'We hadden Nederlandse spelers op het oog, maar Nederlandse markt is gek geworden'

    'We hadden Nederlandse spelers op het oog, maar Nederlandse markt is gek geworden'

    zaterdag 21 juli 2018 om 08:55

    Het valt op dat Vitesse veel spelers uit het buitenland heeft gehaald. Technisch directeur Marc van Hintum kon niet anders omdat hij vindt dat de markt in Nederland 'gek is geworden'. Spelers die hij wilde hebben waren in veel gevallen niet te betalen.

    Van Hintum zegt dat het halen van veel buitenlandse spelers geen bewuste keuze is geweest. "Nee we hadden naast Khalid Karami en Danilho Doekhi meer Nederlandse spelers op het oog en die wilden ook graag komen, maar de markt in Nederland is gek geworden", vertelt hij zaterdag in De Telegraaf. "Omdat er bedragen van 3 à 4 miljoen werden gevraagd zijn we over de grens gaan kijken. Het is jammer dat dat nodig is, maar uiteindelijk is kwaliteit leidend."

    De technische man van de Arnhemmers heeft deze transferwindow extra gelet op kwaliteit. "We vonden het heel belangrijk om waarde aan de selectie toe te voegen zodat we ook in de toekomst weer succes op de transfermarkt kunnen hebben. Met het contracteren van jonge spelers als Matus Bero, Hilary Gong, Max Clark en Doekhi denken we in de toekomst weer goede uitgaande transfers, zoals die van Milot Rashica te kunnen maken."

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18819
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:57
    De transfermarkt is overal gek geworden;) niet alleen in Nederland.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:40
    Ja en van hintum stelt zich aan want vitesse doet al jaren hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:42
    Van Hintum neemt het de andere NL clubs ook niet kwalijk, maar hij legt alleen uit waarom er weinig nederlanders zijn gehaald (ongetwijfeld als antwoord op een zuigende vraag van een journalist van rioolkrantje De Gelderlander)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:48
    Dat zal idd het geval zijn. Maar als je meer ontvangt voor je spelers door meer te vragen, kan je dat geld in eigen competitie ook weer herinvesteren. Anders maken wij het buitenland rijk en blijven we na een paar slechte aankopen arm achter..
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:52
    Maar je gaat toch geen 4 miljoen voor Kuwas van bijna 27 betalen? Daar ga je nooit winst op maken. Nu halen ze een jong toptalent (Gong) voor veel minder
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:59
    Nee dat is idd een goed voorbeeld van te duur. Maar 2 miljoen voor padt is daarentegen weer een uitstekende prijs!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:16
    Dat is Padt op zich zeker waard ja, maar nu heeft Vitesse gratis een goede keeper. Vitesse moet ook gezond worden he, die kunnen niet zomaar even 2 miljoen voor een keeper betalen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:29
    Maar dat is wel een flinke hap uit je budget , ik denk dat ze een jaartje wachten op een goedkopere optie. Nu hebben ze met 3/4 miljoen aan uitgaven 9 spelers gehaald, dat is gewoon slim inkopen
    Vind ik leuk
    mitch +305
    zondag 22 juli 2018 om 17:35
    Lul toch niet man,vorigjaar en dat jaar ervoor was dat dus absoluut niet zo.Maar schop maar lekker.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:58
    Niet alleen in Nederland..

    Daarnaast ligt het ook maar net aan wie je wil kopen. Wil een club een speler houden dan moeten ze veel vragen met deze markt
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:00]
    Vind ik leuk
    Mari +8463
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:02
    Klopt
    Tja, maar dan krijg je een opmerking zoals die van Huilberts van AZ:
    " we hebben een mooi bedrag geboden, de club heeft nog nooit zoveel geld voor een speler ontvangen". Alsof dat er ook maar iets toe doet
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11776
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:59
    Al is dat wel heel snel geroepen dat ze niet te betalen zijn. Als je geld hebt kun je wat uitgeven en dat heeft Vitesse niet en dan is alles al gauw te duur,
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:59
    Wat een lulkoek.
    Vind ik leuk
    mason +1861
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:07
    Inderdaad dat dacht ik dus ook. Deze man praat poep. Ik vind de bedragen juist nog wel mee vallen in NL.
    Vind ik leuk
    Fristie +504
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:35
    Hij praat geen poep. Vitesse heeft dan wel een eigenaar maar dat wil niet zeggen dat er onbeperkt geld is. Vitesse wil een gezonde huishouding krijgen en dan kun je niet met geld smijten.
    Vind ik leuk
    Splintair +1924
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:00
    Daar doet vitesse toch zelf ook aan mee!?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16311
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:00
    De Nederlandse markt is gek geworden?
    De hele voetbalwereld is koekoek!
    Vind ik leuk
    pietprecies +4649
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:01
    Nou, die bedragen die hij noemt zijn toch niet zo raar? Hij moet eens proberen om in Engeland vergelijkbare spelers te halen, dan zit je zo op 8 miljoen..

