Update: Vertrek Conte aanstaande: Fabregas verstuurt dankwoord via Twitter'

    Update: Vertrek Conte aanstaande: Fabregas verstuurt dankwoord via Twitter'

    donderdag 12 juli 2018 om 18:46

    Het hoge woord lijkt eruit: Antonio Conte moet vertrekken als manager van Chelsea. De Engelse grootmacht zou hem donderdag hebben ontslagen.

    Verschillende media uit Italië en Engeland, waaronder Sky Sport Italia en The Sun, maken melding van de breuk. Conte kreeg donderdag in een vergadering met de clubleiding te horen dat hij met onmiddellijke ingang moet opstappen. De afgelopen twee jaar stond hij aan het roer op Stamford Bridge.

    In zijn eerste seizoen werd Chelsea onder leiding van Conte meteen landskampioen. Vervolgens kwam de klad erin, al pakten The Blues nog wel de FA Cup in mei. Conte had naar verluidt geen krediet meer bij het merendeel van de spelersgroep. Opvallend genoeg begon de 48-jarige Italiaan deze week 'gewoon' aan de voorbereiding.

    Chelsea meldt nog niets, maar de laatste weken werd al druk gespeculeerd over de opvolger van Conte. Maurizio Sarri zou op pole-position liggen om zijn landgenoot op te volgen.

    Update 18.45 uur: De tweet die Chelsea-speler Cesc Fabregas de wereld in heeft gestuurd lijkt het ontslag van Antonio Conte te bevestigen. 'Bedankt mister, voor nog een Premier League-titel en een FA Cup. Het was voor mij in het begin niet makkelijk je te overtuigen, maar uiteindelijk lukte dat en ik hoop dat je trots bent. Succes in de toekomst', schrijft de middenvelder. Het wachten is nog op de officiële bevestiging van Chelsea.

    Plaats een reactie

    RtdDub +11800
    donderdag 12 juli 2018 om 15:54
    Aldus Sky Italia.

    Vind ik leuk
    Quaresma +5434
    donderdag 12 juli 2018 om 16:07
    Lekker moment van Chelsea ook, had 2 maanden geleden al gemoeten.
    Vind ik leuk
    Streaker +3204
    donderdag 12 juli 2018 om 18:14
    Ja dat dacht ik ook, de spelers hebben al wel vakantie maar de nieuwe manager had alvast zijn huiswerk kunnen doen en nieuwe namen kunnen kopen. Nu zijn ze relatief gezien nog goedkoop.
    Vind ik leuk
    Sytz +3091
    donderdag 12 juli 2018 om 17:09
    Nog erger: aldus the Sun.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11995
    donderdag 12 juli 2018 om 15:55
    Simeone lijkt me wel iets voor Chelsea..
    Vind ik leuk
    PRICE +32035
    donderdag 12 juli 2018 om 15:59
    Mmm toch weer een kans voor Frank de Boer 😁😁😁😁🖐⚽
    Vind ik leuk
    Quaresma +5434
    donderdag 12 juli 2018 om 16:17
    Guus Hiddink?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:06
    Louis?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:56
    Dan heeft Sarri de laatste zaken dus afgehandeld met Napoli.

    Conte out, Sarri in.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11995
    donderdag 12 juli 2018 om 16:00
    Okay Sarri dus ? Noemde net Simeone, lijkt me ook wel passen..
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:07
    Ja, heeft een tijdje geleden al met Chelsea gesproken en zodra hij eruit zou zijn met Napoli, kan hij gepresenteerd worden. Nu Conte ontslagen is, zal dat wel op hele korte termijn gebeuren.
    Vind ik leuk
    JansenD10 +147
    donderdag 12 juli 2018 om 17:14
    Is hij familie van Edwin van der Sarri?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:56
    Ben benieuwd hoe Sarri het gaat doen. Zal miss wel wat aanvallender worden bij Chelsea dat is mooi om te zien!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11800
    donderdag 12 juli 2018 om 16:03
    1ste jaar kampioen, 2de jaar 7de en ontslag.
    Dat is de mode daar met de laatste 3 of 4 trainers, geloof ik
    Vind ik leuk
    Mistered +225
    donderdag 12 juli 2018 om 16:50
    Netjes toch als je om de twee jaar kampioen wordt in Engeland.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11800
    donderdag 12 juli 2018 om 16:50
    Op zich wel.
    Maar die ontslagen kosten iedere keer een miljoen of 30
    Vind ik leuk
    Mistered +225
    donderdag 12 juli 2018 om 16:53
    Haha dat klopt maar manchester city kost het meer.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3133
    donderdag 12 juli 2018 om 16:10
    Ik ben ook zeer benieuwd! Sarri vind ik echt een uitstekende trainer. Voor Italiaanse begrippen is het een heerlijke avontuurlijke coach die het 4-3-3 prefereert boven het 5-3-2/3-5-2 wat voornamelijk in Italië wordt gespeeld. Na Benitez is de defensie bij Napoli een stuk sterker geworden (minder tegengoals) maar scoort de ploeg ook veel meer dan voorheen. In zijn totaliteit weet hij de juiste balans te vinden tussen defensieve positionering en het toepassen van aanvallende impulsen. Bij Chelsea heeft hij de perfecte spelers om zijn systeem te kunnen spelen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:13
    Ja idd, geweldige trainer voor Chelsea en neemt ook Jorginho mee wat een prima speler is!
    Vind ik leuk
    HenkieADO +539
    donderdag 12 juli 2018 om 15:56
    Ben toch benieuwd of Sarri eindelijk het negatieve (wel terechte) beeld bij Chelsea weg kan halen door de speelstijl aan te passen..

    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18062
    donderdag 12 juli 2018 om 15:56
    Eindelijk. Situatie was onhoudbaar. En opvolger is al bekend.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1240
    donderdag 12 juli 2018 om 15:58
    Abra heeft poen zat.
    1 manager meer of minder daar ligt hij niet wakker van.

    En ondertussen houden ze Conte maanden aan het lijntje.
    Lekker beleid
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Geen verblijfsvergunning en bevroren bankrekening... ja die gif gas aanval van zijn vriendje Putin heeft hem ook geraakt
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1031
    donderdag 12 juli 2018 om 16:04
    Kroniek van een aangekondigd ontslag!!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:04
    nu pas?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:06
    Ik heb mijn koffers ingepakt en ben nu onderweg naar Londra.
    Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden beste forum leden.
    Liefst van jullie mattie rasechte Ajacied in hart en nieren.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2975
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    Duurd lang maar daar is dan het ontslag meneer Conte stukje rijker en Sarri alweer een nieuwe club na de vreemde gang van zaken bij Napoli.
    Vind ik leuk
    freekhoi +28
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    En waarom moedt dat zo lang duren...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:24
    Geld kwestie.
    Napoli probeer nog ff 20mio te cashen en Conte gouden handdruk kost ook nog 12mio.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:11
    Dat vind ik een beetje laat om hem te ontslaan. Ze zitten nu deels in de voorbereiding en dan heb je maar een korte tijd om te oefenen met een nieuwe trainer.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +764
    donderdag 12 juli 2018 om 16:15
    Antonio Afkoopsom.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    donderdag 12 juli 2018 om 16:19
    Nou wat raar! Dat doen ze anders nooit! Nou ga maar weer ff pinnen Abramovic,koop er maar weer 25.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:07
    Abramovich mag niet werken in de UK. Israëlisch paspoort, geen visum met werkvergunning.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    donderdag 12 juli 2018 om 17:17
    Hij heeft er toch miljoenen ingestoken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:45
    Ja. Maar... sinds een paar maanden is zijn visum verlopen en is hem geen nieuwe toegekend. Daarop heeft hij in Israël een paspoort aangevraagd en gekregen, maar op dat paspoort mag hij persoonlijk niet in de UK werken. Wel aanwezig zijn, niet werken.

    Alles wat momenteel bij Chelsea gebeurt kan dus uitsluitend in opdracht van Marina Granovskaia (de zetbaas van Abramovich) plaatsvinden. Natuurlijk zal hij telefonisch/via Skype/mail of postduif zijn opdrachten informeel geven, maar officieel mag hij niets doen als hij in de UK is.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:55
    Kijk, dat vindt ik nou goede informatie, denk dat weinig mensen in NL dit weten.Weer wat geleerd!
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +192
    donderdag 12 juli 2018 om 16:21
    Heb gehoort dat piet de visser het overneemt!?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1285
    donderdag 12 juli 2018 om 16:22
    Mooizo, wat een ongelooflijke zeikvent is dat.
    Vind ik leuk
    Terg +63
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Ondankbare honden! Binnen twee jaar de twee grootste prijzen pakken in Engeland is natuurlijk beneden alle peil. Elvis Costello zong het al: 'I dont wanna go to..... Chelsea'.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4969
    donderdag 12 juli 2018 om 16:43
    Schup onder zn Conte.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4263
    donderdag 12 juli 2018 om 16:43
    voorbereiding al begonnen en dan dit
    Vind ik leuk
    Cookee +9927
    donderdag 12 juli 2018 om 16:52
    Wat kan er dan ineens gebeurd zijn dat dit nodig is?
    Ik bedoel ik vind prima hoor, die club speelt zelden leuk voetbal maar nu ontslaan dat is een raar moment.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:05
    Het rommelt intern al een hele tijd bij Chelsea en de beslissing om het aankomend seizoen met een andere manager te gaan doen, is waarsch. een tijd terug al genomen, weinig mensen geloofden erin dat Conte ook aankomend seizoen nog de manager zou zijn. Dat ze hem nu pas ontslaan, heeft er waarsch. mee te maken dat zijn 'gedroomde' opvolger Sarri nu pas alles heeft afgehandeld met Napoli.
    Vind ik leuk
    Cookee +9927
    donderdag 12 juli 2018 om 17:33
    Maar ja, als je dat zo laat doet dan ontneem je Conte de kans om dit jaar nog een club te vinden... al zal de nood niet hoog zijn, ze verdienen zoveel dat een baan niet hun eerste vereiste is.

    Is toch wel gek dat er zoveel geld is daar, maar het lukt ze niet om doe mooie spelers leuk te laten voetballen, al ben ik geen expert, ik zet Chelsea al af als ik de aankondiging hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:43
    Precies, met Conte hoef je geen medelijden te hebben, die krijgt volgens mij ruim 9 miljoen pond mee.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Cookee +9927
    donderdag 12 juli 2018 om 17:48
    Dat zal ongetwijfeld waar zijn, maar eigenlijk wil ik dat niet weten,.... lijkt wel of er een wereld van gewone mensen is en een wereld waarin iemand die een spelletje doet miljoenen kan verdienen. Ook al wint die persoon niks.
    Vind ik leuk
    City boy +388
    donderdag 12 juli 2018 om 16:57
    Werd tijd
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29440
    donderdag 12 juli 2018 om 17:11
    Blijft gewoon een ***ehm rotclub.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4237
    donderdag 12 juli 2018 om 17:24
    Had hij dus toch meer Conte moeten likken
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Vertrek Conte aanstaande: Fabregas verstuurt dankwoord via Twitter'