ADO maakt grootaandeelhouder gelukkig: Chinees komt over uit Engeland

ADO maakt grootaandeelhouder gelukkig: Chinees komt over uit Engeland

Gepubliceerd: vrijdag 22 juni 2018 om 17:54vr 22-06-2018 om 17:54

ADO Den Haag heeft de komst van Yuning Zhang afgerond. De 21-jarige spits wordt voor één seizoen gehuurd van West Bromwich Albion. Het aantrekken van een Chinese speler was een belangrijke wens van grootaandeelhouder United Vansen.

Zhang speelde eerder twee seizoenen voor Vitesse, voordat West Bromwich Albion hem aantrok. Na een verhuurperiode bij Werder Bremen, strijkt de negenvoudig international nu dus in de Hofstad neer. "Het is voor ons en de Chinese aandeelhouder belangrijk dat het eindelijk gelukt is om een Chinese speler te hebben die met zijn niveau een meerwaarde voor onze ploeg is", reageert algemeen directeur Mattijs Manders.

"Het gaat primair om de voetbalkwaliteiten van Zhang", vervolgt Manders. "Wellicht is er ook een commerciële spin-off, maar dat is van secundair belang voor ons. Toch is het ook belangrijk voor de club en de aandeelhouder dat we erin geslaagd zijn om een Chinese speler te vinden die aan alle voorwaarden voldoet. Hier zijn we zeer blij mee."

Zhang moet de concurrentie aangaan met clubtopscorer Björn Johnsen. "Zhang is een fysiek sterke spits, die balvast is en gemakkelijk tot scoren komt. Een speler met veel mogelijkheden en potentie, ook gezien zijn leeftijd. Hij zal vooral de concurrentie aangaan met Björn Johnsen, maar er zijn ook genoeg opties te bedenken waarin deze twee spelers met elkaar samen spelen."

Plaats een reactie

#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 18:04
Beetje gek dat ADO doet alsof Johnsen blijft
Vind ik leuk
Foebele +53739
vrijdag 22 juni 2018 om 18:05
Spelletjes, als je zegt dat je verwacht dat hij vertrekt zien clubs dat als kans.
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 18:11
Ja, dat is zo. Aan de andere kant zou ik zelf in de lach schieten als ik zei dat hij mooi samen kon spelen met Johnsen.
Vind ik leuk
Arnhem-1 +178
vrijdag 22 juni 2018 om 18:08
Leuk om hem terug te zien in nederland, had altijd een zwak voor die jongen succes bij Ado
Vind ik leuk
Antikunstgras +13826
vrijdag 22 juni 2018 om 19:56
Ja want als je echt kan voetballen ga je natuurlijk naar ado..
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 20:47
He daar heb je antizuurkop weer.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:28
Wat moet hij het thuis zwaar hebben. Hij heeft een vrouw zei die ooit. Komt hij wel over als een straatschoffie.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:37
Heeft niets te vertellen thuis en daarom mag ie zijn frustratie hier afreageren. Het is maar een zielepoot-;)
Vind ik leuk
ADOswansea +296
vrijdag 22 juni 2018 om 18:52
Er heeft zich nog niemand gemeld, dus waarom zou hij niet blijven??
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 19:02
Omdat de meeste clubs nog niet echt begonnen zijn met spelers kopen/verkopen.
Als het WK voorbij is, of waarschijnlijk eerst al na de groepsfase krijg je denk ik veel meer transfers. Wk gangers worden verkocht, moeten opgevolgd worden en dan is een Noors international die veel doelpunten heeft gemaakt vrij interessant.

Ben jij trouwens John van Zweden?
Vind ik leuk
ThomDH070 +990
vrijdag 22 juni 2018 om 19:14
er hebben zich zeker al clubs gemeld, volgens mijn bronnen die erg goede contacten hebben met de club is er zelfs al een bod van 5,3 miljoen voor Johnsen op de tafel gelegd, rond die prijs wilt van as m ook pas laten gaan, gewoon meegaan met al die gekke bedragen
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 20:31
Wie weet, alles is mogelijk. Tenzij er een niet te weigeren bod uitgebracht zal worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 20:48
Een paar miljoen lijkt mij voor ADO zo'n bedrag
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 20:59
Paar miljoen is te weinig, lekker hoog in de boom gaan zitten als ADO zijnde.
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 21:09
Volgens mij kunnen jullie een paar miljoen prima gebruiken
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:16
We kunnen altijd meer gebruiken. Laat maar komen👏🏻
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 21:47
Waar denk je aan?
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:50
Minimaal 4 miljoen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 22:54
Dat was ook wel ongeveer waar ik aan dacht
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5724
zaterdag 23 juni 2018 om 07:56
Op een of andere manier moet Den Haag altijd blij zijn met pakweg 2 miljoen. Clubs als Heerenveen en Utrecht staan toch wat beter aangeschreven en krijgen 3x meer voor hun spelers. Best kloten.
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
zaterdag 23 juni 2018 om 10:45
Ja, klopt. Als jullie stappen blijven zetten wordt dat wel minder.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5724
zondag 24 juni 2018 om 06:28
Vraag ik me af, want emoties en historie spelen ook mee. Zo is het in het buitenland een stuk stoerder een speler van Ajax dan van PSV te kopen. Kijk maar naar de bedragen die Ajax incasseert en de fooien waar PSV zich over het algemeen mee laat afschepen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
zondag 24 juni 2018 om 10:06
Dat klopt, maar bij AZ laten ze voor mijn gevoel wel zien dat je daar zelf wel invloed op hebt. Die krijgen steeds hogere bedragen. Janssen ging gewoon niet weg voor minder dan 20 miljoen. Onbespreekbaar.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5724
zondag 24 juni 2018 om 14:19
Ben ik het mee eens. AZ heeft het na De Scheringa ellende zakelijk weer geweldig opgebouwd. Ook met dank aan de locale middenstand, waar het bij Den Haag sinds jaar aan dag aan ontbreekt.
Al sluit ik niet uit dat een paar Chinese restaurants dit jaar de poeplap gaan trekken :)
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
zondag 24 juni 2018 om 16:00
Pas maar op, voor je het weet heet je gado gado den haag
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:30
Hahaha. Natuurlijk niet man, veel te weinig. Hij legt er meer in dan Huntelaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
vrijdag 22 juni 2018 om 21:46
Hoeveel verwacht je?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:58
Minimaal 5.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 21:58]
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:00
Hoor nu ook bedragen van boven de 5 miljoen:p
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:25
Dan zeker laten gaan. Zhang is denk wel een goede opvolger voor een jaar. Met zulke bedragen maken we ook daarin stappen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:33
Zhang is voor dw breedte gehaald en als Johnson weggaat dan komt er sowieso een waardige vervangwr voor in de plaats.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:36
Gek eigenlijk, een speler voor zoveel geld verkocht door Vitesse. En bij ons voor de breedte. Ik zie hem verassen bij ons. Hebben wij een handje van met spitsen. 😋
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:42
Gekker vind ik nog dat sommige zeggen dat we voor paar miljoen Johnson weg moeten doen en Vitesse Zhang voor 7 miljoen heeft verkocht.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:44
Hahaha, ja inderdaad. Maar die nemen we dan ook direct niet serieus. Hoe kan je dat ook denken/zeggen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:47
Slaat natuurlijk nergens op. Of zo'n Sol wat moet ie nou Willem II opleveren?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:57
Ik denk ook rond de vijf miljoen ruim. Denk jij?
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 22:06
Vergeet niet dat Den Haag hogere salarissen betaald dan Willem II en daar kan o.a. het verschil inzitten hoe hoog een transfersom wordt.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 22:26
Dat is waar ja.
Vind ik leuk
ThomDH070 +990
zaterdag 23 juni 2018 om 01:32
Necid direct halen!!!
Vind ik leuk
Old Star +7687
vrijdag 22 juni 2018 om 22:51
Buljikin nog maar een keertje van stal halen 😉
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 22:53
''De Haagse Tsaar''

Fenomeen!
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 18:06
- -
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 18:10]
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:12

👀
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
Smithsonian +37834
vrijdag 22 juni 2018 om 18:21
Goed voor de marketing.
Vind ik leuk
Rodajc +17389
vrijdag 22 juni 2018 om 19:09
Prima aankoop voor ADO hoor, op alle vlakken.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:17
Heb je goed gezien maat.
Vind ik leuk
El Cazador +8079
vrijdag 22 juni 2018 om 19:12
Wang en Co zenden wekelijks Yuning Zhang de Chinese ether in en dat is lang commercieel lekker
Vind ik leuk
Kuip +9134
vrijdag 22 juni 2018 om 19:30
Samen in de spits. Heerlijk, twee reuzen. En dan wil ik graag het oud-Engelse kick-and- rush voetbal zien. Beugelsdijk die alle ballen naar de spitsen ramt en Immers er achter om te scoren.
Wat zou het mooi zijn als er eens een Nederlandse trainer komt die stopt met het ‘verzorgd voetbal van achteruit’ . Kappen met die ‘Hollandse school’. Dat ultra trage heen en weer geschuif.
Wie durft?
Vind ik leuk
Askotta +9
vrijdag 22 juni 2018 om 19:34
W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> www.Sweetsex.top
Vind ik leuk
El Cazador +8079
vrijdag 22 juni 2018 om 19:41
je had jezelf Askutta kunnen noemen
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 21:10
Ass Kutta
Vind ik leuk
Miesbal +21
vrijdag 22 juni 2018 om 19:50
Weer die kut hai, oh wacht.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 20:28
Zhang, welkom bij de meest warme club van Nederland. En dat komt niet door de sambal.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:22
Er staat straks gewoon weer een prima selectie maat. Van As en Manders zijn goed bezig, mag ook wel eens gezegd worden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
vrijdag 22 juni 2018 om 21:33
Die doen het zeker goed. Beleid wordt er zeker gevoerd. We maken in alles stappen. 🔰
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
vrijdag 22 juni 2018 om 21:39
Echt mooi om te zien dat er nu op alle vlakken rust is binnen de club.

Forza FCDH!
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 07:06
Goede deal voor Ado zowel sportief als financieel. Hopelijk kunnen ze dit jaar weer knallen zou goed zijn voor de competitie
Vind ik leuk
De Haan +377
zaterdag 23 juni 2018 om 09:13
Sowieso verassend afgelopen seizoen. Ik juich iedere ed club versterkingen toe. Maakt de competitie alleen maar leuker!
Vind ik leuk
ArnhemZuid +292
zaterdag 23 juni 2018 om 12:22
Goeie speler die Zhang, jong onervaren maar een goede mentaliteit, het is natuurlijk wel een beetje een speelpop van chineese investeerders maar toch.
wel goed om te zien dat die chinees van ado geld uitgeeft, die jongen is voor een goed bedrag weggegaan bij Vitesse dus neem aan dat ze er best voor hebben betaald.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws