'Mensen moeten erkennen: ik ben een van de beste verdedigers ter wereld'

    'Mensen moeten erkennen: ik ben een van de beste verdedigers ter wereld'

    donderdag 12 juli 2018 om 12:43

    Kroatië plaatste zich woensdagavond voor het eerst in de geschiedenis voor de finale van het WK. Een unieke prestatie, die volgens de Kroatische verdediger Dejan Lovren bewijst dat hij een verdediger is waarmee rekening gehouden dient te worden.

    De verdediger van Liverpool verklaart tegenover beIN Sports het heel speciaal te vinden dat hij met zijn land naar de eindstrijd van het WK gaat. "Mensen zeiden dat ik een moeilijk seizoen achter de rug had, maar in mijn optiek klopt dat niet", stelt de verdediger, die op Anfield Road het centrale duo vormt met Virgil van Dijk. "Ik heb Liverpool naar de finale van de Champions League gebracht. Nu staan we met het nationale team in de finale."

    Volgens Lovren wordt het nu tijd dat iedereen erkent dat hij een verdediger met veel kwaliteit is. "Ik denk dat mensen nu moeten erkennen dat ik een van de beste verdedigers ter wereld ben en geen onzin uitkraam."

    Poll

    Is Lovren een van de beste verdedigers ter wereld?

    (1658 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12698
    donderdag 12 juli 2018 om 12:47
    Leuk dat je dat over jezelf zegt, laat dat aan anderen over zeg..
    Vind ik leuk
    Dani82 +1926
    donderdag 12 juli 2018 om 13:05
    Een beetje zelfvertrouwen mag wel... heb je zlatan weleens over zichzelf gehoord ;-)
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1799
    donderdag 12 juli 2018 om 13:09
    Misschien heeft hij Amsterdamsbloed ;);)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:06
    Beste verdediger van de wereld dan! ;)
    Vind ik leuk
    PinPelado +1616
    donderdag 12 juli 2018 om 19:11
    Whahahaha in ieder geval qua uitspraken past hij perfect.
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    donderdag 12 juli 2018 om 12:48
    Behoorlijke plank voor z'n harses.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:53
    Voor zijn harses?
    Denk dat hij hem al op zijn harses heeft gehad
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    donderdag 12 juli 2018 om 12:54
    zo hard dat ze 'm er niet meer af krijgen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    donderdag 12 juli 2018 om 12:48
    😂😂🤪

    Hij is wel grappig iig

    Presteert bij Liverpool alleen maar omdat v Dijk naast hem staat
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:52
    Zo gaat dat mij op het werk ook
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    donderdag 12 juli 2018 om 12:58
    👍🤪
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2621
    donderdag 12 juli 2018 om 13:03
    Wat doet van Dijk op jouw werk??
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:04
    Hij brengt de koffie
    Vind ik leuk
    Nova +1448
    donderdag 12 juli 2018 om 14:25
    "Ik heb Liverpool naar de finale van de Champions League gebracht. Nu staan we met het nationale team in de finale."

    Straks beweert hij nog dat hij Kroatië wereldkampioen heeft gemaakt.
    Vind ik leuk
    Mike123 +437
    donderdag 12 juli 2018 om 12:49
    Een goede eenheid met bijzondere individuele kwaliteiten ertussen. Lovren hoort niet eens bij de 15 beste centrale verdedigers van de wereld!
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +499
    donderdag 12 juli 2018 om 12:50
    De beste verdediger van de wereld met de hoogste potentie is De Ligt en niet Lovren. De rest zit er net een niveau onder of kan net zo goed worden als De Ligt. Alleen hij moet het natuurlijk wel eerst waarmaken. Maar ik denk dat als De Ligt bij Frankrijk of Kroatie in de basis zou staan ze minder tegentreffers incasseren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    fr0do +1371
    donderdag 12 juli 2018 om 12:53
    .....wauw. De Ligt is goed maar nog geen wereldklasse, hij presteert goed bij Ajax heel leuk en aardig allemaal maar laat het maar zien bij een andere club in een grote competitie ik denk niet dat het nu al het juiste moment is om de Ligt zo groot te maken als een wereldklasse. Ramos, Chiellini, Vertonghen, Pique dat zijn de grote jongen, de Ligt is een jongen die er aankomt maar er kan nog van alles gebeuren in zijn carrière.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10295
    donderdag 12 juli 2018 om 12:54
    Don’t feed the troll.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    donderdag 12 juli 2018 om 13:18
    :-)
    Vind ik leuk
    markpark +1016
    donderdag 12 juli 2018 om 12:55
    Nee, nee, nee. De Ligt is niet de beste verdediger ter wereld. Heeft veel te weinig bewezen. In potentie, misschien. Daar kan je nog over twisten. Maar de beste verdediger met de hoogste potentie, zeker niet.

    Ik vind het alleen een beetje storend dat in een artikel over een verdediger op het WK, het meteen weer moet gaan over een speler van Ajax. De Ligt heeft hier niks mee te maken. Ik kan nog 20 verdedigers opnoemen die beter zijn dan Lovren, en ook beter dan de Ligt overigens.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:57
    Grapjas... Tegen excelsior maakt hij al fouten waar een doelpunt uitkomt.
    Vind ik leuk
    tremere +680
    donderdag 12 juli 2018 om 13:50
    Maar dan heb je het wel over Excelsior, de ploeg die nog nooit verloren heeft van Fc Barcelona, Real Madrid, Juventus, Manchester City etcetera.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 12 juli 2018 om 14:11
    Schei toch uit
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:50
    Hoezo zelfoverschatting
    Vind ik leuk
    Thobar +4354
    donderdag 12 juli 2018 om 15:55
    De echte test komt nog tegen Frankrijk
    Tegen Giroud blijft hij misschien overeind
    Tegen Mbappé, "miepmiep" wordt als Coyote en Road runner.
    En tegen Griezman heeft hij ook geen schijn van kans.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1216
    donderdag 12 juli 2018 om 12:51
    nou maar een matige verdediger
    Vind ik leuk
    markpark +1016
    donderdag 12 juli 2018 om 12:52
    Haha, alsjeblieft. Zwakste schakel in 't elftal, van een elftal wat veel geluk heeft gehad dit toernooi. Herinnert hij zich misschien nog de wedstrijd tegen Tottenham? Waar hij in een half uur gewisseld werd? Ga weg joh, gek.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5546
    donderdag 12 juli 2018 om 13:14
    Zwakste schakel is die linksback
    Vind ik leuk
    Alisteas +405
    donderdag 12 juli 2018 om 13:28
    Idd Strincic, ik erger me dood aan m alsof hij de basis van het voetbal niet beheerst en elk keer dom de bal inlevert.
    Vind ik leuk
    DrJ +1082
    donderdag 12 juli 2018 om 13:34
    Die vervanger was een stuk beter
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:53
    Lekker dat die Lovren veel zelfkennis heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:53
    Lovren for president!
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1802
    donderdag 12 juli 2018 om 12:54
    Hij doet het fantastisch dit WK. Maar om dit nou over jezelf te zeggen.....
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    donderdag 12 juli 2018 om 12:56
    Leuk dat ie het zelf zegt.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:56
    Zelfoverschatting ten top!
    Toen Lovren samen met Matip en Klavan achterin stond was het leiderschap wat daar juist ontbrak.
    Maar sinds VvDijk naast hem staat is het pas echt gaan draaien, maar meneertje doet alsof Virgil hem nodig heeft, alhoewel het toch echt andersom is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +137
    donderdag 12 juli 2018 om 13:00
    Nee joh dat is schuurs van Ajax nu al een marktwaarde van 80 ml volgens alleen de Ajax supporters
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    donderdag 12 juli 2018 om 13:12
    Wat een frustratie en jaloezie spreekt hier weer uit, prachtig man. Genieten dit. Geen Ajacied die dit heeft gezegd, maar de frustratie dat Izimat nog geen 15 miljoen oplevert en Schuurs dat zeer waarschijnlijk nu ook al doet, puur omdat hij een Ajax shirt aan heeft blijkt toch maar moeilijk te verkroppen hè voor jullie PSV'ers.

    Wij maken de prijzen niet, dat doet de markt. Ajax is gewoon een naam die opleidingsgewijs wat betekend in de wereld. Dat heeft PSV niet, jullie moesten altijd kopen toch. Die korte termijn visie gaat jullie de komende jaren te kop kosten en het is een flinke achterstand die ingehaald moet gaan worden op dat gebied hoor.

    Al kijken jullie meer naar de ranglijst en steken jullie voor de rest de kop in het zand. Het voordeel is dat jullie nu een voorzitter hebben die wel begrijpt en ook inziet. Anders had de aankomende malaise nog veel groter geweest.
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +137
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    Pfff
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +137
    donderdag 12 juli 2018 om 13:18
    Maar goed dat jullie niemand kopen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    Wauw. PSV staat al minimaal 20, 30 jaar lang bekend als een koopclub (zogenaamd). Dat is inderdaad een korte termijn visie... En dan doen ze al die jaren al behoorlijk goed gezien de prijzen (wie is er de afgelopen 20 jaar het vaakst kampioen geworden?).

    En daarnaast beheersen ze ook het verkoopkunstje. En dat ze meer kijken naar de ranglijst is volgens mij prima. Dat is ook exact de reden waarom Ajax nu als een dolle investeert.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:34
    Kunnen we afspreken dat de onenigheden tussen Ajax, Feyenoord en PSV op het veld beslecht worden?
    Vind ik leuk
    Peterinho +29
    donderdag 12 juli 2018 om 13:00
    Hij zegt dit waarschijnlijk ook in de euforie. Als je veel over je heen hebt gekregen en je zet dit neer dan kan ik mij voorstellen dat je in de euforie je gram wilt halen.

    Verder is het misschien niet een van de beste verdedigers, maar is het zeker geen slechte verdediger.
    Vind ik leuk
    Ealanta +164
    donderdag 12 juli 2018 om 13:00
    Hahaha die is gestoord, en heeft van zelfreflectie nog nooit gehoord.

    Hij en Rebic hadden gisteren niet meer op het veld mogen staan, het is dat er een blinde scheidsrechter op het veld stond, iedere andere scheidsrechter had Lovren en Rebic al lang het veld af gestuurd met 2x geel.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19563
    donderdag 12 juli 2018 om 13:01
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:03
    Toen hij afgelopen seizoen na 29 minuten bijna huilend werd gewisseld op Wembley door Klopp omdat hij volledig werd weggespeeld door o.a. Kane en er echt een figuurlijk bloedbad dreigde (uiteindelijk werd het 'slechts' 4-1), had hij niet zulke praatjes na afloop. Die versie van Lovren spreekt me toch meer aan dan deze extreme en misplaatste arrogantie.

    Zeker i.c.m. Van Dijk heeft hij het best aardig gedaan de tweede seizoenshelft, maar tegelijkertijd zal niemand met een beetje verstand van zaken hem rekenen tot 'de beste verdedigers ter wereld', dat zal hij zelf hopelijk ook wel beseffen als de euforie weer een beetje over is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    Ealanta +164
    donderdag 12 juli 2018 om 13:14
    Hij was nog steeds pissed op Kane, hij bleef hem maar opzoeken en overtredingen maken. Het leek wel of ie gesnoven had, zo liep ie rond op het veld.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3258
    donderdag 12 juli 2018 om 13:04
    Nou.... neh
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    donderdag 12 juli 2018 om 13:07
    Arrogant, maar hij heeft wel degelijk een punt
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    donderdag 12 juli 2018 om 13:08
    Geloof dat er nog wel een paar boven meneer Lovren staan als beste verdedigers waaronder zijn maatje v Dijk bij Liverpool is al een stukje hoger aangeschreven, om maar te zwijgen over een Ramos, Walker, Varane.

    Maar goed iemand moet het zeggen en voor hem geld niemand doet het dus doet hij het maar zelf.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 12 juli 2018 om 14:15
    Nou, vooral die Walker ging lekker gisteren :)
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1505
    donderdag 12 juli 2018 om 13:08
    Het is toch wel erg als je dat over jezelf moet zeggen.
    Blijkbaar denkt de rest er heel anders over.
    Vind ik leuk
    El buitre +34
    donderdag 12 juli 2018 om 13:10
    Blijft een bescheiden jongen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    allround +1657
    donderdag 12 juli 2018 om 13:15
    wel één van de beste schoppers. Geluk gehad dat die Turkse scheidsrechter het niet zo op heeft met Engeland (zie verleden).
    Vind ik leuk
    Ealanta +164
    maandag 16 juli 2018 om 14:15
    Dat is 1 ding wat zeker is, wat een drama die scheids
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    henk1952 +69
    donderdag 12 juli 2018 om 13:16
    Hij laat zich wel erg lovrend over zichzelf uit...
    Vind ik leuk
    Snuck +506
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    Is Lovren in Amsterdam geboren?
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1282
    donderdag 12 juli 2018 om 13:22
    Joris mathijsen ook wk finale gehaald was in zijn tijd ook 1 van de beste verdedigers ter wereld
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 12 juli 2018 om 13:40
    Eh...wat is het nou, Dejan?

    https://www.thetimes.co.uk/article/dejan-lovren-sometimes-i-think-i-am-not-good-enough-but-jurgen-klopp-believes-in-me-zj3gkvbrc
    Vind ik leuk
    soksa +1544
    donderdag 12 juli 2018 om 13:41
    Mijn god wat hoop ik dat deze gozer nu faalt. Wat een arrogante kwal. Als Ronaldo dit zou zeggen zou het al eng zijn, laatstaan een gozer die fout op fout heeft gestapelt afgelopen seizoen. Wat een zelfoverschatting
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:02
    Een van de beste verdedigers van de clubkas misschien haha, iets voor PSV?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:16
    Is hij serieus? Ik kan er minimaal 30 opnoemen die beter zijn dan hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:22
    Ik ben de doe normaal want dan doe je al gek genoeg mentaliteit van Nederland echt zat. Als deze jongen in zichzelf geloofd laat hem dan. Als je zowel in de champions league en het WK in de finale staat dan is dat ook met dank aan zijn bijdrage. Dit is ook gezegd om de Engelse pers te treiteren en de Liverpool fans te zeggen dat ze gewoon in hem moeten geloven en niet na een slechte wedstrijd moeten uitkotsen.

    Ik heb alle wedstrijden van Kroatie gekeken op de Kroatische televisie en elk interview spreekt hij in wij vorm en hij vind het een team effort. Nog geen enkele keer heeft hij op deze manier gereageerd tegen de Kroatische pers.

    Dit doet hij om de Engelse pers te treiteren en laat hem dat gewoon doen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    donderdag 12 juli 2018 om 14:30
    Overdrijven is ook een vak.
    Vind ik leuk
    stefanvanm +318
    donderdag 12 juli 2018 om 15:07
    Volgens mij speelt Vida beter dan hij dit toernooi.
    Vind ik leuk
    TonS +34
    donderdag 12 juli 2018 om 15:50
    Haha, schoppen kan tie wel flink!!!!
    Vind ik leuk
    michelhx +3686
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    Komt voornamelijk door die Vida, die heeft zo'n beetje alles.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:15
    Veltman is 3 klassen beter lol
    Vind ik leuk
    Cookee +10856
    donderdag 12 juli 2018 om 16:38
    Nou als je in de finale staat van een wk dan zitten er niet meer dan 1 a 2 mindere spelers bij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Vlietje +296
    donderdag 12 juli 2018 om 17:17
    Je mag best concluderen na een CL en WK finale in 1 seizoen dat je bij de grote jongens hoort!!! Alleen 1 van de beste verdedigers van de wereld gaat in mijn optiek net iets te ver
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26435
    donderdag 12 juli 2018 om 17:19
    Als niemand zegt dat je 1 van de beste verdedigers ter wereld bent, moet je het maar zelf doen!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:18
    Dit komt grotendeels door de aanval van Liverpool.

    Kroatie is al jaren een zeer sterke natie in het voetballen, ze hebben de beste middenvelder ter wereld in hun ploeg. (Modric)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws