AZ stelt profiel op en jaagt op spits: 'Categorie die voor ons niet haalbaar is'

    AZ stelt profiel op en jaagt op spits: 'Categorie die voor ons niet haalbaar is'

    woensdag 11 juli 2018 om 10:14

    De komst van een spits heeft momenteel prioriteit in Alkmaar. AZ is na de verkoop van Wout Weghorst aan VfL Wolfsburg op zoek naar een nieuwe aanvalsleider. Volgens directeur voetbalzaken Max Huiberts is de zoektocht in volle gang.

    "We hebben voor elke positie een profiel. Gebaseerd op onze manier van spelen. In zijn algemeenheid kun je zeggen: je hebt spitsen die puur goalgetter zijn en verder weinig inbreng hebben in het combinatiespel of niet meedoen aan het verdedigend druk zetten. Je hebt spitsen die minder vaak scoren, maar assists leveren of helpen tegengoals te voorkomen met defensief werk voorin", legt Huiberts uit aan Voetbal International. "Dat laatste type past het best bij AZ."

    "Het liefst heb je natuurlijk een spits die álles in zijn spel herbergt. Maar dan kom je al snel terecht in een categorie die voor ons niet haalbaar is. Ook hier geldt dat we onze financiële grenzen niet gaan overschrijden. Wij doen geen gekke dingen. We geloven in de weg die AZ is ingeslagen. Op de korte én de lange termijn is dat het beste voor deze club."

    De afgelopen weken werden onder meer Bjorn Johnsen (ADO Den Haag) en Ricky van Wolfswinkel (FC Basel) genoemd als mogelijke Weghorst-opvolgers. 

    Poll

    Welke spits moet AZ halen?

    (2206 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 10:15
    Zijn net te laat voor Cristiano


    Zou voor sierhuis gaan en dan lekker de tijd nemen voor een goeie vervanger
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 10:28
    Ik denk niet dat die weg mag. Die is na het vertrek van Cassierra derde spits
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:29
    Pareirra hebben we ook nog..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 10:32
    Dan mag AZ die wel huren :p
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:34
    Die hou ik liever die jongen gaat sierhuis voorbij... Kaj is twee jaar ouder spelen dit seizoen bij az is het beste voor Ajax en hem. Dit seizoen gaat hij toch niet veel spelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 12:41
    Ik wil het liefste dat we een derde spits hebben die goed genoeg is
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:13
    Doet Keizer het nu al slecht in Qatar dat hij nu al weer wegmoet?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 11:16
    Hij maakt het voetbal he-le-maal kapot daar.
    Nee dit doe ik voor hem. Hoe eerder hij weg moet hoe eerder hij z'n afkoopsom krijgt. Is ie weer vrij en nog rijker
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:19
    Oh zodat hij weer trainer van Ajax kan worden en Ajax naar de CL helpt.. Je begint het eindelijk te begrijpen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 11:21
    Wauw. Dat vind ik nogal een sprong. Nee, ik hoef hem als trainer nooit meer bij Ajax te zien :p
    Vind ik leuk
    Woudo +8011
    woensdag 11 juli 2018 om 11:53
    Je hebt een trend gezet met # voor de namen en stay of out ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 13:04
    Ja ik moet zeggen dat het best tot leuke inzichten leidt.
    Want eigenlijk ben ik daar helemaal niet zo blij mee. De meesten hebben het fout :p

    Ik had er ook niet op gerekend dat mensen me juist Keizer zouden gaan noemen :p
    Vind ik leuk
    5697956 +3034
    woensdag 11 juli 2018 om 10:40
    Die Johnsen is een goede spits voor AZ. Johnsen is een onbekende en onbeminde ruwe diamant waar je wat mee kunt. Van Wolfswinkel moet je niet willen aangezien hij Vitesse naar de overwinning schoot in 2017.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +256
    woensdag 11 juli 2018 om 10:47
    Dat laatste is volstrekte onzin en Johnsen kan er geen pepernoot van.
    Vind ik leuk
    5697956 +3034
    woensdag 11 juli 2018 om 12:52
    Johnsen behoort tot de topscorers. Dus hij kan er wel degelijk wat van. Dat laatste is zeker geen volstrekte onzin. Kom jij maar met een tegenargument.
    Vind ik leuk
    Old Star +6942
    woensdag 11 juli 2018 om 13:21
    Co noemde dat altijd scorebord journalistiek. En terecht.
    Omdat johnsen ma de winterstop redelijk scoorde betekend nog niet dat ie de betere spits is.
    V wolfswinkel is een veel completere spits.
    Wel wat ieler maar met veel meer techniek, zeker in combinatie voetbal.
    Toch denk ik dat t bijvoorbeeld johnsen word, beetje type weghorst en v wolfswinkel is niet haalbaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:47
    Het is maar hoe je de feiten wilt bekijken. Je kan Johnsen fileren, maar in een minder goed team dan AZ is, scoorde hij meer dan de spits van AZ. Hierbij komt ook nog dat hij international is en na een goed seizoen via jullie voor een hoog bedrag weg kan waardoor jullie talentvolle spits ingepast kan worden.
    RvW is misschien iets beter, maar hij kost meer geld om hem te halen, hogere salariskosten en je verdient er geen transfer meer aan. Maar..dit is mijn visie
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:36
    Verthongen schoot ook onze landstitel kapot toch waren we heel blij met hem
    Vind ik leuk
    5697956 +3034
    woensdag 11 juli 2018 om 12:52
    Ik weet niet waarover je het hebt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:47
    Denk niet dat az interesse heeft in een gehuurde spits. Als ze hem kunnen kopen wel, maar vraag me af of ajax zo’n groot talent weg doet tegen een normale prijs.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:31
    Nee verkoop wordt het zeker niet..
    Vind ik leuk
    AlbS +252
    woensdag 11 juli 2018 om 10:58
    Wie is Sierhuis? Sorry. Loopt er in de Keuken kampioen niet een lekker spitsie rond?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:30
    Kaj sierhuis van jong Ajax huren en dan de tijd nemen...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:47
    Huren van ajax is alleen maar goed voor ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:22
    Daarom
    Vind ik leuk
    5697956 +3034
    woensdag 11 juli 2018 om 13:15
    Sierhuis kan ervaring opdoen bij FC Emmen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:22
    Gaat niet gebeuren jochie
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4168
    woensdag 11 juli 2018 om 11:32
    Er staat al een goede vervanger, maar die is nog wat jong voor een heel seizoen eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:34
    Over wie hebben we het dan?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4168
    woensdag 11 juli 2018 om 11:39
    Myron Boadu
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:19
    Zegt me niks
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +416
    woensdag 11 juli 2018 om 12:54
    Achter hem zat de gehele wereldtop aan, schijnt echt een hele grote te kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4168
    woensdag 11 juli 2018 om 14:37
    Is een jaar geblesseerd geweest maar wel onlangs gedebuteerd in AZ 1 tegen PEC Zwolle.

    in 2016/2017 heeft hij (op 15 jarige leeftijd) 9 duels meegedaan bij Jong AZ waarin hij 6 keer scoorde.
    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    woensdag 11 juli 2018 om 12:28
    Hoop dat hij het waar kan maken. Liep altijd fysiek voor op zijn leeftijdsgenoten (en in Januari geboren). Het zou eens mooi zijn om zo'n soort spits te zien in AZ.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2679
    woensdag 11 juli 2018 om 11:55
    Hoezo Sierhuis? Die heeft nog totaal geen ervaring op het hoogste niveau.

    AZ is top eredivisie. Laat Sierhuis maar eerst rijpen bij NAC , Excelsior etc.

    Fran Sol moeten ze zo snel mogelijk ophalen. Harde werker en doelpuntenmachine. Past perfect bij AZ
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:14
    Sierhuis? Nee dank je.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2679
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:04
    Haha dat was als voorbeeld. Had ook mijn clupje VVV kunnen noemen.

    Trouwens veel succes komend seizoen.

    Nac heeft een mooie historie met en tegen VVV en een van de mooiste clubs om tegen te spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:16
    Zijn net te laat voor Cristiano
    Vind ik leuk
    Fok58 +118
    woensdag 11 juli 2018 om 10:24
    Liever geen wassenbeeld op het veld. Eng mannetje.
    Vind ik leuk
    Arvin +904
    woensdag 11 juli 2018 om 10:16
    Van Wolfswinkel zou een goede spits zijn voor AZ. Ik weet alleen niet of hij betaalbaar is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:26
    Az heeft zat geld
    Vind ik leuk
    Waagplein +150
    woensdag 11 juli 2018 om 14:43
    Er zit een verschil tussen zat geld hebben, en het verstandig uit te geven. Vraag maar aan Twente.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:00
    En dr is ook een verschil tussen verstandig uitgeven en krenterig zijn
    Vind ik leuk
    Waagplein +150
    woensdag 11 juli 2018 om 15:59
    Zeker. Dit is verstandig uitgeven.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    woensdag 11 juli 2018 om 10:17
    Ik geef Az gratis advies, ga voor Siem de Jong koop of huur van Carl Elting.
    Vind ik leuk
    PRICE +17769
    woensdag 11 juli 2018 om 10:20
    Jouw gratis advies zal niks mee gedaan worden,sorry.
    Niet in het profiel wat Az zoekt.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    woensdag 11 juli 2018 om 10:21
    Past wel binnen het budget!!!
    Vind ik leuk
    PRICE +17769
    woensdag 11 juli 2018 om 10:44
    Dat zou kunnen,maar hoe kom je toch bij een Siem de Jong uit?
    Laatste 3 seizoenen weinig gespeeld en veel geblesseerd.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    woensdag 11 juli 2018 om 11:13
    Het zou zomaar fantastisch kunnen uitpakken, zeg nooit nooit
    Vind ik leuk
    Pazto +207
    woensdag 11 juli 2018 om 11:11
    Berry Powel past ook binnen budget, maar dat betekent niet dat je hem moet willen hebben.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1502
    woensdag 11 juli 2018 om 10:19
    Het zou me verbazen als AZ nu nog 'op zoek' zou moeten...dan heeft Max zijn huiswerk niet goed gedaan.
    Vind ik leuk
    pos +7833
    woensdag 11 juli 2018 om 10:24
    Hoe dan ook wordt het inmiddels wel een keertje wat met die nieuwe spits. Niks voor AZ dit. Of gaan we toch gewoon met Fredje beginnen ?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 10:29
    Ik denk dat veel spelers en clubs nog afwachten. Johnsen weet ook dat als er een paar goede spitsen verkocht worden clubs ook bij hem uit gaan komen
    Vind ik leuk
    pos +7833
    woensdag 11 juli 2018 om 10:34
    Ja dat klopt hoor. En het WK is bijna afgelopen. Maar voor AZ geldt ook gewoon dat over 2 weken de eerste Europese wedstrijd voor de deur staat. Zonder Weghorst en Jahanbakhsh is het dan wel erg magertjes vooralsnog.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 10:51
    Daar heb je helemaal gelijk in.
    Wordt het Johnsen denk je?
    Vind ik leuk
    pos +7833
    woensdag 11 juli 2018 om 11:02
    Geen idee. Als ik lees 3 miljoen en Bel Hassani denk ik doe maar niet. Vind het niet echt een overtuigende keuze voor dat bedrag. Hoop dat ze met iets anders komen eigenlijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 11:08
    Ik vind 3 miljoen niet veel voor een spits die er in Nederland veel maakt bij een gemiddelde ploeg.
    Ik neem aan dat je het teveel geld vindt en niet dat je bel hassani wil houden? :p
    Vind ik leuk
    pos +7833
    woensdag 11 juli 2018 om 11:41
    Nee Bel Hassani mag weg maar dan kom je dus wel op iets van 4 miljoen totaal. Tja ik vind het veel geld voor een speler van ADO. Het zou een recordbedrag zijn voor ze denk ik. En ik vind het een vrij beperkte spits die bovendien al tig clubs heeft versleten zonder al te veel succes.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 12:42
    Dat klopt wel. Het is denk ik wel iemand die wil investeren in zichzelf. De transfer naar ado heeft ie volgens mij ook zelf geregeld.
    Dat is wel weer heel erg AZ
    Vind ik leuk
    pos +7833
    woensdag 11 juli 2018 om 13:06
    En bovendien al 26/27 ofzo. Het is best een risico.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 13:10
    26 geloof ik.
    Ja, maar was Weghorst dat niet ook? En Vincent Janssen?
    Vind ik leuk
    pos +7833
    woensdag 11 juli 2018 om 13:20
    Nee Weghorst was 23 en Janssen denk 21. En dan praten we ook nog eens lang niet over 4 miljoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22361
    woensdag 11 juli 2018 om 14:04
    Ja, maar wel risico's.
    Misschien zelfs wel groter. Johnsen heeft meer laten zien dan die twee.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2822
    woensdag 11 juli 2018 om 10:56
    Het wordt gewoon echt tijd dat Az iets meer gaat betalen.Ze wisten toch allang dat Wout weg ging?Max zei laatst dat er nog 5 spelers bijkwamen,ik moet het allemaal nog zien.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4168
    woensdag 11 juli 2018 om 11:36
    Wellicht wil van Geel Fred Friday ruilen voor Jørgensen. John vd Brom krijgt hem misschien wel weer aan het voetballen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:58
    Mensen zeggen allemaal dat AZ veel geld heeft en in de top 4 is genesteld. Vervolgens krijg je hier een bericht dat ze een klein budget hebben voor een nieuwe spits. Na al het geld wat er binnen is gekomen verwacht je dan toch wel dat ze wat hoger mikken. Blijkbaar is dat geld er toch niet...
    Vind ik leuk
    Jur74 +6857
    woensdag 11 juli 2018 om 11:04
    Van de transfersommen de laatste 2 jaar is het stadion en de daar omliggende terreinen terug gekocht. In "kas" is er dus geen miljoenen bedrag beschikbaar.
    Vind ik leuk
    Yesze +36
    woensdag 11 juli 2018 om 11:05
    Je was me net voor.... :)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:08
    Ah oké bedankt voor de uitleg. Ik snapte al niet waarom ze dan in deze klasse gingen zoeken. Die Ajacieden roepen altijd dat jullie genoeg geld hebben. Nu dus even niet meer. Maar ik vind die investeringen wel ontzettend slim!
    Vind ik leuk
    Jur74 +6857
    woensdag 11 juli 2018 om 11:14
    Destijds na de val van Dsb is Az geholpen door een groep ondernemers die net zoals de vrienden van feijenoord Az geholpen hebben en nu is alles weer in het bezit van Az zelf. Zonder die hulp had Az niet meer bestaan denk ik.

    Ps graag gedaan
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:52
    Aan de andere kant is de 20 mio die begroot was voor het jeugdterrein in de Zaan in een klap opgelost door de transfer van Janssen in hetzelfde jaar. (Jaar erop konden ze het exact tegen elkaar wegstrepen) Hebben ze toen ad-hoc ervoor gekozen om nog meer budget vrij te maken voor het terugbtalen van investeerders zodat ze in toekomstig zwaar weer eventueel weer geld zouden kunnen krijgen ofzo?
    Vind ik leuk
    Jur74 +6857
    woensdag 11 juli 2018 om 13:09
    Az heeft gewoon de tering naar de nering gezet en gemaakte afspraken met de "reddingsploeg" nagekomen. Het groeien van Az komt ook op conto van T. Gerbrand en M. Brands die niet weg liepen toen het dreigde om te vallen.
    Vind ik leuk
    Waagplein +150
    woensdag 11 juli 2018 om 14:47
    We zouden het bijna de 'Vincent Janssen Academie' moeten noemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:20
    Toch goed heh om zulke vrienden te hebben. Ik ben bang dat Feyenoord anders ook niet meer zou hebben bestaan. AZ is goed op weg om definitief een top 4 te maken. We gaan net als in België meer goed presterende teams krijgen.
    Vind ik leuk
    Yesze +36
    woensdag 11 juli 2018 om 11:05
    AZ heeft vorig jaar het stadion teruggekocht en een gloednieuw trainingscomplex neergezet. Daar zijn volgens mij ook aardig wat miljoenen naartoe gegaan.
    Vind ik leuk
    pos +7833
    woensdag 11 juli 2018 om 11:06
    Veel geld zit in het stadion en het trainingscomplex. Zoals Max al zegt willen ze de grenzen niet overschrijden. Denk dat die grens rond de 2/3 miljoen ligt voor een aankoop. Dat hebben ze ook betaald voor oa Gudelj, Henriksen, Svensson en Midtsjo.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +883
    woensdag 11 juli 2018 om 11:19
    Frans Sol niet een prima oplossing?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:22
    Kunnen ( of willen ) ze niet betalen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:31
    Mimoun Mahi
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:33
    Of mihoen en bami
    Vind ik leuk
    SCH Fan +27
    woensdag 11 juli 2018 om 12:02
    Bas dost zou ik doen die wil toch weg bij sporting
    Vind ik leuk
    remakil +4446
    woensdag 11 juli 2018 om 12:14
    Ze kunnen Castaignos wel halen.. die faalt tenminste op elk niveau... hahaha
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22054
    woensdag 11 juli 2018 om 12:14
    Fran Sol voldoet aan het profiel.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:15
    Ik snap die van der Brom niet,ze hebben toch een " wereld spits " gemaand Castanios.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:18
    Ik had Cassiera heel graag naar AZ zien gaan en hij voldoet ook aan de omschrijving voor de nieuwe spits van Huijberts. Ik weet alleen niet of huren voor AZ een optie is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:53
    WAAR IS HUPPERTS?
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +416
    woensdag 11 juli 2018 om 13:02
    Waar is Johnnie Mutsaers?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:06
    Is Kees Kist al dood?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:16
    WoW dat is lang geleden. Mooie spitsen hebben we toch gehad in de ere hè!
    John mutsears
    John lammers
    Folkert velten
    Martin Drent
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:27
    Singing Johnnie Mutsaers,
    Johnnie Mutsaers is great!
    He's the one and only
    He scores every day
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:09
    Vincent jansen terughalen zou wel een stunt zijn
    Vind ik leuk
    pinkelman +3833
    woensdag 11 juli 2018 om 19:47
    Probleem is dat men nog niet weet wat er met Alireza gaatgebeuren. Blijft die nog een seizoen of maakt die alsnog een transfer.
    Probleem is dat je met Jahanbakhsh weet waar een centrumspits aan moeten voldoen: een afmaker. Kom je bij types uit die dat uitstekend kunnen bijv. een Sol. Vertrekt een Alireza en komt er een geheel andere buitenspeler zou het best kunnen dat er meer wordt gevraagd van de centrumspits, eentje die individueel tot meer in staat is en zich kan vrij spelen om ook zelf kansen te kunnen creëren zodat niet alle druk op de flanken gaat liggen. Kortom Huiberts heeft nog geen duidelijk beeld, zolang men niet weet wat er met Alireza gaat gebeuren.
    Zou best kunnen dat AZ binnenkort met het nieuws naar buiten komt dat het contract met Alireza met een seizoen wordt verlengd en men de nieuwe spits presenteert.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:49]
    Vind ik leuk
    pinkelman +3833
    woensdag 11 juli 2018 om 19:50
    Probleem is dat men nog niet weet wat er met Alireza gaatgebeuren. Blijft die nog een seizoen of maakt die alsnog een transfer.
    Probleem is dat je met Jahanbakhsh weet waar een centrumspits aan moeten voldoen: een afmaker. Kom je bij types uit die dat uitstekend kunnen bijv. een Sol. Vertrekt een Alireza en komt er een geheel andere buitenspeler zou het best kunnen dat er meer wordt gevraagd van de centrumspits, eentje die individueel tot meer in staat is en zich kan vrij spelen om ook zelf kansen te kunnen creëren zodat niet alle druk op de flanken gaat liggen. Kortom Huiberts heeft nog geen duidelijk beeld, zolang men niet weet wat er met Alireza gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:55
    AZ is een club met te weinig inkomsten uit het stadion e.d.
    Dus moet AZ het hebben van de transfers.
    Dat geld moet matig uitgegeven worden om een paar slechte jaren op te kunnen vangen zonder een stap terug te moeten doen.
    Een spits moet dus jong en veel belovend zijn volgens de scouts en tussen de 1-2 miljoen. Uitstapje naar 2,5 miljoen is de limit.
    Umar Sadiq 1,8 miljoen is zomaar een voorbeeld
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3287
    woensdag 11 juli 2018 om 20:00
    Met het succes van Svensson en Midtsjø zie ik graag Erling Braut Haland van Molde naar AZ zien gaan. Wordt volgende maand achttien, maar speelt nu al in de basis bij een Noorse subtopper en schijnt in de belangstelling te staan van Manchester United. Heeft deze (zomer) competitie veertien wedstrijden gespeeld en daarin acht goals gemaakt. Een heel groot talent maar we haalbaar als die jongen voor speeltijd kiest.

    Kaj Sierhuis zou als Nederlands talent een goed alternatief zijn. Met Huntelaar en Dolberg lijken minuten in het eerste er niet in te zitten. Met Cassierra die over een jaar weer terug komt van Groningen zou zo’n jongen wellicht een vertrek kunnen overwegen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ stelt profiel op en jaagt op spits: 'Categorie die voor ons niet haalbaar is'