LIVE-discussie: Argentinië in spanning voor duel tussen IJsland en Nigeria

    LIVE-discussie: Argentinië in spanning voor duel tussen IJsland en Nigeria

    vrijdag 22 juni 2018 om 16:14

    Argentinië zal met angst en beven voor de tv zitten als Nigeria en IJsland vrijdag om 17.00 uur aftrappen voor hun duel in groep D van het WK. De IJslanders kunnen een grote stap zetten richting de knock-outfase.

    Met een zege op Nigeria zou de ploeg van bondscoach Heimir Hallgrimsson tegelijkertijd de kansen van Argentinië een forse knauw geven. La Albiceleste werd donderdag overklast door Kroatië (0-3), dat met zes punten aan kop gaat in de poule. Argentinië en IJsland hebben elk één punt, maar de Europeanen komen dus nog in actie tegen Nigeria. De Afrikaanse hekkensluiter staat nog op nul punten.

    IJsland moet het stellen zonder oud-AZ'er Jóhann Berg Gudmundsson. De vleugelspits van Burnley viel tijdens het eerste groepsduel met Argentinië (1-1) halverwege de tweede helft geblesseerd uit. 

    De opstellingen

    Nigeria: Uzoho; Omeruo, Ekong, Balogun; Moses, Etebo, Mikel, Ndidi, Idowu; Musa, Iheanacho

    IJsland: Halldórsson, Saevarsson, Árnason, R. Sigurdsson, Magnússon; Gislason, Gunnarsson, G. Sigurdsson, Bjarnason; Bódvarsson, Finnbogason

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Nigeria - IJsland?

    (258 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 22 juni 2018 om 16:24
    Iceland! LETS GOOOOOO. Gooi Argentina eruit🔥🔥
    Vind ik leuk
    Hupfean +3944
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:29
    Hoe gaat het met Polen trouwens?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:43
    Gaat goed met Polen. Lekker klimaat, iedereen geniet steeds meer van het leven. Ik zal je de groete doen
    Vind ik leuk
    Farmer +11576
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:02
    Welke vd 2? Noord of Zuid?

    Ze zeggen dat ze beiden nog smelten :P
    Vind ik leuk
    Hupfean +3944
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:29
    Ik zie IJsland niet winnen van Nigeria, Ze kunnen wel goed verdedigen maar nu moeten ze het spel maken. Dat zie ik ze niet doen. Ze zullen weer afwachtend gaan spelen en gokken op een counter. Voor het voetbal is t een slechte zaak dat IJsland doorgaat. Toch heb ik veel sympathie voor hun en de supporters. We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:37
    Hzo moeten ze het spel gaan maken? Nigeria probeerde zelfs tegen Kroatië het spel te maken, dus gaan ze nu ook doen. IJsland gaat gewoon weer op de lange bal spelen en winnen denk ik veel duels van Nigeria. Ik zie niet in waarom het verkeerd zou gaan.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3944
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:20
    t is anders 1-0 tot nu toe heb ik gelijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:12
    Ja idd, maar IJsland had helemaal niet zo moeten spelen. Snelle aanvallers van Nigeria profiteerde van het te aanvallend IJsland.
    Vind ik leuk
    stratumseind +155786
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:31
    ijsland nigeria....... normaliter zou ik nu even een siesta in lassen want ik vind het 3 x niks maar ja het is dat het een belangrijk potje is voor mijn zo getergde vriend leo....

    Dus ik hoop op een gunstig resultaat voor argentinie
    Vind ik leuk
    Farmer +11576
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:04
    Sorry straat, drink maar een paar extra piskes dan om de zorgen te verzuipen(of gewoon om dat het lekker is), maar ik hoop voor IJsland.

    Dat superkleine staatje met 335k inwoners, en gewoon 'even op gelijke tred staan met het 'peperdure' elftal van Argentinië(bijna 44M inwoners).

    In termen van populatie, is het met Nigeria, nog erger, daar wonen geloof ik bijna 190 miljoen mensen.
    Ik vind dat echt een geweldige vergelijking.

    335k inwoners, en die poule SCHIJT em gewoon voor IJsland! hahaha

    =drum= =drum= /klapt "HOEH!!!"
    Vind ik leuk
    stratumseind +155786
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:08
    das op zich razendknap maar het spel is om te janken (tegen argentinie dan)

    de 2 rijen van 4 staan 3/4 van de wedstrijd hooguit 5 meter uit elkaar en het meerendeel speelt zich af op 35 meter!!! vanaf de eigen goal.

