Nederlandse pers over tragische aftocht 'knuffelploeg' België: 'Schrale troost'

    Nederlandse pers over tragische aftocht 'knuffelploeg' België: 'Schrale troost'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:45

    Het WK-boek van België kan na de uitschakeling tegen Frankrijk in de halve finale van het toernooi (1-0) dicht. Nederlandse media constateren the day after dat de Rode Duivels een unieke kans op het winnen van de wereldtitel hebben laten liggen. Grote vraag is nu of er op korte termijn opnieuw zo'n mogelijkheid langskomt. 

    'De pijn zal enorm zijn. Bijna 25 duels achtereen ongeslagen en dan met één kopballetje van de Barcelona-verdediger Samuel Umtiti uit een corner naar huis gestuurd. Zelfs de Fransman Thierry Henry, de assistent-bondscoach op de Belgische bank, voelde het verdriet van het elftal dat op titelkoers lag en dat alle kenmerken van een groots elftal met zich meedroeg', schrijft De Telegraaf.

    'Geen wereldtitel voor de beste generatie voetballers in de historie van het Belgische voetbal. Over vier jaar in Qatar is het gros te oud en waarschijnlijk zal het decennia duren voordat de zuiderburen weer zo dicht bij een WK-finale komen. Het was nu ook 32 jaar geleden…'

    'Het verdriet van België', kopt het Algemeen Dagblad. Schrale troost: volgens de krant heeft de ploeg van bondscoach Roberto Martinez 'voor altijd indruk gemaakt'. 'Zeker, België haalde in de tweede helft zijn niveau niet, maar in breder perspectief schreef het óók geschiedenis in de afgelopen vier weken. Het verwierf een plekje tussen de mooiste verliezers ooit op een WK, tussen de teams die ooit onvergetelijk stierven in schoonheid. Een elftal dat past in een rijtje met het Brazilië of Frankrijk van 1982, het Oranje van 1974 wellicht ook. Hoe eervol wil je het hebben?'

    België slaagde er na de 1-0 niet meer in om de Franse muur te slechten. Écht dreigend werd het niet meer, ook niet in blessuretijd. 'Een anticlimax, dat zeker. Maar voor dit soort nederlagen is een speciaal cliché bedacht: met opgeheven hoofd. Onder applaus verliet België het veld, als knuffelploeg van de wereld.'

    Ook De Volkskrant stelt dat de Rode Duivels 'het WK genot en liefde hebben geschonken'. Maar: 'In de halve finale van het wereldkampioenschap verloren de Rode Duivels van een machine uit Frankrijk, de uitgesproken favoriet voor de wereldtitel.'

    'Voor de Belgen, die met hun gouden generatie wilde oogsten voordat het te laat is, was de afloop alleen ontnuchterend. Initiatief verloor van afwachten. De aanval legde het af tegen de counter. Blauw won van rood. Blauw staat hier voor berekening. Rood voor het vuur van het offensief.'

    'De gouden generatie van België strandt in de halve finale tegen het fantastische maar berekenende Frankrijk, in een meeslepend schouwspel dat barstte van de spanning. En opnieuw viel de beslissing uit een spelhervatting.'

    Lees meer over:WK 2018België

    Poll

    Had België het verdiend om de finale te halen?

    (2328 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 07:50
    Lekker man 😭 jankende duiveltjes 😭
    Vind ik leuk
    PRICE +17770
    woensdag 11 juli 2018 om 07:53
    Kansen moet je grijpen,unieke mogelijkheid laten liggen,België was beter dan Frankrijk.
    Misser van Fellaini kost België de kop.
    Vind ik leuk
    NvC +1405
    woensdag 11 juli 2018 om 08:01
    Ja klopt. Het zat allemaal net niet mee. Erg jammer voor ze maar ze hebben hun kans laten liggen. Welicht op het eerst volgende EK een van de kanshebbers.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +687
    woensdag 11 juli 2018 om 08:07
    Hoezo zat het allemaal net niet mee? Ze hadden een waardeloze poule, behoorlijk geluk tegen Japan en super veel mazzel opnieuw tegen Brazilië. Oftewel het geluk aan de billetjes hangen!
    Vind ik leuk
    NvC +1405
    woensdag 11 juli 2018 om 08:10
    Ik heb het over de wedstrijd van gisteren, die ene tegen Frankrijk in de halve-finale van het WK.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9850
    woensdag 11 juli 2018 om 08:35
    Klopt, lelijk voetbal van die Fransen, hopelijk gaan ze daar geen prijs mee pakken.
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    woensdag 11 juli 2018 om 08:39
    Zo is het en niet anders.

    Geklopt op waarde.
    Vind ik leuk
    Nielsk +428
    woensdag 11 juli 2018 om 08:23
    Beter dan Frankrijk? Ze hebben een paar momentjes gehad waarin ze goede kansen hadden, Frankrijk speelde het België spelletje, rustig tegenhouden en vol op de tegen aanval. Telkens als Frankrijk aan ging zetten, waren ze de betere ploeg, na de 1-0 ging Frankrijk helemaal achteruit leunen en je zag dat België de klasse niet had om Frankrijk nog pijn te doen. Frankrijk was beter over de hele wedstrijd. Je hebt het over de misser van Fellaini, de misser van onze vriend Giroud 2x alleen voor de keeper (1 keer halve sliding) hield België levend, daar waar België ook 1 mooi schot had
    Vind ik leuk
    popiejopie +2126
    woensdag 11 juli 2018 om 08:38
    Je kan toch niet ontkennen dat België beter was dan Frankrijk?

    Frankrijk had een aantal leuke acties maar verder was het slap.
    Vind ik leuk
    Echt? +209
    woensdag 11 juli 2018 om 08:48
    Je staat 1-0 achter en je weet geen één uitgespeelde kans te creëren in de tweede helft, volgens welke logica ben je dan de beste😂
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    woensdag 11 juli 2018 om 09:05
    Gebasseerd op wat was Belgie zoveel beter dan??
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +203
    woensdag 11 juli 2018 om 11:27
    Frankrijk controleerde de wedstrijd volledig. Ik vond België vrij machteloos en kansloos.
    Vind ik leuk
    Nielsk +428
    woensdag 11 juli 2018 om 13:40
    Frankrijk hoeft amper zich in te spannen, België had meer de bal maar zegt niet dat ze gevaarlijker zijn of beter. Ze konden amper wat teweeg brengen, tegen over Frankrijk dat als ze een beetje gas gaven, ze ook meteen gevaarlijk werden
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    woensdag 11 juli 2018 om 08:38
    Als fellaini ietsje talentvoller was geweest had hij op dit niveau niet gemist.


    Heerlijk hoor, maar wat een onterecht ophemelen zeg.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    woensdag 11 juli 2018 om 08:16
    Dit is het beste wat je als Nederlander had kunnen overkomen.. ik woon zelf in België, man man man, de arrogantie van de mensen droop er werkelijk van af!!

    Mensen sneerden steeds over Nederland en gaven zelfs toe dat ze blij waren dat Nederland er niet was!!

    Ik ben blij dat België is uitgeschakeld!! Had al eigenlijk eerder moeten gebeuren
    Vind ik leuk
    Jahike +91
    woensdag 11 juli 2018 om 08:34
    Ben er ook niet rouwig om. Half Nederland riep voor het WK het hardst om bij afwezigheid van Oranje de Belgen "dan maar" te steunen. Dit terwijl tijdens vorige WK's de Belgen nog net niet juichend de straat op gingen wanneer Oranje werd uitgeschakeld.

    Nee ik ben blij met de uitschakeling. Ben ook geen fan van de Fransen, maar dan nog liever zij in de finale dan die Belgen.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    woensdag 11 juli 2018 om 08:42
    @ jahlike

    Het was zo verschrikkelijk, dat mensen die niks over voetbal wisten, de wedstrijd tegen Panama en Tunesië als wereldprestatie beschouwden..

    Als Engeland het wk wint dan komt dat door januzaj..
    Vind ik leuk
    Jahike +91
    woensdag 11 juli 2018 om 08:48
    Ja een kinderhand is snel gevuld. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind nog steeds dat die Belgen een leuk team hebben en beter voetbal spelen dat de meeste andere favorieten. Gun het ze alleen niet.

    Achteraf blij dat ze zo dom zijn geweest om van de Engelsen te winnen. Dat heeft ze waarschijnlijk de finale gekost
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    woensdag 11 juli 2018 om 09:32
    Ik denk echt dat dat een grote inschattingsfout is. We hebben gisteren de wereldkampioen niet gezien. De 'sterke' kant was uit vorm, evenals Spanje trouwens.
    Vind ik leuk
    deir712 +317
    woensdag 11 juli 2018 om 08:34
    Euhm... Ik weet niet, maar wij Ollanders deden hetzelfde richting België zo tussen 2004 - 2014 dus..... Misschien een beeeeeeeeeeeeeetje terecht? :-D
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    woensdag 11 juli 2018 om 08:44
    Wij hebben in die periode helemaal nooit aan de Belgen gedacht. Waarom zouden we? Exact dat is het verschil...

    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:57
    Moest je EK 2016 of dit WK 2018 op de Nederlandse TV kijken of de Nederlandse kranten lezen. Allemaal voor België. Van enige objectiviteit was geen sprake meer. Ook het Nederlandse volk was bij afwezigheid van Oranje in grote meerderheid voor België.

    En dan nu andersom. In 2010 en 2014 hing er steeds een grafstemming in de Belgische studio als Nederland weer eens won. En in 2012 was er jubelstemming toen Nederland alle poulewedstrijden verloor.

    En dan heb je nog Kompany die in zijn eerste interview vlak na de kwalificatie van België tegen het Belgische jouranille aangaf dat het feest was omdat Nederland er niet bij was. Of het massaal uitfluiten van het Wilhelmus in een oefenpotje een jaar of 4 geleden. Allemaal dingen die in Nederland ondenkbaar zouden zijn.

    Karma is a bitch voor België!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:24
    Ah ja, omgekeerd doen wij Nederlanders hetzelfde, je moet er doorheen prikken en als Oranje gewoon beter worden, wat niet gaat lukken met Koeman en die verwijfde voetballers hij laat spelen. Het zal Oranje minstens 12 jaar duren voor het mee kan draaien met het Europese-/wereldvoebalgeweld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:25
    Ik leg net juist uit dat het omgekeerd dus helemaal niet hetzelfde is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:29
    Ah jawel, wij Nederlanders leven in een eigen droomwereld en denken dat buiten Nederland geen goede voetbal gespeeld wordt. Ik denk dat de armoedige Afrikanen met hun gebrekkige accommodatie beter voetballen dan de doorsnee Nederlandse spelers.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:39
    Waar heb jij het over?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:39
    Dat wij hetzelfde zullen doen als de Belgen naar ons toe en dat moet je met een korreltje zout nemen.
    Fijne dag.
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 22:17
    Ik kan alleen voor mezelf spreken: natuurlijk gun ik de Belgen niks. Andersom ook niet, dus niks aan de hand.

    Waar Bassie op doelt en dat lijk je niet te begrijpen is, dat hij helemaal niks moet hebben van dat opgeklopte pro-België sfeertje wat men op TV probeert te promoten. Nou, ik ook niet en wat je er allemaal bijhaalt is zo buiten de discussie dat niet reageren door mij waarschijnlijk verstandiger is...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:58
    Waarom reageer je toch ? Ik was voor Belgie niet vanwege het opgeklopte sfeertje. Belgie heeft nu eenmaal de beste spelers en ik vind dat we nu niet moeten zeuren over dat sfeertje.
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 23:04
    Een opgeklopt zooitje huichelaars, ja.

    Ik vind het leuker om idioot te juichen voor je eigen land en daarnaast kun je er wat voorkeuren op nahouden. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Slechts 3 op 10 Nederlanders had een voorkeur voor België. Zonder mediagedoe was dat nog minder geweest. De meeste Nederlanders vinden Belgen achter de ellebogen en geniepig. Ik ook.


    NB. De beste spelers?

    Omdat ze een kwalificatie en eerste ronde speelden tegen waarlijke niemendalletjes? Kweenie wat dit grapje gekost heeft, maar veel simpeler gaan de Duivels het niet meer krijgen. Op het EK twee jaar terug ook al. Als je dan met mazzel op de valreep tegen een matig Japan wint en alle geluk van de wereld hebt tegen Brazil om vervolgens de mindere te zijn tegen Frankrijk, dan vind ik het zwaar overdreven om te zeggen dat ze de beste spelers hebben....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:06
    Dat kan, ik als Nederlander ben genuanceerder.
    Nog nooit een huicehlachtige Belg ontmoet.
    Wat ik op TV zie gaan ze beschaafd met elkaar om, niet zoals bij VI.
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 23:11
    Beschaafd...

    Ik als Nederlander woonde jaren in dat banenenkoninkrijk….
    Beschaafd in je gezicht ja. De rest mag je zelf bedenken.

    Laat ons maar lekker rechtuit gebekt zijn ipv politiek correct.

    Bij huichelaars had ik het trouwens over zich idioot gedragende in Belgische gewaden getooide Hollanders die ineens altijd al supporter waren van hun vrienden, de "Pelgen"...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 23:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:20
    Ach ja, ik kan niks tegen je inbrengen, want je hebt in Belgie gewoond, maar je zit wel vol wrok jegens hen toch ?
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 23:23
    Je zou voor minder.

    Wrok ontstaat niet zomaar. Ondervinding leert. Belgen hebben helemaal niks met Nederlanders en steken dat niet onder stoelen of banken. Dat is het enige moment dat ik ze niet hypocriet kan noemen.




    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:36
    Ok Jozef, maar de Vlamingen zwaren toch een deel van de Nederlanden en spreken vloeiend en beter Nederlands dan de meeste Nederlanders (b.v. hun hep).
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:11
    Jij bent echt een dom wijf he. Snel naar de keuken
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:00
    Lekker origineel zeg, zeg je vader ook zo tegen je moeder ? Of jij tegen je vrouw, als je haar hebt ?????
    Vind ik leuk
    satesaus +432
    woensdag 11 juli 2018 om 08:35
    Zo is het. De pers in NL doet alsof iedereen hier voor de belgen is/moet zijn. Waar ze het vandaan halen weet ik niet, maar in mij omgeving is 75% blij dat ze geen wk worden! Zou wat zijn zeg, wij hebben 4 of 5 topgeneraties gehad met enkel een ek. Zij wk, echt niet!
    Hoop overigens wel dat Frankrijk de finale verliest, ongeacht tegen wie. Maar dat gaat denk ik niet gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 23:16
    In fijn Nederlands gezelschap naar België-Frankrijk gekeken. Was even bij ouwe vrienden in Zeeland.... We hebben gefeest tot in de kleine uurtjes. Vooral daar is het sentiment bepaald niet pro-Belgisch... ze kennen de mentaliteit...
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9850
    woensdag 11 juli 2018 om 08:48
    Haha ja als je er tussen zit en in de minderheid bent kunnen ze knap irritant zijn. Aan de andere kant hoe denk je dat wij overkomen tijdens NL wedstrijden en/of op vakantie?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36124
    woensdag 11 juli 2018 om 09:13
    Ik heb in België gewerkt. Ik herken wat je allemaal zegt.

    Qua voetbal heeft België een mooie ploeg.
    Maar veel Belgen zitten obv een minderwaardigheidscomplex soms vol haat richting nederland. De uitschakeling van België bespaart ons gezeik richting Nederlanders welke decennia had geduurd.

    Vele Nederlanders gunnen dit team van België succes maar ze komen van een koude kermis thuis als ze daarna merken hoe de Belgische supporters je zullen beschimpen van 3 mislukte WK finales.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:42]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:26
    En dan in je gezicht het doodleuk glashard ontkennen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4885
    woensdag 11 juli 2018 om 08:32
    Om over de Nederlandse kranten maar te zwijgen. Opzouten :)
    Vind ik leuk
    Hupfean +2963
    woensdag 11 juli 2018 om 11:12
    Knuffelploeg? Waarom denkt men dat iedereen voor België was? Ik absoluut niet. Alle Belgen lachen ons uit omdat wij er niet bij zijn. T is eerder een "knuppel" ploeg. Blij dat ze er uit liggen. T heeft al lang genoeg geduurd.
    Vind ik leuk
    NvC +1405
    woensdag 11 juli 2018 om 07:50
    Jammer voor ze. Hoop op een Frankrijk - Kroatie finale.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:52
    Hehe iemand opgevallen dat veel ploegen 'hun normale niveau niet halen' tegen Frankrijk? Waar zou dat toch aan liggen...?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:06
    Aan het anti- voetbal van hun coach ondanks dat hij de sterkste selectie van iedereen op papier heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:12
    En jij dan? Met je anti-Nederlands. 'Aan het anti-voetbal van hun coach, hoewel hij de sterkste selectie van iedereen op papier heeft.' Scheelt toch weer 4 spaties, pik. Romantiek is leuk, maar in voetbal moet je economisch denken. Of jij dat nu leuk vindt of niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:55

    (Waar zou dat toch aan liggen?)(scheelt weer drie punten).

    Met je anti - Nederlands? volgens mij zitten we op een voetbalforum toch? Wellicht dat je dan naar een andere site moet als je over spelling en zinsopbouw wil zeiken. Anders krijg je nog een aardige klus op deze site.

    Noem het zoals je wilt, het is laf om met zo'n elftal zo te spelen. Spanje 2010 was gelijkwaardig of misschien wel minder en die durfde wel te voetballen, Duitsland 2014 was gelijkwaardig of misschien wel minder en die durfde wel te voetballen.
    Dus dat economische gebeuren van je kan me gestolen worden, het is gewoon laf dat je met zo'n selectie zo gaat voetballen.

    Als ze gewoon aanvallend zouden gaan voetballen hadden ze ook gemakkelijk de finale kunnen bereiken of wereldkampioen kunnen worden(zie bovenstaande voorbeelden) en hadden wij tenminste wat leuke wedstrijden gezien.
    Voor elke voetballiefhebber was gisterenavond een nachtmerrie t' sterkste team van de wereld zo laten voetballen.

    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:20
    Niks met anti-voetbal te maken. Gewoon degelijk en modern. Echt op elke plek een fantastische speler staan. Het enige wat heel veel afgunst wekt is dat gedrag de laatste 10 minuten. Maar op basis van de selectie en het functioneren als team zou Frankrijk by far de terechte winnaar zijn van dit WK.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:58
    Saai en degelijk. Met veruit de beste selectie kun je ook met aanvallend voetbal winnen. Spanje 2010/Duitsland 2014 lijken me onder andere goede voorbeelden.
    Ja ze hebben op elke plek een fantastische speler des te erger dat ze zo voetballen.
    Tegen Argentinië moeten ze en dan kunnen zet het toch ook? draaien ze in een mum van tijd de wedstrijd om met: jawel leuk aanvallend voetbal!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:33
    Tsja, het ding is dat we weinig te zeggen hebben op het moment. Ze staan gewoon in de finale en puur doordat ze zo spelen zijn ze ook een beetje buiten de aandacht gebleven als toch een topfavoriet. Het lukt sowieso geen enkel land om heel dit toernooi attractief te spelen of kan jij die wel noemen?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:40
    Ja ze staan in de finale, helaas. dus wat dat betreft haalt hij wellicht zijn gram. Maar ik weiger te geloven dat ze met de kwaliteit die ze hebben met aanvallend voetbal niet de finale hadden kunnen halen. Spanje en Duitsland deden het ook 4 en 8 jaar geleden.

    Maar een heel toernooi attractief voetbal spelen lukt niet meer in deze tijd, maar Frankrijk heeft het alleen heel eventjes tegen Argentinië laten zien. Zelfs tegen een Australië was hun spelopvatting nauwelijks anders.

    Belgie heeft het geprobeerd, Brazillie heeft het geprobeerd maar inderdaad dan houd het een heel eind op beide ploegen wel veel leuker om na te kijken als na dit Frankrijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:39
    Ben ik met je eens. Zeker die wedstrijd tegen Australie was een enorme tegenvaller qua spel
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22054
    woensdag 11 juli 2018 om 07:53
    Dit was de uitgelezen kans voor de Belgen om kampioen te worden. Over 4 jaar zijn er veel jongens niet meer bij en raken de de jongens die overblijven steeds meer op leeftijd.
    Vind ik leuk
    derksen +8308
    woensdag 11 juli 2018 om 07:55
    Als je gisteren kukeleku piet piraat verstommen witsel ziet spelen Kom op hé dat kan toch niet
    Die Franse speelde op 40 procent als pogba en griezelman gas gaven liepen ze iedereen voorbij
    Wat altijd zal blijven is
    België was niks
    België wordt nooit niks
    Deze generatie is bijna klaar en dan hoor je er nooit meer wat van
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    woensdag 11 juli 2018 om 08:36
    Idd het is niks en word niks, dan zijn de Duitsers Italianen etc weer op volle oorlogssterkte..die gaan zich revancheren etc..

    Wat was ik blij dat België had verloren!!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    woensdag 11 juli 2018 om 10:24
    Je overdrijft een klein beetje maar het klopt dat dit België leuk kan voetballen maar de echte toernooi mentaliteit mist. Frankrijk en normaal gesproken Duitsland hebben dat wel. Wij ook als we er eenmaal zijn haha.
    Met die mentaliteit had België nooit van Engeland gewonnen... dan hadden ze gewoon de wedstrijd weggegeven.
    En dan durven ze België te vergelijken met 1982 of NL uit 1974? Dan snap je er echt helemaal niks van. België heeft van Panama en Tunesië gewonnen, Engeland deed niet mee, tegen Japan ging het bijna mis en tegen Brazilië waren ze de mindere maar kwamen ze met geluk op voorsprong en met veel geluk scoorde Brazilië niet de gelijkmaker.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23719
    woensdag 11 juli 2018 om 07:57
    Lulkoek die bastards kwamen al goed weg gegen japan. Karma.

    Next!
    Vind ik leuk
    Piet44 +334
    woensdag 11 juli 2018 om 08:04
    Die Belgen hadden tegen Japan er al uit moeten liggen . En tegen Brazilië hebben ze alle geluk van de wereld gehad , en heeft die keeper ze gered.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:08
    Jammer voor de Belgen maar het is niet anders.
    en AD ik weet niet wie jullie stukjes schrijft, maar inderdaad de Belgen hebben een leuke ploeg maar een vergelijking met het Oranje van 74 is absoluut niet aan de orde. komen ze nog niet eens in de buurt.
    Vind ik leuk
    rinirat +1483
    woensdag 11 juli 2018 om 08:08
    Belgie had een leuk en fris elftal,helaas niet de finale gehaald tegen de fransen.
    Belgie had geen super elftal,maar wel 2 supersterren Hazard en de Bruine dat bleek niet genoeg.
    Er liepen toch ook wel wat hele matige spelers in.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:15
    De bruine was nergens gisteren hij was juist een van de oorzaken
    Vind ik leuk
    rinirat +1483
    woensdag 11 juli 2018 om 08:27
    Ja gisteren niet gezien.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6086
    woensdag 11 juli 2018 om 08:16
    Hou op man, met matige spelers kom je echt niet in de halve finale en sta je ook niet in de top van de FIFA ranglijst en verlies je niet meer dan 20 wedstrijden op rij.Belgie heeft op dit moment een geweldig team met top spelers!
    Vind ik leuk
    rinirat +1483
    woensdag 11 juli 2018 om 08:30
    Belgie had er tegen Japan en Brazilie gewoon uit moeten liggen.
    Hadden ook al het geluk van een matige poule..
    We moeten het niet overdrijven.
    Gisteren tactisch weggespeeld op een hele saaie wijze.
    Als je zo goed bent,moet je het laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:14
    Terecht simpele poule onterecht door tegen Brazilië... dr is maar een team die het wk verdiend te winnen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +428
    woensdag 11 juli 2018 om 08:35
    Over Japan nog niet gesproken. Iedereen was lovend na de simpele potjes in de poulefase... Daarna ging het alleen maar minder en stapelde geluk op geluk voor de Belgen
    Vind ik leuk
    Adriaan +351
    woensdag 11 juli 2018 om 08:19
    Wat is die Giroud slecht zeg die had er zo 3 in kunnen knallen.. ik hoop echt dat Fekir gaat spelen in de finale want anders pakt Kroatië die beker
    Vind ik leuk
    Nielsk +428
    woensdag 11 juli 2018 om 08:33
    Kroatië zie ik ook zo niet de finale winnen. Buiten Giroud om, die telkens 2 man om zich heen heeft, staat er een team vol sterren met spelers die wereldklasse hebben. Dat Giroud slecht speelt, dat klopt 100%. Wat kreeg hij een opgelegde kans door Mbappé met zijn weergaloze assist
    Vind ik leuk
    dezink +1047
    woensdag 11 juli 2018 om 08:23
    Het was niet de goal van Umtiti die ze de nek omdraaide , maar de goal die ze zelf maakte tegen Engeland.
    Vind ik leuk
    pos +7835
    woensdag 11 juli 2018 om 08:26
    Beetje overdreven positief verhaal over de Belgen wat mij betreft. Zeker vergelijkingen met Nederland 74 of Frankrijk 82 slaan echt helemaal nergens op. Ze hebben 3 nikszeggende poulewedstrijden gespeeld en tegen Brazilie en goeie pot gespeeld waarbij het zeker niet tegen zat. Leuk toernooi maar ook weer typisch Belgisch. Gewoon een net niet generatie.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:29
    Over 4 jaar zijn de bruyne, hazard, lukaku, courtois zeker nog in staat een wk te winnen. Ook vertonghen en alderweireld moeten als verdediger er nog kunnen staan. Spelers als carrasco kunnen nog groeien (moet hij wel terug naar europa). Daarnaast kan er altijd nog wat nieuws doorbreken en een EK gewonnen worden. Ik zou dus zeggen, doe niet al te dramatisch. Frankrijk speelt misschien laf, maar heeft wel een krankzinnige ploeg natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    woensdag 11 juli 2018 om 08:39
    Ja dat kan wel zijn wat jij zegt, maar dan zijn de Duitsers en Italianen weer op volle oorlogssterkte hoor..

    Na Wales nu Frankrijk..heerlijk gevoel.. terug op aarde..
    Vind ik leuk
    pos +7835
    woensdag 11 juli 2018 om 08:40
    Het is een redelijk oude ploeg hoor Belgie. Vertonghen en Alderweireld zijn dan 34/35 jaar bijvoorbeeld. Datzelfde geldt voor Mertens, Chadli, Witsel, Dembele, Kompany. Vermaelen.
    Deze generatie gaat het niet doen in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Nielsk +428
    woensdag 11 juli 2018 om 08:30
    De zuiderburen, eens in de 32 jaar hebben ze een generatie waarin ze de halve finale bereiken, ons uitlachen omdat we er niet bij waren. Volgens mij hebben wij de afgelopen edities, toen wij erbij waren, een finale en halve finale (3de plek) gehaald en onze zuiderburen kwamen niet verder dan de knockout fase na de groepsfase
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:35
    De spelers hadden het verdiend. De coach heeft veel te laat ingegrepen en in mijn ogen foutief. Chadli zat totaal niet in wedstrijd en kon niet mee met de rest, hij Nacer er na 25 minuten uit moeten halen. Verder begreep ik niet dat Fellaini werd gewisseld. Erg jammer dat een super professionele ploeg (helaas met echt negatief voetbal) de finale haalt. Engeland speelt ook zo.
    Vind ik leuk
    Echt? +209
    woensdag 11 juli 2018 om 08:43
    Natuurlijk verdienden ze geen plek in de finale, ze verdienden niet eens een plaats in de halve finale.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:49
    De Rode Duivels hebben een meer dan prima elftal met echt veel goede spelers. Met wat geluk tegen Japan en Brazilië zijn de Rode Duivels in de halve finale gekomen. Gisteren zijn ze echter met gelijke munt teruggeslagen door de Franse ploeg. Frankrijk heeft deze wedstrijd terecht gewonnen en staat dus terecht in de finale.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    woensdag 11 juli 2018 om 08:59
    Het zal aan mij liggen. Je wint van Panama en Tunisië met aanvallend voetbal. Mag ook wel toch ongeveer de zwakste ploegen van het wk. Dan kom je tegen Japan ontzettend goed weg. Met een bizarre goal van Jan. Brasil prachtig maar ook een groot deel vol in de achteruit, logisch maar toch. Vergeten we de eigen goal eventjes etc. Dat had al zomaar anders kunnen aflopen. En dan de Fransen sterk en slim en het is gedaan. Tuurlijk het was een mooi toernooi en er zat meer in, maar laten we in godsnaam niet doen of we nu naar een wonderploeg hebben zitten kijken.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3833
    woensdag 11 juli 2018 om 09:26
    Klopt helemaal, veel te overdreven zoals men België beschrijft.
    En inderdaad gisteren was België dan de aanvallende partij net zoals Brazilië dat weer tegen België was.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    slaski +2090
    woensdag 11 juli 2018 om 09:06
    Wij zijn uitgeschakeld door de aanstaande wereldkampioen. Maakt de pijn een beetje zachter.
    Vind ik leuk
    Yuri +950
    woensdag 11 juli 2018 om 09:32
    En de kwartfinalist die Duitsland in de groepsfase heeft uitgeschakeld
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    linkspoot +665
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Frankrijk heeft toch meer kwaliteit, het is juist een schande van Frankrijk om zo van Belgie te winnen. Ik heb het eerder gezegd, die Dechamps is geen bondscoach waard met zulke spelersmateriaal.

    Ik gunde Belgie de overwinning, maar het is gewoon net niet constant genoeg. Als het meezit, dan kunnen ze van grote teams winnen, maar als het tegen zit, dan scoren ze nauwelijks.

    Ik vind Lukaku een grote sterke spits, maar net niet venijnig genoeg en heeft te veel kansen nodig om te scoren. Dries Mertens was sowieso kansloos, tegen zulke tegenstanders moet je echt techniek hebben of een goede versnelling, om je opponent uit te schakelen, iemand als een Xerdan Shaqiri bijv.

    Echt jammer voor België, maar nu moet Frankrijk in de finale laten zien wat ze echt kunnen.

    Ooh ja, wat doet die Giroud nou daar? Die gozer is echt werkelijk een drama. Die hoort niet eens in de selectie man. Alsof ze 'm hebben opgesteld omdat anders het team alleen uit allochtonen bestaan of zo en volgens mij ziet de hele wereld het.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +83
    woensdag 11 juli 2018 om 09:14
    Net niet gouden generatie dus
    Vind ik leuk
    Ryan82 +829
    woensdag 11 juli 2018 om 09:15
    De absolute overtuiging ontbreekt. Met name in de 2e helft zag ik dat duidelijk.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +416
    woensdag 11 juli 2018 om 09:21
    Gelukkig hebben ze Suuske en Wieske nog.

    Ik vond het echt wel een goed team, maar dit vreemde volkje verdient in mijn ogen de komende 30 jaar geen enkel toernooi...
    Vind ik leuk
    pinkelman +3833
    woensdag 11 juli 2018 om 09:21
    'Zeker, België haalde in de tweede helft zijn niveau niet, maar in breder perspectief schreef het óók geschiedenis in de afgelopen vier weken.

    Sorry hoor, het had al mis kunnen gaan in de eerste de beste serieuze tegenstander die het trof dit WK: Japan.
    Ook tegen Brazilië mag je toch wel stellen dat het allemaal mee zat.
    België had er dus al veel eerder kunnen uitvliegen maar het is wel lekker als je in een groep zit met Panama en Tunesië.
    Eerlijk gezegd had ik wel wat meer verwacht van de Belgen als we het dan over de 'gouden generatie hebben' waar de Bruine wel heel vaak onzichtbaar was.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    Xtacy +386
    woensdag 11 juli 2018 om 09:37
    Japan was trouwens niet eens een serieuze tegenstander als je de ranglijst bekijkt... schande dat ze met 2-0 achterstonden, om dan toch wat gelukkig in de laatste seconden alsnog winnen.