    Moeten we in Nederland dan maar lijdzaam toezien hoe we voor wisselgeld leeg worden gekocht?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1549
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:02
    Overal komt wat bij behalve bij mn loon 😂
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3483
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:05
    Als alles en iedereen meer geld krijgt, behalve jij, misschien moet je dan eens na gaan denken bij wie of wat het misgaat... ;)
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1549
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:16
    Denk dat 9 van de 10 het loon in vergelijking met voetbalbedragen erg mager vinden 😏
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3483
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:14
    Klopt, maar je moet het salaris van een Jupiler League speler of eredivisie degradatiekandidaat ook niet overschatten. Dat is vaak niet meer dan modaal.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1549
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:40
    Verschillen zouden ook niet zo absurt groot moeten zijn
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3483
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:59
    Nee, maar ja, er worden nu eenmaal meer shirtjes van Cristiano Ronaldo verkocht dan van Sjoerd Ars. En de spelers profiteren van hun eigen populariteit.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1549
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:20
    Klopt maar als er meer shirtjes verkocht worden van de 1 dan van de ander dan hoeft het loon of het tranferbedrag niet zo absurt te zijn... Dit kan niet doorblijven gaan ja kwa oplopende bedragen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:02
    Trekpop van Hintum moet niet te intressant doen. Voert gewoon uit was de roebelbaas wil.
    Vind ik leuk
    HansVites +4737
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:38
    Jij bent wel goed op de hoogte zeker?
    Of zit je weer gewoon uit je nek te lullen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:16
    Joh denk je nou werkelijk dat er ook nog maar 1 nederlander met zeggenschap is. Come on wake up. Ruskies bepalen de koers in arnhemski. Niet erg ze zijn tenslotte ook de baas/eigenaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    HansVites +4737
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:26
    En wat kan mij dat schelen, zo lang ze een Geel Zwart shirt dragen maakt het mij geen reet uit wie er betaald.
    Verder ben je te dom om een normale discussie te voeren je lult gewoon iedereen na.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:38
    Haha uit je reactie blijkt wel dat het je juist wel wat doet wat ook logisch is. De club is als fan zijnde een deel van je leven en die is verscheten aan vage russische zetbazen van chelsea & co. Maar gelukkig word je blij van alleen de kleuren 😁
    Vind ik leuk
    marly +80
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:48
    En is NEC niet afhankelijk van BAMBOE eigenaar!!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11420
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:57
    En Nijland bepaald alles bij jullie en waar spelen jullie nu, in de grijze middenmoot. Dus lekker volhouden zo en blijven afgeven op Vitesse, wij blijven wel lekker bovenin meedoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:33
    Prima hoor liever middenmoot dan je ziel en zaligheid verkocht aan een vage rus of georgier.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11420
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:12
    Ten eerste is het een rus, ten tweede heeft hij mij en mijn medesupporters niet gekocht. Wij zijn gewoon trouw aan onze club waar ik al meer dan dertig jaar kom.
    Vind ik leuk
    Kuip +7406
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:03
    Wat een onzin kraamt die man uit. Dat soort bedragen worden voor dat soort voetballers echt niet gevraagd. Het zal met contacten te maken hebben dat Vitesse spelers uit het buitenland haalt. Bovendien worden de meesten gehuurd.
    Wel slecht voor het Nederlands voetbal. Van dat soort clubs moeten we er niet te veel hebben.
    De KNVB zou de oude regel van maximaal drie buitenlanders weer moeten invoeren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:22
    Wel grappig dat jij iemand beticht van onzin uitkramen terwijl je roept dat de meeste spelers zijn gehuurd.
    Van de 9 nieuwelingen zijn er wel helemaal 2 gehuurd.

    Wie kraamt er nu onzin uit.
    Vind ik leuk
    YB +250
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:17
    2 uit 9 is in mijn ogen nog altijd een minderheid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:04
    Je zal maar fan zijn van dat vreemdelingen club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:26
    Je zal maar met trieste reacties voor de zoveelste keer wat like proberen te scoren …...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:31
    Sterkte ermee.
    Vind ik leuk
    HansVites +4737
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:40
    Je zal maar zo slecht Nederlands schrijven als jij doet, maar ik weet dan al weer dat we jou niet serieus gaan nemen.
    Vind ik leuk
    buenosje +869
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:41
    Je bent mij net voor
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:47
    Ohhh wat vind ik dat jammer hahaha
    Vind ik leuk
    buenosje +869
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:41
    Dat vreemdelingenclub? Heb de indruk dat jij ook een vreemdeling van de Nederlandse taal bent.
    Vind ik leuk
    NvC +3813
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:49
    Niet provoceren he, daar mag niet hier. 😉
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11420
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:59
    Of fan zijn van een club maar die niet durven te noemen. Misschien ook wat buitenlanders in dienst ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:06
    Gaat Vitesse dan zelf ook spelers waar interesse in is goedkoop van de hand doen, omdat het maar een Nederlandse club is?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21658
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:37
    Precies, zijn doen ook niks anders dan te hoge bedragen vragen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11420
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:01
    Vond vijf miljoen voor Pröpper nou niet bepaald een hoog bedrag toen hij daarvoor naar psv ging.
    Vind ik leuk
    Op afstand +499
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:16
    Talentvolle spelers voor 3 a 4 miljoen ? Zeker bij de Action dan.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11057
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:36
    Dus Nederlandse clubs vragen steeds meer voor hun spelers? Een goede zaak, verdienen we óók wat meer.
    Vind ik leuk
    Ponypack +362
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:54
    Vitesse is gewoon ontzettend slim bezig, kunnen veel clubs een voorbeeld aan nemen..

    Rashica transfervrij voor 7 verkocht.

    Nakamba transfervrij voor 4,5 verkocht.

    Wolfwinkel voor 6 ton gekocht verkocht voor 5 miljoen.

    Zhang transfervrij 8 verkocht.

    Allemaal spelers die niet uit de Nederlandse Micky mouse competie komen, en door op deze manier te werken heeft het Vitesse winst opgeleverd en de beker als Resultaat.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3500
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:56
    Afgelopen (2017) boekjaar nog een tekort van ruim 10!!! miljoen bij Vitesse. Zoek maar na.
    Vind ik leuk
    Futre +2913
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:56
    Doekhi klinkt als een Surinaamse Fries.
    Vind ik leuk
    mason +1861
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:24
    Doeke is gewoon een friese naam. Dus op zich klinkt doekhi niet eens zo slecht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:57
    Wat dacht je er van om ze zelf op te leiden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:22
    Leuk artikel voor jou dan, Vitesse heeft het hoogste budget in Nederland t.o.v. de eigen begroting.

    https://www.vi.nl/pro/analyse/eigen-jeugd-barometer-het-rendement-van-alle-eredivisie-opleidingen

    Maar zoals overal, die spelers moeten er wel klaar voor zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:58
    Daar heb je wel een punt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:53
    Heel slim als je wilt degraderen!! Momenteel loopt er in de opleiding geen toptalent rond waardoor je wel genoodzaakt bent om buiten de deur te kijken. Als de volgende Van Ginkel of Propper zich aandoet komt ie echt wel in de basis.
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +176
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:04
    De transfermarkt in nederland is niet gek geworden. in 020 vangen ze gemiddeld 30 miljoen per speler. in eindhoven gemiddeld 15 miljoen + in rotterdam 10 miljoen +. door de transfer van neymar en de aankomende sterrren transfers wordt transfermarkt in europa veel gekker. vind het niet gek dat nederlandse clubs dus ook meer voor hun spelers gaan vragen waarom achterblijven als je mee kan gaan in deze gekte gecreeërd door de europese top clubs? een speler die je 2 jaar geleden voor 500k kocht is nu in eens 1.5 miljoen dat lijkt met normaal met deze inflatie. daarbij de financial fairplay van de knvb speelt hierin ook een rol. mogelijk verbod van kunstgras volgend seizoen speelt ook een rol. zo zullen er vast meer redenen zijn. durf te zeggen dat we nu al het enige land zijn in europa waarbij clubs op een handje vol na bijna geen schulden meer heeft. dus het heeft ook iets goed voor het nederlands voetbal. ;)
    Vind ik leuk
    zwollie +7449
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:32
    Dus Nederlandse clubs moeten hun spelers dus gratis of bijna voor niets naar Vitesse laten gaan?
    Vind ik leuk
    YB +250
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:23
    Nee, hij geeft enkel aan wat hem er toe deed besluiten om over de grens te kijken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:39
    Dus in Nederland wil die voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar om ze vervolgens wel dik te kunnen verkopen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:24
    Natuurlijk en dan aan het buitenland of de top 3, want daar zit het grote geld.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:48
    Padt kwam ook al niet, erg jammer is het wel. Niet dat Eduardo slecht is, maar die is noodgedwongen gehuurd..
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:43
    Ja Marc, hier in Nederland betalen we met Euro's en niet met Roebels. Moet je even aan wennen.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:50
    Stom gelul hadfennhelemaal geen Nederlandse spelers op het oog. De MARKT is gek niet alleen de Nederlandse. Fout argument dus.
    Vind ik leuk
    Soemitra +58
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:40
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'We hadden Nederlandse spelers op het oog, maar Nederlandse markt is gek geworden'