Ex-toptalent PSV maakt succesvolle carrièreswitch: profcontract als wielrenner

    Ex-toptalent PSV maakt succesvolle carrièreswitch: profcontract als wielrenner

    donderdag 19 juli 2018 om 13:28

    Opvallend nieuws uit de wielerwereld: Remco Evenepoel heeft een contract getekend bij Quick-Step, zo meldt de wielerploeg. In 2014 was de Belg nog een van de veelbelovende talenten uit de jeugdopleiding van PSV. 

    In april 2017 besloot Evenepoel zijn veelbelovende voetbalcarrière in te ruilen voor een carrière als wielrenner. Dat blijkt vooralsnog geen verkeerde keuze: ook als wielrenner wordt hij beschouwd als toptalent. De achttienjarige Belg zou eigenlijk nog een jaar bij een opleidingsploeg meedraaien, maar door interesse van onder meer de toonaangevende wielerploeg Sky heeft Quick-Step hem nu al ingelijfd. 

    Jarenlang gold Evenepoel als toptalent bij PSV, waarna hij in 2014 terugkeerde naar België om te gaan spelen in de jeugdopleiding van Anderlecht. De voormalig verdediger, tevens jeugdinternational van België, speelde ook nog kort voor KV Mechelen tot hij ruim een jaar geleden zijn voetbalcarrière beëindigde. 

    Lees ook: Van PSV naar carrière als wielrenner: 'Van de ene op de andere dag gestopt'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    JonathanAjax +6932
    donderdag 19 juli 2018 om 13:31
    Er is nog hoop voor Rafael Van Der Vaart...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91195
    donderdag 19 juli 2018 om 13:39
    Als hij een fiets ziet staan dan is ie al moe.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +24917
    donderdag 19 juli 2018 om 13:59
    En de fiets bezwijkt direct aan metaalmoeheid
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91195
    donderdag 19 juli 2018 om 13:59
    Toch blijft het jammer. Hij heeft er zo weinig uitgehaald.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6932
    donderdag 19 juli 2018 om 14:04
    Wel veel ingestopt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91195
    donderdag 19 juli 2018 om 14:06
    Ja, alleen kort maar krachtig. Had veel en veel meer ingezeten.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1231
    donderdag 19 juli 2018 om 15:37
    Rafael heeft meer bereikt dan jij ooit zal bereiken. Ja het diepte punt bereik jij.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6932
    donderdag 19 juli 2018 om 19:11
    Ok man. Fijne avond!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:35
    Ben benieuwd! Quick-Step is lekker bezig dit jaar en nu een talent gestrikt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91195
    donderdag 19 juli 2018 om 13:37
    Leuk toch, lekker doen waar je zelf zin in hebt. Leuk voor 'm dat ie daar ook talent voor heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:45
    Beste voorstel .... Je kunt elke maannd meer dan $ 33728 bij je thuis verdienen, en het meest bijzondere is dat het veel interessant is om alleen wat websites te controleren en niets anders. Geniet van fulltime en freedome geld, ook een geweldige carrière in je leven .... Meer informatie krijgen ..


    HIER ....>>>>>>>>>>>> w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481