Ziyech blijft mogelijk tóch: 'Heb ook helemaal geen afscheid genomen van de club'

    Ziyech blijft mogelijk tóch: 'Heb ook helemaal geen afscheid genomen van de club'

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 07:34ma 16-07-2018 om 07:34

    Het kordate optreden van Ajax op de transfermarkt zorgt voor veel positivisme binnen de spelersgroep. Dat stelt Klaas-Jan Huntelaar. De Amsterdammers strikten met Dusan Tadic (29) en Daley Blind (28) twee relatief jonge Premier League-spelers.

    "Ik denk dat iedereen ziet dat Marc Overmars (directeur spelersbeleid, red.) heel goed bezig is met aankopen", vertelt de spits in gesprek met de NOS. "Iedereen merkt dat. En iedereen voelt dat. Het mooie is: iedereen wil er deel van uitmaken. Dat positivisme zie je. Iedereen ziet dat er fantastisch werk wordt gedaan."

    Naast Tadic en Blind, wiens komst officieel nog niet bekend is gemaakt, legde Ajax deze zomer Perr Schuurs, Zakaria Labyad en Hassane Bande vast. "Als je Justin Kluivert voor 17 miljoen euro verkoopt en je haalt voor 11 miljoen euro Dusan Tadic terug, dan heb je als club een goede deal gemaakt", aldus Huntelaar. "We willen er vol voor gaan. En ik denk zelfs dat jongens die overwegen om weg te gaan, nu graag willen blijven als er geen juiste club komt. Je ziet wel iets ontstaan bij Ajax."

    Een van die spelers die mogelijk toch blijft is Hakim Ziyech. "Ik heb ook helemaal geen afscheid genomen van de club", zegt de Marokkaan. "Ik heb mijn wens uitgesproken, dat is het enige wat ik heb gedaan. Ik ben niet op de zaken vooruitgelopen. Ik zal altijd alles voor Ajax geven. En als ik niet weg ben, speel ik gewoon de Champions League-wedstrijden. Ik maak me er totaal niet druk om. Ik ben nu hier en ik richt me op Ajax."

    Poll

    Gaat Ajax kampioen worden?

    (16707 stemmen)

    Plaats een reactie

    Sjaakster +325
    maandag 16 juli 2018 om 07:39
    Dat zei ik al. Ziyach blijft gewoon.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:40
    En aan het eind van de rit grijp je er net weer naast...
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:40
    Zo goed als zeker kampioen, hoor ook goede verhalen dat er zelfs lopende spelers zijn bij Ajax tegenwoordig, dat vind ik altijd wel een bonus.
    Vind ik leuk
    Jozef +40192
    maandag 16 juli 2018 om 07:55
    Hahaha, dit snufje cynisme vind ik wel leuk hoor.
    Vind ik leuk
    pdavie +459
    maandag 16 juli 2018 om 07:40
    Grote strik erom en weg....
    Vind ik leuk
    Hakbal +1003
    maandag 16 juli 2018 om 07:46
    Dat denken de meesten ook over jou
    Vind ik leuk
    pdavie +459
    maandag 16 juli 2018 om 08:07
    Had je het tegen mij?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:40
    Klaas-jan enige sympathieke gast die daar rondloopt ;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:46
    Wij hebben er tenminste 1tje
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:41
    Ons Ajax gaat kampioen worden! Ons mooie Ajax! De allergrootste, de allermooiste, de allerrijkste, maar vooral de allerwarmste club van Nederland en ver daarbuiten! Ons mooie warme Ajax, ik hou er zo van!

    Prachtig al dat Ajax nieuws op de maandagmorgen! Beloofd weer een mooie week te worden!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3159
    maandag 16 juli 2018 om 07:48
    Je hebt de afgelopen maanden in een grot geleefd en weinig bestuurlijke ellende en koude uitspraken meegekregen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:51
    Tijltje nodig?
    Vind ik leuk
    Drobtine +2540
    maandag 16 juli 2018 om 07:44
    Ajax heeft nu een selectie waar je kampioen mee kan worden. Over 34 wedstrijden weten we het. Real heeft ook een ploeg om kampioen mee te worden maar toch zijn ze het niet.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:52
    zonder dollen, dat lijken me wel wijze woorden; waar je kampioen mee KAN worden
    Vind ik leuk
    Sil95 +11437
    maandag 16 juli 2018 om 08:09
    Moet worden. Het moet dit jaar gebeuren. Daar is de club simpelweg toe verplicht.
    Vind ik leuk
    BT410 +194
    maandag 16 juli 2018 om 07:58
    Nu is 28, 29 jaar relatief jong??? Jullie Hollanders weten het echt niet he
    Vind ik leuk
    Jozef +40192
    maandag 16 juli 2018 om 08:12
    Nou kom maar.


    Je krijgt hier exclusief een podium om te shinen...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    maandag 16 juli 2018 om 08:17
    Willen we dat echt?
    Vind ik leuk
    Jozef +40192
    maandag 16 juli 2018 om 08:42
    Ben persoonlijk altijd in voor een mop.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    maandag 16 juli 2018 om 08:44
    Nou vooruit dan maar.
    Vind ik leuk
    Truth +3012
    maandag 16 juli 2018 om 08:03
    Hij zal tot het besef zijn gekomen na zijn zwak wk dat een stapje hoger eerder een stapje bankje zitten betekent
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 08:07
    Ehhhh dat hebben al die trolletjes hier voor je gedaan haha
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 08:08
    Dat is een hard gelach voor meneer Ziyech.
    HAHAHAHA.

    Ik zal maar meneer zeggen, dat vindt hij leuk.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11437
    maandag 16 juli 2018 om 08:11
    Zal wel meevallen hoor. Ziyech heeft het altijd prima naar zijn zin gehad bij Ajax. Overigens behoort een transfer nog altijd tot de mogelijkheden , zeker als Fekir bij Liverpool tekent.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 08:18
    Als je het niet erg vind, dan blijf ik bij mijn mening.
    Vind ik leuk
    Quim__ +57
    maandag 16 juli 2018 om 08:17
    Uhh heb ik wat gemist en is het rond met blind??
    Vind ik leuk
    HupHolland +2846
    maandag 16 juli 2018 om 08:26
    Ja, het is rond, alleen nog niet officieel aangekondigd.

    Blind gaat niet meer mee met Man U naar Amerika en is zijn spullen aan het pakken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 08:27]
    Vind ik leuk
    Quim__ +57
    maandag 16 juli 2018 om 14:33
    Thnxxx
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 16 juli 2018 om 08:28
    Gewoon een sterk team neerzetten en samen met PSV de CL halen, zou geweldig zijn, goed voor de puntjes en lekker weer twee avondjes naar Nederlandse teams kijken, te lang geleden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 08:32
    Lyon wilde Hakim toch toevoegen aan hun selectie?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 09:00]
    Vind ik leuk
    Korm +37674
    maandag 16 juli 2018 om 08:43
    welke andere 10 miljoen? Tadic heeft 11,4 miljoen gekost en kan dmv bonussen oplopen tot 13,5.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7035
    maandag 16 juli 2018 om 08:56
    Waar heb je het over ???????
    Vind ik leuk
    BS +1196
    maandag 16 juli 2018 om 08:35
    Als we geen interesse is moet hij wel blijven.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +493
    maandag 16 juli 2018 om 08:35
    Dat wordt weer chaos. Tadic en Ziyech zijn voor dezelfde positie gehaald. Wie krijgt dan de voorkeur? Ziyech is geen buitenspeler net als Tadic.De selectie is totaal nog niet in balans. Je hebt zeker nog een goede buitenspeler nodig en een verdediger.
    Vind ik leuk
    Korm +37674
    maandag 16 juli 2018 om 08:41
    Ajax is goed bezig met inkopen maar dat is nog geen garantie voor de titel. Bij PSV zijn weinig mutaties en de zwakste linie is versterkt en er zal nog een middenvelder bij komen.. Feyenoord heeft de groep ook weer een jaar bij elkaar en heeft zich ook versterkt en gaat zich nog versterken. Het beloofd een spannend seizoen te worden. ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Jozef +40192
    maandag 16 juli 2018 om 08:47
    Prijs de dag niet voor het avond is. Ook bij PSV kunnen er nog veel de deur uitlopen voor 1 september. Het transfergeweld moet nog maar losbarsten. Hoop dat we Ziyech nog tot en met de CL kwalificaties kunnen houden en ik denk echt dat hij dan alsnog vertrekt. Helaas.
    Vind ik leuk
    Korm +37674
    maandag 16 juli 2018 om 09:01
    Eens, Al begrijp ik uit de woorden dat PSV de selectie intact willen houden en dat zelfs Lozano niet weg mag bij een bod van 50 miljoen... maarja helaas zijn het woorden en weten we straks ook of het daden zijn...
    Vind ik leuk
    Wilex +1479
    maandag 16 juli 2018 om 10:31
    PSV heeft gewoon een zwak team wat vorig jaar met ongekende schijt mazzel kampioen is geworden, hebben geen 10 wedstrijden gedomineerd.
    Van Ginkel is weg en Arias zal ook niet blijven.
    Lozano en Bergwijn, ik denk dat er verder geen veldspeler loopt die jullie er zelfs bij Feyenoord graag bij zouden willen hebben.

    Vind ik leuk
    Korm +37674
    maandag 16 juli 2018 om 10:44
    bla bla bla :)
    heerlijk jou zure reactie! een fijne dag nog :)
    Vind ik leuk
    HansVites +5336
    maandag 16 juli 2018 om 08:43
    Ach zoals elk seizoen hebben de Ajax supporters weer babbels, na 4 jaar zijn we dat wel gewend.
    Jammer dat er geen club was die Ziyech wilde hebben kunnen we nog een jaar tegen die ontevreden kop aan kijken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 09:01
    Dan kijk je toch niet.......
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    maandag 16 juli 2018 om 09:38
    Nee, jouw kop trekt volle zalen...
    Vind ik leuk
    Mari +10244
    maandag 16 juli 2018 om 09:03
    Zoals ik eerder heb geschreven, Zyech bepaalt of hij weggaat en wanneer.
    Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als hij bleef
    Vind ik leuk
    danny1974 +1733
    maandag 16 juli 2018 om 09:07
    Toch heerlijk dat het allemaal weer zo positief is bij Ajax. Elk begin van het seizoen ...is het daar Hosanna. De SNAVELTJES gaan dan wagenwijd open, maar ja tot dat ze weer puntverlies lijden en Europees uitgeschakeld worden en WEER niet kampioen worden zodat de "supporters" hun frustraties weer kunnen bot vieren op de spelers, leiding en vooral de trainer. Met als hoogtepunt het uitfluiten, het bedreigen en duwen van hun eigen spelers. Jaargang 2018-2019 start bijna...
    Vind ik leuk
    danny1974 +1733
    maandag 16 juli 2018 om 09:12
    mooi dat iedereen Bruto en Netto-bedragen en Netto en Bruto-bedragen door elkaar halen..zelfs de heer KJ Stuntelaar snapt daar weinig van.
    Vind ik leuk
    elmoo +712
    maandag 16 juli 2018 om 09:13
    Competitie nog niet eens begonnen. En iedereen loopt te janken dat ze kampioen worden. Blij dat ik de schaal mie hoef uit te reiken. Dan moet je heel Nederland door.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1014
    maandag 16 juli 2018 om 09:19
    Huichelaar is het , jaartje op de bank zetten, kwal
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    maandag 16 juli 2018 om 09:37
    Nadeel is wel dat ten Hag niet wil dat Ajax hoog druk zet, hij blijft zich iedere wedstrijd aanpassen aan de tegenstander ipv andersom. Het balletje breed dat er dankzij Bosz uit was is weer terug jammergenoeg
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:03
    Natuurlijk zeggen die oefenpotjes nog niks, maar aan de andere kant zie ik ook nog geen tekenen van herstel, van verbetering. De neergaande lijn van vorig jaar wordt onder die stuntelende kraakbek gewoon doorgetrokken. Weg met die vent!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:07
    nooit ze gaan hun zevende jaar in met lege handen. weer niets in amsterdam. en zo geweldig nieuws is het niet dat ziyech blijft ,als niemand gekomen is voor hem kan hij niet weg natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:28
    Haha wat een grap die Ziyech zeg. Eerst een hele grote mond steeds opzetten, zo van de topclubs komen wel. Vervolgens hoeven ze je niet en ga je zo een beetje terugkrabbelen, wat zwak.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:43
    Zyech moet eerst eens wat winnen. Met een prijs op je palmares kan je makkelijker een goede transfer maken. Dus knallen bij Ajax, knikker Sturm Gras en ev. Fenerbahçe er uit, dan kun je alsnog de vurig gewenste transfer maken. Het is aan jou Hakim!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:50
    Ziyech heeft zich verkeken op de aanbiedingen die hij (niet) kreeg en gaat nu weer poeslief tegen Ajax doen... hilarisch!
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    maandag 16 juli 2018 om 10:58
    Dat roep ik dus al een paar dagen, dat de komst van Tadic en mogelijk Blind alleen maar een positief effect op de groep gaat hebben.

    Ik had niet zozeer gedacht dat hierdoor mogelijk Ziyech zou blijven, maar ik denk wel dat het jongens als de Ligt en de Jong over de streep trekt om niet moeilijk te gaan doen over een vertrek maar te zeggen dat ze graag nog een jaar blijven.
    Vind ik leuk
    Hammie +1169
    maandag 16 juli 2018 om 11:16
    Wat een lul zeg, pas zegt hij nog ben klaar hier en nu dit hahaha

    Omdat niemand hem wil hebben dat is het probleem.

    Tis gewoon een moeilijk kind, onruststoker

    Dus blijf maar...
    Vind ik leuk
    aimdam +674
    maandag 16 juli 2018 om 11:23
    Ik hoop dat hij blijft.
    Het is gewoon een hele goede voetballer.
    Ik snap dat hij een stap hoger wilt, maar als het dit jaar niet is dan komt die stap vanzelf wel volgend jaar.
    Lekker nog 1 jaartje knallen bij Ajax.
    Vind ik leuk
    52N6E +1065
    maandag 16 juli 2018 om 12:04
    Hakim heeft geen afscheid van Ajax maar Ajax (publiek) wel van Hakim. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken dit seizoen.
    Wel mooi om te zien dat naar buiten toe een positief verhaal wordt gehouden....
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1610
    maandag 16 juli 2018 om 12:17
    zeg gewoon dat niemand jou wil hebben,
    en draai er niet omheen
    Vind ik leuk
    hantayo +1147
    maandag 16 juli 2018 om 13:43
    Ben geen echte Ziyeck fan, maar afgelopen week zag je wel het verschil, een helft mét, en een helft zonder..........dat scheelt!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws