Van Persie: Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem

    Van Persie: "Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem"

    zaterdag 21 juli 2018 om 07:58

    Robin van Persie vindt dat jonge spelers meer tijd moeten krijgen om fouten te maken. Volgens de Feyenoord-routinier zijn jonge spelers 'feitelijk nog kinderen' en verdienen daarom extra krediet.

    Van Persie vertelt in een interview met het Algemeen Dagblad over hoe hij de jeugd wil stimuleren en een zetje in de juiste richting wil geven. Dat is niet zoals Pierre van Hooijdonk dat in zijn Feyenoord-tijd deed, zegt de interviewer van het AD. Van Persie reageert: "Ach, eens in de zoveel tijd gaat het weer over Pierre."

    Van Persie botste bij Feyenoord met Van Hooijdonk en tijdens het WK van 2014 was de analist kritisch op de prestaties van de spits, die fel van zich afbeet en uithaalde naar Van Hooijdonk. Het leverde een relletje op. "Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem. Van zijn kant is het precies hetzelfde. Ik doe het op mijn manier met de jonge spelers, hij deed het op zijn manier", zegt Van Persie.

    De Feyenoorder vindt dat jonge spelers meer tijd moeten krijgen. "Ik wil ze graag helpen en ze weten dat ik er voor ze ben als het nodig is. Er zitten in de huidige selectie van Feyenoord spelers die nog twee jaar in de jeugd zouden kunnen spelen. Ze doen het beter dan ik deed als jong talent. Bij Feyenoord zitten ze goed. Ze krijgen hier speeltijd, ze krijgen hier aandacht van de technische staf. Bij clubs in het buitenland kan het er veel harder aan toegaan."

    Plaats een reactie

    zaterdag 21 juli 2018 om 08:00
    Deze koning is met de jaren wel een mooie vent geworden.
    Kijken of Daley de komende tijd van het angsthaas imago af kan komen, aar ik vrees dat als ajax zo blijft spelen hij met kerst weer op de bank zit.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11787
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:10
    Jij bent echt koekoek bluf
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:00
    Van Hooijendonk mag nog niet de veters van Van Persie strikken!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:04
    Van Hooijendonk?

    Ben het er verder mee eens.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9539
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:12
    Inderdaad en ik hoop dat van Persie ook na dit seizoen blijft en hij de jeugd wil trainen.
    En uiteindelijk zijn papieren haalt om hoofd trainer bij Feyenoord 1 te worden.
    Ik hoop dat hij daar echt een hard hoofd in krijgt dat zou echt top zijn 👍
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    Spiegel +9649
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:38
    Als hij er een hard hoofd in krijgt, twijfelt hij juist dat het gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    satesaus +785
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:51
    Ben ik het niet met je eens. Tuurlijk is RvP met meer talent gezegend, maar Pi-air heeft zeker ook mooie dingen laten zien. En vergeet niet dat RvP ook geen makkelijk pubertje was.
    Maar als analist is PvH ruk!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:14
    Van Hooijdonk is echter zoveel belangrijker geweest dan van Persie voor Feyenoord. Lijken mensen nogal makkelijk overheen te stappen maar die gozer heeft Feyenoord eigen handig naar de UEFA cup geschoten
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 02:39
    Ja ook lekker makkelijk maar tegenwoordig is het bijna niet te doen voor Nederlandse clubs om het zover te schoppen want geld is nu nummer 1 in voetbal......
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    zondag 22 juli 2018 om 20:11
    Inter Milan had toen ook Ronaldo, Seedorf en Vieri onder contract staan. En zie Ajax vorig seizoen. Stunt is altijd mogelijk
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 19:54
    Soort van mee eens denk ik.. al weet ik dat er veel mensen over de hele wereld Feyenoord nu volgen omdat rvp daar nu loopt. Maar oke robin heeft Feyenoord geen grote prijs bezorgd dus in die zin kan men daar weinig tegenin brengen. Beetje simpel maar goed
    Vind ik leuk
    Blindsy +11122
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:05
    Doe het maar, Robin, doe het maar!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:09
    De opleiding zal in de loop der jaren wel verbeterd zijn. Maar ik merk daar niks van, op het veld. Terwijl dat toch de bedoeling zou moeten zijn.
    Sneller spelen, wil niet zeggen sneller rennen. Maar technischer en slimmer spelen, een betere tactiek. En daar merk ik helemaal niks van in de voetballerij.
    Het voetbal verbetert zeer weinig, niet zoals bij andere sporten. Na 45 minuten leuk voetbal, zijn ze moe bijv. in NL.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:10]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:20
    Daarom is het goed als je op clubniveau kijkt dat een Kuyt of Van Persie terugkeren. Zij gaan de jeugd beter maken en alles binnen de club wordt professioneler. Daar hoort ook het fysieke gedeelte bij. Feyenoord gebruikt de omstreden methode van Verheijen. Dat resulteerde vorig seizoen in heel veel blessures, maar het seizoen ervoor weer voor de titel. Toch zie je dat ze bij Feyenoord de beste fysiek hebben in Nederland. Spelers bij ons kunnen gerust 50 wedstrijden spelen.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2274
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:01
    feyenoord is ook een ploeg die vooral gegroepeerd achter iedere bal aan rent, er zit niks technisch in het spel van feyenoord. Het is het lelijkste voetbal van Nederland en dan zijn er ook nog een kneuzen die heel trots zeggen "maar ze werken wel heel hard bij feyenoord". Wees maar trots op die harde werkers, ik zie liever een mooi uitgewerkt plan dan Gio's ren je rot voetbal..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:09
    Wat is er mis met goed countervoetbal zoals jij nu omschrijft. Volg jij uberhaupt de ontwikkelingen in het voetbal wel?
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2274
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:18
    Goed countervoetbal is juist top, maar dan heb je het neem ik aan over PSV? Afgelopen jaar kon je goed zien dat de spelers van Feyenoord het plan van Gio (als de man een plan heeft tenminste) vaak niet allemaal hetzelfde interpreteerden.. je bent het vast wel met me eens dat het nog altijd een raadsel mag heten waarom Gio het seizoen af mocht maken na zo'n grote achterstand..
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 02:43
    Ja maar je kan lelijk voetbal spelen maar als je wint is het goed en kijk naar de afgelopen jaren hoeveel prijzen hij pakte en kijk naar de jaren er voor toen Feyenoord niks pakte tuurlijk het is leuk als het mooi voetbal is maar uit eindelijk draait het om de prestatie
    Vind ik leuk
    Deck010 +7232
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:55
    Ik denk dat jij de afgelopen jaren geen voetbal meer hebt gekeken ? Je beschrijft nu het Feyenoord van een jaar of 10 geleden. Gio kun je moeilijk de schuld geven van de achterstand van afgelopen seizoen. Als je de competitie begint zonder je vaste verdedigers omdat die allemaal geblesseerd zijn en je belangrijkste speler RvP pas later in het seizoen kan aansluiten. Maar je voorliefde voor het countervoetbal van PSV druipt van je verhaal af. Blijf je dus maar lekker. Concentreren op die club en laat je slechte analyses maar achterwegen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:16
    Wat jij aan kwaliteit in je teen had Robin, had Pierre nog Niet in zijn hele lijf.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:24
    Pierre had andere kwaliteiten. Pierre een 7+ en Robin een 8. Er was verschil, maar niet zoals jij het bedoeld.
    Vind ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:46
    Hahah zeker wel!! Rvp maakte even man u kampioen en in dat jaar ook de Engelse supercup, geweldige jaren bij Arsenal, topscorer NL elftal aller tijden!
    Kan PvH echt niet aan tippen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:16
    Maar ManU had toen ook nog wel een goed team.
    Pierre heeft Feyenoord echt aan de EU cup in 2002 geholpen.

    Ik zeg niet ... dat ze beiden even goed zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:18
    Dat van 2002 ben ik met je eens idd! Schoot zo’n beetje alle vrijetrappen binnen.
    Vind ik leuk
    JJD +299
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:00
    Met alleen vrije trappen kom je er niet.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:50
    Pierre kon beter koppen, maar techniek en snelheid inzicht was van persie stukken malen beter .
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:14
    Vrije trappen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:32
    Nou die kon van persie ook nemen hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:54
    Bij van Hooijdonck waren t bijna penalties.
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:05
    Herinner me vooral vrije trappen!
    Vind ik leuk
    Splintair +1924
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:20
    Tijd voor een reclame met een ontbijtje voor die twee
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:54
    Wacht maar, nu krijg je straks een interview met Pierre.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:00
    Van Hooijdonk en Waterreus. 2 vervelende persoonlijkheden tijdens en na hun carriere die van de NOS ook nog een podium krijgen als analist. We hebben toch wel honderd betere oud spelers die je daar neer kan zetten
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:09
    Nee het zijn allemaal idioten, blijkt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12708
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:04
    Ik vind Pierre juist altijd zeer positief over Van Persie..
    Het zijn gewoon allebei mannetjes, dat botst wel eens, heel normaal..
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:06
    WK na de wedstrijd tegen Chili weinig gezien van RvP. Waarom dan vertroetelen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31498
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:23
    Niemand heeft iets met pierre. Behalve pierre zelf.
    Vind ik leuk
    13 +13096
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:48
    Iemand wel, ik namelijk.
    Vind ik leuk
    HansVites +4747
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:54
    Het schijnt niet zo goed te gaan met Pierre van Hooijdonk, er word zelfs gesproken dat hij geen geld meer heeft voor de kapper.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2274
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:54
    Van Persie kan wel slecht tegen kritiek zeg.. Pierre had dat WK wel gelijk natuurlijk.. van Persie speelde waardeloos en het leek wel alsof de trainer de enige op de wereld was die dit niet zag..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    13 +13096
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:51
    Dat is de laatste keer dat ik Van Persie heel lelijk en ook eigenlijk onvolwassen heb zien reageren. Van Hooijdonk reageerde daar vervolgens heel beheerst en keurig op.
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:03
    "Ze doen het beter dan ik deed als jong talent."

    Dat ben ik niet met Robin eens, het verschil is hij had talent en dacht overal makkelijk over maar deze jongens zijn scherp maar missen talent.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:38
    Lol. Altijd zeiken dat het steeds over Ajax gaat en dan vervolgens over Ajax beginnen als het niet over Ajax gaat! 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:26
    Zou als ik Pierre was eens naar de kapper gaan. Zo een ooievaarsnest op je hoofd is ook niet alles.
    Vind ik leuk
    13 +13096
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:53
    Smaken verschillen. Ik vind het leuk dat mannen tegenswoordigs niet meer standaard hetzelfde kapsel hebben.
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:40
    . . . lijkt mij een heel verstandige houding tov piet uit d'n beek !!
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:07
    We willen de jonkies wel tijd geven maar ze denken na 1 leuke wedstrijd dat ze er zijn en gaan miljoenen eisen aan salaris en eisen een basisplaats. En anders vertrekken ze
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:51
    As RvP nou grote jongen zou zijn had ie al lang een keer zijn jeugdfoutje toegegeven. Had ie er nooit meer iets van gehoord.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 20:01
    Robin heeft een zeer goed punt. De meeste kijken naar kinderen die profvoetballer zijn met het oordeel dat ze zich moeten gedragen als iemand van 30 of 40 jaar. Er is maar weinig tot geen geduld en begrip en de benadering van die gasten is wel zeer belangrijk voor ze. Nu laat rvp zien hoe je ook met jonge spelers kan omgaan (wat hij al aantal jaar doet) door ze te coachen op een chille manier en niet als een vedette wat pvh niet eens is ze met de grond gelijkmaken omdat een jongetje een vrijetrap wilt nemen. Kindrachtig en giga ego
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Persie: "Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem"