Feyenoord wilde in januari toeslaan: Maar een transfer was onbespreekbaar

    Feyenoord wilde in januari toeslaan: "Maar een transfer was onbespreekbaar"

    zondag 15 juli 2018 om 13:25

    Yassin Ayoub had twee jaar geleden al de mogelijkheid om FC Utrecht in te ruilen voor een topclub. Galatasaray wilde hem destijds naar de Turkse Süper Lig halen. De Feyenoord-aanwinst onthult dat in gesprek met Voetbal International. 

    Naast Galatasaray wilden ook Bursaspor en Alanyaspor Ayoub hebben in 2016. "Mijn voorkeur had altijd de top-drie in Nederland, maar toen die clubs op dat moment niet kwamen, werd het buitenland ook een optie. Ik was er gewoon aan toe om te gaan", vertelt de middenvelder. 

    "Ramselaar ging van Utrecht naar PSV, Timo Letschert ging van Utrecht naar de Serie A. Voor mezelf voelde het ook als een natuurlijk moment om te gaan. Helemaal toen twee jaar geleden ook nog Galatasaray zich meldde. Erik ten Hag kwam naar me toe om te zeggen dat ze een week later over mij kwamen praten. Precies op dat moment liep ik een scheur op in mijn lies, waardoor er een streep kon door de bekerfinale en de transfer."

    Niks ontvangen
    Zijn nieuwe club Feyenoord wilde Ayoub eigenlijk al in januari halen. "Maar FC Utrecht was meteen duidelijk. Ze gingen voor een hoge klassering. Een transfer in de winter was onbespreekbaar. Het is dus uiteindelijk ook de keuze van de club geweest om niks meer voor mij te ontvangen. Ik heb die opstelling overigens altijd gerespecteerd. Ik had zelf een contract tot 2018 getekend en een club heeft het volste recht om een speler daar aan te houden."

    Poll

    Wordt Ayoub direct basisspeler in De Kuip?

    (2234 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roya +1074
    zondag 15 juli 2018 om 13:34
    Goede instelling met betrekking van zijn contract heeft tot de laatste dag voor Utrecht gestreden
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    zondag 15 juli 2018 om 13:36
    Het zal hem met het transfervrij overkomen ook geen windeieren gelegd hebben.
    Vind ik leuk
    Roya +1074
    zondag 15 juli 2018 om 13:41
    Dat zal hem ongetwijfeld wat opgeleverd hebben maar heeft wel tot het einde van zijn contract alles nog gegeven voor Utrecht

    Had ook al getekend bij ons maar verzwakte niet
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    zondag 15 juli 2018 om 13:44
    Identiek aan de overgang van Kuyt naar Feyenoord. Oh wacht, dat wil ik me helemaal niet meer herinneren....
    Vind ik leuk
    Roya +1074
    zondag 15 juli 2018 om 13:46
    Nee dat wil ook niet meer horen Jozsef
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 14:02
    Wil je wel even Ajax bedanken, zij zagen hem als ongeschikt voor het eerste elftal.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    zondag 15 juli 2018 om 14:07
    Dat zal ik doen als pinksteren en pasen op dezelfde dag vallen!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 15:06
    Nu krijg je spelers via via en uit ons afvalputje is het weer niet goed, pft,
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    zondag 15 juli 2018 om 15:17
    Je bent arrogant vergeten toe te voegen aan je naam. En ik heb nog wel meer suggesties op dat vlak.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 15:26
    Wat klopt er niet?
    Vind ik leuk
    Pds010 +841
    zondag 15 juli 2018 om 16:19
    Ach jullie nemen ook spelers van ons die afgevallen zijn :)
    Lamprou bijvoorbeeld :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 15 juli 2018 om 16:39
    En kwijlen van P. Bosz.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:18
    Inderdaad, die werd ook niet verkocht door Vitesse aan Feyenoord maar blijkbaar weet jij meer dan mij, in welk jaar is hij trainer geweest van dat prutserclubje uit Rotterdam?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:16
    Bijzonder verhaal vertel je daar, transfervrij van Willem II en niet gehaald voor in de goal maar voor trainen van keepers.
    Vind ik leuk
    Pds010 +841
    zondag 15 juli 2018 om 16:22
    Ene El Ghazi en Noa Lang allemaal niet goes genoeg geweest bij Feyenoord ;)

    Dus niet als arrgument gebruiken werkte 2 kanten op.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:31
    Het technische hart
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6353
    zondag 15 juli 2018 om 15:05
    Door al die warmte zien ze daar het verschil tussen goeie en slechte spelers niet meer.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:11
    Je praat onzin, Ten-Hag had die jongen gebeld en wilde hem eerder halen dan zakaria alleen was tan-Hag te laat hij had namelijk toen al in het geheim getekend bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    zondag 15 juli 2018 om 13:41
    Ayoub is een op en top professional. Daar gaat Feyenoord lol aan beleven..
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    zondag 15 juli 2018 om 13:52
    Wat ik tot op heden heb gezien gaat deze jongen gewoon vrolijk verder waar hij gebleven is. Nou is het altijd afwachten totdat ze voor het eerst in een volle Kuip spelen maar ik heb het idee dat hij daar weinig last van heeft. Straalt ook echt speelvreugde uit.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 14:00
    Ayoub is inderdaad een aanwinst voor Feyenoord. Een prima voetballer en volgens mij een goede gast.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    zondag 15 juli 2018 om 20:23
    Daar werd ie ook voor betaald...
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:16
    Ayoub is een zeer goede middenvelder, als Gio hem goed weet te gebruiken en de vertrouwen geeft gaat hij vlammen in Rotterdam... vind Ayoub echt de meest onder gewaardeerde speler in de eredivisie, ik volg hem nu al twee seizoenen het is echt een klasbak!
    Vind ik leuk
    PRICE +25449
    zondag 15 juli 2018 om 13:35
    Goede hard werkende speler,absolute meerwaarde voor Feyenoord
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 13:35
    Een goeie aanwinst voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 15 juli 2018 om 13:35
    Nuchtere jongen ook.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 13:45
    Behalve in het weekend.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 13:38
    Beste voor beide partijen geweest.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 13:45
    Mooie speler voor Feyenoord en leuk dat we hem in eredivisie kunnen blijven aanschouwen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4818
    zondag 15 juli 2018 om 13:46
    speelde tegen Basel een goede wedstrijd. Hopelijk krijgt hij een eerlijke kans.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9599
    zondag 15 juli 2018 om 13:49
    Yassin ayoub is voorbeeldig prof, jammer dat hij weg is bij utreg, succes bij Feijenoord.die red het wel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5005
    zondag 15 juli 2018 om 14:46
    Ayoub zal gemist worden bij Utrecht, Ik ben er van overtuigd dat hij het ook bij Feyenoord goed zal doen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    zondag 15 juli 2018 om 15:20
    Als Yassin dezelfde kansen krijgt als bij FC Utrecht, dan gaat hij zich waarmaken, daarvan ben ik overtuigd. Hij is enthousiast, vrolijk en vol humor, maar allereerst is hij op en top prof en goudeerlijk. Voor hem ben ik blij dat hij naar Feyenoord kon, voor FC Utrecht was het fijn om in de club te hebben. Ook al ging hij transfervrij, reken maar dat FC Utrecht weet wat een speler verdient, ook als hij gaat vertrekken.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1359
    zondag 15 juli 2018 om 16:09
    Deze trainer kiest voor maatjes en niet voor spelers met een mening of ze nu goed of slecht spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord wilde in januari toeslaan: "Maar een transfer was onbespreekbaar"