Geblesseerde Ajacied kweekt spiermassa: Ik wil als 'een bom' terugkomen

Geblesseerde Ajacied kweekt spiermassa: "Ik wil als 'een bom' terugkomen"

Gepubliceerd: vrijdag 22 juni 2018 om 16:57vr 22-06-2018 om 16:57

Vaclav Cerny is op de weg terug na een gescheurde kruisband. De twintigjarige aanvaller staat inmiddels weer op het veld bij Ajax en voelt zich sterker dan ooit.

"Ik ben tijdens mijn revalidatie vier kilo aangekomen in zo'n vijf maanden tijd en dat is puur spiermassa. Dat is best veel voor mij, want ik kom niet zo makkelijk aan", zegt Cerny in een interview met Ajax Life. "Ik wil natuurlijk wel lichtvoetig blijven als buitenspeler en dat blijf ik ook, maar ik kon fysiek wel wat extra's gebruiken en dat is me nu gelukt."

Hoewel de vleugelaanvaller op de weg terug is, traint hij nog niet mee met de groep. Ook het trainingskamp in Duitsland laat hij schieten. "Met mijn blessure ben je wel echt acht of negen maanden zoet. Ik ga nu naar de zevende maand. Ik heb echt hele moeilijke dagen gekend, dat zeg ik je eerlijk. Ik heb echt heel diep nagedacht over wat het inhoudt om prof te zijn. Ik kwam erachter dat het ook een positieve kant heeft dat ik deze blessure heb opgelopen."

"Dat klinkt misschien heel raar, maar je leert er gewoon heel veel van", vervolgt Cerny. "Ik denk echt dat ik hier sterker uitkom. Ik weet op voorhand niet hoe het voetballen straks weer gaat, maar ik heb wel het gevoel dat ik veel sterker ben geworden, niet alleen fysiek, maar ook mentaal."

Zodra hij fit is, wil Cerny zich laten zien aan de technische staf van Ajax. "Ik wil als 'een bom' terugkomen. De huidige trainers kennen mij nog niet goed. Toen zij kwamen, kampte ik al met een blessure. Dus ik wil de staf straks op de training laten zien dat ik er weer ben. Ik zie dat echt als een heel mooie kans."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wordt Cerny nog een vaste waarde bij Ajax?

(4263 stemmen)

Plaats een reactie

Psv1989 +2458
vrijdag 22 juni 2018 om 17:06
Leuke speler alleen steeds als hij een kans krijgt loopt die een blessure op best lullig voor zo jongen
Vind ik leuk
Excelsior +1419
vrijdag 22 juni 2018 om 17:07
Oh ja die bestond ook nog.
Vind ik leuk
El Cazador +8600
vrijdag 22 juni 2018 om 17:09
Komt mentaal ijzersterk terug, maar ook op voetbal gebied.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 17:10]
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 17:15
Cerny ooit HET toptalent van Ajax, de nieuwe Hazard.
Werd massaal afgebrand door het Ajax legioen.. geblesseerd.. oogt minder snel, technisch verminderd..

Jammer jammer, hopen op dat hij ooit zijn belofte inlost.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 17:28
Door een klein deel van de aanhang tijdens de wedstrijd tegen de Graafschap, ik denk verbeter je even
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 18:29
Wat noem jij klein?
Het hele forum hier en op voetbalzone en voetbalprimeur brande hem af.

Lost van de supporters in het stadion.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 17:16
Geweldige speler! Was een heel groot talent heeft veel pech gehad, maar ik zie het wel goed komen. Ook goede mentaliteit als ik dit lees.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 17:16]
Vind ik leuk
2cents +59085
vrijdag 22 juni 2018 om 17:19
Het is hem gegund. In de jeugd was het echt genieten van die jongen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
vrijdag 22 juni 2018 om 17:43
Inderdaad. Heeft niet een echte kans gehad om hem nu al af te schrijven. Nu, na de blessure opnieuw proberen. En een eerlijke kans geven.
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
vrijdag 22 juni 2018 om 17:36
CHUCKY is THA BOMB ! Naaaper
Vind ik leuk
myrthewit +1634
vrijdag 22 juni 2018 om 17:57
Van mij mag hij. Ik gun het hem ook wel, heeft heel veel pech gehad.
Vind ik leuk
reggie +2021
vrijdag 22 juni 2018 om 18:12
Oorlog is toch al lang afgelopen!
Vind ik leuk
Mari +11718
vrijdag 22 juni 2018 om 18:55
Veel succes
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14981
vrijdag 22 juni 2018 om 19:16
Zolang je maar geen “Allah Akbar” erbij gaat roepen vind ik t prima ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 19:33
Fijn feelgoodtopic over een club die hier zelden aandacht krijgt.
Vind ik leuk
Askotta +9
vrijdag 22 juni 2018 om 19:36
W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> www.Sweetsex.top
Vind ik leuk