Van Bronckhorst mist zomerversterking Feyenoord: Hij was niet lekker

    Van Bronckhorst mist zomerversterking Feyenoord: "Hij was niet lekker"

    woensdag 11 juli 2018 om 21:10

    Giovanni van Bronckhorst wil niet te zwaar tillen aan de stevige nederlaag van Feyenoord in de oefenwedstrijd tegen Young Boys. De Rotterdammers gingen met 3-0 onderuit in het Zwitserse Biel.

    Van Bronckhorst heeft er wel een verklaring voor. "Young Boys is op dit moment verder dan wij", concludeert de Feyenoord-trainer na afloop. "Zij beginnen volgende week al aan de competitie, terwijl wij pas in de derde week van de voorbereiding zitten. Voor ons is het nu vooral belangrijk om zo fit mogelijk te worden, al ga je natuurlijk altijd voor een resultaat."

    "Verder hadden we vooral moeite met hun fysiek. Zij hebben een aantal grote, sterke spelers en konden daardoor scoren uit standaardsituaties", vervolgt Van Bronckhorst, die tegen Young Boys geen beroep kon doen op Yassin Ayoub. "Hij was niet lekker en bleef daarom achter in het hotel, We hopen dat hij morgen weer kan aansluiten bij de training."

    Vrijdag speelt Feyenoord de tweede wedstrijd in de vriendschappelijke Uhren Cup tegen FC Basel.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Aal +22122
    woensdag 11 juli 2018 om 21:19
    Het was niet best... maar t zegt niets nog. Wel slecht voor t zelfvertrouwen. Volgende potje maar knallen!
    Vind ik leuk
    Berbr +2240
    woensdag 11 juli 2018 om 22:09
    De Zeeuwse selectie was ook verder dan Feijenoord....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31891
    woensdag 11 juli 2018 om 21:21
    Potjes om ritme op te doen
    Vind ik leuk
    The Rock +1848
    woensdag 11 juli 2018 om 21:24
    Soms is verliezen in de voorbereiding zeer nuttig. Laat je inzien dat je er nog lang niet bent.
    Vind ik leuk
    broedkip +1691
    woensdag 11 juli 2018 om 21:54
    Alleen nog zo'n tik tegen Basel is niet zo verwonderlijk. Feijenoord is er zwaar op achteruit gegaan zonder El Ahmadi dat was het slot op de deur van het afgelopen jaar. Dit slot is nu kapot. Ook niet te vervangen met het budget wat F heeft.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    woensdag 11 juli 2018 om 21:24
    Als je alleen maar eigen opgeleide spelers opstelt kun je zoiets natuurlijk wel verwachten.. Zo goed is deze lichting van feyenoord helaas niet..
    Vind ik leuk
    Koeroe +12635
    woensdag 11 juli 2018 om 22:17
    Zeker wel, maar op vente en bijlow na nog onder de 19. Zitten wel goede spelers tussen hoor
    Vind ik leuk
    orion73 +1481
    donderdag 12 juli 2018 om 07:35
    De jeugd hield YB nog op 0-1. Pas toen de oude (en beoogde basisspelers) erin kwamen werden er nog veel meer cadeautjes uitgedeeld. Ik zeg niet dat alle jeugd rijp is voor Feyenoord 1 maar zitten wel een paar aardige tussen.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    donderdag 12 juli 2018 om 07:52
    Jawel ik denk ook wel dat er aardige spelers tussen zitten, vind zelf Bijlow een groot talent. Maar de rest zoals Vente is toch gewoon middelmaat? Er loopt nu geen geweldig talent rond..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:26
    Volgens mij waren er 11 spelers nier lekker voor, tijdens en na de wedstrijd tegen Young Boys.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:50
    Heerlijke zelfspot, ik hou dr van!!
    Vind ik leuk
    orion73 +1481
    donderdag 12 juli 2018 om 07:36
    En wij thuis werden er ook niet veel beter van hetgeen we voorgeschoteld kregen.
    Vind ik leuk
    Kuip +7913
    woensdag 11 juli 2018 om 21:37
    Begint al weer lekker. Altijd weer excuses: Zij beginnen volgende week al aan de competitie bla, bla, bla.
    Het is een matig elftal en een heel zwakke coach.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 11 juli 2018 om 22:42
    Doe eens kalm.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 23:22
    Zwakke coach, zeg maar gerust waardeloose coach. Dat is niet omdat ze nu verloren hebben. Het is al 3 seizoenen aan de gang.
    Vind ik leuk
    ficusje +2215
    woensdag 11 juli 2018 om 23:35
    En daarbij kampioen van zwitserland,wat een zwakke trainer is gio.
    Vind ik leuk
    orion73 +1481
    donderdag 12 juli 2018 om 07:37
    Bij Feyenoord blinken ze nu eenmaal uit in excuses. Het ligt altijd wel ergens aan.
    Vind ik leuk
    boxtobox +72
    woensdag 11 juli 2018 om 21:39
    Naast de door Gio genoemde excuses, dit lag zeker niet aan alle zelf opgeleide spelers. Althans, niet aan de meest recente lichting. Het probleem lag voorin bij El Hankouri en Boëtius die nog geen lantaarnpaal voorbij komen en achterin bij van Beek, Nieuwkoop en Ten Hove die alles inleverden zodra ze tijdens de opbouw aan de bal kwamen. Dat is al de helft van je elftal dat niet functioneert. Alle anders talenten deden het prima en lieten aardig voetbal zien. Daar zou ik me geen zorgen over maken.
    Van de meest recente talenten vielen Wouter Burger en Cheick Touré zeer sterk in, Geertruida speelde de hele wedstrijd solide en El Bouchataoui kan je rustig neerzetten op de plek van El Ahmadi. Iets mindere versie van Frenkie de Jong mijns inziens.
    Met de komst van Sinisterra, die verwijst zo'n Boëtius binnen de korste keren naar de tribune, moet Feyenoord zich nu richten op een nieuwe rechtsback. Dat lijkt me de enige positie waar je direct versterking nodig zal hebben.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9613
    woensdag 11 juli 2018 om 22:02
    Ik vind sowieso dat je inmiddels als staf wel conclusies mag trekken over een Boetius en wellicht Nieuwkoop. El Hankouri viel me al niet op bij Willem II... Wat mij betreft mogen die weg.

    Die Wouter Burger, Cheick Touré, Geertruida en El Bouchataoui kun je er volgens mij wel prima bij hebben. Directe versterkingen in mijn ogen niet alleen rechtsback (Janmaat) maar ook centraal achterin. Van Beek overtuigt me ook nog niet altijd. Misschien nog een Colombiaanse moordenaar van 20, als we toch op die tour zijn? Verder echt ff geen idee qua namen voor centraal achterin.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 22:03]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    donderdag 12 juli 2018 om 00:58
    Botteghin? Er loopt al een sloper rond in de selectie.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 11 juli 2018 om 22:44
    El bouchataoui is ook pas net 17 net als burger...dus hoe kan je hem vergelijken met frenkie?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9613
    donderdag 12 juli 2018 om 07:00
    Qua spel, stijl, etcetera. Kan prima.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    donderdag 12 juli 2018 om 07:05
    Hij geeft er een waardeoordeel aan door te beweren..mindere versie dan Frenkie. Dan vraag ik me af hoe hij zo'n vergelijking kan maken.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    woensdag 11 juli 2018 om 21:55
    Tsja tis net of ik de voorbereiding van vorig seizoen lees . Slappe hap.
    Vind ik leuk
    Mitchy10 +2053
    woensdag 11 juli 2018 om 22:19
    Het is sowieso niet echt lekker bij Feyenoord. Mochten Vilhena en Jørgensen nog vertrekken dan wordt van Geel nog druk. Naar mijn mening missen ze nog heel wat. Bijlow - St Juste - aankoop - van der Heijden - Haps - aankoop/Amrabat - Ayoub - Toornstra - Berghuis - van persie - aankoop. En dan heb je ook nog een goede tweede spits nodig want voor Vente is het te vroeg. Een goed alternatief op het middenveld naast Tapia.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 22:20]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 22:19
    De vrienden van F oord hebben hun geld terug. Nu is F oord blut. Geniaal, zo'n terugbetaling. Wordt helemaal niks dit seizoen. Helemaal al niet als het al zo begint. Kom op " geen woorden maar draken".
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 11 juli 2018 om 22:50
    St juste rechtsback zetten en een linker centrale verdediger halen ipv janmaat. Bottegin of Arie verkopen. Daarnaast met er een creatieve middenvelder bij voor vilhena en dan heb je gewoon een prima elftal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 22:50]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    woensdag 11 juli 2018 om 23:14
    Ja, Ayoub zal met zijn lengte en fysiek wel gemist zijn vanmiddag tegen Young Boys.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws