'Voorlopig is het niet de bedoeling om terug te keren naar Nederland'

    'Voorlopig is het niet de bedoeling om terug te keren naar Nederland'

    Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 23:07do 09-08-2018 om 23:07

    Ricky van Wolfswinkel velde Vitesse in de 93e minuut, maar besloot niet te juichen. Dat deed hij uit respect voor de supporters van Vitesse, vertelt hij na afloop aan VoetbalPrimeur.

    Bennett van Fessem
    ARNHEM

    Uitgerekend Van Wolfswinkel zorgde voor de last-minute overwinning van Basel op Vitesse. De spits heeft een verleden in Arnhem en daarom was zijn goal in extremis extra pikant. Na afloop had de pers massaal belangstelling voor Van Wolfswinkel, die uitlegde dat zijn doelpunt uit respect voor de Vitesse-fans niet uitbundig gevierd werd.

    "Ik heb heel goede jaren hier gehad", vertelt Van Wolfswinkel aan VoetbalPrimeur. "Het is een stukje respect naar de mensen toe. Ik ben altijd geweldig ontvangen hier en het kwam ook niet echt in me op om los te gaan. Natuurlijk ben ik hartstikke blij met de goal, daar speel je voor. Het is wel apart om tegen Vitesse te spelen en te scoren."

    Van Wolfswinkel zit op zijn plek bij Basel. Even leek het erop dat de spits op weg naar de uitgang was, maar daar is nu geen sprake van. Een terugkeer naar de Eredivisie zit er dus voorlopig niet in. "Ik denk zeker niet aan een vertrek en heb het hier nog heel goed naar m'n zin."

    "Ik heb geen intentie om terug te gaan, weg te gaan of noem maar op. Ik heb het hier naar m'n zin en maak er hier het beste van. Nieuw jaar, nieuwe kansen, maar voorlopig is het niet de bedoeling om terug te komen."

    Check hieronder het hele interview met Van Wolfswinkel!

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +22154
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:09

    Wat deden onze tegenstanders op deze gitzwarte europa dag?

    Olympiakos* 4 - 0 Luzern* (EL)
    VITESSE 0 - 1 FC Basel (EL)
    Hajduk* 0 - 0 FCSB (EL)
    Sarpsborg 1 - 1 Rijeka* (EL)
    Sigma Olomouc* 2 - 0 Kairat Almaty (EL)
    Besiktas 1 - 0 LASK Linz* (EL)
    Sturm Graz* 0 - 2 AEK Lanarca (EL)
    Slovan Bratislava 2 - 1 Rapid Wien* (EL)
    New Saints 0 - 2 Midtsjylland* (EL)
    Spartak Subotica 0 - 2 Brøndby* (EL)
    CSKA Sofia 1 - 2 København* (EL)
    Nordsjælland* 1 - 2 Partizan (EL)
    Vind ik leuk
    NvC +5224
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:15
    Ja drama dit. Over een paar jaar begin juli al kwalificatiewedstrijden spelen.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6707
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:18
    Het Cypriotische AEK Larnaca bedwingt Sturm Graz, dus blijkt ook een reuzendoder te zijn ;)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:19
    Mooi dat de andere landen het niet zo goed doen, alleen door Feyenoord is het niets meer waard....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:21
    Denemarken uitgezonderd.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:20
    De Deense ploegen presteren goed en pakken veel punten en lopen dus rap in op ons. Oostenrijkse ploegen pakken gelukig ook weinig punten. Dinamo Zagreb won in de voorronde CL wel en in de EL gelijkspelletjes.

    Hopelijk winnen Ajax en Feyenoord hun wedstrijden thuis volgende week. Vitesse heeft een lastiger karwei..
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:23
    Gelukkig kennen ze allen een zware eindloting... Oostenrijk is gewoon op Salzburg na niks. Zwitserland heeft dat met FC Basel.

    Kroatië is wel oké maar gaan allen ook wel falen. Griekenland gaat keihard af.




    Dus als Feyenoord niet zo slecht was geweest hadden we dit jaar afstand kunnen nemen....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:33
    Eens. En wellicht kunnen Ajax en PSV samen voor wat punten zorgen. Een stunt.vsn Vitesse zou wel heel goed uitkomen nu!

    Grieken pakken verrassend veel punten. Kroaten ook maar die zullen de voorrondes oom niet overleven op Dinamo Zagreb na.

    Denen is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:35
    door onze topclubs (die vorig jaar een incident kenden) zijn we nog niet verloren en gaan we ook nog op 1 staan tegen de opponenten. Alleen dat beetje extra mist nog het blifjt elk jaar spannend
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:22
    Wel erg makkelijk om alles op feyenoord af te schuiven.

    Wat deed psv europees vorig jaar ??? en ajax ???.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:52
    Niet dat ik alles op Feyenoord heb afgeschoven, maar nu ga je het simpel maken ook, sinds 2008 hebben jullie pas 2× europees voetbal gehaald waarvan slechts 1× uit een voorronde
    Vind ik leuk
    Rodajc +15773
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:48
    Young Boys?
    PAOK en AEK doen het anders prima, kunnen zomaar eens beide doorgaan.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:53
    Young Boys speelt pas de volgende ronde van de voorronden van de CL en stromen daar in. Kunnen best winnen maar stellen niet zo veel voor en gaan waarschijnlijk in de poule af.
    De afgelopen jaren moest Zwitserland het iig niet van YBB hebben
    Vind ik leuk
    Rodajc +15773
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:23
    Ze zijn er toch telkens bij en het is niet zo dat ze steeds kansloos afgaan. Young Boys is de kampioen van Zwitserland dus vind het niet terecht dat je ze als kansloos afschildert, hebben ook de Oekraïne grootmachten en bv Sparta Praag uitgeschakeld de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:01
    Ja ok daar heb je wel gelijk, maar ze halen nog steeds maar zo goed als de helft van wat een Basel pakt
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:50
    Of als Ajax en PSV vorig jaar niet zo dramatisch waren... Om dit alles op Feyenoord af te schuiven gaat wat ver Timmio.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:54
    Ehm ik heb het toch over dit jaar? Het uitlopen gaat allemaal over dit jaar....
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:56
    Terwijl vorig jaar de kans op een inhaalslag groter was als PSV en Ajax door waren gegaan de poulefase in... Maar nee, nu levert Feyenoord een flater en kan er vrolijk op worden afgegeven. Beter had je je betoog vorig jaar gegeven, dat was relevanter geweest
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:58
    Zeker was vorig jaar de kans groter alleen des te vaker heht mis gaat des te belangrijker het wordt.
    Dit soort betogen kwamen van mij trouwens ook gewoon vorig jaar. Heb me flink lopen schamen over Osijek en nu is het de tijd van de Feyenoorders weer.

    Hopelijk stunt Vitesse nog uit
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:02
    Klopt, mag hopen dat Feyenoord de 16e meteen wakker is en dat De Kuip nogmaals haar magie uitstraalt op de spelers... (droommodus uit)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:03
    Ik hoop met je mee, als er geen uitschakeling is is de blamage ook meteen minder dan bij Osijek ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:24
    Zie Vitesse eerder doorgaan dan Feyenoord eerlijk gezegd
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:26
    Nee echt? Zou je na een 4-0 afgang haast niet denken joh


    EDIT My bad ik zag dat stukje over het hoofd in de originele comment. My bad my bad
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 23:27]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:28
    Als je geld wilt verdienen zet je €10 erop dat Feyenoord doorgaat volgende week 😉
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:29
    Als je geld wilt verdienen doe je dat niet ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:31
    Ja of als mij vandaag dat trencin en basel gingen winnen hahahahaha ik vond het een geslaagd avondje (laatst)europees voetbal.. ajax is de enige die de punten weer europees binnen harkt.. dus stop is met dat anti ajax gedoe want de rest gaat finaal af in europa!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:16
    Ben je PSV vergeten die de groepsfase cl overleefde? Dus zoek is betere feite met je gehaktballen IQ
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:01
    Joh, ik heb niets tegen Ajax.
    Maar laten we eerlijk zijn: dat was ook niet echt geweldig en biedt niet direct veel hoop voor de toekomst.

    En als je het lollig vindt dat de anderen afgaan als een gieter, hou die gedachte dan even vast voor de toekomst als Nederland weer tien plekken is gedaald op de lijst. En ook jouw club daar last van heeft.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:34
    Ik ook. Maar Feyenoord moet in ieder geval winnen. Doorgaan is teveel gevraagd. Hopen op Vitesse maar!
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +779
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:09
    Uitstekende spits voor alle clubs buiten de top 3 ( behalve eventueel als pinchhitter), hoewel ik denk dat hij het bij Feyenoord uitstekend zal doen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:37
    Bedoel je Ricki of die Kroatische spits van Trencin?

    Ik neem aan dat van Geel die Kroaat direct heeft gekocht ;-)
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +779
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:50
    Beide!
    Vind ik leuk
    NvC +5224
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:11
    Goed gedaan Ricky 👏👏👏 Tenminste nog een NLer die de volle wedstrijd alert blijft.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:16
    Je kan ook veel zeggen over Sleegers. Die jaren Feyenoordjeugd hebben hem wel echt een kwaliteit gegeven die veel Feyenoorders hebben, namelijk Feyenoord uitschakelen.....

    Wat een blamage 1-0 was nog recht te trekken maar dit jaar is nu al naar de klote
    Vind ik leuk
    NvC +5224
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:21
    Jup, alleen de echte top van NL kan misschien nog mee in Europa.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:28
    En dat is ajax op het moment de enige die een beetje mee kan een beetje meer ook echt niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:25
    Hwahwa hwahwa 😂
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:30
    Wij kunnen dit jaar weer lachen als het weer niet lukt dat jouw kneuzenclub niet promoveert.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:33
    Onse kneuse club!
    Heeft ooit wel de laast 32 gehaald van Europa onder Mario been, dat moeten jullie nog maar zien te hallen met dat witwas!!!
    Clubje.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    vrijdag 10 augustus 2018 om 05:59
    Ga wat nuttigs doen dan vervelen op Vitesse topics, kleuter.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:41
    OHHHH IK DACHT dat deze kop op feyenoord sloeg 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10844
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:24
    Toch ook echt een goede topclub dat Sturm, verliezen thuis met 0-2 van het grote AEK Lanarca.Is geen schande 😂😂
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 00:28]
    Vind ik leuk
    Spekholz +532
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:49
    Bedankt he Van Wolfshoven!
    Vind ik leuk
    Wouter018 +224
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:55
    Bij Vitesse had hij ook niet de intentie om weg te gaan. 3 dagen later zat hij in het vliegtuig naar Basel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws