'Besef dat het voor veel families probleem is, maar gaat hier over andere zaken'

'Besef dat het voor veel families probleem is, maar gaat hier over andere zaken'

Gepubliceerd: donderdag 12 juli 2018 om 18:40do 12-07-2018 om 18:40

Marco van Basten heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan vanwege zijn eerdere ontmoeting met de Russische president Vladimir Putin. Volgens de oud-spits hebben de twee alleen over voetbal en het WK gesproken.

De kritiek was vooral dat Van Basten zich 'liet misbruiken als propagandamateriaal', terwijl de Russen door Nederland schuldig worden geacht voor het neerhalen van vlucht MH17. "Ik besef dat veel families een probleem hebben, met wat er met het vliegtuig is gebeurd. Maar hier gaat het over andere zaken", aldus Van Basten tegenover persbureau AFP. "Ik was uitgenodigd om daar over voetbal te praten."

Volgens Van Basten heeft hij niets verkeerd gedana. "Ik help hem niet. Ik had een gesprek met hem over voetbal. Verder niets." In een column in De Telegraaf haalde Valentijn Driessen eerder deze week keihard uit naar de Europees kampioen van 1988. 'Sociaal kan je hem als gemankeerd, gestoord of stupide neerzetten', schreef Driessen.

 

Talking football ⚽️ over coffee ☕️ with President Vladimir Putin at The Kremlin 🇷🇺

Een bericht gedeeld door Marco van Basten (@marcovanbasten) op

Lees meer over:WK 2018

Plaats een reactie

donderdag 12 juli 2018 om 18:47
Als hij klote had gehad,had hij gevraagd, zeg Poetin hoe zit het nou precies met die MH17
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
donderdag 12 juli 2018 om 18:49
Had jij dat wel gedaan? Zo makkelijk gezegd dit.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 18:52
Ik had om wodka gevraagd ipv koffie
Vind ik leuk
035 +6742
donderdag 12 juli 2018 om 23:31
Onzinnige wat jij zegt.
Vind ik leuk
dezink +1160
donderdag 12 juli 2018 om 18:49
Precies dat.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 19:08
En na 7 wodka's had ik hem in het gezicht gezeken
Vind ik leuk
035 +6742
donderdag 12 juli 2018 om 23:37
Na 7 wodka's krijg jij hem niet omhoog om in zn .... te pissen. :-)
Vind ik leuk
vrijdag 13 juli 2018 om 07:02
Het schijnt dat Poetin een klein mannetje is, het moet te doen zijn
Vind ik leuk
vrijdag 13 juli 2018 om 11:07
Oh held
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1426
donderdag 12 juli 2018 om 18:47
Een geniale speler en een achterlijke dorpsgek in één .
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
donderdag 12 juli 2018 om 18:48
De sociale verontwaardiging was ook erg overtrokken. Maar dat is de huidige wereld.
Vind ik leuk
RR12 +564
donderdag 12 juli 2018 om 18:54
Dat soort gasten leven in een bubbel.. horen wel een bel maar waar zit die verrekte klepel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:54]
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
donderdag 12 juli 2018 om 18:59
Je kan de klepel echt niet vinden he?
Vind ik leuk
RR12 +564
donderdag 12 juli 2018 om 19:06
Nee...verontrustend wel
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4489
donderdag 12 juli 2018 om 18:57
Marco: ik geef je gelijk. Sport en politiek gescheiden houden. Helaas ziet Putin dit zelf niet zo.

Overigens staat Rio Ferdinand ook op de foto. Is er ook verontwaardiging in de UK?
Vind ik leuk
G.Kopf +3227
donderdag 12 juli 2018 om 18:58
Die man doet gewoon zijn werk, wat een gezeik.
Vind ik leuk
Counterattack +11283
donderdag 12 juli 2018 om 19:08
Het is een korrekte veronderstelling dat je nooit voor ieder in alles overal de meest korrekte keuze kunt maken. Als je beweegredenen korrekt zijn en je bereid bent te corrigeren als de korrektheid dat vereist dan ben je volgens mij korrekt bezig. Correct me of I’m wrong.
Vind ik leuk
Nikos85 +1418
donderdag 12 juli 2018 om 21:22
If im wrong...
Vind ik leuk
Counterattack +11283
donderdag 12 juli 2018 om 22:07
Weet ik, if ipv of, autocorrectie of te dikke typevinger - /duim.
Vind ik leuk
JDW1988 +3278
donderdag 12 juli 2018 om 23:28
Je vraagt zelf of we je willen corrigeren wanneer het nodig is, dus niet gaan lopen zeiken achteraf ;)

Maar je typt 5x korrekt, terwijl het in het Nederlands (net als in je laatste 'soort van' Engelse zin) ook gewoon "Correct" is.

Verder ben je best grappig.
Vind ik leuk
Counterattack +11283
donderdag 12 juli 2018 om 23:30
Goed gezien, was precies de flauwe bedoeling. :-),
De auto-correctie uitgeschakeld, anders was het niet gelukt. :-)
Vind ik leuk
JDW1988 +3278
donderdag 12 juli 2018 om 23:36
Ahhh! Dus zo kom jij aan al die duimpjes ;)
Vind ik leuk
Counterattack +11283
donderdag 12 juli 2018 om 23:42
Is geen doel,
Het gaat me om de lol.
Maar toch geef ik je er een. Scherp gezien door jou als enige. :-)
Vind ik leuk
Foebele +53739
donderdag 12 juli 2018 om 19:10
Nadat Marco er achter kwam dat het trainerschap niks voor hem is zal hij er spoedig achter komen dat het Bobo-schap a helemaal niks voor hem is en dus zijn functie bij de FIFA gaan inleveren!

Waar begin je aan Marco? Werken bij de FIFA is het zelfde als een baan accepteren als puinruimer van Pablo Escobar, je weet dat je met foute mensen in zee gaat en je misbruikt wordt om een groter doel te dienen waar jij geen deel van uit maakt maar dus voor gebruikt wordt.
Vind ik leuk
Rene80 +2166
donderdag 12 juli 2018 om 19:14
Die gozer die kan volgens mij niets meer dan voetballen. Net als van breukelen. Heeft inhoudelijk weinig te zoeken in een hoge functie. Maar wie weet valt het mee. Vind dit artikel niet van veel intelligentie spreken.
Vind ik leuk
Martinnat +1009
donderdag 12 juli 2018 om 19:18
Danny Blind dat is pas een kerel ,die heeft gewoon gezegd wij komen niet en dan gaat Marco beetje over voetbal lullen daar .

Mensen kom op , Marco heeft gelijk het gaat over voetbal , wat als Nederland daar nou wel gespeeld had en toevallig tegen Rusland , dan had ik rutte nog wel eens willen zien .
Rutte kuste Poetin zowat op de top in Australië na het ongeluk i.p.v. dat die Poetin van het podium aftrekt nee is ook allemaal niet gebeurd en nu gaan zeiken over een ex voetballer die zn werk doet.
Valentijntje moet dat zure bekkie van hem dicht houden .
Mijn mening
Vind ik leuk
jobbes +51
donderdag 12 juli 2018 om 19:23
Ik vind het bericht redelijk overtrokken en mensen moeten leren om dingen gescheiden te houden.

Off topic: Man man man man, hoe is het toch mogelijk dat bij bijna IEDER bericht van VoetbalPrimeur een typfout in het bericht zit? En dan ook nog zo een simpele als: 'Niks verkeerds gedana'

Leest een journalist niet meer 2 keer zijn bericht na voordat hij iets plaatst?
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
donderdag 12 juli 2018 om 19:29
Volgens mij moet je sport en politiek gescheiden houden.Dit is een taak voor de ministers, niet voor Marco.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 19:52
Stelletje moraalridders allemaal iedereen was er gaan zitten miloentje opstrijken of meer. Een van de Machtigste mannen ter wereld ontmoeten. T beste van t beste eten nuttigen. Het is en blijft raar hypocriet volk en hoogst waarschijnlijk zijn ze fout. Mja dan moeten wij ook gewoon wat die dorpsidioot van een Trump zegt. Het afgesproken bedrag aan de Navo betalen en niet 1% ofzo minder en met zn alle tege Rusland keren. Ga er aub onze beste spits aller tijden niet mee lastig vallen. Doe je werk Marco doen wij ook allemaal groot gelijk knul!
Vind ik leuk
Kuip +9134
donderdag 12 juli 2018 om 20:10
Ik vind Driessen gestoord. Hij mag zoiets nooit zeggen over van Basten. Je kunt van Basten niet misbruiken om een politiek statement te maken.
Driessen wil altijd de geëngageerde jongen uithangen. Maar als chef sport van een krant (de Telegraaf) die in de oorlog fout was, zou hij er beter aan doen om hier afstand van te doen. Laat hem lekker meeslijmen met z’n maatje Derksen. Die tenminste wel zichzelf is en z’n eigen mening verkondigt. Driessen kiest altijd voor de makkelijke weg. Huichelaar.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93523
donderdag 12 juli 2018 om 21:11
Allemaal valse beschuldigingen!

Jullie worden allemaal in het ootje genomen want die onderste steen komt nooit boven. Echt bewijs is er niet, geen bewijs is geen schuldige. Jullie worden allemaal voorgelogen en trappen allemaal in de elitestront!
Vind ik leuk
Phoxy75 +629
donderdag 12 juli 2018 om 21:23
Dat is het nou ook domoor dat je bent. Je wordt gebruikt door een dictator die verantwoordelijk is voor de dood van 298 mensen waarvan 193 van je landgenoten. Putin die er alles aan doet om zijn schuld onder het tapijt te vegen. En deze man, die er niet voor terugdeinst om mensen met een andere mening uit de weg te laten ruimen, daarmee ga jij mee over voetbalpraten. Putin vijfvoudig wereldvoetballer van het jaar? Je bent geen knip voor je neus waard, Marco.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws