Ten Hag baalt van Kluivert-deal: 'Beter na twee, drie volwaardige seizoenen

Ten Hag baalt van Kluivert-deal: 'Beter na twee, drie volwaardige seizoenen

Gepubliceerd: zaterdag 23 juni 2018 om 15:40za 23-06-2018 om 15:40

Ajax-trainer Erik ten Hag betreurt het vertrek van Justin Kluivert. De negentienjarige vleugelaanvaller werd vrijdagavond gepresenteerd door AS Roma, maar Ten Hag had hem liever nog even in Amsterdam gehouden.

"Hij is een hele jonge speler, die vorig seizoen is doorgebroken, basisspeler is geworden en veel goals en assists heeft verzorgd. Ik denk zeker dat hij nog door had kunnen groeien, maar hij krijgt deze kans en die moeten we hem gunnen", vertelt Ten Hag voorafgaand aan de oefenwedstrijd tegen VVSB aan FOX Sports.

De trainer had aan het eind van het seizoen nog om de tafel gezeten met Kluivert. "Hij had tien goals gemaakt. Ik zei: zorg dat je volgend seizoen naar de vijftien, twintig gaat. Hij had beter na twee, drie volwaardige seizoenen zo'n stap kunnen maken. Daar heb ik voor gevochten, maar hij heeft een andere keuze gemaakt. Nou, dat heeft hij weloverwogen gedaan en ik gun hem alle succes."

Poll

Gaat Kluivert slagen bij Roma?

(30960 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 juni 2018 om 15:43
Ik weet de statistieken zo niet uit mijn hoofd maar die vele goals en assist leest voor mij een beetje overdreven hoor
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 16:00
10 goals 5 assist. Als je dan kijkt dat jonge buitenspelers weinig rendement hebben is dat vrij goed lijkt me
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:09
Ja heb t net ffe opgezocht 56 wedstrijden 13 dlp (assist stond er niet bij) over 2 seizoenen valt idd niet tegen die 10 dlp en 5 assist aleen in de competitie dit seizoen dan
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 16:21
Het is echt jammer, maar er is niks meer aan te doen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
ja ik vind het ook gewoon echt wel jammer hoor leuke speler om na te kijken het meeste buiten de wedstrijden om vond ik hem wel ietsje minder maar is ook nog gewoon heel erg jong he om dan zoals zoveel hierzo te roepen dat ie op mot rotten enzo dat hoeft van mij niet vind het gewoon jammer en hoop voor hem en het nl voetbal dat ie een goede keuze heb gemaakt in deze
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 17:28
Sympathieke gedachte. Dat hoop ik inderdaad ook. Ik win er toch niks bij als Justin een kutcarriere heeft
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:12
Kluivert scoorde afgelopen seizoen louter en alleen tegen FC Twente, Roda JC, Willem II, Sparta, Excelsior, FC Groningen en AZ. Dus hoofdzakelijk tegen linkerrij ploegen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:20
Snap ik Woo. Chinezen lezen van rechts naar links ;);) Geeft niet ;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:22
Recherrij ploegen in het Nederlands inderdaad. Bedankt voor de betaling ;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:24
Glaag gedaan hool!
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 16:21
Ja, niemand zegt dat hij uitgeleerd is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:23
Mits hij veel gaat spelen bij AS Roma is dat niet uitgesloten. Maar of hij komend seizoen veel gaat spelen, is nog maar de vraag.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zaterdag 23 juni 2018 om 17:30
Dat is wat er minimaal geëist wordt van Ajax voor een buitenspeler, maar Nationaal scoort Kluivert gewoon gemiddeld, als het op rendement aankomt en dan spreken we dus over de ED....
Geen top prestatie dus en ze drogen hem af met harde professionele verdedigers en zijn beperkte fysiek in Italië.
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 17:33
Dat weet ik wel, maar als je dan kijkt naar zijn leeftijd zijn die cijfers in verhouding weer beter.

Ik denk dat hij een redelijke kans heeft. Ook omdat Monchi relatief weinig miskopen doet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zaterdag 23 juni 2018 om 17:33
https://www.ajaxlife.nl/updates/analyse-hoe-is-het-rendement-van-kleine-kluivert
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 17:36
Leuk, maar die is van vorig seizoen
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zaterdag 23 juni 2018 om 20:59
Ja, maar geeft duidelijk aan dat Kluivert niets bijzonders is.
Ik weet hoe bijzondere spelers spelen op hun 16e......
Kluivert, leuke zaalvoetballer waar geen ruimte meer voor is in het huidige fysieke voetbal, hij is geen Iniesta en als je een harde verdediger er op zet is hij kansloos.
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 21:03
Zijn statistieken dit seizoen zijn aanmerkelijk beter, dus ik snap niet wat die analyse dan nog zegt.
Alsof jij van elke topspeler kan zeggen dat het er een is als hij 16 is. Even normaal doen Paul :p

Of hij loopt er omheen. Neymar is ook niet breed en die hoort bij de beste aanvallers van de wereld.
We zullen het zien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zaterdag 23 juni 2018 om 21:10
Cruijff en Bergkamp zijn van die spelers, de Ligt ook.
Nogmaals, Kluivert deed niets bijzonders afgelopen seizoen, scoorde naar behoren, dus een ruime voldoende maar niets uitzonderlijks.
Dan heb je het dus over de ED......ha ha
Je moet met kop en schouders er boven uitsteken in de ED, en dan nog......
Kluivert is geen Cruijff, geen Bergkamp, geen Iniesta en al helemaal geen Neymar.
Ze kluiven hem op daar in Italie..... :)
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 21:14
Virgil van Dijk was niet zo'n speler, Ruud van Nistelrooy ook niet. Mijn punt is dat je niet bij iedereen op zijn 16e kunt zeggen hoe goed hij wordt.

Dat deed Van Persie ook niet en die is toch ook redelijk geslaagd in het buitenland.

Ik snap je vermoedens, maar geen van je argumenten biedt zekerheid dat hij de top niet haalt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zaterdag 23 juni 2018 om 23:03
Van Dijk en van Nistelrooy kan je niet vergelijken met Cruijff en of Bergkamp.
Wat goed is staat er snel, maar natuurlijk heb je ook spelers die wat later pas op gang komen.
Van Dijk, Nistelrooy en ook van Persie zijn fysiek veel sterker, dat is een van de grootste handicaps van Kluivert.
Ik zie wel overeenkomsten tussen Vanenburg destijds en Kluivert, daarom zie ik ook de echte top niet haalbaar voor Kluivert.
Misschien een midden moot club in de Franse competitie hooguit.
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 23:09
Nee, dat zeg ik ook niet, maar Virgil van Dijk en vooral Van Nistelrooy, en er zijn natuurlijk nog talloze andere voorbeelden, zijn wel Europese subtop of Europese top. Daar ging het me om.

Van Persie was een iel mannetje toen hij naar Engeland ging. Daar kun je in het buitenland beter aan werken dan hier. Nick Viergever is nog steeds smal.
Ik kan hem niet vergelijken met Vanenburg.
Veel zal denk ik afhangen van of hij tijd krijgt om te wennen en speeltijd krijgt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zaterdag 23 juni 2018 om 23:24
En hoeveel tijd krijgt hij om te wennen, foutjes maken op die leeftijd etc., allemaal dingen die je je bij Ajax nog kan permitteren.....
Van Persie was alweer 21 toen hij naar Arsenal vertrok, Wenger was uiteindelijk super belangrijk ( volgens van Persie ) voor de carriere van van Persie.
Daarnaast is Kluivert 2 jaar jonger en meet slechts 1.71 mtr., in het huidige voetbal een echte handicap. ( van Persie 1.83 mtr ! )
Was Kluivert nog wat langer gebleven bij Ajax ( 2 jr ) en had hij die fysieke handicap ( lengte ) niet dan was het een ander verhaal geweest.
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 23:28
Ja, ik ben het met je eens dat er zoals bij Van Persie een goed plan moet zijn.
Was hij 21? Ik dacht jonger.

Ik denk ook dat hij beter had kunnen blijven, alleen is het denk ik te vroeg om hem al af te schrijven. Memphis leek ook de verkeerde kant op te gaan, maar lijkt dat in Lyon om te draaien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zondag 24 juni 2018 om 01:17
Van Persie is van 1983 en ging naar Arsenal in 2004.

Kluivert moet gewoon lekker doen wat hij wil met z'n leven en carrière, pakt het niet goed uit, doet ie een stapje terug, is dan pas 21 jaar en heeft een leuke bankrekening en weet dan wat hij wel en niet kan.
Ik zie het drama niet, maar vindt het jammer voor Ajax dat ze niet met eigen jeugd komen tot het winnen van prijzen....gelukkig schijnen de Ligt en de Jong nog te blijven, dus wie weet, ik ben wel optimistisch als ik zo naar de namen kijk.......

Wat nog het verschil zou kunnen maken is, wat Kluivert zijn nieuwe Trainer gaat doen met hem.
Als ik van Persie moet geloven is Wenger van doorslaggevend belang geweest voor zijn ontwikkeling, nog een geluk dat Kluivert niet naar Mourinho vertrekt, want daar krijg je zeker niet de tijd en geduld .Ik weet niet zoveel van die Trainer van Roma, maar jij hebt hem hoog zitten dus wie weet, en lukt het als nog voor Kluivert met de juiste begeleiding. ( zie Depay inderdaad, helemaal opgefleurd na Mourinho )

Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zondag 24 juni 2018 om 10:21
Ik denk dat het komt doordat hij toch niet heel lang bij het eerste van Feyenoord zat, dat ik dacht dat hij jonger was.

Daar heb je helemaal gelijk in. Al is een goed contract bij Ajax ook niet slecht voor je bankrekening.
De geruchten over De Ligt zijn alweer begonnen. Logisch, Raiola heeft nu weer niks te doen.

Ja, Wenger zag het heel erg in hem zitten en was toen sowieso bezig met jonge jongens opleiden. Het is voor Kluivert zeker van belang dat ze bij Roma met hem aan de slag gaan.
De trainer ken ik niet heel goed, maar de TD is heel goed in zijn werk.
Daarnaast doen veel mensen alsof Kluivert als 16 jarige voor een fooi vertrekt, maar volgens mij kan Roma helemaal geen grote risico's nemen voor een kleine 20 miljoen. Dit is geen 'ach, die halen we voor een paar tientjes en we zien wel waar het schip strandt'
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zondag 24 juni 2018 om 10:43
Van Persie en Wenger is gewoon ( achteraf ) een prachtige combinatie gebleken, aldus van Persie.
Ik hoop dat Kluivert zo iets ook gaat overkomen bij Roma, maar de tijden ( de bedragen ) zijn sterk verandert sinds 2004 sinds de overgang van van Persie naar Arsenal/Wenger.

Nu is er zo veel geld in het geding dat Roma zich misschien helemaal niet de luxe kan permitteren om Kluivert de tijd te gunnen.......
Nogmaals, Ajax is daar de ideale club voor; zie Neres o.a.

Maw; juist dat bedrag van plusminus 20 miljoen, kan ook qua sportieve carrière een hindernis vormen voor een jonge relatief onervaren speler van 19 jaar....
Zakelijk gezien is het natuurlijk altijd kassa, want Kluivert krijgt, en een veel beter salaris en een deel van de transfer som.....laat zich uitschrijven uit Nederland en is dan ook voor de Nederlandse fiscus
niet meer aanspreekbaar.

Dus sportief een vraagteken en een uitdaging, maar financieel een leuke deal op korte termijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zondag 24 juni 2018 om 10:51
Dat ben ik dan wel met hem eens, maar Wenger deed dat niet alleen met Van Persie. Henry heeft hij ook opgeleid, en veel meer van die spelers volgens mij.
Dat er veel veranderd is klopt helemaal.

Wat bedoel je met dat er zoveel geld in het geding is dat Kluivert geen tijd gegund zou worden?
Want volgens mij ben je als twijfelgeval altijd in het voordeel als er veel is betaald, want dan willen ze geen verlies maken.

Die hindernis zie ik niet direct.

Dat laatste ben ik wel met je eens hoor, het kan alle kanten op.
En ja, italianen maken nou eenmaal offers you can't refuse.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zondag 24 juni 2018 om 11:11
Ja, dat is zeker zo, Wenger z'n absolute kracht en Mourinho z'n zwakte, ik zal dat proberen uit te leggen.

En dan komen we op de bedragen die er vandaag de dag besteedt worden......
Betaal je zoveel voor een speler dan verwacht men ook direct resultaat, dat is het probleem, dat geldt voor de leiding en de publieke opinie, de druk is gigantisch nu.

Dus bij Wenger, in die tijd, waren de bedragen minder en kon je opleiden en spelen tegelijkertijd, letterlijk spelenderwijs leerde ze....
Bij Mourinho nu, is daar geen tijd meer voor, er worden gigantische bedragen betaald en DUS ook meteen prestaties geëist.
( er "mislukken" veel spelers onder Mourinho )

Dat is dus de "hindernis" die bijvoorbeeld Memphis niet kon nemen.....M. a.w. de druk van het presteren met een Trainer die meer een inkoper / goede strateeg is dan een leermeester die spelers beter maakt en "zijn oor aan hun zieltje te luisteren legt".......

Dus of je een 19 jarige speler ( kind ) daar aan moet bloot stellen.....ik denk van niet.
Maar het blijft Kluivert z'n beslissing en daar moet hij de consequenties van aanvaarden en vooral verstandig mee omgaan, goedschiks dan wel kwaadschiks.....
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zondag 24 juni 2018 om 11:24
Ik begrijp wat je bedoelt. Al is de hoogte van de transfersom ook weer niet zo hoog dat fans zullen verwachten dat hij het elftal draagt.

Ik denk ook dat United makkelijker elk jaar 200 miljoen kan betalen voor nieuwe spelers dan Roma. Zo makkelijk als ze Memphis afschreven is volgens mij bijna vergelijkbaar als hoe ze de mislukte talenten afschrijven (die op hun 16e komen), Angelino, Maalen bij Arsenal, ik denk dat Roma die mogelijkheden niet heeft.

Ik denk dus dat dit bedrag weinig druk meebrengt qua verwachtingen, maar wel enige zekerheid biedt in niet direct afgeschreven worden.

Ik denk dat laatste ook niet. Ik denk sowieso dat je niemand bloot moet stellen aan goedkope verkooppraatjes. Cruijff ging daar volgens mij ook de fout in en die was nog iets ouder dan Justin.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 15:43
Allemachtig, blijft dat zo die onderwerpen over die Kluivert?
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
zaterdag 23 juni 2018 om 15:44
Ongelofelijk, een snotaap die drie wedstrijden goed heeft gespeeld. Wat een commotie zeg
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 15:55
Die jongen is in de toekomst 160 miljoen waard he is dus nie zomaar de eerst de beste ;)
Vind ik leuk
Gizmo +3792
zaterdag 23 juni 2018 om 16:05
Hopenlijk heeft Ajax dan wel een doorverkoop percentage bedongen van 50 % dan.

Tenslotte gaat hij nu voor een schijtprijs weg !
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:12
Haha ja klopt maar Dat was toch maximaal 2 of 4 miljoen wat er eventueel bij zou kunnen komen bij een volgende transfer dacht ik eerder te lezen tenminste,
Ik weet niet precies hoe dat zit met opleidingsvergoeding trouwens
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:13]
Vind ik leuk
Gizmo +3792
zaterdag 23 juni 2018 om 17:50
Mocht hij weer verkocht gaan worden en Ajax heeft een doorverkooppercentage van bijvoorbeeld 10 % dan krijg je als extra de opleidingsvergoeding (lijkt mij)
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 18:32
Ja dat dacht ik ook maar hoe dat allemaal precies berekend word is dacht wel een manier voor wat bij alle transfers hetzelfde is maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
zaterdag 23 juni 2018 om 17:37
Of voor veel te veel.......
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18958
zaterdag 23 juni 2018 om 15:43
Nu heeft hij Labyad. En die speelt matig tegen de amateurs.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9399
zaterdag 23 juni 2018 om 15:43
Off-topic:
Ik kan niet meer inloggen op de app. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Vind ik leuk
Gizmo +3792
zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
Dat is een nieuw reclamegeintje van VP geloof ik.

Ik kreeg eerst een reclamefilm die niet weg te krijgen was.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9399
zaterdag 23 juni 2018 om 16:51
Reclame heeft vrij weinig te maken met niet kunnen in te loggen.
Vind ik leuk
Gizmo +3792
zaterdag 23 juni 2018 om 17:51
je Hebt volledig gelijk.

Maar ik heb de laatste tijd veel probleempjes met de site door die kut reclame
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 15:44
Je kan zeggen wat je wil over Ten Hag, maar hier heeft hij volledig gelijk. Ik vind ook dat Ten Hag steeds beter in z'n rol komt als coach van Ajax. Ook al is ie niet de charmanste, als er straks resultaten komen én leuk voetbal. Prima!
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 16:03
Leuk dat ik niet de enige ben die dat vindt
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
Sloeg ik toch ff de kop op de spijker hè?
Vind ik leuk
#Keizerout +45233
zaterdag 23 juni 2018 om 16:20
Als een timmerman
Vind ik leuk
Itsese +6203
zaterdag 23 juni 2018 om 16:19
Wauw! Eigenlijk kopieer je gewoon wat hij zegt.. met meer woorden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
Hij gaat weg om jou!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 15:57]
Vind ik leuk
buddha +10829
zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
ten hag baalt. hij zal zo ongeveer de enige zijn.
Vind ik leuk
Muscles +1729
zaterdag 23 juni 2018 om 16:07
Ten Hag had gelijk maar pamperboy had dollartekens in de ogen. Mag lekker afgaan in Italië
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:15
En ik baal van Ten Hag...!
Vind ik leuk
Itsese +6203
zaterdag 23 juni 2018 om 16:18
Hopen dat je 2-3 seizoen vol houd Ten Hag... ik zou als ik jou was ook gewoon na een goed seizoen wegwezen.
Vind ik leuk
Vapormax +1640
zaterdag 23 juni 2018 om 16:18
Ten Hag baalt van Kluiver deal, volgens mij balen er een hoop van de Ten Hag aanstelling deal!!!!

Is toch een aanfluiting die man!!!!
Laat eerst NL leren praten
Vind ik leuk
Itsese +6203
zaterdag 23 juni 2018 om 16:20
Laat eerst NL leren praten??? Ik weet niet waar jij vandaan komt maar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:20]
Vind ik leuk
Vapormax +1640
zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
Uit NL, maar als ik die domme boer hoor praten versta ik er niks van....
Maar jij dus wel?

Harko
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:55
Prima te verstaan. Klinkt een beetje schor maar als dat nou ook al een probleem is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:53
Nou klaar ! Kluivert is weg, nu kijken naar wat je nog hebt. Noa Lang bijvoorbeeld. Tadic binnen hengelen en eisen dat de Ligt en de Jong en Onana binnen blijven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws