Engelse media voelen pijn en trots na uitschakeling: 'A kick in the Balkans'

    Engelse media voelen pijn en trots na uitschakeling: 'A kick in the Balkans'

    donderdag 12 juli 2018 om 08:20

    Teleurstelling en trots vechten om voorrang bij de Engelse media na de uitschakeling tegen Kroatië op het WK. The Three Lions tellen weer mee, luidt de conclusie. Toch komt de nederlaag hard aan.

    'A kick in the Balkans', luidt de creatieve kop van Metro. 'Engeland verliest in de halve finale van Kroatië, maar ze zijn nog steeds onze helden.'

    'Het einde van een droom. Alsof er vlak voor je ogen een prachtig schilderij is verwoest', schrijft The Guardian met gevoel voor dramatiek. De krant meent dat de Engelse reputatie flink is opgevijzeld, maar de teleurstelling is er niet minder om. 'Na afloop liepen de spelers zo'n beetje als zombies over het veld. Zich ongetwijfeld afvragend of ze hier hun leven lang spijt van zullen hebben.'

    'Gareth Southgate, we salute you', is The Daily Mail een stuk positiever. 'Ja het eindigde in tranen, maar jullie hebben ons een lach bezorgd, ons trots gemaakt, ieder van jullie is een held. Geen prijs dit toernooi, maar het voelt voor iedere Engelsman alsof dit het begin van iets is. Jullie hebben het land samengebracht. Afgelopen nacht was een martelgang, het doet pijn deze morgen. Maar Gareth Southgate... we salute you.'

    Sky Sports sluit zich daarbij aan. 'De overheersende emotie is vooral pijn, maar Engeland stelt weer wat voor. Engeland doet weer mee.' The Daily Mirror vat het gevoel samen in de kop: 'HEROES'. Om daar aan toe te voegen: 'We zijn trots op jullie allemaal'.

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12089
    donderdag 12 juli 2018 om 08:33
    Ze hebben het gewoon prima gedaan.. Jonge ploeg en heel veel kwaliteit hebben ze ook niet echt..
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 12 juli 2018 om 08:53
    Eens, was dat Walker die achterin keer op keer aan het misperen was? En dan die Sterling, wat een blind paard is dat.. snel is ie wel maar doet me een beetje aan Viktor Fischer denken.

    Wie mij pas echt tegenviel was Kane, liep als een sufgerukte over het veld en onttrok zich ook aan het spel, als dat je tactiek is om snelle jongens meer in de 16 te krijgen dan mag je toch verwachten dat hij meer uitzakt en aanspeelpunt is? Anyhow, beide van hem niet gezien.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89183
    donderdag 12 juli 2018 om 08:35
    Balkan style!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2305
    donderdag 12 juli 2018 om 08:35
    De enigste 2 wedstrijden waarbij ze tegen een land met naam speelde gingen beiden verloren.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5557
    donderdag 12 juli 2018 om 09:09
    En dan moeten voor plek 3 tegen de Belgen? Daar hebben ze eerder van verloren.
    Vind ik leuk
    Bill +622
    donderdag 12 juli 2018 om 09:47
    Die dravers worden helemaal geslacht door de belgen let maar op. Eens kijken of ze dan nog zo proud zijn
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5008
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:58
    Eigenlijk hebben ze aleen tegen Colombia een goed resultaat behaald. Poe poe,
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 08:38
    Prachtig dit en twee landen die Putin uitkotsen wat zal hij dit klote vinden haha

    Engeland wou #brexit en the home of modern football isn’t Engeland!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    Steven77 +204
    donderdag 12 juli 2018 om 08:40
    Trots waarop? Dat ze van Zweden gewonnen hebben? Waarschijnlijk was de kwalificatie voor t WK nog t moeilijkst.. Zeer middelmatig team.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Zweden heeft ervoor gezorgd dat Duitsland, Italië en Nederland werden uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    Steven77 +204
    donderdag 12 juli 2018 om 19:33
    Klopt, maar vraag niet hoe. Ze hebben thuis tegen ons gemazzeld door een onterecht afgekeurd doelpunt van Dost, thuis verslaan we ze met gemak met 2-0. Italië verliest van ze door een van richting veranderd schot van engnek toivoinen. En de Mexicanen vragen ze zich nu nog af hoe die drie goals erin zijn gegaan. Ook weer 3x een frommelgoal of halve overtreding waar een pingel voor werd gegeven.

    Dus ja, echt een topteam dat Zweden 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:18
    Dat is wel zo, maar toch een hele moeilijke tegenstander om tegen te spelen, want is een echt team en iedereen weet zijn taak.

    Ben het overigens mee eens dat die Toivonen een vreselijke eikel is, maar dat zijn er wel meer in de voetballerij.
    Vind ik leuk
    aartstyle +903
    donderdag 12 juli 2018 om 08:44
    Ook van de Engelsen ben ik niet onder de indruk. Ze hebben het aardig gedaan met standaard situaties en hebben een goede spits en een snelle schaduw spits. Voor de rest was het eigenlijk best matig. Vooral die verdedigers gisteren!

    Eigenlijk is er dit WK geen land die echt indruk heeft gemaakt, wat mij dan doet beseffen dat we met Oranje absoluut geen slecht figuur hadden geslagen. Het is allemaal niet best in Nederland, maar we moeten er ook niet te dramatisch over doen. Er zijn maar een handvol landen die echt beter zijn dan ons.

    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 12 juli 2018 om 08:58
    Klopt maar met fysieke kracht/snelheid kom je nog ergens en dat hebben een aantal Engelsen wel. Bij ons zijn het vooral “sierlijke” voetballers.

    Ik ben het wel met je eens hoor, als je ziet wat er allemaal in de knockout fase kwam dan valt het wel mee maar Oranje moet komende jaren echt nog stappen maken willen we het EK halen.
    Vind ik leuk
    Bill +622
    donderdag 12 juli 2018 om 09:52
    Nederland had niets te zoeken op dit wk. Voor mij was het het wk van de passie, de intensiteit en de duelkracht. Als je dat als ploeg kan opbrengen en je hebt een geniale voetballer als modric ertussen lopen die met het hoofd voetbalt sta je zo in de finale. Zie jij wijnaldum al rondsjokken op dit wk? Of promes, of schrootman balletjes verspelen. Of memphis of hoe heet die gozer weer kansloos rennen. En over ake en janmaat maar te zwijgen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 08:47
    'Major Tom calling... it's raining on Mars!'
    Vind ik leuk
    SimonSays +5850
    donderdag 12 juli 2018 om 09:13
    Zelfoverschatting van de Engelsen. Zoals ook die ene krantenkop heel treffend zegt: STOP USING TAP WATER ON YOUR GARDEN. Het gevoel van een natie mooi verwoord in 1 zin.
    Vind ik leuk
    Echt? +1816
    donderdag 12 juli 2018 om 09:14
    Engeland heeft een heel jonge ploeg, die zijn over 4 jaar nog een stuk beter
    Vind ik leuk
    Sazzz +11333
    donderdag 12 juli 2018 om 09:22
    Wat hebben ze nu dan eigenlijk gepresteerd? Naast het doen van arrogante uitspraken?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:31
    Halve finale gehaald en misschien nog derde plek?
    Vind ik leuk
    Rene80 +2143
    donderdag 12 juli 2018 om 09:37
    Als je zulke tegenstanders hebt is dat niet perse een top prestatie.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:42
    Het is een prestatie nonetheless. Kan Nederland jammer genoeg niet over meepraten :'(
    Vind ik leuk
    Rene80 +2143
    donderdag 12 juli 2018 om 09:44
    Ach ja dat Nederland niet mee doet dat weet ik nou wel. Shit happenes. Desondanks vind ik het geen wereld prestatie van de Engelsen.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11333
    donderdag 12 juli 2018 om 15:41
    Nee, precies. Zelfs wij wonnen van de Zweden. Tegen België verloren en tegen Kroatië verloren, de enige twee serieuze tegenstanders
    Vind ik leuk
    meloen87 +740
    donderdag 12 juli 2018 om 18:57
    Sorry hoor, maar Colombia mag je echt niet vergeten. Als Colombia had gewonnen van Engeland, dan hadden zij zeker weten de finale gehaald. Het is gewoon echt een hele knappe prestatie, want Engeland doet het al jaren erg slecht op grote toernooien. Niemand had verwacht dat Engeland zo ver zou komen. Nu kan Southgate verder bouwen aan zijn project, en over 2 jaar al wellicht kunnen ze laten zien aan de wereld hoe goed ze zijn. In Qatar zullen ze één van de grote favorieten zijn, let maar op.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11333
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:33
    Wat voor knappe prestatie is dat dan? Ze hebben van niemand gewonnen die boven hen staat! Zij staan twaalfde, Panama en Tunesië staan daar ver onder, Colombia staat zestiende (op penalty's gewonnen) en Kroatië zelfs twintigste. Dus wat is dan zo geweldig gegaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:30
    Typisch Engeland, eerst je eigen ploeg uitkotsen en daarna als het goed gaat prijzen.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2840
    donderdag 12 juli 2018 om 10:06
    Net als in Nederland. Wat lijken we toch eigenlijk veel op die Engelsen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:34
    Step 1: lay down step 2: try not to cry step 3: cry a lot
    Vind ik leuk
    kees ee +538
    donderdag 12 juli 2018 om 11:03
    waarom toch, voetballen er zo veel buitenlanders in engeland, en zo weinig engelsen in het buitenland ??
    Vind ik leuk
    Stig +1801
    donderdag 12 juli 2018 om 11:12
    Er voetballen veel buitenlanders in de premier League omdat het financieel aantrekkelijk is en de spannendste competitie ter wereld is.
    Waarom zou een Engelsman vertrekken uit England, wanneer ze al n de mooiste comp ter wereld spelen, en daarbij de meeste engelsen zijn van het Kick en Rush en zijn niet bepaald technisch begaafd.

    Leuk Feitje, je krijgt nu Belgie vs England, je moet voor de gein is kijken hoeveel van die Belgen ( Basis ) er in England spelen.
    Vind ik leuk
    meloen87 +740
    donderdag 12 juli 2018 om 18:51
    Terecht: nu huilen, maar ze zullen gauw hun wonden likken. Ze mogen echt heel erg trots zijn dat ze zo ver zijn gekomen. Southgate heeft echt het onmogelijke gepresteerd, ik had nooit verwacht dat Engeland zo ver zou komen. En het mooie is, dat waarschijnlijk het hele basiselftal (behalve Ashley Young) er over 4 jaar weer staat, maar met veel meer vertrouwen en ervaring. Engeland zal in Qatar absoluut 1 van de grote favorieten zijn.
    Vind ik leuk
    wil +951
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:09
    Voetbal van de Engelsen is niet om aan te gluren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Engelse media voelen pijn en trots na uitschakeling: 'A kick in the Balkans'