Van Persie spreekt woorden van De Jong tegen: 'Keuze is uiteindelijk aan mij'

    Van Persie spreekt woorden van De Jong tegen: 'Keuze is uiteindelijk aan mij'

    donderdag 12 juli 2018 om 23:54

    Robin van Persie weet nog niet of hij na het beëindigen van zijn spelerscarrière in de voetballerij actief wil blijven. De Oranje-topscorer aller tijden zou, zodra hij gestopt is, direct aan de slag kunnen als jeugdtrainer bij Feyenoord, maar houdt alle opties open.

    Feyenoord-directeur Jan de Jong liet in januari weten dat Van Persie zich na zijn actieve loopbaan zou bezighouden met de jeugdopleiding in Rotterdam-Zuid. Dit zou zelfs al in het contract van de 34-jarige routinier staan. Van Persie zelf laat echter weten dat dit geen uitgemaakte zaak is. "Die optie is er en ik vind het ook heel fijn dat die optie er is. Ik krijg ook alle medewerking van de KNVB, als ik dat zou willen. Maar de keuze is uiteindelijk aan mij", vertelt Van Persie aan RTV Rijnmond.

    De linkspoot ziet het wel zitten om jeugdtrainer te worden, maar wil ook meer tijd met zijn gezin door kunnen brengen. "Het is wel een bepaalde commitment die je aangaat. Ik heb mijn kinderen de afgelopen jaren al vaak moeten missen. Als je zoiets aangaat, betekent dit dat je ook niet bij sportwedstrijden en uitreikingen van mijn eigen kinderen zo kunnen zijn. Dus als ik dat ga doen, moet ik daar heel goed over nadenken."

    Lees ook: Feyenoord stippelt Van Persie-toekomst alvast uit: "Het staat in zijn contract"

    Poll

    Kan Van Persie nog langer dan één seizoen mee?

    (3981 stemmen)

    Plaats een reactie

    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 23:58
    Van Persie heeft de luxe te kiezen wat hij wil, want hij is gewild en financieel onafhankelijk
    Vind ik leuk
    NvC +4235
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:04
    Jaartje cashen in China of het midden-oosten zou ook nog kunnen 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 00:05]
    Vind ik leuk
    NvC +4235
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:00
    Ik hoop wel dat hij actief blijft. Zulke toppers kunnen we altijd gebruiken. Voor Feyenoord zou hij van goeie invloed zijn op de jeugd.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:05
    Denk ik ook, heeft positieve uitstraling. Zou mooi zijn
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:03
    Prima Robin. Lekker nog een jaartje ballen, ook al sla je een potje over. En dan lekker genieten van je gezin. Vooral nog nergens op vastleggen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:08
    Zou Gers zijn. :-)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:13
    :-)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:14
    Maja de Biek, Biek hè
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 00:16]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:11
    Jan De Jong kan zoveel beweren, maar hij zou eens wat vaker in de spiegel van de kapper moeten kijken
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14704
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:38
    Deze opmerking had je moeten plaatsen toen cocu nog trainer van psv was. En een scheerapparaat kopen was ook geen overbodige luxe.
    Wat een zwerver was die cocu zeg...
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:40
    Eens!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:08
    Wat dacht je van Hugo Borst? Af en toe er iets doorheen gillen en interessant voor m uitkijken.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    vrijdag 13 juli 2018 om 05:57
    Hij kan nog geen heel seizoen aan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:06
    Lekker de jeugd gaan trainen.
    Vind ik leuk
    Terg +68
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:09
    Van Persie wil diep in zijn hart liever aan de Honingerdijk vlakbij zijn eigen tribune de jeugd trainen dan op Zuid.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4566
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:49
    Mooi toch want dan traint hij indirect nog steeds de jeugd van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:18
    Kan de jong niet terug keren naar de nos?
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:18
    Die verkorte trainersopleiding is geweldig... v Basten, Gullit, bleken geniaal als trainer.
    Maar door die verkorte cursus liet Jaap op de hoek de kans lopen om trainer te worden, die geeft dan geen 20.000 euro uit. En daarom hebben wij geen goede jeugdtrainers, daarom kunnen we geen bal meer raken.
    Waarom zou RObin een goede trainer zijn, of van Bommel iets kan moet ik nog maar zien.
    Die verkorte cursus is de schuld van Johan Derksen, die pleitte daarvoor... nou we zien het. Ook Cocu en Bronkhorst en de Boer, zijn van twijfelachtig kaliber.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 13:20]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws