'Besef dat het voor veel families probleem is, maar gaat hier over andere zaken'

    'Besef dat het voor veel families probleem is, maar gaat hier over andere zaken'

    donderdag 12 juli 2018 om 18:40

    Marco van Basten heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan vanwege zijn eerdere ontmoeting met de Russische president Vladimir Putin. Volgens de oud-spits hebben de twee alleen over voetbal en het WK gesproken.

    De kritiek was vooral dat Van Basten zich 'liet misbruiken als propagandamateriaal', terwijl de Russen door Nederland schuldig worden geacht voor het neerhalen van vlucht MH17. "Ik besef dat veel families een probleem hebben, met wat er met het vliegtuig is gebeurd. Maar hier gaat het over andere zaken", aldus Van Basten tegenover persbureau AFP. "Ik was uitgenodigd om daar over voetbal te praten."

    Volgens Van Basten heeft hij niets verkeerd gedana. "Ik help hem niet. Ik had een gesprek met hem over voetbal. Verder niets." In een column in De Telegraaf haalde Valentijn Driessen eerder deze week keihard uit naar de Europees kampioen van 1988. 'Sociaal kan je hem als gemankeerd, gestoord of stupide neerzetten', schreef Driessen.

     

    Talking football ⚽️ over coffee ☕️ with President Vladimir Putin at The Kremlin 🇷🇺

    Een bericht gedeeld door Marco van Basten (@marcovanbasten) op

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 18:47
    Als hij klote had gehad,had hij gevraagd, zeg Poetin hoe zit het nou precies met die MH17
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13008
    donderdag 12 juli 2018 om 18:49
    Had jij dat wel gedaan? Zo makkelijk gezegd dit.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:52
    Ik had om wodka gevraagd ipv koffie
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 23:31
    Onzinnige wat jij zegt.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 19:03
    Je kunt natuurlijk ook hypocriet zijn zoals van Basten, MH17 Rusland en doping en alle andere zaken die er spelen gewoon je bek houden? Qatar slavenhandel en slaven die stadions bouwen ook je bek maar houden?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13008
    donderdag 12 juli 2018 om 19:09
    Wat heb jij toch vaak idiote reacties. Ik word er moe van.

    Dit is veel groter dan één persoon. Je kunt Van Basten niet verantwoordelijk houden voor het faalbeleid van het schoothondje van Merkel, Rutte.
    Nederland had eigenlijk de oorlog moeten verklaren met Rusland. Gaat dat ver genoeg voor je?

    En Qatar. Gewoon uit de FIFA stappen als Nederland zijnde. Of in ieder geval de kwalificatie voor dat toernooi boycotten en gewoon niet mee doen. Of krijg Van Basten daar dan ook de schuld van??
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 19:14
    Door in het bestuur van de FIFA plaats te nemen is hij toch medeverantwoordelijk voor de gang van zaken, hij kan toch ook zijn bek open trekken nee dank je. Als je heel eerlijk bent en geen hypocriete klootzak zouden alle landen Qatar moeten boycotten want doe je dit niet facilitair je feitelijk de slaven die er werkzaam zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:12
    Dan heb je over 4 jaar geen WK jochie.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 20:19
    Dus liever je kop in het zand steken en het hele gebeuren op de koop toe nemen ipv. een statement maken?

    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:42
    Ah joh denk nou eens helder na, dat kan Van Basten toch niet doen, je moet echt bij die glimlachende Rutte zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:43]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2565
    donderdag 12 juli 2018 om 23:18
    Juist, en precies daar gaat het mis!
    Helder nadenken.. Dat kennen velen hier niet!
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 23:34
    kennen en kunnen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:41
    Liggen en lachen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:24
    Okay, even terug naar 1978. Het WK in Argentinië. In het kielzog van het Nederlandse elftal kwamen Nederlandse journalisten naar Buenos Aires en ontmoeten daar de moeders van het Plaza de Mayo (dwaze moeders), begin 1977 opgericht. Zij hebben toen uitvoerig over deze vrouwen bericht en veel bijgedragen aan hun wereldwijde bekendheid en steun. Vanaf 1978 zijn ook geen van de moeders meer verdwenen, een belangrijk effect. De inmiddels oma geworden vrouwen refereren nu juist aan de belangstelling en berichtgeving van Nederlandse journalisten.

    Er woedde een heftige discussie over deelname van Oranje. Hoe je daar ook over denkt, zonder Oranje geen kritische Nederlandse journalisten in Buenos Aires, zonder deze journalisten veel minder aandacht en steun voor de moeders. Iedere medaille heeft twee kanten.

    En om toch maar de knuppel in het hoenderhok te gooien. Achter je toetsenbord moed van anderen eisen is heel makkelijk. In het echte leven ingrijpen als iemand in elkaar wordt geslagen, als enige je mond open doen in een vergadering met het risico dat de grote baas je daarna de laan uit wil sturen, zelf naar Rusland reisen en daar met een spandoek in het Russisch gerechtigheid voor de MH17 slachtoffers eisen, dat is burgermoed. Als je die hebt getoond wanneer en waar het niet risicoloos was, heb je recht van spreken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 22:25]
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 12 juli 2018 om 22:00
    Dit is pas een idiote reactie. Hij is onderdeel van de FIFA en vertegenwoordigd daar onder andere Nederland. Jij geeft Rutte een veeg, hij is in ieder geval gekozen door het volk, van Basten door de corrupte FIFA. Hij mag gaan, maar de kritiek is meer dan terecht
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:44
    Nooit vergeten dat het prachtige winnende doelpunt in 1988 van Van Basten was en oh wat heb ik genoten van onze 3 jongens bij Milan elk weekend. En nu ? Nu is Van Basten een klootzak. Moest hij soms ook met Poetin over de Krim hebben ?
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    vrijdag 13 juli 2018 om 21:23
    Dus omdat iemand vroeger een held was kan hij zich daarna alles permitteren? Ook ik heb genoten van die tijd, maar de van Basten van nu? OJ Simpson was ook voor vele een held, nu heeft hij een ernstige misdaad verricht, maar waar wordt hij op afgerekend denk je? Zijn sportcarrière? En zo ken ik nog wat film acteurs en noem maar op
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:16
    Je hebt een typisch Nederlandse mentaliteit en dat is o.a. snel vergeten wat een persoon voor het hele land betekend heeft. Alleen maar de moraalridder uithangen(Johan Derksenmentaliteit) vanaf je luie stoel, vraag eens bij jezelf af wat jij voor je land, je oude buren, je ouders betekend had.
    Nogmaals Van Basten was daar met een groep uitgenodigde Fifa-officials op bezoek, het WK is toch een Fifa-aangegenheid. Van Basten Nu, is geen misdadiger, OJ Simpson wel, Van Basten doet zijn best om van zijn hobby/beroep het beste uit te halen, maar zoals in Nederland te doen gebruikelijk, is men gauw jaloers enz.
    Verwijt jij dan ook die oud-President Directeur van de Shell die bij Poetin op bezoek was voor een contractje over een pijpleidinkje ? Of Rutte die nu al zit te slijmen bij Juncker/Merkel om later een topbaan te krijgen bij de EU of Wereldbank. Of verwijt jij Wouter Bos die met belastinggeld zgn de ABN/Amro en ING "gered" had ? Of Jeltje Klijnsma die als Staatssecretaris disfunctioneerde en nu CvK van Drente is ? Laat Van Basten met rust en waardeer hem zoals hij was en is en doe zelf iets positief. Van Basten had meer betekend voor het aanzien van Nederland dan Cruijf. In Milaan werd hij niks voor niks San Marco genoemd, maar ja Nederland he, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. En willen wij met deze instelling nog EK-kampioen laat staan WK-kampioen worden ?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 10:39]
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:36
    Wanneer je mijn andere opmerkingen hier had gelezen, dan wist je dat ik aangaf dat hij dit zelf moet weten. Hij moet alleen niet zeiken dat hij commentaar krijgt. Typisch Nederlander? Nee hoor, ik heb niets met van Basten. Heeft het verkloot bij het Nederlands elftal in Zweden, verkloot toen hij bondscoach was... dus laat mij mijn mening hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:47
    Je mag je mening hebben, maar dan moet je geen commentaar leveren op MIJN mening.
    Van Basten had het helemaal niet verkloot, die kutspelers hadden het verkloot. Blind had het flink verkloot, maar zit nu in het bestuur van Ajax (de schaamtevoorbij), Advocaat had het verkloot (gelukkig dat ie bij Belgie weg was anders zitten ze vanmiddag niet om de 3e plaats te spelen), Van Marwijk had het verkloot met zijn van Bommel, de trainer is net zo goed als zijn materiaal, maar jij moet net als die lul van een Valentijn Driessen ophouden om hem moralistisch te verwijten, wees chauvinister en niet schijnheilig opportunistisch zijn. Laat het rusten, ik denk dat het boven je pet gaat.Van Basten forever en dit zullen we altijd aan herinnerd worden door die programma's over zijn prachtige doelpunt tegen Rusland in 1988.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2921
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:22
    Nederland had de oorlog moeten verklaren? Ik dank God op mijn blote knieën dat dat niet is gebeurd.

    Een derde Wereldoorlog ontketenen? Enig besef wat voor ellende daarvan komt?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:11
    Zeg het maar tegen Rutte, Marco zit daar (uitgenodigd) als Fifa-lid, domoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:47
    Inderdaad ja.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 06:48]
    Vind ik leuk
    dezink +1047
    donderdag 12 juli 2018 om 18:49
    Precies dat.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:08
    En na 7 wodka's had ik hem in het gezicht gezeken
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 23:37
    Na 7 wodka's krijg jij hem niet omhoog om in zn .... te pissen. :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:02
    Het schijnt dat Poetin een klein mannetje is, het moet te doen zijn
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:07
    Oh held
    Vind ik leuk
    Spelmaker +3951
    donderdag 12 juli 2018 om 19:08
    Dan had hij waarschijnlijk gezegd : Eigen schuld dikke bult. 😋
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:10
    Lekker makkelijk als thuis achter de computer zit.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:52
    Ik zit er voor,als ik er achter zit dan zie ik niks
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:03
    Dat bedoel ik juist, je bent niet goed.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +764
    donderdag 12 juli 2018 om 18:47
    Een geniale speler en een achterlijke dorpsgek in één .
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 20:59
    Want?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13008
    donderdag 12 juli 2018 om 18:48
    De sociale verontwaardiging was ook erg overtrokken. Maar dat is de huidige wereld.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 18:53
    Laat ze lullen Marco, doe je ding.
    Vind ik leuk
    RR12 +287
    donderdag 12 juli 2018 om 18:54
    Dat soort gasten leven in een bubbel.. horen wel een bel maar waar zit die verrekte klepel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:54]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 18:59
    Je kan de klepel echt niet vinden he?
    Vind ik leuk
    RR12 +287
    donderdag 12 juli 2018 om 19:06
    Nee...verontrustend wel
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1513
    donderdag 12 juli 2018 om 18:57
    Marco: ik geef je gelijk. Sport en politiek gescheiden houden. Helaas ziet Putin dit zelf niet zo.

    Overigens staat Rio Ferdinand ook op de foto. Is er ook verontwaardiging in de UK?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +698
    donderdag 12 juli 2018 om 18:58
    Die man doet gewoon zijn werk, wat een gezeik.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:59
    Sterker nog, ik ken helemaal geen Marco.
    Vind ik leuk
    Op afstand +120
    donderdag 12 juli 2018 om 23:26
    DE marco van basten bestaat allang niet meer !!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 19:00
    Hij moet eens in de spiegel kijken en zich af vragen waar hij mee bezig is, als hij tot de conclusie komt dat hij goed bezig moet je hem af schieten net zoals de Russen MH17 deden.
    Vind ik leuk
    Spelmaker +3951
    donderdag 12 juli 2018 om 19:13
    Verder alles goed?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:44
    Ja je hebt gelijk Johan Derksen de 2e. Nou ophouden en ga lekker naar de Bingo.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81124
    donderdag 12 juli 2018 om 21:16
    Trap niet in die poppenkast, dat is precies wat ze willen bereiken.

    ''Het Heers En Verdeel Spelletje''
    Vind ik leuk
    Op afstand +120
    donderdag 12 juli 2018 om 23:28
    Zoiets als: als je vriend vermoord wordt, kan je gewoon met de moordenaar praten, zolang het maar niet over je vriend gaat, tja...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:08
    Het is een korrekte veronderstelling dat je nooit voor ieder in alles overal de meest korrekte keuze kunt maken. Als je beweegredenen korrekt zijn en je bereid bent te corrigeren als de korrektheid dat vereist dan ben je volgens mij korrekt bezig. Correct me of I’m wrong.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +964
    donderdag 12 juli 2018 om 21:22
    If im wrong...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:07
    Weet ik, if ipv of, autocorrectie of te dikke typevinger - /duim.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2565
    donderdag 12 juli 2018 om 23:28
    Je vraagt zelf of we je willen corrigeren wanneer het nodig is, dus niet gaan lopen zeiken achteraf ;)

    Maar je typt 5x korrekt, terwijl het in het Nederlands (net als in je laatste 'soort van' Engelse zin) ook gewoon "Correct" is.

    Verder ben je best grappig.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:30
    Goed gezien, was precies de flauwe bedoeling. :-),
    De auto-correctie uitgeschakeld, anders was het niet gelukt. :-)
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2565
    donderdag 12 juli 2018 om 23:36
    Ahhh! Dus zo kom jij aan al die duimpjes ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:42
    Is geen doel,
    Het gaat me om de lol.
    Maar toch geef ik je er een. Scherp gezien door jou als enige. :-)
    Vind ik leuk
    Foebele +47883
    donderdag 12 juli 2018 om 19:10
    Nadat Marco er achter kwam dat het trainerschap niks voor hem is zal hij er spoedig achter komen dat het Bobo-schap a helemaal niks voor hem is en dus zijn functie bij de FIFA gaan inleveren!

    Waar begin je aan Marco? Werken bij de FIFA is het zelfde als een baan accepteren als puinruimer van Pablo Escobar, je weet dat je met foute mensen in zee gaat en je misbruikt wordt om een groter doel te dienen waar jij geen deel van uit maakt maar dus voor gebruikt wordt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +758
    donderdag 12 juli 2018 om 19:14
    Die gozer die kan volgens mij niets meer dan voetballen. Net als van breukelen. Heeft inhoudelijk weinig te zoeken in een hoge functie. Maar wie weet valt het mee. Vind dit artikel niet van veel intelligentie spreken.
    Vind ik leuk
    Martinnat +480
    donderdag 12 juli 2018 om 19:18
    Danny Blind dat is pas een kerel ,die heeft gewoon gezegd wij komen niet en dan gaat Marco beetje over voetbal lullen daar .

    Mensen kom op , Marco heeft gelijk het gaat over voetbal , wat als Nederland daar nou wel gespeeld had en toevallig tegen Rusland , dan had ik rutte nog wel eens willen zien .
    Rutte kuste Poetin zowat op de top in Australië na het ongeluk i.p.v. dat die Poetin van het podium aftrekt nee is ook allemaal niet gebeurd en nu gaan zeiken over een ex voetballer die zn werk doet.
    Valentijntje moet dat zure bekkie van hem dicht houden .
    Mijn mening
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:46
    Danny Blind, wie is dat ? Marco van Basten dat is een top top topvoetballer destijds, in Milaan werd hij San Marco genoemd.
    Danny Blind had Oranje en alles er omheen (sponsors) kapot gemaakt en nu zit hij bij jouw bestuur.
    Vind ik leuk
    Martinnat +480
    donderdag 12 juli 2018 om 21:01
    Zeker niet in mijn bestuur.
    Moet er niet aan denken
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:02
    Ha ha, grapje welterusten.
    Vind ik leuk
    jobbes +53
    donderdag 12 juli 2018 om 19:23
    Ik vind het bericht redelijk overtrokken en mensen moeten leren om dingen gescheiden te houden.

    Off topic: Man man man man, hoe is het toch mogelijk dat bij bijna IEDER bericht van VoetbalPrimeur een typfout in het bericht zit? En dan ook nog zo een simpele als: 'Niks verkeerds gedana'

    Leest een journalist niet meer 2 keer zijn bericht na voordat hij iets plaatst?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 19:29
    Volgens mij moet je sport en politiek gescheiden houden.Dit is een taak voor de ministers, niet voor Marco.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:52
    Stelletje moraalridders allemaal iedereen was er gaan zitten miloentje opstrijken of meer. Een van de Machtigste mannen ter wereld ontmoeten. T beste van t beste eten nuttigen. Het is en blijft raar hypocriet volk en hoogst waarschijnlijk zijn ze fout. Mja dan moeten wij ook gewoon wat die dorpsidioot van een Trump zegt. Het afgesproken bedrag aan de Navo betalen en niet 1% ofzo minder en met zn alle tege Rusland keren. Ga er aub onze beste spits aller tijden niet mee lastig vallen. Doe je werk Marco doen wij ook allemaal groot gelijk knul!
    Vind ik leuk
    Kuip +5800
    donderdag 12 juli 2018 om 20:10
    Ik vind Driessen gestoord. Hij mag zoiets nooit zeggen over van Basten. Je kunt van Basten niet misbruiken om een politiek statement te maken.
    Driessen wil altijd de geëngageerde jongen uithangen. Maar als chef sport van een krant (de Telegraaf) die in de oorlog fout was, zou hij er beter aan doen om hier afstand van te doen. Laat hem lekker meeslijmen met z’n maatje Derksen. Die tenminste wel zichzelf is en z’n eigen mening verkondigt. Driessen kiest altijd voor de makkelijke weg. Huichelaar.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81124
    donderdag 12 juli 2018 om 21:11
    Allemaal valse beschuldigingen!

    Jullie worden allemaal in het ootje genomen want die onderste steen komt nooit boven. Echt bewijs is er niet, geen bewijs is geen schuldige. Jullie worden allemaal voorgelogen en trappen allemaal in de elitestront!
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +422
    donderdag 12 juli 2018 om 21:23
    Dat is het nou ook domoor dat je bent. Je wordt gebruikt door een dictator die verantwoordelijk is voor de dood van 298 mensen waarvan 193 van je landgenoten. Putin die er alles aan doet om zijn schuld onder het tapijt te vegen. En deze man, die er niet voor terugdeinst om mensen met een andere mening uit de weg te laten ruimen, daarmee ga jij mee over voetbalpraten. Putin vijfvoudig wereldvoetballer van het jaar? Je bent geen knip voor je neus waard, Marco.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:54
    Reddeloos verloren deze naïeveling. Wentelt zich in de schijnwereld die FIFA heet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Besef dat het voor veel families probleem is, maar gaat hier over andere zaken'