Schwaab over 'Duitse' trainer Van Bommel: 'In Duitsland was ik niet anders gewend'

    Schwaab over 'Duitse' trainer Van Bommel: 'In Duitsland was ik niet anders gewend'

    woensdag 11 juli 2018 om 06:45

    In Zwitserland is Mark van Bommel begonnen aan zijn eerste trainingskamp als eindverantwoordelijke bij PSV. Volgens verdediger Daniel Schwaab zijn de verschillen met zijn voorganger Phillip Cocu direct merkbaar. 

    Volgens Schwaab wil Van Bommel veel meer domineren vanuit balbezit. "En dat begint dus achterin, met een laatste linie die ook extremer vooruitverdedigt", vertelt hij in het Algemeen Dagblad. Daarnaast herkent Schwaab een klein beetje Duitse invloeden bij de trainer. "Dat zijn trainingen in de voorbereiding direct zeer intensief zijn, dat misschien. In Duitsland was ik nooit anders gewend. En ik denk hij ook niet in zijn tijd bij Bayern München."

    In Zwitserland hoopt de verdediger de basis te leggen voor wat een succesvol seizoen wordt. "Vorig seizoen was natuurlijk 'grossartig' met de titel. Nu is het óók een ambitie om goed voor de dag te komen in de Champions League, als we tenminste het hoofdtoernooi halen."

    Poll

    Gaat Van Bommel slagen als trainer van PSV?

    (16137 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 06:50
    Het is gelukkig weer een nieuwe dag, dus dat betekend weer veel onderwerpen over het WK, Psv en Ajax en al die andere clubs, waaronder Feyenoord, moeten maar afwachten of ze aan de beurt komen bij VP.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 06:54
    Dude, why?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 11 juli 2018 om 08:01
    Heb ginne skrik, er komen nog voldoende Feijenoord berichten de komende maanden... als ze weer eens de bietenbrug op gaan tegen Heracles NAC of vvv
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 11 juli 2018 om 08:20
    Het leven is niet eerlijk hè.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 11 juli 2018 om 13:38
    laatste oefenwedstrijd gezien van feyenoord... daar is 1 artikel wel genoeg van. Het is ook stil rond de club...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:49
    Hoi Korm, inderdaad moet ik je gelijk geven dat het wel erg stil rond de club. Maar gelukkig komen er weer genoeg oefen wedstrijden aan i.v.m. het trainingskamp in Zwitserland, dus hou Fox Sport in de gaten.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:07
    Dat is gunstig. Dat luizenvoetbal onder Cocu verbloemde veel. Als PSV gaat aanvallen is de titel ver weg voor ze.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4818
    woensdag 11 juli 2018 om 07:21
    Met luizenvoetbal scoor je niet zoveel. Dan is t vaak 1-0
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:28
    Hoeft niet. Maar ik heb geen uitslagen nodig om te bevestigen wat ik heb gezien.
    Onder Cocu was alle avontuur weg.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7537
    woensdag 11 juli 2018 om 07:22
    Aanval is de beste verdediging heb ik jullie Johan Cruijff eens horen zeggen........
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:26
    Dan hebbje wel betere voetballers nodig.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    woensdag 11 juli 2018 om 07:16
    Ja, van Bommel gaat wel slagen, maar wat is "slagen" ?
    Meteen een Kampioenschap ? nee, maar in de nabije toekomst 1 van de betere Nederlandse Trainers worden met prijzen bij PSV en elders....ja !
    Goed om te lezen over "Duitse invloeden" en zijn wil om attractiever voetbal te laten zien.
    De komst van van Bommel is goed voor onze competitie, hij had alleen zijn schoonvader thuis moeten laten. ( 41 jaar pfhhhh )
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:19]
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 11 juli 2018 om 07:39
    Zijn schoonvader heeft ie ook thuis gelaten. Van marwijk heeft geen enkele officiële functie binnen psv.
    V Bommel wil de kennis en ervaring gebruiken als een soort vraagbaak , niks mis mee lijkt mij
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    woensdag 11 juli 2018 om 08:14
    Wat ik gelezen heb, is dat van Marwijk zitting neemt in de technische staf.
    Dus, ik zal nog eens kijken of ik dat stukje ergens kan opduiken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    woensdag 11 juli 2018 om 08:34
    'Van Marwijk betrokken bij technische staf PSV; niet op bank tijdens wedstrijden'
    Bert van Marwijk lijkt een rol te krijgen in de technische staf van Mark van Bommel. Dat meldt het Eindhovens Dagblad woensdagavond. Het is nog niet precies duidelijk wat zijn rol wordt.
    PS:
    Nou moet ik wel toegeven, achteraf, dat mijn "bron" natuurlijk wel dat zuidelijke schillenkrantje is geweest, ik zal eens kijken wat de echte pers er over schrijft.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 11 juli 2018 om 08:34
    Ik kijk liever naar wat psv daarover schrijft
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    woensdag 11 juli 2018 om 08:46
    De Volkskrant:
    Hoewel Van Marwijk nog niet aanwezig is, gaat hij zijn schoonzoon souffleren in Eindhoven. ‘Hij zal niet dagelijks op het veld staan. Soms een paar dagen wel, maar dan ook weer dagen niet. Als je iemand in de familie hebt die alles heeft meegemaakt als trainer, zou je wel dom zijn als je dat niet zou benutten’, zegt Van Bommel, die Reinier Robbemond en Jürgen Dirkx als assistenten heeft.

    Echt de zuiderburen, lekker een rookgordijn optrekken en je weet nooit waar je aan toe bent...ha ha ( of hoe laat ! )
    Soms wel, soms niet ha ha op het veld nota bene ! maar ik kan het prima zelf hoor......rot toch op man, zeg toch gewoon m'n "schoonvader staat mij bij in m'n nieuwe baan op 41 jarige leeftijd ! "
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:05
    Na de kampioenschappen van Cocu ligt de lat weer wat hoger voor de volgende trainer.
    Conform de doelstellingen van de club:
    - PSV wil ieder jaar een serieuze gegadigde zijn voor het kampioenschap van Nederland (lees: gemiddeld eens in de twee tot drie jaar de titel)
    - PSV heeft UEFA Champions League-ambities (lees; jaarlijks poulefase en met enige regelmaat overwinteren)
    - jaarlijks (minimaal) 2 spelers uit de jeugdopleiding bij de A-selectie afleveren
    - streven naar een (Europees) topsportklimaat met professionaliteit op en rond het veld

    Voldoen aan deze doelstellingen is dus "slagen". In zijn positie kan hij niet meer de jeugdspelers afleveren, maar wel zorgen dat degene die afgeleverd worden ook doorbreken.

    En Van Marwijk? Geen officiële functie bij de club. Zit niet op de bank bij wedstrijden en zal op de Herdgang af en toe rondwandelen als het nodig is, en wegblijven als het kan. De rest regelen ze lekker in hun privé tijd. En daar is niets mis mee.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    woensdag 11 juli 2018 om 08:19
    Ik denk dat hij conform die doelstellingen inderdaad ook kan slagen, zoals ik al stelde feitelijk.
    Wat ik bedoel; verwacht niet meteen dat hij in z'n eerste jaar kampioen wordt, geef de man de tijd en dan gaat hij slagen.
    Ik heb ergens gelezen dat van Marwijk zitting neemt in de Technische staf...."zoeken we even op ".
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    woensdag 11 juli 2018 om 08:22
    Bert van Marwijk lijkt een rol te krijgen in de technische staf van Mark van Bommel. Dat meldt het Eindhovens Dagblad woensdagavond. Het is nog niet precies duidelijk wat zijn rol wordt.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +894
    woensdag 11 juli 2018 om 08:04
    Dit zal voor de PSV supporters toch fijn in de oren klinken. Een coach die met pressing wil gaan voetballen! Het is wel de vraag of dit kan met huidig materiaal echter ik vind het al een goed begin. Een Nederlandse topclub moet altijd uitgaan van balbezit behalve als dit tegenstander is waar dit niet tegen mogelijk is.
    Vind ik leuk
    Dutchman +811
    woensdag 11 juli 2018 om 08:32
    Ik heb wel de volste vertrouwen in van Bommel. Hij heeft een goed karakter is altijd professioneel geweest als speler en was een zeer goede aanvoerder. Hoop dat hij het goed gaat doen bij PSV en dat zeg ik als Ajacied.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:47
    Als,niks we moeten de cl halen,falen is geen optie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Schwaab over 'Duitse' trainer Van Bommel: 'In Duitsland was ik niet anders gewend'