Reis krijgt mooi rugnummer bij Groningen: 'Maar nummers zeggen niks hè'

Reis krijgt mooi rugnummer bij Groningen: 'Maar nummers zeggen niks hè'

Gepubliceerd: donderdag 12 juli 2018 om 19:10do 12-07-2018 om 19:10

De 18-jarige middenvelder Ludovit Reis is sinds een aantal dagen in het bezit van een Nederlands paspoort. Daarnaast kreeg de in Nederland geboren Slowaak van FC Groningen rugnummer zes toegewezen.

"Nummer zes was vrij. De materiaalmannen kwam naar me toe en vroegen of ik nummer zes wilde. Daar heb ik voor gekozen", legt Reis zijn nieuwe rugnummer uit op de website van FC Groningen. "Maar nummers zeggen eigenlijk niks hè." Reis wil zich komend seizoen op een plek op het middenveld richten. "Dan is het aan de trainer de keuze om mij op die plek te zetten."

Eerder deze week kwam Reis in het bezit van een Nederlands paspoort, waardoor hij nu ook voor Oranje uit mag komen. "Het is voor mij zeker een droom om voor het land uit te komen waar je bent geboren. Slowakije zit wel gewoon in mijn bloed, maar met deze nationaliteit kan ik nu ook stappen gaan maken richting het Nederlands elftal", verklaart hij.

Plaats een reactie

Sjaakhaak +2812
donderdag 12 juli 2018 om 19:16
Reis , reits of rijst?
Vind ik leuk
Foebele +53582
donderdag 12 juli 2018 om 19:32
Volgens mij is het Radijs.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 19:16
nu worden we echt wereld kampioen in 2022!!
Vind ik leuk
Smithsonian +41127
donderdag 12 juli 2018 om 19:18
Dacht heel even dat het om jonathan reis ging.
Vind ik leuk
HanV +5109
donderdag 12 juli 2018 om 19:21
Gerucht dat die naar Twente zou gaan, kennis van Fred Rutten.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21090
donderdag 12 juli 2018 om 19:26
Genoeg coke te krijgen in het supportershome aldaar, dus daar zal het niet aan liggen.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 20:05
Dat is Jonathan
Vind ik leuk
Midden-Noord +94681
donderdag 12 juli 2018 om 19:19
Lekker voor het vechtvoetbal van de Slowaken kiezen!
Vind ik leuk
heur es +862
donderdag 12 juli 2018 om 19:24
Yessss, we worden wereldkampioen!
Vind ik leuk
Weetjewel +501
donderdag 12 juli 2018 om 19:34
Zorg eerst een dat je een goed seizoen draait alvorens over nationale elftallen te praten
Vind ik leuk
Farmer +13324
donderdag 12 juli 2018 om 19:49
Hij mag toch ambitie hebben? Als dr 1 club is waar de nuchterheid regeert, dan is het Groningen wel natuurlijk :)
Vind ik leuk
kerel +2326
donderdag 12 juli 2018 om 19:54
Heerenveen..
Vind ik leuk
Farmer +13324
vrijdag 13 juli 2018 om 15:56
Dat is toch iets meer 'traditionele koppigheid'hoor? :P

Ken je dat spreekwoord niet:

"Groningers zijn te eerlijk, om vriendelijk te zijn,
en Drenthen zijn te vriendelijk om eerlijk te zijn,
maar Friezen kopen een extra breed bed, zodat ze s'nachts ook nog dwars kunnen liggen!"
Vind ik leuk
kerel +2326
vrijdag 13 juli 2018 om 16:22
Dwars, koppig, klopt.. bovenal ook nuchter..
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 20:49
"Maar nummers zeggen eigenlijk niks hè."
Daar dacht de lotto winnaar anders over
Vind ik leuk
AVDV +1216
vrijdag 13 juli 2018 om 13:57
Hopen voor Groningen dat hij niet door de mand gaat vallen en over een paar jaar voor een leuk bedrag verkocht kan worden a la Matavz, Kostic, Tadic, Van Dijk, Berg, Suarez & Robben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws