Ajax erkent volledige aansprakelijkheid in zaak-Nouri

    Ajax erkent volledige aansprakelijkheid in zaak-Nouri

    maandag 25 juni 2018 om 18:38

    Ajax-directeur Edwin van der Sar erkent op de ingelaste persconferentie dat er in de situatie rond Abdelhak Nouri niet adequaat is gehandeld. De algemeen directeur biedt daar zijn verontschuldigingen voor aan aan de familie Nouri en laat weten dat Ajax alle verantwoordelijkheid op zich neemt.

    Nouri zakte vorig jaar juli in elkaar tijdens een oefenduel van Ajax met Werder Bremen, waarin de jonge Ajacied getroffen werd door een hartstilstand en ernstige en blijvende hersenschade opliep. 

    "Op basis van nieuwe inzichten die we zeer onlangs hebben verkregen hebben we nieuwe conclusies getrokken uit de behandeling rond Abdelhak Nouri", zegt Van der Sar. "We willen onze verontschuldigingen aanbieden aan de familie Nouri dat we ons standpunt zo laat gewijzigd hebben. We hebben vanmiddag (maandagmiddag, red.) gesproken in het ziekenhuis."

    Een zichtbaar geëmotioneerde Van der Sar sprak op de persconferentie meerdere malen zijn diepe verontschuldingen uit richting de familie van Nouri. Eerder op de dag is hij langsgegaan bij de familie.

    Arbitragezaak
    Begin juni werd bekend dat de zaak-Nouri verplaatst werd naar de arbitragecommissie van de KNVB, omdat de familie en Ajax het niet eens waren over de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor de gebeurtenissen op 8 juli vorig jaar. Van der Sar: "Ik denk dat die (arbitragezaak, red.) niet doorgaat, maar dat is aan de familie Nouri. De aansprakelijkheid hebben we duidelijk genomen."

    Vervolgstappen
    Van der Sar over de vervolgstappen die Ajax gaat nemen: "Het eerste dat wij dan ook gaan doen is opnieuw in overleg treden met de familie Nouri. Het gaat er nu om dat wij dat doen wat nodig is om invulling te geven aan de verantwoordelijkheid die wij als club maar zeker ook als mens, als collega's en vrienden van Appie, hebben."

    "Wij willen dit op een goede manier oplossen en daar is alles nu op gericht. De inzet van de arbitragezaak was of we op het veld adequaat hebben gehandeld. Dat is dus niet zo en daarvoor nemen wij uiteraard de aansprakelijkheid op ons. Wij hebben eerder ook aan de familie beloofd dat wanneer blijkt dat wij fout zitten, wij de verantwoordelijkheid gaan nemen. Tot welke regeling dit precies gaat leiden is iets wat we nu eerst met de familie gaan bespreken."

    Klik hier om de volledige verklaring van Ajax te lezen

    Plaats een reactie

    Sytz +2767
    maandag 25 juni 2018 om 18:39
    Poe, zeer heftig dit. Denk dat Ajax niet verantwoordelijk kan zijn dát er wat is gebeurd met Nouri. Alleen dat de behandeling beter kon. Iedereen verliest hier sowieso.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    maandag 25 juni 2018 om 18:41
    Herstel van Ajax,oprechtheid naar de familie
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    Koeroe +9543
    maandag 25 juni 2018 om 18:42
    Lijkt me niet meer dan normaal als je aansprakelijk bent
    Vind ik leuk
    Quaresma +4243
    maandag 25 juni 2018 om 18:45
    Alleen maar verliezers !
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    maandag 25 juni 2018 om 19:28
    Nee Ajax is nu nog meer beschadigd dan alle andere ook de enige schuldige met hun nepnieuws bahbah Van Der Sar minachtig ventje met zijn gal verklaringen eerder
    Vind ik leuk
    Garrie +3667
    maandag 25 juni 2018 om 19:38
    Wat een lulverhaal. Hoe kan Ajax nu meer beschadigd zijn dan alle anderen?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:57
    vd Sar is uitgegaan van de ontvangen informatie en heeft daar op geacteerd. Het is juist daarvoor knap dat je op basis van nieuwe informatie een nieuw onderzoek laten doen en dan ook erkend dat je fout bent.
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    maandag 25 juni 2018 om 20:02
    Donder toch op.Juist Van DerSar wist het, hij is gewoon een mislijk makende figuur geldwolf eerste klas. Ik hoop dat hij dat nooit zelf meer mee te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:08
    Je kent het verhaal van de splinter in het oog?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:31
    Nee, vertel eens.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:37
    At your service: 'Waarom kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt?'
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:51
    Dankje. Ken het gezegde, maar hij kwam even niet bij me naar boven in deze context.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2372
    maandag 25 juni 2018 om 20:12
    Typische 040 reactie helaas.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:17
    Jij vind het gewoon heerlijk om alles wat Ajax is af te zeiken. Ajax neemt gewoon de volledige verantwoording en initieert een programma om toekomstige issue te voorkomen. Klaar
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    maandag 25 juni 2018 om 20:17
    John 040 schrijf maar niets meer, je maakt jezelf volkomen belachelijk en bent te stom om uit je ogen te kijken. Je snapt echt niet hoe het werkt.
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    maandag 25 juni 2018 om 20:58
    Ach zolang ik maar niet bij jullie zoekelijk club behoor mag je zeggen wat je wilt. Ajax is gewoon ZIEK en zelf een Geldwolf en dat daarmee de familie te beschuldigen. Ga toch weg met je EHBO doktertje.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    maandag 25 juni 2018 om 21:45
    John als je niets weet , maak je dan niet belachelijk. De advocaten hebben het er al moeilijk mee. Ga jij dan ook nog lekker stom schreeuwen over iets waar je geen verstand ven heb!
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    maandag 25 juni 2018 om 21:58
    Nou ik had op de wdr een interview gezien van de clubarts van de tegenstander en die zei dat de arts van Ajax van toeter nog blazen wist. Dus als jij denkt dat de advokaten niks ervan wisten hahaha.Jij lijkt van der Sar wel.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    maandag 25 juni 2018 om 22:12
    Jij maakt de fout om v/d Sar aan te pakken. Het is advocaten werk en Sar is woordvoerder. Snap je dat nou niet? v/d Sar mag zich voor vandaag helemaal nergens over uitspreken, Die heeft daar niet voor gestudeerd en wij ook niet.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 22:30
    Hey Johny040, heb jij je in Eindhoven door een jeugdtrainertje laten nemen sukkeltje?
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:49
    Op de WDR nog wel.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:28
    Want jij kent hem? En de hele situatie natuurlijk ook. Beetje roeptoeter spelen
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:53
    Ja de de club Ajax is heilig en wast zijn handen in onschuld hahaha jankers
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 14:32
    Ja de de......de de de. Klinker kopen ? En nu hup het park in Fonske
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 26 juni 2018 om 15:16
    Ja en kijken jullie maar naar medisch west,daar maakt het niet uit als een patient iets overkomt maar bij Nouri is het helaas echt de schandaligste betaald voetbalclub van de wereld momenteel. Geen wonder dat iedereen weg wilt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 16:24
    Ga toch eens fatsoenlijk Nederlands leren man. Je hebt het iq van een goudvis......Boertje
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    dinsdag 26 juni 2018 om 19:44
    Wast handen in onschuld.

    Je hebt er weinig van begrepen zie ik. Waarom verbaast me dat niet?
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:33
    Je weet duidelijk niks van vd Sar...
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:55
    ik WEET alleen dat hij voor geen cent te vertrouwen is. En dat heeft Jonk Bergkamp en nog vele met hem gezegt. Maar ja jij weet het beter natuurlijk met je fanclub
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    dinsdag 26 juni 2018 om 15:36
    Herstel.

    Je denkt te weten.
    Onderscheidend kenmerk van dom volk.

    Het voltooid deelwoord van zeggen is in Nederland gezegd...
    Ik wou je toch nog iets leren, dan brengt dit forum je nog iets bij...
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 26 juni 2018 om 18:25
    Dom volk is het geloof in Ajax te houden met hun nepnieuws. Ze zijn gewoon ijskoud voor het geld. Alle middelen heiligt de doelen bij direktie. En het dom volk waar jij het over had is Ajaxfan die de leugens blijven geloven......over dom gesproken.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    dinsdag 26 juni 2018 om 19:18
    Volgens mij heb jij iets met dom...
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 26 juni 2018 om 19:38
    Ja als ik lees hoe ajaxieden het lulverhaal van Van Der Sar proberen goed te praten ,dat is heeel dom. Dus het domme is bij de Ajaxieden met paplepel ingegoten. Ik hoop dat jullie tot inkeer komen en iets slimmer overkomen.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    dinsdag 26 juni 2018 om 19:46
    We moeten in de leer bij dokter Johnnybabe...

    Dan komt het goed met deze wereld, ik zoeweer het je...
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 26 juni 2018 om 23:18
    Ja volg jij de lezing van Ajax maar dat getuigt jou beknopte inzicht en inleving. Ik heb het met je te doen. Zo dom maak ik zelde iemand mee zoals jij Jozef.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    woensdag 27 juni 2018 om 07:12
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Futre +1498
    maandag 25 juni 2018 om 20:42
    Precies. Met zijn third opinion gelul. Hij wist ook dat ze het bokje zouden zijn indien het voor de rechter zou komen.

    En al die droeftoeters hier die de familie Nouri hebben weggezet als geldwolven geloven alles wat er uit de Ajax propagandamachine komt.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:43
    Ajax heeft zich helemaal niet uitgesproken, dat mag en kan ook helemaal niet. Hier gaan we af op artikeltjes die mensen schrijven die er helemaal niets van af weten, Die hebben dingen gezien van iemand die iets gehoord heeft. Het gaat alleen om persconferenties dan wordt er iets naar buiten gebracht. maar om v/d Sar dan persoonlijk weer aan te pakken slaat ook weer nergens op, want die was op dat moment namelijk niet op het veld.
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:56
    Donder op met je nep vertrouwen in de schijnheiligste club van NL
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 18:05
    Daar ben jij lid van! Dommie.
    Laten we maar stoppen, tegen zoveel stomheid red niemand het.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 18:06]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:50
    Fijn Nederlands ook.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11689
    maandag 25 juni 2018 om 21:34
    Jij kent hem blijkbaar beter dan de meeste hier. Hoe is die als je hem zelf spreekt?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 19:01
    Ben benieuwd wanneer de verontschuldigingen komen van alle Ajax fans die de familie Nouri verweten op geld uit te zijn. Schandalige uitspraken.

    Nouri en familie zijn de echte slachtoffers. Het wordt tijd dat de echte slachtoffers worden geholpen en beschermd.

    Ajax onderkent VOLLEDIGE AANSPRAKELJJKHEID.
    Sta daar nu eens bij stil en de consequenties voor Nouri...De uiteindelijke situatie van Nouri had wellicht voorkomen kunnen worden.

    Ik wil absoluut niet de schuld geven aan iemand, want er worden overal fouten gemaakt.
    Toon verdomme gewoon nederigheid voor dit leed en ellende. That's all.
    Sta dan nu ook achter je club die verantwoordelijkheid neemt voor het leed. Is dit zo moeilijk?
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:01
    Ze zijn ook uit op geld. Niks meer en niks minder.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    Dus ze willen niet de waarheid boven tafel? Ze willen geen gerechtigheid?

    Je reactie is gewoon laag. In jullie zieke kop draait alles om geld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    maandag 25 juni 2018 om 19:05
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:10
    Wat heeft dat hier in godsnaam mee te maken? Het gaat hier om het leven van een jonge knul en zijn nabestaanden die nooit meer hun zoon kunnen zien opgroeien of gelukkig kan zien. Dat je het hier over de "prijzenclub" Ajax hebt laat zien dat je een erg simpele ziel bent.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:25
    Ach Dimitri, er waren hier ook figuren die tegen Ajax ageren, maar dan steeds in termen van beursgenoteerd bedrijf. Totaal irrelevant, maar wel handig : gewoon kappen met lezen als het je irriteert...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:36
    Zou ik inderdaad moeten doen. Probleem is nou eenmaal dat zodra ik iets gelezen heb waar ik het niet mee eens ben ik vaak de drang voel om te reageren.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 22:23
    Ach, zo herkenbaar.... 😉
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 19:13
    Wat zeg ik ziekelijk?
    Sta achter je club en toon nederigheid zoals je club nu doet!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:16
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:47]
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    maandag 25 juni 2018 om 19:40
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:47]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:48
    als jij je ogen eens een keer open doet en niet alleen met je haat tegen PSV bezig zou zijn , zou jij gezien hebben dat ik daar al een paar keer ruzie over gehad heb met zogenaamde PSV supporters
    maar jij bent alleen maar bezig met de prijzenkast van Ajax en je leest alleen maar wat je wilt lezen
    dat je hem terecht wijst daar zul je mij niet over horen , maar de manier waarop slaat echt nergens op
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:17
    Ik reageer op jouw post maar niet alleen op jou. Dat jullie niet het schaamrood op je kaken krijgen van het gefit op elkaar. Ruzie maken en elkaar uitschelden blijkt veel belangrijker dan mededogen, voor de familie Nouri én de club Ajax die laat fouten heeft erkend maar dat toch doet voor lopende camera's. Ik heb een man vol schaamte en verdriet gezien.

    Bijna het enige wat hier gebeurt is zelfingenomen, venijnig en hatelijk gescheld.
    Op anderen afgeven en zelf alleen maar blijk geven van een gebrek aan medemenslijkheid. Schaam jullie diep.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6178
    maandag 25 juni 2018 om 19:18
    Pleur toch op Jakeisback. Respect tonen doe ik wel aan echte Ajacieden en niet aan nitwits zoals jij en David Molenaar. Stelletje droeftoeters.

    Er zijn hier alleen maar verliezers. En wat dan nog wanneer de familie Nouri gecompenseerd wil worden?

    Wanneer jouw kind door een dronken bestuurder wordt dood gereden wil je toch ook genoegdoening? Of dat nu in geld, gevangenisstraf is of op een andere manier. De familie wilde in eerste instantie volgens mij niks meer en niks minder dan dat Ajax zou toegeven dat men niet goed gehandeld heeft. Wanneer je dan in het begin al akkoord gaat met een schadevergoeding, had de waarheid niet meer boven tafel gekomen. Dus niks geldwolven, gewoon mensen die willen dat een werkgever erkent fout te hebben gezeten.

    En het siert Ajax dat ze dat nu ook doen en geen juridische poppenkast optuigen. Nu samen een oplossing bedenken. Wellicht een stichting in de naam van Abdelhak Nouri waar Ajax een bedrag in stort en waar men in gedachte van Nouri kinderen helpt o.i.d.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:23
    Gelukkig staan sommige "supporters" niet symbool voor de daden van de club zelf.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 18:13
    Daden van een club?
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 19:18
    Acties van de club. Wat ze suggereren. Bijvoorbeeld dat de F-side Kluivert letterlijk bedreigt. Als de club hetzelfde zou denken als de supporters dan is er iets mis.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5515
    maandag 25 juni 2018 om 19:42
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:47]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 22:29
    Volg het nieuws droeftoetertje. Vanaf moment had de familienhet over geld. Want hun zoon kan het niet meer binnenbrengen. Over nitwir gesproken. Ik hoef jouw respect niet teletekst Ajacied
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    maandag 25 juni 2018 om 20:07
    Is niks zieks aan, dat is de maatschappij helaas. Ook de familie-Nouri wordt geconfronteerd met behoorlijk oplopende ziektekosten, of denk eens an allerlei soorten wonings-aanpassingen die níet vergoed worden.

    Ik ben zelf mantelzorger, dus ik weet wel waar ik het over heb als ik zeg 'Uitzonderlijke kosten'.

    De familie-Nouri kijkt ongeveer 50-60 jaar tegen deze kosten aan, in tegenstelling tot mij bv, mijn ouweheer zal niet zo'n lange levensverwachting hebben als een jonge Appie Nouri. Maar dat je dat wel even meeneemt in je achterhoofd.

    Het is niet zozeer dat die mensen op geld uit zijn, die mensen krijgen ook enorme rekeningen op de mat voor de verzorging van Appie. Die kosten moeten gewoon gedekt worden, de familie moet al genoeg doorstaan, financiéle stress is wel het laatste wat je ze wilt aandoen nu.

    En mbt 'de waarheid boven tafel', Ja, klinkt heel goed, en moralistisch, maar zal Nouri daar ooit weer beter van worden? NEE. Is dát dan prioriteit nu? NEE, het is prioriteit dat Nouri, en zijn familie nu zo goed mogelijk 'schadeloos gesteld worden'.

    En ja, vervelend genoeg komt dat vooral op GELD aan...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 22:31
    Ajax heeft vanaf het eerste moment al.gezegd ALLE medische kosten voor Abdelhak Nouri op zich te nemen. Dus.... de familie wil geld voor zichzelf. Want Nouri zijn zorgkosten worden al gedekt door Ajax.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    maandag 25 juni 2018 om 20:19
    Wat een naar ventje ben je toch, jouw intenties zoals nu zijn nooit zuiver!
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 18:09
    Dat wil iedereen Jaja, de waarheid.Dat is het belangrijkste. Hou op met dat goedkope gelul over geld. Dat is helemaal niet aan de orde in deze trieste gebeurtenis.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +830
    maandag 25 juni 2018 om 19:24
    Want dat weet jij achterlijke gedachtengang domme aaname
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:54
    Ja en Ajax wilde niet van zijn centjes af en dus hebben ze lopen draaien en liegen. Nu het net zich sluit halen ze bakzeil. Zieke zooi daar.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 18:19
    Lees is wat er staat, Dit soort zaken worden gewoon onderzocht. We hebben Ajax nooit een mededeling horen geven. Dat mogen ze ook niet zolang het onder de onderzoekers ligt. Nu is er duidelijkheid en geeft Ajax een persconferentie. Allemaal heel normaal! Hoe dom kunnen mensen zijn om nu v/d Sar de schuld te gaan geven. Sar is alleen de boodschapper, heeft geen medische opleiding en nog belangrijker, hij stond ten tijde van het trieste gebeuren niet eens op het veld. Denk is na voor je wat schrijft en zet die haat is opzij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 20:22
    Het is eens ipv is.
    Verder heeft Ajax steeds ontkent schuld te hebben. Nu roepen dat er door nieuwe feiten een ander inzicht is, is ook onzin aldus de advocaat van de familie. Die heeft er geen baat bij om dat te roepen als het niet waar is. Ze hebben nu immers wat ze willen.
    Dus zet je gekleurde bril af en kijk naar de feiten. Dat doe ik ook en dat heeft niets met haat te maken. Die heb ik namelijk niet.
    En vd Sar vertegenwoordigd Ajax en is vanuit zijn functie verantwoordelijk. Daar hoeft hij geen arts voor te zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 21:01
    OK Sar verantwoordelijk is wat anders dan schuldig. zijn schuld?
    Ontkent schuld te hebben?
    Is er schuld, of is Ajax aansprakelijk?
    Met je gekleurde haatbril.
    We weten nog niets alleen dat Ajax aansprakelijk is.
    Dat is jouw baas ook als er iets op de werkvloer gebeurd. Maar of je baas dan schuldig is?
    En dat lees is wat er staat, was met opzet. Voor de roeptoeters.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 21:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 22:16
    Schuld in juridische zin. We weten nog niets? Blijkbaar genoeg anders had Ajax nu niet ineens wel toegegeven dat ze aansprakelijk zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 22:24
    Ja maar dat is wat anders, je blijft het maar over schuld hebben. Ajax is aansprakelijk, maar hoe wil je verwoorden op wat voor manier iemand hier schuldig aan is. Dan ga je een kant van moord of doodslag op. En dat is natuurlijk en godzijdank niet aan de orde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 22:27
    Ik heb 1x het woord schuld gebruikt en daarna uitgelegd hoe ik dat bedoelde. Uiteraard heeft niemand dit gewild.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 22:30
    Ik hoop voor niemand dat er schuldigen zullen zijn, het is zo al horror genoeg, fijne avond verder.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2372
    maandag 25 juni 2018 om 20:16
    Ze zijn op zoek naar duidelijkheid. Dat kan soms lang duren voordat dit er is. Heel kort door de bocht ieder bedrijf, club, vereniging zal pas iets doen als er duidelijkheid is. Ook David Molenaar zal pas verantwoordelijkheid nemen als blijkt dat een vervelende situatie zijn schuld is.
    Vind ik leuk
    slechtekont +3576
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    Ongelooflijk trieste opmerking weer dit. Ga aub ergens anders sensatie zoeken.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:14
    Dr aansprakelijkheid duurde wel lang he? Als ze er onder uit konden komen deden ze dat anders duurt dit niet zo lang.
    Vind ik leuk
    pico323 +5164
    maandag 25 juni 2018 om 19:37
    triest deze reactie. maar je naam doet alle eer aan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 22:38
    Totaal niet triest. Maar de realiteit. Moeilijk voor je he?
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 18:21
    Verdiep je is in de zaak, voor je stomme dingen schrijft.
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    maandag 25 juni 2018 om 19:16
    Niet alleen Ajax fans, maar een heel stel 'no-no's' die de familie verweten van inhaligheid. Die losers zouden nu zo groot moeten zijn om hun fout toe te geven en te leren niet te oordelen zonder alle informatie te kennen. Laat ze maar in stront zakken die tokkies.
    Vind ik leuk
    Bobbi4 +300
    maandag 25 juni 2018 om 19:19
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6178
    maandag 25 juni 2018 om 19:24
    In de doofpot stoppen? Ten eerste is het ontzettend veel jaar geleden gebeurd. PSV is in gesprek gegaan met de slachtoffers en tussen hen is opgelost wat opgelost kon worden. De feiten zelf waren verjaard, zodat justitie weinig kon doen.

    En jij begint te wijzen naar Eindhoven, terwijl dit volgens mij gewoon over Ajax gaat. Loser. Mooi dat Ajax verantwoordelijkheid neemt. Wellicht wat laat. En nu hopen dat ze het goed oplossen. Maar daar gaan we maar even van uit.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:28
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    maandag 25 juni 2018 om 19:32
    Weet niet waar jij het over hebt, bijna alle Ajacieden hier leefde juist met de familie mee. Lul normaal en laat je haat richting Ajacieden lekker achterwege.
    Vind ik leuk
    13 +8958
    maandag 25 juni 2018 om 21:33
    Ik heb hier best wel heel wat reacties gelezen van Ajacieden die fam. Nouri als geldwolven wegzetten. Kan zijn dat moderator ingegrepen heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:09
    Ten eerste is de familie wel uit op een schadevergoeding (terecht overigens) maar de vraag is tot hoever gaan ze door. Er is inmiddels 3 miljoen geboden (10 jaar verlenging contract)

    Ten tweede: de situatie van Nouri met of zonder juiste behandeling zullen we nooit kunnen bepalen.

    Ten derde: Ajax neemt toch de verantwoording. Gaan met de familie om tafel om tot een oplossing te komen en zetten een programma op om toekomstige incidenten te voorkomen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:09
    Heb jij de volledige 8:23 minuten gezien? Ik wel. En ik zag een man die alle tekenen van een diepe schaamte vertoonde.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    maandag 25 juni 2018 om 20:20
    JAJA, ik wil alleen maar zeggen dat ik hoop dat het bij jullie nooit zal gebeuren. Maar hou op met je commentaar.
    Er zijn inderdaad alleen maar verliezers, geen behoefte om commentaren te lezen van mensen die er net als ik het fijne niet van weten.
    Vind ik leuk
    Iggy +3006
    maandag 25 juni 2018 om 21:07
    Aldus een zwaar geobsedeerde huichelaar pur sang!
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:45
    Aansprakelijk wil niet zeggen dat je ergens schuldig aan bent volgens mij.
    Vind ik leuk
    tannat +6302
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    klasse?
    Veel te laat. pas nadat duidelijk wordt dat ze niet anders kunnen
    Vind ik leuk
    pietprecies +2397
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    Grappig dat VP mijn reactie verwijderde maar al die gore uitlok reacties laat staan. Toppie VP, neem nog meer stagiairs aan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:55]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    dinsdag 26 juni 2018 om 00:12
    Trek het je niet aan, sommige VP redactie leden hebben een persoonlijke voorkeur. Zou er niet wakker van gaan liggen tekent alleen maar hun bekrompenheid.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:49
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:24]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Beetje normaal doen snap dat je hevige emoties heb nu maar dit slaat nergens op...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:54
    Stop eens met die rare uitspraken, het is al erg genoeg dat een 20 jarige Nouri toen dit opliep , toon hier respect voor !
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 18:54
    Typisch....geen toeval hoe een Ajax fan weer reageert.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    maandag 25 juni 2018 om 19:00
    Typisch?
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 19:06
    Ja hoor, spreek mij maar aan ipv je mede fans met schandelijke opmerkingen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    maandag 25 juni 2018 om 20:53
    Kom op man, je weet zelf dat het niet persoonlijk is en dat ik misschien nog wel meer een hekel heb aan mijn mede 'fans' die zo reageren...
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    maandag 25 juni 2018 om 19:05
    Geen toeval hoe een PSV fan dit weer uitlegt..
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:41
    Euh jaja... Waarom doe je dit nou?

    Waarom spreek je Brabo Pacte ook niet even aan?

    Dat is een 'weer' PSV fan...

    Beetje zieken kan ik wel waarderen...

    Hier even niet.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 22:33
    Ik ziek hier niet!
    Vind ik leuk
    Iggy +3006
    maandag 25 juni 2018 om 21:11
    Ach meiske toch!
    Vind ik leuk
    Sanuk +2493
    maandag 25 juni 2018 om 19:05
    Al die VP ajax fans, die de familie van Nouri hebben neergezet als geldwolven, die moeten zich schamen en dat was een heel groot deel van alle reacties hier.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 19:08
    Ze gaan doodleuk door...
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 22:27
    Je zoekt het randje hier wel op hé?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 22:34
    Kijk hierboven eens hoeveel reacties zijn verwijderd.
    Er stonden schandalige reacties.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    dinsdag 26 juni 2018 om 07:32
    De loopjongetjes van VP hebben het nog niet helemaal door. Er wordt op een valse manier reacties uitgelokt. De manier waarop gereageerd wordt is niet altijd oké, maar de manier waarop uitgelokt wordt is vals en achterbaks.

    Als aanleiding weg genomen wordt, dan voorkom je foute, maar logische reacties. Ik heb ze trouwens vanaf reactie nummer één bijgehouden. Het viel reuze mee.

    Maar als je iets niet wilt als VP, dan moet je de etterende bron wegnemen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:09
    Onzin, niemand wist het fijne er van! Vooral psv fans maakt zulke opmerkingen. Zolang wij niks weten kunnen we niet oordelen. Nu heeft een persconferentie duidelijkheid gegeven
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6178
    maandag 25 juni 2018 om 19:26
    Nou.... er is flink geoordeeld hoor. Ook zonder kennis van zaken. En dat waren zeker niet alleen PSV supporters. Beetje jammer. Ook Ajacieden hadden hun mening over de familie Nouri al snel klaar...
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 19:49
    Die zijn er. Wat mij vooral bij leef is de hartverwarmende acties van heel veel Ajax supporters richting familie, het zich vol respect uiten jegens elkaar van zowel de familie als Ajax, dat Ajax de titel talent van het jaar naar Nouri gaat vernoemen en dat vd Sar weken terug gewoon met warme woorden sprak over Nouri toen dit bekend werd gemaakt en bovendien in het bijzijn van de familie.

    Er wordt hier een sfeer geschetst die totaal niet met de werkelijkheid strookt.

    Ik heb trouwens nog nooit een dokter horen uitleggen wat hij zoal verkeerd deed in een behandeling? Kent hier iemand wel zo'n witte raaf?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:06
    juist Jozef , Ajax neemt nu verantwoordelijkheid en dat is top
    ook voor de familie Nouri is dit geweldig al krijgen ze daarmee hun zoon niet terug
    ik geloof niet dat die dokter onzorgvuldig heeft gehandeld , en ik vind het ook een schande dat er hier mensen zijn die naar de dokter wensen
    misschien had ie achteraf anders moeten handelen , maar dat is achteraf praten
    ik weet zeker dat ie naar eer en geweten heeft gehandeld
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:36
    Mooi dat je dit zegt, het siert je!


    Voor mezelf weet ik dat de dag nog moet komen dt ik totaal geen fouten maak...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:43
    natuurlijk Jozef , en voor mij geldt hetzelfde
    misschien dat die sukkeltjes die nu met een beschuldigend vingertje naar de clubarts wijzen daar ook over na kunnen denken
    zo'n dokter moet in een split-second beslissen wat ie moet doen , ga er maar eens aan staan
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 22:38
    Ook ik heb hierboven geschreven dat fouten menselijk zijn.
    En het siert Ajax nu dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. Het had alleen wel veel eerder mogen gebeuren, het is bijna een vol jaar geleden.
    Deze.ajax reactie helpt de familie Nouri in het verwerkingsproces.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:51
    De dokter zou echt wel naar eer en geweten hebben gehandeld.
    Toch blijft de vraag wat als hij direct gestart was met reanimeren. Waarom zo lang wachten met de kennis die hij op dat moment had. Voor mijn gevoel zijn dat grove fouten die een hele hoop leed hebben veroorzaakt dat misschien met juist handelen verkomen had kunnen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:40
    ja oke , maar ik heb gehoord dat Nouri nog hartslag had en dat je dan niet hoeft te reanimeren , maar helemaal zeker weet ik het niet
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1028
    maandag 25 juni 2018 om 19:28
    Bullshit D.A.F. dit was overduidelijk voor iedereen die zich een beetje in verdiept heeft. Net zoals het nu overduidelijk dat het Ajax bestuur, nu er een rechtszaak dreigt en ze van hun advocaten te horen heeft gekregen dat ze die gaan verliezen opeens een geweten toont.

    Het is gewoon een incompetente hypocriete bende.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    maandag 25 juni 2018 om 18:58
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    Iggy +3006
    maandag 25 juni 2018 om 21:09
    Ach, mevrouw vindt het ook weer nodig om in deze weer een duit in het zakje te doen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    beetje laat he..
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    maandag 25 juni 2018 om 19:00
    Beetje makkelijk deze reactie, duimpjes scoren over een tragedie
    Vind ik leuk
    woensdag 27 juni 2018 om 11:31
    Sneu dat JIJ deze situatie associeert met "duimpjes scoren"
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    woensdag 27 juni 2018 om 12:48
    Ben je er ook weer eens....
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:11
    Het is niet laat. Ajax heeft gezegd dat ze de aansprakelijkheid op zich zouden nemen als het bleek dat het ook echt een fout was van Ajax. Dat is nu dus bekend geworden en daarom nemen ze nu dus ook de aansprakelijkheid op zich.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:46
    Klasse ?

    Dat beursgenoteerde bedrijf zag geen enkele mogelijkheid meer om onder de aansprakelijkheid uit te komen.
    Een gedeelte van die bankboekjes verwijten de familie Nouri misbruik te maken van de situatie terwijl Ajax weigerde verantwoording te nemen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6031
    maandag 25 juni 2018 om 18:51
    Dus jij hebt bij dit proces gezeten? Jij hebt alle dossiers in handen? Zoniet, kan je hier niet over oordelen, simpelweg omdat je de juiste informatie niet in handen hebt.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 18:55
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6031
    maandag 25 juni 2018 om 18:57
    Nee,daarom oordeel ik ook niet slimpie.Nog 1 die t licht uitgevonden heeft.Wat denk je hoelang zo'n proces duurt voordat je de juiste diagnose hebt?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:00
    Veels te lang in ieder geval, slimpie.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6031
    maandag 25 juni 2018 om 19:04
    Oh, jij weet hoe dit soort zaken werken? Leg t ff aan iedereen uit dan hier op VP! We zijn zeer benieuwd hoe zo'n zaak werkt!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:10
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    3 minuten.

    De rest van de tijd is uitzoeken hoe je er zo goedkoop mogelijk van af komt. Laat de familie er maar voor opdraaien. Kil, koud bedrijf
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 19:06
    Jij hebt je oordeel in no time.

    Dat is altijd dom.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:00
    Blijkbaar heb ik vanaf dag een voldoende gehad aan het bekijken van de beelden. De eerste de beste EHBO'er had er beter van afgebracht.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 19:04
    Mensen als jij denken het altijd direct te weten.
    Dan krijg je wel eens gelijk, maar net zo vaak niet. Het zegt eigenlijk meer iets over jou en dat bedoel ik bepaald niet positief, Brabo...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6031
    maandag 25 juni 2018 om 19:09
    Inderdaad,als je vanaf TV beelden commentaar wilt geven, kan ik zo iemand toch niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:20
    Familie Nouri is vanalles verweten waarvan geldwolven nog het meest vriendelijke was. Nauwelijks Ajacieden die het voor de familie opnamen.

    Wat direct weten aangaat, heel snel was bekend dat de hersenen van Nouri blijvende schade opgelopen hadden door zuurstofgebrek. Er had meteen gereanimeerd moeten worden, de AED lag bij zijn voeten en was niet eens aangesloten.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 19:22
    Jij kent natuurlijk alle feiten...
    En dat er bij onze mooie voetbalclub ook idioten rondlopen zal ik niet ontkennen. Helaas heb je die overal. Hoe groter een club, des te groter die groep. Dat is logisch.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +810
    maandag 25 juni 2018 om 20:32
    Haha VP serieus? En DEZE reactie verwijderen jullie? Ik zie hier mensen schelden met de ergste ziektes en een sukkel of eikel of iets verwijderen? Zeker psv-er? :p
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +810
    maandag 25 juni 2018 om 19:16
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:26]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:36
    Hoezo genereus bod?
    De familie Nouri moet naar de rechter voordat dat bedrijf in beweging komt.
    Ajax is verantwoordelijk voor het welzijn van Nouri.
    Dit zijn niet zomaar foutjes het is gewoon belachelijk zoals die artsen met Nouri omgesprongen zijn.

    Het achter gesloten deuren niet tot overeenstemming kunnen komen met de familie Nouri is typerend voor het amateurisme van de leiding van dat bedrijf.
    Dat de klantenkaarthouders de familie Nouri voor van alles en nog wat uitmaken is absurd en in lijn met de naam kil en koud wat het bedrijf al jaren, terecht, heeft.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 18:56
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:27]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:06
    Ja en na een jaar erachter komen dat het niet genoeg was.
    Alle voorstellen waren om zo goedkoop mogelijk weg te komen.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 19:11
    Moet jij straks eens kijken hoe de schikking eruit gaat zien.

    Wederom zul je erachter komen dat je hier weer eens kakelt als een kip zonder kop.
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    maandag 25 juni 2018 om 20:29
    Seniele oude gek is het 😂
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    maandag 25 juni 2018 om 21:25
    En jij hebt alle kennis in pacht, hoe kom je aan al jouw kennis dat je het zo goed weet.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 22:01
    Is niet veel kennis voor nodig. Nouri was in coma door zuurstofgebrek. De AED lag na 10 minuten nog steeds bij Nouri aan zijn voeten en was niet aangesloten.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36086
    maandag 25 juni 2018 om 18:56
    Heel veel Ajax fans verwijten de familie Nouri om hebberigheid / bewust op geld uit.
    Maar zie...Ajax treft blaam en was nalatig.
    Ga daar eens diep en lang bij stilstaan. Dit had voorkomen kunnen worden!!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 19:11
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:27]
    Vind ik leuk
    Johan_D +3280
    maandag 25 juni 2018 om 19:13
    Wat wil je nu bereiken jaja_psv ?

    Lekker lopen uitdagen en zuigen je doet fucking niet anders hier.

    Zodra er een woord Ajax verschijnt op vp kruip je onder je steen vandaan ...
    Vind ik leuk
    pico323 +5164
    maandag 25 juni 2018 om 20:48
    die jajapsv is al de hele tijd bezig om te zeiken op alles wat met Ajax te maken heeft. Wat een triest figuur ben jij joh
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 19:28
    Heel veel Ajax fans...

    Manmanman toch. Dat is hetzelfde als wanneer ik zeg dat heel veel PSV-ers net zo dom zijn als Brabo Pacte. Dat zou niet eerlijk zijn naar jou en andere en soms zelfs sympathieke Brabanders...
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    maandag 25 juni 2018 om 20:30
    Eikel..ajax is nergens voor veroordeelt hoor. Goed bezig jaja had je anders ingeachat
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 18:57
    Reactie verwijderd VP

    Verwijder dan ook die valse uitlokker.

    Bah.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    bits +5110
    maandag 25 juni 2018 om 18:45
    Ajax erkent aansprakelijkheid. Ze zijn dus zeker verantwoordelijk en dat zeggen ze zelf ook. Ik ben benieuwd wat al die malloten hier op VP te zeggen hebben die hier die familie alleen maar zwart hebben lopen maken.
    Vind ik leuk
    Sytz +2767
    maandag 25 juni 2018 om 18:48
    Ik denk dat Ajax niet aansprakelijk is dàt het gebeurde, wel voor de behandeling.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:50]
    Vind ik leuk
    bits +5110
    maandag 25 juni 2018 om 18:50
    Ah dat las ik niet uit je reactie. Was zo te zien niet de enige.
    Vind ik leuk
    Sytz +2767
    maandag 25 juni 2018 om 19:10
    Snap ik, mijn fout!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 18:57
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +810
    maandag 25 juni 2018 om 20:34
    Wie hebben die familie zwart proberen te maken dan? Ajax heeft ze 10 jaar doorbetalen van t salaris, plus levenslange verzorging in een van de betere prive-klinieken en een tribune met zijn naam. De familie heeft t afgeslagen. Is hun goed recht. Nu dat ajax verantwoordelijkheid neemt ben ik heel benieuwd.
    Vind ik leuk
    mexicano +620
    maandag 25 juni 2018 om 18:45
    Ajax is niet verantwoordelijk voor het feit dat hij in elkaar zakte, maar wel voor het slechte handelen daarna. Wat dus tot die zware hersenschade heeft geleid.
    Vind ik leuk
    Sytz +2767
    maandag 25 juni 2018 om 18:48
    Daar doelde ik ook op, mogelijk niet goed uit gelegd.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:54
    Heftig man.. Pfff, teer zieltje
    Vind ik leuk
    plein19 +1265
    maandag 25 juni 2018 om 19:00
    Het gaat ook alleen over de behandeling
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    maandag 25 juni 2018 om 19:18
    en gelijk heb je met deze uitleg
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:20
    Het is personeel dus ben je als club helaas aansprakelijke voor al dat soort dingen, het draagt je naam hoe triest ook. Dat het nooit de bedoeling is geweest lijkt me duidelijk, een groots talent hadden ze toch echt graag gehouden! De emotie die van der sar toonde met de tekst en uitleg, diep respect! Klote situatie met alleen verliezers!
    Vind ik leuk
    Bontscoach +148
    maandag 25 juni 2018 om 20:22
    Het is uiteindelijk een puur financiële kwestie. Menselijkerwijs gezien wil iedereen wel verantwoordelijkheid nemen, al lijkt dat hier wat misplaatst.

    Het gaat om een ziekte, die natuurlijk niet aan Ajax valt toe te rekenen. Of de spoedhulp helemaal goed is uitgevoerd is ook lastig te beoordelen, want wat mag je verwachten van een sportverzorger?

    Ik vind het wat misleidend dat Vd Sar nu doet alsof met wat extra opleiding alle mogelijke calamiteiten wel goed kunnen worden opgepakt. Volgende keer is het een hersenbloeding of zeldzame ziekte. Je kan onmogelijk overal op voorbereid zijn.

    De verzekeraar zal zijn berekeningen hebben gemaakt en ze zullen hebben geconcludeerd dat de schade binnen de perken blijft.

    Als Appie komt te overlijden, is de schade sowieso laag.

    Hoe dan ook wel prettig dat de zaak uit de pers is.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    dinsdag 26 juni 2018 om 23:14
    Nee klopt, Ajax heeft geen schuld aan de gang van zaken omdat de Oostenrijkse broeders de zaak overnamen(verplicht overigens volgens Europese wetgeving) alleen is Ajax als werkgever verantwoordelijk voor de gang van zaken net zo goed als bij een normale werkgever.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11243
    maandag 25 juni 2018 om 18:39
    Volstrekt logisch, kunnen geen kant op want alles staat op video
    Nu de arts nog aanpakken die fout op fout heeft gestapeld

    Alleen jammer dat Ajax er een jaar over gedaan heeft om te erkennen wat al vrijwel direct uit de beelden duidelijk was: Er is meer dan 10 minuten gewacht met reanimeren

    Kan bijna niet anders dan dat Ajax nu met deze arts breekt, ze hebben hem lang genoeg de hand boven het hoofd gehouden
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:44]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    Pas bij third opinion kregen ze te horen over de aansprakelijkheid., mensen die hier conclusies trekken op basis van video's zijn sowieso niet serieus te nemen
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11243
    maandag 25 juni 2018 om 18:46
    De arts legt Nouri, die een hartstilstand heeft 10 minuten op zijn zij.
    Terwijl er gereanimeerd had moeten worden vanaf het aller eerste moment.
    De video levert daardoor al het bewijs dat je nodig hebt om de conclusie te kunnen trekken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:05]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:47
    Op basis van een video, en je verwacht niet dat dat al door alle specialisten is gezien op dezelfde avond. Daarom duurt het dus een jaar voordat ze er inmiddels uit zijn.. Als dat zo duidelijk was had dat direct al zo geweest. Dat je er vermoedens bij hebt oké maar oordelen op alleen een video van afstand nee.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:48
    Heb je uberhaupt die persco gevolgd? Uit second opinion bleek dat Nouri nog een hartslag had, hij had een hartslagmeter om. Dit bedoel ik dus met praten vanaf de zijlijn.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:55
    Hoe weet je dat Ruud 40, was je erbij? Als er geen hartslag was hadden ze wel gereanimeerd, dus het kan niet anders dan dat er een hartslag was. Een hartritmestoornis kun je alleen aan een monitor herkennen en aan de beelde kun je niets, maar dan ook niets zien omdat je er niet uit kunt opmaken hoe Nouri er op dat moment bij ligt en wat er aan de hand is. Dom speculeren en danken dat je van de beelden iets kunt opmaken is gewoon dom. De kennis die er is komt uit verslaglegging van alle artsen die op dat moment met Nouri bezig waren. Het spijt me dat ik het zeg: maar hoe onnozel kunnen mensen zijn om via beelden te beoordelen hoe iemand z'n medicinale situatie is?
    Vind ik leuk
    HanV +3427
    maandag 25 juni 2018 om 19:11
    Als je de verklaring leest dan staat er eigenlijk dat er uit de verklaring van de familie nieuwe informatie is gekomen die nog niet bij de club bekend was. Er staat niet wat die informatie is, maar door de beelden aan cardiologen te laten zien is de club van mening veranderd. Als je het zo leest dan had de club dat niet eerder laten doen door cardiologen.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1028
    maandag 25 juni 2018 om 19:31
    Onzin. Ze hebben van hun advocaten gehoord dat ze de rechtszaak waarschijnlijk zouden verliezen, wat natuurlijk een PR-drama zou zijn.

    Dus dan maar toegeven. Ze wisten dit vanaf dag 1, zijn hier vanaf dag 1 niet transparant over geweest, en hadden het liefst alles in de doofpot gehouden.
    Vind ik leuk
    Basik013 +237
    maandag 25 juni 2018 om 19:55
    Ach flikker tog op man, stelletje conspiracy theoristen hier zeg, ow ik weet het zo goed hoe het daadwerkelijk is gebeurd blablabla ... bah!
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +810
    maandag 25 juni 2018 om 20:47
    Zowiezo Ajaxdegrootste, mensen hier trekken graag allerlei conclusies. Er zijn waarschijnlijk een heleboel factoren waar wij niks van weten en nooit zullen weten ook dus elke conclusie hier is gebaseerd op halve waarheden.
    Vind ik leuk
    Ale +3614
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    Denk dat de arts al genoeg gestaft is he.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:04
    Hoezo hebben ze die kwakzalver nog op de loonlijst.
    Da minde ni.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 18:40
    Netjes.

    Nu is de vraag, hoe lang was dit al duidelijk en komt dit statement niet veel te laat?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:41
    Edwin zegt net dat ze het een paar weken geleden gehoord hebben
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    Dat heb ik niet meegekregen, in het verre buitenland, vandaar ook mijn vraag. Thanks.

    In dat geval eerlijk en duidelijk. Hoe pijnlijk ook.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 18:56
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:02
    Gek genoeg, en dat vind jij misschien moeilijk om te doen, maar als je feitelijk kijkt kun je geen aansprakelijkheid op je nemen als de info van de specialisten is dat er goed is gehandeld.

    Pas in de THIRD opinion is duidelijk geworden dat die specialisten ernaast zaten.

    Ajax verantwoordelijk stellen voor de fout van specialisten in de SECOND opinion lijkt me niet reëel.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:08
    Je kan zoveel opinions als ge wilt aanvragen het heeft veel veels te lang geduurd en er is niet adequaat gehandeld door de zg medische specialisten op het veld . SCHANDELIJK.

    Zijn geen woorden voor.
    Sterkte familie Nouri.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:15
    Je hebt het hier over twee verschillende dingen. Met alle respect, maar probeer even zonder emotie naar de feiten te kijken.

    Dat de familie Nouri voorop staat en alle steun verdient is evident. Dat zijn de enige slachtoffers in dit alles.

    Je kunt echter slechts oordelen op de informatie die je krijgt van de mensen die ervoor hebben gestudeerd. Reageren op onderbuiken kunnen wik wel doen, maar een club in dit geval niet.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:19
    Reageren zonder emotie ik GVD geen robot vriend. Ajax heeft helaas veels te laat gehandeld snapte.

    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:25
    Geen discussie mogelijk dus. Dank en succes.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:27
    Dan weet je niet hoe dat gaat hoeveel pionnen instanties het af moet gaan. Hoelang de onderzoeken duren. Welkom in Nederland, dit is nog vrij snel, je hoor vaker van onderzoeken die jaren duren en waar soms de echte waarheid neit boven tafel komt.. Lang heeft het geduurd maar de waarheid moet wel echt en te onderbouwen zijn! Dat kan nu.. Klaar
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:24
    Dat jij uit een ei komt en alles op basis van 1 video weet prima maar hou je koest in deze trieste situatie. Meerdere mensen, specialisten enz zijn er dus na veelvuldig onderzoek pas achter dat er anders gehandeld moet worden. Of hadden ze jou moeten bellen voor jou specialistische mening?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:40
    @ktje
    Heb je gebrabbel niet gelezen. Uit een ei right, houdoe.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:03
    Is alleen de waarheid ook jij komt uit een eitje haha
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:13
    Hij, en ook 2cents hebben gewoon gelijk. Je bent totaal niet ontvankelijk voor argumenten. Dan krijg je dat mensen vervelende dingen tegen je gaan zeggen. Bovendien worden je argumenten en je boosheid niet groter ingeschat als je er telkens gvd bijzet.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 20:36
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:39]
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:54
    Dat laatste heb ik niet gezegd.

    Als zelf benoemd niet-specialist vind ik het wel grappig dat je wel kunt oordelen dat de arts te laat in actie kwam...

    En schuld erkent iedereen meestal pas als men daar helemaal van overtuigd is. Logisch, zeker in zulk soort zaken...

    NB. Echt jammer dat je reactie verwijderd is.

    Zelden gezien dat iemands domheid in een enkele reactie zo schrijnend blootgelegd werd.

    De stagiairs moeten nog veel leren...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 07:44]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +810
    maandag 25 juni 2018 om 20:54
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:39]
    Vind ik leuk
    035 +3631
    maandag 25 juni 2018 om 18:40
    Ok, duidelijk nu dus
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:40
    Katjiiing
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:41
    ??
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:46
    ??
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    maandag 25 juni 2018 om 18:40
    Live te volgen op youtube
    https://www.youtube.com/watch?v=TbFanleCvoI
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12862
    maandag 25 juni 2018 om 18:41
    Vreselijk nieuws om te horen, maar fijn dat er nu wel duidelijkheid over is. Niet dat het Nouri nu nog helpt, maar misschien wat zorgen minder voor de familie. Al zal dat moeilijk zijn gezien de situatie.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:55
    Vreselijk..... Alweer?
    Vind ik leuk
    Thilo +2848
    maandag 25 juni 2018 om 18:41
    Hopelijk kunnen ze het nu netjes afhandelen met de familie.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    maandag 25 juni 2018 om 18:42
    Keurig. Heeft wat lang geduurd maar prima
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 18:57
    Keurig, prima nee. Gvd jaar na dato schandelijk.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    Onderzoeken duren altijd lang, Nouri heeft zelf ook een risico genomen ik wil de hele tijd al weten of die arts of zijn medespelers het wisten?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:12
    Ajax heeft matige medische adviseurs in dienst vriend, helaas.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 19:17
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:20
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 19:23
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 21:03
    Dat kun je helemaal niet beoordelen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3227
    maandag 25 juni 2018 om 18:42
    Nouri haal je er niet mee terug maar je voorkomt dat behalve de advocaten er alleen maar verliezers komen.
    Vind ik leuk
    Tienus +964
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    Wat een club. Proberen een jaar lang om er onder uit te komen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:08]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:45
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    Tienus +964
    maandag 25 juni 2018 om 18:49
    Een jaar lang iedere aansprakelijkheid weigeren. Ze moeten zich kapot schamen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:51
    Duidelijk dus niet de persco geluisterd. Ik zet hem hier maar ook even neer voor je:

    Ze hebben een second opinion aangevraagd, daarbij is gekeken naar de hartslagmeter die Nouri om had en dergelijke en daaruit was de conclusie dat Ajax niet aansprakelijk was.

    Daarna heeft Ajax een third opinion aangevraagd en daaruit bleek wel aansprakelijkheid die ze nu erkennen.
    Vind ik leuk
    Tienus +964
    maandag 25 juni 2018 om 18:53
    https://nos.nl/l/2234996
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:54
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    Tienus +964
    maandag 25 juni 2018 om 19:21
    Heb het redelijk gevolgd. Lees ff het persbericht van de fam. Nouri. Daarin staat het tegenover gestelde.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3227
    maandag 25 juni 2018 om 20:17
    Redelijk gevolgd maar met een halfoor geluisterd. Het gaat hier om een miljoenenclaim en dan is het niet meer dan logisch dat er onderzoek gedaan wordt.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:50
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:33]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    Zal tijd worden!
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    Goede zaak, lijkt me ook niet makkelijk om die verklaring te moeten voorlezen, want alle emoties komen weer terug.

    Appie een contract voor het leven en een stichting oprichten die het gedachtegoed van Appie hoog houdt!
    Vind ik leuk
    Blindsy +7744
    maandag 25 juni 2018 om 19:00
    Foebele, je hebt een groot hart, en kunt dan soms, bij het willen maken van een punt, ietwat doorslaan.
    De afgelopen dagen zag ik meerdere reacties van je langskomen aangaande Appie, en ik zal vast wel weer mensen over mij heen krijgen, maar dat puntje wilde ik toch een keertje maken.

    'Het gedachtegoed van Appie'? Serieus? Het is diep triest wat er is gebeurd, ook ik heb vreselijk met het jochie en zijn dierbaren meegeleefd.. maar maak nou van een volksjochie uit een eenvoudig gezin, geen Nobelprijswinnaar van de Sociale Wetenschap... of een Lifestyle guru of Motivation speaker..Gewoon een simpel joch met een vrolijk karakter en grote glimlach... als mens en als voetballer zéér gemist. Maar Het Gedachtegoed? Nu sla je echt enorm door.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 19:06
    Hij is in de war met Johan Cruijff, de toekomst vernoemen of een tribune en een jaarlijks evenement moet idd genoeg zijn
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:08
    Ik ben totaal niet in de war, denk eerder dat jullie het niet zien.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:08
    Je kent onze Appie duidelijk niet, geeft verder niks, maar ik overdrijf niet, jij ontbeert gewoon het inzicht om in te zien wie deze jongen was en wat hij deed.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 25 juni 2018 om 19:14
    Ik weet wie hij was, een lief, zorgzaam altijd vrolijk een dolletje beleefd maar toch dichtbij. Een zonnetje als het regent een lach en als het moet ook een traan! Maar hoe in Gods naam draag je zijn gedachten goed uit? Daar is hij nog iets te jong voor maar leg je nader uit
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:18
    Je bent nooit ergens te jong of te oud voor, dat is puur jouw belevenis, omdat jij het niet kon zouden anderen dat ook niet kunnen.

    Appie was een goed mens die veel deed en betekende voor zijn directe omgeving, hij vertolkte een sociale functie binnen zijn gemeenschap, zowel zijn buurt als de club Ajax.

    Je onderschat echt hoe sporters of andere bekenden met een positief voorbeeld een goede bijdrage aan de maatschappij kunnen geven, meer dan dat Wilders en andere debielen mensen tegen elkaar op kunnen zetten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7744
    maandag 25 juni 2018 om 19:40
    Ik ken genoeg andere voetballers om te weten dat je zulke dingen gewoon niet kúnt zeggen over iemand, daar heb ook jij gewoon niet genoeg kennis voor, al zou je het graag willen, en doe je daarom maar net alsof. Alsof je z'n broer bent en hem 24/7 hebt gevolgd. Nogmaals, je slaat volledig door.
    Gelukkig is daar DeanJayden, superlatieven te over, maar met dezelfde kritische vraag.
    Verder laat ik het hierbij, hopelijk kun je het allemaal straks weer een beetje een plaats geven en doorgaan met je eigen leven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    Quareck +6254
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    Verstandig.. hier redden ze in elk geval de naam mee! Wat dit voor uitkomst gaat geven vwb betalingen en zo is af te wachten.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:11
    Ik geloof niet dat er hier gehandeld wordt om de naam te redden. Er wordt hier gewoon gedaan wat er moet gedaan worden.
    Vind ik leuk
    VanGoal +449
    maandag 25 juni 2018 om 18:43
    Zeer goed dat Ajax dit toegeeft. Ben benieuwd of ze hierin een keuze hebben gehad of dat het juridisch het juiste was om te doen.

    In het eerste geval complimenten. Steun die familie maar, die hebben het zwaar te verduren gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    Netjes Ajax, ik denk dat het statment niet te laat is, het is belangrijker voor de Familie Nouri dat Ajax de aansprakelijkheid erkent. Nu er financieel uitkomen met de familie Nouri maar dat lijkt me nu niet meer moeilijk nu Ajax de aansprakelijkheid heeft erkent.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    Netjes van ajax. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik denk dat een rechter dezelfde beslissing zou nemen. Werkgeversaansprakelijkheid reikt behoorlijk ver. Toch fijn dat dit opgelost is voor betrokkenen en ook ajax zelf. Nu kan iedereen weer vooruit kijken!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:15
    Zeer goed,.. netjes,.. dat Ajax dit toegeeft. Manoman SCHANDELIJK een jaar na dato werkelijk.

    Geen woorden voor,.. zeer goed netjes flikker toch op!
    Vind ik leuk
    035 +3631
    maandag 25 juni 2018 om 19:46
    Jij komt een beetje negatief over.
    Vind ik leuk
    Sossa030 +206
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    Waar zijn al die mensen die mij tegenspraken toen ik zei dat ajax verantwoordelijk is!!!! Waar?!!!! Duss ik had wel gelijk dat ajax aansprakelijk is voor de situatie van nouri
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4986
    maandag 25 juni 2018 om 18:49
    Gefeliciteerd dan bij deze
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:53
    Ja je had gelijk maar je hebt pas gelijk als alles duidelijk is en dus is onderzocht! Nu het duidelijk is lijkt het me niet nodig om je gelijk even te halen met deze diep trieste bedoeling! Accepteer en klaar
    Vind ik leuk
    Sossa030 +206
    dinsdag 26 juni 2018 om 01:43
    Niks onderzoek, zelfs een kleuter kan aan basis van de videobeelden zien dat er niet goed gehandeld is!!! Het gaat erom dat iedereen ajax loopt te verdediger terwijl het allemaal zo duidelijk is! Is gewoon triest dat dit na een jaar door ajax word erkend! En voor alle duidelijkheid ben ajacied in hart en nieren! En heb al kaartjes gekocht voor de voorronde cl en de volgende ronde mocht ajax die halen!
    Vind ik leuk
    Ennou +64
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    Trieste zaak. Ajax toch verantwoordelijk, ernstig. En ook meteen duidelijk voor de mensen die al meteen begonnen te roepen dat de familie er een slaatje uit wilde slaan. Daar geloofde ik al meteen niks van. Sterkte familie Nouri.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    Eindelijk komt de waarheid eruit , klasse dat men het erkend maar had het eerder naar buiten gebracht dat had een hoop ellende kunnen besparen !
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:58
    Hopelijk komt er nu snel een einde aan dit alles !
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    Pimman +1418
    maandag 25 juni 2018 om 18:44
    Aha oke onverwachts...ben benieuwd hoe dit verder gaat.. klinkt sowieso oprecht van de Ajax-leiding.
    Vind ik leuk
    Redouan +288
    maandag 25 juni 2018 om 18:45
    Is voor ajax en nouri allemaal heel triest, ben blij dat ook dit afgesloten kan worden nu... maar toch gaat er door me heen.. wat is er veranderd dat Ajax dit nu wel kan toegeven...
    Vind ik leuk
    Darter 876 +258
    maandag 25 juni 2018 om 18:47
    Ze hebben een third opinion gevraagd en daaruit bleek dat het de fout is van de dokter ter plaatse..
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:47
    Ze hebben een second opinion aangevraagd, daarbij is gekeken naar de hartslagmeter die Nouri om had en dergelijke en daaruit was de conclusie dat Ajax niet aansprakelijk was.

    Daarna heeft Ajax een third opinion aangevraagd en daaruit bleek wel aansprakelijkheid die ze nu erkennen.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    maandag 25 juni 2018 om 18:50
    Na die ene claim van de familie van Nouri heeft Ajax zelf een third opinion aangevraagd waarna ze tot deze conclusie zijn gekomen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:56
    Dat zij nu met de financiële afhandeling kunnen overgaan met behulp van de verzekering waar zij voor verzekerd zijn !
    Vind ik leuk
    Sanuk +2493
    maandag 25 juni 2018 om 19:41
    Als je te hard rijd betaald een verzekering niet uit, wat denk je dat die verzekering nu doet?
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:48
    Eerst moeten onderzoeken dat uitwijzen voordat men met een statement kan komen en wat jij schrijft gaat bij een medische afloop niet op !
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4200
    maandag 25 juni 2018 om 18:46
    Beter laat dan nooit, maar dit verdient niet de schoonheidsprijs.
    Ook de knvb greep niet in en waagde er niet eens een onderzoek aan.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:51
    Nee, gelukkig niet . Willen ze Ajax dan ook terug zetten Jupiler leage wegens achterhouden van informatie daar waagt de KNVB zich niet meer aan.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    maandag 25 juni 2018 om 18:46
    Heel sterk van Ajax om die third opinion zelf aan te vragen om de conclusie te herzien. Blijven volhouden aan de eerdere standpunten had alleen maar verliezers opgeleverd. Hopelijk kan alles op een zachtere manier verder.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk
    Sanuk +2493
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Hadden toch geen keus meer.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    maandag 25 juni 2018 om 19:17
    Onder het tappijt vegen zachter. Liever niet het is 2018.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    maandag 25 juni 2018 om 18:48
    Als je ontdekt dat je zelf niet adequaat hebt gehandeld, is dit de enige juiste actie; openheid en eerlijkheid.

    Wat een ongekende klote situatie en wat ongekend pijnlijk voor de familie om te beseffen dat de gevolgen van wat er destijds gebeurde wellicht minder groot hadden kunnen (!!) zijn.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 25 juni 2018 om 18:55
    In het bedrijfsleven zijn bestuurders voor minder op straat gezet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    maandag 25 juni 2018 om 19:00
    In het bedrijfsleven wordt informatie als deze onder het tapijt geschoven.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:03
    Dan zou ik graag een vergelijkbaar gevalletje genoemd willen zien, bizz....

    Deze is wel heel makkelijk. Sowieso ken ik geen gevallen waar artsen zonder druk ruiterlijk toegeven fout te zijn geweest. Dat alleen al.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 25 juni 2018 om 20:42
    Neem nu een controversieel dossier als gaswinning. Experts spreken elkaar tegen maar de regering neemt toch een besluit.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    maandag 25 juni 2018 om 20:59
    Sorry, ik zie de gelijkenis niet eigenlijk, maar ik denk dat ik je wel begrijp hoor...

    Persoonlijk vind ik het altijd vreemd dat een minister of een directeur opstapt door fouten die ze niet zelf maakten. Als je er vanuit gaat dat elk mens dagelijks fouten maakt is dat nog vreemder..
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 25 juni 2018 om 21:14
    Dat is het lot als je eind verantwoordelijk bent. Kans dat vd Sar zelf opstapt is nihil. De rvc zal over zijn toekomst moeten buigen. Ook dat zie ik niet gebeuren. Dus zal vd Sar blijven zitten.
    Hoop dat Ajax met een nette voorstel komt. Streep onder de zaak en focus op het voetbal.



    Vind ik leuk
    Budazonen +248
    maandag 25 juni 2018 om 18:48
    Petje af toch? Vraag me nu af wat er gaat gebeuren? Appie een contract geven levenslang ofzo
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +343
    maandag 25 juni 2018 om 18:48
    Groots van Ajax en Van der Sar!!
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1155
    maandag 25 juni 2018 om 18:56
    Ga toch weg man niks groots aan als je geen kant meer op kan.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:57
    Ajax heeft zelf de third opinion aangevraagd, dorpsgek. Je doet je naam eer aan.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:26
    Ja om alsnog proberen er onderuit te komen.
    Vind ik leuk
    Peany +419
    maandag 25 juni 2018 om 18:48
    Chique, eerst een jaar keihard ontkennen en dan hiermee komen.

    Wat een warm clubje toch!

    Chapeau Ajax!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:51
    Ze hebben het na een second en third opinion pas definitief een paar weken geleden gehoord... Niet praten als je niks weet...
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1455
    maandag 25 juni 2018 om 19:02
    Omdat de andere tegen de mening van de club was. Als je echt een gentleman club was met het beste voor de speler waar zoiets mee is gebeurd zeg je meteen alles is onze schuld en niet een jaar later en meerdere onderzoeken in de hoop dat er iets anders uit kwam en een rechtszaak op hun pad kwam. Gewoon zwak en hun haggie proberen te redden. Is niks netjes en chapeau aan.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:07
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1455
    maandag 25 juni 2018 om 19:11
    Hoezo ben ik idioot? Beetje kleinzielig om zo erin te gaan he.. praten als grote mensen is moeilijk voor de ajacieden hier. Omdat iedereen kon zien wat er gebeurde en gewoon kon zien wat er fout ging en dat ligt echt bij de club en dat zei onderzoek 1 en 2 ook. Maar nu de rechtszaak op de loer ligt hebben ze maar snel hun fout toegegeven. Gewoon bah.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:18
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1455
    maandag 25 juni 2018 om 19:34
    Ah gossie heb ik een pijnlijke snaar geraakt? Je reageert niet eens inhoudelijk.. wie is hier de idioot dan.. blijkbaar jij
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:21
    Onderzoek 1 en 2 zeiden dat dus blijkbaar niet. Dat was precies het probleem.

    Pas het derde onderzoek zei dit. Dat is te laat en dat is zeer pijnlijk, maar aan wie ligt dat precies?
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1455
    maandag 25 juni 2018 om 19:36
    Onderzoek 1 en 2 zeiden dat wel maar wilden even goed niks verantwoorden en nu gebruiken ze onderzoek 3 en de aankomende rechtszaak hebben ze maar de verantwoording en aansprakelijkheid opgenomen om nog meer gezichtsverlies te voorkomen.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:39
    Misschien kun je de persconferentie even terugkijken. Je bent niet goed geïnformeerd.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:30
    Ajax had lak aan opinie 1 en 2
    Familie Nouri moest eerst een advocaat inschakelen voordat dat beursgenoteerde bedrijf in beweging kwam.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 20:33
    Ook jij begrijpt de feiten blijkbaar niet. Opinie 1 en 2 die Ajax bekend waren via specialisten spraken namelijk van het tegendeel wat opinie 3 wel stelde: namelijk aansprakelijkheid van de club/arts.
    Vind ik leuk
    R94 +1061
    maandag 25 juni 2018 om 19:17
    Als ze volgens jou niet aansprakelijk zijn, waarom ben ik dan aan het reageren op een bericht waarin toch duidelijk naar voren komt dat ze aansprakelijk zijn?
    Vind ik leuk
    Peany +419
    maandag 25 juni 2018 om 19:28
    En hoe verklaar je dan dat ze nu de volledige aansprakelijkheid nemen?
    Vind ik leuk
    Tienus +964
    maandag 25 juni 2018 om 18:51
    Idd. Schandalig zoals ze met de fam. van Nouri om gegaan zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Ik word zo moe van dat volk die niet de persco volgt, maar wel hier hun gal komen spuwen.
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    maandag 25 juni 2018 om 18:55
    Lekker laten lullen.man...ook van die gassies die je hier nooit ziet..
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:50
    Iedereen weet hoe geliefd Nouri was bij Ajax. Als dit eerder duidelijk was geweest had Ajax hier zeker eerder het “ boete kleed” aangetrokken. Iedereen die Van der Sar ziet weet genoeg,
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:33
    duidelijk?

    De familie Nouri had een advocaat nodig om het bij Ajax duidelijk te krijgen. Ajax duidelijk te weinig en te laat. Amateurs.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 25 juni 2018 om 18:50
    Lulhannes die vd Sar. De fam heeft henel en aarde moeten bewegen om Ajax zo ver te krijgen. De tegenwerking heeft de club beschadigd. De incompetentie van Edwin druipt er vanaf. En die arts blijft gewoon zijn werk doen terwijl hij eigenlijk voor de tuchtcollege moet verschijnen. Uitschrijven BIG register en nooit meer een patient aanraken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:14
    Beetje simpel gedacht, je beseft niet dat van der Sar directeur is van een beursgenoteerd bedrijf? Iets simpels als een transfer bekendmaken is al een hele operatie ivm de invloed op de beurs als iets voortijdig uitlekt, dus er spelen heel veel redenen mee die jij en ik niet weten waardoor Ajax niet zomaar direct alle verantwoording op zich kon nemen.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:24
    Kijk even de persconferentie terug.

    Jij stelt een eigen zaak te hebben. Als iemand jou uit hoofde van je zaak iets verwijt en jij laat dat onderzoeken door een specialist, vertrouw je dan op het oordeel van die specialist? Of ga je tegen dat oordeel in en beken je aansprakelijkheid ondanks dat je dat volgens de specialist niet hebt?

    En probeer dit nu eens te overdenken zonder de kennis die hier achteraf beschikbaar is.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 25 juni 2018 om 19:31
    Dat weet ik ook wel maar ergens had vd Sar een streep moeten trekken. Het moment dat de familie de media ging op zoeken. Een daadkrachtige bestuurder doet dat. En ja het gaat om geld maar ook om de voetballer en mens Nouri. Ajax is fin in staat om de fam te compenseren. En dat moeten ze ook maar snel doen.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:36
    Ajax heeft in het persoonlijke contact altijd een goed band met de familie gehad en gehouden. Dit was, helaas, de zakelijke kant en dat staat daar los van.

    Vandaar ook dat Ajax de familie ook bereid kon vinden een prijs naar Nouri te vernoemen en hen deze ook persoonlijk kon laten uitreiken.

    Als de familie klaar was met dat deel van Ajax, de mensen en dus de vereniging, dan had men dat nooit toegestaan en waren ze ook nooit langsgekomen daarvoor.

    Dít was een juridisch iets wat Ajax ook belangrijk vond, de zoektocht naar de schuldvraag.

    Dan kun je op persoonlijke titel heel veel op je nemen, maar als directeur niet zeggen dat je aansprakelijk bent terwijl de ingeschakelde specialisten juist zeggen van niet.

    Blijkbaar kunnen jij en vele anderen dat moeilijk scheiden. Zelfs de familie Nouri lijkt dat te kunnen scheiden.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 25 juni 2018 om 19:41
    Zelfs ajax adept en advocaat Keje Molenaar vond maanden geleden al dat de club aansprakelijkheid moest erkennen.

    Besturen is ook verantwoordelijkheid nemen. Ook al gaat dit tegen de adviezen van de experts in.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    maandag 25 juni 2018 om 19:43
    Dat is natuurlijk onzin en dat moet jij als ondernemer toch kunnen snappen.

    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    maandag 25 juni 2018 om 20:27
    Ook Keje Molenaar zei daar duidelijk bij dat je als organisatie nooit zomaar aansprakelijkheid moet erkennen.

    Aansprakelijkheid erken je als je specialisten zeggen dat je aansprakelijk bent in deze. Ieder die hier anders stelt heeft nul verstand van zaken of zoekt voornamelijk weer is een stok om mee te slaan.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +652
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Wat ik nu denk is, als iemand op z’n werk instort, is de schade hiervan dan de schuld van de werkgever?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:35
    Als je hem na het weekend pas opraapt wel
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23662
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Zat er aan te komen. Wel mooi dat het eindelijk wordt toe gegeven...
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Dit heeft te lang geduurd natuurlijk. Goed dat de club nu eindelijk een keer verantwoordelijkheid neemt.
    Vind ik leuk
    klick +598
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Eindelijk. Mooie reactie en hopelijk nu snel afgehandeld
    Vind ik leuk
    Jur74 +6819
    maandag 25 juni 2018 om 18:53
    Wat een ongelofelijke domme reacties hier van velen.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    maandag 25 juni 2018 om 18:55
    Veel te laat,maar beter laat dan nooit!! Voor het eerst dat vd Sar goed overkomt,al is dat van ondergeschikt belang.
    Maar wat nu met de medische staf die in Oostenrijk zulke fatale missers gemaakt heeft????
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    Missers? 1 fatale misser en dat is niet de AED gebruiken terwijl dit nodig was.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2493
    maandag 25 juni 2018 om 19:46
    Oooh, maar EEN fatale misser, gewoon doorgaan met die medische staf.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:48
    Hoeveel missers heeft je eigen huisarts al gemaakt?
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    maandag 25 juni 2018 om 22:18
    Zo,jij bent soepel....benieuwd hoe je zou reageren als het een gezinslid van jou overkwam!!!!! En het is niet 1 misser,het is de gehele situatie helemaal verkeedrd beoordelen!!! Een serie missers dus!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 22:26
    Mijn familie is voldoende overkomen in het ziekenhuis
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:22
    Sorry daarvoor maat!
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 14:36
    none taken ;)
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1155
    maandag 25 juni 2018 om 18:55
    Ik riep dit een tijd geleden al hier en toen werd ik uitgemaakt voor alles en nog wat. Door alles wat Amsterdams is. Dus bij deze....IK ZEI HET TOCH!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    maandag 25 juni 2018 om 19:01
    Alles wat jij zei zonder kennis van de specialisten te hebben, was stupide.
    Zelfs nu je gelijk willen halen is stupide.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1155
    maandag 25 juni 2018 om 21:04
    Zonder kennis? Die specialisten hebben gelijk na deze verschrikkelijke gebeurtenis al verklaard dat de medische staf niet goed gehandeld heeft. Was al lang en breed bekend. Ajax is schuldig aan de situatie waar Nouri zich in bevind. En hebben dit een jaar lang keihard genegeerd. En nu kunnen ze geen kant meer op en gaat van de sar krokodillentranen huilen.

    Deal ermee zou ik zeggen, het zal je algemeen directeur maar wezen, bah.

    Hier lees maar eens goed, of is de familie Nouri nu opeens de dader?

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2217605/advocaat-familie-nouri-nieuwe-info-van-der-sar-is-onzin
    Vind ik leuk
    haarlemx +409
    maandag 25 juni 2018 om 18:56
    Laat of niet, meerdere opties of niet; Ajax komt met EEN statement en dat is een goede zaak. Dit had juridisch jaren kunnen duren, dus daar doet Ajax goed aan. Nu komt schade vergoeding kijken en gaat iedereen weer koffiedik kijken. Hopelijk doet Nouri's familie dat niet en komt het tot goede orde. Noch Ajax noch de familie moet voor meer dan reëel staan en zonder het gerechtshof tot overeenstemming komen.
    Vind ik leuk
    Makis +1011
    maandag 25 juni 2018 om 18:56
    Wat een reacties zeg
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:57
    Mensen maken fouten lijkt mij en neem aan dat die dokter op dat moment gedaan heeft wat het beste leek vind het daarom wel verassend deze persconferentie maar wel goed vsn ajax
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:39
    Goed van Ajax?
    Na een jaar en onder druk van rechtzaak gewoon erkennen dat je als club er een zooitje van gemaakt hebt?
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:59
    Ja goed van ajax want een menselijk lichaam heb je nooit 100% vat op en die dokter doet wat hij op het heetst van de strijd denkt dat op dat moment het beste is... En toch neemt ajax volledige schuld... Dus volledig zooitje van maken is vanaf een afstand makkelijk zeggen. Plus het feit dat het waarschijnlijk beter met hem was afgelopen als hij een andere behandeling had gekregen.. Waarschijnlijk dus niet zeker
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    Toerie +298
    maandag 25 juni 2018 om 19:01
    Lees ik hier nu echt reacties die spreken van een 'groots' en 'fantastisch' optreden van Ajax en Van der Sar? Zijn die mensen echt achterlijk ofzo?
    Vind ik leuk
    Muscles +389
    maandag 25 juni 2018 om 19:01
    Dit toont grote klasse en een voorbeeld waar alle clubs hun voordeel kunnen en moeten doen. De ethische kogel is uit de kerk. Nu kan echte verwerking plaats vinden bij alle betrokkenen. Zowel de familie Nouri als de verzorgers en Ajax. Diep respect🎩
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1028
    maandag 25 juni 2018 om 19:23
    Nee, klasse zou zijn als ze er niet een jaar en een dreiging van een rechtszaak voor nodig zou zijn om aansprakelijkheid te erkennen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:08
    Wettelijk ligt dat niet zo simpel.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:43
    Clubs voordeel mee doen?
    Dit zou in west-europa geen enkele club overkomen zijn.

    Zou dit dan een voetbalclub wel overkomen zijn dan hadden ze dit achter gesloten deuren opgelost.

    Dit is niet alleen amateuristisch maar ook onnozel handelen.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1155
    maandag 25 juni 2018 om 21:08
    Hahahaha het is 1 groot poppenkast over de rug van iemand die nooit meer normaal zal zijn. Goor en vies spel van dat smerige clubje daarzo. Hypocriete bende, en al die zogenaamde fans die nu opperen dat het een groots optreden is moeten nooit meer zo hypocriet lopen janken over Nouri. Je zal der maar een seizoenkaart hebben met zo Algemeen directeur. Manmanman... hier de familie Nouri heeft er ook de buik vol van..

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2217605/advocaat-familie-nouri-nieuwe-info-van-der-sar-is-onzin
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 22:26
    Fijn dat je zo meeleeft.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:01
    Als PSV supporter kan ik hier alleen maar respect voor hebben. Je denkt misschien dat dit lang geduurd heeft, maar wettelijk liggen dit soort zaken heel ingewikkeld. Alsnog is dit redelijk snel "opgelost". Chapeau voor de mensen binnen Ajax die dit hebben besloten. Op dit vlak in ieder geval wat meer rust binnen de club.
    #RESPECT
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:02
    Over deze zaak mag je een mening hebben. Maar elkaar voor van alles uit maken is niet echt gepast.
    Vind ik leuk
    Gerro +5453
    maandag 25 juni 2018 om 19:03
    Dat Ajax nu pas zijn verantwoordelijkheid neemt en waarop velen kritiek hebben dit zal denk ik ook te maken hebben met de aansprakelijkheidsverzekering die moet gaan uitkeren en die nemen nooit op voorhand de schuld op zich tot het tegendeel bewezen is, helaas maar waar en alles waar het weer om draait is geld. Helaas ook alleen maar verliezers in deze.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:06
    Sowieso is Ajax een beursgenoteerd bedrijf dus werkt het allemaal wat anders. En ja, zaken als de verzekering spelen ook een rol in het feit dat het allemaal heel juridisch wordt.

    Ik heb altijd vertrouwen gehouden dat ze er samen uit zouden komen, zeker toen ik zijn broer en vader op de toekomst zag tijdens de uitreiking van de prijs die naar hem vernoemd was voor talent van de toekomst, als de familie en de club in een gevecht hadden gezeten hadden ze nooit gekomen!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:40
    Dit klopt voor de volle 100 % wat jij schrijft ! Hopelijk l ezen die onruststokers dit ook !
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:04
    Respect voor Edwin, die moet in zijn rol toch wel steeds de moeilijke zaken op zich nemen.

    Ben blij dat Ajax en Nouri in harmonie vooruit gaan en ga er ook vanuit dat alles zo goed mogelijk opgelost wordt en de familie Nouri nog lang bij Ajax betrokken zal blijven, dat kan ook niet anders nu Ajax aansprakelijkheid erkent heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:04
    Nu het te heet word onder hun voeten komen ze met dit beetje laat he ,en de supporters het maar voet praten.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 19:06
    VP het wordt tijd voor IP bans voor dit soort losers!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:59
    Als club ben je als Ajax verantwoordelijk dat een jonge knul de rest van zijn leven als kasplantje mag doorbrengen.
    De familie dwingen een advocaat in te schakelen en ook nog de zaak in de openbaarheid moeten brengen voordat er ook maar enige beweging in de zaak komt.
    De klantenkaarthouders mogen de familie vrij voor geldwolven uitmaken er is geen Ajacied te bekennen welke het voor pappa Nouri opneemt. Wanneer er commentaar op deze misselijkmakende handelswijze komt hebben altijd nog een Foebele, vragen om IP-bans.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    maandag 25 juni 2018 om 21:07
    Zoals al de hele dag lul je slap uit je nek.
    Vind ik leuk
    cheeks +3009
    maandag 25 juni 2018 om 19:05
    Ajax kon ook niet anders. Iedereen zag dat er verkeerd en te laat gehandeld was. Maar oh wat een aanfluiting hoe vd Sar zich presenteerd, zo stuntelig. Maar ook goed om te zien dat vd Sar zijn emoties laat zien.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:14
    Je bedoelt krokodillen tranen
    Vind ik leuk
    renemar +467
    maandag 25 juni 2018 om 19:05
    Dat AJAX volledige aansprakelijkheid erkent betekent natuurlijk niet dat de club schuldig is. Blijkbaar hebben de medici niet goed gehandeld. Medici in dienst van AJAX (en Werder Bremen). Ik denk dat AJAX voor de artsen die bij de club in dienst zijn gaat staan.
    Vraag me af hoe een en ander afgewikkeld zou worden als Appie ergens anders had gewerkt. In de bouw, op kantoor, waar dan ook en bij welke baas dan ook. Weet iemand daar meer over?
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    maandag 25 juni 2018 om 19:09
    Uitstekend.
    Ik heb in andere woorden hetzelfde gepost.
    Hopelijk ziet en leest men dit.
    Klasse
    Vind ik leuk
    Sanuk +2493
    maandag 25 juni 2018 om 19:49
    misschien wil werder bremen ook wel 10 miljoen bijleggen.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    maandag 25 juni 2018 om 19:54
    Bremen heeft part nog deel aan het verhaal maar de Oostenrijkse broeders die met de AED op het veld kwamen kun je wel aanspreken.
    Vind ik leuk
    renemar +467
    maandag 25 juni 2018 om 20:48
    Ik heb de artsen van Bremen ook bij de situatie gezien. Niet dat daar een verantwoordelijkheid ligt maar ze werkten wel samen.
    Vind ik leuk
    renemar +467
    maandag 25 juni 2018 om 20:49
    waarom geen 100 miljoen?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    maandag 25 juni 2018 om 19:05
    Omdat Nouri hartproblemen had en dit niet aan anderen meedeelde is een schuldige aanwijzen moeilijk maar dat er niet adequaat is gehandeld staat buiten kijf of Ajax hier debet aan is geen idee maar dat men de schuld op zich neemt siert Ajax alleen moet Ajax van de Sar per direct ontslaan met dat gelieg. V/d Sar heeft het hele jaar allerlei dingen geroepen die dus gelogen waren tegen wellicht beter weten in en voor dergelijke mensen zou geen plaats moeten zijn binnen een club als Ajax!
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    maandag 25 juni 2018 om 19:08
    Uitstekend.
    Hiermee bescherm je je werknemers/ artsen En je komt de familie volledig tegemoet.
    Sar, ik had het niet zo met je maar.je verdient alle respect en waardering.
    Klasse
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    maandag 25 juni 2018 om 19:50
    V/d Sar verdient respect en waardering, op basis van een jaar lang liegen en bedriegen?
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    maandag 25 juni 2018 om 20:38
    Jij noemt het liegen en bedriegen.
    Jij alleen.
    Medici dachten en denken er anders over. Eindeloze discussie en jij weet het het beste?
    Hij MOET een bepaalde weg bewandelen en heeft dat gedaan.
    Sar was en is slechts uitvoerder.
    Ik denk, net als jij slechts denkt, dat Sar en Ajax voor Nouri hebben gestreden en d verzekeraar overstag is.
    Bang voor hun naam. Een slechte naam krijgen is zo gebeurd. een goede naam krijgen en behouden is veel lastiger!
    Vind ik leuk
    cornelisse +157
    maandag 25 juni 2018 om 19:08
    Er valt Ajax niets te verwijten de beandeling had alleen met een snellere inzet van AED beter gekund. Ajax neemt nu zijn verantwoordelijkheid. Niks mis mee toch. Het is al erg genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:10
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    maandag 25 juni 2018 om 19:10
    En na vandaag laten rusten.
    Dit is beter voor de familie.
    Iksta er heeeel ver vandaan maar raak.toch ook.geemotioneerd
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:12
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    Bas49 +16
    maandag 25 juni 2018 om 19:14
    Het is zonder meer een heel trieste vaststelling van het gegeven dat bij anders ingrijpen de situatie van Nouri misschien minder ernstig zou zijn geweest.
    Een indrukwekkende persconferentie van de kant van het bestuur van Ajax en een onderstreping van de kwaliteiten van Edwin en zijn medebestuurders. Mijn respect hadden ze, hebben ze en houden ze..
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:15
    Oké koppen rollen en wel nu!
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    maandag 25 juni 2018 om 19:16
    Dit verhaal kent geen winnaard alleen verliezers. Netjes dat Ajax nu alsnog de verantwoordelijkheid neemt.Jammer dat het eerst tot een soap is moeten komen, Ajax had gelijk de verantwoording hiervoor moeten nemen dan had het gewoon netjes opgelost geworden.nu blijft er door veel mallootten een situatie over waar men met stront blijft gooien terwijl men allen vol begrip achter deze jongen en zijn familie had moeten staan. Ik heb geen begrip voor mensen die naar de familie wijzen , gelukkig zijn dit maar enkele hersenloze idioten.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:17
    de aansprakelijkheid is puur juridisch natuurlijk maar vind het vooral vingerwijzend overkomen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    maandag 25 juni 2018 om 19:19
    Van der Sar heeft snel en gehandeld nu is gebleken dat Ajax toch aansprakelijk is. In een zaak met alleen verliezers kan hij niets anders doen. Wat een drama pfff
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:05
    Snel handelen?
    Pas in beweging nadat de advocaat van de familie Nouri naar buiten kwam.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    maandag 25 juni 2018 om 21:34
    Snel in de zin van toen duidelijk werd waar de aansprakelijkheid ligt. Toen pakte Ajax wel snel de verantwoordelijkheid.
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:48
    Nee Ajax pakte gedwongen en pas op het allerlaatste moment de verantwoordelijkheid.
    Vandaag was de laatste dag om het verweerschrift bij de KNVB in te dienen. Ajax had geen enkele andere mogelijkheid meer om de zaak nog maar 1 dag langer te rekken.
    Vind ik leuk
    De Hout +1292
    maandag 25 juni 2018 om 19:19
    Ze gaan goed door het stof bij ajax...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:20
    Slik, snik.
    Alleen maar verliezers.
    Zo sneu voor die jongen, zijn familie, ons aller Ajax en alle liefhebbers.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1155
    maandag 25 juni 2018 om 23:18
    Sneu voor Ajax? Leven die ook een leven als een kasplantje dan? Pfffff
    Vind ik leuk
    woensdag 27 juni 2018 om 08:44
    Nee.
    Vind ik leuk
    cornelisse +157
    maandag 25 juni 2018 om 19:22
    Hoe snel was dokter erbij en begon reanimatie, natuurlijk alles kan beter maar als mijn zoon dit op de lokale club overkomt wil ik niet aan denken. Groots van Ajax naast het contract voor het leven dat ze hem al hadden gegeven.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1028
    maandag 25 juni 2018 om 19:22
    Jammer dat er de dreiging van een rechtzaak voor nodig was om het bestuur van Ajax eerlijk te laten zijn.

    Er is natuurlijk helemaal geen sprake van 'nieuwe inzichten', er is sprake van een dreiging van een rechtszaak, en daardoor vind men opeens nog ergens een geweten.

    Hypocriet. Warme club my ass.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    JoeyC +925
    maandag 25 juni 2018 om 19:24
    Goed dat Ajax de volledige verantwoordelijkheid neemt. Dit gaat ze natuurlijk wel veel kosten. Niet alleen financieel, maar ook een flinke deuk in het imago van de club.
    Het pluspunt is dat Ajax hier waarschijnlijk wel leerling uit gaat trekken nu het ze veel gaat kosten. Appie was niet de eerste voetballer bij Ajax met hartproblemen waarover gezwegen werd (al dan niet op wens van de voetballer zelf). Hopelijk is het leed van de familie Nouri de redding voor eventuele anderen. Iets wat de familie zelf ook belangrijk vind. Dat zo’n grote fouten in de toekomst niet meer gemaakt worden.
    Vind ik leuk
    John040 +1274
    maandag 25 juni 2018 om 19:26
    Nu het niet meer met fooitje kan afgedaan en met veel modder gooien naar de familie bekennen ze wwaarder gestoord dan Van Der Sar en co. Dit was al lang bekend bij de direktie bahbah den. Als je dit nu nog deftig noemt ben je niet beter dan de geldwolven van Ajax. Van der Sar is een harteloze geldwolf die totaal geen menselijke trekjes heeft een ijskoude geldwolf bahbah wat is dit een min achtige persoon.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7744
    maandag 25 juni 2018 om 19:31
    Ongelooflijk dat we zelfs op zo'n waardeloos onderwerp nog vanuit een zekere Ajax-haat hier droevige opmerkingen kunnen maken.
    Vind ik leuk
    035 +3631
    maandag 25 juni 2018 om 20:05
    Soms is de haat groter dan de reaiteitszin helaas.
    Vind ik leuk
    cornelisse +157
    maandag 25 juni 2018 om 19:33
    Ken je Edwin? Denk het niet anders lul je niet zo verschrikkelijk dom. Juist een menselijke emotionele man die erkend dat dit trieste verhaal alleen maar verliezers kent
    Vind ik leuk
    pitboss +231
    maandag 25 juni 2018 om 19:34
    Mij bekruipt het gevoel dat de emotie bij van de Sar minder bij de familie Nouri ligt, maar meer bij van de Sar zelf. Sorry.
    Vind ik leuk
    Peany +419
    maandag 25 juni 2018 om 19:35
    Te laat je verlies genomen Ajax, met die statent geef je vrijspel op de kermis voor elke willekeurige letselschade advocaat.
    Vind ik leuk
    pitboss +231
    maandag 25 juni 2018 om 19:39
    Onduidelijk verhaal van van de Sar. De third opinion na 1 jaar is veel te laat. De letselschade advocaat riep het al gelijk. Ajax had de informatie niet. Lijkt mij dat de familie en de advocaat eventuele nieuwe info gelijk gedeeld hebben met Ajax. Daar heeft toch niet zoveel tijd tussen hoeven zitten. Ik denk niet dat Ajax dit gedaan heeft vanuit financiele overwegingen. Maar mogelijk om de dokter die naar eer en geweten heeft gehandeld, niet af te vallen. Sorry van de Sar, dit heb je niet goed opgepakt. Je kunt toch niet blijven zitten na zoiets? Dit is erger dan een paar jaar geen kampioen worden. Als je nu blijft zitten doe je dit alleen voor jezelf.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +446
    maandag 25 juni 2018 om 19:49
    Onoverkomelijk maar ook netjes.
    Vind ik leuk
    iceman +1472
    maandag 25 juni 2018 om 19:53
    Volgens mij zag heel Nederland op de beelden wat er mis ging. Ajax hield een jaar vol dat ze niet aansprakelijk waren. Nu het van der Sar te heet onder de voeten word door alle kritiek van de buitenwereld, schuift hij dit af op anderen. Trieste club.
    Vind ik leuk
    SimonSays +4630
    maandag 25 juni 2018 om 19:57
    Fijn dat de familie Nouri alsnog krijgen waar ze al die tijd op uit waren: erkenning dat de fout bij Ajax lag.

    Sterk dat ze niet zomaar akkoord gaan met wat centen en daarmee nooit de schuldbekentenis van Ajax hadden gekregen. Ik hoop dat ze er nu samen uit gaan komen. Natuurlijk is de familie Nouri hier de grootste verliezer in deze zaak, dat is absoluut niet moeilijk te begrijpen als je ook maar een paar werkende hersencellen hebt.

    En je ziet wel weer wie hier de Ajaxratjes zijn zonder werkende hersencellen, aan al die verwijderde reacties. Ze zitten er weer allemaal bij, beschamend gewoon. Als ik voor Ajax was had ik me flink boos gemaakt om die nepsupporters, die de familie Nouri al die tijd als geldwolven neergezet hebben en in wiens ogen Ajax nooit iets fout kan doen. Ziekelijke lui!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:00
    Triest allemaal! Wat ik me wel afvraag....wat heeft Ajax gedaan sinds t gebeurd is voor de familie? Misschien dat t al eerder gemeld is of ergens is terug te vinden, geen tijd en zin om alles te lezen, maar misschien dat iemand hier t weet!? Ik denk dan aan bijv tegemoet komen in kosten van aanpassen woning, kosten van zorg en hulpverlening enz. Geloof best dat t lang duurt hoe eea gegaan is, maar de familie tegenmoet komen zodat ze daar in elk geval geen zorgen meer om hebben lijkt me niet meer dan logisch voor een club als Ajax
    Vind ik leuk
    Tfoe +647
    maandag 25 juni 2018 om 20:06
    Hij word verzorgt op locatie,en dat heeft de familie niets gekost.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:26
    Duidelijk, dank je!
    Vind ik leuk
    Tfoe +647
    maandag 25 juni 2018 om 20:04
    Het is normaal dat Dit soort zaken lang in beslag nemen.
    Dat betreurt vd Sar ook ten zeerste..
    Maar dat is in het bureaucratische Nederland nu eenmaal zo.
    Zoveel belanghebbenden met hun visie.
    Met de tranen in de ogen heeft hij dit aangegeven.
    Drie second opinions verder komt dit eruit.
    En zal er verder gesproken worden in het belang van de familie Nouri.,voor Nouri.
    Sommigen hier blijven maar doorhakken en zal niets nooit goed genoeg zijn.
    En dat is het ook niet,We krijgen er Nouri niet mee terug.
    Na zo een zware attack op het veld had hij waarschijnlijk niet meer op top niveau kunnen spelen maar was hij er misschien wel beter aan toe geweest.
    Het is zoals het is....Nu telt alleen de nasleep ,het financiële aspect.De verzorging van Nouri voorop.
    De mensen op dit forum zouden eens moeten ophouden met het zwartkijken.
    Het doet iedereen bij Ajax vreselijk zeer ,en er word nergens zomaar overheen gestapt,pogingen gedaan om geld uit te sparen,of wat dan ook ik hier allemaal lees.
    Sommigen blijven maar doorhakken.
    Leef jezelf eens in.Kijk die persconferentie nog eens...voordat je nog iets roept.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:05
    Het is echt verschrikkelijk voor Nouri, toch grote klasse van Ajax om toe te geven. Als de rest van de wereld zo zijn zijn.
    Kunnen wel allemaal in vrede leven.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:13
    Als de rest van de wereld zo zou zijn had iedereen, iedere dag, een advocaat nodig.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:07
    Wat een leeghoofden hier op vp, ga je schamen
    Vind ik leuk
    Marco B. +227
    maandag 25 juni 2018 om 20:08
    Toch respect voor VD Sar. Ookal is het zijn functie, ga er maar zitten. Allemaal verliezers helaas :( #StayStrong
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18386
    maandag 25 juni 2018 om 20:21
    Goed dat er eindelijk duidelijkheid is. Nu alles netjes afwikkelen en verder.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2372
    maandag 25 juni 2018 om 20:26
    Zeer onsmakelijke topic dit Voetbalprimeur sluit deze topic svp hier wordt iedereen verdrietig van en het voegt totaal niets toe
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    maandag 25 juni 2018 om 20:31
    Dat zou t beste zijn ja. Gewoon nieuws geven, geen opmerkingen bij dit soort topics. T is best misselijkmakend wat enkelen hier neerkalken.
    Vind ik leuk
    alaaf +329
    maandag 25 juni 2018 om 20:33
    €200 miljoen voor Nouri moet genoeg zijn
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:34
    Pluim voor Flappie, maar.............. wel een beetje heeeeel erg laat. Waarschijnlijk eerst naar de juridische consequenties gekeken en blijkbaar kan het niet anders !!!!.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    maandag 25 juni 2018 om 20:35
    Op sommige topics zou je eigenlijk gewoon niet meer moeten kunnen reageren. Niet te geloven dat hier bijv. een psv - ajax discussie kan ontstaan. Waarin enkele psv 'fans' ajacieden over één niet te rijmen kam scheren en vica versa!

    Je kan best op de inhoud discussiëren maar wat hier allemaal de revue passeert is toch met geen pen te beschrijven!
    Vind ik leuk
    Retweet +204
    maandag 25 juni 2018 om 20:35
    Ze hopen dat ze nu geen arbitrage zaak gaan aanspannen en dat ze het samen gaan regelen....met een arbitrage zaak had het de club veel meer geld gekost...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:39
    Sorry hoor maar Ajax slaat hier wel een slap figuur mee. Eerst alles ontkennen en nu ineens toegeven
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 20:40
    Beter laat dan nooit je fout toegeven, had je het meteen gedaan. Dan was dit niet zo gaan escaleren beide partijen worden hier niet beter van.
    Vind ik leuk
    mokum75 +201
    maandag 25 juni 2018 om 20:41