Ten Hag wijzigt opstelling noodgedwongen: De Jong naast De Ligt in de verdediging

    Ten Hag wijzigt opstelling noodgedwongen: De Jong naast De Ligt in de verdediging

    donderdag 19 juli 2018 om 14:03

    Erik ten Hag posteert Frenkie de Jong in een oefenduel met Wolverhampton opnieuw in het hart van de verdediging. Afgelopen seizoen speelde De Jong vaker als centrale verdediger, terwijl zijn voorkeur uitgaat naar een plek op het middenveld. 

    Om 15.00 uur treedt Ajax aan tegen Wolverhampton en zoals verwacht staat André Onana onder de lat. De Jong neemt naast Matthijs de Ligt plaats in het centrum van de verdediging. Rasmus Kristensen en WK-ganger Nicolas Tagliafico zijn de vleugelverdedigers van Ajax. Het middenveld wordt gevormd door Donny van de Beek, Noussair Mazraoui en Carel Eiting. Spits Klaas-Jan Huntelaar wordt bijgestaan door vleugelspelers Noa Lang en David Neres.

    Of De Jong woensdag ook tegen Sturm Graz als centrale verdediger speelt, hangt af van de fitheid van Daley Blind. Wanneer de zomeraanwinst op tijd fit is voor het treffen met de Oostenrijkse formatie, kan De Jong doorschuiven naar het middenveld. Ten Hag beschikt overigens naast Blind over meer niet fitte spelers. Ajax oefent donderdagavond ook nog tegen Walsall FC. Die oefenwedstrijd begint om 20.45 uur. 

    Poll

    Logisch om De Jong naast De Ligt te posteren?

    (2223 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 19 juli 2018 om 14:13
    Rasmus Kristensen in de basis nee dan kom je er wel!. :)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:23
    Kan je nog beter diks hebben...,
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44646
    donderdag 19 juli 2018 om 15:08
    Ik ken nog een ervaren topspeler; Viergever.
    Kost 16mio, met bonussen 21mio.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:12
    Dat is de fooi natuurlijk, hele bedrag is 100 mio:)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:22
    Ja, maar elke keer als hij een tikkie krijgt ligt hij er een paar maanden uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:24
    10000x liever veltman
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:26
    Nou als je veltman al liever in de basis had gezien .............
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:29
    Ik zie graag de beste spelers in de basis staan. Daar hoort Veltman zeker bij, niet de beste maar wel een belangrijke schakel. Om dat te begrijpen moet je op zn minst de wedstrijden hebben gezien van Ajax, en dan niet de samenvattingen.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6932
    donderdag 19 juli 2018 om 14:50
    Ik twijfel aan jouw gezondverstand........
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:26
    Dat mag, ik betwijfel in dat geval of jij alle wedstrijden van afgelopen seizoen hebt gezien van Ajax.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23314
    donderdag 19 juli 2018 om 14:25
    Nog paar weken, dan hoor je niks meer van Wöber, Kristensen, Eiting , Sinkgraven en noem ze maar op. En dat is geen verwijt aan hen, maar aan de nieuwe juiste ambitie van Ajax. Dan komen deze gasten er gewoon niet meer aan te pas. Overigens zou ik direct de Jong op het middenveld neerzetten. Nooit meer achterin. Desnoods maar Schuurs voor de leeuwen. de Jong met Tadic in het midden is om te likkenbaarden ( jaloers ).
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:11
    Niet alleen Frenkie, maar ook Daley is een middenvelder.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:27
    Ten Hag laat de restverdediging opdraven.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    donderdag 19 juli 2018 om 14:32
    Kristensen staat daar alleen maar omdat er heel aantal verdedigers door blessureleed ontbreken..
    Vind ik leuk
    Eendracht +15711
    donderdag 19 juli 2018 om 14:36
    De rest staat er alleen maar bij gebrek aan goede spelers...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 19 juli 2018 om 14:36
    Moet je nagaan hoe matig die club van jou is.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15711
    donderdag 19 juli 2018 om 14:45
    Je bedoelt die club die kampioen werd?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 19 juli 2018 om 14:52
    Precies, WERD. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, beginnen allemaal op 0.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23314
    donderdag 19 juli 2018 om 15:02
    Jongens, niet vechten. het is beide een beetje waar, maar feit is dat Ajax dadelijk een waslijst aan spelers op de loonlijst heeft. Die zullen ze ook weer in de etalage gaan zetten. Ben benieuwd wat de plannen met Siem en Schöne zijn. Schöne zou bij een subtopper in de eredivisie nog van grote waarde zijn. Maar voor basis ajax, wordt het wel wat traag allemaal. Wellicht supersub om een vrije trap te forceren. Maar daar zal Tadic ook achter kunnen gaan staan. Kortom...een luxe probleem in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20766
    donderdag 19 juli 2018 om 15:25
    Siem moet gewoon de eer aan zichzelf houden. Die neemt een plaats in voor welke andere speler dan ook. Schøne kan je er dit seizoen nog prima bij hebben, maar zou eigenlijk geen basisplaats moeten hebben.
    Vind ik leuk
    Olfie +4287
    donderdag 19 juli 2018 om 15:39
    Het zou wel eens lekker zijn om met 16 basis-waardige spelers het seizoen te beginnen.

    Lasse kan prima 20 wedstrijdjes op hoog niveau voetballen. Maar 3x in de week gaat hem niet worden. Hoe dan ook krijg je te maken met schorsingen en blessures, maar ook wissels moeten wat anders kunnen brengen. En wie weet raakt iemand uit vorm, ook dan is het lekker als je niet op de winterstop hoeft te wachten.

    Kortom, ik start liever mét Lasse in de selectie dan zonder.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44646
    donderdag 19 juli 2018 om 15:03
    Wij ZIJN de regerend kampioen en dat zal de komende maanden ook zo blijven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    groninger +1244
    donderdag 19 juli 2018 om 15:06
    Resultaten uit het verleden tellen niet.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 19 juli 2018 om 16:05
    Wat een uber kinderachtige opmerking!!!!!

    En het leuke is dat alle andere supporters dit al lang wisten, komt eens met "iets" origineels.
    Vind ik leuk
    tannat +13627
    donderdag 19 juli 2018 om 15:38
    Kampioen IS.
    Totdat een volgende het stokje overneemt.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3641
    donderdag 19 juli 2018 om 17:16
    Wat heeft IS hiermee te maken?😁
    Vind ik leuk
    Dorzon +4367
    donderdag 19 juli 2018 om 15:54
    Kampioen IS
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    donderdag 19 juli 2018 om 14:46
    Onzin en dat weet jij ook. Als de WK gangers weer volledig fit zijn en de nieuwe aankopen worden opgesteld staat er een uitstekend elftal..
    Vind ik leuk
    Eendracht +15711
    donderdag 19 juli 2018 om 14:47
    Was uit op een instant reactie van Cheat Codes.. en da's gelukt..;)
    Vind ik leuk
    HanV +4242
    donderdag 19 juli 2018 om 14:35
    Ik zit meer te kijken naar de aanval, is dat alles wat beschikbaar is?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    donderdag 19 juli 2018 om 14:49
    Labyad , Johnson , Cerny en Neres zijn in principe de spelers die de buitenkanten komend seizoen gaan invullen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 19 juli 2018 om 15:17
    Hoe gaat het met Cerny? Leek een hele grote toekomst te hebben maar staat hij stil in zijn ontwikkeling?
    Vind ik leuk
    Thobar +4173
    donderdag 19 juli 2018 om 15:35
    Met een blok gips aan je been val je meestal enigszins stil
    Vind ik leuk
    tannat +13627
    donderdag 19 juli 2018 om 15:39
    of je zinkt naar de bodem
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 19 juli 2018 om 16:02
    Ah, ok. Ja dat verklaart wel een hoop ;-)
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:56
    Zo slecht is die niet hoor gaat steeds beter spelen maar met bovenstaande opstelling zouden ze met 0-5 verliezen van Sturm
    Vind ik leuk
    Olfie +4287
    donderdag 19 juli 2018 om 15:39
    Geen 0 - 10?
    Vind ik leuk
    imho +729
    donderdag 19 juli 2018 om 14:13
    Wanneer oefenen ze een keer met de basis 11.
    Mag toch hopen dat ze er volgende week anders op staan...
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:57
    Niet fit vakantie blessure dus bovenstaande opstelling zal 25 juli het wel worden ik zet dan gelijk me geld op sturm graz want verliest Ajax vet
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 19 juli 2018 om 16:07
    Stoer Gerwin Vink, zou ik ook meteen doen, dan verdien je tenminste nog wat!!!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 16:37
    Ze zijn al de mindere van de wolves dus ja stoer en winstgevend
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 19 juli 2018 om 21:00
    Heb je wel gezien in welke opstelling ze stonden, Ten Hag wilt die Oostenrijkers niet wijzer maken. Komt goed!!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:13
    Zou volgende keer onana eens in de spits proberen. misschien kan siem dan eens een keertje keepen
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 19 juli 2018 om 14:14
    Ben benieuwd hoe hij het doet tegen die reuzen voorin.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    donderdag 19 juli 2018 om 14:14
    Waar is Wober dan?
    Vind ik leuk
    Leedz +6821
    donderdag 19 juli 2018 om 14:16
    Klopt, lijkt of hij de slag aan het verliezen is... al is hij uiteraard ook een optie achter Tagliafico maar het zou veel logischer zijn als hij naast de Ligt had gestart en de Jong op het middenveld
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    donderdag 19 juli 2018 om 14:21
    De Jong is niet helemaal fit. Maar die krijgt de voorkeur. Waanzin. Een oefenwedstrijd.

    En dan aangeven dat je niet weet waar je Blind gaat neerzetten. Die moet we links centraal gaan spelen nu, want we hebben niemand anders voor die plek blijkbaar.
    Dus moet er een verdediger bijkomen, want je kunt niet starten met 1 centrale verdediger en 2 middenvelder die je uit nood als verdediger opstelt.

    Wober deed het behoorlijk tot goed onder Keizer. Nooit een kans gehad onder Ten Hag. Schandalig.
    Vind ik leuk
    Leedz +6821
    donderdag 19 juli 2018 om 14:27
    Ja, ik denk dat jij, ik en zo vele andere Ten Hag zijn keuzes niet begrijpen omdat die allemaal zo onlogisch zijn... hij lijkt altijd het gevaar op te zoeken heel raar

    Ajax heeft vandaag ook een 2de wedstrijd en misschien dat hij de teams even sterk wilt hebben en dat hij vandaar voor Wober gekozen heeft bij het 2de team, al moet er wel gezegd worden dat deze 1e team de meeste basisspelers heeft die afgelopen seizoen ook speelde
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3214
    donderdag 19 juli 2018 om 14:32
    Hij deed het inderdaad erg goed onder Keizer. Ben wel een beetje fan van Wöber. Onzichtbare maar erg nuttige kracht (al heeft hij uiteraard wel een paar foutjes gemaakt later in het seizoen). Kan me niet voorstellen dat hij er opeens niets meer van kan
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    donderdag 19 juli 2018 om 14:42
    Die foutjes waren natuurlijk niet goed. Maar dat krijg je met spelers zonder vertrouwen. Die staan stijf van de stress als ze dan opeens er moeten staan.
    De komst van Wober duurde ook heel lang. Hij zat goed bij zijn oude club en kwam pas nadat Sanchez weg ging. Want toen was er pas zicht op speelminuten.
    En als er dan een andere trainer komt, ga je twijfelen of je wel de juiste keuze gemaakt hebt.
    Slechte zaak.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3214
    donderdag 19 juli 2018 om 18:47
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    donderdag 19 juli 2018 om 14:44
    Plus De Jong zal meer en meer gaan twijfelen of hij wel wil blijven. Wat ook weer gevolgen voor het blijven van De Ligt kan hebben.

    Maar goed als je deze opstelling bekijkt vraag ik me ook serieus af waarom Overmars en Van der Sar vinden dat Ajax op tijd de selectie compleet heeft.
    Hiermee versla je Sturm Graz niet.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 19 juli 2018 om 16:09
    Maar Erik ten Hag schijnt niet zo heel goed in talen te zijn, op zich vreemd want hij heeft twee jaar bij Bayern gezetten!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91175
    donderdag 19 juli 2018 om 14:23
    Greenhouse Effect.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:14
    Hier wordt ik nog niet echt bang van als psv'er.
    Wordt natuurlijk al wat anders wanneer tadic en ziyech erbij komen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    donderdag 19 juli 2018 om 14:33
    Blind ontbreekt ook nog eens.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:54
    Vind de selectie van Psv beter en dat zeg ik als Ajacied ! we hebben een Dolberg die al maanden geen pepernoot meer raakt ! Een bejaarde huntelaar prima persoon dat wel .. een Linksbuiten Labyad die niks voorbij komt en 3 spelers voor op de rechtsback positie die alle 3 tekort komen. Een Middenvelder als verkapte linksback Sinkgraven dus ! en maar 1 rechtsbuiten nou zie het allemaal maar somber in ! Wou dat ik net zo positief kon wezen als Overmars maar deze bovenstaande opstelling is gewoon ruk.
    Vind ik leuk
    Leedz +6821
    donderdag 19 juli 2018 om 15:45
    Daar heb je wel een punt en met name over de spits problemen, hopelijk herpakken zij zich snel anders is het echt zonde dat Cassierra maar niet zijn kans kreeg van Ten Hag
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2678
    donderdag 19 juli 2018 om 16:07
    Sierhuis helemaal vergeten jongens?
    Die knul heeft enorme potentie daarbij is die cassiera al voorbij gegaan voor dat die verhuurd werd aan Groningen.
    Vind ik leuk
    Leedz +6821
    donderdag 19 juli 2018 om 16:17
    Potentie heeft hij zeker maar die heeft nog niet op het hoogste niveau gevoetbald en is nog erg jong en dan kan een dipje er zomaar voor zorgen dat je de vibe niet meer hebt (zie Dolberg) maar ik laat mij graag verrassen vind gewoon dat Cassierra gewoon de kans verdiende aangezien hij topscoorder van J-Ajax is
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2678
    donderdag 19 juli 2018 om 17:35
    Ben ik het met je eens ookal heeft die ze paar kansjes in het eerste nooit echt gepakt is dit geen echte kans geweest . Maarja anderzijds was Sierhuis fenomenaal ik de mini CL waar je toch wel meer weerstand krijgt als de Jupiler League .
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    donderdag 19 juli 2018 om 14:14
    Oh oh, woensdag al. Er is nog geen oefenwedstrijd gewonnen. Bye bye hakkelaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:27
    Oja en de wedstrijden tegen vvsb en klosterpforte tellen niet mee????
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    donderdag 19 juli 2018 om 15:04
    Hebben ze die wel gewonnen dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:05
    Ja vvsb met 7-0 en klosterpforte met 9-0
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44646
    donderdag 19 juli 2018 om 15:07
    Wie?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:11
    Klosterpforte duitse club
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    donderdag 19 juli 2018 om 15:11
    Sjo ehhhhjj
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44646
    donderdag 19 juli 2018 om 15:14
    Klosterpforte bier?
    Is da lekker?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    zwollie +7438
    donderdag 19 juli 2018 om 14:14
    Ten hag drijft frenkie zo naar de uitgang. Bedankt ten hag.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    donderdag 19 juli 2018 om 14:22
    Labyad moet natuurlijk spelen. Frenkie loopt alleen maar in de weg. En met die 50 miljoen gaan we dan Leeuwin kopen. Of hoe die verdediger bij Utrecht dan ook heet. Want die kent hij, dat is het niveau van Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Springbok +1239
    donderdag 19 juli 2018 om 14:33
    Liever geen Leeuwin, die scoort alleen maar in eigen doel.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    donderdag 19 juli 2018 om 15:21
    60 miljoen kost leeuwin.
    Vind ik leuk
    Thobar +4173
    donderdag 19 juli 2018 om 20:51
    Dat is een déja vue voor Frenkie, eerst die kale bij Willem II en nou die kale bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    donderdag 19 juli 2018 om 14:15
    Komen deze potjes op fox vandaag? Of gesloten deuren?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:21
    Kanaal 14 waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:22
    Ziggo daar is de wedstrijd te zien.
    Vind ik leuk
    fcfc +356
    donderdag 19 juli 2018 om 14:21
    Ziggo sport
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:24
    Klopt
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:15
    Dus er komt nog een verdediger bij bij Ajax? Frankie is toch gewoon een middenvelder?
    Vind ik leuk
    fr0do +1328
    donderdag 19 juli 2018 om 14:16
    Ik snap daar echt geen reet van hoor, zet de jongen gewoon een keer op de positie waar hij hoort....vind het dan ook niet gek als hij weg wil, tis gewoon een middenvelder.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    donderdag 19 juli 2018 om 14:24
    En daarbij is hij nog niet helemaal fit. Dat lees ik hier heel erg vaak. En dan dit risico gaan nemen. Echt bezopen.
    Vind ik leuk
    fr0do +1328
    donderdag 19 juli 2018 om 14:25
    Ja inderdaad ik heb dan ook echt zo een Van Gaal uitspraak in mijn hoofd "Zijn zij nou zo dom of ben ik zo slim".
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44646
    donderdag 19 juli 2018 om 15:15
    Ten Hag ziet er een verdediger in.
    Goeie stopper die De Jong.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:55
    Maar ten hag ziet wel meer dingen die er niet zijn. Ik ben zelf een Ajax fan , als ten hag zo doorgaat gaat hij het nooit redden. Ik hoop voor f de jong zelf dat die gewoon weggaat. Hij word gewoon compleet verkloot. Als je nou zoveel overwicht in je team kunt uiten en alles volledig gesmeerd loopt (ongeacht alle basisspelers die niet of wel meedoen) zou ik zeggen de jong kan voorstopper spelen en lekker opkomen, maar als het elftal zo dramatisch draait, en je ziet de jong continue voorin rond dwalen dan heb je echt een plaat voor je kop als ten hag zijnde. Er word niet gewerkt aan een tactisch plan, ten gaf probeert geen dingen uit , feitelijk borduurt die voort op hoe het ooit ging en dat gaat hem ook de das omdoen.
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    donderdag 19 juli 2018 om 14:19
    Race tegen de klok om met het beste team tegen Wind Graz te spelen, echter, gezien de tegenstander zijn er geen excuses
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:19
    Mooie tegenstander om tegen te oefenen, de opstelling van Wolves:

    https://twitter.com/Wolves/status/1019918986522316802

    Geen verkeerde voorhoede met Cavaleiro, Jota en Helder Costa en Ruben Neves is een uitstekende middenvelder.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    donderdag 19 juli 2018 om 14:23
    We zijn fucked :DD
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:38
    Haha, dat is misschien wat overdreven, maar je denkt hopelijk toch niet dat je zomaar even van Wolves wint vanmiddag? :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    donderdag 19 juli 2018 om 14:39
    Nee maar dit kan wel eens 0-4/0-5 worden
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:44
    Haha, je bent niet goed! :>
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:20
    Weer geen beste achterhoede! Voorspel weer niets goeds .Sorry mede Ajacieden.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:23
    Kanaal 14 Ziggo daar is de wedstrijd te zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:25
    Sport
    Vind ik leuk
    Fc uuu +8
    donderdag 19 juli 2018 om 14:38
    Ja dat is het neuzen kanaal
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:49
    Hebben ze toevallig ook een kneuzen kanaal ? Misschien iets voor u !
    Vind ik leuk
    Fc uuu +8
    donderdag 19 juli 2018 om 15:37
    Stumper
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 15:41
    Gelukkig weet je eigen naam nog ben blij dat je geen zonnesteek heb
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:57
    Je noemt iemand een stumper terwijl je jezelf niet kan gedragen ? Goed verhaal man lekker kort ook !
    Vind ik leuk
    fcfc +356
    donderdag 19 juli 2018 om 14:23
    Die mazraoui kan ook echt overal spelen. Wordt ook gebruikt op deze manier.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:26
    Super elftal dus europa pas maar op de nieuwe Bayern komt eraan
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:52
    Ja, want oefenpotten zijn ook zo belangrijk hé:)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:59
    Nee klopt joh, hey ik denk dat ten hag het van jou heeft. Het lijkt ten hag net zo goed geen reet uit te maken. Wat maakt een oefenpot ook uit joh, als je over een week voor het echie speelt. Who cares!
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    donderdag 19 juli 2018 om 14:27
    die Paulus die snapt er ook weinig van....

    Ps als de Hema uitverkocht is met witte zakdoekjes, de Bijenkorf verkopen ze ook ..iets duurder maar je zwaait er langer mee
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    HanV +4242
    donderdag 19 juli 2018 om 14:38
    Dat van die Hema kan aanmerkelijk sneller gebeuren dan je denkt als ze al die franchise-zaken wegpesten.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    donderdag 19 juli 2018 om 14:44
    misschien heb jij dan nog een goede tip voor die supporters uit de 2e voetbalhoofdstad van Nederland ?

    Verder weet jij misschien een zalf tegen zere vingers ? Er blijkt dat daar nog al veel spelers worden uitgefloten en de kans dan op droge, rode en dus pijnlijke vingers is dan natuurlijk aanzienlijk ...ze zullen je vast erg dankbaar zijn !

    Fuck ik vergeet nog wat, beste VP-ers, wat is verder een goed middel om een grote sticker van een grote bus af te halen (wasbenzine) ?

    Het lijkt hier wel Maria Weet Raad...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 14:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:34
    Die Ten Hag denkt dat ie een tovenaar is maar dan een mislukte. Die gast bakt er helemaal niks van. Echt een slechte trainer.
    Vind ik leuk
    Ale +4489
    donderdag 19 juli 2018 om 14:34
    Wat een kneus is die ten Hag. Hoe jaag ik mijn topspeler de deur uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:01
    Haha idd. Ik dacht dan ook dat Ten Hag nergens goed in was, maar blijkt toch van wel ! Topspelertjes pesten en verkloten !
    Vind ik leuk
    Fc uuu +8
    donderdag 19 juli 2018 om 14:38
    Komt labyad niet de basis bij de neuzen
    Vind ik leuk
    Ale +4489
    donderdag 19 juli 2018 om 18:03
    Die hoort ook niet in de basis.
    Vind ik leuk
    MN223 +1029
    donderdag 19 juli 2018 om 19:41
    Die hoort niet eens bij Ajax.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2211
    donderdag 19 juli 2018 om 14:38
    Vreemd bericht.

    Een paar uur geleden lazen we nog dat Frenkie niet fit is.

    Ook vreemd dat woeber of zelfs schuurs niet als cnetrale verdediger zijn gekosen. Is dat dan de plaats die Blind moet gaan innemen? Ik heb er ondertussen een hard hoofd in.

    Kristensenkan dan nog wel een logische keuze zijn, maar dat mazraoui ineens op het middenveld staat is ook verbazend. Dat had op zijn minst de wissel voor kristensen kunnen/moeten zijn.

    Vd Beek is een andere opvallende naam die niet fit zou zijn, vreemd toch wel dat Lang speeelt en Labyad niet in de basis staat op het middenveld of op de vleugel.

    Ja, het is slechts een oefenpot, maar je wilt Labyad toch in actie zien, en Frenkie of vd Beek niet forceren, toch?

    Deze opstelling ziet er ineens wel verdraaid gemiddeld uit voor eredivisie begrippen.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    donderdag 19 juli 2018 om 14:47
    Hoezo speelt dolberg nooit lekker die ouwe in de spits zette kapitaal vernietiging nou hebben ze genoeg kapitaal maar toch
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:58
    Omdat Dolberg er misschien geen zak van kan heb wel eens de hele tijd specifiek op de clown gelet die is met vanalles bezig behalve voetbal
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    donderdag 19 juli 2018 om 15:08
    Dolberg is wereldspits man
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 15:09
    Verbergt die dan prima
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    donderdag 19 juli 2018 om 15:10
    Als ie geen kans krijgt
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 15:15
    Had die genoeg hij deed het alleen prima toen Traore er was nu glijd die alleen maar weg en heeft meer ruzie met zijn haar dan dat met voetbal bezig is Haarbandje voelt die zichzelf te ijdel voor lijkt het wel ! Kan hiero tenminste oordelen zoals ik wil als ik zoiets zeg op Ajaxshowtime krijg een Ip ban haha
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    donderdag 19 juli 2018 om 15:31
    Ik denk toch dat dat ventje er wel komt
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:02
    Komt die ook wel. Maar je hebt zoiets als vertrouwen nodig , en daar doet ten hag niet aan.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:48
    Word weer verlies Eiting en Lang zie het lijk alweer drijven
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    donderdag 19 juli 2018 om 14:49
    Als je alle twente haters wil bereiken ipv ze 1 voor 1 te bereiken moet je het plaatsen in een topic van het almachtige Ajax want daar is het het drukste maar mooi artikel van Jeroen kapteijns van telegraaf... over steun van gemeente, twente in rechterrijtje...
    Vitesse ado az nac etc allemaal veeeeeel meer gekregen van gemeente... grappig dat juist vitesse en az fans nu zo n commentaar op twente hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:12
    Van Manchester United komen,de duurste aankoop zijn,en dan niet fit zijn...kansloos
    Vind ik leuk
    Dani82 +1629
    donderdag 19 juli 2018 om 15:12
    Kap daar nou eens mee om hem in de verdediging te zetten zeg... slachtoffer iemand anders en zet frenkie op het middenveld
    Vind ik leuk
    deltiaan +1225
    donderdag 19 juli 2018 om 15:31
    ik word doodziek van die ten hag die mafkees
    Vind ik leuk
    Ale +4489
    donderdag 19 juli 2018 om 15:47
    Echt hahahahagwekkend die mafkees.
    Vind ik leuk
    John M. +4731
    donderdag 19 juli 2018 om 15:40
    Blind zou eigenlijk de fitste van allen moeten zijn. Hij heeft lang niet meer gespeeld dus moe kan hij niet zijn en als profvoetballer heb je de plicht ook in de rustige maanden aan je fitness te werken.
    Vind ik leuk
    Geert55 +80
    donderdag 19 juli 2018 om 15:43
    Heel slecht spel Ajax. Ten Hag zal wel tevreden zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:43
    Beste voorstel .... Je kunt elke maand meer dan $ 33728 bij je thuis verdienen, en het meest bijzondere is dat het veel interessant is om alleen wat websites te controleren en niets anders. Geniet van fulltime en freedome geld, ook een geweldige carrière in je leven .... Meer informatie krijgen ..


    HIER ....>>>>>>>>>>>>>> w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    donderdag 19 juli 2018 om 15:45
    Hoe is het met die Tjechische linksbuiten? Had zijn kruisbanden gescheurd, is die alweer op de weg terug of...??
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:51
    Tis nog nie best.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    donderdag 19 juli 2018 om 15:54
    wat een slechte opstelling en wat een statische ploeg van Paulus de Boskabouter, zij creëren niks en het is dat dit een promovendus is anders stonden zij al weer achter.

    ‘t UWV kan wel gebeld worden dat iemand met een hele vreemde stem die soms Engels en Nederlands door elkaar haalt….werkt zoekt !

    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    Dorzon +4367
    donderdag 19 juli 2018 om 15:58
    Ajax heeft geweldige spelers alleen een drama coach
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    donderdag 19 juli 2018 om 15:59
    Ruststand 1-0 voor Ajax, vdBeek...
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 19 juli 2018 om 16:06
    Ik snap die verontwaardiging niet er is nog een wedstrijd om 19.00 dus daar zullen Wober en Schuurs samen spelen en Dolberg waarschijnlijk zook zijn minuten maken net als de rest dus wat is het probleem.

    Achterin heb je nu wat blessures en nog niet fit genoeg( Blind) dan moet je schuiven en dat doe je dan toch door iets wat al eerder gedaan is en niet zo slecht uitpakte.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:05
    Als je een week voor het echie nog niet met een vaste kern kan of wil spelen is er iets mis. Ik weet niet wie die oefenwedstrijden hebben geregeld maar je hebt er geen reet aan zo. Je speelt om maar te spelen en alle 90 minuten te dekken. Wat word je daar nou wijs van ? Daarom was het ook verstandig om juist wel de ligt en wober op te stellen zodat f de jong naar voren kon op de plek van mazra.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:07]
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 19 juli 2018 om 18:12
    Ze willen wel maar kunnen niet spelers komen nog terug van verplichte vakantie na het WK.
    Wat kan de club of coach eraan doen dat spelers pijntjes hebben na terug komst van vakantie en/of WK.

    Dat spelen om te spelen is zodat er een zo groot mogelijke groep wedstrijdritme op doet en dat ze zoveel mogelijk wedstrijd ritme op doen, een speler heeft er meer aan 60 minuten te spelen ipv 45 minuten.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:23
    Snap ik. Toen ik nog voetbalde bestond mijn voorbereiding meestal uit een zomer vol van tientallen wedstrijden. Maar zo kort voor belangrijke evenementen kun je beter 1 wedstrijd vergeten en de andere zoveel mogelijk met basisspelers gaan werken
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 19 juli 2018 om 18:28
    1 week voor de wedstrijd denk ik dat het juist beter is zoveel mogelijk spelers minuten te laten maken, omdat juist nu als er een blessure komt je spelers hebt met gelijke minuten.

    Stel je speelt met een De Ligt en Wober alle wedstrijden en Schuurs speelt veel minder minuten en Wober valt weg krijg je dus weer een speler die minder ritme heeft, aan de andere kant zijn de spelers wel minder ingespeelt dus het blijft een keuze en beide kun je erg goed verdedigen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:33
    Ik snap wat je bedoelt en inderdaad , allebei de kanten vallen idd goed te verdedigen. Excellereren gaat imo maklelijker vanuit vaste waarden , en vertrouwen is gewoon een groot punt. Maar goed we gaan het zien. Ik heb de hele zomer mijn vertrouwen uitgesproken in ten hag, maar mijn gevoel zegt dat er gewoon word doorgezemerd. Maybe im not feeling right:)
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 19 juli 2018 om 18:43
    Dat idee van excellereren heb ik ook dat het beter is en gaat vanuit vaste team samenstelling alleen zoals nu ook met die pijntjes is dat al moeilijk te krijgen.

    Vind ook dat Ten Hag de tijd moet krijgen en heb er wel vertrouwen in totaal andere manier van werken dan Keizer deed en ook zelf in een nieuw team gekomen met Schreuder dat vraagt ook tijd.

    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:55
    Zeker moeilijk nu de selectie gewoon ver van 100% af is. Maar dan nog moet je roeien met de riemen die je hebt. Het grootste aantal van de spelers kent ten hag al , dus dat die tijd nodig heeft vind ik met gemak minder voor zich spreken. Ik heb er grote problemen mee dat ikzelf totaal geen ten hag plan zie of kan bespeuren. Misschien dat jij me dat kan uitleggen. Vergelijk het met bosz, daar zag je het duidelijk, dan wel heel anders. En soms kun je als trainer zijnde van alles willen, maar soms kom je erachter dat je plan voor een bepaalde situatie niet werkt, en mijn gevoel zegt dat ten hag iets wil creëren wat niet mogelijk is anders was er veel meer zichtbaar geweest. Maar ik kan het mis hebben..
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 19 juli 2018 om 19:00
    Het van tijd was meer naar vorig seizoen toe bedoeld.

    Het plan wat hij speelt en ik denk gezien te hebben is wat vergeleken met Bosz niet 5 maar 10 seconden regel te noemen.
    Dat wil zeggen wat meer laten komen zodat er ook wat ruimte in de aanval komt dus ipv direct afjagen even wachten zodat je ook ruimte wat kleiner houd van achteruit. Maar komt er nog niet helemaal uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:10
    Hmm oké ! Nu snap ik het iets meer. Meningen daargelaten , want het zou niet mijn keuze zijn maar dat doet er niet toe. Maar is het dan gewoon niet zo dat een club die al praktisch 10 jaar volgens een 5 seconde regel werkt en vanuit balbezit en voetballend opzicht zowiezo de ban wel breekt , daar vanaf te stappen? Naast dit plan , zie ik per positie weinig instructies, elke positie lijkt het zelf maar in te vullen, dat behoort toch beter in zn vel te zitten imo. Maar goed dit alles is een lastige kwestie , en de tijd zal het uitwijzen. Ik gun het ten hag, maar ik heb erg moeite met zijn plan volgen, en ik heb er een hard hoofd in zo als ik alles op een rijtje zet. Laten we hopen dat ik het mis heb !!
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:23
    Het idee erachter is volgens mij dat door iets langer te wachten je eigen verdideging wat minder open komt te liggen en dat je ze in hun omschakeling pakt waardoor zij wat aan ruimte weggeven. Ook door niet meteen de energie in het heroveren te gooien spaar je dus wat waardoor je het langer vast kunt houden.

    Snap het wel maar zie zelf ook veel liever het 3 of 5 seconden voetbal. Die positie instructies zijn ook nog niet helemaal duidelijk idd en dat moet goed vallen per speler dus dat is afwachten of het wel gaat lukken.

    Het plan is moeilijk te volgen omdat het (nog) niet goed doorgevoerd is en de vraag is daar of het hem gaat lukken. Ik heb het zelfde als jou dat het (nog) niet goed oogt en er na zolang ook een hard hoofd erin begin te krijgen hahahah.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:06
    Blind speelt de tweede helft
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:19
    Ik heb met huntelaar een gevoel dat hij maar op de bank moet dit seizoen. Laat Dolberg nu meer spelen zodat hij ritme krijgt.
    Vind ik leuk
    Geert55 +80
    donderdag 19 juli 2018 om 21:44
    Dolberg speelt ruk.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:26
    1 mooie goal gezien. En dat was het wel tot nu toe.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:53
    En weer niet gewonnen! Moet toch echt beter worden! Anders ga ik me toch echt zorgen maken.
    Vind ik leuk
    Sniper1 +1069
    donderdag 19 juli 2018 om 18:35
    Centrum van 110 miljoen? Dat spatte er echt van af vanmiddag....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ten Hag wijzigt opstelling noodgedwongen: De Jong naast De Ligt in de verdediging