Ten Hag prijst 'creatieve' Ajax-aankoop: Een meester in de spelhervattingen

    Ten Hag prijst 'creatieve' Ajax-aankoop: "Een meester in de spelhervattingen"

    vrijdag 22 juni 2018 om 10:14

    Erik ten Hag heeft hoge verwachtingen van Zakaria Labyad. De aankoop van Ajax, die deze zomer overkwam van FC Utrecht, krijgt complimenten van zijn trainer.

    "Zakaria is een creatieve voetballer. Hij creëert kansen, heeft een goede pass, een geweldig schot en hij is een meester in de spelhervattingen", vertelt Ten Hag aan Het Parool. "Tijdens het WK blijkt maar weer eens hoe belangrijk dat is: een derde van alle doelpunten wordt gemaakt uit corners en vrije trappen. Zakaria kan die fantastisch nemen."

    Ajax plukte Labyad in mei weg bij FC Utrecht, dat zo'n zes miljoen euro ontving. In Amsterdam wordt de tweevoudig international van Marokko herenigd met Ten Hag. Het is nog niet bekend welke positie Labyad gaat invullen. Hij kan Hakim Ziyech vervangen als aanvallende middenvelder of Justin Kluivert als linksbuiten. Ziyech en Kluivert verlaten Ajax deze zomer.

    Poll

    Is Labyad een goede aankoop voor Ajax?

    (1984 stemmen)

    Plaats een reactie

    Thilo +2848
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:17
    Drie keer raden wie er elke wedstrijd in de basis gaat staan
    Vind ik leuk
    Wilex +290
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:22
    Lamprou?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:22
    Tadic, Onana, De Ligt?
    Vind ik leuk
    2cents +49444
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:45
    Hij heeft een veel vastere trap dan Ziyech. Kijk je naar het rendement van de corners en vrije trappen vN Ziyech dan was dat echt drama. Dat beheerst Labyad echt beter. Voetballend is hij wel minder dan Ziyech, maar het zou mij niet verbazen als Labyad een hoger rendement gaat halen.
    Vind ik leuk
    chicken +10046
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:48
    Zoals gewoonlijk wordt hij de tent al uit gejaagd voor 1 bal gespeeld te hebben..
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:50
    Leg uit?
    Vind ik leuk
    chicken +10046
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:56
    Ga maar even Letten op alle negatieve reacties die komen gaan...vriendje van, labyrat,

    Laat ik voorop zetten, ik ben blij met hem
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:59
    Misschien wel respectvol om hem gewoon bij zijn naam te noemen, ik noem jou toch ook geen gore rat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:11
    JustH staat toch voor justHomo??
    Vind ik leuk
    chicken +10046
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:23
    JustHero..
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2695
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:13
    JustHavermout
    Vind ik leuk
    pietprecies +2401
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:12
    Dat bedoelt hij ook niet volgens mij, hij doelt juist op dat dat soort opmerkingen hier gaan komen (en die zie je inderdaad her en der al)
    Vind ik leuk
    chicken +10046
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:22
    Even ter kennisgeving...ik haal alleen aan zoals hij door anderen genoemd wordt.
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:29
    En je heb geen eigen mening?
    Vind ik leuk
    chicken +10046
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:33
    Die heb ik reeds laten blijken..typte net dat ik blij met hem ben.

    Hij heeft prima gepresteerd bij Utrecht. En dat zie ik hem zo doorzetten bij Ajax.
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:31
    Snap nog steeds dat labyrat niet omdat een ander dat ook zegt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:10
    Volgens mij noemde hij dingen op hoe Labyad genoemd wordt.
    "Vriendje van, labyrat" is een korte opsomming van dingen die mensen zeggen.
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:13
    ok, kan ook :-) sorry dan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:15
    Tenminste zo las ik het.
    Anders was ik samen met jou boos geworden :p
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:17
    We waren niet echt als team begonnen :-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:18
    Voetbal(primeur) verbroedert :p
    Vind ik leuk
    pim4ever +649
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:51
    Geen idee waar dit op slaat..
    Vind ik leuk
    BigBoi +2620
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:52
    volgens mij had hij deze al bij Utrecht. Bij Ajax speel je veel meer op de helft van de tegenstander en met betere spelers om je heen. Ik heb hoge verwachtingen van hem. Als Tadic daadwerkelijk tekent wordt Dolberg ook heel blij.
    Vind ik leuk
    2cents +49444
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:09
    Dat ben ik met je eens.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +512
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:58
    Dat is best wel moeilijk de reserve bank bij Ajax is zo groot ,ik heb me laten vertellen dat heel Nederland de dug - outs groter moet laten maken ,anders zitten de reserve’s van Ajax niet droog.
    Vind ik leuk
    Ale +3616
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:59
    Zit je niet op te wachten. Echt niet!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3186
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:05
    Sjaak Swart schijnt nog panna's uit te kunnen delen
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:18
    Ten Shag, in oktober zit je weer thuis.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:23
    Een slechte woordgrap en slechte voorspelling in een reactie.
    Knap hoor.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:15
    Ok, meneer wiens schermnaam volledig gefocust is op de exit van een voormalig trainer van Ajax...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:18
    Dat was dan ook een trainer die aanwijsbaar veel fouten maakte. Had Ten Hag dat ook gedaan had hij van mij net zo'n oneervolle vermelding gekregen als Keizer.
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2367
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:45
    Waarschijnlijk zit hij daar vanavond ook..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12866
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:24
    We gaan dus trainen op schwalbes?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:25
    Ja ja labyrat de verlosser die club zinkt steeds meer weg het moeras in mooi man
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:00
    Zegt iemand wiens familie bekend staat als ratten
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:03
    Zolang het maar ratten zijn en geen Amsterdammers vind ik het prima
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:05
    Zwak! Komen jullie wel weer allemaal naar de Gay parade in Amsterdam. Er rijden weer extra treinen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:07
    Wil wel gaan maar dan voor heel iets anders dat het meteen voor het laats is maar wil jullie hoogte punt van elk jaar niet ontnemen
    Vind ik leuk
    JustH +10658
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:32
    Is het hoogtepunt van Brabant, je weet zeker niet dat veruit de meeste bezoekers uit Brabant komen. Kunnen ze leuke ideeën op doen voor carnaval om weer als vrouw de straat op te gaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:11
    Oh het is just homo
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    flipper +1320
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:31
    Dat doen ze in brabantiA ook .lol.
    Vind ik leuk
    Mari +5522
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:39
    Mooi bedrag voor Utrecht
    Vind ik leuk
    Utca030 +7971
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:41
    Die is volgend jaar in utreg, te bewonderen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23683
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:42
    Heb hoge verwachtingen van labyad,onderschatte speler.

    Ten hag... mja.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1197
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:44
    Dus als je denkt, waarom belandt iedere bal over de lijn, in de tribune? Ze gooien de tactiek op spelhervattingen. Zijn ze goed in.
    Vind ik leuk
    Muscles +389
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:46
    Elke week worden de contouren van Ajax beter. Labyad, Tadic, bijeenhouden kern, Schuurs, Magallan, Tagliafico.......het lijkt erop dat geleerd is van het verleden en dat Ajax serieus in een poging kan slagen voor plaatsing CL........
    Vind ik leuk
    Sigma +1760
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:52
    Tadic en Magallan zijn er nog niet.....

    Nog even geduld....in het verleden is het vaak mis gegaan met aankopen...die uiteindelijk niet kwamen...

    Ik hoop dat er nu ook geen spelers meer vertrekken..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2102
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:36
    Hij kan inderdaad als linksbuiten spelen. Het middenveld wordt wat druk als Frenkie de Jong weer terug is. Dat is in mijn beleving juist de speler die Ziyech kan vervangen en als Tadic daar ook nog bij komt dan zit het op het middenveld wel goed.

    Ajax moet alleen nog een echte killer hebben zoals Sanchez naast de Ligt, dan lijkt mij de selectie wel rond.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:26
    Als Magallan ook echt zo'n killer is als dat ik van m lees zit dat wel goed
    Vind ik leuk
    Markus80 +2102
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:23
    Ja alleen bergrijp ik dat alles is afgeblazen.
    Vind ik leuk
    Bals +354
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:03
    Ziyech gaat helemaal niet weg.....
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2045
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:49
    een aankoop van niets net als de trainer geen waarde
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:02
    Vervanger van Ziyech? Hij speelt straks met Ziyech
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:09
    Miskoop nummer 1
    Vind ik leuk
    El Cazador +4749
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:12
    Voor Hakim Ziyech is er kennelijk maar een gang, de uitgang!!!
    Vind ik leuk
    HupHolland +1006
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:35
    Ik zie in Labyad eerder een vervanger voor Schoene, hetgeen een goede zaak kan zijn.

    Frenkie is al de ideale vervanger voor Ziyech (mits hij weer fit is).

    Bande is ook al een degelijke vervanger voor Kluivert.

    Dan heb je dus je top aankoop nog achter de hand, en die kan zowel in het middenveld als op beide vleugels uit de voeten.

    Met elting ook nog ergens ind e selectie, is er eigenlijk helemaal geen plaats meer voor Ziyech.

    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:56
    Denk dat Zakaria Labyad niet slaagt bij AJAX
    Vind ik leuk
    Kuip +5792
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:22
    Ajax verliest over vier weken van Sturm Graz. De druk op ten Hag zal toenemen. Nog voor de competitiestart zal hij worden ontslagen en dat betekent tevens het einde van z’n lievelingetje Labyad. Deze kan dan in de winterstop op verhuurbasis naar Turkije.

    Als je bij subtopper Utrecht zo af en toe eens een aardige actie maakt vinden veel mensen je al snel een fantastische voetballer. Die mensen hebben nog steeds geen idee hoe het internationale voetbal er tegenwoordig uit ziet. Die Labyad heeft het ook in Portugal geprobeerd. Hier kwam die helemaal niet aan de bak.
    Zelfs bij Utrecht speelt hij meestal anoniem mee. Mist veel kansen en leidt veel balverlies. Deze jongen is veel te zwak voor wat Ajax nastreeft. Maar dat geldt tegenwoordig ook voor Veltman, Wober, Schone, Christensen, Neres etc etc.
    Slechts Onana, de Ligt, Frenkie de Jong en Dolberg zijn in potentie topspelers. Gelukkig is dat wel de as van het elftal. De rest stelt niets voor.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1473
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:04
    Als dat echt zo is kan dat toch wel eens belangrijk voor Ajax zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ten Hag prijst 'creatieve' Ajax-aankoop: "Een meester in de spelhervattingen"