'We hadden Nederlandse spelers op het oog, maar Nederlandse markt is gek geworden'

    'We hadden Nederlandse spelers op het oog, maar Nederlandse markt is gek geworden'

    zaterdag 21 juli 2018 om 08:55

    Het valt op dat Vitesse veel spelers uit het buitenland heeft gehaald. Technisch directeur Marc van Hintum kon niet anders omdat hij vindt dat de markt in Nederland 'gek is geworden'. Spelers die hij wilde hebben waren in veel gevallen niet te betalen.

    Van Hintum zegt dat het halen van veel buitenlandse spelers geen bewuste keuze is geweest. "Nee we hadden naast Khalid Karami en Danilho Doekhi meer Nederlandse spelers op het oog en die wilden ook graag komen, maar de markt in Nederland is gek geworden", vertelt hij zaterdag in De Telegraaf. "Omdat er bedragen van 3 à 4 miljoen werden gevraagd zijn we over de grens gaan kijken. Het is jammer dat dat nodig is, maar uiteindelijk is kwaliteit leidend."

    De technische man van de Arnhemmers heeft deze transferwindow extra gelet op kwaliteit. "We vonden het heel belangrijk om waarde aan de selectie toe te voegen zodat we ook in de toekomst weer succes op de transfermarkt kunnen hebben. Met het contracteren van jonge spelers als Matus Bero, Hilary Gong, Max Clark en Doekhi denken we in de toekomst weer goede uitgaande transfers, zoals die van Milot Rashica te kunnen maken."

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +17512
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:57
    De transfermarkt is overal gek geworden;) niet alleen in Nederland.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:40
    Ja en van hintum stelt zich aan want vitesse doet al jaren hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6915
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:42
    Van Hintum neemt het de andere NL clubs ook niet kwalijk, maar hij legt alleen uit waarom er weinig nederlanders zijn gehaald (ongetwijfeld als antwoord op een zuigende vraag van een journalist van rioolkrantje De Gelderlander)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:48
    Dat zal idd het geval zijn. Maar als je meer ontvangt voor je spelers door meer te vragen, kan je dat geld in eigen competitie ook weer herinvesteren. Anders maken wij het buitenland rijk en blijven we na een paar slechte aankopen arm achter..
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6915
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:52
    Maar je gaat toch geen 4 miljoen voor Kuwas van bijna 27 betalen? Daar ga je nooit winst op maken. Nu halen ze een jong toptalent (Gong) voor veel minder
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:59
    Nee dat is idd een goed voorbeeld van te duur. Maar 2 miljoen voor padt is daarentegen weer een uitstekende prijs!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6915
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:16
    Dat is Padt op zich zeker waard ja, maar nu heeft Vitesse gratis een goede keeper. Vitesse moet ook gezond worden he, die kunnen niet zomaar even 2 miljoen voor een keeper betalen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:29
    Maar dat is wel een flinke hap uit je budget , ik denk dat ze een jaartje wachten op een goedkopere optie. Nu hebben ze met 3/4 miljoen aan uitgaven 9 spelers gehaald, dat is gewoon slim inkopen
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:08
    Feyenoord heeft geld om spelers in Nederland te kopen. Vitesse niet. Moet Vitesse dan grote schulden maken?
    Vind ik leuk
    mitch +324
    zondag 22 juli 2018 om 17:35
    Lul toch niet man,vorigjaar en dat jaar ervoor was dat dus absoluut niet zo.Maar schop maar lekker.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:58
    Niet alleen in Nederland..

    Daarnaast ligt het ook maar net aan wie je wil kopen. Wil een club een speler houden dan moeten ze veel vragen met deze markt
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:00]
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:39
    Natuurlijk moet die verkopende club dat doen. Van Hintum geeft alleen maar aan dat spelers van vergelijkbare kwaliteit in het buitenland goedkoper zijn. Neem Padt. Vitesse had intresse in die jongen. Maar Groningen vroeg voor Padt die nog slechts een contract van één seizoen had meer dan twee miljoen. Groningen goed recht natuurlijk. Maar Vitesse kan dat niet uitgeven voor een keeper. Verder waren er in Nederland geen gegadigde. Dus wat doet Vitesse. Het huurt een Portugese doelman die meer dan 30 interlands op zijn naam heeft. Zo blijven de centjes op de bank en staat er toch een nieuwe keeper die Vitesse heel er nodig had.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:46
    Deze buitenlanders kopen ook niet voor niets. Verschil in geld zal niet heel groot zijn. En 2mio voor een keeper die punten voor je pakt is niet duur.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:52
    Niet voor niets. Maar wel voor veel minder. De meeste spelers die Vitesse haalt komen voor alleen tekengeld of bedragen onder een miljoen. Ga dat maar eens binnen Nederland proberen. 2 miljoen is een bedrag dat Vitesse aan 2 spelers uitgeeft. Dus is Padt veel te duur. Vitesse kan wel miljoenen uitgeven aan spelers uit de Eredivisie. Maar dan lopen de schulden op en gaat het sportief niet beter dan het nu gaat. Wat schiet Vitesse daar mee op?
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:54
    Je hebt gelijk denk ik, maar dan kan een speler dus nooit een stap omhoog binnen nederland maken. Dat is wel zorgwekkend, dan moet Padt ineens naar een buitenlandse club toe, zonder ervaring op dat niveau.

    Ps: Dinsdag oefenweds Cambuur vs Jong Vitesse. :)
    Hebben jullie nog wat leuks voor ons?
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:06
    Padt zou wel een stap kunnen maken binnen Nederland wanneer bijvoorbeeld Feyenoord een keeper nodig heeft. Of wanneer hij zou wachten tot zijn contract afgelopen is (maar hij heeft net verlengt). Jeugdspelers van Vitesse en Cambuur is wel een aardige combinatie. Er lopen nu ook wel spelers rond bij jong Vitesse die het goed zouden kunnen doen in de Eerste divisie. Buitink is bijvoorbeeld een aardige speler net als Van Bergen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:19
    Feijenoord is geen makkelijke club om binnen te komen en ik vind Padt altijd 10 kg te zwaar, ik geloof niet dat hij een echte topsporter is.

    Dank voor de tips.
    We hebben dit seizoen Julian Calor al van jullie gekregen.

    Eerder kwam ooit Sander vd Streek en nog langer geleden Hans Bleijenberg, maar een echte band tussen de clubs is er niet en dat is voor Cambuur wel jammer, helaas heb ik geen invloed binnen Cambuur... ik zou het wel weten. :)

    Vanouds liggen Utrecht en Cambuur elkaar wel, maar ik houd meer van de ideeen van Vitesse nu en ook AZ.
    Dat zijn de meest interessante clubs in dit land nu vind ik. Met Utrecht daar vlak achter, maar ik vrees dat utrecht een minder seizoen gaat draaien met de nwe trainer, helaas.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:55
    Niet 2 mio willen betalen maar wel 10mio of meer vragen. Beetje dubbel hè. En Veerman is ook voor veel minder te koop. Dus ze zijn er echt wel. Alleen je moet niet denken dat je spelerslijst concurrenten kan halen voor minder dan 2-3 mio
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:12
    Niet 2 miljoen willen betalen als het goedkoper kan. Vitesse heeft 9 spelers gehaald. Deze waren allen noodzakelijk. Vitesse heeft geen 18 miljoen euro om spelers te halen. Vitesse hoeft geen Veerman. Dat is een speler voor Emmen. Vitesse haalt spelers op die kwaliteit hebben en goedkoop zijn in vergelijking met Nederland. De Nederlandse markt is niet te doen voor de subtop wanneer het zich echt wil versterken. Het is allemaal niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:44
    Vitesse wil blijkbaar het ongelijk van min. Blok bewijzen. Veel plezier. We zullen zien of deze jongens zoveel kwaliteit hebben. 9 nieuwe spelers nodig hebben zegt ook veel over het beleid.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:31
    Wat zegt dat dan volgens jou? Als spelers niet voldoen dienen ze te worden vervangen en als een speler na 8 seizoenen vertrekt ook. Eerst even verdiepen in Vitesse voordat je iets schreeuwt. Tot dusver slaat het nergens op wat jij roept.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:34
    Dat is jouw mening. Allen Kasha heeft er 8 jaar gespeeld. Telt die voor 8?
    Met doorselecteren heb je het meestal over 4-5 spelers.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:37
    Dat is een feit en niet mijn mening. Je blert zonder dat je weet wat er vertrokken is en waarom deze spelers zijn aangetrokken. Ze zijn ook niet allemaal voor de basis gehaald.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1001
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:12
    Nee maar 2M voor één speler (keeper) als je maar 3M te besteden hebt is wel heel duur. Ik snap ze wel in Alkmaar. Mja realiteit is nou eenmaal dat clubs meer geld vragen gezien hoe het in de rest van Europa gaat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:38
    Het ging mij meer om de opmerking dan men in NL gek is geworden. De hele markt is gek geworden.

    Daarnaast vind ik het een beetje hypocriet om te zeggen dat men in NL gek geworden is. Want ook Vitesse gaat grote bedragen vragen als clubs bij hun aankloppen. Iedere club doet er aan mee als het ze uitkomt en als het ze niet uitkomt dan wordt er geklaagd.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:32
    Hij klaagt niet, hij legt uit waarom Vitesse over de grens spelers haalt ipv binnen Nederland.
    Vind ik leuk
    Mari +6561
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:02
    Klopt
    Tja, maar dan krijg je een opmerking zoals die van Huilberts van AZ:
    " we hebben een mooi bedrag geboden, de club heeft nog nooit zoveel geld voor een speler ontvangen". Alsof dat er ook maar iets toe doet
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11094
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:59
    Al is dat wel heel snel geroepen dat ze niet te betalen zijn. Als je geld hebt kun je wat uitgeven en dat heeft Vitesse niet en dan is alles al gauw te duur,
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:59
    Wat een lulkoek.
    Vind ik leuk
    mason +1740
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:07
    Inderdaad dat dacht ik dus ook. Deze man praat poep. Ik vind de bedragen juist nog wel mee vallen in NL.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:54
    Jouw club vindt van niet.
    Vind ik leuk
    mason +1740
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:22
    Dat mijn club het onderste uit de kan wil halen heeft hier niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:13
    Juist wel. Jouw club haalt ook liever een goedkope Noor, Zweed, Deen dan een dure Nederlander. Voor de subtop waar Vitesse en Heerenveen onder vallen is de Nederlandse markt niet te doen. Dat is wat Van Himtum zegt. Hij zegt niet dat clubs minder moeten vragen. Hij geeft gewoon aan waarom Vitesse over de grens kijkt.
    Vind ik leuk
    Fristie +486
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:35
    Hij praat geen poep. Vitesse heeft dan wel een eigenaar maar dat wil niet zeggen dat er onbeperkt geld is. Vitesse wil een gezonde huishouding krijgen en dan kun je niet met geld smijten.
    Vind ik leuk
    PRICE +25474
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:08
    Doekhi😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀🍺
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11382
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:15
    Nog een Emoji erbij anders?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:36
    Tja,doet Vitesse er zelf niet aan mee? Hoe duur verkopen zij hun spelers wel niet
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:17
    Van Hintum maakt dan ook geen verwijt. Hij legt uit waarom Vitesse buitenlanders haalt. Dat elke club zoveel mogelijk voor zijn spelers wil hebben is logisch. Maar het is ook logisch dat het voor clubs moeilijk is om spelers te halen in Nederland. Vitesse heeft niet 4 miljoen op de plank voor Kuwas en 2 miljoen voor Padt, en 5 miljoen voor Sol. Dus komen er buitenlanders. Heel eenvoudig eigenlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:29
    Dat snap ik heus wel...
    Maar ik lees in ondertoon dat hij de Nederlandse spelers te duur vind.... Je noemt ze zelf al op...
    Maar zelf je spelers ook duur verkopen....

    Als ik een kist appels verkoop voor 4 euro en jij voor 7 mag je mij niet duur noemen
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:47
    Ik heb niet het idee dat jij het snapt. Kuwas van 27 met een contract voor één seizoen voor 3 miljoen is te gek voor een subtopper. Jouw clubje kan dat betalen. Maar Vitesse kan dat niet. Dat iedere club zijn spelers duur wilt verkopen is logisch. Dat wilt Vitesse ook. Maar het is niet zo dat Vitesse al het geld dat het aan transfers verdiend weer kan investeren in andere spelers. Vitesse zal een budget hebben van rond de 8 miljoen om spelers aan te trekken. Haalt Vitesse dan een Kuwas, Padt, Kayatti dan is het klaar. Nu haalt Vitesse van dat geld 9 spelers. Worden er daar straks weer een aantal met winst van verkocht dan heeft Vitesse weer meer centjes om wat schulden af te lossen en betere spelers te halen. Koopt Vitesse spelers binnen Nederland dan gaat het volledig naar de klote.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:05
    Dicky ik vind overigens wel dat Vitesse nog een nummer 10 nodig heeft. Bero is niet de juiste vervanger van Mount omdat hij een box to box speler is. Mount was vorig jaar de nummer 10 maar nu wordt Beerens op de nummer 10 positie gezet. Hopelijk kunnen we nog een nummer 10 van Chelsea huren of transfervrij aantrekken. Want dat mist wel echt in dit elftal vind ik: Beerens is een buitenspeler en geen nummer 10, Serero is een verdedigende middenvelder, Bero een box to box speler en Foor is een controlerende middenvelder/box to box speler.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:15
    Ja dat denk ik ook. De opties Bruns, Foor bevallen mij niet en Beerens ken ik niet als 10. Maar ik vind het middenveld dat tegen Lokomotiv Moskou speelde sowieso niet fantastisch.
    Vind ik leuk
    Splintair +1610
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:00
    Daar doet vitesse toch zelf ook aan mee!?
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:42
    Natuurlijk probeert Vitesse ook zoveel mogelijk voor zijn spelers te krijgen. Maar Vitesse kan geen 3 miljoen voor een Kuwas betalen bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12553
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:00
    De Nederlandse markt is gek geworden?
    De hele voetbalwereld is koekoek!
    Vind ik leuk
    pietprecies +3164
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:01
    Nou, die bedragen die hij noemt zijn toch niet zo raar? Hij moet eens proberen om in Engeland vergelijkbare spelers te halen, dan zit je zo op 8 miljoen..

    Moeten we in Nederland dan maar lijdzaam toezien hoe we voor wisselgeld leeg worden gekocht?
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:44
    Dat zegt hij nergens. Hij zegt gewoon wat ik en andere hier wekelijks zeggen. Clubs buiten de top 2 en Feyenoord hebben geen miljoenen om uit te geven voor nieuwe spelers. Dus moet je wel verder kijken wanneer je jezelf wilt versterken zonder diep in de schulden te komen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:02
    Overal komt wat bij behalve bij mn loon 😂
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:05
    Als alles en iedereen meer geld krijgt, behalve jij, misschien moet je dan eens na gaan denken bij wie of wat het misgaat... ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:16
    Denk dat 9 van de 10 het loon in vergelijking met voetbalbedragen erg mager vinden 😏
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:14
    Klopt, maar je moet het salaris van een Jupiler League speler of eredivisie degradatiekandidaat ook niet overschatten. Dat is vaak niet meer dan modaal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:40
    Verschillen zouden ook niet zo absurt groot moeten zijn
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:59
    Nee, maar ja, er worden nu eenmaal meer shirtjes van Cristiano Ronaldo verkocht dan van Sjoerd Ars. En de spelers profiteren van hun eigen populariteit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:20
    Klopt maar als er meer shirtjes verkocht worden van de 1 dan van de ander dan hoeft het loon of het tranferbedrag niet zo absurt te zijn... Dit kan niet doorblijven gaan ja kwa oplopende bedragen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:02
    Trekpop van Hintum moet niet te intressant doen. Voert gewoon uit was de roebelbaas wil.
    Vind ik leuk
    HansVites +4616
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:38
    Jij bent wel goed op de hoogte zeker?
    Of zit je weer gewoon uit je nek te lullen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:16
    Joh denk je nou werkelijk dat er ook nog maar 1 nederlander met zeggenschap is. Come on wake up. Ruskies bepalen de koers in arnhemski. Niet erg ze zijn tenslotte ook de baas/eigenaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    HansVites +4616
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:26
    En wat kan mij dat schelen, zo lang ze een Geel Zwart shirt dragen maakt het mij geen reet uit wie er betaald.
    Verder ben je te dom om een normale discussie te voeren je lult gewoon iedereen na.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:38
    Haha uit je reactie blijkt wel dat het je juist wel wat doet wat ook logisch is. De club is als fan zijnde een deel van je leven en die is verscheten aan vage russische zetbazen van chelsea & co. Maar gelukkig word je blij van alleen de kleuren 😁
    Vind ik leuk
    marly +77
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:48
    En is NEC niet afhankelijk van BAMBOE eigenaar!!
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:20
    He daar hebben we Kotsvanhetnoorden weer. Je bent wel druk met Vitesse zeg. Logisch ook, prachtige club natuurlijk en er gebeurt altijd meer in het mooie Arnhem dan in de hele provincie Groningen. Zo nu heb je je aandacht weer gehad en negeer ik je verdere onzin weer.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11668
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:57
    En Nijland bepaald alles bij jullie en waar spelen jullie nu, in de grijze middenmoot. Dus lekker volhouden zo en blijven afgeven op Vitesse, wij blijven wel lekker bovenin meedoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:33
    Prima hoor liever middenmoot dan je ziel en zaligheid verkocht aan een vage rus of georgier.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11668
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:12
    Ten eerste is het een rus, ten tweede heeft hij mij en mijn medesupporters niet gekocht. Wij zijn gewoon trouw aan onze club waar ik al meer dan dertig jaar kom.
    Vind ik leuk
    Kuip +6304
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:03
    Wat een onzin kraamt die man uit. Dat soort bedragen worden voor dat soort voetballers echt niet gevraagd. Het zal met contacten te maken hebben dat Vitesse spelers uit het buitenland haalt. Bovendien worden de meesten gehuurd.
    Wel slecht voor het Nederlands voetbal. Van dat soort clubs moeten we er niet te veel hebben.
    De KNVB zou de oude regel van maximaal drie buitenlanders weer moeten invoeren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:22
    Wel grappig dat jij iemand beticht van onzin uitkramen terwijl je roept dat de meeste spelers zijn gehuurd.
    Van de 9 nieuwelingen zijn er wel helemaal 2 gehuurd.

    Wie kraamt er nu onzin uit.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:47
    Stel Vitesse had Padt, El Kayatti, Sol en Kuwas gehaald. Weet jij wat Vitesse dan betaald hadt?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12648
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:10
    Gewoon prima spelers gehaald, niks mis mee.
    Vind ik leuk
    YB +242
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:17
    2 uit 9 is in mijn ogen nog altijd een minderheid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:04
    Je zal maar fan zijn van dat vreemdelingen club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:26
    Je zal maar met trieste reacties voor de zoveelste keer wat like proberen te scoren …...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:31
    Sterkte ermee.
    Vind ik leuk
    HansVites +4616
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:40
    Je zal maar zo slecht Nederlands schrijven als jij doet, maar ik weet dan al weer dat we jou niet serieus gaan nemen.
    Vind ik leuk
    buenosje +519
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:41
    Je bent mij net voor
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:47
    Ohhh wat vind ik dat jammer hahaha
    Vind ik leuk
    buenosje +519
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:41
    Dat vreemdelingenclub? Heb de indruk dat jij ook een vreemdeling van de Nederlandse taal bent.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:59
    Ik ben trots op het feit dat ik mijn local club steun. Ik ben enorm blij dat die club Vitesse is. Ik ben heel blij dat Vitesse in 2010 is overgenomen zodat we weer naar boven konden kijken. Ik ben waanzinnig trots op wat Vitesse tot nu toe in de 8 jaar na de overname allemaal bereikt heeft. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die zich zo schamen voor hun club dat ze niet eens in hun profiel durven te zetten wie hun club is.
    Vind ik leuk
    NvC +2275
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:50
    Wanneer ben je fan geworden van vitesse?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:49
    Precies Dicky! Er is heel wat bereikt onder de russische eigenaren. We zijn een stabiele subtopper geworden, hebben de beker gewonnen, spelen regelmatig Europees voetbal en zijn momenteel volledig schuldenvrij. Dat Vitesse spelers uit het buitenland haalt is alleen maar logisch beleid: voor de zelfde kwaliteit spelers betaal je in NL 3 tot 4 miljoen en in het buitenland tussen de paar ton en max 2 mln euro. Bero heeft 1,64 mln gekost maar heeft internationale ervaring en bij een club als Trabzonspor in de basis gestaan. Bij Hilary Gong doet Vitesse hetzelfde als bij Rashica en nakamba: voor een paar ton een toptalent halen uit het buitenland. Die laatste 2 spelers zijn een succes gebleken en daarom is het alleen maar logisch dat Vitesse diezelfde koers blijft volgen. Vitesse heeft dus nu met Karavaev, Gong en Bero 3 spelers van tussen de 19 en 22 jaar oud die weer veel geld kunnen opleveren. De Chelsea spelers zijn een mooie goedkope en kwalitatieve aanvulling op de spelers die Vitesse kan kopen/transfervrij kan overnemen. Al met al dus een heel logisch en goed beleid!
    Vind ik leuk
    NvC +2275
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:49
    Niet provoceren he, daar mag niet hier. 😉
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11668
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:59
    Of fan zijn van een club maar die niet durven te noemen. Misschien ook wat buitenlanders in dienst ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:06
    Gaat Vitesse dan zelf ook spelers waar interesse in is goedkoop van de hand doen, omdat het maar een Nederlandse club is?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17869
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:37
    Precies, zijn doen ook niks anders dan te hoge bedragen vragen.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:03
    Waar staat dat?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11668
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:01
    Vond vijf miljoen voor Pröpper nou niet bepaald een hoog bedrag toen hij daarvoor naar psv ging.
    Vind ik leuk
    Op afstand +241
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:16
    Talentvolle spelers voor 3 a 4 miljoen ? Zeker bij de Action dan.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:21
    Logisch verhaal. Spelers als El Kayatti, Sol, Kadioglu, Padt, Kuwas moeten miljoenen kosten. Vitesse heeft geen miljoenen om uit te geven dus kijkt het naar spelers die goedkoper zijn. In het buitenland weet Vitesse vaak voor weinig spelers te halen die wel te betalen zijn en vaak nog beter zijn ook. Het is verstandig van mijn club dat het niet verder in de schulden wil komen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:36
    Dus Nederlandse clubs vragen steeds meer voor hun spelers? Een goede zaak, verdienen we óók wat meer.
    Vind ik leuk
    Ponypack +225
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:54
    Vitesse is gewoon ontzettend slim bezig, kunnen veel clubs een voorbeeld aan nemen..

    Rashica transfervrij voor 7 verkocht.

    Nakamba transfervrij voor 4,5 verkocht.

    Wolfwinkel voor 6 ton gekocht verkocht voor 5 miljoen.

    Zhang transfervrij 8 verkocht.

    Allemaal spelers die niet uit de Nederlandse Micky mouse competie komen, en door op deze manier te werken heeft het Vitesse winst opgeleverd en de beker als Resultaat.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    TheMariner +2948
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:56
    Afgelopen (2017) boekjaar nog een tekort van ruim 10!!! miljoen bij Vitesse. Zoek maar na.
    Vind ik leuk
    Futre +2506
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:56
    Doekhi klinkt als een Surinaamse Fries.
    Vind ik leuk
    mason +1740
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:24
    Doeke is gewoon een friese naam. Dus op zich klinkt doekhi niet eens zo slecht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:57
    Wat dacht je er van om ze zelf op te leiden!
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:06
    Goed idee. Afgelopen seizoen hebben 8 spelers uit de beloften meegedaan in de Europa league en Eredivisie. Vindt je dat voldoende of moet Vitesse er nog meer brengen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:27
    Wat mij betreft wel maar volgens Vitesse waarschijnlijk niet aangezien ze weer buitenlanders gaan halen!
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:35
    Dat doet heel Nederland. Er zijn 7 spelers vertrokken en spelers als Büttner, Pasveer etc voldoen niet. Dus haalt Vitesse vervangers. In Nederland zijn ze niet te betalen dus kijkt Vitesse naar het buitenland. Maar dat heeft niets met de doorstroming van jeugd te maken. Maar de jeugd krijgt bij Vitesse heel veel kans. Alleen loopt er nu niet een nieuwe Van Ginkel, Pröpper of zelfs maar een Diks rond die voldoet voor de basis. Misschien dat Buitink over een jaar zover is. Maar nu komt ook hij nog tekort.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:42
    Nu weet ik niets meer terug te zeggen😀
    Vind ik leuk
    YB +242
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:20
    Dat komt omdat je maar klakkeloos mee lult met de meute, zonder je ook maar enigszins te verdiepen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:58
    Nee daar pas ik voor om me te gaan verdiepen in Chelsea Arnhem.
    Ik geef gewoon een meening daar is dit forum voor bedoeld.
    Natuurlijk zul je gelijk hebben maar bekijk het eens van een andere kant.
    Vind ik leuk
    YB +242
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:23
    Maar hoeveel is een mening waard, als het niet op feiten is berust.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:31
    Tja..
    Je kunt wel uit veel meningen een feit concluderen!
    Maar goed als ze goed zijn is dat goed voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    YB +242
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:42
    Het enige dat ik kan concluderen is dat mensen te weinig moeite nemen. En dus een vertekend beeld krijgen van mijn mooie club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:22
    Leuk artikel voor jou dan, Vitesse heeft het hoogste budget in Nederland t.o.v. de eigen begroting.

    https://www.vi.nl/pro/analyse/eigen-jeugd-barometer-het-rendement-van-alle-eredivisie-opleidingen

    Maar zoals overal, die spelers moeten er wel klaar voor zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:58
    Daar heb je wel een punt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:53
    Heel slim als je wilt degraderen!! Momenteel loopt er in de opleiding geen toptalent rond waardoor je wel genoodzaakt bent om buiten de deur te kijken. Als de volgende Van Ginkel of Propper zich aandoet komt ie echt wel in de basis.
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +172
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:04
    De transfermarkt in nederland is niet gek geworden. in 020 vangen ze gemiddeld 30 miljoen per speler. in eindhoven gemiddeld 15 miljoen + in rotterdam 10 miljoen +. door de transfer van neymar en de aankomende sterrren transfers wordt transfermarkt in europa veel gekker. vind het niet gek dat nederlandse clubs dus ook meer voor hun spelers gaan vragen waarom achterblijven als je mee kan gaan in deze gekte gecreeërd door de europese top clubs? een speler die je 2 jaar geleden voor 500k kocht is nu in eens 1.5 miljoen dat lijkt met normaal met deze inflatie. daarbij de financial fairplay van de knvb speelt hierin ook een rol. mogelijk verbod van kunstgras volgend seizoen speelt ook een rol. zo zullen er vast meer redenen zijn. durf te zeggen dat we nu al het enige land zijn in europa waarbij clubs op een handje vol na bijna geen schulden meer heeft. dus het heeft ook iets goed voor het nederlands voetbal. ;)
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:12
    Jazeker. Van Hintum verklaart ook alleen maar waarom het over de grens kijkt voor goedkopere alternatieven. Ik vind de boodschappen in Nederland niet overdreven duur. Maar vanmiddag laat ik mijn schoonouders toch wat producten meenemen uit Duitsland zodat ik wat centen overhoud.
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +172
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:16
    hehe ja ok daar heb je wel gelijk in zal de vroege morgen wel zijn :P haha maargoed ik vind het zelf helemaal niet raar dat de transfermarkt in nederland meelift met europa. dat bedoelde ik er meer mee te zeggen. :P maar ja dat er wordt gekeken naar buitenlandse goedkopere alternatieven dat is opzicht ook niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +705
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:17
    Goed om te horen dat deze transferperiode op kwaliteit wordt gelet... waar lette ie de vorige keer dan op? Haarkleur?
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:23
    Kwaliteit is leidend niet nationaliteit. Dat is wat Van Hintum wil zeggen.
    Vind ik leuk
    Ponypack +225
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:27
    Transfervrij en kwaliteit, wat een straf he voor een club, spelers transfer vrij binnen halen. Nakamba transfervrij, Rashica transfer vrij,Zhang transfer vrij. Die 3 spelers vervolgens verkopen voor +- 20 miljoen. 1 ding is duidelijk Vitesse doet het gewoon ontzettend goed op transfer gebied. Lekker allemaal onder een steen blijven slapen, en een Kuwas halen voor 4 miljoen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:45
    Dus Vitesse mag wel meer geld vragen voor spelers?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:26
    Wat denk je zelf Kees, de bedoeling is dat ze bij Vitesse beter worden en naar een grotere club gaan. Als Vitesse spelers kocht om ze vervolgens voor 100k aan Cambuur of Telstar te verkopen dan had je een punt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:35
    Dus Vitesse is beter en groter dan AZ/Utrecht/Groningen/Heerenveen?
    Die clubs mogen geen 3a4 miljoen vragen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:44
    Dat zeg ik nergens Kees, je moet lezen en niet insinueren! Je koopt spelers om beter te worden en ze later naar grotere clubs of competities te verkopen. De clubs die jij noemt zitten in de zelfde categorie. Natuurlijk mogen ze het vragen, net als Vitesse toch? Maar als Nederlandse club ga of kan je dat gewoon niet betalen. 3 a 4 miljoen is er tot nu toe door Vitesse betaald voor 9 spelers, dat ga je niet voor maar 1 speler neertellen. Tel uit je winst.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:47
    Nee maar MvH wel.
    Die roept dat de NL markt gek is geworden. Maar zelf doet hij het ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:51
    Je snapt het geloof ik niet. Hij heeft het over de verhouding prijs/kwaliteit, die slaat door. Het hier eerder genoemde voorbeeld van Kuwas, wie gaat er 2 miljoen betalen voor een speler van 27 waar er tig goedkopere versies van rondlopen in het buitenland. Geef dan een voorbeeld waarin MvH gek is geworden?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:02
    Snap jij het zelf wel? Of denk je altijd 1 kant op.
    Als Heerenveen of Groningen of wie dan ook 3a4 miljoen vraagt, voor een speler die Vitesse wil halen is het gek.... Maar zelf vragen zelfs meer...

    Is precies het zelfde als ik tegen jou zeg... Goh is niet normaal dat jij bier drinkt, terwijl ik het zelf ook doe
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:05
    Noem eens een voorbeeld dan? Je beweert een hoop maar onderbouwt niks
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:17
    Zhang en Rashica zijn beide voor meer dan 7 miljoen verkocht.
    En zoals MvH zelf al zei, we hadden interesse in NL spelers maar kosten 3a4 miljoen.

    Dus Groningen AZ Heerenveen etc mag die bedragen niet vragen terwijl ze zelf spelers duurder verkopen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:06
    Beste Kees. Dat is naar het buitenland, dit gaat over Nederland! Zhang is commercieel gezien erg duur en Rashica was goed genoeg voor een stap hoger een beide hadden nog langdurige contracten. Je gaat die 2 toch niet vergelijken met een Kuwas en zijn contract van 1 jaar?? Als je dingen niet in perspectief kan zien, snap ik je reactie wel. Leeftijd, contractduur, kwaliteit zijn allemaal factoren die meespelen.

    Room: binnenlandse transfer naar PSV 800k, dat is een voorbeeld.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 15:10]
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:29
    Laat maar. Kees begrijpt er niets van en wil het ook niet begrijpen. Hij wilt zijn eigen domme verhaaltje zonder argumentatie ophangen en dat is het dan.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11668
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:07
    Wat heeft ajax de laatste tijd aan vele miljoenen verdiend, dus lul niet over dat wij teveel vragen voor een speler.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:16
    Ga jij lekker weer met Lego spelen kneus.
    Als jij al niet weet waar ik het over heb... En Kees kist 1981 niet kent.

    Snap überhaupt niet waar jij je mee bemoeit....

    Ja wacht... Een troll
    Knurft
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11668
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:10
    Kees Kist speelde voor az, maar jouw favoriete club is ajax, wie is er dan een kneus. En wat bemoeien betreft, wat doe je dan op een Vitesse topic !
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:42
    Nou even duidelijk... Ik Ben voor AZ.
    Via de site lukt me het niet te veranderen.

    En ik dacht dat vp openbaar was...
    Maar goed... Ik hoop jou ook niet tegen te komen op een topic van Barcelona of Twente of wat dan ook.


    En nogmaals... AZ van de kaas.... Ben een kaaskop
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11668
    zondag 22 juli 2018 om 08:39
    Ik kom zelden of nooit op andere topics, en dan heb ik in ieder geval wel wat zinnigs te melden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:30
    Is het zelfde als jij een kist appels verkoopt voor 7euro en ik verkoop ze voor 4 euro... En mij dan duur noemen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:08
    Nee, je hebt gewoon waardeloze appels te koop ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:33
    Die had ik wel verwacht
    Maar daarom wel een duimpje/like
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    Het Brein +3480
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:49
    Je kunt toch ook richten op kwantiteit?
    Vind ik leuk
    zwollie +6889
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:32
    Dus Nederlandse clubs moeten hun spelers dus gratis of bijna voor niets naar Vitesse laten gaan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:38
    Volgens MvH wel
    Vind ik leuk
    marly +77
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:04
    Ga hier boven even lezen wat van Hintum te zeggen heeft, en leest dat eens goed! dan kom je er waarschijnlijk achter dan hij dat niet zegt. En dat hij alleen op een vraag (waarom zoveel buitenlanders) antwoord geeft.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:16
    Gelukkig kan ik wel lezen en begrijpen ook nog.

    De Nederlandse markt is gek, 3a4 miljoen vragen, daarom gaan wij naar buitenland... Zelf vragen ze meer...
    Maar als jij de achtergrond hiervan niet weet van MvH leg ik die even uit.

    Ze hadden een paar Nederlandse spelers op het oog. Clubs vragen 3a4 miljoen. Logisch toch? Is vaak je beste speler waar het oog opvalt?
    Dat vind hij te gek. Daarom kijkt hij naar buitenland.
    Maar mocht bijvoorbeeld Groningen belangstelling hebben voor een speler vraagt hij het zelfde bedrag of meer
    Vind ik leuk
    YB +242
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:23
    Nee, hij geeft enkel aan wat hem er toe deed besluiten om over de grens te kijken.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:33
    Nee dat zegt hij ook nergens. Hij zegt alleen dat Vitesse geen spelers kan halen binnen Nederland omdat de prijzen hier veel te hoog liggen. Dat clubs dat doen is hun goed recht. Maar Vitesse kan dankzij die gekke prijzen geen spelers binnen de Eredivisie halen. Neem Kuwas. 27 jaar oud en een contract voor een jaar. Heracles vraagt 3 miljoen. Dat mag natuurlijk. Maar het houdt direct in dat Kuwas onhaalbaar is. Dan wordt Gong aangetrokken voor weinig en houdt Vitesse nog geld over om nog 2 spelers te halen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:37
    Dus MvH Vitesse doet hun spelers goedkoper weg?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:39
    Dus in Nederland wil die voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar om ze vervolgens wel dik te kunnen verkopen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:24
    Natuurlijk en dan aan het buitenland of de top 3, want daar zit het grote geld.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3480
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:48
    Padt kwam ook al niet, erg jammer is het wel. Niet dat Eduardo slecht is, maar die is noodgedwongen gehuurd..
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:43
    Ja Marc, hier in Nederland betalen we met Euro's en niet met Roebels. Moet je even aan wennen.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:51
    Behalve in Groningen. Daar is een bak koeienstront voldoende om een speler te kopen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:53
    Kom op Dicky, is dat alles wat je ervan kunt maken. Probeer het eens met een beetje humor.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:00
    Jij reageert anders totaal niet origineel of ook maar enigszins leuk. Kijk uit dat die rotte keet van je niet instort.
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:50
    Stom gelul hadfennhelemaal geen Nederlandse spelers op het oog. De MARKT is gek niet alleen de Nederlandse. Fout argument dus.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:52
    Oke dus 3 miljoen voor een Kuwas van 27 met een contract voor één seizoen is niet gek. Waar moet een subtopper dat geld vandaan halen denk je?
    Vind ik leuk
    Soemitra +59
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:40
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:20
    Laat me raden. Nieuw account en niets ingevuld bij favoriete club. Jij komt uit een stad die tot zon 900 jaar geleden onderdeel was van Duitsland.
    Vind ik leuk
    Soemitra +59
    maandag 23 juli 2018 om 08:12
    Beter zo?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'We hadden Nederlandse spelers op het oog, maar Nederlandse markt is gek geworden'