    Tegen Brazilië was een serieuze wedstrijd en daar blijft eerder de VAR bij mij hangen als nare nasmaak.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +80
    woensdag 11 juli 2018 om 09:26
    Je bent als liefhebber voor de Belgen of niet, wat hun supporters/Belgen denken, lekker boeiend!

    Gebrek aan ervaring kost hun de kop! Begie weet niet hoe je zo een halve finale moet spelen,Frankrijk wel!

    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:33
    Voor altijd indruk gemaakt valt nogal mee hoor. Ik denk alleen in belgie. De rest van de wereld herinnert zichzelf straks alleen de twee finalisten en de jankende neymar van dit wk.
    Vind ik leuk
    Xtacy +386
    woensdag 11 juli 2018 om 09:34
    Wat is dit nou weer voor onnozele stelling: Had....

    Komop man, België heeft gewoon verloren met 1-0 wat heeft die stelling dan nog überhaupt voor nut?
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1240
    woensdag 11 juli 2018 om 09:38
    Heerlijk wakker worden. De NOS en andere media kunnen lekker huilen nu. Doodziek werd je ervan dat je maar voor Belgie moet zijn en al die reportages op tv van die nep Nederlanders die hun huis gaan versieren in de Belgische kleuren. Wat voor debiel ben je dan. Jan Mulder kan nu ook eindelijk weer zijn mond houden, vreselijke man. Hoop dat Frankrijk-Kroatië nu de finale wordt en wie er wint maakt me niks uit.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    woensdag 11 juli 2018 om 09:39
    Die Franssen hebben dit tactisch gewoon heel slim gedaan en de Belgen helemaal vast gezet...heeft niks met anti voetbal te maken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19829
    woensdag 11 juli 2018 om 10:25
    Ik wandel meestal alle berichten even door om te zien of ik iets zal schrijven. Het moet tenslotte ook wel iets toevoegen als je wat aan je toetsenbordje toevertrouwt, vind ik.
    Wat me dan opvalt is het vele negatieve gedoe over België dat zijn plaats moet weten en al dat geluk dat ze tot nu toe hadden. Dit is wel een zeer korte samenvatting en de enkele positieve reactie doe ik daarmee natuurlijk tekort, maar die was er heus ook wel.
    Toch heb ik sterk het gevoel dat het meerendeel knap jaloers is geweest omdat België in Rusland mocht voetballen en Oranje dat recht ruimschoots had verspeelt. Hier en daar tussendoor klonk ook al wel het idee dat Oranje het best beter gedaan had als... Ja? Wat als? We waren er niet en zo glorieus als België zich had geplaatst, zo schaamtevol had Nederland zijn kansen vergooit, niet in de laatste plaats omdat in heel Nederland geen WK-speler van Nederlandse komaf te vinden is.
    Zo heb ik ook naar België gekeken: Tjonge, die Kompany, was dat maar een Nederlander, jeetje die Hazard kan er wat van, zo heb je er geeneen in Nederland. Zo kan ik ze allemaal, met nadruk allemaal, langsgaan: er is geen Nederlander te vinden met zulke additieve kwaliteiten als die Belgen in huis hebben.
    Nu hebben die Belgen deze generatie op het WK weten te brengen, hier is het al jaren huilen met een te klein petje op. Ik acht de kans groter dat België, voortbouwend op dit daverend succes, over vier jaar weer aanwezig is dan Nederland, waar ik zowel in de competitie als bij buitenlandse clubs nergens zulke goede Nederlandse voetballers tegenkom. Nederland weet wat het moet doen: Volop en op de goede manier onze jonge talenten ontwikkelen en zorgen dat ze er wèl klaar voor zijn in 2022. Eerlijk gezegd heb ik er nu nog een hard hoofd in en denk ik eerder dat het wat meer tijd in beslag neemt.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18388
    woensdag 11 juli 2018 om 10:50
    Knuffelploeg???? Moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4993
    woensdag 11 juli 2018 om 11:15
    Blij dat er een einde is gekomen aan dat tenenkrommende gedweep met de Belgen.

    Vind ik leuk
    didi +15
    woensdag 11 juli 2018 om 13:00
    Wij hebben genoten van België, het heeft een aantal wereldspelers en had in de halve finale de pech dat Meunier niet meedeed, Hazard door 3 mensen in bedwang werd gehouden, Lukaku op een eiland speelde, De Bruyne een slechte dag had. Maar als dat prachtige schot van Hazard doel getroffen had, hadden we andere Belgische ploeg gezien, want in dat geval moest Frankrijk wel aanvallen. Frankrijk heeft het nu gered door met zijn tallen te verdedigen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlandse pers over tragische aftocht 'knuffelploeg' België: 'Schrale troost'