Transfervrije oud-Feyenoorder Loovens vindt nieuwe club en houdt Ruiter gezelschap
    Loovens (op de rug gezien) in duel met Tammy Abraham van Swansea City

    Transfervrije oud-Feyenoorder Loovens vindt nieuwe club en houdt Ruiter gezelschap

    vrijdag 20 juli 2018 om 21:09

    Glenn Loovens is de komende twee seizoenen in het Stadium of Light te bewonderen. De 34-jarige centrale verdediger is vrijdag officieel gepresenteerd door het naar de League One afgezakte Sunderland.

    De in Doetinchem geboren, maar bij Feyenoord opgeleide Loovens zat zit 1 juli zonder club, nadat zijn contract bij Championship-club Sheffield Wednesday niet werd verlengd. De tweevoudig Oranje-international komt in het Noorden van Engeland één landgenoot tegen: doelman Robbin Ruiter kwam een jaar geleden over van FC Utrecht, maar wist de degradatie van The Black Cats niet te voorkomen. Ook verdediger Alim Özturk, in het verleden actief bij SC Cambuur, speelt sinds deze zomer bij Sunderland.

    Loovens is toe aan zijn vijfde werkgever sinds hij in 2005 besloot om het avontuur bij Cardiff City aan te gaan. In Wales verdiende de centrale verdediger een transfer naar Celtic, waar hij zich in de kijker van toenmalig Oranje-bondscoach Bert van Marwijk voetbalde. De oud-Feyenoorder kwam vervolgens via Real Zaragoza bij Sheffield Wednesday terecht.

    Plaats een reactie

    haarlemx +421
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:12
    Glenn Loovens heeft echt alles uit zijn mogelijke carriere gehaald. Respect!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:15
    Heeft idd een lange tijd bij celtic op redelijk niveau gespeeld! Meer kon hij er niet uithalen
    Vind ik leuk
    Gary Oak +194
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:19
    Of Sunderland nou nog zinkt of niet. Het blijft een grote club (relatief lang in de PL gezeten). Die Loovens heeft echt een mooie carrière
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:37
    Wat denk je van de achterban? Een van de 5 grootste clubs van Engeland op dat gebied.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:42
    Uhhh? Man Utd, Liverpool, Arsenal, Newcastle, Aston Villa, Chelsea, Everton, Man City, West Ham?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:03
    Loyaal en fanatiek zijn ze wel, maar qua grootte staan ze inderdaad niet in de top 5, soms moet je ook maar niet eens proberen te achterhalen waar dergelijke flauwekul toch vandaan komt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:01
    Ja hoor daar ben je weer met je denigrerende gebral...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:05
    Hoezo weer? Nu blijkt dat jij er nogal een eigenaardige, enge definitie van 'achterban' op nahoudt, maar dat maakt jouw stelling zoals die er stond niet minder onzinnig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 23:20]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:04
    Ja? United, Liverpool, Arsenal, Sunderland en Newcastle staan een stuk voor op de rest qua fanatieke, trouwe supporters. Facebook likes uiteraard niet meegenomen, dat zijn niet de echte fans.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:18
    Hoe meet je dat dan? Man City had ook redelijk veel fans voor de overname, het stadion was simpelweg te groot. Chelsea en West Ham hebben zich ontwikkeld, maar zijn toch ook al langere tijd grotere clubs. Met name bij West Ham aangezien ze nooit echt in de top hebben gestaan. Ook Everton en Aston Villa zijn gewoon grote clubs met een grote fanschare.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:59
    Klopt leeds ook en notingam ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:31
    Welke indicators/parameters hanteer jij om een achterban als 'groot' te kwalificeren of te kwantificeren?

    'Groot' is een diffuse en abstracte grootheid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:32
    Bijna letterlijk identiek hetzelfde verwoord, maar dan mooier verpakt, zou ik dat ook zeggen als ik voor PEC Zwolle was.

    Wel een leuke club dat PEC, trouwens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:14
    Geen successupporters, de echte supporters die er altijd zijn. Sunderland heeft nog steeds ruim 25.000 man in het stadion zitten in het tweede niveau, terwijl ze bijna heel het jaar onderaan stonden. Dan heb je veel supporters en trouwe supporters.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:38
    Als dit een doorslaggevend criterium zou mogen zijn dan doe je onder andere Manchester City tekort. Ik heb Blue Moon door de jaren heen zowel uit als thuis gezien op drie niveaus met hondstrouwe support.

    Hetzelfde geldt voor Brighton & Hove Albion met haar nomadenbestaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:20
    Mooie club om een hele redelijke carrière bij af te sluiten. Afgelopen seizoen zaten er gemiddeld nog zo'n 28 duizend toeschouwers in het Stadium of Light en ondanks het feit dat ze opnieuw gedegradeerd zijn, zouden ze daar aankomend seizoen zomaar weer eens bij in de buurt kunnen komen.

    De laatste keer dat ik in de Premier League heb gezien dat de lichten uitvielen was ironisch genoeg in het Stadium of Light (2016), wedstrijd heeft toen nog een tijdje stil gelegen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:37]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:24
    Blijft toch gek om Sunderland daar te moeten zien bungelen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:41
    Grote club in verval.. Zonde!
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:35
    Ik heb liever dat Sunderland bungelt dan dat ik bungel;-)
    Vind ik leuk
    Einstein71 +415
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:34
    Sneu voor Robin Ruiter.. Leek bij Utrecht meer in zijn mars te hebben... Maar goed, ze betalen tegenwoordig al 14 Mio voor de 3e keeper van Liverpool...
    En dan zo'n geweldige club als Sunderland. Helaas zie je in Engeland vaker dit soort enorme bolwerken afdalen...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:41
    Loovens speelt nog! Leuk! Mooie loopbaan heeft hij zo!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:44
    Prachtige club en een geweldige uitdaging voor Loovens om ze weer terug te brengen waar ze horen, League 1 moet hij zeker nog aankunnen dus prima stap!
    Vind ik leuk
    Het Brein +3480
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:58
    Ongelooflijk zo'n club op het derde niveau :o
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:04
    Respect voor zo'n baggere speler.
    Vind ik leuk
    Futre +2503
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:33
    Geweldige carriere heeft die jongen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:23
    Zat zit...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Transfervrije oud-Feyenoorder Loovens vindt nieuwe club en houdt Ruiter gezelschap