    Er zijn "mooie " statistieken door het duitse zdf van gemaakt.
    Ze lopen het veld vooral kapot diep op de eigen helft.
    Vind ik leuk
    Farmer +11576
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:29
    Zekers! Maar wees eerlijk, tegen een super-kwalitatieve ploeg als Argentinië 'voetballend het spel gaan maken' is het domste wat je kunt doen he', zo'n elftal móet je gewoon 'met loopgraven, vastzetten'.

    Dat die Argentijnen dan alleen maar op de kwaliteit van Messi leunen(hopen?), en niks aan alternatief hebben, qua tactiek, is een enorme teleurstelling, eigenlijk schandalig, als ik eerlijk ben.

    Je zag het zó duidelijk, keer op keer, tegen IJsland: Alles maar op Messi, en die, met de moed der wanhoop maar dribbelen

    En IJsland, die hem, idd, precies zoals je zegt: op hun eigen helft met 2 linies van 4 man , gewoon opwacht in de loopgraven.. Dag Messi...

    K weet niet, ik ben ook maar een leek maar ik zou dan bv zeggen als coach: Ok: Di Maria: Jij gespt jezelf hier aan déze zijlijn, en bent nu gepromoveerd tot Sneltrein, Aguero: Jij bent aanspeelpunt voorin', aka 'Balvasthouder'.
    Acuna, Mascherano of Meza zet je op de andere flank, en ZO trek je die 'loopgraaf' open: Die IJslandse backs trek je dan zo mee de hoeken in, IJsland op de linie een mannetje mínder om dat veld compact te houden: Dát zijn de gaten waar Messi altijd doorheen slalomt...

    Gebeurt helemaal niks. 'Ze zitten met 10 man te kaarten op de middenstip, en Messi mag met 11 rugnummers, de trots vd Natie vertegenwoordigen'?

    En dan heb je die Sampaoli ook nog met zn slappe gelul achteraf....

    Ik vind het superknap van IJsland dat ze het gered hebben tegen het toch 'machtige' Argentinië van Lionel Messi?
    Goed hun huiswerk gedaan: De Kroaten hebben waarschijnlijk de tape ván IJsland bekeken, en Messi op precies dezelfde(en nog betere)wijze, uit de wedstrijd gehouden.
    En daarentegen had Argentinië, geen énkel antwoord op Luka Modric.(Gezien de wedstrijd: Modric was de spil van Kroatië: Die Messi had er toch goed aan gedaan een beetje op die Modric te letten, en juist hij proberen die Modric het wat lastig te maken etc?)...

    Het Team-Argentinië laat het gewoon zwaar afweten, maar Messi zelf mag ook wel een tikje meer inzet tonen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +155786
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:15
    Helemaal mee eens. laat ik voorop stellen dat het vooral aan argentinie zelf ligt.
    Maar ik heb nou eenmaal een enorm zwak voor die grote kleine man
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:57
    Ze spelen echt als team! Gaan voor elkaar door het vuur en zetten geweldig als team druk. Ongekend! Kan ik ook van genieten hoor!
    Vind ik leuk
    Hupfean +3944
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:22
    T gaat goed tot nu toe.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:33
    Kom op IJSLAAAND!!!!!
    Vind ik leuk
    La Luz +525
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:51
    Come on Nigeria!!!!! Messi mag er niet uitvliegen in de poulefase, hoe slecht hij en de ploeg ook spelen, Argentinië hoort in de volgende ronde.
    Vind ik leuk
    Farmer +11576
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:31
    Aye, en Nederland en Italië horen ook op het WK hé :)

    Kijk eens goed naar de uitslagen op t moment...
    'doelpuntenfestijnen' of niet? Wedstrijden die een genot zijn om te zien, spektakel en sensatie.....

    pfff....

    En Argentinië stelt minstens zo teleur. misschien nog wel het meest van alle landen, op t moment.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:10
    De laatste 5 jaar heeft IJsland zijn spel natuurlijk niet getoondn, maar Argentinie was nog erger...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:53
    Gunnarsson gooit ehm straks vanaf de zijlijn in de kruising. Screen maar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:57
    0-1, Gylfi Sigurdsson
    Vind ik leuk
    davidben +4602
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:19
    IJsland moet er zsm uit. Hier wil je toch niet naar kijken. Alleen leken vinden dit leuk. Echt verschrikkelijk!
    Vind ik leuk
    Farmer +11576
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:36
    Oneens, van alle dwerglandjes en niemandalletjes die er bij zijn dit WK, is IJsland nog wel een landje dat wat leuks toevoegt.

    Vorig EK hebben ze NB gewonnen van Engeland, nu gelijkspel tegen het Argentinië van Messi.
    Streep dát anders even af tegen de som vd inbreng van Egypte+Saoedi Arabie+Panama+Marokko dan....
    Vind ik leuk
    davidben +4602
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:44
    Geniet lekker van het WK Farmer. Geen probleem dat je IJsland leuk vindt. Ik kijk als neutrale liefhebber liever naar landen die willen voetballen. Zo heet het spel tenslotte. Er is niets mis met het feit dat je graag maar IJsland kijkt. Er zijn wel meer mensen die het leuk vinden. Ik kijk anders naar voetbal.
    Vind ik leuk
    Farmer +11576
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:06
    Oordeel over jezelf en niet over mij, ik heb gewoon een stukje sympathie voor dit dwergstaatje. Als ze er een volgend WK weer bij zouden zijn, en niets voetballend zouden brengen, zijn ze net zo goed 'spek en bonen-teams'.
    Dit is de eerste keer dat ze meedoen op een WK, en het héle land daar is in rep en roer. Schitterende beelden van feestende mensen, en dan moet jij zó als een zeurende azijnzeiker commentaar leveren?

    Anders leer eens relativeren, het gaat er niet alleen om dat jij je oogstrelende spelletje te zien krijgt, het gaat er vooral om dat mensen plezier hebben.

    Als je dan écht commentaar wil leveren, zeg dan iets van Duitsland bv, of Argentinië, die stellen teleur. Portugal ook, of Fránkrijk...poeh,, die hebben nog wel hét allerbeste/duurste elftal op het WK, die laten ook haast niks zien.

    Dus als we dát op een rijtje zetten; Waar moet ik van genieten dan?
    Precies, blijft weinig over hé? Naja, dan is een stukje sympathie voor een uitzinnige en gepassioneerde IJslandse meute, toch zo gek nog niet?
    Vind ik leuk
    davidben +4602
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:11
    Ik oordeel niet over jou. Ik gun je alle kijkplezier. Echt waar. Ik krijg heel veel info van anderen over hoe ze naar voetbal kijken. Toch leuk voor je. Geniet ervan!
    Vind ik leuk
    Farmer +11576
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:31
    Dat doe je wel, je noemt mensen die een stukje sympathie voor zo;n dwergstaatje hebben, 'leken'.

    En dan 'ik krijg heel veel info van anderen over hoe ze naar voetbal kijken'.. Zo hey, jij super-intellectueel, goed van je hey!

    Als je écht zo'n super-intellectueel was, waarom zit je dan niet bij de échte super-intellectuelen, een beetje super-intellectueel te doen?
    T is vrij oppervlakkig zoals jij hier je mening verkondigt, en mensen die er een andere mening op nahouden zijn maar leken ofzo.

    Dát zegt juist veel over jou.
    Vind ik leuk
    davidben +4602
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:55
    Zeg nergens dat ik zo slim ben hoor. Het klopt dat je weinig verstand van voetbal hebt als je IJsland goed vindt voetballen. Je verzacht je eigen punt door te zeggen dat je ze sympathiek vindt. Prima zeg ik, geniet v die feestende meute.
    Ik wil voetbal zien en die feestende IJslanders mogen mij echt gestolen worden. 2jaar geleden was het leuk. Als je mijn mening niet kunt accepteren dan ga je lekker onder een koude douche staan. Koel je van af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:45
    Helemaal eens! Klaar met dat anti voetbal!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:59
    Spelen geweldig! Gaan voor elkaar door het vuur, zetten als team druk en winnen alle tweede ballen. Kan ik ook van genieten hoor!
    Vind ik leuk
    davidben +4602
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:07
    Prima! Geniet ervan. Je gooit er nog een leuke voetbalterm in. Toch hartstikke leuk zo'n WK. Gelukkig verschillen smaken en je kunt er niet over twisten. Alleen kun je niet beweren dat je verstand van het spel hebt als je met droge ogen beweert dat je naar goed voetbal kijkt.
    Vind ik leuk
    Foebele +54058
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:08
    Godsamme wat een dramatisch niveau dit WK, deze wedstrijd is al helemaal schandalig slecht. Je zou haast willen dat alle 22 spelers rood krijgen voor deze wanprestatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:11
    Eerste helft volledig zaad en nu een werkelijk schitterende goal. Musa ken nog aardig ballen.
    Vind ik leuk
    Askotta +9
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:38
    W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> www.Sweetsex.top
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    LIVE-discussie: Argentinië in spanning voor duel tussen IJsland en Nigeria