'Een geweldige speler, die kunnen we er heel goed bij hebben bij Feyenoord'

    'Een geweldige speler, die kunnen we er heel goed bij hebben bij Feyenoord'

    woensdag 18 juli 2018 om 07:07

    Robin van Persie en Steven Berghuis hopen op de terugkeer van Jordy Clasie naar Feyenoord. De middenvelder zelf wil niets anders en aast op een hereniging met de club die hij in 2015 verliet voor de Premier League.

    "Clasie, dat is kwaliteit, hoor", zegt Van Persie over zijn oud-ploeggenoot bij het Nederlands elftal in gesprek met het Algemeen Dagblad. Van Persie krijgt bijval van Berghuis. "Een geweldige speler, die kunnen we er heel goed bij hebben."

    Het Algemeen Dagblad verwacht dat Tonny Vilhena deze zomer nog gaat vertrekken bij Feyenoord. Karim El Ahmadi ís al weg en Fenerbahçe aast op Sven van Beek. Concurrenten Ajax en PSV hebben tot nu toe flink ingekocht, maar in Rotterdam-Zuid blijft het vooralsnog redelijk stil. Technisch directeur Martin van Geel (foto) haalde tot nu toe alleen Yassin Ayoub en de Colombiaan Luis Sinisterra.

    Berghuis ziet desondanks geen probleem. "Maar toch geloof ik wel dat deze ploeg echt kan meedoen. We hebben voor Basel (oefenwedstrijd die met 0-5 gewonnen werd, red.) bij elkaar gezeten en nog eens duidelijk gemaakt wat er van welke speler wordt verwacht. En als Van Persie speelt, gaat het druk zetten meteen makkelijker. En Justin Bijlow durft als keeper op te bouwen, dat ziet er goed uit."

    Poll

    Kan Feyenoord meedoen om de titel?

    (7142 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 18 juli 2018 om 07:09
    Precies de kwaliteit die bij Feyenoord past. Bankzitter bij Club Brugge!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18578
    woensdag 18 juli 2018 om 07:12
    Inderdaad, snap ook niet echt wat van persie bedoeld met kwaliteit. Het is een aardige speler maar meer dan dat ook niet
    Vind ik leuk
    Snapje? +3004
    woensdag 18 juli 2018 om 07:28
    Clasie is gewoon een goeie voetballert!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18578
    woensdag 18 juli 2018 om 07:42
    Ach pleurt op 😜
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    woensdag 18 juli 2018 om 07:52
    Jij kan flink zeuren en brommen zeiken ondanks je in je graf ligt .
    Mischien helpt herbegraven worden dat je muil eens dicht houd 😏
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18578
    woensdag 18 juli 2018 om 08:00
    Het doet je geen pijn dat ik de waarheid spreek toch hoop ik?
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 14:58
    Ze kraken Blind af 141 wedstrijden United, maar ze bejubelen Clasie mislukt bij Southampton..........
    Vind ik leuk
    fr1963 +2470
    donderdag 19 juli 2018 om 00:11
    Ben iij ook Blind?
    Lopen er meer van rond in adam
    Vind ik leuk
    Adjab +621
    woensdag 18 juli 2018 om 10:17
    Nou nou met verkeerde been opgestaan vanmorgen
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    woensdag 18 juli 2018 om 07:48
    Feyenoord speler die goed past bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:51
    Voor de eredivisie is Clasie goed genoeg. Maar kampioen worden zonder van Beek, Berghuis en Vilhena lijkt me een onmogelijke opgave.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 08:11
    Gaat Berghuis weg dan? Ik denk dat als je een goede vervanger voor Vilhena haalt, de kwaliteit er niet op achteruit gaat.
    Vind ik leuk
    Adjab +621
    woensdag 18 juli 2018 om 10:21
    Denk eens aan de jeugd
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 10:40
    Ja staan wel een paar goede middenvelders aan te komen, Wehrmann, Kokcu en El Bouchataoui lijken me wel goede talenten. Ben ook wel benieuwd of die Hanson het nog eens waar kan gaan maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:52
    Denk het niet, je moet echt een toptalent zijn om het waar te maken. PSV en Feyenoord stellen daarom alleen hun toptalenten op. Ajax doet het anders maar ook daar vallen de Ebecilio'tjes en El Ghazi'tjes op een gegeven moment af. Feyenoord en PSV zetten zulke matige spelers gewoon minder snel in de basis.

    Waarmee ik niet zeg dat ze het helemaal niet doen, voordat de simpele zielen met een makkelijk voorbeeldje komen. Gebeurt gewoon vaker bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    woensdag 18 juli 2018 om 12:58
    Berghuis blijft gewoon hoor!
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    woensdag 18 juli 2018 om 12:57
    Gruwelijk strakke inspeel pass/steekbal
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1399
    woensdag 18 juli 2018 om 10:11
    Je kan ook blind binnenhalen alsof de verlossers terug is, en er miljoenen voor betalen.
    Vind ik leuk
    Adjab +621
    woensdag 18 juli 2018 om 10:26
    Red jij eerst de kuip nou maar ipv niet zo slimme opmerkingen plaatsen . Of is het een beetje jaloers zijn omdat ze het in Amsterdam financieel beter voor elkaar hebben.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1399
    woensdag 18 juli 2018 om 13:08
    Leg uit waarom niet zo slimme opmerking. Blind werd uitgekotst in Amsterdam. En opeens is hij de verlossers. En ik ben niet zo snel jaloers. Je heb altijd rijkere clubs. En je word geen supporter van een club om het geld, maar om het gevoel wat je bij die club mee krijg. Maar maak jij je nou maar niet druk om de kuip.
    Vind ik leuk
    Adjab +621
    woensdag 18 juli 2018 om 13:42
    Ik maak me niet druk om die mooie kuip (roestbak) dat moet jij doen, heel snel naar een nieuw stadion. Niemand heeft gezegd dat het een verlosser is . Jij komt daarmee wat niet slim is er is maar één verlosser en dat is Cruijff
    Vind ik leuk
    Hammie +1065
    woensdag 18 juli 2018 om 14:15
    Er was moet het zijn toch of bedoel je Jordi?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1399
    woensdag 18 juli 2018 om 15:00
    Wat jij wil joh gefrustreerd mannetje.
    Vind ik leuk
    Adjab +621
    donderdag 19 juli 2018 om 12:21
    Ruuuuustig temper je emotie
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1242
    woensdag 18 juli 2018 om 08:11
    Meneer Van Persie heeft Clasie gewoon meegemaakt bij het Nederlands elftal tijdens onder andere de halve finale van het WK. Die weet echt wel waar die het over heeft. Wij hebben allemaal in Nederland gezien dat deze jongen uitzonderlijk kan voetballen. Gevoel kan veel van je kwaliteit in de weg zitten.

    Mocht Jordy komen, en daarbij nog een defensieve versterking, dan doen wij echt niet onder voor de andere topclubs in NL.
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    woensdag 18 juli 2018 om 09:00
    Je hebt gelijk hoor maar vergeet niet dat dit alweer 4 jaar geleden is. In die 4 jaar heeft hij veel te weinig gespeeld. Dus ik ben ook wat terughoudender wat betreft Clasie. Al juich ik zijn terugkomst zeker toe. Net zoals de terugkeer van Blind en het aanblijven van Luuk de Jong. Ervaring hebben we nodig in de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    CPP +658
    woensdag 18 juli 2018 om 09:55
    Zal allemaal afhangen van de vorm en de blessures. Baco en Botthegin waren vorig jaar (als ze speelden) geen schim van het jaar ervoor. Nieuwkoop kan veel beter dan vorig jaar. Wanneer en hoe komt Haps terug? Hoe veel speelt van Persie En Jorgensen topper a la 2016-2017 of tobber a la 2017-2018??? Als het goed valt en Met Larsson, Juste en Amrabat die in hun tweede seizoen gaan vlammen ben je beter dan een onwennig ajax en psv en wordt je kampioen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    woensdag 18 juli 2018 om 08:23
    Het is je wéér gelukt, als beginnend Ajax-trolletje... bovenaan bij een Feyenoord- of PSV-topic! Laat de likes van al die andere nepneusjes maar komen, jochie!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:02
    Ja? Doet hij dit... Stelselmatig? Pampampaaam.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:11
    Van Persie en Berghuis aan de drank?
    Clasie heeft weinig gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:53
    Maar hij kost geen 20 miljoen.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 08:14
    Zegt niks toch? Blind heeft ook weinig gespeeld, maar daar wordt 16 miljoen voor betaald.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    woensdag 18 juli 2018 om 08:29
    En dan kun je er niks van? Ik denk dat een speler die gemiddeld 50% van de beschikbare speeltijd krijgt bij een PL-club? Voor elke top 3-club een aardige aanwinst is. Niemand zegt overigens dat deze 17-voudige international een topspeler is. Maar ga er maar van uit dat hij als vervanger van KEA een puike prestatie gaat leveren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:04
    Als Vilhena ook nog weggaat is dit toch gewoon een heerlijke vervanger. Clasie Ayoub Van Persie, Berghuis, Jorgensen, Larsson. Daar kun je toch prima mee voor de dag komen. Laat die Ajaxcieden zich maar opgeilen met Daley Gouden Bal Blind. Clasie is voor de Eredivisie minstens zo waardevol.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:11
    Feyenoord speelt voor plek 3 of 4 dit jaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:53
    Nee hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:33
    Misschien als je heel veel hup roept, worden ze tweede.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:56
    dan eindigen ze dus boven de amsterdamse neuzen ....
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2613
    woensdag 18 juli 2018 om 07:12
    Feyenoord voor kanpioenschap? Nee, niet bepaald...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:54
    Ja hoor.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1204
    woensdag 18 juli 2018 om 12:10
    En het wrange is... hij meent het ook nog...:-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:35
    Dat is zijn probleem. Haha. Lekker zo laten. Dan heeft de psychiater ook wat te doen in mei.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 18 juli 2018 om 07:20
    Leuk al die haters hier.

    Ik zou wel voor een andere speler gaan.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:10
    hoezo haters? mensen reageren dat hij niet goed genoeg is en zelf beaam je het ook door te zeggen dat je voor een andere speler zou gaan...

    welke speler eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 18 juli 2018 om 08:15
    Fer,de guzman, kalou. Zat keuzes.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:16
    kalou is niet voor positie 6 neem ik aan. Of fer of Guzman terug willen is ook nog de vraag... zijn deze spelers ook niet op leeftijd?
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 08:23
    Wellicht dat George Boateng nog een optie is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 18 juli 2018 om 08:24
    Fer 28

    De guzman 30

    Kalou 31.

    Kalou voor.links voor. Maar ik heb het niet voor het zeggen.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:48
    wellicht zal Kalou wel meer brengen dan boetius.
    De guzman en Fer kunnen inderdaad nog mee, zijn ze ook haalbaar voor Feyenoord?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 18 juli 2018 om 08:49
    12 miljoen voor alle 3 zou ok zijn denk ik.
    Vind ik leuk
    Adjab +621
    woensdag 18 juli 2018 om 10:29
    Nee financieel niet
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:06
    Kalou verdient te veel bij Herta denk ik, maar die zou ik ook graag zien komen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1204
    woensdag 18 juli 2018 om 12:13
    waarom hoor ik bij Feyenoord alleen maar namen van Oud Feyenoorders... Geen restwaarde en dragen vaak een enorme last van het niveau dat ze moeten halen wat ze ooit hebben bezeten.
    Als Clasie bv 3 wedstrijden matig speelt kan hij er weer helemaal niets van... met Van Persie, Bottegin, Jones, Vermeer al genoeg spelers zonder enige restwaarde... en maar zich afvragen waarom bij Ajax vaak de hoofdprijs wordt betaald voor middelmatige spelers
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 18 juli 2018 om 12:28
    Je kan feyenoord niet met ajax vergelijken.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1204
    woensdag 18 juli 2018 om 12:36
    Nee, Teo, daar heb je volkomen gelijk in... in geen enkel opzicht. En daar zijn we ook wel blij om!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 18 juli 2018 om 13:53
    Van hetzelfde!
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 08:12
    Het Ajax gehalte op deze website wordt volgens mij met de dag groter en je weet wat Ajacieden goed kunnen he? Afzeiken. Dat zie je elk jaar in de Arena.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    woensdag 18 juli 2018 om 08:33
    Ik haal mijn neus op voor elke no-liver met troll-aspiraties. Die zijn vrijwel allemaal voor Ajax. Karakterloze flapdrollen, meelopers, ooit bedacht dat 'zeggen dat je voor Ajax bent', de veiligste keuze is voor bijdehanddoenerij in de sportkantine, of op je werk, maandagochtend. Niet serieus te nemen.
    Respect voor een Drenthenaar die zegt voor Emmen te zijn. Maar een sukkel uit Schoorl 'WZAWZDB' horen roepen? Lachwekkend.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:56
    Haha mooi verwoord en je hebt helemaal gelijk!
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    woensdag 18 juli 2018 om 09:02
    Zo leg ut gewoon, ja toch zeker, niet dan?! :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:06
    Uiteraard gozert.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:02
    95 % van dat vies Ajax volk hier op de site is nog nooit in Amsterdam of de Arena geweest
    en dat het Ajax gehalte op deze site steeds groter word , komt omdat deze site van een Amsterdammer is en alles wat op de redactie werkt is ook Amsterdams
    je krijgt als supporter van een andere club veel eerder een ban dan als supporter van Ajax heb ik het idee
    je hebt hier van die Amsterdamse trollen die in hun profielnaam pedofiel vermeld hebben of het woord kanker , dat dit geaccepteerd word door VP zegt al genoeg over het niveau van de redactie van deze site
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    woensdag 18 juli 2018 om 09:05
    Ik heb gisteren zeker 10 likes gekregen van een figuur die 'krijg k....' als profielnaam gebruikt. Snap er niks van, maar hij zal gezien het feit dat de familie Blind blijkbaar weer deugt in Mokum, mij als 'vriend' beschouwen. Gedverderrie.
    Leuke toevoeging trouwens, was ik vergeten erbij te vermelden. De meesten komen niet eens in de ArenA. Zijn voor Ajax, zondagavond om 19:00 met een bord Chinees op schoot. Niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:15
    ja die heeft mij ook verschillende likes gegeven de pannekoek
    er zitten hier wel een paar echte Ajax supporters en daar kun je ook gewoon normaal mee discusiëren maar het gros hier zijn van die sukkeltjes die nog nooit ergens geweest zijn in hun leven
    die moeten na school meteen naar huis komen van hun moeder en gaan uit verveling hier de stoere Amsterdammer uithangen
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1204
    woensdag 18 juli 2018 om 12:26
    Moet is als rasechte Ajacied perse in Amsterdam komen of wekelijks in de Arena zijn? Ik lees en volg FR12 en PSV netwerk om te zien wat er leeft onder supporters van andere clubs... Niet om te rellen maar om een objectievere mening te kunnen vormen. ik volg van al die competities de jeugd omdat ik dat vaak interessanter vind.... maar de types die jullie hier beschrijven zitten ook in Eindhoven en Rotterdam... helaas bepalen dat soort figuren het gemiddelde niveau hier... en dat is helaas soms diep bedroevend
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:06
    Een sukkel uit Schoorl :') Mooi verwoord inderdaad.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1204
    woensdag 18 juli 2018 om 12:21
    Volgens mij zijn hier er een aantal Roomser dan de Paus......
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1204
    woensdag 18 juli 2018 om 12:20
    Sorry Barry, maar dat tokkiegehalte en afzeiken is bij de supporters van PSV en Feyenoord echt niet anders.... men gunt elkaar het licht niet in de ogen. En dat zorgt vaak voor een bedenkelijk niveau hier zonder inhoudelijke argumenten. Helaas heeft iedere club een afspiegeling van onze hedendaagse verloederde maatschappij. Triest maar waar.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:21
    Feyenoord probeert mee te doen met de trend om 'goede' spelers uit het verleden weer terug te halen, maar hier slaan ze de plank toch behoorlijk mis.
    Vind ik leuk
    Tjappie +10
    woensdag 18 juli 2018 om 07:47
    Feyenoord is die trend begonnen!

    Van Bronckhorst
    El ahmadi
    Dirk kuyt
    RVP

    Bij Ajax hebben ze plank misgeslagen!

    Heitinga
    Siem de Jong
    Huntelaar

    Ik kan geen goede speler noemen die Ajax heeft teruggehaald.

    Dus ik weer niet waar je precies op doelt?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:13
    Cruijff, Rijkaard
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:14]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2821
    woensdag 18 juli 2018 om 09:25
    Ja 20 jaar terug wel. Nu halen ze Blind terug, die niet eens de schoenen mag poetsen van van Persie of Kuyt. Tadic begrijp ik dan weer wel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 08:24
    Mee te doen? Feyenoord is hier heer en meester in. Afgelopen aankopen allemaal voltreffers. Daar kunnen andere clubs nog wat van leren.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    woensdag 18 juli 2018 om 08:38
    Tja, KEA was eigenlijk al een 'terughaal-speler'. En ik kan alleen maar zeggen; fijn dat hij ís teruggekomen!
    Toen Clasie nog voor Feyenoord speelde, stond het middenveld wat verdedigender. Als speler náást KEA vond ik Clasie vorig seizoen geen goed idee, aangezien we nog maar met één controleur spelen.
    Nu KEA vertrokken is, hebben we een nieuwe controleur nodig. Hoe mooi zou het dan zijn, om een 27-jarige ex-speler, met 17 interlands achter zijn naam, voor die rol terug te kunnen halen? Dat lijkt mij toch zinvoller dan enkele miljoenen neer te leggen voor een onbekende buitenlander, waarvan we geen idee hebben of het wat gaat worden. Nee, de kans dat Clasie slaagt is net zo groot als de kans dat Blind gaat slagen bij Ajax.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    martinho +845
    woensdag 18 juli 2018 om 07:25
    Ik denk dat Clasie een prima speler voor feyenoord is maar om het nou echt kwaliteit te noemen? Zit al een tijdje bij Brugge op de bank. Als hij kwaliteit was hadden ze hem daar wel gehouden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:54
    Ajax en PSV worden weggetikt door Anderlecht. En Brugge is dan nog de kampioen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 07:55]
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:11
    PSV-B ja ;) en dan was het maar 5-3 :p
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:14
    Anderlecht zal ook niet op volle oorlogssterkte zijn geweest. Denk je wel?

    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:15
    op 2 spelers na wel :)

    maar wat ik wil aangeven is dat een oefenwedstrijd geen reet voorstelt!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:28
    Idd.

    Maar dat maakt van Clasie nog geen koekebakker, als hij bij een ingespeeld Brugge op de bank zit.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:36
    dat zeg ik ook niet ;)

    Al vraag ik mij wel eerlijk af of Clasie wat gaat toe voegen aan Feyenoord. met RvP, Toornstra, Ayoub, Amrabat, Vilhena, Tapia heb je al aardig middenvelders en je heb nog jeugd wat kan doorstromen (toch?).
    Denk dat Feyenoord meer baat heeft aan een linksbuiten (vind Boetius tegenvallen)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:40
    Ik zie het nog niet goedkomen met Boetius.
    Als van Geel zegt dat hij Clasie er wel bij wil, dan weet hij vast meer dan wij.

    Als er niemand weggaat, dan hoeft Clasie van mij er ook niet bij.
    Vind ik leuk
    martinho +845
    woensdag 18 juli 2018 om 09:07
    Het zijn oefenpotjes, die stellen meestal niet erg veel voor.
    Ik zal niet zeggen dat de Eredivisie hoger aangeschreven staat als Belgie maar zoveel scheelt het niet hoor.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    woensdag 18 juli 2018 om 08:48
    Hij is daar gehuurd als evt. stand-in van Vormer. Uiteindelijk is hij daar ook nog geblesseerd geweest, maar heeft toch in 20 competitie- en 5 bekerduels meegedaan. Valt dus best wel mee.
    En niet vergeten, Club heeft minder te besteden dan Feyenoord, verder wilde Southampton hem vooral verkopen, voor 10-12 miljoen. Club Brugge geeft nooit meer dan 1,5-3 miljoen uit aan een speler.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:57
    Heeft gewoon 25 wedstrijden gespeeld dus weet niet wat je bedoelt met bankzitter...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:30
    Justin Bijlow gaat ze punten kosten. Die had een jaar elders ervaring moeten gaan opdoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:47
    Brad Jones kost ook punten, geef me dan maar liever een Bijlow. Echt een prima keeper maar wel wat jong.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:25
    Vermeer toch maar weer.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2821
    woensdag 18 juli 2018 om 09:31
    Brrrr, alsjeblieft niet. Paniekzaaier
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:41
    Feyenoord moet gewoon een goede ervaren doelman halen als Vorm, Padt of Bizot
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 09:18
    Alsjeblieft niet, dan liever Vermeer als je die toch in de selectie hebt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:25
    Op zich maakt wat puntverlies ook niet uit. PSV en Ajax zijn komend seizoen toch ver buiten bereik dus niet zo erg voor plek 3 tot 7.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 09:27
    Ach jochie toch. Moet je niet buiten spelen, het is schoolvakantie toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:30
    Haha gevoelige snaar geraakt? Je wil toch niet beweren dat je met de huidige selectie kan opboksen tegen Ajax en PSV. Maar misschien leren ze je dat niet op school in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2821
    woensdag 18 juli 2018 om 09:32
    Ja, konden ze 2 jaar geleden ook niet en we weten hoe dat afliep
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:35
    Ja soms komt een sprookje uit zie leicester. Maar nu gewoon weer 10 jaar op de plek waar je qua begroting en spelers materiaal ook hoort te staan ben ik bang voor alle Rotterdammers.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2821
    woensdag 18 juli 2018 om 09:37
    Als het om spelersmateriaal ging dan werd Ajax elk jaar kampioen, toch ? Soms werken twee mindere spelers beter samen als twee betere spelers en is het rendement hoger. Gaat dus niet om spelers maar om samenhang in het team. Balans
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:41
    Ja hoor ijsselmeer vogels kan ook winnen van Real Madrid als ze maar goed samen spelen. Dit is natuurlijk wel een overdreven voorbeeld maar de kloof qua spelersmateriaal van Ajax en Feyenoord is nu wel echt gigantisch en dan gaan er vermoedelijk ook nog toppers weg bij Feyenoord. Ik zie het donker in komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2821
    woensdag 18 juli 2018 om 09:48
    Heb je het woordje "soms" gemist ? En je mag best roepen dat de kloof gigantisch is. Maar i.p.v. dat je zoiets belachelijks zegt als IJsselmeervogels zou je ook kunnen denken aan Atletico Madrid dat er met een mindere selectie in slaagt het elke topclub lastig te maken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 09:40
    Nee juist niet, zulke onzinnige, inhoudsloze reacties wordt ik altijd een beetje moe van.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:31
    Haha clasie, is nergens gelaagd. Zelf bij Brugge kreeg hij het niet voor elkaar. Mss kan hij als mascotte dienen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:56
    Clasie speelde wel mee op t wk. En kost geen 20 miljoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:04
    Stond ook vaak on de basis op t wk , alleen in een wedstrijd die nergens om ging
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 08:17
    3de plek binnen gehaald door Clasie, toch op het podium.
    Vind ik leuk
    orion73 +1291
    woensdag 18 juli 2018 om 07:33
    Ach vorig jaar werd ook gezegd dat de titelstrijd zou gaan tussen Feyenoord en Ajax. En wie werd er uiteindelijk 'gemakkelijk' kampioen? Clasie is op zich een prima speler. Volgens de grote 4 (Robben, Van Persie, Sneijder, VdVaart) was Clasie de enige die mee kon in het positiespel als ze dat onderling speelde op de trainingen van het Nederlands Elftal. Het nadeel van Clasie is dat hij nagenoeg nooit scoort.
    Vind ik leuk
    Tjappie +10
    woensdag 18 juli 2018 om 07:48
    Toen Feyenoord kampioen werd waren ze ook geen titelfavoriet.. dus wat zegt het allemaal?
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1242
    woensdag 18 juli 2018 om 08:18
    Conclusie van dit verhaal: Ajax verklaart zich in de zomer altijd tot aanstaand kampioen, en vergeten daarbij dat de concurrenten ook prima veel kwaliteit in hun team hebben. Ik zou het wederom geen verassing vinden als of PSV of Feyenoord gewoon weer kampioen wordt dit jaar, ondanks alle miljoenen die Ajax strooit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:09
    zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:57
    El Ahmadi en Kante ook niet.
    Vind ik leuk
    orion73 +1291
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    KAE scoorde in 16/17 toch een aantal belangrijke goals zoals de winnende uit tegen Heracles en uit tegen ADO. Clasie hoeft er ook geen 15 te maken (mag wel) maar stuk of 4/5 zou fijn zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:12
    scoren moet je ook overlaten aan andere posities..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3401
    woensdag 18 juli 2018 om 07:36
    Clasie is inderdaad kwaliteit. En ja, heeft ff op de bank gezeten bij Brugge omdat het team 'stond'. Ik denk dat die kleine nog prima kan uitblinken in de NL competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:05
    Feyenoord leent hem eerst seizoen uit aan eccelsior , let maar op
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3401
    woensdag 18 juli 2018 om 09:33
    Oké, ik let op.
    Vind ik leuk
    Kuip +6429
    woensdag 18 juli 2018 om 07:36
    “En Justin Bijlow durft als keeper op te bouwen, dat ziet er goed uit."
    Deze laatste zin bevalt mij helemaal niet. Dit is nu juist een groot probleem in ons land. Namelijk dat er kost wat het kost vanaf de keeper opgebouwd moet worden. Wij hebben daar namelijk de spelers niet voor. Daardoor ontstaat dat trage heen en weer voetbal van de laatste linie en vervolgens bij balverlies levensgevaarlijke situaties.
    In ons land moeten we simpel voetballen waarbij de keeper niet opbouwd maar de bal een peer naar voren geeft om vervolgens op de helft van de tegenstander te gaan voetballen. Bovendien is dat veel leuker om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8233
    woensdag 18 juli 2018 om 07:50
    Ben ik het niet mee eens. Is gewoon kwestie van trainen.
    Vind ik leuk
    Kuip +6429
    woensdag 18 juli 2018 om 08:28
    Dan moeten ze het aantal trainingen maar verdubbelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:59
    Raar.

    Als je de bal naar voren schiet, dan ben je hem 9 vd 10x kwijt.
    Vind ik leuk
    Kuip +6429
    woensdag 18 juli 2018 om 08:27
    A. Is niet waar, zeker met een balvaste speler als Jorgensen .
    B. Als dat al zo zou zijn levert het in ieder geval minder gevaar op voor jezelf
    C. Ik vind het in ieder geval leuker om naar te kijken dan naar van Beek die de bal naar Vd Heyden passt en dat tien keer achter elkaar om vervolgens weer naar de keeper terug te spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:31
    A. De meeste hoge ballen, eindigen in een kopduel.
    B. Dan moet de bal sneller naar voren gespeeld worden, maar dan nog beter dan een lange bal van de keeper.
    C. Soms wel, maar een beetje systeem in het spel, kan ook geen kwaad. Anders krijg je hotsknotsbegoniavoetbal.
    Vind ik leuk
    Kuip +6429
    woensdag 18 juli 2018 om 08:40
    Met name dat laatste, het hotsknotsbegoniavoetbal (Frits Korbach) , daar verlang ik naar. Heerlijk ongecompliceerd voetbal zoals dat vroeger in Engeland werd gespeeld. Onze spelers zijn tegenwoordig zo slecht dat we de opbouw maar beter achterwege kunnen laten.
    NB Ik probeer met mijn uitspraken een statement te maken, dus neem het niet al te letterlijk en serieus.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 09:22
    Spelers in onze competitie zijn niet alleen achterin slecht he? Heel het niveau is bedenkelijk. Als je die bal zoals jij wilt domweg naar voren peert, krijg je hem hoogstwaarschijnlijk met dezelfde vaart weer terug.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 08:19
    Dit is echt het meest domme wat ik vandaag lees. Bedankt.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2821
    woensdag 18 juli 2018 om 09:35
    Als de keeper de bal naar voren peert ben je hem in 80% van de gevallen kwijt. op dit WK vielen de spelhervattingen van Jordan Pickford mij positief op. Die was daar heel erg goed in. Zou dat graag bij Feyenoord terugzien
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:48
    Wat leuk dat VP een foto plaatst van " mijn vriend " Martin van Geel. En als Clasie komt gaan we weer meedoen om de titel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147775
    woensdag 18 juli 2018 om 07:52
    Psv flink ingekocht?? 2 backs
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:00
    Van 1984 tot nu.

    Of stond dat er niet? Dat kan. Waarom moet je alles opschrijven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:03
    Van Gaal maakte in 2014 2 blunders die Nederland misschien wel een titel kostte. Het inbrengen van Huntelaar waardoor hij de truc met Krul niet voor een tweede keer kon uitvoeren , en het opstellen van een niet fitte Nigel de Jong dat terwijl Clasie in de vorm van zijn leven was. Hij had ook nog Wijnaldum kunnen offeren voor Clasie, maar koos voor defensief voetbal. Clasie speelde geweldig tegen Brazilie en had gewoon moeten spelen. Van Gaal deed veel goed in 2014, maar niet alles. Mocht Clasie zijn oude niveau weer halen dan is hij van onschatbare waarde voor elke topclub in Nederland.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 08:14
    Totaal niet mee eens, Clasie had ik ook nooit opgesteld.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:24
    Iedereen was in 2014 met dat materiaal 3e geworden, v Gaal ook dus
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8363
    woensdag 18 juli 2018 om 08:10
    Alles wat eens bij Feyenoord gespeeld heeft en graag terug wil, is welkom, niemand anders wil toch achter de Gernaiums zitten bij Huize Kuipzicht ?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:14
    Ja, en van Young Boys heb je 3-0 verloren zegt niet zoveel Berghuis.

    Als Feyenoord Supporter hoop ik ook op een Clasie maar het is afwachten.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:20
    Er is geen geld in Rotterdam. Dan kom je automatisch uit bij spelers die overal mislukt zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:22
    van Persie is ongeveer evenoud als CR7, dan nog Clasie, Berghuis, wordt weer feest op de Coolsingel
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:23
    De trend op het middenveld is groot, sterk en een ijzersterke conditie en Feyenoord komt dan aanzetten met ........... Clasie.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:01
    Want die heeft geen duelkracht of groot uithoudingsvermogen?
    Vind ik leuk
    heur es +354
    woensdag 18 juli 2018 om 08:25
    Eens met Bijlow. Jones duurt allemaal zooooo lang, die is zo traag met hervatten.

    Clasie hoeft van mij niet en benieuwd wie de spits word!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    woensdag 18 juli 2018 om 08:29
    Vindt Clasie niet veel toevoegen bij een topclub in Nederland, goede voor de subtop maar bv. Ajax of PSV zou hem nooit halen. Hij komt gewoon nét tekort.
    Vind ik leuk
    Glenn55 +77
    woensdag 18 juli 2018 om 08:50
    Ik snap Feyenoord niet zo goed, waarom weer terugkrabbelen op Classie? Om maar niet te noemen van Janmaat enzo.
    Ze brengen straks niets meer op en doe je kapitaalvernietiging met Amrabat, Tapia en de talenten, zoals Wehrmann.
    Gio geeft weinig vertrouwen aan eerste 2 genoemden, en dat vind ik jammer, sommige fans zijn ook heel erg kritisch tegen ze maar zien niet dat ze alsmaar op een andere plek moeten spelen.
    Als ze dan fouten maken wordt dat gelijk als argument gebruik om ze af te schieten. Niet echt reëel!
    Je kunt pas een speler beoordelen als je hem meerdere wedstrijden op zijn eigen plek laat spelen, vertrouwen geeft en zijn spelwijze op zijn sterke punten aanmoedigen. Meestal werden ze ingezet als t elftal niet draait ook nog, tsja, zelfs een van Persie zou daar ook moeite hebben denk ik.
    Al met al hoop ik dat Gio ook zich verbetert wat coaching en tactiek betreft, ik staar me niet blind aan de prijzen, ik kijk meer naar de spelwijze, tactiek tegen sterke Europese tegenstanders ( zoals hij toen tegen Manchester City speelde met 4-3-3 EN Kramer in de spits was echt een tactische blunder van de 1ste categorie, ook de wedstrijd erna tegen PSV maakte hij dezelfde fout, dat wil ik niet meer zien bij Gio) en lef tonen met t brengen van talenten, want dat ontbreekt ook vind ik.
    Ik zou daarom niet al die oudgedienden terug halen, kost geld en geeft echt geen garantie voor succes op de lange termijn!
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4853
    woensdag 18 juli 2018 om 09:27
    ik kan het je wel uitleggen hoor. Ze krabbelen terug op clasie omdat dit een verbindingsspeler is, die je tegenwoordig niet zoveel meer hebt. Het zijn spelers die de verdedigers het opbouwen uit handen nemen of makkelijker maken. Clasie is een speler die het voetbal vooruit ziet. Die weet al waar een mannetje vrij staat, voordat hij zelf ook maar de bal heeft gekregen. Heeft hij dit zich aan moeten leren, omdat hij gewoon het niet van duelkracht moet hebben, dus ontwikkelde hij deze super eigenschap. Een Tapia die jij noemt, een amrabat of vilhena hebben dit inzicht niet. En hij heeft niet alleen het inzicht, hij heeft ook de pass en technische trap om het nog uit te voeren. Je kunt daardoor sneller voetballen, sneller je spitsen bereiken door je middenveld eens over te slaan. Met RVP als de meester die zich vrij weet te lopen en de spelers achter zich kan houden. Tandem Clasie en RVP kan een super tandem zijn. Neem Berghuis en RVP daarna weer en we gaan eindelijk weer eens een leuke pot voetbal zien in de Kuip.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    Glenn55 +77
    woensdag 18 juli 2018 om 15:46
    Voor de eredivisie is Classie inderdaad goed genoeg, super speler? Nee dat is een tikkeltje overdreven anders was hij elders ook geslaagd. Nogmaals ik ben niet perse tegen hoor, puur kijkend naar de financiën, restwaarde van een speler en wat we op t middenveld missen nu El Ahmadi vertrokken is.
    Met Toonstra hebben we al zo'n soort speler volgens mij, misschien niet helemaal een Classie, maar hij scoort wel meer. Ik mis kracht, snelheid en t vermogen om met een inviduele actie vanuit t middenveld door de defensie vd tegenstander te penetreren, Amrabat en Tapia ( kopsterk ) hebben dat.
    Ze hebben gewoon niet genoeg kansen gekregen op hun eigen plek op t middenveld, waarom werden ze anders gekocht? Het is gewoon niet eerlijk om ze met Classie te vergelijken omdat Classie al veel krediet heeft gekregen en Feyenoord supporters vaak al snel een mening hebben op een speler die nog niet echt een "Feyenoorder" is, jammer, daarmee zadel je zo' n speler al met een "Kuip vrees", dat zou anders moeten.
    Om maar nog niet te spreken over de aankomende talenten, die worden dan helemaal naar de 3e plan verwezen.
    Ik zie dan liever een talent echt doorbreken en over 2 jaar heel wat centjes opbrengen!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4853
    woensdag 18 juli 2018 om 16:44
    Ik zou toornstra het liefste op de plaats van Ahmadi zien. Ik ben er van overtuigd dat in de eredivisie je hier gewoon mee uit de voeten kunt. Nu had je en Vilhena en Ahamdi als blok staan. Allemaal leuk en aardig, maar 2 van de 3 seizoenen onder Gio waren het aanzien niet waard. Zo erg, dat ik gewoon met tegenzin zat te kijken. Ik wil vermaakt worden namelijk.
    Ik weet echter dat Gio een toornstra nooit op deze positie zal opstellen, dus vandaar dat ik groot voorstander van Clasie ben. Die is voetballend gewoon sterker dan de lopers die we nu hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:58
    Het is zomertijd de jochies hebben vakantie
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:31
    Als de prijs onder de 8 miljoen blijft, vind ik het helemaal prima.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:49
    Clasie rendeert als voetballer gewoon het beste in het warme bad van de Kuip, die jongen gaat daar weer helemaal opbloeien. Af en toe een aai over zijn bol van Gio en Robin, na een goeie wedstrijd als bonus een happy meal met bijbehorend speelgoedje..Gaat helemaal goed komen met die kleine reus!
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    woensdag 18 juli 2018 om 09:55
    Clasie is gewoon een top versterking voor Eredivisie begrippen

    (heeft genoeg ervaring, kan met de druk omgaan vooral in de kuip
    en gaat altijd de strijd aan en niet te vergeten kan een bal geven

    Dus ik zeg halen en zo snel mogelijk


    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:33
    Voor Feyenoord een prima versterking, geen kuipvrees, leeftijd en bijkomend zijn ervaring en toch wel bewezen kwaliteiten maken hem in mijn ogen een prima versterking. Feyenoord moet alleen eens gaan investeren in ‘echte talenten’. Geen spelers als amrabat, sint juste ed.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:22
    Leuke voetballerT voor de Eredivisie, maar als je de grens over moet dan krijg ik toch wel wat twijfels. Hij mist de fysieke eigenschappen en hij is voetballend niet goed genoeg om zijn fysieke tekortkomingen te compenseren.
    Vind ik leuk
    Robdev +81
    woensdag 18 juli 2018 om 12:43
    even voor duidelijkheid...Southampton bank...maar bij Brugge ook dan?
    Ik hou van kinderen van de club die het gras voor je opeten, dat voegt wel wat toe en door spelers uit NL competitie of NL spelers in buitenland binnen te halen hou je een goede chemie in het team. Echter als hij bij Brugge niet aan spelen toekwam is dat wel wat zeggend..maar ik volg Belgie niet, dus vandaar mijn vraag:-)
    Vind ik leuk
    VelpNL +14
    woensdag 18 juli 2018 om 13:04
    Voor Clasie is er nog een potje om hem eerst een seizoen te huren. Met het geld wat van Beek opleverd wordt janmaat terug gehaald. Dan heb je gewoon een prima elftal staan wat mee kan doen om de titel. Om met al die talenten ben je in de breedte ook goed bezet. Wordt een mooi seizoen.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +142
    woensdag 18 juli 2018 om 17:45
    Waarom wil iedereen altijd Tonny weg hebben .???? gewoon blijven en nog een keer voor de titel gaan hij is veel te belangrijk...gewoon samen met Clasie , perfect duo...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Een geweldige speler, die kunnen we er heel goed bij hebben bij Feyenoord'