'Dit is mijn derde seizoen bij PSV, ik wil er graag staan. Ik heb er zin in'

    'Dit is mijn derde seizoen bij PSV, ik wil er graag staan. Ik heb er zin in'

    woensdag 11 juli 2018 om 12:30

    Mark van Bommel drukt als nieuwe PSV-trainer direct zijn stempel. Dat merkt Bart Ramselaar op tijdens de eerste dagen van het PSV-trainingskamp in Zwitserland. 

    "Hij heeft direct een duidelijke visie, een manier waarop hij wil spelen. Hij benadrukt de speelwijze heel erg en daar trainen we nu ook al veel op. Daar komt veel arbeid bij kijken, dat merk je zeker op de training", zegt Ramselaar in gesprek met PSV TV. "Je hebt altijd fysieke inhoud nodig, maar met de manier waarop wij nu willen spelen heb je behóórlijk wat inhoud nodig."

    In de eerste twee seizoenen maakte de dynamische middenvelder aardig wat minuten, maar een basisplaats over een heel seizoen wist hij nog niet te veroveren. "Dit is mijn derde seizoen, ik wil er graag staan. Ik heb er zin in", aldus Ramselaar.

    PSV werkt twee oefenduels af in Zwitserland. Op 14 juli is Neuchatel Xamax de tegenstander (aftrap 15.00 uur), vier dagen later neemt de ploeg van Van Bommel het op tegen Galatasaray (aftrap 19.00 uur). Beide wedstrijden zijn live te zien op FOX Sports.

    Poll

    Wordt Ramselaar dit seizoen basisspeler?

    (1098 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 12:35
    Komt toch wel behoorlijk te kort. Letterlijk en figuurlijk. Sneijder had daarintegen wel heel veel talent.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:48
    Wat ik teveel heb heeft hij tekort.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:59
    Arrogantie, onuitstaanbaarheid en een zeer onsympathieke uitstraling?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:01
    En een stukje wild vlees van pak en beet 22 cm
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:01
    Je voorhuid?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:05
    Die knippen ze op jonge leeftijd er vanaf voor een betere doorgroei. En het lijkt op een Duitse helm met een gat in de kop.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:38
    Dan hebben ze bij jou er iets te veel afgehaald. Dat verklaart je grote bek ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:00
    Haha
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:24
    Wat heb je eraan als je alleen maar mongolen op de wereld kunt zetten. Of zijn dat niet jou kinderen op je profielfoto;)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:28
    Ja zijn mijn kinderen. Is er iets mis met mongolen?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:32
    Nee er is niets mis mee. Maar dat had verkomen kunnen worden door niet met je volle nicht te trouwen. Zoals bij jullie gebruikelijk is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:34
    Halfvolle was het.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:57
    Dan waren jou ouders op zeker volle neef en nicht van elkaar.
    Dat is de enigste verklaring die ik kan bedenken voor al die onzin die jij dag in dag uit hier op VP schrijft.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:00
    Dat jij niet van je kids af kan blijft is best ziek. Waar het hart vol van is, loopt de mond van over
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:24
    Ik heb geen kinderen. Is toch een vreemde uitspraak voor iemand met jou achtergrond.
    Het is toch heel normaal om te trouwen met kinderen het liefst familie in jou cultuur?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:06
    Mijn koeltoer is erg mooi.
    Vind ik leuk
    Youri99 +8762
    woensdag 11 juli 2018 om 15:19
    De andere helft heb je zelf opgevuld?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:35
    Oh wat heeft hij er veel zin in zeg. Hij straalt ook 1 en al liefde en warmte uit.
    Vind ik leuk
    100%PSV +2984
    woensdag 11 juli 2018 om 12:58
    Liefde, warmte en zorgzaamheid dat staat voor ONS PSV. Eigenschappen waar het dat kille, koude en onzorgzame beursgenoteerde clubje uit A’dam aan ontbeert!
    Vind ik leuk
    yabba1000 +843
    woensdag 11 juli 2018 om 12:59
    je bent weer lekker op dreef maat, nu ook een inhoudelijke reactie? of is het daar nog te vroeg voor? ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:02
    Dat werkt bij mij pas na een fatsoenlijke reactie zoals die van jou.
    Inhoudelijk kan ik erg kort zijn. Hij is niet goed genoeg voor psv. Een middelmatige speler. Werkt hard, maar dat is het ook.
    Vind ik leuk
    Castromann +6247
    woensdag 11 juli 2018 om 12:39
    Ben benieuwd of Bommel op tijd het systeem met hoge druk erin geslepen krijgt. Bosz deed er ook n half jr over bij ajax.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3020
    woensdag 11 juli 2018 om 12:58
    Niet nodig. Zo wordt tegenwoordig niet meer gespeeld. Zie het WK...
    Vind ik leuk
    Castromann +6247
    woensdag 11 juli 2018 om 13:16
    In de nederlandse competitie kan dat wel hoor...... moet zelfs vind ik als je psv ajax fey of az bent.
    Europees is het wat anders....maar ook dat is aan Bommel wel toevertrouwd.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:39
    Hij moet zich nu laten zien,komt goed
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    woensdag 11 juli 2018 om 12:46
    Nu of nooit. Redelijke speler maar heeft nog niet echt de stap kunnen maken.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5750
    woensdag 11 juli 2018 om 12:49
    Hopelijk is Ramselaar dit seizoen de norm!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:55
    PSV wordt derde of PSV wordt vierde komend seizoen. Ik heb het de afgelopen weken hier wederom vele malen voorbij zien komen, net zoals dat vorige zomer ook het geval was. Volgens dezelfde "kenners" heeft PSV kwalitatief geen goede selectie, net zoals dat afgelopen seizoen ook het geval was volgens deze "kenners". De transferwindow duurt nog bijna 8 weken waarin nog heel veel gebeuren kan. Deze zogenaamde "kenners" praten te veel in termen "als - dan", zelden gebaseerd op feiten en / of de realiteit.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 13:09
    Het seizoen voor deze hadden ze gelijk dus wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Cazzy +1630
    woensdag 11 juli 2018 om 13:12
    Zijn punt is dat dergelijke speculaties nergens op slaan.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 13:16
    5 minuten nabeschouwing aan het einde van een seizoen, zonder er eerder en later iets over te kunnen (mogen) zeggen.. Slaat pas nergens op.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:38
    Mijn punt is, dat er hier teveel mensen maar wat raak lullen en elke zomer weer hard roepen dat hun favoriete club kampioen wordt. En dat jij tot die mensen c.q. "kenners" behoort, moge duidelijk zijn! En nee, het seizoen daarvoor hadden ze geen gelijk want toen werd Feyenoord kampioen en de aanhang van die club roept al helemaal niet dat ze wel even kampioen van NL gaan worden. Het komt toch echt uit een andere hoek.....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 15:05
    Die kenners in jouw verhaal hadden wel degelijk ook gelijk want Psv werd derde dat jaar..
    Lastige van voorspellingen is dat je er ook wel eens naast kan zitten doordat er onvoorziene dingen gebeuren.

    Je kunt natuurlijk ook wachten met een uitspraak tot het moment dat je kampioen bent.. lekker veilig en lekker achteraf. Past jou wel het beste blijkt maar weer.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:17
    Dat stigmatiseren van jou ("past wel bij jou" , "succes met bieten rooien", "dat angstig zijn") is op en top UitdeBijlmer. Jij bent het type dat wel volop reageert op PSV-artikels hier en daarbij de discussie / confrontatie uitlokt. Terwijl wanneer PSV'ers reageren op artikels over jouw Ajax dan is meneertje direct op zijn teentjes getrapt. Niveau kleuterschool dus!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:18]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 15:51
    Hiep, hiep hallo..

    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:07
    Stigmatisteren, zoals ik al zei. Alle PSV zijn boeren, alle PSV-supporters zijn Calimero's.
    Ben jij als Ajaksiet dan zo'n zuinige Neus?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 16:13
    Niet alle, jij gezien je reactie wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:18
    Je hebt hier (echte) Ajacieden en je hebt Ajaksieten. Tot die laatste groep behoor jij.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 16:25
    En maar blijven wijzen.. Hiep, hiep hallo!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:29
    Lorre, Lorre, Lorre, Lorre, koppiekrauw....
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 16:36
    Dat is wel zo´n beetje het niveau van jou.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:28
    Sprak hij (de pseudo psycholoog).
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 17:30
    Hiep, hiep, hallo..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:36
    Papegaaiensoep gehad? Of is je woordenschat niet groter?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 17:51
    Zodra er andere woorden worden gebruikt begrijp jij het niet. De volgende reactie van je, zal dit vast weer onderstrepen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:46
    Je blijft maar in herhaling vallen (hiep, hiep hallo) en oordeelt te snel en te gemakkelijk over mensen die jij totaal niet kent of zelfs nog nooit persoonlijk gesproken of gezien hebt, UitdeBijlmer. Kun jij verder ook niets aan doen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 21:42
    Ik zou je eigen teksten nog eens nalezen voordat je dit soort dingen zomaar roept. Wat je nu typt heeft namelijk alleen betrekking op jezelf niet op mij.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:45
    Wie reageert er hier op wie? En wie deed dat gisteren ook zo? Wie beoordeelt er hier mensen (angst hebben, bieten rooien) terwijl hij / zij ze niet kent. Wie valt er hier in herhaling (piep, piep...)? Fijne avond en toedeledoki!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 21:47
    Jij komt niet uit Eindhoven, zoveel is wel duidelijk. Of dat hele slimste regio verhaal gaat niet op.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:51
    Nee, klopt ik kom inderdaad niet uit Eindhoven maar wel uit Zuid-Oost Brabant, inderdaad de slimste regio van het land. Geboren en getogen! Veel slimmer dan de Bijlmer maar daar is letterlijk niet heel veel voor nodig!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    woensdag 11 juli 2018 om 22:17
    Duidelijk, je kan je eigen reacties niet eens bijhouden...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 22:28
    Ik hoop voor jou dat jij het grote aantal reacties van jou op een PSV-artikel kunt natellen. Net zoals gisteren ben je wederom één van de “groot” reageerders op dit PSV-artikel. Lees je eerste 2 reacties nog maar eens terug op mijn eerste reactie hier, dan zul je misschien zelf ook inzien dat deze niet echt slim waren c.q. een sterke inhoud hadden. Zeg maar gewoon niveautje Bijlmer(meer).
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    donderdag 12 juli 2018 om 08:48
    Ik weet dat dit een geheel nieuw concept voor jou gaat zijn.. Maar iemand met een beetje opvoeding had dit geweten, als iemand op je reageert, is het onbeleefd om hem/haar te negeren.
    Dus ondanks al je belachelijke antwoorden en pogingen om te kwetsen krijg je gewoon een reactie terug.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:13
    Net zoals eergisteren ben jij diegene die op mij reageert en niet andersom. Je hoeft niet te reageren op een reactie van mij of iemand anders. Graag zelfs, want het voegt letterlijk niets toe.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3602
    donderdag 12 juli 2018 om 09:19
    Als je dan eens stopt met onzin te verkondigen, hoeft dat ook niet steeds gecorrigeerd te worden.

    Dus bij deze, Mazzeltof!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    woensdag 11 juli 2018 om 13:46
    Hier moet ik je gelijk in geven, er kan nog zoveel dingen gebeuren, er is nog weinig over te zeggen.Wij hebben een goede slag geslagen met Tadic, maar voor t zelfde geld verdwijnt de Ligt en de Jong.En wat gebeurt er met Ziyech?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:39
    Precies zo is het.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    woensdag 11 juli 2018 om 16:02
    Goede de-escalatie en inhoudelijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154399
    woensdag 11 juli 2018 om 13:17
    Komt goed met ons Bartje
    Vind ik leuk
    langeGek +406
    woensdag 11 juli 2018 om 13:22
    Ramselaar is natuurlijk niet het nivo wat PSV ambieert. Een aardige bankvuller, meer niet. Wel vreemd dat de speelwijze onder van Bommel dusdanig afwijkt van die van Cocu dat meneer vind dat er nu ineens behoorlijk veel inhoud nodig is. Sneertje richting Cocu? Het zal wel. Van Bommel is niet gek, Ramselaar gaat het niet redden.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:30
    Ramselaar is een rechtshalf, geen centrale middenvelder. Dat zal Van Bommel ook wel door hebben.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    woensdag 11 juli 2018 om 15:02
    Aardige speler, prima voor de Eredivisie, maar meer dan dat gaat het niet worden voor deze jongeman.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    woensdag 11 juli 2018 om 15:54
    Wordt dus een speelwijze met veel pressie en jagen. Leuk vooruitzicht.
    Vind ik leuk
    JOJO +1709
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Ben benieuwd hoe Markske ze gaat laten ballen. Met Viergever erbij en Isi (nog) niet vertrokken, zou ik Viergever op 6 laten spelen. In dat geval zou Bart in de basis kunnen staan ipv Pereiro of Mauro jr. (Punt naar achter) Viergever hangt dan een beetje tussen middenveld en verdediging in. Dan kun je theoretisch een beetje het systeem van België kopiëren met Dumfries en Angelino op de flanken. Zeer aanvallend ingestelde flankspelers, met een goede voorzet.

    Bergwijn kan in deze speelwijze een vrije rol krijgen, zodat hij vanaf 10 of één van de flanken pakt. Lozano (mocht hij blijven) of anders Malen is de snelle spits rond Luuk.

    Kortom een soort 3-5-2 systeem, waarbij je makkelijk kunt schuiven naar 3-4-3 (Bergwijn op een flank). En terug kunt vallen naar 4-4-2/4-3-3 door de flanken terug te trekken, of zelfs 5 als ook Viergever terugzakt.

    De Belgen speelden ook zo dynamisch en PSV heeft nu de spelers in huis om dit te kopiëren. Uiteraard van een ander niveau, maar met Mark aan het roer moet dit kunnen. Ze zouden elke tegenstander in de ED dol draaien en ploegen weten nooit van tevoren hoe je start. Heb je direct een tactisch en psychisch voordeel.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:26
    Wanneer gaan die lampies nou eens de gemeente terug betalen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dit is mijn derde seizoen bij PSV, ik wil er graag staan. Ik heb er zin in'