Feyenoord met jonge groep naar Slowakije: Van Persie haakt af, ook geen Botteghin

Feyenoord met jonge groep naar Slowakije: Van Persie haakt af, ook geen Botteghin

Gepubliceerd: woensdag 8 augustus 2018 om 15:05wo 08-08-2018 om 15:05

Naast Jeremiah St. Juste, Ridgeciano Haps, Nicolai Jorgensen, Yassin Ayoub, Renato Tapia en de geschorste Tonny Vilhena zijn ook Eric Botteghin en Robin van Persie niet beschikbaar voor het Europa League-duel van Feyenoord met AS Trencin. De twee blijven achter in Rotterdam.

Feyenoord meldt dat woensdagmiddag via de officiële kanalen. Botteghin reist vanwege privé-omstandigheden niet af naar Slowakije. Van Persie viel in het duel met PSV van afgelopen zaterdag uit en lijkt niet fit. Ook zomeraanwinsten Joris Delle en Luis Sinisterra ontbreken.

In totaal kan trainer Giovanni van Bronckhorst over twintig spelers beschikken. Jens Toornstra, achter wiens naam nog een vraagteken stond, is wél inzetbaar. Hij liep tegen PSV een armblessure op, maar is dus voldoende hersteld. 

De selectie van Feyenoord
Kenneth Vermeer, Bart Nieuwkoop, Sven van Beek, Jan-Arie van der Heijden, Jean-Paul Boëtius, Jordy Clasie, Sam Larsson, Tyrell Malacia, Steven Berghuis, Sofyan Amrabat, Justin Bijlow, Orkun Kökcü, Jordy Wehrmann, Mo El Hankouri, Jens Toornstra, Calvin Verdonk, Ramón ten Hove, Dylan Vente, Wouter Burger en Lutsharel Geertruida

Poll

Schakelt Feyenoord AS Trencin uit?

(7951 stemmen)

Plaats een reactie

Bep Slatter +11763
woensdag 8 augustus 2018 om 15:08
Lekker begin zo, nu zal er geen onderschatting plaatsvinden in ieder geval.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 15:08]
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:08
Het zit ook niet mee. Zo aan het begin van het seizoen.
Vind ik leuk
Koeroe +12380
woensdag 8 augustus 2018 om 15:09
Wel typisch weer, was vorig seizoen precies t zelfde..
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:12
Klote, loop je er gelijk achteraan. Geen gekke dingen doen tegen Trencin, achterover leunen en je kansen pakken.
Vind ik leuk
Koeroe +12380
woensdag 8 augustus 2018 om 15:19
Vind ik ook, Nederlandse teams hebben altijd de behoefte t spel te maken. Geef ze die bal maar, die trainer wilt Nederlands spelen, afstraffen dan:)
Vind ik leuk
Jahike +734
woensdag 8 augustus 2018 om 16:01
Niks achterover leunen! Er vol op klappen. Potverdorie je hebt het toch over Feyenoord tegen een klein k..kluppie.

De Amsterdammers dachten gisterenavond ook achterover te kunnen leunen. Da's vragen om problemen
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 19:59
Wel een gehandicapt Feyenoord hè.
Vind ik leuk
|Ajax| +1317
woensdag 8 augustus 2018 om 15:09
Dit gaat echt makkelijk worden voor hun.
Vind ik leuk
Koeroe +12380
woensdag 8 augustus 2018 om 15:25
Kan je al op een briefje geven, dat wordt t niet. Het is Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 17:17
Dan ga ik me juist zorgen maken. ;)
Vind ik leuk
Kwikwek +2825
woensdag 8 augustus 2018 om 15:09
Selectie van Feyenoord ziet er ook niet spectaculair uit. Heb er een hard hoofd in voor morgen.
Vind ik leuk
companen +2146
woensdag 8 augustus 2018 om 15:16
Trencin zal het niet eens in de eredivisie redden.
Vind ik leuk
River ice +1818
woensdag 8 augustus 2018 om 15:28
Komt goed het is op kunstgras. Laat lekker veel jeugd spelen die spelen jaren op kunstgras in de jeugd. Rvp bottegin jorgenson is het van bekend dat ze een niveau minder zijn op plastic. Vente schiet er gewoon 2 in.
Vind ik leuk
Kwikwek +2825
woensdag 8 augustus 2018 om 15:52
Ik ben zelf voor Ajax, maar ook voor het Nederlands voetbal. Dus ik hoop dat Feyenoord met 0-5 wint, succes morgen Feyenoorders!
Vind ik leuk
River ice +1818
woensdag 8 augustus 2018 om 16:57
Zo moeten we elkaar suporten in europa. De punten zijn erg belangrijk anders word het nooit meer wat. In de competitie lekker op een leuke manier elkaar gek maken moet kunnen. En Mogen dan de beste winnen.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:09
Laten we hopen voor het Nederlands voetbal dat Feyenoord het haalt, maar de selectie vind ik nou niet geweldig.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
woensdag 8 augustus 2018 om 15:10
Hoop niet dat een voorbode van het seizoen wordt voor feyenoord 8 spelers al moeten missen vooral ook een Van Persie, al moet Trencin geen groot probleem zijn met deze selectie.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:11
Begint de ellende nu al met V. Persie? Zou zonde zijn als hij nu al begint te kwakkelen met zijn fitheid. Voor de concurrentie alleen maar beter natuurlijk. Feyenoord zonder v Persie heeft wel heel weinig kwaliteit met de huidige selectie. Eigenlijk alleen Clasie Vilhena en Berhuis die dan de kar kunnen trekken. Das niet genoeg.
Vind ik leuk
tikkietoe +6099
woensdag 8 augustus 2018 om 15:12
Rot dat Van Persie er niet bij is.
Als hij fit is, speelt Feyenoord een klasse beter.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
woensdag 8 augustus 2018 om 15:13
Sodemieter, dat is een lijst met geblesseerden. Feijenoord met of zonder Van Persie is wereld van verschil. Blijft toch een erg blessure gevoelige speler. Je gunt zo'n speler eens een seizoen zonder malheur maar het begint alweer slecht. Ondanks dit slechte nieuws, suc6 vanavond boys, haal die o zo belangrijke punten naar Nederland!
Vind ik leuk
YC93 +831
woensdag 8 augustus 2018 om 15:26
Alleen is het morgenavond, maar toch bedankt ;)
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
woensdag 8 augustus 2018 om 15:34
Shit, goed dat je het zegt. Ik was me eerlijk gezegd aan het voorbereiden op een lekker voetbalavondje. Balen zeg. Nou dan morgenavond maar. Suc6 in ieder geval. Ben je er zelf bij? Best een leuke trip naar Slowakije.
Vind ik leuk
YC93 +831
woensdag 8 augustus 2018 om 16:59
Haha ja balen is dat he, wat mij betreft spelen ze ook liever vandaag dan morgen. Ik kijk lekker vanaf het bankie, ben erg benieuwd
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
woensdag 8 augustus 2018 om 15:13
Gewoon heel verdedigend spelen en dan in de Kuip afmaken.
Vind ik leuk
Paul_dutch +842
woensdag 8 augustus 2018 om 15:13
Ook zonder deze spelers moet Feyenoord zowel uit als thuis winnen, ik ga ze supporten morgen👌🏻
Vind ik leuk
Nummertien +4789
woensdag 8 augustus 2018 om 15:14
Voorin erg verzwakt, ze spelen tegen een aanvallend fris Trencin, onderschat ze niet. Word een hele opgave met zoveel spelers er niet bij. Gelijkspel zou mooi zijn.
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
woensdag 8 augustus 2018 om 15:16
Feyenoord gaat het niet redden en die van Persie speelt 1wedstrijdje en gelijk weer aan rust toe? Daar kun je op bouwen als feyenoord zijnde.
Vind ik leuk
Sytz +4137
woensdag 8 augustus 2018 om 15:56
Is niet mee omdat kurkdroog kunstgras voor hem niet handig is met het oog op blessures. Niet dat hij een blessure zou hebben op dit moment.
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
woensdag 8 augustus 2018 om 16:43
Blablablabla
Vind ik leuk
Sytz +4137
woensdag 8 augustus 2018 om 23:18
Ik leg je alleen wat uit.
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
woensdag 8 augustus 2018 om 23:45
Dus dan concludeer ik dat feyenoord geen intresse heeft in europees voetbal, alleen in de jc schaal en de beker competitie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 23:46]
Vind ik leuk
Sytz +4137
donderdag 9 augustus 2018 om 00:18
Lastig, ik snap het wel. Het lijkt me aan de andere kant ook wel sterk. Want in de ED speelt hij ook gewoon op kunstgras.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:18
Dat is lekker zeg, 10! man die morgenavond niet inzetbaar zijn. Oke, Vilhena is dan wel geschorst en Botteghin kan wegens prive omstandigheden niet mee doen. Maar dan al die blessures? Begin nu langzamerhand toch wel een beetje te twijfelen over die medische staf die Feyenoord in dienst heeft want dit is niet normaal meer.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
woensdag 8 augustus 2018 om 15:20
En dat terwijl casper van eijck een grote naam is.
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
woensdag 8 augustus 2018 om 16:44
Ligt misschien aan de trainingen?
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
woensdag 8 augustus 2018 om 15:19
Begint al vroeg met robin.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:20
Van Persie had ik even niet zien aankomen... Hopelijk geen voorbode. Wat is er aan de hand met Jörgensen kan toch niet moe zijn na zo n belabberd WK. Vilhena kan je wel opvangen we hebben zoveel middenvelders Nou met aandacht naar Vente morgen kijken vind hem veel potentie hebben!
Vind ik leuk
MojoRisin +15023
woensdag 8 augustus 2018 om 15:27
Dat zijn wel erg veel spelers die missen..
Nu krijg ik het gevoel dat ze het niet redden..
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 17:19
We mogen ook nog thuis daarna. Uit 1-1 en thuis 4-0 is ook goed. ;)
Vind ik leuk
orion73 +1532
woensdag 8 augustus 2018 om 15:29
Mooie kans om de jeugd te laten debuteren nu al die halve wijven weer ongesteld zijn allemaal.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1524
woensdag 8 augustus 2018 om 15:30
Ai ai ai. Dat beloofd niet veel goeds. Met een gelijkspel ben ik dik tevreden. Maar ben bang dat het een hels karwei gaat worden.
Vind ik leuk
chuckie88 +2459
woensdag 8 augustus 2018 om 15:34
Sommige supporters gunnen hun rivalen helemaal niets, maar straks wel weer lopen zeiken op onze plek op ranglijst in Europa... juist dat is de reden dat bijna iedere club die zich kwalificeert voor EL of CL 2 of 3 voorrondes moet overleven en we zo vroeg moeten beginnen aan het seizoen. Als Ajacied hoop ik natuurlijk dat iedere Nederlandse club het gaat redden tot de groepsfase... we lopen al in op Oostenrijk, zeker als straks Feyenoord Sturm Graz nog kan pakken. Zou toch mooi zijn, na zo n debacle vorig jaar, dat er 4 teams van Nederland de groepsfase bereiken. Dus kom op Feyeenoord en Vitesse.... succes !
Vind ik leuk
cornelisse +256
woensdag 8 augustus 2018 om 15:34
Gelijk spelen en thuis afmaken
Vind ik leuk
johny +99
woensdag 8 augustus 2018 om 15:36
Ik vraag mij af hoe kan het dat Feyenoord begin van het seizoen zoveel geblesseerde spelers, dit hoor je nergens . Ligt het niet aan de trainingen ? Tevens wat ik mij afvraagt dat er spelers bij zijn die erg lang geblesseerd zijn. Afgelopen seizoen was het verbeek en nu Haps onbegrijpelijk.Nu gaat Feyenoord naar Slowakije voor de eerste Europa wedstrijd en daar gaan 10 spelers niet mee en zeker niet de minsten, Dan zou ik zeggen Van Geel word het niet tijd om versterkingen erbij te halen want het blijkt nu met deze spelers kan je niet zoveel wedstrijden spelen in een week.Helaas dan is de selectie toch niet zo breed als dat gedacht word.
Vind ik leuk
Barry10 +1376
woensdag 8 augustus 2018 om 15:54
Hier had Van Geel natuurlijk ook geen rekening mee kunnen houden. Maar volgens mij is er ook gewoon geen euro te besteden. Veel geld gestoken om investeerders af te betalen, nieuw trainingscomplex opgezet etc. Maar 10 spelers waarvan grotendeels basisspelers, dat is wel veel idd.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:49
Ym
Vind ik leuk
DrDeef +2351
woensdag 8 augustus 2018 om 15:50
Ik krijg een beetje een deja VU naar vorig seizoen. De bal rolt nog niet of de ene na de andere valt geblesseerd af.
Vind ik leuk
Melchester +111
woensdag 8 augustus 2018 om 15:53
Dit zijn vrij lastige ploegen om tegen te voetballen. Denk dat het vrij lastig gaat worden. Maar hoop doet leven! Zou mooi zijn voor Nederlands voetbal als het bij uitschakeling van AZ blijft.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:54
Succes Feyenoord!
Vind ik leuk
F-Troop +205
woensdag 8 augustus 2018 om 15:55
Fnck it...just play ball..je eigen spelletje..and get it done!!
Vind ik leuk
Barry10 +1376
woensdag 8 augustus 2018 om 15:56
Kom op mensen, het is geen Europese topper waar tegen we spelen. Dit moet alsnog te doen zijn. Mooiste voorbeeld is dat Sleegers er speelt. Niet gered bij Feyenoord maar speelt daar wel. Dat is dus het niveauverschil dus het moet te doen zijn.
Vind ik leuk
Just Nuts +663
woensdag 8 augustus 2018 om 16:01
Vorig seioen ook in begin zo veel geblesserde alleen waren het toen vooral verdedigers
Vind ik leuk
plein19 +3100
woensdag 8 augustus 2018 om 16:02
Minder dan 1 wedstrijd fit. Geweldig dat hij weer bij Feyenoord is. Maar van Van Persie mag Feyenoord niet afhankelijk zijn. Een bonus mits je niet op kunstgras speelt
Vind ik leuk
fc roodwit +677
woensdag 8 augustus 2018 om 16:04
OKEE nu kan de Feyenoord jeugd laten zien dat ze niet minder zijn dan die tv aankopen.
Vind ik leuk
soksa +1756
woensdag 8 augustus 2018 om 16:05
Jawel. Het blessure spook is zoals altijd weer bij Feyenoore beland.
Vind ik leuk
Optelsom +660
woensdag 8 augustus 2018 om 16:19
Phoe...jeugdelftal, hoop echt dat ze het gaan redden de Rotterdammers
Vind ik leuk
Mari +12407
woensdag 8 augustus 2018 om 16:27
Jammer.
Volop verdedigen, met een snelle uitval een goal zien te maken.
Hopelijk kan Berghuis zich inhouden en loopt hij niet tegen een onnodige kaart op.
Vind ik leuk
El Cazador +8887
woensdag 8 augustus 2018 om 16:46
De selectie herbergt voldoende Europese ervaring om deze tegenstander opzij te zetten.
Vind ik leuk
Storm015 +272
woensdag 8 augustus 2018 om 17:02
Weinig redenen om positief te zijn. Wel goed dat er jonge spelers meegaan voor het opdoen van ervaring, maar een goed resultaat is noodzakelijk om een beetje positief aan de competitie te beginnen. Sukses daar👍👍
Vind ik leuk
rinirat +3511
woensdag 8 augustus 2018 om 17:03
Feyenoord traint waarschijnlijk op een foute manier waardoor ze structureel veel geblesseerden hebben. Dank je wel trainer.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 17:09
Zes basisspelers geblesseerd/geschorst...... Pfffffff, wordt het weer zo'n avond?
Vind ik leuk
Nielsk +2374
woensdag 8 augustus 2018 om 17:09
Wordt een zware kluif, met een fitte groep kan je hier een goed resultaat halen maar nu....
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
woensdag 8 augustus 2018 om 17:16
Ik heb er een slecht gevoel aan over.
Trecin is beter dan dan iedereen denkt.
Ik ben bang dat Feyenoord ze onderschat.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 8 augustus 2018 om 17:40
Het begin is weer lekker daar in Rotterdam! Wat doen jullie nog eigenlijk met een vent van 35+ ? Veel te vaak ziek zwak en misselijk 😳 Deze wedstrijd is belangrijk voor de ranking van het Nederlands voetbal, het zou een blamage zijn als Feyenoord er uit vliegt na twee wedstrijdjes😬

Vitesse tegen Basel, dat kan ze de kop kosten, maar dat is te begrijpen met die enorme begrotingsverschillen. Maar Feyenoord moet gewoon door naar de volgende ronde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 17:55]
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 17:55
Zo vroeg on het seizoen zoveel afwezige.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 18:32
Feyenoord bouwt gewoon rustig op met Van Persie, dus geen drie wedstrijden in de week. Heel simpel. Zelfs Advocaat deed hem dat niet aan bij Fenerbahce, dus laten we nu niet gaan doen alsof we massaal verrast zijn. Hij had zondag krampverschijnselen en kan nu gewoon een week herstellen tot De Graafschap. Dylan Vente is een meer dan waardige vervanger tegen een tegenstander met een begroting van Eerste Divisie niveau. Over twee wedstrijden mag dat echt geen enkel probleem zijn.
Vind ik leuk
fr1963 +4301
woensdag 8 augustus 2018 om 23:41
B elftal....als dat maar goed gaat...
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:57
Hoor nog de aankondiging. Hij is fit, super fit. Zelden zo'n fitte speler gezien. Desondanks blij dat RvP weer te bewonderen is in Nederland. Topspeler!
Vind ik leuk
Bojaroq +0
donderdag 9 augustus 2018 om 08:19
Ik mis kracht, snelheid en diepte. Leuk hoor Burger, Kokcu en Vente achter de hand, maar daar ga je de oorlog echt niet mee winnen. Ik zie liever jongens als Joel Zwarts en Daude van der Kust aansluiten. Zij hebben wel die specifieke kwaliteiten.
Vind ik leuk
F-Troop +205
donderdag 9 augustus 2018 om 09:53
Yessss!! Het gaat regenen !!! En check FEYENOORD selectie..boys die tegen hitte kunnen..trainen in hot ass Marbella was zo gek nog niet...trencin come on and have a go..if you think you're hard enuff!! FEYENOORD!!!!!!

Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 10:35
Pak die punten!!
Zou toch mooi zijn als alle NL clubs doorgaan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws