Heracles Almelo shopt bij FC Groningen: Ik had gelijk een goed gevoel

    Heracles Almelo shopt bij FC Groningen: "Ik had gelijk een goed gevoel"

    vrijdag 22 juni 2018 om 21:24

    Heracles Almelo heeft de komst van Yoëll van Nieff bevestigd. De verdediger komt transfervrij over van FC Groningen, waar zijn contract niet werd verlengd. Bij Heracles tekent Van Nieff voor twee jaar, met een optie voor nog een seizoen.

    Van Nieff had bij Groningen geen toekomst meer. De 25-jarige verdediger werd twee keer verhuurd door de Trots van het Noorden. Een keer aan FC Dordrecht en een keer aan FC Dordrecht. De afgelopen twee seizoenen kwam hij 44 keer in actie voor Groningen. Nu transfereert hij naar Almelo. Lokale media als RTV Noord en TC Tubantia kondigden de overstap van Van Nieff donderdag al aan.

    "Het klikte meteen toen ik bij Heracles Almelo binnenkwam, ik had gelijk een goed gevoel", zegt Van Nieff op de clubsite van Heracles. "Ik kreeg veel vertrouwen vanuit de club en vanuit de nieuwe trainer. Ik heb veel zin in dit nieuwe avontuur!"

    Technisch manager Mark-Jan Fledderus beschrijft Van Nieff. "We zijn heel blij met Yoëll van Nieff als aanwinst. Yoëll is een multifunctionele linksbenige speler die als linksback, linker centrale verdediger en als middenvelder uit de voeten kan. Wij halen hem vooral met het oog op de positie links op het middenveld, waarbij het een voordeel is dat hij multifunctioneel inzetbaar is."

    Plaats een reactie

    FCG1971 +2390
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:31
    Kan een leuke speler voor Heracles zijn mits op de juiste plek gebruikt. Voorbeeld prof deze jongen van de stad Groningen.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +289
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:45
    Vertel mij maar even dan, op welke plek moet hij staan? Ik ben niet zo enthousiast over deze speler, de laatste maanden zelfs geen basisspeler in het pover presterende Fc Groningen, hoe kan dat?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5581
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:48
    Had FC Groningen hem dus beter maar wel kunnen opstellen, dan hadden ze misschien niet zo pover gepresteerd. ;-)
    Vind ik leuk
    Humberto01 +289
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:53
    Hou je grootmoeder voor de gek kerel! Ook met Van Nieff waren ze niet verder gekomen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2390
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:55
    Dat is niet zo lastig uit te leggen. Yoell is een middenvelder met een zeer goed schot en goed inzicht. Hij is alleen traag. Is bij FCG vaak misbruikt als linksback en zelfs cv door Faber. Dat kun je zo'n trage speler niet aandoen.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +289
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:59
    Met andere woorden, hij zou bij Heracles goed zijn als de nummer 12 of 13 binnen de selectie. Want als hij te traag is zitten we niet op hem te wachten. Met Monteiro, Osman, Jakubiak, Duarte en een veel scorende Niemeijer hebben we spelers die qua handelingssnelheid hun mannetje wel staan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2390
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:21
    Jouw andere woorden zijn niet mijn woorden. Prima speler op het middenveld, snelheid en handelingssnelheid is niet hetzelfde
    Vind ik leuk
    El Cazador +5750
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:34
    Goh, leuk voor die jongen, maar dit bericht lees ik al de gehele week in diverse vormen
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3045
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:01
    De 25-jarige verdediger werd twee keer verhuurd door de Trots van het Noorden. Een keer aan FC Dordrecht en een keer aan FC Dordrecht.

    Ik dacht zelf excelsior en dordrecht maar ja iets controleren voordat je het plaatst is teveel moeite blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:22
    Deed het ooit leuk bij Dordt. Maar is het nou een middenvelder, centrale verdediger of linksback?
    Vind ik leuk
    Fr!ts +104
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:48
    "Een keer aan FC Dordrecht en een keer aan FC Dordrecht." Dit begint nog amateuristischer te worden dan de club zelf lol.
    Vind ik leuk
    Farmer +11563
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:26
    "twee keer verhuurd, een keer aan FC Dordrecht, en een keer aan FC Dordrecht'...

    Nou, VP redactie, ik zou zeggen, neem dr nog eentje...
    Vind ik leuk
    Cookee +9906
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:00
    Verdediger... mmm ik vind het meer een midvelder.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1318
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:19
    Goede koop alleen jammer voor emmen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heracles Almelo shopt bij FC Groningen: "Ik had gelijk een goed gevoel"