Schrijvers zorgen voor wereldwijde primeur voor Feyenoord: De eerste en enige

    Schrijvers zorgen voor wereldwijde primeur voor Feyenoord: "De eerste en enige"

    vrijdag 20 juli 2018 om 13:29

    Feyenoord beschikt sinds deze week als eerste voetbalclub ter wereld over een eigen encyclopedie. Auteurs Jan Oudenaarden en Paul Groendijk presenteerden vrijdag in De Kuip hun boek De F van Feyenoord.

    "Dit is uniek. De eerste en de enige in de hele wereld", stelt Oudenaarden in gesprek met RTV Rijnmond. De schrijver werd door zijn uitgever op het idee gebracht. "Hij vroeg aan ons: bestaat er al zoiets voor een andere club? Wij zeiden: nee. Toen vroeg hij ons: kunnen jullie er dan eentje maken voor Feyenoord? En wij zeiden meteen: natuurlijk kunnen we dat. We hebben samen een gigantische database, dus daar kunnen we een mooie encyclopedie van maken."

    In het omvangrijke boek is de volledige geschiedenis van het honderdtien jaar oude Feyenoord opgenomen: alle spelers, trainers, bestuurders en gewonnen prijzen van de Rotterdammers hebben een plek gekregen. Dat geldt ook voor de huidige hoofdsponsor Qurrent, die zorgt voor bezetting bij de Q. "Dat is een rotletter, dus we zijn heel blij met die sponsor. Ik weet niet wat ze leveren, maar ik vind het hartstyikke goed", lacht Groenendijk. "Ze moeten wat creatiever spelers aantrekken. Wat meer spelers met een Q of een X. Waarom altijd Been of Van Beek? Neem eens iets leuks!"

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Martinnat +942
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:32
    Ach als zo vaak zijn we met veel dingen de eerste
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15600
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:34
    hartstyikke goed!

    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1086
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:39
    Leuk hoor... en toch weer iets bereikt. Het is wel geen prijs, maar toch!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13006
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:41
    Ze hadden er Trustfull zijn vrouw bij kunnen zetten. Geen reet met Feyenoord te maken maar wel een Q
    Vind ik leuk
    Martinnat +942
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:13
    En een heerlijk ding
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:43
    Hij of zijn vrouw?
    Vind ik leuk
    Martinnat +942
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:48
    Het ging toch over de Q van Quinty ?
    Ik weet niet hoe jij in het leven staat maar ik vindt dat een heerlijk ding
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:03
    RtdDub zegt: Ze hadden er Trustfull zijn vrouw bij kunnen zetten'

    Ik weet niet wie jij dan een heerlijk ding vind. Kan beide zijn. ;-)


    Is niet serieus hé.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    Martinnat +942
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:49
    Ik snap dat wel 😂
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3231
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:09
    Ja, je kunt beter met haar in bed liggen dan met veertig graden koorts...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31455
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:16
    En zo is het. De meest unieke club 😍
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +259
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:43
    Wat een typefouten in dit artikel... Maak t gelijk minder leuk om te lezen
    Vind ik leuk
    tremere +670
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:07
    Q is toch makkelijk, de Q is van Quinten van der Most, de eerste E-sporter van Feyenoord. Beetje Feyenoord kenner weet dat gewoon :P.
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:15
    Ga maar spelers halen
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:26
    tja 1e in alles
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:58
    Wereldwijde primeur hahahaha
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:18
    De encyclopedie begint uiteraard bij de letter A, de A van Ajax.! De tekst die erbij hoort klinkt zo volgens de schrijvers; 'Onze grote voorbeeld..'
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:24
    Die schrijvers zijn ook een stel analfabeten zeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Schrijvers zorgen voor wereldwijde primeur voor Feyenoord: "De eerste en enige"