Update: Proefspeler van Ajax maakt indruk in Friesland: Goede beurt

Update: Proefspeler van Ajax maakt indruk in Friesland: "Goede beurt"

Gepubliceerd: maandag 9 juli 2018 om 11:48ma 09-07-2018 om 11:48

Robin Schouten mag zich gaan bewijzen bij sc Heerenveen. De twintigjarige rechtsback van Ajax is op proef in Friesland en speelt zaterdag een oefenduel met Borussia Mönchengladbach O23. Schouten krijgt sowieso speelminuten.

Schouten speelde het afgelopen seizoen voor Jong Ajax, maar kwam daar weinig in actie. Ajax nam hem een jaar eerder over van AZ, waar hij eveneens in het beloftenteam speelde. Voor Jong Ajax kwam hij vorig seizoen slechts drie keer in actie.

Technisch manager Gerry Hamstra legt uit dat Schouten op meerdere posities kan spelen, maar dat rechtsback 'in principe' zijn eerste positie is. "We kennen hem al een tijdje", legt Hamstra uit aan de Leeuwarder Courant. "Robin is gewoon een goede speler. Hij heeft het vorig jaar wat lastiger gehad bij Ajax. Hij krijgt bij ons nu de kans om zich te bewijzen."

Heerenveen neemt na het duel met Gladbach een beslissing over Schouten. "Vervolgens gaan we later kijken of we met hem verder willen en zo ja: of dat bij de eerste selectie of Jong Heerenveen is."

Update 09/07: Heerenveen-trainer Jan Olde Riekerink lijkt enthousiast over Schouten. De jonge back deed zaterdag 75 minuten mee tegen de beloftes van Borussia Mönchengladbach. Het duel eindigde in 3-3. "Ik vond Robin veilig aan de bal, hij beschikt over een goede basistechniek. Hij heeft een goede beurt gemaakt", tekende het Friesch Dagblad op uit de mond van Olde Riekerink. 

Poll

Ken jij Schouten?

(1438 stemmen)

Plaats een reactie

Yuri +3581
vrijdag 6 juli 2018 om 18:16
Iedereen krijgt een speler!
Vind ik leuk
Hupfean +5097
vrijdag 6 juli 2018 om 18:22
Mooie naam, Yuri. Zo heet mijn zoon.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1632
vrijdag 6 juli 2018 om 18:37
Goede turner?
Vind ik leuk
vrijdag 6 juli 2018 om 19:31
Als hij het snuiven nog maar even achterwege laat;)
Vind ik leuk
Hupfean +5097
vrijdag 6 juli 2018 om 19:43
Kwestie van opvoeden.
Vind ik leuk
Futjebal +2619
maandag 9 juli 2018 om 12:53
Het zou wat zijn als jij zei: wat een kutnaam,Yuri,. Zo heet mijn zoon.
Vind ik leuk
Cookee +12163
maandag 9 juli 2018 om 18:46
Yuri Hupfean... zit niet op facebook.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:04
Zielig voor zon kind
Vind ik leuk
Hupfean +5097
vrijdag 6 juli 2018 om 18:21
Beetje vreemd een rechtsback, we hebben Floranus en Doke Schmidt al voor die positie.
Vind ik leuk
vrijdag 6 juli 2018 om 19:32
Hij kan op meerdere posities uit de voeten.
Doke Schmidt is overigens veel te traag voor ons. Dan kunnen we net zo goed Breuer terug halen.
Vind ik leuk
schfan1920 +6107
vrijdag 6 juli 2018 om 19:39
Schmidt komt hier echt tekort. En het zou mij ook niks verbazen als hij nog vertrekt.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:02
Inderdaad, gewoon een amateurvoetballer.
Vind ik leuk
Futre +4313
maandag 9 juli 2018 om 13:02
Zijn die ook veilig aan de bal?
Vind ik leuk
Niels92 +33438
vrijdag 6 juli 2018 om 18:21
Ajax talenten zijn altijd gewild :)
Vind ik leuk
Hupfean +5097
vrijdag 6 juli 2018 om 18:23
Ik had liever Dennis Johnsson gehuurd voor een jaar. Of overgenomen.
Vind ik leuk
Niels92 +33438
vrijdag 6 juli 2018 om 18:30
Die blijft gewoon bij Ajax, die jongen moet de titel prolongeren :)
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:59
Prolongeren?

Je moet hem toch echt eerst weer eens winnen om hem te kunnen prolongeren.
Vind ik leuk
Koalabeer +472
maandag 9 juli 2018 om 12:07
In de Keuken Kampioen Divisie.
Vind ik leuk
mcmodd +25950
maandag 9 juli 2018 om 12:28
Ik denk niet dat ze daar direct weer voor zullen gaan. Het team verandert sterk en wordt deels gemixt met nieuwkomers.
Vind ik leuk
Niels92 +33438
maandag 9 juli 2018 om 21:19
Hij heeft de JL toch gewonnen??????????????????????????????
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 10:22
Jaja, ik dacht dat je het over de ED had.
Excuus.
Vind ik leuk
COYG +7766
vrijdag 6 juli 2018 om 18:24
Eerder een AZ talent denk...
Vind ik leuk
Niels92 +33438
vrijdag 6 juli 2018 om 18:27
Nee het is op dit moment toch echt een Ajax talent :)

Vind ik leuk
vrijdag 6 juli 2018 om 19:33
Een Ajax speler in een AZ shirt op proef in Heerenveen.

Als ik het goed begrijp.
Vind ik leuk
mike.az +594
vrijdag 6 juli 2018 om 19:45
Hele jeugd AZ en een jaartje Ajax. Wen er maar aan, dat vinden ze in 020 gewoon een ajax-talent hoor. EIGEN JEUGD.......
Vind ik leuk
COYG +7766
vrijdag 6 juli 2018 om 19:56
Haha ja klopt. Daarom zeg ik het ook.
Eerder gestolen jeugd...
Vind ik leuk
HJR +8864
maandag 9 juli 2018 om 14:22
Zijn vooral de andere supporters die dat roepen zoals je ziet ;)
Vind ik leuk
Tweey +2118
vrijdag 6 juli 2018 om 18:32
Ik ken Schouten niet en Ajax ook niet.
Vind ik leuk
base +2350
vrijdag 6 juli 2018 om 18:33
Je eerste artikel wat je hier leest?
Vind ik leuk
Tweey +2118
vrijdag 6 juli 2018 om 21:00
wat je hier leest?
Vind ik leuk
base +2350
vrijdag 6 juli 2018 om 21:17
Netjes hoor overnemen van Glenn.
Ik betwijfel of je het anders ook had ontdekt.
Vind ik leuk
mcmodd +25950
maandag 9 juli 2018 om 12:33
Ik betwijfel of jij het had ontdekt als Glenn hierover geen opmerking had gemaakt base. Je gebruikte een zgn. germanisme. Op school wordt dat niet goedgekeurd en hier moeten we het (soms knarsentandend;-) maar gewoon accepteren. Geeft niet base, maar niet meer doen hë? ;—/))
Vind ik leuk
vrijdag 6 juli 2018 om 19:33
De eerste is de minister van Landbouw en de tweede een schoonmaakmiddel.
Vind ik leuk
Fritske01 +4830
maandag 9 juli 2018 om 11:57
Logisch, op een lager nivo presteren ze wel.
Vind ik leuk
pos +9316
vrijdag 6 juli 2018 om 18:21
Tja Robin, gewoon tekenen bij AZ was een betere optie geweest denk ik.
Vind ik leuk
stratumseind +191483
vrijdag 6 juli 2018 om 18:22
geven ze nu ook al hun goede spelers weg?
Vind ik leuk
El Cazador +8602
vrijdag 6 juli 2018 om 18:26
ja, Stratumseind en dat het door selecteren, mooi he zo'n A'dams fenomeen
Vind ik leuk
stratumseind +191483
vrijdag 6 juli 2018 om 18:41
fenomenabel gewoon, dit zie je nergens ter wereld
Vind ik leuk
Niels92 +33438
vrijdag 6 juli 2018 om 18:29
Weggeven ben jij wel helemaal goed? Heerenveen zal een transfersom gaan betalen, weggeven daar doen we niet aan :)
Vind ik leuk
vrijdag 6 juli 2018 om 18:44
Andersom betalen we ook altijd fors Niels dus idd ze moeten gewoon betalen.
Vind ik leuk
Hupfean +5097
vrijdag 6 juli 2018 om 19:04
Ajax laat m zo gaan. Ze kunnen hem volgend seizoen overnemen voor 5 miljoen. 😉
Vind ik leuk
Tweey +2118
vrijdag 6 juli 2018 om 21:01
lol? voor dat?
Vind ik leuk
vrijdag 6 juli 2018 om 18:30
3 keer in actie...maar wel een goede speler,waar is dat op gebaseerd, FIFA 2018 op de xbox?
Vind ik leuk
base +2350
vrijdag 6 juli 2018 om 18:36
Nee football manager.😉
Wordt trouwens wel echt gebruikt die database is blijkbaar toch erg gedetailleerd.
Vind ik leuk
Muscles +1403
vrijdag 6 juli 2018 om 19:13
Veel succes bij Heerenveen, kerel
Vind ik leuk
Pur Sang +480
vrijdag 6 juli 2018 om 19:23
Waarom speelt SC Heerenveen een oefenwedstrijd tegen Gladbach onder 23? Zijn ze bang voor het eerste elftal?
Vind ik leuk
schfan1920 +6107
vrijdag 6 juli 2018 om 19:41
Het is ook maar net wie kan, en hoever de tegenstander in de voorbereiding is. Eerst zouden we tegen Standaard Luik spelen en nu zijn BMG-23 en dat Twente erbij gekomen.. zit niet altijd mee ;-)
Vind ik leuk
Futre +4313
vrijdag 6 juli 2018 om 19:36
Goede speler? Supertalent, bedoel je!
Vind ik leuk
schfan1920 +6107
vrijdag 6 juli 2018 om 19:41
Bij ons komt (bijna) alles tot bloei! Kijk maar naar Jordy Bruijn.
Vind ik leuk
Futre +4313
vrijdag 6 juli 2018 om 19:43
Jordy Bruijn? Letterlijk nog nooit van gehoord.
Vind ik leuk
Tweey +2118
vrijdag 6 juli 2018 om 21:02
Hoezo letterlijk?
Vind ik leuk
schfan1920 +6107
vrijdag 6 juli 2018 om 21:03
Dat komt snel genoeg. Is een jongen uit de jeugd van Ajax die vorig seizoen ineens begon op te vallen. Defensieve middenvelder maar velen zien een 10 in hem. Is een snelle behendige speler met een leuke dribbel bovendien. Die jongen komt er wel.
Vind ik leuk
mcmodd +25950
maandag 9 juli 2018 om 12:40
Een soort Kluivert jr. maar dan anders?
Vind ik leuk
mason +2385
zaterdag 7 juli 2018 om 07:32
Heeft vorig jaar nog een paar keer mee gedaan in het eerste. Speelt op het middenveld en ik vind hem nu al beter dan die japanner van ons.
Vind ik leuk
Thereisonly1 +1072
maandag 9 juli 2018 om 11:57
Ik ken wel een Schouten! Moet ik de poll nu ook met ja beantwoorden?;p
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:58
Alle ballen op Schouten dus
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:06
Nee, Schouten geeft straks alle ballen op Henkie.
Vind ik leuk
Hupfean +5097
maandag 9 juli 2018 om 12:50
Dan moet Henkie wel beter zijn best doen.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:57
Indien voldoende speeltijd maakt Henkie er dit seizoen ca. 20.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 13:30
Robin een van de veeeeele 123109898 spelers van Ajax... zeer belangrijk nieuws weer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws