Van der Vaart over Ajax: 'Dat zie je niet bij Real Madrid en Tottenham Hotspur'

    Van der Vaart over Ajax: 'Dat zie je niet bij Real Madrid en Tottenham Hotspur'

    donderdag 9 augustus 2018 om 19:32

    Rafael van der Vaart is apetrots op zijn verleden bij Ajax. De 109-voudig international, inmiddels 35 jaar oud, speelde zeven jaar in de jeugdopleiding en vijf jaar in de hoofdmacht van de Amsterdammers.

    "Ik was tien jaar oud toen ik begon bij Ajax. Hier voetballen is het beste wat je kan overkomen als jonge jongen. Er zijn veel goede spelers, maar het is niet voor iedereen weggelegd dat je de opleiding en scholing van Ajax mag ervaren", blikt Van der Vaart terug op de website van Ajax.

    In april 2000 maakte Van der Vaart zijn debuut. "De week van mijn debuut was bizar. Ik kan me herinneren dat Van 't Schip (trainer bij A1, red.) naar me toe kwam en zei: Raf, morgen moet je trainen met het eerste, en overmorgen sta je in de basis. Ik dacht: verdomme, dat meen je toch niet!"

    "Ik heb alles te danken aan Ajax", zegt hij. "Als je in het buitenland vertelt dat je bij Ajax hebt gespeeld, hoeven ze niet eens meer te kijken of je goed bent, dat zegt heel veel. Als je het hebt over exceptionele talenten, dan vind je die bij Ajax. Wat ze bij Ajax leren qua passen, trappen en ballen aannemen, elke dag met je techniek bezig zijn in wedstrijdvorm, dat zie je bij geen enkele andere club. Niet bij Real Madrid, en ook niet bij Tottenham. Bij geen club was dat zoals het bij Ajax was."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Rood&wit +3596
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:34
    Ajax heeft het voetbal uitgevonden toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:36
    Het voetbal en de frikandel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:41
    Gillen!!
    Vind ik leuk
    JustH +15238
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:21
    Erg als iemand een frikadel eet, en het blijft je maar achtervolgen door echte onbenullen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:13
    Onbelullen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:57
    Waarom ben ik een onbenul? Ik zeg toch niks negatiefs?
    Zelf eet ik gemiddeld 4 frikandellen in de week. Speciaal of met saté en mayonaise.

    Verder is vd Vaart gewoon een held, voor Ajax en het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Groen +1071
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:24
    Altijd weer dat gezeur over frikandellen. Echt zo'n onzin, hou daar nou eens mee op. Dat is echt een eigen leven gaan leiden. Maar slaat nergens op want Vd Vaart eet graag een kroketje!! En dus geen Frikandel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:36
    Mooie woorden Rafael!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:36
    Als je het maar weet!
    Vind ik leuk
    Arvin +3435
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:41
    Wat een seksuele frustratie zeg die naam van jou 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:50
    Zo kan je het opvatten, is echter niet zo hoor... Gek op pussy
    Vind ik leuk
    sphynx +1082
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:08
    maak er dan lassie van ofzo
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:14
    😂
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:50
    Hahhahaahah
    Vind ik leuk
    sphynx +1082
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:33
    een sphynx is ook een kaal poesje ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:37
    Haha, klopt.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:14
    Dat wist ik niet met m'n 36 jaar 😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    sphynx +1082
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:34
    nooit te oud om te leren
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:10
    Precies
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:14
    Hoe droger hoe zouter ..🤔
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:11
    Volgens mij kunnen we iemand die zichzelf befgraag noemt niet al te serieus nemen.. niks ten opzichte voor jou maar meer tot het idee dat er alleen maar gezeik uit jou smoel komt :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:17
    Nou je hoeft me ook echt niet serieus te nemen, doe ik wel bij de vrouwtjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:30
    Mooie reactie! Ik zou zeggen geniet dr van of laat haar genieten!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:31
    Doe me best Fritsje elke keer weer!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 05:38
    En zelfs de vrouwtjes nemen jouw niet serieus. De enige vrouwtjes waar jij op mag, is wanneer jij ervoor betaald, droeftoeter!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:55
    Excuus.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:55
    Excuus.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5002
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:11
    Je begon grappig, maar deze laatste zegt veel over je IQ
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:10
    Dan zit je er naast vriend. Deze knakker loopt al dagen op mij te reageren op zo'n manier. En waarom? Ik zou het niet weten..... Je hebt gelijk over dat laatste, totaal niet goed en aangepast. Maar ik werd zo moe van die gozer en knapte ff. Excuus.
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:42
    Jij snapt het
    Vind ik leuk
    PSVFU +4818
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:44
    Nee de bal zelf!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:55
    Fortuna Sittard in ieder geval het profvoetbal in Nederland:))
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:56
    Komt het hard aan? Hij kan het weten want hij heeft bij al de clubs gevoetbald
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:08
    Niet om je tegen te spreken of Ajax af te zeiken hij praat wel over 20 jaar geleden.. in het hedendaags voetbal is het toch echt en stuk minder.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:18
    Dat is zeker waar dat het een tijd terug is. Hoe weet jij dat als ik vragen mag? Dat het in het hedendaags voetbal minder is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:28
    Aangezien talenten steeds vaker eieren voor hun geld kiezen en sneller naar het buitenland gaan. Dit heeft 2 redenen het salaris maar ook de faciliteiten en de trainingsmethoden spelen hierin zeker een rol. Ik zie het als een opsomming van meerdere factoren waarin het Nederlandse voetbal steeds meer achter komt te lopen. Maar wij Nederlanders blijven koppig hierin en schuiven alles naar financiële belangen terwijl ook andere aspecten een rol spelen hierin.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    Sigma +2629
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    ik dacht ook dat die talenten het puur voor het geld deden... vroeg naar het buitenland te vertrekken....

    maar nu besef ik dat het voetbal hier gewoon aan het dood bloeden is.....trainingsmethoden is hier gewoon stil blijven staan...de clubs hebben het niet door ontwikkeld....wat in het buitenland wel is gebeurd......Ook onze KNVB heeft hier een grote schuld in......met al die schurken in het bestuur....
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:28
    Sommige kunnen niet tegen de waarheid. Maar het is waar het is een stuk minder.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:22
    Ik wil niet veel zeggen maar de meeste mislukken bij Ajax,ze worden met veel bombarie gelanceerd naar het buitenland en dan hoor je er niets meer van . Een voorbeeld is Klaassen een goede voetballer in Nederland maar in het buitenland een grote sof.
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:58
    Dat waren.de chinezen, Ajax bestond nog niet eens.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:09
    Als je kijkt naar de prijzen die Ajax ontvangt voor haar spelers, spreekt dat boekdelen.
    De merknaam Ajax is ijzersterk en dat vertaald zich dan ook nog een keer in de sponsors opbrengsten.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4727
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:04
    Nee maar wel de Hollandse school dat zeer succesvol was. Michels was het die het voetbal volledig op de schop heeft genomen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:05]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:13
    Samen met feyenoord .
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:03
    Lekker altijd afgeven op Ajax. Zo komen we er ook wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:35
    WZAWZDB!!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32081
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:38
    Slaapverwekkend.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:47
    3-0 Barry, wat is er met je club aan de hand?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:50
    Haha wat een echte supporter ook, Barry reageert liever op Ajaxtopics dan dat hij de wedstrijd van zijn club kijkt. Snap ik eigenlijk wel want ze worden 3-0 afgestraft door een nobody club 🤣👍😁
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:59
    De wedstrijd van fey bedoel je
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:20
    Was niet echt slaapverwekkend! Je moest er wss of heel hard van lachen of heel hard huilen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:44
    Ik snap dat je hunkert naar een 18 jarige winterslaap.. ;)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19145
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:36
    Mooi man!
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:36
    Maak de borst maar nat voor een boel mensen die het beter weten dan Van der Vaart...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:38
    Beter dan.

    Onee, toch niet. Burn!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 19:51]
    Vind ik leuk
    The Iceman +8937
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:40
    Neeeeee beter hè
    Vind ik leuk
    Arvin +3435
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:43
    Internetgekkies 😂
    Vind ik leuk
    The Iceman +8937
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:44
    Thunderdome klapkaken.
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:43
    Jammer joh! Het is weldegelijk als omdat het een vergrotende trap betreft! Grapjas. Niet goed gelezen excuus.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    Arvin +3435
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:47
    Juist bij de de vergrotende of verkleinende trap niet...

    Meer of minder dan,
    Net zoveel als
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:48
    Google het zou ik zeggen, heb ik als dyslect namelijk gedaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:49
    Lol, ik ben de lul ik weet het niet beter dan jou. Je hebt gelijk excuus. Te snel gelezen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    Arvin +3435
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:53
    Haha, no problem!
    Vind ik leuk
    Groen +1071
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
    ...en het is beter dan jij. Sorry ;)
    Vind ik leuk
    Groen +1071
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
    En om het nog wat ingewikkelder te maken: Het is ook twee keer zo groot als...
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:06
    Heel eerlijk heb mijn papiertjes gehaald en 4 bevoegheden, Nederlands zal daar nooit 1 van worden. Schurfthekel aan de regels en als ik ze toepas op een tekst vind ik het er altijd raar uit zien. Iedereen mag me wat dat betreft verbeteren op mijn taalgebruik. Ik zal het zelf nooit doen bij een ander tenzij het verhaal niet meer te snappen is. Het enige waar mensen me op kunnen aanvallen is mijn schrijven en daar maak ik me al jaren geen zorgen meer om. Ik zeg altijd als je me begrijpt vind ik het goed en andersom net zo. Mocht ik ooit moeten solliciteren vraag ik wel iemand om te controleren en gebruik ik word.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 23:23]
    Vind ik leuk
    Groen +1071
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:12
    Ik snap 'm hoor, ieder zijn ding. Ik val je ook zeker niet aan! Ik heb graag dat ik wordt verbeterd als ik ernaast zit, of het nou over taal gaat of iets anders. Kan ik er misschien nog iets van leren. Daarom doe ik het ook bij anderen ook al vinden ze dat niet altijd prettig.

