd heb je nu niet meer.
    De KNVB had gewoon eerder de zaakjes op orde moeten hebben. Ze willen allemaal de voorloper zijn van doellijn technologie en de VAR maar het zijn gewoon prutsers.
    Vind ik leuk
    Tweey +1330
    donderdag 21 juni 2018 om 18:43
    wat kost er dan tijd?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:00
    De knvb wil wel, echter zit de vakbond voor scheidsrechters dwars.
    Altijd weer die vakbonden, direct afschaffen.
    Vind ik leuk
    Tim +3526
    donderdag 21 juni 2018 om 16:59
    Ze mogen mij altijd bellen. Ik heb wel eens mindere bijbaantjes gehad.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:03
    jaja. gewoon een manier om ervoor te zorgen dat er geen VAR komt en er weer corrupte beslissingen kunnen worden genomen, vandaar dat het niet in de Champions League word gebruikt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:06
    Gewoon bij elke wedstrijd.
    Krijg je betere en eerlijke competitie.
    Kost nu geld. Maar betaald zich wel uit.
    Kleine clubs worden vaak benadeeld.
    Vind ik leuk
    La Luz +288
    donderdag 21 juni 2018 om 17:08
    Laat die VAR alsjeblieft achterwege op dit moment hier in NL, dat gaat geheid foutief aflopen met al die B-scheidsrechters in zo'n keet.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +148
    donderdag 21 juni 2018 om 17:11
    VAR weg, ondanks dat het idee goed was werkt het niet, half 1 verlaten ipv vervroegen, beter wordt 't niet.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26290
    donderdag 21 juni 2018 om 17:13
    Anders maak je er toch een vrijwilligersbaan van!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12866
    donderdag 21 juni 2018 om 17:24
    Ik wil best de wedstrijden van Feyenoord beoordelen. Zolang ik die van Ajax niet hoef te missen heb ik daar wel tijd voor..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26290
    donderdag 21 juni 2018 om 20:02
    Natuurlijk wil jij dat... ;-))
    Vind ik leuk
    Wazzupp +401
    donderdag 21 juni 2018 om 17:49
    Vrouwelijke scheids, zijn ook goeie bij, moment om nu eens een kans te geven..
    Vind ik leuk
    4everfcu +1222
    donderdag 21 juni 2018 om 17:53
    ofterwijl de knvb vind het te duur.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    donderdag 21 juni 2018 om 18:02
    Als die var komt wordt ajax nooit geen kampioen meer
    Vind ik leuk
    Degraaf +14872
    donderdag 21 juni 2018 om 18:10
    Juist vaker ;-)
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    donderdag 21 juni 2018 om 18:11
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1574
    zondag 24 juni 2018 om 19:18
    Nee , KNAB
    Vind ik leuk
    Tweey +1330
    donderdag 21 juni 2018 om 18:42
    Nooit geen?
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    donderdag 21 juni 2018 om 19:11
    Ja wat dan is dat niet goed zo zomaar kunnen ik ben namelijk al 27 jaar van school af en er veranderd nog wel eens wat
    Vind ik leuk
    Tweey +1330
    maandag 25 juni 2018 om 17:22
    Daar is nooit geen verandering in geweest.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    donderdag 21 juni 2018 om 18:09
    iedereen kan toch op een scherm kijken
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:30
    Heb je geen wk gekeken? Brazilië Marokko... en dr komen er meer.

    Ik zeg AI gebruiken lekker neutraal
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    donderdag 21 juni 2018 om 18:37
    VAR zit er goed bij tot dusver.
    Heb niets te klagen...

    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:01
    Brazilië? Marokko? Haha dr gaan nog een berg blunders komen. Gewoon AI weg met die onbetrouwbare mensen
    Vind ik leuk
    Tweey +1330
    maandag 25 juni 2018 om 17:23
    Blijkt van niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:28
    Oprotten met die onzin! Wat een grap is dit wk door die var. Decennia lang wacht je hierop en dan krijg je dit hahaha

    Misschien een idee om in 2018 te leven en een AI te gebruiken. Die is tenminste ook neutraal
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:06
    Wat is Al eigenlijk?

    Ik heb het geprobeerd op te zoeken maar kon niets vinden erover. :/
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:31
    Artificial intelligence
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 02:24
    Aha thanks dacht eerst dat het een kleine L was ipv een grote i. Nu snap ik hem.

    Dat zouden ze op termijn ook wel kunnen ontwikkelen lijkt me.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +148
    donderdag 21 juni 2018 om 21:52
    AI is gewoon een hip woordje voor fifa (game) scheidsrechter ;)
    Vind ik leuk
    Tweey +1330
    donderdag 21 juni 2018 om 18:41
    Goed nieuws
    Vind ik leuk
    Tweey +1330
    donderdag 21 juni 2018 om 18:43
    Met die VAR komt matchfixing in gevaar. Dat is de reden.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:02
    Tuurlijk niet kijk je geen wk?
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2045
    donderdag 21 juni 2018 om 18:51
    dit weet je toch vooraf hoeveel mensen je nodig hebt etc net als met de 2e td die er zou komen ook daarin blijft het te stil KNVB is niets beter gaan werken onder de nieuwe mensen
    Vind ik leuk
    chuckie88 +880
    donderdag 21 juni 2018 om 18:59
    Amateurtjes, ze zien nu op het WK welke impact het heeft in uitslagen en eerlijk verloop van wedstrijden... tja KNVB kan nu iets minder "sturen"... hele slechte zaak.. laat dan de doellijntechnologie maar uitstellen... scheelt misschien 3 a 5 doelpunten per jaar ... VAR snel al 30 a 40 terechte beslissingen... zonder VAR is Ajax echt is het nadeel... maar misschien is dat juist wel de reden... De KNVB doet er ook echt alles aan om het Amateuristische imago te bevestigen... gaat nergens over
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:59
    Belangrijker is om in het huidige voetbal de tijdwaarneming eens te herzien. Tijd stil bij alle dode spelmomenten en 35 minuten realtime gaan voetballen.
    Tevens gelijkspel afschaffen. Bij gelijkspel penaliteit. De winnaar van deze strafschopserie krijgt een punt, de verliezer niets.
    Als je in de 85e minuut achter staat ga je er alles aan doen om gelijk te maken en erin strafschopserie te krijgen.
    Als je voor staat wil je ook nog voor de 2-0 gaan om de strafschopserie te vermijden.
    Vind ik leuk
    Tweey +1330
    maandag 25 juni 2018 om 17:24
    Zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    GOAL! +53
    donderdag 21 juni 2018 om 20:53
    Yep yep dat zagen we al wel aankomen... Jantjes de matchfixers
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23682
    zondag 24 juni 2018 om 17:21
    Zou eens tijd worden.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8376
    zondag 24 juni 2018 om 17:22
    Het zou niet verkeerd zijn hoor hopelijk toch wat meer gerechtigheid in het voetbal
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12866
    zondag 24 juni 2018 om 18:08
    Feyenoord, en dus de havens en dus alle vakbonden zitten hierachter. Allemaal een pot nat.
    Al die onterechte penalty's die je altijd in de kuip ziet worden dan niet meer gegeven. Dus terecht dat ze daar bang zijn en het zo lang mogelijk tegen gaan werken.

    Aldus mijn lekkere kort door de bocht reactie..
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:19
    KNVB warom van der Ende, Luinge en consorten niet Reactiveren? Die jongens kennen het spelletje toch dat hebben se jaren lang bewezen!
    En als VAR hoef je toch ook geen coopertest af te leggen.
    Dus KNVB haal deze mannen terug.
    Vind ik leuk
    Hulsink +288
    zondag 24 juni 2018 om 22:22
    Door een oud scheidsrechter (naam ben ik even vergeten) komt met het idee om pas gestopte scheidsrechters in te zetten bij de VAR. Volgens mij een goed idee! Er zijn toch enkele goede arbiters bij met een schat aan ervaring.
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    zondag 24 juni 2018 om 23:30
    De videoscheids zal steeds meer de uitslag bepalen.
    Zie de vele strafschoppen op het WK.
    De videoscheids is goed, maar je moet zijn macht inperken.
    Alleen doellijn, alleen buitenspel, en bv schwalbes.
    Maar niet voor van alles gaan fluiten, zoals nu gebeurt.
    Dat vallen van een aanvaller over de keeper, en dan een penalty krijgen,
    Cruyff is er ooit mee begonnen tijdens de finale van het WK 1974. En dan fluiten de videoscheidsen allen voor penalty. Dat vind ik spelbederf van de scheidsrechters. De videosheids versterkt dit alleen maar.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 23:31]
    Vind ik leuk
    hannes +319
    maandag 25 juni 2018 om 08:47
    Voetbal gaat naar de klote ook met de VAR (alweer zat voorbeelden tijdens de wk) alleen doellijn technologie toepassen en de rest lekker aan de scheids overlaten hoewel de fopduikelingen en met de noppen op de voet gaan staan veel strenger aangepakt moeten worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: KNVB gaat ultieme poging doen om videoscheids tóch in te voeren