Van Persie: Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem

Van Persie: "Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem"

Gepubliceerd: zaterdag 21 juli 2018 om 07:58za 21-07-2018 om 07:58

Robin van Persie vindt dat jonge spelers meer tijd moeten krijgen om fouten te maken. Volgens de Feyenoord-routinier zijn jonge spelers 'feitelijk nog kinderen' en verdienen daarom extra krediet.

Van Persie vertelt in een interview met het Algemeen Dagblad over hoe hij de jeugd wil stimuleren en een zetje in de juiste richting wil geven. Dat is niet zoals Pierre van Hooijdonk dat in zijn Feyenoord-tijd deed, zegt de interviewer van het AD. Van Persie reageert: "Ach, eens in de zoveel tijd gaat het weer over Pierre."

Van Persie botste bij Feyenoord met Van Hooijdonk en tijdens het WK van 2014 was de analist kritisch op de prestaties van de spits, die fel van zich afbeet en uithaalde naar Van Hooijdonk. Het leverde een relletje op. "Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem. Van zijn kant is het precies hetzelfde. Ik doe het op mijn manier met de jonge spelers, hij deed het op zijn manier", zegt Van Persie.

De Feyenoorder vindt dat jonge spelers meer tijd moeten krijgen. "Ik wil ze graag helpen en ze weten dat ik er voor ze ben als het nodig is. Er zitten in de huidige selectie van Feyenoord spelers die nog twee jaar in de jeugd zouden kunnen spelen. Ze doen het beter dan ik deed als jong talent. Bij Feyenoord zitten ze goed. Ze krijgen hier speeltijd, ze krijgen hier aandacht van de technische staf. Bij clubs in het buitenland kan het er veel harder aan toegaan."

Plaats een reactie

zaterdag 21 juli 2018 om 08:00
Deze koning is met de jaren wel een mooie vent geworden.
Kijken of Daley de komende tijd van het angsthaas imago af kan komen, aar ik vrees dat als ajax zo blijft spelen hij met kerst weer op de bank zit.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12646
zaterdag 21 juli 2018 om 09:10
Jij bent echt koekoek bluf
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 08:00
Van Hooijendonk mag nog niet de veters van Van Persie strikken!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:01]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zaterdag 21 juli 2018 om 08:04
Van Hooijendonk?

Ben het er verder mee eens.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11984
zaterdag 21 juli 2018 om 08:12
Inderdaad en ik hoop dat van Persie ook na dit seizoen blijft en hij de jeugd wil trainen.
En uiteindelijk zijn papieren haalt om hoofd trainer bij Feyenoord 1 te worden.
Ik hoop dat hij daar echt een hard hoofd in krijgt dat zou echt top zijn 👍
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:17]
Vind ik leuk
Spiegel +11136
zaterdag 21 juli 2018 om 08:38
Als hij er een hard hoofd in krijgt, twijfelt hij juist dat het gaat gebeuren.
Vind ik leuk
satesaus +1472
zaterdag 21 juli 2018 om 08:51
Ben ik het niet met je eens. Tuurlijk is RvP met meer talent gezegend, maar Pi-air heeft zeker ook mooie dingen laten zien. En vergeet niet dat RvP ook geen makkelijk pubertje was.
Maar als analist is PvH ruk!
Vind ik leuk
Koeroe +12381
zaterdag 21 juli 2018 om 09:14
Van Hooijdonk is echter zoveel belangrijker geweest dan van Persie voor Feyenoord. Lijken mensen nogal makkelijk overheen te stappen maar die gozer heeft Feyenoord eigen handig naar de UEFA cup geschoten
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 02:39
Ja ook lekker makkelijk maar tegenwoordig is het bijna niet te doen voor Nederlandse clubs om het zover te schoppen want geld is nu nummer 1 in voetbal......
Vind ik leuk
Koeroe +12381
zondag 22 juli 2018 om 20:11
Inter Milan had toen ook Ronaldo, Seedorf en Vieri onder contract staan. En zie Ajax vorig seizoen. Stunt is altijd mogelijk
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 19:54
Soort van mee eens denk ik.. al weet ik dat er veel mensen over de hele wereld Feyenoord nu volgen omdat rvp daar nu loopt. Maar oke robin heeft Feyenoord geen grote prijs bezorgd dus in die zin kan men daar weinig tegenin brengen. Beetje simpel maar goed
Vind ik leuk
Blindsy +18878
zaterdag 21 juli 2018 om 08:05
Doe het maar, Robin, doe het maar!!
Vind ik leuk
Splintair +2109
zaterdag 21 juli 2018 om 08:20
Tijd voor een reclame met een ontbijtje voor die twee
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 08:54
Wacht maar, nu krijg je straks een interview met Pierre.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 09:00
Van Hooijdonk en Waterreus. 2 vervelende persoonlijkheden tijdens en na hun carriere die van de NOS ook nog een podium krijgen als analist. We hebben toch wel honderd betere oud spelers die je daar neer kan zetten
Vind ik leuk
Iefmeister +7960
zaterdag 21 juli 2018 om 09:09
Nee het zijn allemaal idioten, blijkt.
Vind ik leuk
MojoRisin +15139
zaterdag 21 juli 2018 om 09:04
Ik vind Pierre juist altijd zeer positief over Van Persie..
Het zijn gewoon allebei mannetjes, dat botst wel eens, heel normaal..
Vind ik leuk
Basschot +2256
zaterdag 21 juli 2018 om 15:06
WK na de wedstrijd tegen Chili weinig gezien van RvP. Waarom dan vertroetelen?
Vind ik leuk
Smithsonian +43364
zaterdag 21 juli 2018 om 09:23
Niemand heeft iets met pierre. Behalve pierre zelf.
Vind ik leuk
HansVites +6443
zaterdag 21 juli 2018 om 09:54
Het schijnt niet zo goed te gaan met Pierre van Hooijdonk, er word zelfs gesproken dat hij geen geld meer heeft voor de kapper.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2774
zaterdag 21 juli 2018 om 09:54
Van Persie kan wel slecht tegen kritiek zeg.. Pierre had dat WK wel gelijk natuurlijk.. van Persie speelde waardeloos en het leek wel alsof de trainer de enige op de wereld was die dit niet zag..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:55]
Vind ik leuk
Cookee +12717
zaterdag 21 juli 2018 om 11:03
"Ze doen het beter dan ik deed als jong talent."

Dat ben ik niet met Robin eens, het verschil is hij had talent en dacht overal makkelijk over maar deze jongens zijn scherp maar missen talent.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 11:38
Lol. Altijd zeiken dat het steeds over Ajax gaat en dan vervolgens over Ajax beginnen als het niet over Ajax gaat! 😂 😂 😂
Vind ik leuk
Kopstootje +9505
zaterdag 21 juli 2018 om 12:26
Zou als ik Pierre was eens naar de kapper gaan. Zo een ooievaarsnest op je hoofd is ook niet alles.
Vind ik leuk
kees ee +923
zaterdag 21 juli 2018 om 12:40
. . . lijkt mij een heel verstandige houding tov piet uit d'n beek !!
Vind ik leuk
Basschot +2256
zaterdag 21 juli 2018 om 15:07
We willen de jonkies wel tijd geven maar ze denken na 1 leuke wedstrijd dat ze er zijn en gaan miljoenen eisen aan salaris en eisen een basisplaats. En anders vertrekken ze
Vind ik leuk
Staaijman74 +1350
zaterdag 21 juli 2018 om 16:51
As RvP nou grote jongen zou zijn had ie al lang een keer zijn jeugdfoutje toegegeven. Had ie er nooit meer iets van gehoord.
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 20:01
Robin heeft een zeer goed punt. De meeste kijken naar kinderen die profvoetballer zijn met het oordeel dat ze zich moeten gedragen als iemand van 30 of 40 jaar. Er is maar weinig tot geen geduld en begrip en de benadering van die gasten is wel zeer belangrijk voor ze. Nu laat rvp zien hoe je ook met jonge spelers kan omgaan (wat hij al aantal jaar doet) door ze te coachen op een chille manier en niet als een vedette wat pvh niet eens is ze met de grond gelijkmaken omdat een jongetje een vrijetrap wilt nemen. Kindrachtig en giga ego
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws