Swart: 'Dan was hij waarschijnlijk voor 35 tot 40 miljoen weggegaan bij Ajax'

    Swart: 'Dan was hij waarschijnlijk voor 35 tot 40 miljoen weggegaan bij Ajax'

    maandag 25 juni 2018 om 10:32

    Justin Kluivert had Ajax véél meer geld kunnen opleveren als hij langer was gebleven. Dat denkt Sjaak Swart, die het vertrek van de negentienjarige aanvaller naar AS Roma betreurt.

    Ajax ontving ruim zeventien miljoen euro voor Kluivert. Als de aanvaller wél had verlengd in Amsterdam, was er in de toekomst een hogere transfersom mogelijk geweest. "Als hij nog bij had getekend, dan was het voor Ajax gunstiger geweest, want dan was hij waarschijnlijk voor 35 tot 40 miljoen weggegaan", zegt Swart tegen Ajax Showtime. "Als Van Dijk 80 opbrengt, dan kunnen er hele hoge bedragen gaan vallen. Het is moeilijk te zeggen."

    Swart had niet in de schoenen van Ajax-directeur Marc Overmars willen staan en weet dus ook niet of het verstandig is geweest om Kluivert te laten gaan. "Dat is moeilijk te bepalen. Als je hem niet weg laat gaan, dan heb je misschien een ontevreden speler. Daar heb je ook niets aan. Als Ajax denkt: we halen er een behoorlijk bedrag uit en we hebben er nog wat achter staan waarvan we denken dat het goed is, dan hebben wij ons erbij neer te leggen."

    Plaats een reactie

    Kopstootje +5672
    maandag 25 juni 2018 om 10:36
    En dat is wat het meeste pijn doet.
    Daarom krijgt hij zoveel kritiek. Puur om de handtekening.
    Had hij bijgetekend dan was hij op handen gedragen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    maandag 25 juni 2018 om 11:08
    Wat probeer je nou te zeggen?

    Kluivert heeft zich gewoon niet netjes gedragen. Eerst zeggen dat je wil blijven, dan dat je het niet weet, en plots verschijnt er een interview van hem in de krant waarin hij zogenaamd een boekje open doet over hoe het er aan toe zou gaan bij Ajax. En dat interview verschijnt pas nadat Ajax heeft gezegd dat ze niet met Kluivert gaan verlengen omdat hij absurde eisen stelt.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5672
    maandag 25 juni 2018 om 11:33
    Ik probeer je uit te leggen dat het alleen om het geld draait.
    Ajax wil zoveel mogelijk verdienen aan een speler. Als de speler beslist een andere keuze te maken dan ligt hij gelijk uit de gratie omdat hij dan alleen aan zichzelf zou denken.
    Begrijp je nu de term van arrogantie?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:18
    Nee, het gaat om de manier waarop het duo Kluivert/Ratjola het gespeeld hebben.....
    Arrogantie is niet van toepassing......
    Zeker een kopstoot(je).gehad in het weekend..........
    Vind ik leuk
    piet potlood +1985
    maandag 25 juni 2018 om 12:36
    Wat is er mis met die manier? Raiola en Kluivert hebben maar 1 belang en dat is dat Kluivert zo goed mogelijk terecht komt, sportief en financieel. Het gaat in deze artikelen constant over het megabedrag dat ajax eventueel had kunnen vangen. ajax heeft dus ook maar 1 belang en dat is zoveel mogelijk geld binnenharken voor een speler. Als die speler dus voor zichzelf opkomt en daarmee voorkomt dat ajax een grote som geld kan bijschrijven, dan is amsterdam ineens te klein. Ze gedragen zich als een stel kleuters daar.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:03
    Die manier was liegen en bedriegen.
    Ik blijf wel, ik teken misschien wel bij, ik ga waarschijnlijk weg, het is helemaal niet zeker dat ik weg ga, hoef niet weg, ben toch Ajacied, enz, enz, enz, en dergelijk geneuzel.......
    Maar zo iets wil jij niet begrijpen.......
    Vind ik leuk
    piet potlood +1985
    maandag 25 juni 2018 om 14:48
    Dat is natuurlijk een leugentje voor zijn eigen veiligheid. maar zo iets wil jij niet begrijpen.........
    Als hij dit in een vroeg stadium had aangegeven waren die doorgesnoven supporters natuurlijk weer helemaal op hol geslagen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 16:40
    Ja hoor Piet, goed hoor jongen, je moet advocaat worden, kun je er dagwerk van maken, om wat krom is recht proberen te lullen, potlood.........
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    dinsdag 26 juni 2018 om 07:09
    Precies dit
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:29
    Sorry, maar jij begrijpt er niets van. De enige wijze waarop er in Nederland topvoetbal mogelijk is, is om jonge talenten aan je te binden en deze op te leiden. Enerzijds om een goede selectie samen te stellen en anderzijds om middels de verkoop inkomsten te verkrijgen die je als Nederlandse club niet krijgt uit extreme tv gelden zoals in Engeland en Duitsland. Het spel van Kluivert en Raiola is oppervlakig bezien een kwestie van geld, maar als je er dieper over nadenkt een vorm van verraad ten aanzien van het dna en het bestaansrecht van Ajax. De club die hem een topopleiding geboden heeft. En waartegen hij nu stelling neemt om louter en alleen zelf te cashen en zijn zaakwaarnemer natuurlijk. Dat Ajax toch nog geld ontvangt is een groot wonder. Dat er geroepen wordt dat het Ajax slechts om geld is te doen is eigenlijk een kijkje in eigen intenties. Hetzelfde nonargument over het aantal verschillende trainers want bij Ajax had hij dezelfde trainer behouden en bij Roma krijgt hij juist weer een andere trainer en in Italië is het niet ondenkbaar dat een trainer ontslagen wordt na een paar mindere resultaten...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 17:11
    een speler als Kluivert mag ook gerust beseffen,dat alles wat ie tot nu toe bereikt heeft komt omdat Ajax bereid was om in hem te investeren
    dan mag je gerust wat loyaler zijn naar je club
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:36
    Als ze die snotbel 1,5 miljoen per jaar hadden gegeven, dan had hij wel bijgetekend!

    Al met al is het een win win situatie en kunnen we lekker iemand opstellen die wel voor de volle 100% voor de allermooiste, allergrootste, allerrijkste, maar vooral allerwarmste club van Nederland en ver daar buiten wil spelen!
    Vind ik leuk
    PRICE +17770
    maandag 25 juni 2018 om 10:42
    Sjaak,blijft scherp,mooi toch :-)
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5971
    maandag 25 juni 2018 om 10:58
    ze wilde ook 20 of zelfs 40 % van de transfer geld hebben, dus het ging niet alleen om de 1,5 miljoen

    vraag me af of ze dat in rome wel hebben gekregen.

    in iedergavel heeft die riola. weer meer gekregen dan de speler gaat verdienen.

    die gasten zijn echt zo dom om zich zo over te leveren aan zo een zakkenvuller
    Vind ik leuk
    krul +47
    maandag 25 juni 2018 om 11:14
    lekker gedaan van die snotbel probeer jij maar is rond te komen van je miezigere maandselarisje kluivert hoort niet bij ajax ajax wilt aleen spelers die hun veel geld opbrengen en die weinig moeten kosten ! dat zijn van die vieze vieze hollandse praktijken
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:17
    Ik ga eerst mijn maandsalarisje eens aan de kant leggen zodat ik jouw een cursus Algemeen Beschaafd Nederlands kan laten geven!

    Tis toch niet meer dan normaal dat je voor een "product" zoveel mogelijk geld wil?

    Jij meent dat de Jumbo de boodschappen onder de kostprijs gaat verkopen?
    Vind ik leuk
    krul +47
    maandag 25 juni 2018 om 11:22
    jij hoeft mij helemaal niks te geven kerel laat dat effe vooropstaan of ik nou beschaafd of niet beschaafd overkom naar jou dat is jou probleem het is zeker niet meer dan normaal dus waarom is hij dan een snotbel ? als hij een snotbel is volgens jou dan is ajax een vies pedofiele clubje toch ? en dat doet de jumbo zeker kerel maar wat weet jij nou van slim zaken doen
    Vind ik leuk
    Robert_b89 +113
    maandag 25 juni 2018 om 11:38
    Nou jij iig helemaal niet. Zoveel onzin en dat op de maandag ochtend. Doe dat A.U.B. niet hebben al genoeg mensen alleen al moeite met dat het maandag is laat staan jou gelul.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:45
    Pedofiel clubje?

    Dat je daar al aan denkt zegt meer over jou dan over iemand anders! Heb je de ervaring dat je vader je met een vingertje in de aars warm hield?

    Vind ik leuk
    Jorchie +294
    maandag 25 juni 2018 om 11:31
    Een cursus Nederlands aanbevelen en dan "jouw" schrijven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1579
    maandag 25 juni 2018 om 11:53
    Jij bent Clown van beroep zeker ?
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +44
    maandag 25 juni 2018 om 10:37
    Als Kluivert nog een seizoen was gebleven dan had je Kluivert kunnen verkopen voor 60 tot 70 miljoen. Dat gastje gaat het niveau nog makkelijk overstijgen van Mane of Dembele. Ik hoop dat Ajax een doorverkoop clausule heeft ingebakken in het verkoopcontract van Kluivert.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:44
    Of hij echt beter zou worden dan die spelers kunnen worden weet ik niet. Maar hij had zich in ieder geval beter kunnen ontwikkelen. Hij was nog niet klaar in Nederland. Sowieso moest hij meer laten zien tegen de andere topclubs. En Europees had ik hem ook wel willen zien spelen. Je kan vaak nog zo goed zijn in de Eredivisie, maar als je Europees niet presteert dan sta je weer met beide benen op de grond.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11245
    maandag 25 juni 2018 om 10:56
    Het idee al dat je bij een club in Nederland kunt uitgroeien tot een speler die beter is dan Mane of Dembele.....
    Las dit weekend iets over Klaassen die toch echt wegging als 1 van de beste spelers van de ere divisie en zie wat er van hem terecht is gekomen.
    Nee, wens Kluivert veel succes, maar denk dat hij vooral fysiek te licht is voor de absolute top en dat Ajax daarom een prima deal heeft met een verkoop voor 17 miljoen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:04
    Prima deal sowieso. Dat van dat fysieke weet ik niet. Dembele is ook niet fysiek sterk, maar wel weer razend snel en heeft de nodige trucjes. Kluivert laat het juist niet zien tegen de beste teams. Daarom denk ik dat hij het niet gaat redden. En als je Klaassen erbij haalt is het inderdaad vrij pijnlijk gesteld met de Eredivisie. Desalniettemin moet ik eerlijk zeggen dat ik Klaassen ook gewoon niet goed vind. Hij is een middenvelder die alleen kan rennen en scoren. Een soort Thomas Müller, maar dan uiteraard veel slechter. Kijk naar Kuyt en Müller. Alleen inzet is niet alles, je moet iets extra's hebben. Dat heeft Klaasen niet, daarom heeft hij het niet gered in Engeland.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11245
    maandag 25 juni 2018 om 11:15
    Rennen en scoren.
    Wat moet je meer kunnen om er in Engeland vanaf de bovenkant middenmoot bij te horen? Prima mentaliteit om tot het gaatje te gaan misschien. Maar dat zit bij Klaassen ook wel goed.

    De stap is gewoon veel te groot gebleken voor hem.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:54
    Wat een mongoalenpraat met je niet goed genoeg...

    Klaassen was in Nederland met afstand de beste middenvelder! Als ze hem bij Everton de kans hadden gegeven was hij zeker geslaagd.

    Als Klaassen niet goed genoeg was om een stap te maken, dan kunnen we hier beter de grenzen sluiten en niemand meer laten vertrekken....

    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:14
    Haha lachen man jij. Super objectief ook dit. Heeft de kans gekregen van Koeman, maar blijkbaar moet je in Engeland meer kunnen dan alleen draven. Natuurlijk was hij bij Ajax super goed. Als je kan lezen zie je ook dat ik dat zei, alleen kiest hij voor de verkeerde competitie.
    Vind ik leuk
    krul +47
    maandag 25 juni 2018 om 11:16
    het is ajax die hem opgehemeld heeft samen met hun eige krantenvriendjes. klaasen is niks en zal niks worden. dat heeft het al bewezen maat.
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2496
    maandag 25 juni 2018 om 10:45
    Je bent een van.de weinige ajacieden die dit vind Jens. Hoewel ik t een akelig ventje vind ben ik het wel met je eens, verwacht ook dat het een topper wordt!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1143
    maandag 25 juni 2018 om 10:51
    Dat-ie potentie heeft staat ook voor mij buiten kijf. Maar beter dan Mané of Dembélé? Dat moet ik echt nog zien en zeker als-ie bij Ajax was gebleven.

    Die gasten hebben zich al echt bewezen in de CL. En in een topcompetitie. Vraag me echt af of je ooit een speler vanuit de Nederlandse competitie voor meer dan 60 miljoen gaat verkopen. Zo goed zijn de ervaringen de laatste jaren niet met spelers uit de Nederlandse competitie (Klaassen, Janssen, Luuk de Jong, etc.). Alleen Davinson Sanchez eigenlijk maar bij hem zag je al direct, ook in de Europa League, dat-ie er bovenuit stak.
    Vind ik leuk
    Itsese +3174
    maandag 25 juni 2018 om 11:02
    Owja, net zoals El Ghazi toch?
    Vind ik leuk
    meinema +1147
    maandag 25 juni 2018 om 11:02
    Hahaha never
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    maandag 25 juni 2018 om 10:39
    Het is het totale plaatje; eerst nog met Ajax sjaal zwaaien en zijn liefde voor Ajax neerzetten in de media, ff later met een Roma sjaal zwaaien enzo. ook de moeizame onderhandelingen van het laatste half jaar en het feit dat hij een kans heeft gekregen van Ajax en dat niet beloond, triest joch
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 25 juni 2018 om 10:56
    En een paar jaar geleden zijn vader aangesteld als trainer voor de A1 om zijn zoon extra te stimuleren.
    Toen PSG kwam om zijn vader op halen en hem een mooie baan aanbood deed Ajax niet moeilijk.
    Het geheugen van de adviseur(GEEN Riola!) van Just in is kort.
    Ik schrijf zijn naam met opzet zo.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2606
    maandag 25 juni 2018 om 10:40
    De enige juiste keuze. Ajax kon hem geen grootverdiener maken. Dan zou de euris binnen de seceltie losbreken en toekomstige aankopen zouden hun feest vieren aan de onderhandelingstafel.

    Goed gevangen voor een speler met een veredeld jeugdcontract. Nu over naar de orde van de dag
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 10:44
    En als Tadic grootverdiener wordt vinden de spelers dat niet erg?
    Vind ik leuk
    chicken +10059
    maandag 25 juni 2018 om 10:47
    Nee. Dat is een voorbeeld geven. Kom op tijd terug. Als je 30 bent en we vullen je zakken.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 10:53
    Nou meer voorbeelden van die dertigers, Westerman, Zimling, Heitinga etc, die juist het tegenovergestelde bewezen.
    Vind ik leuk
    chicken +10059
    maandag 25 juni 2018 om 10:59
    De juiste spelers he. Mensen die van waarde waren het seizoen ervoor. Maar je snapt wat ik bedoel toch..
    Vind ik leuk
    zwollie +6577
    maandag 25 juni 2018 om 11:16
    Van Bommel niet te vergeten.
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 25 juni 2018 om 10:53
    Heb je inzicht/info over zijn salaris?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 10:57
    Nee jij wel?
    Bij Southampton verdiende hij heel wat meer dan in de eredivisie.
    Dat is wat destijds verteld werd.
    Of moet je nu ineens die verhalen niet meer geloven omdat Ajax in beeld komt?
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 25 juni 2018 om 11:04
    Ik geloof zonder meer dat hij daar per maand en per jaar meer verdient
    Maar soms ben je tevreden met minder
    Bijv
    je wilt met je gezin liever in Nederland wonen dan in Engeland of in verzin maar een verweg land dat je tegenstaat.
    of in Engeland is het voetbal veel zwaarder dan hier (trainen en wedstrijden)
    of na je carrière kan je hier makkelijker worden toegevoegd aan de club
    enz.
    er komt meer bij kijken dan alleen het maandsalaris.

    Mijn buurvrouw moest van haar man naar een fantastisch grote woning met zwembad verhuizen. Ze wilde liever hier in A'dam blijven in ons gewone eengezinswoning.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 12:10
    Ik begrijp jouw argumenten op mijn reactie niet.
    Ik zeg nergens (en ook helemaal nergens) dat het niet juist is wat Ajax doet.
    Ik reageer alleen op guusje die zegt dat het een quite om ruiling met Kluivert is waarop ik argumeer dat dit niet zo is omdat Tadic duurder is.
    That's it. Niet meer en niet minder!
    Vind ik leuk
    Johan1984 +687
    maandag 25 juni 2018 om 11:09
    Is toch van een heel ander kaliber dan een Kluifje met zijn 13 jaar en 2 turven hoog?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2606
    maandag 25 juni 2018 om 11:21
    Tadic heeft de leeftijd en een staat van dienst. Hij komt als een grote meneer binnen die je wekelijks in de PL en nu op het WK kan volgen.

    Garnalen als Atouba, Westermann en Urzaiz werden door niemand gevolgd en blind gehaald.

    Spelers zijn Tadic accepteren en zeer respecteren.

    Ik vind persoonlijk dat je nu stevige onzin uitkraamt en interessant wil doen.

    Fijne dag.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 12:11
    Bekijk het en ook fijne dag verder.
    Vind ik leuk
    LIO7 +365
    maandag 25 juni 2018 om 10:40
    Ik vroeg me inderdaad al af wat Sjakie Zwart er van zou vinden
    Vind ik leuk
    dejeroenos +544
    maandag 25 juni 2018 om 10:41
    Prima toch. Anders ontevreden speler. Nu betaal je die 17 miljoen voor tadic. Wel andere positie natuurlijk. Maar bij tadic weet je bijna zeker dat hij wel gaat presteren. Bij kluivert moet je maar zien of hij contant op een goed niveau kan presenteren. Want wees eerlijk, de klasse druiste er soms vanaf. Maar soms was hij 2 wedstrijden achter elkaar amper te zien. Dus ben benieuwd hoe hij dat in Rome gaat doen. Daar zullen ze hem echt niet 10 wedstrijden achter elkaar laten staan als hij er maar 3 goed van speelt.
    Vind ik leuk
    guusje +935
    maandag 25 juni 2018 om 10:42
    mooi toch?!?!? 17 mil voor Kluivert en Tadic binnenhalen voor 17.1 mil. dat is volgens mij een win-win situatie.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 10:47
    Je moet ook de salarissen en bonussen naast elkaar leggen.
    Dan ben je sowieso met Tadic veel en veel meer kwijt.
    Ook is Kluivertje nog maar 19 en Tadic 29.
    Tien jaar verschil in leeftijd ten nadele van de deal die Ajax nu maakt.
    Want wees eerlijk, als wij zeggen dat Ajax voor een jonge speler soms veel te veel vraagt krijgen wij altijd als antwoord: Maar zijn leeftijd speelt ook mee.
    Nu niet meer als het andersom is?
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 25 juni 2018 om 10:51
    Als je 50 kersen hebt en geen aardbei dan ben je bereid heel wat kersen af te staan voor 1 aardbei.
    Als je veel jeugd hebt en geen ervaring (die bovendien de komende jaren zeker blijft) dan ben je bereid enz
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 10:55
    Ja en?
    Is het daardoor een win - win situatie waar ik dus op reageer?

    Die aardbei kost meer dan die kers, dus moet je niet gaan zeggen dat je voor hetzelfde geld "geruild" hebt wat guusje dus beweert en ik daarop tegen argument geef.
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 25 juni 2018 om 10:58
    Of de aardbei meer of minder kost weet je niet, waar kop je het, wat is de smaak enz.
    Het gaat erom als je van iets veel hebt ben je eerder bereid het op te offeren voor iets waarvan je weinig hebt.
    (Wet van Gossen)
    Ajax heeft behoefte aan een spelmaker
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 12:06
    Ach ja, zo win je elke discussie.
    Nou neem maar aan dat Tadic meer salaris ontvangt dan Kluivert had.
    En daar ging het om!
    Vind ik leuk
    guusje +935
    maandag 25 juni 2018 om 11:03
    Tuurlijk wel, maar bij een verkochte jonge speler is de kans dat je de bedongen bonussen bij eventuele doorverkoop ontvangt groter dan bij een "gevestigde naam".
    Vind ik leuk
    Johan1984 +687
    maandag 25 juni 2018 om 11:15
    Dat is zeker waar! Maar Ajax heeft als club belang bij het investeren op meerdere fronten. Dit front heet ervaring. Dit heb je nodig om balans te brengen in dit team en gaat zich eindelijk ook weer eens uitbetalen in het pakken van de landstitel. Verdiend zich dus op een andere manier terug. Hoef ik verder toch niet toe te lichten hoop ik?
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 14:41
    Johan1984, Samengevat:
    Proberen de titel te kopen. Ajax ordinaire koopclub.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +687
    maandag 25 juni 2018 om 15:42
    Pacte des Cygnes, Samengevat:
    Gezien je zielige reactie ben je een nietszeggend figuur die uit is op reactie.
    Next!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 15:51
    Ook al zou ik een nietszeggend figuur zijn dat maakt Ajax niet minder een koopclub.
    Zelfs de meest ordinaire koopclub in onze ere-divisie.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +687
    maandag 25 juni 2018 om 15:56
    Ben je echt 70? :)
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 16:03
    Heb je echt een plassertje?
    Vind ik leuk
    Johan1984 +687
    maandag 25 juni 2018 om 11:12
    Halen ze een x een speler met ervaring en alles in huis, is het weer niet goed.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 25 juni 2018 om 12:08
    Hola, ik zeg nergens dat het niet goed is.
    Ik discussieer alleen maar dat het niet quite om is zoals guusje beaamt!
    Vind ik leuk
    heur es +208
    maandag 25 juni 2018 om 10:45
    Sjaak, weer heb je gelijk!

    Natuurlijk is dit veel te weinig!
    Raiola, Roma en Kluivert lachen zich kapot. Heel slim gespeelt.
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 25 juni 2018 om 10:49
    Zo is het maar net.
    Graag of niet! In ieder geval nooit je nest bevuilen.
    De schuld geven aan Riola is ook niet slim.
    Als Riola Kluivert bij Ajax had gelaten dan had ook hij over een of twee jaar veel meer verdient. Hij zit NU niet om het geld te springen dat hij Kluivert perse naar een andere club wilde brengen.
    Het is Kluivert zelf geweest en de persoon die hem thuis adviseert.
    Moeder?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:51
    Voor veel te weinig verkocht. Hoe halt Overmars het in zijn hoofd om Kluivert te verkopen voor 17 miljoen terwijl je die makkelijk het dubbele voor kunt krijgen als je die in Engeland had verkocht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:28
    ?

    Welke Engelse club heeft er concreet een bod van 34 miljoen voor hem uitgebracht dan?
    Vind ik leuk
    Gerro +5454
    maandag 25 juni 2018 om 10:53
    Nou sjaak spelers zijn nogal al snel ontevreden. Als de.inkt van hun contract nog niet is opgedroogd dan staat hun makelaar al te leuren bij andere clubs en met die aanbieding komen ze weer terug bij Ajax van kijk dit kan ik verdienen dus ik wil meer. Spelers lijken steeds meer te denken dat ze alleen rechten hebben en geen plichten.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23719
    maandag 25 juni 2018 om 10:54
    Beter voor ajax dat dat ondankbare kindje weg is.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:57
    Nou ,het valt of staat bij het gedrag van deze knul. In een half jaar tot vervelend ventje gemaakt door enkele personen en ineens is Ajax ook niet zijn perron meer en maar dat logo kussen. Nu zal hij moeten kunnen omgaan met bank zitten en of dat hem nou leert??? Ik betwijfel het.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 10:59]
    Vind ik leuk
    420 +1267
    maandag 25 juni 2018 om 11:02
    Ach zo goed is die Kluivert niet.
    Speelde heel kort even leuk en ging daarna al teveel voor eigen succes.
    Als hij had bijgetekend dan had je een haantje gehad die dacht dat hij het wel even allemaal zou doen.
    Mooi naar Roma laten gaan , hoor je niks meer over straks.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +144
    maandag 25 juni 2018 om 11:07
    Kluivert is een talent niets meer of minder ,daarom is de stap om naar het buitenland te gaan te vroeg.
    Hij had eerst een heel seizoen moeten presteren voordat hij aan een nieuwe stap toe was.
    De keuze is te vroeg en ook nog eens verkeerd qua competitie ,Een spaanse middenmoter had een veel betere keuze geweest als hij dan toch zo nodig weg moest.
    Vind ik leuk
    Muscles +389
    maandag 25 juni 2018 om 11:19
    De verantwoordelijkheid ligt niet bij Marc maar bij Kluivert / Raiola zelf. Ajax en vele partijen hebben ingepraat op Kluivert met goede argumenten om nog een seizoen te blijven. Hij zal het nog berouwen. En die centen? C’est la vie maintenant
    Vind ik leuk
    peinke +1832
    maandag 25 juni 2018 om 11:20
    Justin Wie?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:27
    Echt niet. Als Kluivert nog een jaar was gebleven was hij hard door de mand gevallen als de gemiddelde voetballer die hij is. Ajax mag blij zijn dat ze zo'n mooi bedrag voor hem hebben weten te vangen. Kluivert gaat het echt niet redden daar in Roma.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    maandag 25 juni 2018 om 11:41
    Ach Sjaak, wie weet degradeert AS Roma wel.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:12
    Hehe eindelijk een topic over Kluivert :)
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4766
    maandag 25 juni 2018 om 12:31
    Kluivert wilde alleen verlengen tegen 1,5 miljoen salaris en 40 procent van de transferopbrengsten.
    35 miljoen min de 40 procent van Kluivert, is het verlengen tegen een grootstverdienend salaris niet waard.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:47
    Of 3,5 tot 5,0 miljoen want zo goed is hij (nog) niet.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:57
    Kluivert weg en voor hetzelfde geld Tadic terug naar NL gehaald. Werelddeal van Overmars.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2126
    maandag 25 juni 2018 om 13:25
    In principe heeft Sjaak gelijk maar het lijkt wel of het alleen nog om het geld gaat.

    Ik had Kluivert er graag bij gehouden om het voetbaltechnische. Wat kunnen mij die Euro's nou schelen? Voetballend lopen we weer achter de feiten aan op deze manier...
    In deze situatie (gecreëerd door Kamp Kluivert) moet je hem wel verkopen want reken er maar niet op dat hij nog een seizoen alles geeft.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 14:45
    @popiejopie,
    Het gaat over Ajax.
    Waarom zou je over voetbal praten als je het ook over euro's kunt hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 16:46
    Ja hoor Sjaakie ga ff terug in je mand ouwe gek
    Vind ik leuk
    FRchrisss +84