'United weigert dure Van Gaal-aankoop te laten gaan, extra jaar aanstaande'

    'United weigert dure Van Gaal-aankoop te laten gaan, extra jaar aanstaande'

    Gepubliceerd: zondag 22 juli 2018 om 12:19zo 22-07-2018 om 12:19

    Manchester United is niet van plan om Louis van Gaal-aankoop Anthony Martial deze zomer te laten gaan en een transfer naar Tottenham Hotspur behoort zéker niet tot de opties. Dat schrijven The Guardian en de Telegraph zondag in Engeland. 

    Martial heeft een moeizaam seizoen achter de rug met minder speelminuten dan gehoopt. De Fransman staat volgens eerdere berichtgeving open voor een vertrek bij United, maar de club uit Manchester wil daar niet aan denken. 

    Tottenham Hotspur heeft Martial al geruime tijd op het lijstje met gewenste versterkingen staan. De aanvaller, die in 2015 voor zestig miljoen euro de overstap maakte naar United, zou voor manager Mauricio Pochettino een gedroomde aanwinst zijn. 

    United wil Martial niet kwijt en heeft de optie om zijn contract, dat in 2019 afloopt, met een jaar te verlengen. De Spurs lijken daarom kansloos, maar kunnen The Red Devils met een sensationeel bod van bijna zeventig miljoen misschien toch op andere gedachten brengen, aldus de Telegraph. Toch lijkt de kans groot dat Martial ook dit seizoen nog onder Mourinho zal moeten knokken voor speelminuten. 

    Plaats een reactie

    zondag 22 juli 2018 om 12:29
    "Toch lijkt de kans groot dat Martial ook dit seizoen nog onder Mourinho zal moeten knokken voor speelminuten."

    Dat knokken hoeft niet het grootste probleem te zijn als je Martial heet. Hij moet op het veld laten zien dat hij een echte vent is, dan komt die kans vanzelf.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3541
    zondag 22 juli 2018 om 12:56
    Dat zou je denken, maar ik heb het idee dat Mourinho de uitzondering is die de regel bevestigd. Ik volg de EPL op de voet en krijg sterk de indruk dat Mourinho van het soort is die iemand mag of niet mag. Luke Shaw is een ander voorbeeld. Hij was Engels international en ik vond hem prima spelen, in elk geval niks minder dan anderen in de ploeg. Toch krijgt hij geen kans. Zodra je, om de een of andere reden, door Mourinho wordt afgeschreven dan is het over en sluiten...
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:05
    Volgens mij is Mourinho iemand die voor zichzelf en voor de club een doel stelt. En dat doel is heilig. Als je kan, en vooral ook wil, bijdragen om dat de doelstelling te realiseren zal hij je gebruiken. Volgens mij ziet Mourinho het nog steeds zitten in Martial, maar de speler heeft (te) weinig laten zien in de wedstrijden, waarin hij wel de kans kreeg. En idd. Als je door Mourinho wordt afgeschreven is het definitief over.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:33
    Mourinho is vooral (erg) kritisch geweest over de trainingsarbeid, fitheid en echte wil en ambitie om te slagen en daar heeft Shaw ook wel de nodige aanleiding toe gegeven. Het is aan hem om dat te verbeteren, maar als dat de oprechte indrukken waren van Mourinho, is het goed te verklaren waarom hij hem zo weinig heeft laten spelen.. Hij heeft andere afwegingen te maken dan mensen van buitenaf die Shaw wel eens aardig hebben zien spelen.

    Er zijn wel signalen dat het kwartje nu is gevallen en als hij dat volhoudt, zou het best kunnen dat Mourinho hem meer laat spelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:42
    Precies dit, bedankt. Hoop dat Martial niet wordt verkocht, dat wordt een hele grote, hoop ook dat hij meer gaat spelen komend seizoen. Al kan de eventuele komst van Bale veel roet in het eten gooien wat dat betreft.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3541
    zondag 22 juli 2018 om 13:51
    Ik zie je punt wel. Maar ook dat is subjectief, hoor. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die op de training niet voluit gingen, maar in de westrijd altijd de besten waren. Daar zou hij dus ook doorheen kunnen kijken. Uiteindelijk gaat het om presteren op het veld. Of althans, zo zou het moeten zijn...
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:53
    Het is bekend dat Mourinho daar erg veel waarde aan hecht en verder kijkt dan de wedstrijden en zo zorg je er ook voor dat spelers het idee hebben dat ze bij wijze van spreken iedere dag hun plekje moeten verdienen, Shaw moet gewoon zorgen dat hij keihard blijft werken en gefocust blijft, dan is er nog hoop voor hem bij United.. Als hij denkt dat het ook wel op 85% kan, is het afgelopen (zeker na de talloze signalen die hij al heeft gekregen).
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10493
    zondag 22 juli 2018 om 21:11
    Tactisch en strategisch is Mourinho de beste, ik vindt hem niet goed met spelers die een speciale begeleiding behoeven, de psychische aanpak, menselijk gesproken is Mourinho een olifant in een porceleinkast.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:47
    @Sara_North_London
    Young is een linker mindenvelder en Blind is vertrokken naar AJAX dus Mourinho heeft nu geen keuze.

    Shaw heeft nu alleen nog concurrentie van Cameron Borthwick-Jackson en Young die nu 33 jaar en geen officieel geen linksback is.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:38
    @Das ungeheuer.Martial was niet scherp genoeg en heeft vele kansen laten liggen tijdens zijn eerste oefen pot tussen Manchester United en Club America.
    Vind ik leuk
    derechter +70
    zondag 22 juli 2018 om 12:35
    Niet iets voor Feyenoord of PSV?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:36
    Zo dan 60 miljoen en niet willen knokken voor je plekje. Dan heb je de mentaliteit van een gras spriet. Want als voetballer hoeft hij volgens mij niet op de bank te zitten.
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1193
    zondag 22 juli 2018 om 12:38
    Had echt veel meer van Martial verwacht toen van Gaal hem haalde. Had echt verwacht dat hij zich zou ontwikkelen tot vaste basiskracht. Deze jongen moet je nu gewoon laten vertrekken. Hij zal niet meer bijtekenen, dus kunnen ze nu het maximale bedrag vangen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6758
    zondag 22 juli 2018 om 12:59
    United had Myktarian moeten houden en nooit die over het paard getilde Alexis Sanches moeten halen ipv Myktarian

    Ze zijn echt krankjorum geworden daar bij United sinds Mourhino daar aan het roer staat

    Pogba die volkomen verkeerd wordt gebruikt
    Mata heeft als enige creativiteit en die speelt of niet of van de zijkant

    En de aankopen die tot nu toe zijn gedaan zijn ook niet geweldig

    Ze hebben een top cam nodig en een echte sterke cvm zodat Pogba kan excelleren

    Vind ik leuk
    Sanders +4127
    zondag 22 juli 2018 om 13:19
    Ben het zeker met je eens, al zou ik als eerst wel een nieuwe cv halen. Bailly en lindelof zijn nog wel oke maar toch valt united altijd terug op jones of smalling en die twee kunnen echt niet meer...
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6758
    zondag 22 juli 2018 om 14:19
    Klopt

    Die 2 posities eigenlijk
    Daar moeten ze zich op richten
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:01
    @Sanders
    MU heeft sinds Blind vertrok nog 6 Centrale verdedigers en vind Rojo ook genoeg heeft laten zien en Tuanzebe komt terug van Aston Villa waar hij eerder werd verhuurd.

    Ik zou niet weten wie de bank warm moet houden want Mourinho laat iedereen rouleren en er kunnen maar 2 of 3 cv zijn afhankelijk van het formatie MU dit seizoen laat voetballen.
    Vind ik leuk
    Sanders +4127
    zondag 22 juli 2018 om 18:34
    Probleem is dat mourinho tuanzebe niet genoeg minuten zal geven maar mijn gevoel en rojo is ook wel wat blessure gevoellig. Ben wel met je eens dat hij een van de betere verdedigers is. Toen hij een periode steeds naast bailly stond was ik behoorlijk tevreden met de verdediging.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    zondag 22 juli 2018 om 13:41
    Pogba leeft bij France helemaal op, zoals hij nu speelde heb ik hem zelden gezien. En toch zit manUtd altijd wel mee bovenin.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6758
    zondag 22 juli 2018 om 14:19
    Dat wel

    Maar hij heeft meer vrijheid bij France
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    donderdag 26 juli 2018 om 13:27
    Klopt en dat betaalt hij uit door ook aanvallend van waarde te zijn, die Mourinho, draait alle initiatief altijd de nek om net als van Gaal, dat zijn niet mijn types, ik heb liever dat spelers zelf zich kunnen uiten.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:07
    Begrijpelijk dat ze hem niet naar een concurrent willen laten gaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    zondag 22 juli 2018 om 13:38
    Van Gaal had nog nooit een goede aankoop gedaan en dan komt hij bij ManUtd en dan mag hij inkopen. Overigens net als Koeman, die altijd een TD had die hem van spelers voorzag.
    Het aankopen van talent is een vak, niet elke trainer kan dat.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    zondag 22 juli 2018 om 14:02
    Hij verdient het om bij een mooie club te spelen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    zondag 22 juli 2018 om 14:35
    Wat me meer interesseert is of dat van Gaal nu wel of niet weer aan de slag gaat. Het leek er even aan te komen maar nu is het weer stil rondom deze boeiende man.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    zondag 22 juli 2018 om 14:38
    Heeft hij Mino niet als zaakwaarnemer?
    Vind ik leuk
    Luka123 +101
    zondag 22 juli 2018 om 15:22
    Ik hoop dat Martial dit seizoen gwn speelminuten gaat maken want het is een goede voetballer. Alleen als je op de linkerflank concurrentie hebt van Rashford en Sanchez word het wel moeilijk.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:38
    De uiteindelijk transfersom is volgens mij veel lager dan die 60 miljoen, omdat aan tal van voorwaarden (ontwikkeling vd speler etc) die bonussen zouden opleveren niet is voldaan.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 19:23
    Toch maar weinig goede jeugdspelers breken echt door en maken grote stappen. Maar weinig spelers presteren jaarlijks aan de top.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws