Been over Feyenoord-duo en 'heerlijke speler' van Ajax: Laat maar zien!

Been over Feyenoord-duo en 'heerlijke speler' van Ajax: "Laat maar zien!"

Gepubliceerd: woensdag 8 augustus 2018 om 13:21wo 08-08-2018 om 13:21

Mario Been gaat komend seizoen extra letten op Jordy Clasie, Calvin Verdonk (Feyenoord) en Noussair Mazraoui (Ajax). Laatstgenoemde vindt de analist van FOX Sports een 'heerlijke speler'. 

"Ik ben heel blij dat Clasie terug is en dat Verdonk het goed doet. En bij Ajax vind ik Noussair Mazraoui een heerlijke speler", zegt Been - voormalig trainer van onder meer Feyenoord, NEC en Excelsior - op de website van FOX Sports

"De Eredivisie zal weer een kraamkamer blijken voor nieuw talent. Als je goed genoeg bent, ben je oud genoeg. Hier mogen jonge spelers nog fouten maken, omdat ze niet direct worden afgestraft. Laat het maar zien!"

In de strijd om de landstitel heeft Ajax een streepje voor, vermoedt Been. "Zij hebben kwalitatief gezien een heel sterke ploeg en ook veel geïnvesteerd, dus dan mag je wel wat verwachten. Maar ja: de club die het meeste uitgeeft, wordt niet altijd kampioen."

Poll

Wie wordt kampioen?

(14467 stemmen)

Plaats een reactie

Ajacied_8 +18960
woensdag 8 augustus 2018 om 13:25
Dit interview is van voor de wedstrijd van gisteren?
Vind ik leuk
3Bier +14327
woensdag 8 augustus 2018 om 13:29
Niet gelijk afschieten na 1 mindere wedstrijd. Die jongen kan wel wat, dat hebben we wel gezien. Hier leert hij alleen maar van. Wel jammer dat Ajax de voorronde CL als leerschool gebruikt voor jongens als Mazraoui. Helaas is er bij Ajax geen goed alternatief.
Vind ik leuk
BigBoi +2740
woensdag 8 augustus 2018 om 13:36
Ook gisteren waren de 1e 60 min ruim voldoende. Helaas zakte hij mee met de rest vh elftal.
Vind ik leuk
3Bier +14327
woensdag 8 augustus 2018 om 13:40
Klopt. Had het idee dat hij er aardig doorheen zat. Vooral eerste helft heeft hij veel werk moeten opknappen aan de rechterkant. Had ook wel verwacht dat Kristensen hem wel zou vervangen. Niet dat die nou zo goed is maar die heeft wel loopvermogen. Die had de laatste 20 min nog wel even langs de lijn kunnen denderen.
Vind ik leuk
BigBoi +2740
woensdag 8 augustus 2018 om 13:54
Ja klopt. Ik was het wel eens met Ruud Gullit. Ajax had de 0-2 moeten verdedigen. Wober voor Huntelaar en Blind voor de verdediging. Met Neres en tadic waren die kansen op een 3e goal ook gekomen. Maar Ajax wilde graag op de Ajax manier winnen en helaas kregen ze toch weer de deksel op de neus. Laat Luik het spel maar maken. Er spelen daar 2 voetballers en de rest zijn werkers en beukers. Niet alles hoeft mooi. Resultaat is nu veel belangrijker dan leuk voetbal
Vind ik leuk
Creeperd007 +1056
woensdag 8 augustus 2018 om 14:04
Precies en meer counter mogelijkheden met de snelheid van die jongens, maar zoals altijd is het makkelijk achteraf praten.
Vind ik leuk
Pimman +10394
woensdag 8 augustus 2018 om 14:22
Er was juist zónder die éxtra verdedigers genoeg ruimtes omdat ze het veld groot hielden en Standard volle bak risico nam om te forceren. Alléén Ajax verzuimde het af te maken..dáár lag het probleem. Aanval is veelal de béste verdediging. Wissels waren wel nodig. Idd misschien Wober voor Schone en Blind naar middenveld. Maar achteraf blijft makkelijk lukken.
Vind ik leuk
3Bier +14327
woensdag 8 augustus 2018 om 14:05
Helemaal mee eens. Alleen resultaat telt. Iedereen ziet het fout gaan dus moet je wat aanpassen. Gooi dan je middenveld dicht en gok op de counter. Als Ajax met een 1-2 overwinning was vertrokken zag de wereld er opeens heel anders uit.
Vind ik leuk
Olfie +5629
woensdag 8 augustus 2018 om 14:15
Stop die gozer die de 1e goal maakt af door iemand erop te zetten die ook in balbezit geen 5 meter afstand mag nemen van hem, en je maakt Luik al een stuk zwakker.
Vind ik leuk
geen werk +23
woensdag 8 augustus 2018 om 14:35
2 goede spelers en de rest zijn beukers, en de nep joodse club, kan daar niet van winnen sterker nog, standard had makkelijk kunnen winnen, en verdiende dat ook
Vind ik leuk
Pimman +10394
woensdag 8 augustus 2018 om 14:16
Mee eens 3Bier..tweede helft zat hij er doorheen. Ik denk mede door tegenstander, spanning, onervarenheid en loodzware weer. Dat hij talent heeft staat buiten kijf!
Vind ik leuk
ppdf +1281
woensdag 8 augustus 2018 om 14:24
Klopt en dan mag je van hem niet verwachten de boel op sleeptouw te nemen. Het is logisch dat zo een jonge jongen dan ook door de ondergrens hee zakt. Logisch en niet erg. Maar nu zullen alle kenners hem al bestempelen als een matige speler. Daar zijn we in Nederland goed in.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
woensdag 8 augustus 2018 om 13:48
Dat is vooral de ergernis. Dat Mazraoui misbruikt wordt als back omdat de aankopen gewoon niet voldoen. Hij doet het op zich prima, maar zo'n wedstrijd als gisteren kan best in het koppie gaan zitten.
Ben ook erg tevreden met hem hoor, maar je kunt hem niet eerlijk beoordelen zo.
Daarom snap ik ook niet precies voor welke positie Been hem heeft beoordeeld.
Vind ik leuk
Mosquito +21903
woensdag 8 augustus 2018 om 14:54
Aardige speler die ook de valziekte heeft bleek gisteren.
Vind ik leuk
klaasvaak +201
woensdag 8 augustus 2018 om 14:03
Dat moet wel Mario is voor 13u echt niet uit z'n mandje😂
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
woensdag 8 augustus 2018 om 15:22
Nog altijd beter dan veltman en kristensen
Vind ik leuk
Karel235 +214
woensdag 8 augustus 2018 om 13:25
Laten we eerlijk zijn Veltman is verdedigend nog wel iets beter dan Mazraoui. Voor de rest heeft hij het voorlopig wel prima gedaan maar verdedigend kan hij nog wel verbeteren.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:39
Dat is waar en in eerste instantie is dat ook zijn taak natuurlijk. Maar aanvallend kan Veltman niet aan hem tippen vind ik.
Vind ik leuk
Robby G +1434
woensdag 8 augustus 2018 om 13:27
Vraag nog ff 100 oud spelers...gaap..
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:28
Ja hoor heerlijke speler en dat ze een stap voor staan hebben we gisteravond kunnen zien
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
woensdag 8 augustus 2018 om 13:30
Blijf lekker trots op die kweekvijver vol talent die alleen maar verder daalt in aanzien..m
Vind ik leuk
Bizzy +23385
woensdag 8 augustus 2018 om 13:32
Mazraoui is flink door de mand gevallen.
Vind ik leuk
Nummertien +4789
woensdag 8 augustus 2018 om 13:36
Was een ongelukkig moment, hij raakte hem ook amper. Zijn vorige 2 wedstrijden waren veel beter dat wel. Maar zeiden ze ook over de foutjes van De Ligt in zijn begin periode. Door de mand gevallen weer zo overdreven. Zeer goed talent ik heb vertrouwen in hem
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1413
woensdag 8 augustus 2018 om 13:55
Ik niet
Vind ik leuk
Cheat Codes +7667
woensdag 8 augustus 2018 om 13:53
Die jongen is net een paar maanden rechtsback, gun hem de tijd. Anders had De Ligt al bij Excelsior gespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:35
Als Mario Been een echte Feyenoord fan is, zoals hij beweert, dan begrijp ik niet dat hij extra op Noussari Mazraoui gaat letten. Koop lekker een 2e of 3e tv Mario dan kan je extra opletten op Noussari Mazraoui zonder dat ik daarover het commentaar moet horen op Fox Sport.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:49
Werkelijk? Been is dus geen echte Feyenoordfan als hij ook spelers van Ajax goed vindt? Begrijp ik je goed?
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:51
Ja, je begrijpt me goed want een beetje Feyenoord fan interesseert het geen moer wat Ajax en of een Ajax speler doet.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6773
woensdag 8 augustus 2018 om 14:51
Feyenoordfans met weinig hersencapaciteit hebben dat inderdaad, die beginnen al te schuimbekken bij het woord Ajax. Maar gelukkig zijn er nog wel een paar Feyenoordfans die ook gewoon gezond verstand hebben en voetballiefhebber zijn. Ook al gun ik feyenoord of PSV nooit de winst, toch kan je genieten van acties van bijv. van Persie of Bergwijn. Maar iemand zoals jij zal dat niet begrijpen.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:06
Hieruit blijkt dat je dus helemaal niets begrijpt van de context van het onderwerp. Maar laat maar want wat je schrijft over Feyenoordfans met weinig hersencapaciteiten zegt meer over jou dan de Feyenoordfans die volgens jouw weinig hersencellen hebben. O ja, er staat een Rapporteer knop en je kan ook mailen naar VP
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 20:46
Sorry, maar als mede feyenoord fan is dit echt niet om aan te lezen. Dat je een fan bent van een bepaalde club moet niet meteen betekenen dat je andere spelers niet goed mag vinden. Ik zou het bijvoorbeeld fantastisch vinden als Lozano en De Ligt bij ons zou spelen. Want die spelers zijn goed en hebben talent. Ook zijn spelers als De Ligt en Kluivert de toekomst voor het Nederlands elftal. Het zijn talentvolle spelers en dat heeft niks te maken met of ze ajacied zijn of niet.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6773
woensdag 8 augustus 2018 om 23:55
Haha heerlijk om gelijk te hebben. Wat een onzin kraam jij uit zeg🤣
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 08:38
Leuk toch die onzin, stel je voor zeg dat iedereen hier op VP serieus reageert want dan zou het een saaie boel worden;-)
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 19:40
Maar een beetje analist moet toch wel interesse in de voetbalwereld hebben?
Vind ik leuk
El Cazador +8945
woensdag 8 augustus 2018 om 13:51
Mario Been is een kind van Feijenoord maar daarnaast tegenwoordig ook een groot liefhebber van het spelletje en kijkt die graag naar wat NL aan talent te bieden heeft. Zal hem worst zijn of dat bij Ajax, Vitesse, Az of Heerenveen is.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 19:46
Een echte clubfan hoeft dus niet altijd een voetballiefhebber te zijn?
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 20:49
Je weet dat El cazador juist zei dat het goed is hoe Mario Been naar het voetbal kijkt he? Eerst goed lezen voordat je gaat antwoorden
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 21:18
Ik weet precies wat er staat. Ik bedoel dit meer in algemene zin. Als ik zie hoe diehard clubfans reageren dan gaat het ze blijkbaar alleen om hun eigen club. Alles daarbuiten zal ze een worst zijn. Been is daar niet een van, dat zie ik ook wel.
Vind ik leuk
Franciscus +187
woensdag 8 augustus 2018 om 13:41
Precies Mario. Vooral dat laatste.
Vind ik leuk
heur es +881
woensdag 8 augustus 2018 om 13:47
Ik HAD je hoog zitten !
Vind ik leuk
Cheat Codes +7667
woensdag 8 augustus 2018 om 13:52
Veruit de beste selectie.
Vind ik leuk
Shelbourne +5974
woensdag 8 augustus 2018 om 14:12
Wat is er dan zo goed aan die Mazraoui, ik vind hem erg veel fouten maken.
Vind ik leuk
Cookee +12742
woensdag 8 augustus 2018 om 15:00
Kom op Mario... is Persie echt minder dan Tadic? Is Blind een meerwaarde, er zitten ook mindere spelers bij Ajax hoor.
Feijenoord mag best iets meer geloof in eigen kracht hebben, iets meer lef op linksbuiten, iets minder controleurs... iets meer voetballers opstellen, dan kan Feijenoord best mee met Ajax en PSV is moeilijk in te schatten maar ik houd van hoe Bommel over voetbal denkt.
Hoop ook op stappen van AZ en Utreg en Gil Swert.

Maar Mario, niet zo meelullen met de massa, Persie kan zeker van zoveel waarde blijken als Tadic en Ziyech kan nog weggaan.
Vind ik leuk
derksen +9147
woensdag 8 augustus 2018 om 15:02
Been doet tegenwoordig zeker gezamenlijk met Aad drinken tjonge jonge
Vind ik leuk
F-Troop +205
woensdag 8 augustus 2018 om 15:57
Talent zat..geef ze een kans aub!!
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 16:18
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom Mario been analist meent te moeten zijn.
Vind ik leuk
Weer psv +498
woensdag 8 augustus 2018 om 16:30
Die been neemt toch niemand serieus
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 16:30]
Vind ik leuk
MOKUM*** +2130
woensdag 8 augustus 2018 om 17:19
Waar gaan al die negatieve reacties over? Mazraoui speelde een puike partij, die pingel was een optelsom, terwijl hij die schwalbes koning niet eens raakte. Wanneer die scheids gewoon doet wat hij moet doen!!! Geel geven bij de twee eerste gevallen, dan valt die gozer niet eens.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws