Schrijvers zorgen voor wereldwijde primeur voor Feyenoord: De eerste en enige

Schrijvers zorgen voor wereldwijde primeur voor Feyenoord: "De eerste en enige"

Gepubliceerd: vrijdag 20 juli 2018 om 13:29vr 20-07-2018 om 13:29

Feyenoord beschikt sinds deze week als eerste voetbalclub ter wereld over een eigen encyclopedie. Auteurs Jan Oudenaarden en Paul Groendijk presenteerden vrijdag in De Kuip hun boek De F van Feyenoord.

"Dit is uniek. De eerste en de enige in de hele wereld", stelt Oudenaarden in gesprek met RTV Rijnmond. De schrijver werd door zijn uitgever op het idee gebracht. "Hij vroeg aan ons: bestaat er al zoiets voor een andere club? Wij zeiden: nee. Toen vroeg hij ons: kunnen jullie er dan eentje maken voor Feyenoord? En wij zeiden meteen: natuurlijk kunnen we dat. We hebben samen een gigantische database, dus daar kunnen we een mooie encyclopedie van maken."

In het omvangrijke boek is de volledige geschiedenis van het honderdtien jaar oude Feyenoord opgenomen: alle spelers, trainers, bestuurders en gewonnen prijzen van de Rotterdammers hebben een plek gekregen. Dat geldt ook voor de huidige hoofdsponsor Qurrent, die zorgt voor bezetting bij de Q. "Dat is een rotletter, dus we zijn heel blij met die sponsor. Ik weet niet wat ze leveren, maar ik vind het hartstyikke goed", lacht Groenendijk. "Ze moeten wat creatiever spelers aantrekken. Wat meer spelers met een Q of een X. Waarom altijd Been of Van Beek? Neem eens iets leuks!"

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Martinnat +1003
vrijdag 20 juli 2018 om 13:32
Ach als zo vaak zijn we met veel dingen de eerste
Vind ik leuk
Janzijnvader +16773
vrijdag 20 juli 2018 om 13:34
hartstyikke goed!

Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 20 juli 2018 om 13:41
Ze hadden er Trustfull zijn vrouw bij kunnen zetten. Geen reet met Feyenoord te maken maar wel een Q
Vind ik leuk
Martinnat +1003
vrijdag 20 juli 2018 om 14:13
En een heerlijk ding
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
vrijdag 20 juli 2018 om 14:43
Hij of zijn vrouw?
Vind ik leuk
Martinnat +1003
vrijdag 20 juli 2018 om 14:48
Het ging toch over de Q van Quinty ?
Ik weet niet hoe jij in het leven staat maar ik vindt dat een heerlijk ding
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
vrijdag 20 juli 2018 om 15:03
RtdDub zegt: Ze hadden er Trustfull zijn vrouw bij kunnen zetten'

Ik weet niet wie jij dan een heerlijk ding vind. Kan beide zijn. ;-)


Is niet serieus hé.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 15:04]
Vind ik leuk
Martinnat +1003
vrijdag 20 juli 2018 om 15:49
Ik snap dat wel 😂
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
vrijdag 20 juli 2018 om 21:09
Ja, je kunt beter met haar in bed liggen dan met veertig graden koorts...
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
vrijdag 20 juli 2018 om 14:16
En zo is het. De meest unieke club 😍
Vind ik leuk
BoRiNo13 +349
vrijdag 20 juli 2018 om 14:43
Wat een typefouten in dit artikel... Maak t gelijk minder leuk om te lezen
Vind ik leuk
tremere +733
vrijdag 20 juli 2018 om 15:07
Q is toch makkelijk, de Q is van Quinten van der Most, de eerste E-sporter van Feyenoord. Beetje Feyenoord kenner weet dat gewoon :P.
Vind ik leuk
Professoro +233
vrijdag 20 juli 2018 om 15:15
Ga maar spelers halen
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 16:26
tja 1e in alles
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 10:58
Wereldwijde primeur hahahaha
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 22:18
De encyclopedie begint uiteraard bij de letter A, de A van Ajax.! De tekst die erbij hoort klinkt zo volgens de schrijvers; 'Onze grote voorbeeld..'
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 22:24
Die schrijvers zijn ook een stel analfabeten zeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws