Ajacied kampt met overbelasting en laat trainingskamp schieten: 'Eerst herstellen'

Ajacied kampt met overbelasting en laat trainingskamp schieten: 'Eerst herstellen'

Gepubliceerd: zondag 24 juni 2018 om 12:16zo 24-06-2018 om 12:16

Donny van de Beek is volgende week níet van de partij tijdens het trainingskamp van Ajax in Duitsland. Trainer Erik ten Hag bevestigt dat in gesprek met Ajax Life. Van de Beek is niet fit. 

"Bij Donny sluimert al het hele voorjaar een blessure, veroorzaakt door overbelasting, aan de adductoren en dat willen we eerst helemaal laten herstellen voordat hij aan het nieuwe seizoen begint", aldus Ten Hag

Het trainingskamp van volgende week gaat dus aan de neus van de Oranje-international voorbij, maar dat betekent niet dat Van de Beek niets kan en gaat doen. "Donny ligt zeker niet helemaal stil. Hij gaat ook aan zijn conditie werken. Het is puur dat hij in Amsterdam gerichter aan zijn herstel kan werken dan in Duitsland."

Ajax pakt maandag de bus naar Duitsland. Daar staat een dag later een oefenduel met SC Preußen Münster op het programma. Ook Frenkie de Jong ontbreekt sowieso tijdens die wedstrijd. Hij is nog niet hersteld van een enkelkwetsuur. 

Plaats een reactie

Fritske01 +4874
zondag 24 juni 2018 om 12:28
ach guttegut, hij krijg zn beentjes niet meer bij elkaar. Laat het maar niet overslaan naar z'n vriendin dan.
Maar, Ff serieus. Deze jongens krijgen natuurlijk wel ineens een veel hogere training intensiteit voor hun kiezen. Nog een reden om niet te vroeg uit Nederland te vertrekken. Belasting in Engeland, Duitsland en Spanje is nog veel hoger
[Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 12:31]
Vind ik leuk
Niels92 +33650
zondag 24 juni 2018 om 12:30
Van de Beek heeft tenminste een vriendin, jij moet het met je vriendje doen :)
Vind ik leuk
Stranger +6276
zondag 24 juni 2018 om 15:09
Er zijn genoeg mensen die dat lekker vinden om het met hun vriendje te doen.
Mijn vriendin is er daar ook een van;-)
Vind ik leuk
stratumseind +191639
zondag 24 juni 2018 om 17:20
krijg nou wat ....ziek geweest?
Vind ik leuk
Niels92 +33650
zondag 24 juni 2018 om 19:00
Zoiets ja.
Vind ik leuk
stratumseind +191639
zondag 24 juni 2018 om 19:01
ohhh das minder ... alles weer in orde dan?
Vind ik leuk
Niels92 +33650
zondag 24 juni 2018 om 19:03
Ik had een ongeluk gehad, maar gaat weer redelijk goed, alleen voorlopig heel rustig aandoen de komende tijd en naar de fysiotherapie en pijnstillers slikken :(
Vind ik leuk
stratumseind +191639
zondag 24 juni 2018 om 19:16
das klote..... een auto ongeluk ?
Vind ik leuk
Niels92 +33650
zondag 24 juni 2018 om 19:19
Ja :(

Daarom zeg ik ook altijd, leef zoals je wil en laat je door niemand tegenhouden, je bent langer dood dan dat je leeft, je kan er zomaar morgen niet meer zijn.
Vind ik leuk
stratumseind +191639
zondag 24 juni 2018 om 19:25
zo ist maar net.

het is veel te kort om er niet van te genieten

sterkte in ieder geval met je herstel
Vind ik leuk
Niels92 +33650
zondag 24 juni 2018 om 19:28
Thnx ouwe :)
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 12:29
Donny van de Beek??..nou daar gaat het kampioenschap van Ajax
Vind ik leuk
Muscles +1441
zondag 24 juni 2018 om 12:41
Donnie is type Klaassen, nuttig en betrouwbaar maar maakt niet echt het verschil. Geef mij maar middenveld met Labyad, Frenkie en Gravenberch cq Eiting cq Matusewa.....
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 13:34
Gravenberch is 16....

Doe mij dan maar Donny. En Labyad???? We krijgen straks Tadic!
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
zondag 24 juni 2018 om 12:51
Voorbode voor een transfer, nu alleen netjes ingepakt zodat hij niet zoals met Kluivert de hoon van het publiek over zich heen krijgt?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 12:51]
Vind ik leuk
HanV +5118
zondag 24 juni 2018 om 13:07
Er bestaan meer dingen in het voetbal dan transfers, zoals blessures.
Vind ik leuk
Romario9 +13170
zondag 24 juni 2018 om 13:04
Dit krijg je ervan als je spelers al op zo jonge leeftijd in het diepe gooit...
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
zondag 24 juni 2018 om 13:21
Oververmoeid van achter de feiten aanlopen telkens, moedeloos nu al en het seizoen moet nog beginnen....
Vind ik leuk
Mari +11858
zondag 24 juni 2018 om 13:30
hmm, niet sterk genoeg voor topvoetbal? Ik hoop voor deze jongen(s) dat dit niet het geval is.
Trouwens, ik sluit toch niet uit dat Zyech blijft.
Als er geen club komt waar hij zich goed bij voelt dan zou hij zomaar kunnen zeggen; ik blijf nog een jaar. Ajax is zich nu goed aan het versterken, dit zou voor hem een punt kunnen zijn
Vind ik leuk
SimonSays +6887
zondag 24 juni 2018 om 13:34
Altijd voorzichtig zijn met de adductoren..
Vind ik leuk
Dorzon +4590