Van der Vaart: 'Wat een speler is dat. Het is echt niet normaal wat die gozer kan'

    Van der Vaart: 'Wat een speler is dat. Het is echt niet normaal wat die gozer kan'

    woensdag 11 juli 2018 om 16:23

    Rafael van der Vaart heeft dinsdagavond genoten van Eden Hazard. De Belgische aanvaller bleek bij vlagen ongrijpbaar voor de Franse defensie. Ook Kylian Mbappé (19) kan op complimenten rekenen van de routinier.

    "Wat een speler is dat", zegt Van der Vaart over Hazard bij de NOS. "Vanaf de eerste minuut, het is echt niet normaal wat die gozer kan. Dribbelen, overzicht, op de hoogste snelheid..Die rechtsback (Pavard, red.) had een zware eerste helft. Het ziet er ook meteen dreigend uit. Hij ging echt los. Die rechtsback dacht: kut, kut, daar gaat-ie weer."

    Bij Frankrijk was Mbappé een van de blikvangers. "Het is echt ongekend. Het is wel lekker als je snel bent. Die gozer heeft echt alles." Daarna krijgt Van der Vaart de beelden te zien van de hakbal van Mbappé op Olivier Giroud, die de gecreërde kans niet wist te benutten. "Deze dan? Kijk even. Het is jammer dat Giroud er nog in stond. Dit is klasse die je niet vaak ziet."

    België verloor met 1-0 van Frankrijk en slaagde er niet in om zich voor het eerst in de historie voor een WK-finale te plaatsen. Hugo Borst: "Het zijn fracties van verschillen. Frankrijk had 55% recht op de overwinning en België 45%. Zo dicht ligt het bij elkaar. Dit was de finale. België had waarschijnlijk korte metten gemaakt met Engeland of Kroatië. We moeten het maar zo zien dat ze de finale wel hebben gespeeld, maar onder de noemer halve finale."

    Poll

    Eens met Van der Vaart?

    (527 stemmen)

    Plaats een reactie

    Barry Engels +31296
    woensdag 11 juli 2018 om 16:24
    Hij heeft er wel oog voor he..... tot de schaal borrelhapjes voorbij kwam.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2755
    woensdag 11 juli 2018 om 16:38
    Ik zie liever een gezellige vent als Vd Vaart langskomen op een feestje ipv een zeikstraal als jou.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    woensdag 11 juli 2018 om 16:42
    Toe maar..... grote knul
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2755
    woensdag 11 juli 2018 om 16:43
    En alweer kun je niet met veel beters komen als knul, grote knul nog wel deze keer. Prutser.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +14256
    woensdag 11 juli 2018 om 17:14
    Lastig he humor?
    Vind ik leuk
    Hyena +30141
    woensdag 11 juli 2018 om 17:32
    Humor? Een keer of duizend dezelfde slappe grap maken heeft heel erg weinig met humor te maken.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +14256
    woensdag 11 juli 2018 om 18:39
    Blijft humor.
    Net zoals die pipo's die altijd roepen dat ze kampioen worden.
    Ook humor.
    😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:57
    Grote knul kunnen we jou voorlopig niet noemen. Word een keer volwassen.
    Vind ik leuk
    Hyena +30141
    woensdag 11 juli 2018 om 19:35
    Haha!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    woensdag 11 juli 2018 om 17:14
    Gast. Wat jij vindt is net zo boeiend als de kak aan m'n hak. Ga lekker je moeder vervelen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2755
    woensdag 11 juli 2018 om 17:25
    Kak aan je hak? Pechvogel. Das lullig voor je man. Maar je moet maar bedenken dat het geluk brengt. En een beetje geluk in je leven kun jij vast gebruiken.
    Vind ik leuk
    Olfie +4479
    woensdag 11 juli 2018 om 17:26
    Idem
    Vind ik leuk
    Ramon89 +400
    woensdag 11 juli 2018 om 17:49
    Misschien lukt 't hem beter in 't Engels.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2755
    woensdag 11 juli 2018 om 17:53
    Kijk, dat is dan wel weer geestig gevonden ;-)
    Vind ik leuk
    El Chucky +8826
    woensdag 11 juli 2018 om 16:26
    Hazard en Mbappe zijn beide erg goed zal wat zijn als Belgie en frankrijk een land zouden worden aardig elftal krijg je dan.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:28
    Of belgie en nedeland weer samen voegen... nou ja qua elftal verandert er dan mischien niet eens zo heel veel ;)
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1955
    woensdag 11 juli 2018 om 16:36
    haha ik probeer nu te bedenken wie van het Nederlands elftal in de basis zou staan ten faveure van een Belg.
    Vind ik leuk
    Ricklek +1852
    woensdag 11 juli 2018 om 16:38
    De vrij en van dijk spelen dan volgend wk.Voor de rest is niemand goed genoeg ben ik bang. Memphis misschien op rechts, doet t beter dan chadli.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:46
    Mischien van dijk maar verder Op dit moment in de basis denk ik niemand van Nl, mischien dat vormer als beste speler van de competitie daarzo af en toe laatse minuutje in mag vallen ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:42
    Tot voor kort had Hazard natuurlijk nog nooit wat laten zien op o.a. de Engelse velden, maar dankzij allerlei analytici ontdekken we nu dan toch wat voor een goede speler er in hem schuilt, pfff.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    woensdag 11 juli 2018 om 16:51
    Daar komen ze nu pas mee ja. Je kon al zien hoe goed Hazard was en zou worden toen ie nog bij Lille speelde. Pas toen ie naar Chelsea ging kwamen ze er in NL beetje bij beetje achter.
    Die zogenaamde "analytici" komen er nu pas achter hahahaha
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 16:43
    Mbappe is best goed, maar hij wordt overrated en gehyped door de verslaggevers etc.. Alleen tegen Argentinië was klasse. Tegen België werd enkele maal de bal van hem afgepakt door een verdediger. Nogmaals hij heeft een goede toekomst voor de boeg maar aub niet gaan overdrijven. Ook bizar hoe een wereldspeler als Benzema door politieke redenen thuis moet blijven. (7e topscorer aller tijden (!!) bij Real, 5e topscorer aller tijden (!!) in champions League voor Henry Ibrahimovic Schevchenko etc.., afgelopen seizoen niet op zijn best maar scoort de al 7 seizoenen meer (20+) dan Mbappe)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    woensdag 11 juli 2018 om 16:53
    Hij is pas 19 jaar oud dat moet je wel in gedachten houden. Als ie deze lijn doortrekt kan dit nog héle grote speler worden misschien zelfs wel categorie M10 & CR7.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 17:06
    Klopt in zeker opzicht wel. Maar hij heeft nog nooit gepresenteerd zoals Messi Ronaldo of Mo Salah. Van Mo Salah kun je dit zeggen...van zero naar hero. Alleen omdat hij 2x tegen Argentinië scoorde was hij volgens de verslaggever al de ""nieuwe Pelé"" 🤔😂😂😂 kom op zeg, scoorde als het goed is 26 afgelopen seizoen, Kane, Messi, Ronaldo, Mo Salah etc zijn toch echt wel een kaliber hoger. Die zitten allemaal boven de 40 als het goed is, Kane weet ik niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:54
    Kane, Messi en Ronaldo zijn idd een kaliber hoger. Salah niet. Pas 1 seizoen echt goed. Kane al 4 jaar tussen de 20 en 30 goals in de zwaarste competitie.

    In totaal scoorde Kane 41 goals dit seizoen dus idd stuk meer dan Mbappe.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 18:02
    Ja Salah pas 1 jaar, maar wel gelijk boven diezelfde Kane. Salah is overduidelijk beter dan Kane maar nu moet hij dit extreme niveau nog jaren lang volhouden.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:14
    Salah is dit jaar beter dan Kane, maar gaat hij nooit volhouden. Daarvoor was het niet zo heel veel. Bij Roma een prima speler, maar verre van wereldtop.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 18:31
    Neem aan dat jij in een glazen bol kijkt en de toekomst kan voorspellen? Zoals Drogba het treffend zei: als Salah nòg meer in zichzelf gaat geloven gaat het pas echt loos. Voetbal is mentaal, kijk naar Suarez die pas sinds enkele jaren wereldklasse laat zien.
    Je bewering dat Salah vanaf volgend jaar deze klasse niet meer heeft is gebaseerd op je eigen verlangen en afgunst. Zou hetzelfde zijn om te zeggen dat Mbappe vanaf volgend jaar slecht gaat spelen. Terwijl hij nog maar bijna de helft van Salah heeft gescoord.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:32]
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 17:13
    Trouwens Hazard was overduidelijk man of the match. Dit wordt vanaf nu elke wedstrijd van Mbappe cognitieve dissonantie tot the max: als hij iets fout doet niet op letten, en elke simpele paas is van "legendarische wereldklasse"
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32095
    woensdag 11 juli 2018 om 16:54
    Geweldige analyses...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:27
    We zoeken gewoon graag helden en slaan door in het toeschrijven van kwaliteiten. Laat prima dingen zien, maar word zo enorm overdreven.
    Het is toch echt allemaal voornamelijk gebaseerd op zijn snelheid, ziet er spectulairder uit daardoor. Helaas prikken niet veel mensen daar doorheen en laten zich meeslepen in dat gehype en massa hysterie.
    Ik geniet toch echt meer van een De Bruyne
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    woensdag 11 juli 2018 om 18:32
    Dus de analist heeft gezien dat Eden en Mbappe er wat van kunnen. Hadden we dat toch maar bijna gemist.
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +42
    woensdag 11 juli 2018 om 18:46
    Van der Vaart moe aan t worden
    Vind ik leuk