'Nogmaals, er is geen seconde gesproken over de positie van John van 't Schip'

    'Nogmaals, er is geen seconde gesproken over de positie van John van 't Schip'

    donderdag 12 juli 2018 om 11:56

    De baan van John van 't Schip heeft niet op de tocht gestaan na de slechte tweede seizoenshelft van PEC Zwolle. Na de laatste competitiewedstrijd, die met 6-0 verloren ging tegen AZ, liet voorzitter Adriaan Visser weten dat de technische staf 'serieus geanalyseerd' moest worden.

    Gerard Nijkamp, technisch manager in Zwolle, reageert in Voetbal International op de commotie die vervolgens ontstond. "Vanzelfsprekend stond de positie van John niet ter discussie. Kom op, we zijn als negende geëindigd in de Eredivisie!", aldus Nijkamp.

    "We kunnen moeilijk de trainer wél verantwoordelijk houden voor de mindere tweede en níét voor de grandioze eerste seizoenshelft. We zijn allemaal verantwoordelijk voor de resultaten. Deze zomer hebben we scherp geëvalueerd. We zijn ook erg kritisch op elkaar geweest. Allereerst hebben John, Adriaan en ik met z'n drieën gezeten. Hetzelfde hebben we op medisch en mentaal vlak gedaan. We hebben daaruit conclusies getrokken en moeten nu door."

    Nijkamp wil 'nog verder' vooruit met PEC Zwolle. "Daarnaast hebben we te veel geleund op twaalf, dertien spelers. Het zijn aandachtspunten wanneer je als club verder wilt. Maar nogmaals, er is geen seconde gesproken over de positie van John."

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Poll

    Gaat PEC Zwolle komend seizoen in het linkerrijtje eindigen?

    (647 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 11:59
    Dit is het laatste jaar van't zinkend Schip
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    Snapje? +4964
    donderdag 12 juli 2018 om 12:29
    Wat is dit nou voor een topic... het woord Ajax wordt helemaal niet gebruikt... waar gaat het heen met VP?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15007
    donderdag 12 juli 2018 om 12:34
    Ajax schijnt ook interesse te hebben gehad.
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    donderdag 12 juli 2018 om 21:40
    PEC is een ajax filiaal pur sang. Trainer, keeper, huurspelers en zelfs aanvoerder zijn ras-ajacieden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:40
    Bram van Polen is een ras-ajacied? Man man man man man doe eens onderzoek voordat je wat roept.
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:31
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-polen-ik-hoop-stiekem-wel-dat-ajax-kampioen-wordt~a18f6d46/

    Nu jij weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:39
    Ik wist dat je dit artikel ging sturen. Dus omdat van Polen zegt dat hij van vroeger uit een voorkeur heeft voor Ajax is hij direct een ras-ajacied? Iets met muggen en olifanten. Ik heb ook een voorkeur voor PSV om kampioen te worden maar dat maakt mij zeker geen "ras-psver" gezien ik gewoon PEC supporter ben.

    "Nu jij weer."
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:29
    Heb jij gezien hoe Brammetje afgelopen seizoen de mist inging in Amsterdam toen het nog 0-0 stond? En jij bent geen aanvoerder van een BVO. Zie je het al voor je dat de aanvoerder van Southampton roept dat hij hoopt dat Manchester City kampioen wordt? Dan wordt die gast direct uit de selectie geschopt, onacceptabel gedrag voor een profvoetballer. Maar het feit dat jij het prima vindt zegt alles over jou en je clubje.
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    vrijdag 13 juli 2018 om 23:30
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/827769/pec-in-gesprek-met-van-der-vaart-aan-ons-besteed-om-voetbalwereld-te-verrassen-.html

    En jij houdt vol dat pec geen ajaxfiliaal is?? Of het nu 'talenten' zijn of vergane glorie, pec is de ajaxhoer van de eredivisie
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:54
    Jouw taalgebruik en manier van spreken zegt ook alles over jou en doet mij besluiten dat ik dit gesprek niet met je voort ga zetten. Fijne dag verder jochie.
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    maandag 16 juli 2018 om 20:54
    PEC fans en de feiten. Een moeizame combinatie. Veel plezier in je fantasiewereld. Oogjes en oortjes dicht als je uitgelachen wordt.
    Vind ik leuk
    PRICE +32088
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    Dit seizoen gewoon weer resultaat nodig,anders kan het vlug fout gaan. De selectie van Zwolle is wel minder geworden lijkt me zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    Er zijn er inderdaad best wel wat goede spelers weg gegaan
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:01
    Ook niet toen hij met van de vaart kwam?
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    donderdag 12 juli 2018 om 12:59
    Dat was min of meer een tv geintje!! niet meer en niet minder
    Vind ik leuk
    Spiegel +9294
    donderdag 12 juli 2018 om 12:08
    Als het zo nadrukkelijk wordt gezegd dat er niet gesproken is over de positie van Van ‘t Schip, dan is er dus nadrukkelijk gesproken over de positie van Van ‘t Schip.

    Waar rook is, is vuur.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3635
    donderdag 12 juli 2018 om 12:22
    En damp wordt helaas te vaak aangezien voor rook..
    Vind ik leuk
    Ramon89 +311
    donderdag 12 juli 2018 om 12:28
    Nee, dat heeft allemaal te maken met de Tweet van de veurzitter (Adriaan Visser). Zie ook de verdere uitleg in het artikel.
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    donderdag 12 juli 2018 om 12:56
    Dit lijkt mij een artikel van een paar weken oud. In de tussentijd heeft vhSchip een oud-collega van hem uit Australië Michael Valkanis als assistent gekregen en ook een door vhSchip voorgestelde speler Denis Genreau is gehuurd met een optie tot koop. Die speler lijkt ook een speler die zeker speeltijd in de eredivisie zal krijgen. Ook spelers waar hij het niet in zag zitten zijn ondertussen vertrokken.
    Het gezegde "waar rook is is vuur" is niet van toepassing, het is een prut-artikel, oude wijn in nieuwe zakken. Geen parels voor de zwijnen, maar oude kliekjes.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    donderdag 12 juli 2018 om 13:00
    Gelul in het quadraad, gezonde evaluatie bij een gezonde bedrijfsvoering!!
    Vind ik leuk
    broedkip +1542
    donderdag 12 juli 2018 om 12:08
    De 1e trainer die dit jaar ontslagen wordt. Eens of oneens en wie denken jullie dan?
    Vind ik leuk
    Eendracht +15191
    donderdag 12 juli 2018 om 12:12
    Ik zet in op ten Hag.
    Vind ik leuk
    Henkings +450
    donderdag 12 juli 2018 om 12:13
    Ik denk dat Van Bronckhorst er als eerste uitgaat....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5700
    donderdag 12 juli 2018 om 12:17
    Of V.d. Brom of Wormuth.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:44
    In Almelo ligt geen druk,AZ moet bij de eerste 4 eindigen en van Ten Hag wordt geëist dat hij kampioen wordt
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5700
    donderdag 12 juli 2018 om 13:09
    Klopt. Maar als ze in Almelo de eerste vijf of zes wedstrijden maar 1 punt hebben, lig je eruit. Zie Jan de Jonge een paar geleden (toen Stegeman) 'm verving. En volgens mij heeft Wormuth alle wijsheid in pacht en wil-ie het "anders doen dan NL trainers".

    AZ moet eerst eens een vervanger halen voor Weghorst en Jahanbaks. Ook al heb je Stengs, die moet het na zo'n blessure ook maar waar maken. AZ zomaar bij de eerste vier weet ik nog niet. Vitesse en Utrecht zijn ook prima kanshebbers.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:18
    2 jaar geleden de eerste 7 wedstrijden op rij verloren en strak onderaan,toen stond Stegeman ook niet ter discussie
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5700
    donderdag 12 juli 2018 om 13:22
    Klopt. Maar een jaar eerder stond de trainer dus wel ter discussie. Daarnaast is de complete leiding (Smit, Hoogma) t.o.v. 2 jaar geleden vervangen. Dus ik vraag me af wat ze nu doen als dat scenario zich weer voordoet ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:23
    Jantje Smit bellen (niet die paling zanger)
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    donderdag 12 juli 2018 om 12:21
    Tuurlijk stond Van 't Schip niet ter discussie, als jij met PEC in het eerste seizoens helft de doelstelling al haalt kun je toch niet speken van een slecht seizoen.

    2e seizoens helft liep minder omdat 50% van de basis al bij het volgende seizoen was.
    Spelers als Sandler die zijn transfer al te pakken had en Thomas en Saymak die al zochten naar een nieuwe club misten een deel van de scherpte die ze het eerste seizoens helft wel hadden.

    Dit jaar wordt het wel een grote gok omdat die spelers weg zijn en er vooral jeugd gekomen is tot nu toe. Hoop dat ze wel goed inkopen en er weer een Thomas op gaat staan.

    Trouwens iemand een idee van hoe Sandler het doet bij City op dit moment? zit hij bij het 1e of bij het 6e van City
    Vind ik leuk
    Ramon89 +311
    donderdag 12 juli 2018 om 12:32
    De vraag is in welk vak Sandler plaats neemt op de tribune.
    Vind ik leuk
    zwollie +7284
    donderdag 12 juli 2018 om 12:35
    Net als kluivertje ook zijn plek op de tribune al weet.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    donderdag 12 juli 2018 om 12:42
    Weet niet wat Kluivert hier mee te doen heeft.

    Ruil je die 2 heeft Kluivert trouwens wel meer kans op spelen dan een Sandler dat heeft.

    Vind ik leuk
    HanV +3994
    donderdag 12 juli 2018 om 13:01
    Voor de halve finales was er ergens een opmerking dat City nog in Rusland zat.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4994
    donderdag 12 juli 2018 om 12:32
    Volgens mij zijn wij gewoon geëindigd waar we hoorden, lekker in de middenmoot. En klasse prestatie van van 't schip met deze beperkte selectie. Die ambities van het bestuur zijn nergens op gebaseerd en de selectie wordt elk seizoen fors uitgehold.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15007
    donderdag 12 juli 2018 om 12:34
    We hebben alleen maar geappt
    Vind ik leuk
    zwollie +7284
    donderdag 12 juli 2018 om 12:34
    Nijkamp zorg eerst eens voor een eredivisiewaardig elftal, met deze selectie speel je degradatievoetbal.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5277
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    voorlopig is de conclusie dat er maar een armetierige selectie staat die ook nog veel te krap is. Er zijn slechts 3 aanvallers beschikbaar en kennelijk kan er alleen nog maar wat gehaald worden als een Namli of Thomas verkocht worden.

    Ik ben benieuwd hoeveel krediet John heeft als ie start met 3 uit 8. En welke conclusies Nijkamp daar dan zelf uit trekt als dit de selectie is die hij beschikbaar heeft voor de trainer.

    Alle wissels worden maar transfervrij de tent uit gejaagd en het geld was er wel was is allemaal gestoken in een spits die wel 8x gescoord heeft afgelopen seizoen.

    Ik zal blij zijn als we ons handhaven
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:09
    Maar na 2 nederlagen wordt er vast langer dan 2 seconde over zijn positie gesproken.
    Hoe meer het bestuur zegt alle vertrouwen te hebben, hoe wankeler de positie vaak is.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 12 juli 2018 om 18:31
    De positie van John van 't Schip is voor mij duidelijk.
    John IS VAN het Schip.

    Zonder dollen, prima trainer, hoop dat hij PEC weer laat schitteren.
    Want de top-3 is niet het aankijken waard, dus we hopen op PEC, AZ en Utrecht, Vitesse, die moeten ons vermaken.
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    donderdag 12 juli 2018 om 19:35
    Schip is zeker geen wondertrainer en is net zo goed als zijn materiaal en dat is bij pec middelmaat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Nogmaals, er is geen seconde gesproken over de positie van John van 't Schip'