    Ik heb overigens nul bevoegdheden ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:12
    Niets aan toe te voegen!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:20
    Solliciteren heet dat ;)
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:23
    Dank je😂
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:52
    Je had wel gelijk. Had het gegoogled maar te snel gelezen.
    Vind ik leuk
    Mari +8443
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:38
    Waarvoor dank
    Vind ik leuk
    mo26 +418
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:40
    Dat arrogante gaat er ook nooit meer uit he
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:43
    Waar heb je het over?
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3596
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:44
    Nee ze worden ermee geboren en gaan ermee dood, daar is geen medicijn voor uitgevonden nog het enige leuke van dit alles is dat je er al 4 jaar lang om kan lachen en dat is best grappig, soort van leedvermaak het kost je verder niks alleen een glimlach van oor naar oor.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7274
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:58
    Nou de spelers die door Ajax worden opgeleid kunnen in elk geval een bal aannemen zonder over hun eigen poten te struikelen. Kom daar eens om bij Feyenoord of mijn cluppie Vitesse
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:41
    Die is bezig met een carriere planning voor na het voetbal..
    Vind ik leuk
    Foebele +54889
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:44
    Ja, zo gaat dat, toen hij bij HSV al aan het aftakelen was wilde hij nog steeds niet naar Ajax, maar nu hij al een paar jaar met pensioen is wil hij het ineens wel en had hij maar wat graag net als Klaas weer in de ArenA gespeeld.

    Maar goed, het blijft wel een Ajacied, het is niet zo dat ik hem dan ineens niet meer terug zou willen zien keren, maar het valt wel altijd op hoe spelers eerst altijd zichzelf te groot achten en daarna ineens maar wat graag willen.

    Zegt ook wel wat over de keuzes van Daley om wel op zijn top terug te keren, daar heb ik respect voor.
    Vind ik leuk
    Foebele +54889
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:42
    WIJ ZIJN AJAX...
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6004
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:43
    Simpelweg de grootste club van NL.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:43
    Broodjes Frikandel, hebben ze niet bij Real Madrid en Tottenham😂🤣.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:48
    HAHAHAHAHA Wat een humor!!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:59
    Echt he, iets nieuws verzinnen is lastig tegenwoordig
    Vind ik leuk
    Mr. O +1016
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:07
    Grappige gast. Comediant worden jij!
    Vind ik leuk
    Groen +1071
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:02
    Kroket! Vd Vaart eet graag een broodje KROKET! Of Croquette zo je wilt, maar geen frikandel. [zucht...]
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:04]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:48
    Ja, er is heel veel veranderd sinds Rafael bij Ajax weg is.

    En het schijnt dat ze nu zelfs bij andere clubs leren passen, trappen en ballen aannemen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 20:14]
    Vind ik leuk
    alaaf +979
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:49
    Grotere knuppels als Vd Vaart zie je bij geen enkele club
    Vind ik leuk
    reggie +1637
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:51
    Hij is al aan het solliciteren......
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:53
    Juist dat Raf. Ajax is voetbal
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:10
    Bij ajax hebben ze zoveel grote neuzen, dat ze niet allemaal dezelfde kant op te krijgen zijn
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 07:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:58
    En toen werd RAF wakker....
    Next!!!!
    Vind ik leuk
    Bullshit +1088
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:59
    Een verkapte sollicitatie zodat hij volgend jaar jeugdtrainer kan worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:00
    Als je clubliefde had was je terug gekomen op een fatsoenlijke leeftijd
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20766
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:04
    Zo is dat Raf.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:24
    Alleen verdedigen een broertje aan dood
    Vind ik leuk
    De fries +762
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:39
    Was wat negatieve publiciteit ; mooi charme offensief ; was ook al een slimme speler !
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:56
    Klinkt goed, Raf!!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:02
    3x EuropaCup1. Enige Nederlandse Championsleage Winnaar. 33 x kampioen
    Vind ik leuk