Ex-toptalent PSV maakt succesvolle carrièreswitch: profcontract als wielrenner

    Ex-toptalent PSV maakt succesvolle carrièreswitch: profcontract als wielrenner

    donderdag 19 juli 2018 om 13:28

    Opvallend nieuws uit de wielerwereld: Remco Evenepoel heeft een contract getekend bij Quick-Step, zo meldt de wielerploeg. In 2014 was de Belg nog een van de veelbelovende talenten uit de jeugdopleiding van PSV. 

    In april 2017 besloot Evenepoel zijn veelbelovende voetbalcarrière in te ruilen voor een carrière als wielrenner. Dat blijkt vooralsnog geen verkeerde keuze: ook als wielrenner wordt hij beschouwd als toptalent. De achttienjarige Belg zou eigenlijk nog een jaar bij een opleidingsploeg meedraaien, maar door interesse van onder meer de toonaangevende wielerploeg Sky heeft Quick-Step hem nu al ingelijfd. 

    Jarenlang gold Evenepoel als toptalent bij PSV, waarna hij in 2014 terugkeerde naar België om te gaan spelen in de jeugdopleiding van Anderlecht. De voormalig verdediger, tevens jeugdinternational van België, speelde ook nog kort voor KV Mechelen tot hij ruim een jaar geleden zijn voetbalcarrière beëindigde. 

    Lees ook: Van PSV naar carrière als wielrenner: 'Van de ene op de andere dag gestopt'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    JonathanAjax +5723
    donderdag 19 juli 2018 om 13:31
    Er is nog hoop voor Rafael Van Der Vaart...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    donderdag 19 juli 2018 om 13:39
    Als hij een fiets ziet staan dan is ie al moe.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22552
    donderdag 19 juli 2018 om 13:59
    En de fiets bezwijkt direct aan metaalmoeheid
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    donderdag 19 juli 2018 om 13:59
    Toch blijft het jammer. Hij heeft er zo weinig uitgehaald.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5723
    donderdag 19 juli 2018 om 14:04
    Wel veel ingestopt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    donderdag 19 juli 2018 om 14:06
    Ja, alleen kort maar krachtig. Had veel en veel meer ingezeten.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1003
    donderdag 19 juli 2018 om 15:37
    Rafael heeft meer bereikt dan jij ooit zal bereiken. Ja het diepte punt bereik jij.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5723
    donderdag 19 juli 2018 om 19:11
    Ok man. Fijne avond!
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    donderdag 19 juli 2018 om 13:32
    Hij kiest in ieder geval niet voor het geld en voor een gezond leven.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10616
    donderdag 19 juli 2018 om 13:34
    Die astma patiënten van Sky slepen ander genoeg binnen.
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    donderdag 19 juli 2018 om 15:51
    De uitzondering bevestigd de regel. En daarnaast moet je er veel meer voor doen. Beetje epo en je lichaam helemaal naar de klote fietsen. Is profvoetballer toch een stuk makkelijker geld verdienen en als je het goed doet ook gezonder .
    Vind ik leuk
    RtdDub +10616
    donderdag 19 juli 2018 om 15:58
    Voetbal is een veel grotere sport en dientengevolge zijn er per saldo meer die een godsvermogen verdienen dan er wielrenners zijn die dat doen.

    Hoeveel prof fietsers zijn er en welk percentage daarvan fietst zich binnen?
    Hoeveel profvoetballers zijn er en welk percentage speelt zich binnen?

    Als je het nou over makkelijk geld verdienen hebt, moet je naar golfen of vrouwentennis kijken.
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    donderdag 19 juli 2018 om 16:08
    Ja dat klopt maar die keuze staat hier niet tussen ;) Overigens speelt bijna elke profvoetballer zich wel binnen als hij net als een burger die gemiddeld 40k in een jaar verdiend normaal zou uitgeven. Zelfs in de KKD lopen genoeg spelers die 100k per jaar verdienen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10616
    donderdag 19 juli 2018 om 16:11
    Bijna elke profvoetballer?
    Niet meegekregen dat Schenk €4500 per maand ging verdienen bij Sparta?

    Met €100K per jaar voetbal jij je niet binnen, hoor.
    Carrière loopt met ene beetje mazzel tot je 35ste vanaf je 20ste. 15 jaar lang een ton verdienen ga jij het niet mee redden, de rest van je leven.
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    donderdag 19 juli 2018 om 16:17
    Hij verdient nu het dubbele bij twente. Daarnaast is dat basissalaris, daar hangen ook nog bonussen omheen. Volgens mij is het ook nog zo dat ze door de verkorte carrière minder belasting betalen en al pensioen krijgen vanaf hun 35e. Koop jij een huis van 2 ton en die betaal je af. Uitgavenpatroon 30k per jaar. Kun je het met aanvulling van het voetbalpensioen en je spaarcenten heel lang uithouden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10616
    donderdag 19 juli 2018 om 16:21
    Minder belasting is voor de "buitenlanders". Is overigens een algemene regel voor iedere buitenlander met een of ander talent. Niet alleen sporters.

    Dat vvcs pensioen is er inderdaad maar wordt niet meteen na stoppen carriere uitbetaald.

    Bijna iedere profvoetballer speelt zich binnen, stelde je. Dat is gewoon pertinent niet waar.
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    donderdag 19 juli 2018 om 18:29
    Een gedeelte van de KKD niet maar speel jij bij jong Ajax is het gemiddelde salaris al 10k per maand. Nogmaals met een normaal uitgave patroon van zo'n 30k = 2500 per maand kom je een heel eind. Heb je hogere eisen zul je meer moeten verdienen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:35
    Ben benieuwd! Quick-Step is lekker bezig dit jaar en nu een talent gestrikt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    donderdag 19 juli 2018 om 13:37
    Leuk toch, lekker doen waar je zelf zin in hebt. Leuk voor 'm dat ie daar ook talent voor heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:45
    Beste voorstel .... Je kunt elke maannd meer dan $ 33728 bij je thuis verdienen, en het meest bijzondere is dat het veel interessant is om alleen wat websites te controleren en niets anders. Geniet van fulltime en freedome geld, ook een geweldige carrière in je leven .... Meer informatie krijgen ..


    HIER ....>>>>>>>>>>>> w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1100