'Jammer dat Kluivert niet gekeken heeft naar de weg die Mertens heeft afgelegd'

    'Jammer dat Kluivert niet gekeken heeft naar de weg die Mertens heeft afgelegd'

    vrijdag 22 juni 2018 om 23:50

    Commentator Leo Driessen vindt het jammer dat Justin Kluivert niet hetzelfde pad als Dries Mertens bewandeld heeft. Mertens maakte via AGOVV Apeldoorn, FC Utrecht en PSV de toptransfer naar SSC Napoli, waar hij nu de sterspeler is. Kluivert maakt na iets meer dan een seizoen bij Ajax de overgang naar AS Roma.

    "Het is jammer dat hij niet gekeken heeft naar de weg die Mertens heeft afgelegd", zegt Driessen bij FOX Sports. "Die heeft alle stappen gezet. Dit is wel het andere uiterste." Analist Kees Kwakman is benieuwd hoe Kluivert het er vanaf gaat brengen in de Serie A. "Hoe willen ze daar spelen? Wie zijn z'n concurrenten? Hoe gaat hij om met een andere rol die hij krijgt? Ik vind wel dat ze de laatste jaren aanvallender spelen in Italië."

    FOX Sports-commentator Mark van Rijswijk: "Hij had gewoon nog twee jaar bij Ajax moeten blijven. Kijk naar de weg die Depay heeft afgelegd. Hij is als topspeler weggegaan uit Nederland, maar heeft het niet gered bij z'n eerste topclub (Manchester United, red.) in het buitenland."

    "Nu doet hij het goed bij Olympique Lyon. Daar had hij ook een goed voorbeeld aan kunnen nemen, denk ik. Ga pas weg als je de beste speler van de Eredivisie bent." Driessen reageert op de uitspraken van Van Rijswijk: "Dan nog is dat geen garantie, kijk maar naar Klaassen."

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +80944
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:56
    Dit is de Klaassen route.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3140
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:32
    Deze man is 10 x beter dan Mertens.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80944
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:34
    En waarom is hij nu al beter dan Mertens?

    Misschien even voor de fun een onderbouwing graag!
    Vind ik leuk
    Fce9091 +1438
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:11
    Hm zonde, na dit bericht kan ik je nooit meer serieus nemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:53
    Kluivert zal nog niet half zo goed worden als Dries Mertens’. Mertens speelde al op een EK en 2 WK’s en is basisspeler bij Napoli waar hij volop scoort. Kluivert zit over 4 maanden op de reservebank en gaat El Ghzi, Klaasen, Kishna na achterna.
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:56
    Alles bij Ajax krijgt een glanslaagje in de media... maar bij andere clubs krab je dat zo weg, alleen Eriksen heeft het na Ajax gered.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:01
    Dat klopt heel veel meer spelers kan ik ook niet bedenken...
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:53
    En Dijks!
    Vind ik leuk
    Olfie +3596
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:15
    Kijk even naar wat ploeggenoten van Eriksen in Engeland. En vergeet Suarez niet. Waarom ik hier echt op in ga is me ook een raadsel...
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:19
    Omdat je van je club houdt.
    Suarez was al een grote bij Groningen. Maar PSV-ers die echt groot werden dan kom ik ook alleen op Nistelrooij, das ook al even geleden, Depay en Lozano kunnen dat worden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 13:03]
    Vind ik leuk
    Romario9 +9717
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:32
    Dan kun je Van Bommel ook wel noemen
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:35
    Ja dat klopt maar die was iets eerder in mijn herinnering en Afellay zou ik ook willen noemen die werd door blessures getroffen. Toch wel heel fijne 3 spelers.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9717
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
    Neh, Afellay heeft het niet gered in de top. Zou het ook zonder blessures niet gered hebben, denk ik...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:55
    Joh, Afellay nam het hele PSV-team op sleeptouw, die heeft in die jaren roofbouw op zijn lichaam gepleegd, Koeman wilde dat hij zijn taken uitvoerde en ook nog voorin gevaarlijk werd, Afellay vond ik een geweldig talent, jammer dat Arsenal toen niet doorging want ik weet dat van Persie hem heel graag had zien komen bij Arsenal. Hij had snelheid, inzicht, vaardigheid en was een perfect teamspeler. Klassen beter dan Depay die maar een paar van die punten heeft.
    Vind ik leuk
    Olfie +3596
    maandag 25 juni 2018 om 09:45
    Klaassen nam ook het hele team op sleeptouw. Zegt dus weinig.
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    maandag 25 juni 2018 om 21:03
    Ja, maar Klaassen hoefde niet zoveel meters te maken als Afellay bij PSV. Je ziet nu dat KLaassen bij Everton meer meters moet maken en dan zakt hij door het IJS.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:52
    Dat lijkt me niet Driesje is toch echt een topper geworden. Als Kluivert hetzelfde niveau constant weet te halen mogen we blij zijn voor het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:56
    Oranje is Kluivert nog niet aan toe, daarvoor moet je bij Ajax 2 wedstrijden goed spelen en bij een andere club een heel seizoen... dan komt Oranje bij je.
    Maar Dries was bij PSV ook een lusteloze patat, die zijn man liet lopen pas in Italie werd hij echt goed vond ik, Babel was bij Ajax ook niks waard en dat is nu een prima speler geworden, dus wie weet wordt Kluivert ooit een goede speler.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3140
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:37
    Toppers spelen niet bij Napoli.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:18
    Daarom zal die binnenkort ook wel vertrekken. Ook niet bij Roma trouwens.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3140
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:58
    Heb ik gezegd dat Kluivert een topper is dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:41
    Mertens bij Go Ahead? Heeft AGOVV een fusie gehad? Of had hij een paar bier teveel op?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80944
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:46
    Waar heb jij het over?

    Ik heb het erover dat het meer de Klaassen route is. Net iets te hoog gegrepen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 00:47]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:50
    Je vroeg om een onderbouwing van het verhaal...gaat niet al niet lukken als de info al niet klopt en geen aanval op jou dus. De een red het wel de ander niet...Een echt antwoord heb je toch pas over een paar jaar
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80944
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:52
    Maar ik linkte de vergelijking niet aan Mertens maar naar Klaassen. Maar je hebt zeker gelijk, we weten het pas over een aantal jaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:54
    Gasten als Janssen en Klaassen hebben ook niet echt een kans gekregen. Kijk naar bijvoorbeeld Depay die bij Lyon wel de kans krijgt hoe het dan gaat...Blijft soms gewoon een apart verhaal
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80944
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:57
    Moeten ze het ook op de training laten zien dat ze erbij horen. Die trainers zijn niet gek.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 01:13
    Scouting mag je ook wel iets van verwachten zeker om zoveel geld
    Vind ik leuk
    HupHolland +1006
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:58
    Om heel eerlijk te zijn, Klaassen is gewoon niet goed genoeg. Depay heeft veel meer talent, maar is een beetje exentriek en had harde concurrentie bij Man U.

    Van Klaassen weet je dat hij nooit bij Real zal spelen, waar wat de top van Depay zal zijn is veel moeilijker in te schatten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:16
    Ik vind Klaassen bij Oranje ook tekort komen, maar waar ligt dat aan is dan dus de vraag
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:00
    Hij is gewoon niet goed genoeg en heeft minder inzet als Kuijt
    Vind ik leuk
    Fritske01 +446
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:09
    je vergeet even dat Depay bij Manchester ook geflopt is en de eerste periode bij Lyon ook weinig aan spelen toe kwam. Pas toen hij doorkreeg dat rendement het verschil maakt tussen een marginale en een goede speler ging het beter lopen. Die leerschool moet Kluivertje nog doorlopen. Die gast verdedigt niet mee en denkt dat hij het alleen met acties maken (waarvan er zeer vele mislukken) gaat redden. Dream on.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2215
    zaterdag 23 juni 2018 om 03:41
    Gelukkig leer je snel... ;-)
    Vind ik leuk
    Fritske01 +446
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:32
    Nouuuuu, de hele familie Kluivert is wel heel erg eigenwijs en hardleers
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2215
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:52
    Ik had het over Midden-Noord...
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:59
    Kluivert heeft nu 1 trucje, zijn snelheid, maar Mertens kon toen toch al veel meer, Kluivert moet zich ontwikkelen ben benieuwd wat dat gaat worden. Op dit moment geef ik hem 10% kans niet vergeten te worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:17
    Hij heeft de kansen niet echt mee, maar heeft zeker wel een goede actie. Dat alleen is niet genoeg. Neres werd alleen ook al na een half seizoen afgeschreven...je weet het niet en we zullen het gaan zien
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    Cookee +8845
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:42
    Ik vond hem op rechts beter dan op links, hij deed tegen Groningen 90 minuten onzichtbaar mee, kwam 1x op rechts en gaf Huntelaar de winnende bal.
    Maar we gaan het zien inderdaad.
    Vind ik leuk
    Obl93 +1846
    zaterdag 23 juni 2018 om 02:50
    Echt he, VP doet hier AGOVV mee tekort, want die hebben destijds met Mertens en Chadli uitstekend gescout.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:16
    Maar moet dan Kluivert eerst terug naar een mindere club?

    Ik begrijp Driessen niet zo. Kluivert is een kind van Ajax. Dan ga je geen stapjes terug doen. Vind dit appels met peren vergelijken. Ik vind het een nette stap zoals Kluivert het doet.
    Hij kan wel een grote bek hebben maar dat heeft niks met zijn voetbal kwaliteiten te maken. Blijft natuurlijk een fantastische voetballer die wij als Nederlanders moeten omarmen. Maar omdat meneertje een wil heeft kotsen heel veel mensen hem uit. Begrijp er weinig van. Kluivertje wil verder en dat lukt niet bij Ajax... vernieuwing, ervaring etc hij wou het eerste halen en dan door. Dat is er wat er met Kluivert gebeurt. Doelstellingen halen en nieuwe doelstellingen maken. Niks mis mee. Als hij zich zo blijft ontwikkelen kunnen wij in het nationale team een hoop plezier aan hem beleven.

    Maar goed dat is mijn beleving. Fantastische voetballer met een te grote bek
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    Het Brein +3320
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:56
    Özbiliz - Ebecilio - Kischna - El Ghazi - Kluivert. Prachtig rijtje!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16678
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:05
    Inderdaad

    Doehoei
    Vind ik leuk
    Budazonen +248
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:21
    Hoe zou het met deze spelers gaan als ze waren gebleven bij Ajax en evt Nederlands elftal. Ik vond bv El Ghazi niet slecht destijds bij Ajax. Zo zonde dit allemaal. Maar het vreemde is dat Ajax elk jaar weer zo’n speler uit de jeugd dit kan toveren
    Vind ik leuk
    HupHolland +1006
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:11
    Ajax spelers zijn erg technish, maar ze zijn ook opgeleid om deel uit te maken van het systeem dat ze bij Ajax gewend zijn te spelen. Ze passen perfect bij ajax en zijn daarom zo goed bij ajax, maar als ze dan in een ander systeem moeten spelen, dan wordt het vaak moeilijk. Er zijn tal van voorbeelden te noemen.

    1 keer de bal raken enzo, maar als je vervolgens bij Stoke City terrecht komt, dan heb je weinig aan deze leerschool.

    Een leuk voorbeeld is Messi. Een absoluut Barcelona kindje en met Argentinie wil het domweg niet lukken. Messi zou ook door de mand vallen bij menig club in de premiership.

    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 03:25
    Leverde geld op en werden we 4x op rij kampioen
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    zaterdag 23 juni 2018 om 04:08
    Kishna had mot met de trainer en moest weg. El Ghazi werd op de bank geplaatst en werd ook geadviseerd om weg te gaan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1006
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:16
    Allemaal omdat deze jongens het te hoog in hun hoofd hadden en dachten dat ze te goed waren voor Ajax.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:14
    och gut, ja het is altijd de schuld van de spelers.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1006
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:48
    Waarom praat je over schuld? De meeste van die spelers hadden een contract en wilden desondanks weg.
    Vind ik leuk
    Florian1987 +7762
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:57
    Kluivert gaat de bank warm houden in Rome, domme move van Kluivert!

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:00
    Dat weet je niet Florianus. Misschien zit hij op de bank een halfjaartje en krijgt hij daarna een kans om zich te bewijzen en danpakt het goed uit. is niet te voorspellen
    Vind ik leuk
    Florian1987 +7762
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:02
    Florian is de naam!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:54
    Hij heeft bij ons nog niet 3 fatsoenlijke wedstrijden achter elkaar gespeeld. Wordt niks met dit ventje. Hij denk alleen maar aan zichzelf. Hij voelt zich nu al een Ronaldo. Zijn carrière wordt helemaal niks.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 03:28
    44 games, 19 goals ......en assist weet niet.... Vind het niet slecht
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:33
    Nee daar raken ze daar van onder de indruk.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1006
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:31
    Kluivert was niet eens een basis speler bij Ajax en had alleen mazzel vanwege de situatie rondom Younes.

    Maargoed, je zegt zelf al .... het is niet te voorspellen. Twee jaartjes langer bij ajax en dan had hij wel een reputatie op kunnen bouwen en iets af kunnen dwingen.

    Domme stap voor een habbekrats meer. Dit is alleen leuk voor Raiola.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:00
    "Het is jammer dat hij niet gekeken heeft naar de weg die Mertens heeft afgelegd", zegt Driessen bij FOX Sports.

    "Hij had naar AGOVV moeten gaan".
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:57
    Blijven ze nou aan de gang met die snuivert
    Vind ik leuk
    Florian1987 +7762
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:58
    Yep Twinky!
    Vind ik leuk
    035 +3631
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:14
    Twinnie is de naam Florianus. :-))
    Vind ik leuk
    Verratti +1719
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:58
    Iedereen loopt z'n eigen pad. Laat Kluivert maar schuiven. De gemakkelijkste route is niet altijd de beste. En Kluivert is een risico-zoeker. We zullen het zien.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:00
    Over 2 jaar terug in de Eredivisie met hangende pootjes
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:00
    Dries Mertens was dan misschien wel de beste eredivisiespeler, maar hij heeft van de Nederlandse "analisten" en journalisten nooit waardering gekregen. Hij speelde immers niet voor Ajax, maar voor PSV.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:03
    In Utrecht werd hij wel zeer gewaardeerd..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:04
    In Eindhoven ook ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:08
    In Madurodam ook.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    zaterdag 23 juni 2018 om 04:09
    Inderdaad. Hij ging het zogenaamd niet redden en kon alleen maar uitblinken tegen linkerrijtjes teams.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:18
    In België en Italië wordt Mertens gelukkig wel op zijn juiste waarden / kwaliteiten beoordeeld. Topspeler waar Nederland er op dit moment geen enkele van heeft die maar een beetje in de buurt van de kwaliteiten van Mertens kan komen.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2026
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:01
    Die wordt lekker bankwarmer. In Rome hopen ze natuurlijk dat het een Cengiz Ünder, maar gezien de historie van jonge spelers uit Nederland die zo vroeg naar het buitenland gaan, zit het tegendeel er dik in...
    Vind ik leuk
    Spiegel +8187
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:16
    Wie?
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:02
    Ik snap wel dat kluivertje de benen genomen heeft
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7391
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:05
    Hij had het koud gekregen.
    Vind ik leuk
    Thilo +2848
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:07
    Das wel ver lopen dan
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:08
    Ik ook. Vanwege de sfeer ( € ) bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8187
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:08
    Knap vp, dat Mertens stappen heeft gemaakt bij go ahead, aangezien hij daar nooit heeft gespeeld. Krijgen ze wel een opleidingsvergoeding voor hem?

    Mertens speelde bij AGOVV!

    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:09
    hij heeft wel gescoord bij gae maar ja dat was voor psv destijds.....
    Vind ik leuk
    Spiegel +8187
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:12
    Hij het bij wel meerdere clubs gescoord. In Italië kennen ze hem ook inmiddels...
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:23
    Garanties zijn er niet, maar ik denk dat er wel risico's zijn en die zijn nu eenmaal veel groter in een situatie zoals die van Kluivert dan in de situatie van Mertens of bijvoorbeeld Ziyech.

    Kluivert en Ziyech hebben geen van beide garanties bij hun volgende stap, maar zogezrgd heeft Kluivert wel veel meer risico's.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1424
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:24
    Go Ahead = AGOVV.
    Verder niet vergelijkbaar omdat Kluivert al bij Ajax begon.. kulkoek dus
    Vind ik leuk
    De Haan +142
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:34
    Iedereen denkt dat hij faalt. Zou mooi voor hm zijn als dat anders uitpakt. Hoe hij de onderhandelingen net Ajax aangepakt heeft vind ik arrogant ook met dank aan zn zaakwaarnemer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:37
    Memphis was veruit beste speler van Eredivisie toen hij voor een schijntje werd gekocht door Manchester. Kluivert is niet eens een heel ander verhaal, is geen verhaal
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 01:59
    VP heeft AGOVV helemaal uit de historie van het betaald voetbal geschrapt
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 02:43
    Hij is een speler die nog geen100% een basis plaats had. Hij had nog moeten blijven of een tussenstap maken. Als hij echt goed is komt hij er wel maar 2 jaartjes later. Ben benieuwd. Hoop dat hij slaagd wat het Nederlands elftal heeft meer kwaliteit nodig en dat red je niet met alleen spelers hier uit de eredivisie
    Vind ik leuk
    Bartho +180
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:13
    Als Kluivert geluk heeft zien we hem na einde contract Roma wel bij AGOVV;).
    Vind ik leuk
    Markus80 +2101
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:23
    Dat snappen wij allemaal ook wel, maar hij heeft wel gelijk. Nu het geld in zijn handjes, maar sportief is het klaar. Zie je Kluivert al tegen die Italiaanse reuzen in de verdediging. Neem nou maar van mij aan dat dat helemaal niets wordt.
    Vind ik leuk
    Kuip +5781
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:32
    Kluivert heeft de stappen AGOVV en Utrecht overgeslagen omdat hij op jonge leeftijd bij Ajax kon spelen. Van Ajax naar Roma is hetzelfde als van PSV naar Napoli.
    Het is een uitstekende keuze van Kluivert. In Italië kan hij topvoetbal spelen in een prima elftal.
    Je zal toch nog een seizoen op kunstgras tegen Emmen of Excelsior moeten spelen. Kluivert heeft groot gelijk. Hij is degene die volgend seizoen het laatst lacht wanneer hij wekelijks in de basis staat en een sensatie in Italië is.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +148
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:08
    FOX Sports-commentator Mark van Rijswijk:

    Doe als Depay. Blijf eerst nog in de ED, wordt daar de beste speler en misluk dan in het buitenland.

    pfffff.... ik loop even leeg.

    Hebben die gasten zelf niet door dat ze poep praten?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Jammer dat Kluivert niet gekeken heeft naar de weg die Mertens heeft afgelegd'