Update: Proefspeler van Ajax maakt indruk in Friesland: Goede beurt

    Update: Proefspeler van Ajax maakt indruk in Friesland: "Goede beurt"

    maandag 9 juli 2018 om 11:48

    Robin Schouten mag zich gaan bewijzen bij sc Heerenveen. De twintigjarige rechtsback van Ajax is op proef in Friesland en speelt zaterdag een oefenduel met Borussia Mönchengladbach O23. Schouten krijgt sowieso speelminuten.

    Schouten speelde het afgelopen seizoen voor Jong Ajax, maar kwam daar weinig in actie. Ajax nam hem een jaar eerder over van AZ, waar hij eveneens in het beloftenteam speelde. Voor Jong Ajax kwam hij vorig seizoen slechts drie keer in actie.

    Technisch manager Gerry Hamstra legt uit dat Schouten op meerdere posities kan spelen, maar dat rechtsback 'in principe' zijn eerste positie is. "We kennen hem al een tijdje", legt Hamstra uit aan de Leeuwarder Courant. "Robin is gewoon een goede speler. Hij heeft het vorig jaar wat lastiger gehad bij Ajax. Hij krijgt bij ons nu de kans om zich te bewijzen."

    Heerenveen neemt na het duel met Gladbach een beslissing over Schouten. "Vervolgens gaan we later kijken of we met hem verder willen en zo ja: of dat bij de eerste selectie of Jong Heerenveen is."

    Update 09/07: Heerenveen-trainer Jan Olde Riekerink lijkt enthousiast over Schouten. De jonge back deed zaterdag 75 minuten mee tegen de beloftes van Borussia Mönchengladbach. Het duel eindigde in 3-3. "Ik vond Robin veilig aan de bal, hij beschikt over een goede basistechniek. Hij heeft een goede beurt gemaakt", tekende het Friesch Dagblad op uit de mond van Olde Riekerink. 

    Poll

    Ken jij Schouten?

    (1427 stemmen)

    Plaats een reactie

    Yuri +831
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:16
    Iedereen krijgt een speler!
    Vind ik leuk
    Hupfean +2895
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:22
    Mooie naam, Yuri. Zo heet mijn zoon.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1202
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:37
    Goede turner?
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:31
    Als hij het snuiven nog maar even achterwege laat;)
    Vind ik leuk
    Hupfean +2895
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:43
    Kwestie van opvoeden.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1420
    maandag 9 juli 2018 om 12:53
    Het zou wat zijn als jij zei: wat een kutnaam,Yuri,. Zo heet mijn zoon.
    Vind ik leuk
    Cookee +8805
    maandag 9 juli 2018 om 18:46
    Yuri Hupfean... zit niet op facebook.
    Vind ik leuk
    PRICE +17408
    maandag 9 juli 2018 om 11:52
    Onvoorstelbaar er blijft niks over van jong Ajax van het vorige seizoen,ze verkassen allemaal
    Vind ik leuk
    Leeuw +4558
    maandag 9 juli 2018 om 12:23
    Waar heeft dat mee te maken denk je? Ik als buitenstander ben daar benieuwd naar.
    Vind ik leuk
    PRICE +17408
    maandag 9 juli 2018 om 12:26
    Vraag ik me dus ook af,momenteel kiest Ajax vaak voor om spelers te halen dat lijkt me de reden
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    maandag 9 juli 2018 om 12:26
    PRICE, daar is een Jong team voor. Ze kunnen niet allemaal naar het eerste van Ajax. Wat geeft het, vaak zijn ze goed bruikbaar in de JL, nu de KK-competitie geheten. De jonge jonkies mogen nu op hun beurt.
    Vind ik leuk
    PRICE +17408
    maandag 9 juli 2018 om 12:39
    Zit absoluut waarheid in,👍
    Vind ik leuk
    Cookee +8805
    maandag 9 juli 2018 om 18:47
    Omdat ze niet goed genoeg zijn, Ajax zoekt talent in Z-America.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 12:04
    Zielig voor zon kind
    Vind ik leuk
    Hupfean +2895
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:21
    Beetje vreemd een rechtsback, we hebben Floranus en Doke Schmidt al voor die positie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:32
    Hij kan op meerdere posities uit de voeten.
    Doke Schmidt is overigens veel te traag voor ons. Dan kunnen we net zo goed Breuer terug halen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4903
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:39
    Schmidt komt hier echt tekort. En het zou mij ook niks verbazen als hij nog vertrekt.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 12:02
    Inderdaad, gewoon een amateurvoetballer.
    Vind ik leuk
    Futre +1484
    maandag 9 juli 2018 om 13:02
    Zijn die ook veilig aan de bal?
    Vind ik leuk
    Niels92 +12982
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:21
    Ajax talenten zijn altijd gewild :)
    Vind ik leuk
    Hupfean +2895
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:23
    Ik had liever Dennis Johnsson gehuurd voor een jaar. Of overgenomen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +12982
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:30
    Die blijft gewoon bij Ajax, die jongen moet de titel prolongeren :)
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 11:59
    Prolongeren?

    Je moet hem toch echt eerst weer eens winnen om hem te kunnen prolongeren.
    Vind ik leuk
    Koalabeer +347
    maandag 9 juli 2018 om 12:07
    In de Keuken Kampioen Divisie.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    maandag 9 juli 2018 om 12:28
    Ik denk niet dat ze daar direct weer voor zullen gaan. Het team verandert sterk en wordt deels gemixt met nieuwkomers.
    Vind ik leuk
    Niels92 +12982
    maandag 9 juli 2018 om 21:19
    Hij heeft de JL toch gewonnen??????????????????????????????
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:22
    Jaja, ik dacht dat je het over de ED had.
    Excuus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:24
    Eerder een AZ talent denk...
    Vind ik leuk
    Niels92 +12982
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:27
    Nee het is op dit moment toch echt een Ajax talent :)

    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:33
    Een Ajax speler in een AZ shirt op proef in Heerenveen.

    Als ik het goed begrijp.
    Vind ik leuk
    mike.az +602
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:45
    Hele jeugd AZ en een jaartje Ajax. Wen er maar aan, dat vinden ze in 020 gewoon een ajax-talent hoor. EIGEN JEUGD.......
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:56
    Haha ja klopt. Daarom zeg ik het ook.
    Eerder gestolen jeugd...
    Vind ik leuk
    HJR +6371
    maandag 9 juli 2018 om 14:22
    Zijn vooral de andere supporters die dat roepen zoals je ziet ;)
    Vind ik leuk
    Tweey +1335
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:32
    Ik ken Schouten niet en Ajax ook niet.
    Vind ik leuk
    base +1716
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:33
    Je eerste artikel wat je hier leest?
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:38
    *dat
    Vind ik leuk
    base +1716
    vrijdag 6 juli 2018 om 21:18
    Ik wist niet dat ik hier op school zat maar bedankt voor de verbetering.
    Ik zal de volgende keer me hand opsteken voor ik iets zeg.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 14:31
    Mijn....
    Vind ik leuk
    Tweey +1335
    maandag 9 juli 2018 om 18:05
    Mijn hand
    Vind ik leuk
    base +1716
    maandag 9 juli 2018 om 18:12
    Iemand proberen te verbeteren maar dan een punt vergeten.whahahaha.
    Vind ik leuk
    Tweey +1335
    vrijdag 6 juli 2018 om 21:00
    wat je hier leest?
    Vind ik leuk
    base +1716
    vrijdag 6 juli 2018 om 21:17
    Netjes hoor overnemen van Glenn.
    Ik betwijfel of je het anders ook had ontdekt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    maandag 9 juli 2018 om 12:33
    Ik betwijfel of jij het had ontdekt als Glenn hierover geen opmerking had gemaakt base. Je gebruikte een zgn. germanisme. Op school wordt dat niet goedgekeurd en hier moeten we het (soms knarsentandend;-) maar gewoon accepteren. Geeft niet base, maar niet meer doen hë? ;—/))
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:33
    De eerste is de minister van Landbouw en de tweede een schoonmaakmiddel.
    Vind ik leuk
    PRICE +17408
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:41
    Veel spelers van jong ajax verkassen,apart!!
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 12:04
    Omdat ze bij Ajax de voorkeur geven aan exotische spelers uit andere werelddelen die voor miljoenenbedragen worden gehaald.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +427
    maandag 9 juli 2018 om 11:57
    Logisch, op een lager nivo presteren ze wel.
    Vind ik leuk
    pos +7772
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:21
    Tja Robin, gewoon tekenen bij AZ was een betere optie geweest denk ik.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6781
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:31
    Heerlijk, laat maar lekker denken dat hij een topspeler is. Ik hoef hem niet meer te zien bij Az.
    Vind ik leuk
    pos +7772
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:45
    Ach dat is me wat te overdreven. Hij neemt die gok en zal daar spijt van hebben nu. Denk dat de jeugd niet voor niets momenteel vertrekt daar. 4 concurrenten voor jou plekkie is wellicht wat veel. Ze hebben ook extreem veel spelers gebruikt vorig jaar.
    Vind ik leuk
    mike.az +602
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:43
    Hij zat bij AZ dicht tegen de selectie aan, maar besloot samen met Teun Bijleveld als een van de weinigen wel de overstap te maken van Jong AZ naar Jong Ajax. Er waren er geloof ik een stuk of 20 benaderd. Hij heeft gegokt en verloren, voor Bijleveld is het wat positiever uitgevallen. Maar als hij realistisch had gekeken naar de spelers op de rechtsbackpositie voor hem bij Ajax in tegenstelling tot AZ had hij al snel kunnen zien dat dit een kansloze stap was. Erg jammer, want deed het echt geweldig op rechtsback in de tweede divisie.
    Vind ik leuk
    mason +1570
    zaterdag 7 juli 2018 om 07:30
    Ik laat me verassen. Hoop dat ie uit de verf komt bij ons. Die jonge gasten krijgen bij ons meestal wel de kans om zich te ontwikkelen. Zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    maandag 9 juli 2018 om 12:36
    Dat verassen had je al eerder hier gedaan mason. Eigenlijk kan dit niet voor een tweede keer.
    Vind ik leuk
    mason +1570
    maandag 9 juli 2018 om 14:22
    Ik laat me graag verassen dus het zal me nog wel vaker overkomen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    maandag 9 juli 2018 om 18:10
    Kom daar eens mee aan in het crematorium: Dag uitvaartleider, kunt u me ook voor de tweede keer verassen?” Zijn ogen rollen in zijn hoofd en uiteindelijk van verbazing ook uit zijn hoofd. Stamelend komt zijn antwoord: “Mijnheer mason, heeft u soms een tweelingbroer of was u misschien nog iets vergeten?”
    Vind ik leuk
    mason +1570
    maandag 9 juli 2018 om 20:17
    Wat wil je nou eigenlijk met dit bericht bereiken jongen? Puberaal gedrag. Ga je moeder zakgeld vragen joh.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:41
    O, dit is je referentiekader? Ik denk dat je mijn achterkleinzoon had kunnen zijn. En ouders die al heel lang dood zijn, daar moet je je maar niet mee bemoeien knul. Als je niet wenst dat iemand op humorvolle manier iets aan je verstand denkt te kunnen peuteren, dat zelfs met inhoudsloze beledigingen denkt te kunnen opvangen, ga je af als een lek gietertje.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    mason +1570
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:06
    Nou dan zou ik als oude man eens achter mijn oren krabben. En eens een keer het begrip humor in het woordenboek opzoeken. Want dit is gewoon zoeken om iemand uit de tent te lokken. Je probeert mij op een kinderachtige manier iets aan het verstand te brengen. Leuk hoor. Maar dat wist je ook wel. je bent uit op iets. Je kunt ook gewoon verder scrollen en geen reactie schrijven. Of zeggen dat ik in de herhaling val. Maar waar je nu mee bezig bent getuigd niet echt van hoog niveau.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    2cents +48963
    maandag 9 juli 2018 om 11:58
    “Denk dat de jeugd niet voor niets momenteel vertrekt daar.”

    Welke jeugd? Spelers die niet speelden of minder gaan spelen? Spelers die niet uit het tweede doorgroeien naar het eerste? Zoals de jongens die nu naar AZ zijn gekomen?

    De enige die vertrok en die Ajax ook wilde houden was tot nu toe Kluivert. Alleen niet tegen zijn extreme voorwaarden. Dat lijkt me volstrekt logisch.
    Vind ik leuk
    pos +7772
    maandag 9 juli 2018 om 15:52
    Hehe ik dacht al waar blijf je.

    Nou de jeugdspelers die normaliter eerder een kans zouden hebben gekregen maar nu door de enorme concurrentie simpelweg niet aan de bak komen. Bijna 60 gebruikte spelers voor Jong Ajax zegt ook wel iets toch ?
    Robin Schouten moet concurreren met een aankoop van 5 miljoen. Volgend jaar staan gewoon de aankopen Bande en Schuurs weer op de plek van een andere jeugdspeler.
    Vind ik leuk
    2cents +48963
    maandag 9 juli 2018 om 16:38
    Spelers als Bergsma stonden nooit bovenaan in de pikorde in de jeugd.

    Een kans in het eerste heeft die groep nooit of nauwelijks gehad, ook in het verleden.

    Savastano wel, hij liet het juist afweten bij zijn overgang naar de senioren.

    Simpele feit is dat niet iedereen het eerste haalt, ook bij AZ niet. En ook bij AZ staan er dan vaak aankopen op die positie. En ook niet alle jongens die van de Ajax jeugd naar de senioren van AZ gaan halen het daar.

    Dit is nooit anders geweest. Al snap ik best dat als spelers van Ajax naar AZ komen jij liever denkt dat zij Ajax 1 niveau hadden gehad.

    En het waren er lang geen 60 hoor, ook al hoor ik dat getal vaak door jullie gebruikt worden. Blijkt al hoe goed er feitelijk gekeken wordt.

    Ook de opbouw van die groep die voor Jong uitkwam zegt we iets.
    Vind ik leuk
    pos +7772
    dinsdag 10 juli 2018 om 07:45
    Het waren er 56 lees ik.

    Je zegt allemaal dingen waar ik het helemaal niet over gehad heb. Tuurlijk kunnen spelers mislukken of gewoon het niveau niet hebben. Het geldt voor de meesten van Ajax en ook AZ.
    Ik denk alleen dat het voor een jongen met de leeftijd van Schouten raar is dat hij zoveel concurrentie heeft in een elftal. Waarom halen ze hem überhaupt ? En dat zal hij zelf inmiddels ook hebben ingezien en dus vertrekt hij na een jaar en amper speelminuten. En zo zijn er meer. De kansen zijn gewoon afgenomen voor de gemiddelde jeugdspelers van Ajax. Het zal ook iets met geld te maken hebben en de drang/druk om kampioen te worden
    Vind ik leuk
    2cents +48963
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:16
    Schouten en Bijleveld kwamen voor Jong Ajax en kregen een Jong Ajax contract. Dan heb je er sowieso veel voor je richting Ajax 1. Als ze dachten dat dat anders was hebben ze niet echt goed opgelet.

    Dat hij echter uitgespeelde spelers als Lartey Danniez en Dankerlui of centrale verdediger Sidoel of A junior Bakboord voor zich moest dulden zegt vooral iets over zijn eigen prestaties.
    Vind ik leuk
    2cents +48963
    maandag 9 juli 2018 om 16:50
    Overigens moest Schouten niet alleen wijken voor een aankoop van 5 miljoen. Maar ook voor Zeefuik, dat kan, en verder ook Dankerlui, Lartey Sanniez, Sidoel en Bakboord. 5 gratis spelers die allen boven Schouten in de pikorde stonden voor de rechtsback positie en waarvan alleen Bakboord kans heeft Ajax 1 te halen. Dat zegt wel iets over de prestaties van Schouten bij Ajax. Of beter het gebrek eraan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139074
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:22
    geven ze nu ook al hun goede spelers weg?
    Vind ik leuk
    El Cazador +4734
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:26
    ja, Stratumseind en dat het door selecteren, mooi he zo'n A'dams fenomeen
    Vind ik leuk
    stratumseind +139074
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:41
    fenomenabel gewoon, dit zie je nergens ter wereld
    Vind ik leuk
    Niels92 +12982
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:29
    Weggeven ben jij wel helemaal goed? Heerenveen zal een transfersom gaan betalen, weggeven daar doen we niet aan :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:44
    Andersom betalen we ook altijd fors Niels dus idd ze moeten gewoon betalen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2895
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:04
    Ajax laat m zo gaan. Ze kunnen hem volgend seizoen overnemen voor 5 miljoen. 😉
    Vind ik leuk
    Tweey +1335
    vrijdag 6 juli 2018 om 21:01
    lol? voor dat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:30
    3 keer in actie...maar wel een goede speler,waar is dat op gebaseerd, FIFA 2018 op de xbox?
    Vind ik leuk
    base +1716
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:36
    Nee football manager.😉
    Wordt trouwens wel echt gebruikt die database is blijkbaar toch erg gedetailleerd.
    Vind ik leuk
    Muscles +380
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:13
    Veel succes bij Heerenveen, kerel
    Vind ik leuk
    Pur Sang +224
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:23
    Waarom speelt SC Heerenveen een oefenwedstrijd tegen Gladbach onder 23? Zijn ze bang voor het eerste elftal?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4903
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:41
    Het is ook maar net wie kan, en hoever de tegenstander in de voorbereiding is. Eerst zouden we tegen Standaard Luik spelen en nu zijn BMG-23 en dat Twente erbij gekomen.. zit niet altijd mee ;-)
    Vind ik leuk
    Futre +1484
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:36
    Goede speler? Supertalent, bedoel je!
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4903
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:41
    Bij ons komt (bijna) alles tot bloei! Kijk maar naar Jordy Bruijn.
    Vind ik leuk
    Futre +1484
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:43
    Jordy Bruijn? Letterlijk nog nooit van gehoord.
    Vind ik leuk
    Tweey +1335
    vrijdag 6 juli 2018 om 21:02
    Hoezo letterlijk?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4903
    vrijdag 6 juli 2018 om 21:03
    Dat komt snel genoeg. Is een jongen uit de jeugd van Ajax die vorig seizoen ineens begon op te vallen. Defensieve middenvelder maar velen zien een 10 in hem. Is een snelle behendige speler met een leuke dribbel bovendien. Die jongen komt er wel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    maandag 9 juli 2018 om 12:40
    Een soort Kluivert jr. maar dan anders?
    Vind ik leuk
    mason +1570
    zaterdag 7 juli 2018 om 07:32
    Heeft vorig jaar nog een paar keer mee gedaan in het eerste. Speelt op het middenveld en ik vind hem nu al beter dan die japanner van ons.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +9903
    vrijdag 6 juli 2018 om 23:21
    Schouten is een speler met heel veel potentie maar het lukt hem niet door diverse oorzaken om de laatste stap te maken maakt hij deze wel dan is het een prima speler voor Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 11:57
    Ik ken wel een Schouten! Moet ik de poll nu ook met ja beantwoorden?;p
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 11:58
    Alle ballen op Schouten dus
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 12:06
    Nee, Schouten geeft straks alle ballen op Henkie.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2895
    maandag 9 juli 2018 om 12:50
    Dan moet Henkie wel beter zijn best doen.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 12:57
    Indien voldoende speeltijd maakt Henkie er dit seizoen ca. 20.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 13:30
    Robin een van de veeeeele 123109898 spelers van Ajax... zeer belangrijk nieuws weer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Proefspeler van Ajax maakt indruk in Friesland: "Goede beurt"