Vertrek bij Sparta: aanvoerder verlaat Rotterdam en maakt transfer

    Vertrek bij Sparta: aanvoerder verlaat Rotterdam en maakt transfer

    zaterdag 23 juni 2018 om 10:27

    Ryan Sanusi heeft Sparta verlaten. De Belgische middenvelder heeft een contract getekend bij de Franse tweedeklasser Grenoble Foot. De Franse club heeft dat via de officiële kanalen bevestigd. 

    De 26-jarige Sanusi tekent in Frankrijk een contract voor twee seizoenen. De afgelopen drie jaar was hij actief voor de Kasteelclub, die vorige maand degradeerde naar de Jupiler League. Onder Dick Advocaat werd Sanusi gepromoveerd tot aanvoerder. De Belg kwam vorig seizoen tot 32 optredens in de Eredivisie. Daarin maakte hij één doelpunt. Zijn contract werd deze zomer niet verlengd. 

    Sanusi heeft in Nederland naast Sparta een verleden bij FC Oss (vanaf dit seizoen TOP Oss) en Willem ll. Zowel bij Oss als bij Willem ll speelde hij twee seizoenen lang. In 2015 maakte Sanusi de overstap naar Sparta, dat toen nog uitkwam in de Jupiler League. Een jaar later promoveerde hij met de Rotterdammers. 

    Plaats een reactie

    SP-AR-TA +1970
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:30
    Leuke club voor hem. In kampioensjaar bij Sparta echt een van de beste maar in Eredivisie wel door het ijs gezakt. Wel een sympathieke jongen dus deze stap is hem gegund.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12635
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:41
    In het kampioensjaar speelde er ook een jongen mee, Eisden, die vond ik echt goed. Vervolgens nooit meer wat van gehoord??
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1334
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:00
    Is daarna naar Helmond Sport vertrokken en speelt momenteel bij RKC Waalwijk.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1970
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:54
    Klopt inderdaad
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2931
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:47
    Was al weg bij Sparta....contract was afgelopen...
    Wel goede speler....
    Vind ik leuk
    Sheepdog +16
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:41
    Kop slaat (weer eens) nergens op. Sanusi was al voor 1 april de wacht aangezegd. Dat werd later definitief gemaakt. Net als bij Fischer.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9619
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:50
    Ruwe diamant verlaat Kabouter League.
    Had ook mooi gestaan als headliner
    Vind ik leuk
    Counterattack +11601
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:24
    Of Belg laat zijn eigen bier achter zich. :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:58
    Bij Sparta is het momenteel gewoon een zooitje qua spelers. De enige die tot nu toe getekend heeft is Wijnaldum, nou daar ben je klaar mee.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3508
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:07
    Lijkt me ook lastig. Je zit met een dure spelershuishouding die je over hebt van de Eredivisie. En nu moet je met een veel kleiner budget een spelersgroep gaan samenstellen sterk genoeg voor de eerste divisie, maar ook weer niet te duur. En tegelijk moet je de dure jongens zien te verkopen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1970
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:41
    Valt reuze mee hoor qua chaos. Er is meer rust in de tent dan de afgelopen 10 jaar. Naast Wijnaldum hebben ook Veldwijk, Coremans en Schenk al getekend evenals 2 spelers voor jong Sparta. En er komen nog wat spelers bij. Buiten dat staat er al voor Jupiler begrippen een prima selectie met wat ervaren spelers en veel talenten.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:20
    Schenk ja? Lol.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1970
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:48
    Ja want hij komt gewoon omdat hij mondeling akkoord is en al contract had getekend tussen zaakwaarnemer en club.
    Vind ik leuk
    Kuip +7915
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:48
    Mooie dakconstructie daar in Grenoble. Veel licht daardoor en dan groeit het gras ook beter. Oh ja, wij hebben kunstgras.....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6798
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:39
    Dat groeit altijd harder dan elders en blijft altijd groener dan elders
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:31
    Kampioens jr zet dat maar uit je hooft beetje verward
    Vind ik leuk
    El Cazador +6798
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:38
    Weet Sanusi dat het in de winter daar in Grenoble veel kouder kan zijn dan in NL. Je kan in de buurt prima skiën!! Mooi stadion trouwens
    Vind ik leuk
    Nickrav +12
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:27
    Gaan we toch niet missen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws