'Totale chaos en anarchie bij Argentinië: rol Sampaoli totaal uitgespeeld'

    'Totale chaos en anarchie bij Argentinië: rol Sampaoli totaal uitgespeeld'

    zaterdag 23 juni 2018 om 20:20

    Bij de nationale ploeg van Argentinië is er sprake van anarchie en totale chaos. Dat melden diverse media zaterdagavond. De selectie van de Zuid-Amerikaanse grootmacht eist dat bondscoach Jorge Sampaoli per direct aan de kant wordt gezet. 

    Er is bij La Albiceleste sprake van een immense crisis. De eerste twee groepsduels leverden welgeteld één punt op. De wedstrijd tegen IJsland eindigde in 1-1 en afgelopen donderdag werden Lionel Messi en co. volledig afgedroogd door Kroatië: 0-3. 

    Het vertrouwen in Sampaoli is inmiddels historisch laag, óók binnen de spelersgroep. TyC Sports meldt zaterdag dat de Argentijnse vedettes besloten hebben om een coup te plegen en zich tijdens het WK sowieso niets meer aan te trekken van de trainer. Zij zullen tijdens het aanstaande duel met Nigeria sowieso zélf bepalen hoe en met wie er wordt gespeeld. De kans bestaat dat Sampaoli mogelijk zélf zijn conclusies trekt en binnen een paar dagen opstapt. 

    Argentinië móet dinsdagavond winnen van Nigeria om kans te maken op plaatsing voor de achtste finale. Zelfs bij een zege is het land afhankelijk van de uitslag bij IJsland tegen Kroatië. 

    Lees meer over:WK 2018Argentinië

    Poll

    Gaat Argentinië de groepsfase nog overleven?

    (7094 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mari +9357
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:26
    Sampoli moet niet volledig opstappen. Wel een grote stap terug doen
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1358
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:27
    Trainer eruit, wonderbaarlijke ontsnapping, fatsoenlijke opstelling en toch nog wereldkampioen. Ik zie een mooi verhaal aankomen.
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    zondag 24 juni 2018 om 01:14
    Messi, de eerste speler trainer die een wk wint
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:28
    Die beste man laat Dybala & Di Maria op de bank starten. Dan ben je toch niet goed bij je kop
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5550
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:30
    Di Maria snap ik wel, maar Dybala....
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:32
    Die wissel zijn ook nauwelijks te begrijpen. Augero voor Higuain met 0-1 achter..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:48
    Sampaoli was toch die gek van Sevilla??
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1900
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:40
    Yep.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31827
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:50
    Go nigeria.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5584
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:02
    En toen ineens stond Messi dinsdag op.. dan ben je wel een held.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:13
    Haha mooi man zelf de opstelling bepalen. Gewoon met 13 man beginnen
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:16
    Als spelers het heft in handen nemen om de bond en coach ondermijnen nooit meer voor de nationale ploeg laten spelen en opzadelen met flinke boete en de 17 miljoen extra voor de coach te ontslaan ook verhalen.
    Vind ik leuk
    Gozert +2458
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:17
    Kan alleen maar beter worden zonder hem. Al heeft hij om te beginnen gewoon al fouten gemaakt bij het selecteren.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3343
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:28
    Mag hopen dat ‘t Argentijnse slagerselftal defenitief vroegtijdig wordt uitgeschakeld. Zelfs Messi kan niet excelleren in dit middelmatige elftal.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:26
    Messi eruit, die werkt verlammend op de hele ploeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:03
    Wat een beleid daar zeg.
    Vind ik leuk
    Padason +943
    zondag 24 juni 2018 om 02:23
    Wat een stumpers zeg, vertrouwen in de coach is weg, wie schoppen nou tegen dat balletje aan stelletje malloten. Doen toch echt de spelers en niet de coach.

    Denk dat de spelers nu een zwart schaap willen aanwijzen zodat ze zelf niet verantwoordelijke zijn, treurig.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws