Ten Hag enthousiast over 'brutale' Ajax-tiener: 'Grote stap, hij adapteert snel'

Ten Hag enthousiast over 'brutale' Ajax-tiener: 'Grote stap, hij adapteert snel'

Gepubliceerd: maandag 9 juli 2018 om 11:35ma 09-07-2018 om 11:35

Ajax-trainer Erik ten Hag is enthousiast over Noa Lang. De jonge aanvaller maakt een goede indruk tijdens de eerste weken van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. 

"Noa boekte vorig seizoen veel progressie, maar kreeg toen een knieblessure. Anders had hij wellicht zijn debuut al gemaakt", wordt Ten Hag geciteerd door Ajax Life"Hij werd een beetje teruggeworpen, maar sluit nu weer aan. Hij bevestigde ons gevoel en verdiende een kans om een keer met de grote jongens te spelen."

"Noa is een offensieve speler, met spelintelligentie. Hij heeft een actie naar voren en is brutaal. Dat hij er doorheen zat, is logisch. Hij is een jongen die tempo-hardheid heeft en normaal gesproken ook loopvermogen. Vorige week speelde hij een halfuurtje, nu kwam hij een uur in actie. Dat is een grote stap, hij adapteert snel."

Lang (19) speelde afgelopen seizoen veertien duels voor Jupiler League-kampioen Jong Ajax. De tiener scoorde twee keer. 

Lees ook: Ten Hag: 'Natuurlijk was hij teleurgesteld, maar hij zei gelijk: 9 juli ben ik er'

Lees meer over:EredivisieAjaxNoa Lang

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +20658
maandag 9 juli 2018 om 11:37
‘Hij adopteert snel’ hehe..
Vind ik leuk
Ale +5264
maandag 9 juli 2018 om 11:42
Tja hoe verzint hij het.
Vind ik leuk
3Bier +11594
maandag 9 juli 2018 om 11:42
Is toch knap, meestal duurt het jaren. Deze jongen adopteert nu al.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20658
maandag 9 juli 2018 om 11:43
Vroeg geleerd is....
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
maandag 9 juli 2018 om 11:53
Zou hij misschien bedoelen dat deze jongen dingen snel in zich opneemt?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20658
maandag 9 juli 2018 om 11:56
Denk het :)
Vind ik leuk
Kayzer +3127
maandag 9 juli 2018 om 12:05
Adapt, betekend aanpassen in het engels. Misschien wordt dat bedoeld.

Maar adopteert, hahaha. Wat een miskleun!!
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 12:14]
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
maandag 9 juli 2018 om 12:10
Ik geef hem drie maanden dan gaat hij proberen discrepantie op tv te zeggen.
Vind ik leuk
035 +6791
maandag 9 juli 2018 om 12:16
Wat kleunt hij mis dan?
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 13:58
Adapteren verkeerd overgenomen of een spreek fout
Vind ik leuk
James655 +903
maandag 9 juli 2018 om 14:28
Inderdaad. Maar los daarvan: je kunt er ook een normaal Nederlands woord voor gebruiken: "past zich snel aan". Zeker als je al moeilijk praat, ga het dan niet nog zwaarder voor jezelf maken.
Vind ik leuk
Rodajc +17393
maandag 9 juli 2018 om 14:48
Zo'n moeilijk woord is het toch niet, de meesten weten prima wat het is. Dan is het handiger om 1 woord te gebruiken dan 4.
Vind ik leuk
hans59 +217
maandag 9 juli 2018 om 14:49
Moet hij zich aan passen aan de gemiddelde IQ van vele negatievelingen in de forums?
Vind ik leuk
Mr. O +1402
maandag 9 juli 2018 om 16:47
Hans... die adapteren niet snel genoeg! Sterker nog....
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
maandag 9 juli 2018 om 18:22
Want de gemiddelde voetbalsupporter is een stuk slimmer dan wij hier?
Vind ik leuk
Groen +1765
maandag 9 juli 2018 om 21:03
Tsja, als je dat moet vragen... lijkt het er wel op ;)
Vind ik leuk
035 +6791
dinsdag 10 juli 2018 om 00:56
LOL
Vind ik leuk
mcmodd +25133
maandag 9 juli 2018 om 12:11
Hij bedoelt ongetwijfeld adaperen, met een ‘a’ dus. Dat betekent aanpassen of wennen. Het kan zijn dat hij dat heeft gezegd en verkeerd verstaan is, dat hij het fout heeft gezegd of dat een journalist niet goed heeft geluisterd. Dit laatste acht ik niet onmogelijk, de andere mogelijkheden trouwens ook niet.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
maandag 9 juli 2018 om 12:14
Oh oke en zijn adaperen een beetje te eten;)
Vind ik leuk
Futre +3677
maandag 9 juli 2018 om 12:51
😂
Vind ik leuk
mcmodd +25133
maandag 9 juli 2018 om 12:56
Daar heb je me, typefoutje maar wel een leuke. Zo kan dat met Te Hag ook zijn gegaan natuurlijk.
Vind ik leuk
HJR +8336
maandag 9 juli 2018 om 13:30
Inderdaad, zelfs VP, moeilijk voor te stellen, kan een fout hebben gemaakt. We zijn allemaal net mensen :)
Vind ik leuk
Il Gordo +14780
maandag 9 juli 2018 om 13:05
Zeker. Dat noem je "aanpassen" i.p.v. "adopteren".
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 13:20
Nee hij bedoelt dat als je een bal wegschieten hij hem onmiddellijk terugbrengt. Net zoals een hond;)
Vind ik leuk
#Keizerout +37901
maandag 9 juli 2018 om 13:26
Ik begrijp dat jij en je vrouw een kind hebben geapporteerd?
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 15:41
Nee dat niet maar wel 2 Bulgaarse teckels.
En als die blaffen komt er meer zinnigs uit als bij Ten Hag;)
Vind ik leuk
#Keizerout +37901
maandag 9 juli 2018 om 16:01
Bedoel je stokken?
Vind ik leuk
Mr. O +1402
maandag 9 juli 2018 om 16:50
Apporteren?
Zou me niet verbazen als hij een ballenhond heeft😁
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 16:50]
Vind ik leuk
Zilt +38
maandag 9 juli 2018 om 12:03
..oud geadopteerd
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:51
Kwam dit van hem? Of is dit weer een VPtje?

Verkeerd artikel srry.

:-I
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 11:53]
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
maandag 9 juli 2018 om 11:54
Haha dat zou zomaar kunnen maar deze term verzinnen ze zelfs hier op de redactie niet.


Oh.... maar past prima bij dit verhaal. Lol.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
MiloZandt +1987
maandag 9 juli 2018 om 12:36
Of ‘tempo-hardheid’, zou de spelers het wel snappen?
Vind ik leuk
Futre +3677
maandag 9 juli 2018 om 12:59
Dit doet Ten Hag toch gewoon expres? Even kijken hoeveel waanzin hij kan uitkramen totdat iemand vraagt of hij wel helemaal 100 is. Die gozer lacht ons allemaal uit.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28875
maandag 9 juli 2018 om 13:54
HIj heeft gewoon een aanloopperiode die wat Lang is
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1964
maandag 9 juli 2018 om 11:38
De 010 gangster
Vind ik leuk
Deck010 +8363
maandag 9 juli 2018 om 13:57
Waar heb jij het nou ineens weer over??
010 gangster ?
Zie je weer spoken of heb ik een bericht gemist?
Vind ik leuk
Pendejo +694
maandag 9 juli 2018 om 11:38
Lekker beLangrijk
Vind ik leuk
Paul1982 +11953
maandag 9 juli 2018 om 11:45
Je hoeft het niet te lezen hoor. En mocht je het lezen omdat je het per ongeluk hebt aangeklikt, is het niet verplicht om te reageren.
Vind ik leuk
2cents +57646
maandag 9 juli 2018 om 11:38
“Hij adopteert snel.”

Als Ten Hag nu eens alledaagse woorden ging gebruiken dan zou hij zelf ook wat sneller adopteren.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:48
Ik stoor me ook een beetje aan deze interessantdoenerij. Die gekke (zelfbedachte) woorden gebruiken heeft totaal geen nut en werkt alleen maar tegen hem.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:38
Adopteren is al vrij lang een bestaand woord hoor slimmpie:)
Vind ik leuk
MiloZandt +1987
maandag 9 juli 2018 om 12:38
Hij heeft ‘tempo-hardheid’
Vind ik leuk
Butsbal +14876
maandag 9 juli 2018 om 11:39
Ajax schijnt ook interesse te hebben gehad.
Vind ik leuk
2cents +57646
maandag 9 juli 2018 om 11:40
Was hij plan D?
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:39
Jonge jonge hoop dat die ten hag wel tijd heeft om te trainen,en dat hij beter traint dan praat ,en als dat niet lukt lijkt hij mij een perfecte aanvulling voor de muppets show.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:42
Goede spits voor jong Ajax kan denk ik de stap nog niet aan naar Ajax 1
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:46
Noa Lang is geen spits
Vind ik leuk
Mr. O +1402
maandag 9 juli 2018 om 16:56
Noa is Lang geen spits
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
maandag 9 juli 2018 om 11:43
Deze jongen ging gewoon doodleuk in z'n Feyenoord tijd met een Ajax shirt naar de training.Wat een Wereldgozer is t ook, hij kan bij mij niet meer stuk!
Vind ik leuk
satesaus +1173
maandag 9 juli 2018 om 11:51
Wat klets je nu? Geloof je het zelf?
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1114
maandag 9 juli 2018 om 12:18
Niet te spannend maken he. Klopt dat hij ervoor uitkwam dat hij ajax supportte,maar kwam echt niet met dat shirt naar Varkenoord.Wat dacht je wat er zou gebeuren dan,met al die jongens bij DHZ......dan kon hij nu niet meer voetballen gek!
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
maandag 9 juli 2018 om 12:30
Dit is gewoon gebeurd hoor,op Ajax Showtime staat een heel interview met m.
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1114
maandag 9 juli 2018 om 12:35
Kan meneer Lang wel zeggen,ik kan je vertellen dat het bullshit is!
Is nooit gebeurd,dit gerucht is pas de wereld ingekomen toen hij overgestapt was naar ajax.
Denk ff na: zie jij al een jeugdspeler op De Toekomst met een Feyenoordshirt.....,wat zou er dan gebeuren,denk je??.
En zo is het bij ons ook,ondenkbaar.
Stoer verhaaltje van Lang,meer niet.
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
maandag 9 juli 2018 om 12:41
Onder zijn shirt had hij een keer een Ajax shirt, dat was het verhaal..
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1114
maandag 9 juli 2018 om 12:43
Kijk,daar verandert het verhaal al.........
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
maandag 9 juli 2018 om 12:52
Toets in op google Ajax Showtime Noa Lang en je kan t hele verhaal lezen.Hij kwam rechtstreeks van school met z'n Ajax tenue aan op de training.Noa is gewoon een echte Ajacied!
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
maandag 9 juli 2018 om 13:09
Nou wat had er gebeurt dan, hadden de stoere Feyenoord supporters dat kind even in elkaar geslagen met 10 man? En dan weer stoere verhalen vertalen op de tribune met een snuiffie op!
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1114
maandag 9 juli 2018 om 13:16
Weet je nog die stoere ajaxsupporters die het veld opkwamen op De Toekomst en spelers van Jong Feyenoord klappen gaven!! Spelers he( oa van Persie)....en dan ga jij over "stoere Feyenoordsupporters" praten???
Know your history!!
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
maandag 9 juli 2018 om 13:23
In dit geval met Noa Lang ging t over t feit dat Feyenoord supporters volgens jou dat niet zouden toelaten.Dat er bij Ajax net zulke grote debielen rondlopen hoef je mij ook niet te vertellen.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 13:23]
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1114
maandag 9 juli 2018 om 13:26
OK,duidelijk!
Vind ik leuk
#TenHagOut +490
maandag 9 juli 2018 om 11:45
Ga je team eens trainen in plaats van alleen de media oproepen dwaas. En zorg maar voor dat je team presteert. Vorig jaar bakt die prutser Ten Hag er ook niks van. Niets is gegarandeerd dat het dit seizoen wel gaat lukken met die droeftoeter.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 11:55]
Vind ik leuk
satesaus +1173
maandag 9 juli 2018 om 11:50
Nvt
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 11:50]
Vind ik leuk
Laliga +2520
maandag 9 juli 2018 om 11:55
Ook niet de polonaise lopen als je club kampioen wordt dan.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 9 juli 2018 om 11:45
"'Grote stap, hij adopteert snel'

kan hij zelf geen kinderen maken dan?
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
maandag 9 juli 2018 om 12:04
Dat lukt maar moeilijk als je 'hem' bij je trainert in zijn poepert steekt.
Vind ik leuk
derksen +8940
maandag 9 juli 2018 om 11:47
O jee allemaal nieuwe toptalent
Pfff
Vind ik leuk
satesaus +1173
maandag 9 juli 2018 om 11:51
Die vent kan (dom) lullen, helaas kan niemand het verstaan....
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 11:52]
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 11:59
Noa Lang is geen Chinees?
Vind ik leuk
san the man +1116
maandag 9 juli 2018 om 12:10
Ten hag, word nog vervelender dan Ajax en haar supporters. Echt een misselijk kwalletje.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 22:59
Heb je spuit elf ook weer...
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:27
De super nieuwe linksbuiten van Ajax !
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 12:28]
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:41
Zou mooi zijn.. jong kan er geen reet van..
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:50
GAAN het zien tussen de 20 tot 25 goals gaat die maken in jong ajax! en 7 tot 11 in AJAX1!
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 12:51]
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:42
Lang is minstens net zo goed als Kluivert. Je hoeft geen vervanger te halen, die was al in huis. Bij onder 19 echt genoten van die gozer.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:43
Alweer een pareltje van onze prachtige jeugdopleiding!

Wat is ons Ajax toch een prachtige club! Niet alleen prachtig, ook lekker warm!
Vind ik leuk
Counterattack +11283
maandag 9 juli 2018 om 12:46
Ons mooie Ajax heeft dezelfde stijl als Turkse nederlander.
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 12:49
Dat kan! Dan heeft hij wel smaak!

Ons Ajax is toch ook de allergrootste, allermooiste, allerrijkste, meeste prijzen, maar vooral de warmste club van Nederland?!

Je weet wel, WZAWZDB!
Vind ik leuk
Counterattack +11283
maandag 9 juli 2018 om 12:50
OK, Proficiat.
Vind ik leuk
Futjebal +2499
maandag 9 juli 2018 om 13:58
Rijkste..totdat de familie Nouri is betaald
Vind ik leuk
stratumseind +187304
maandag 9 juli 2018 om 14:27
Ze vallen zo snel door de mand
Vind ik leuk
Vato75 +2218
maandag 9 juli 2018 om 12:58
Komt uit de jeugd van Feyenoord
Vind ik leuk
Counterattack +11283
maandag 9 juli 2018 om 12:46
Adapteren, adopteren, aannemen, leren.
Hoe Lang nog taalles van ten Hag? Noa Lang, denk ik. pfff.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 12:56]
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 13:08
Hij werd een beetje teruggeworpen...heb het idee dat Ten Hag ook heel ver is terug geworpen
Vind ik leuk
Midden-Noord +93661
maandag 9 juli 2018 om 13:14
Straks noemt ie spelers kopen ook adopteren.
Vind ik leuk
Counterattack +11283
maandag 9 juli 2018 om 13:18
Soms is dat ook zo. :-). Maar laten we geen maatschappelijke of politieke discussie starten, dan komt mijn soep nog terug en moet het toilet mijn lunch adopteren.
Vind ik leuk
dijkie87 +1296
maandag 9 juli 2018 om 13:20
die noa is echt slecht hoor
Vind ik leuk
maandag 9 juli 2018 om 13:24
Mensen die voor hen te moeilijke woorden betalen om interessant te doen zijn zo treurig.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1375
maandag 9 juli 2018 om 13:42
goede speler alleen de mentaliteit van justin kluivert. zoek maar interviews op haha
Vind ik leuk
ajaxdev +550
maandag 9 juli 2018 om 14:22
Adapteren zegt Ten Hag. Snel opnemen, aanpassen
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 14:24]
Vind ik leuk
stratumseind +187304
maandag 9 juli 2018 om 14:24
Adapteer
Ik adapteer
Jij adapteert
Wij zijn geadapteerd

Wat een clown dat boskaboutertje
[Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 15:19]
Vind ik leuk
j-roen11 +1852
maandag 9 juli 2018 om 14:52
Moet het toch kwijt, zo een vreemde woordkeuze is dit helemaal niet. Nog sterker het dekt vrij goed de lading voor hetgeen hij wil uitleggen. Die Noa vind ik overigens maar een vervelend mannetje met wat vreemde trekken.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 17:44
Adapteren... tja je moet er maar op komen

Het klinkt wel als punt 5 van de gebruiksaanwijzing van de KNVB om het aanpassen van een speler aan zijn omgeving te omschrijven

Wij in Amsterdam hebben een beetje moeite met het gebruiken van semi intellectuele woorden om iets eenvoudigs te zeggen: namelijk aanpassen

Ik heb als Amsterdammer wel moeite met de persoon ten Hag, met zijn taalgebruik en zijn maniertjes. Maar we moeten het er mee doen, dus hij krijgt dit seizoen de kans, vanaf het begin

Ik vond die andere kale man leuker, maar die bakte er ook niet veel van, met die rare wissels. Maar zijn accent was prima

Als het dan stuk mocht lopen dan maar weer een trainer met haar proberen?
Vind ik leuk
FACT +2324
maandag 9 juli 2018 om 20:43
Goh, Ten Hag is vandaag wééééér erg veel aan 't woord, hier op Voetb.....ehhhh.....AjaxPrimeur!

Ten Hag : "............................."
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 11:18
Twee uit negentien voor een aanvaller en dan ook nog in de Jupiler league... Tja... Dan heb ik toch wel wat twijfels. Nu moet ik bekennen dat ik iedere aanbeveling van Ten Hag met grote twijfels tot me neem...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws