Vermeulen verwacht 'aardig gaatje' tussen Ajax en PSV: 'En Feyenoord er nog onder'

    Vermeulen verwacht 'aardig gaatje' tussen Ajax en PSV: 'En Feyenoord er nog onder'

    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:48

    De Eredivisie gaat geen spannende jaargang tegemoet, verwachten Arno Vermeulen en Arman Avsaroglou. Volgens de twee NOS-commentatoren is Ajax de gedoodverfde nieuwe kampioen.

    "Ajax wordt kampioen, dat kan bijna niet anders. Ze moeten ook echt", vertelt Avsaroglou aan zijn werkgever. "De transferperiode duurt natuurlijk nog even, maar zoals het er nu voor staat is dat een uitgemaakte zaak voor mij." Vermeulen valt zijn collega bij en denkt bovendien dat de Amsterdammers met een flinke marge bovenaan zullen eindigen. "Als Ajax niet te veel hinder ondervindt van Europese wedstrijden, kan het zelfs zo zijn dat er een aardig gaatje ontstaat tussen Ajax en PSV. Feyenoord zit daar nog net iets onder, denk ik."

    De strijd om de onderste plekken zal een stuk spannender worden, verwacht het tweetal. Veel clubs zitten in dezelfde budgetsfeer. Een stuk of acht, negen ploegen zullen waarschijnlijk al blij zijn wanneer ze erin blijven", denkt Vermeulen. "Er kan zomaar sprake zijn van een tweedeling: de top en subtop en dan een enorm gat met de rest", voorspelt Avsaroglou, die kansen ziet voor promovendi Fortuna Sittard, FC Emmen en De Graafschap. "Ik vrees het meest voor Excelsior en VVV-Venlo."

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (5645 stemmen)

    Plaats een reactie

    ElStylisto +431
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:51
    Mijn gevoel voor dit seizoen:

    😎

    1.Ajax
    2.PSV
    3.Vitesse
    4.Feyenoord

    P.S ben btw geen fan van 020
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:55
    Vitesse heeft misschien geen topselectie, echter kunnen ze met die coach wel flink verrassen.
    Vind ik leuk
    ElStylisto +431
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:56
    Dat denk ik ook
    Vind ik leuk
    PRICE +25876
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:35
    Vitesse heeft gisteren al verrast😢
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:21
    Eerlijk is eerlijk, Ajax moet met dit materiaal kampioen worden, maar omdat Ten Hag de trainer is ...
    Vind ik leuk
    Psssttttt +172
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:52
    Vorig seizoen had volgens iedereen Ajax en Feyenoord de beste selecties. Maar psv was met 2 vingers in de neus kampioen geworden. Materiaal zegt niets, maar er moet een team staan en dat staat er niet bij Ajax
    Vind ik leuk
    Markieee +124
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:59
    Met twee vingers in de Neus..... Daar zat heel wat maar dan ook ect heel wat billenknijpers en laatste minuut puntjes in. Verdient kampioen hoor, maar met twee vingers in de neus😂.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:58
    Vitesse en Feyenoord zijn een schande voor het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:08
    Vitesse valt wel mee.
    Eerder Feyenoord en AZ.
    Vooral het beleid van AZ is een schande. Dit kost NL heel veel punten.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +2768
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:02
    Wat een onzin bericht zo op de vroege morgen. AZ staat juist waar het staat door het beleid wat al jaren op dezelfde manier gevoerd wordt. Wij zijn geen topclub en handelen daar ook niet naar, maar wel naar onze mogelijkheden. En dat betekent dat als er geld binnenkomt wij niet zomaar extreem hoge bedragen voor spelers gaan betalen.
    We zijn opgestaan uit de afgrond na het DSB verhaal , en sindsdien zijn het de keuzes der voorzichtigheid en een goed beleid die AZ hebben gebracht waar ze vandaag de dag staan.
    En natuurlijk had er gewonnen moeten worden maar er gaat ook wel is iets mis , maar AZ heeft het voor Nederlandse begrippen meer dan goed gedaan Europees gezien de afgelopen 10 jaar. Zoek lekker een andere club om over te zeiken ofzo.
    Vind ik leuk
    Mo +11021
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:08
    Allemaal leuk maar als je als AZ zijnde over 2 duels verliest van een kutploeg uit Kazaghstan mag je je aardig kapot schamen. Lijkt erop dat AZ en Feyenoord het dit jaar aardig hebben verkloot, en wie weet doet AZ het volgend seizoen wel weer leuk mee in Europa..
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +2768
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:19
    Schamen sowieso, alleen voor de prestatie en niet voor het gevoerde beleid.
    Vind ik leuk
    Sanji +908
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:10
    Het is wel degelijk een schande als je, als AZ zijnde verliest van een club uit kazachstan. Een grote schande, waarmee je de nederlandse clubs en de competitie zoveel schade toebrengt dat de KNVB eigenlijk zo'n club minstens 3 punten in mindering moet brengen gelijk voor aanvang van de competitie.

    AZ, Utrecht en Vitesse zijn drie clubs die al te vaak hard falen in Europa.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +2768
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:17
    Niet gelijk de licentie afpakken ?
    Vind ik leuk
    Sanji +908
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:59
    Neejoh gekkie. Je wilt natuurlijk ook dat het functioneert als figuurlijke stok en we hebben al gezien dat met name AZ totaal niet met druk kan omgaan, dus je wilt ze motiveren en niet totaal verlammen.
    Vind ik leuk
    Floaz +300
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:03
    Hoezo beleid van az meer schande als Feyenoord, Feyenoord heeft een veel grotere begroting als az. Maar ik snap wel dat AZ gevoelig ligt bij een feyenoorder, omdat ze dit seizoen weer achter az eindigen whaha
    Vind ik leuk
    Ale +3957
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:53
    Jojo wat een onzin kraam jij uit
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:10
    Goedzo jekkie, vitesse is al decenia een schande, begonnen vanaf de nuon periode
    Vind ik leuk
    River ice +1227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:13
    Heel nederland is een schande voor het europeese voetbal.
    Vind ik leuk
    Tim +3981
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:58
    Het Nederlandse voetbal is een schande en voornamelijk Feyenoord is daar het levende voorbeeld van.
    Vind ik leuk
    Markieee +124
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:01
    Vitesse niet. Spelen een prima wedsttijd die onfortuinlijk afloopt. Vind ik geen schande als 6e van Nederland tegen de 2e plek van zwitserland die vorig jaar overwinterde in de CL.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    Jonny1981 +143
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:17
    Jij bent een stuk schande dat je moeder ooit uit heeft gepoept. Mafklapper
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:07
    Ajax wordt wel weer even kampioen. Poeh. Ze hebben er 1 goede spelers bij (Tadic) en 2 matige (Blind en Labyrat). Daarmee dichten ze het gat van afgelopen seizoen richting PSV misschien een beetje. Maar de selectie van PSV is niet zo heel veel slechter geworden. Vooral als ze nog een extra middenvelder weter te strikken. De strijd zal iets langer doorgaan dan vorig seizoen. Maar om nu te stellen dat Ajax met afstand kampioen wordt obv 1 nieuwe goede speler... PSV heeft daarnaast een goed ingespeeld team, Ajax is nog een beetje los zand.

    Gezien dit gegeven en het feit dat Feyenoord er collectief minder en minder op wordt én dat ze vorig jaar al in december niet meer meededen om de 1e plek, denk ik dat dit gat wel groot wordt. Ajax en PSV zullen in februari een flink gat hebben geslagen met de rest.

    Maar goed, alles hangt ook af van het halen van Europees voetbal en daarin overwinteren. (drie)dubbel programma dus. Ajax en PSV spelen sowieso Europees en wellicht CL. Maar Feyenoord en AZ zijn uitgeschakeld. Dus zullen iets langer kunnen meedoen en het Vitesse lastig maken.

    Mijn verwachting gezien bovenstaande:
    1 PSV
    2 Ajax
    3 AZ
    4 Vitesse
    5 Feyenoord
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:15
    Psv is zijn twee beste spelers van vorig jaar kwijt. Namelijk arias en van ginkel. Daarnaast een nieuwe onervaren coach. En niet te vergeten Nick Viergever, die overal komt bij ploegen die kampioen zijn, maar met hem het nooit worden. PSV wordt gewoon tweede op een puntje op 10
    Vind ik leuk
    Futjebal +1778
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:34
    Dus jij vindt van Marwijk een onervaren coach?? ...tja dan heb ik niks meer te zeggen
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:39
    Ja want bert zit ook echt op de bank tijdens wedstrijden...
    Vind ik leuk
    River ice +1227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15
    Tijdens de wedstrijd heeft een trainer hooguit 10% invloed. Al het werk moet op de training en wedstrijd bespreking gedaan worden. Dus ja bert heeft meer invloed dan je denkt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:28
    Psv slechter geworden ? Arias voor dumfries vind ik niet slechter. Angelino voor brenet kan je ook geen downgrade noemen. Van ginkel was een goede speler, maar niet onvervangbaar. Als die mexicaan nog komt dan worden we er ook beter op. En mocht er niks meer bij komen dan heb je nog de mogrlijkheid om met 2 "controleurs" te spelen. Rosario zal ook alleen maar beter worden als ie veel speeld. Niet te vergeten van bommel gooit er echt wel meer peper in als cocu. Als ie dit elftal draaiende krijgt worden ze fluitend kampioen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:42
    Van Ginkel was zeg maar de reden dat je kampioen geworden bent. Dus om hem niet onvervangbaar te noemen is vrij lachwekkend. Verder is het maar afvragen hoe dumfries het oppakt ( Tegen Feyenoord was die namelijk kaka slecht). Dan kom je met een naam als Rosario. Ja dat is de verlosser man.
    Kwalitatief is de afstand tussen ajax en de rest vrij groot, de vraag is alleen: Weet Ten Hag er een team van te maken en gaat hij wijzigingen brengen op het middenveld voor iets meer balans.
    Zo ja, dan heb je totaal geen enkele kans om maar in de buurt van ajax te komen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:59
    Moet lozano wel van links mogen voetballen van van bommel. Want op rechts is hij stukken minder gevaarlijk bleek wel tweede helft van het seizoen.
    Inderdaad wel grappig dat hij van ginkel niet onvervangbaar noemt. Echt met afstand de belangrijkste speler vorig seizoen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:13
    Excuses meneer maar 1 speler maakt je team geen kampioen. Van ginkel heeft zn steentje bij gedragen. Zo ook de rest van de spelers. Om een of andere reden menen ajaxieden dat ze het beste team hebben. Zo ook afgelopen 4 jaar. Het is tijd om wakker te worden in amsterdam, de gouden jaren zijn voorbij. Het is lachwekkend dat een stad als eindhoven sinds 2000. 10 keer kampioen is geworden en het o zo veel "beter en grotere" amsterdam 6 keer. Toch weten ze in amsterdam elk jaar zeker dat hun de titelfavoriet zijn en niet psv...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:30
    excuses hoef je niet te maken hoor, iedereen maakt wel eens een foutje. Het is je vergeven. Van ginkel was wel degelijk DE man achter het succes van psv. Uitermate belangrijk in goals en assists, als ook in zijn leiderschapskwaliteiten. Overigens kun je prima het beste team hebben ( kwalitatief) en geen kampioen worden, al betwijfel ik of ajax vorig jaar dat had. Leuk dat je dan die laatste 4 jaar aanhaalt. In die laatste 4 jaar verspeelde ajax 1x het kampioenschap op een manier die de aankomende 50 jaar niet meer voor gaat komen ( je kampioenwedstrijd verliezen tegen de degradant). Ajax heeft met tadic en ziyech de 2 beste spelers van de eredivisie, heeft met blind een gelouterde topper gehaald ( die man hier boven die daf dan matig durft te noemen, een speler van 28 die meer dan 100 wedstrijden in 4 seizoenen bij een absolute topclub speelt is niet goed bij zijn pepernoot) en de rest van het elftal is nagenoeg hetzelfde gebleven. Dan durf ik wel te stellen ( en met mij blijkbaar vrijwel alle mensen die wat verstand over voetbal hebben) dat ajax de favoeiet is voor de titel dit jaar. Maar nogmaals: dit is mits ten hag er een team van kan maken en het middenveld beter in balans weet te krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:09
    Blind is en blijf een matige speler. Nooit een goede wedstrijd gespeeld bij oranje. En bij manchester united was het al 3 jaar niet om aan te zien. Ik ben als psv supporter erg blij met blind als aankoop voor ajax. En dat voor 16 miljoen. Ik lach me kapot. Ajax scouts bedankt xD. Guiterez is voor 15 op te halen. Wij kunnen m niet betalen , maar jullie halen liever blind lachwekkend gewoon. Ziyech en tadic beste spelers van eredivisie ? Ik schat lozano toch echt hoger in. Daarnaast kan je tadic en ziyech niet samen op het middeveld spelen. Je zal een van de twee op de flank moeten zetten. En ze zijn toch allebei op hun best op het middenveld. Ook mist ajax een goede spits. Stuntelaar is niet meer goed genoeg voor ajax. En dolberg al maanden uit vorm.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:01
    Zelden zoveel onzin gezien. Je soeet geen 50+ interland als je nooit goed speelt, bij united stelde mourinho hem vrijwel altijd op behalve vorig seizoen. Jij schat lozano hoger in, op basis ban 1 redelijke seizoenshelft? Sterk beargumenteerd. Tadic hoeft ook niet op het middenveld te spelen, we hebben al gezien dat hij als buitenspeler ook levensgevaarlijk is. Dolberg al maanden uit vorm, dan heb je echt onder een steen geleefd he? Hij is niet uit vorm, hij is al maanden geblesseerd. Maar wij praten over een wedstrijdje of 28 wel weer als blind met die schaal in de handen staat en psv 20 punten achterstand heeft.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:34
    Ik zal je even uit je natte droom helpen:
    UEFA ranking 2018/19. ( ga maar naar UEFA.com )
    Ajax 31
    PSV 40
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:50
    Goh. Interessant. Op basis daarvan zou Ajax de afgelopen jaren ook fluitend kampioen zijn geworden. Of is die ranking aan het begin van dit seizoen ineens veranderd?

    Ajax heeft goed ingekocht. Echter ben ik van mening dat de zwakke schakel(s) daar nog steeds dezelfde zijn als afgelopen seizoen: Ten Hag en zijn staf... Gisteren ook weer een kansloze statement 'dat men in Rotterdam en Eindhoven niet zal slapen'... Dat tekent de beste man: nu al met dit soort teksten komen is mijns inziens een teken van zwakte. Ga eerst eens presteren, want dat heeft hij in al die wedstrijden met Ajax nog niet gedaan.

    Of het spannend wordt? We zullen zien. Wat ik wel weet is dat je andere teams nooit moet afschrijven. Zeker niet voordat er ook maar één wedstrijd gespeeld is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:50
    Je begrijpt de ranking niet.
    Het laat zien over een langere periode wie de meeste punten heeft verdient.
    Je kan toch wel lezen ?
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:38
    Van ginkel was vorig seizoen helemaal niet zo goed. Liet regelmatig zijn mannetje lopen en scoorde ook niet zo veel. Heb jij alle wedstrijden gekeken ?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:32
    Arias was de beste Nederlandse verdediger, Dumfries is veel zwakker dan Arias.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1496
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:35
    Ik vind Arias wel een heel stuk beter dan Dumfries en wie gaat van Ginkel dan vervangen? Lozano zal ook wl vertrekken.

    Angelino is wl een interesante aankoop, maar zo slecht vond ik Brenet ook weer niet.

    Het geluk dat PSV heeft is dat Ajax ook niks beter is geworden. Tadic heeft Kluivert vervangen en de rest van de aankopen zijn min of meer overbodig en van een lager nivo dan Ajax al in huis had.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1321
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:20
    Niet op reageren. Toen we Guardado, Moreno, Willems en Propper kwijt raakten waren we er ook veeeeeel slechter op geworden.
    Niet bleek minder waar.
    Natuurlijk gaat het over kwaliteit maar ook over een coach die het maximale uit een selectie weet te halen en daar staat Ajax 3 punten achter met die hakkelaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:39
    Arias is echt wel beter nog dan dumfries. En zeggen dat als Bommel het draaiende krijgt wij fluitend kampioen worden wil ik mij van distantiëren. De rest van je betoog ben ik wel mee eens.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:36
    Psv is zijn 2 beste spelers kwijtgeraakt: Arias en van Ginkel. Ajax alleen Kluivert. Als er niemand meer weggaat wordt Ajax vrijwel zeker kampioen. Psv heeft zéker goede spelers maar met oa een verdediging met Schwaab, Viergever en Dumfries kom je écht kwaliteit tekort. Net als het middenveld zonder motor van Ginkel. De aanval ziet er goed uit mits Lozano blijft. De breedte van de selectie van Ajax is óók sterker. Maar uiteindelijk afwachten hoe het daadwerkelijk gaat lopen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:58
    Heldere analyse. Dumfries moet inderdaad nog maar bewijzen of hij beter is dan Arias. Vooralsnog zal dat flink aanpoten worden. Daarbij verliezen we ook Van Ginkel. Zeker een aderlating, waarbij ik denk dat Pereiro dat gat niet gaat invullen. Zeker niet wat de voortrekkersrol van Van Ginkel als aanvoerder/leider betreft.

    Waar ik wel positief over ben is Angelino. Dat lijkt een verbetering ten opzichte van Brenet. Ook Viergever vind ik een vooruitgang. Daarmee krijgen we centraal achterin meer opties. Sainsbury lijkt me voor de breedte, maar laat me graag verrassen. Wanneer we erin slagen Gutierrez te halen zouden we in ieder geval het middenveld verder versterken. Daarbij is Bergwijn een jaartje ouder, staat De Jong er hopelijk vanaf de start (scheelt toch zo 8 tot 10 goals op een seizoen) en vind ik ook Malen een goede ontwikkeling doormaken.

    Belangrijkste wijziging is echter de bank met Van Bommel ipv Cocu. Wat ik van Van Bommel gezien heb is dat hij zijn teams in ieder geval agressiever laat spelen dan Cocu dat gewend was. Dat zal in het begin wel wennen worden voor een aantal spelers. Hopelijk kost dat niet teveel punten bij de start.

    We gaan het zien. Ik denk dat Ajax op basis van de aankopen licht favoriet is, maar zo zien we dat graag in Eindhoven. Eens kijken wat er gebeurd wanneer Van de Beek wat te vaak gebankt wordt, of Ziyech er een keer naast komt te staan. Ten Hag heeft mij in ieder geval nog niet overtuigd doot doortastend om te gaan met problemen wanneer er wat druk op staat...
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1844
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:37
    Nounou wat goed, dat hebben we vorige week wel gezien iets met jc schaal en verloren van een ploeg die gister met 4-0 op hun kloten kregen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:59
    Was een ander elftal Hugo59. Je kan ook ziende blind zijn natuurlijk. Of zullen we ajax beoordelen op de 2e helft tegen Standard en de 1e helft vergeten?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:21
    Jij gaat mij vertellen dat feyenoord de betere was ? Grapjas. Doelpunt onterecht afgekeurt. 30% balbezit feyenoord. Angelino schiet mis bij de beslissende penalty.
    Boteghin mag 7 overtredingen maken en krijgt niet eens geel.
    We hebben gister gezien hoe het afloopt als feyenoord probeert te voetballen !
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:13
    Van Ginkel en Arias weg....Alleen op linksback ben je er iets op vooruit gegaan, zolang ze hem nooit weer een penal laten nemen tenminste...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:17
    Je snapt er echt helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    Markieee +124
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:11
    Vergelijk die spelers nou ff jonge. Kijk die voorhoedes malen luuk de jong bergwijn tegen over Tadic Huntelaar en Neres. Mindeveld hoef ik eigeblijk niet eens te noemen, aangezien hendrix pereiro en rosario niet eens op de bank zouden zitten bij Ajax. De vleugelverdedigers doen niet veel voor elkaar onder. Heb liever Tagliafico dan een angelino en dumfries is verdedigend mis net wat beter dan Mazraoui, maar die heeft pas 5 wedstrijden als back gespeeld dus is er nog genoeg ruimte voor ontwikkeling. Het centrale dou is vergelihkbaar met de situatie van het middenveld. Als nicki viergever je beste man in de verdediging is, dan weet dat er iets niet goed is. Harde werker en zeker niet slecht. Maar vergelijk dat maar eens met de ligt en Blind.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:48
    020 is gewoon Ajax toch?
    En als je rijtje af maakt zie je dan nog meer verassingen, Az bijvoorbeeld of zwolle ofzo vrij hoog of heel laag
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:29
    Maar van Vitesse ha ha ha
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:34
    Wel van Ajax? 020 is zo 1990.
    Vind ik leuk
    Psssttttt +172
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:49
    Mijn gevoel zeg dat psv al bij wedstrijd 30 al kampioen is
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:01
    Zou zomaar kunnen inderdaad
    Vind ik leuk
    Gizmo +3829
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:56
    Ik ben ook geen fan van 020, maar ik hoop dat je gelijk krijgt.

    P.S. ik ben fan van Ajax !
    Vind ik leuk
    Morris +21940
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:51
    Arno Vermeulen.. Het is weer zover.
    De man heeft nog nooit gelijk gehad.
    Nul verstand van voetbal en krijgt nog steeds een platform.
    Dit te net zo ergerlijk als 4-0 verliezen van trencin
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:55
    Nee Vermeulen is erger hoor ;P
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:18
    Arno Vermeulen.... Ik word al misselijk bij het lezen van zijn naam... Nooit een eigen mening altijd maar meepraten!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +164
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:16
    Dan is er voor Feyenoord nog hoop!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10423
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:47
    Nooit gelijk?
    Vorig seizoen zei hij PSV, dus je lult.
    Vind ik leuk
    Morris +21940
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:14
    Muggenziften..

    Als een autist over 1 woordje vallen. De man kan het best eens goed hebben maar niet op basis van kennis en inzicht. Factor geluk is nooit uit te sluiten en is niet de kern van mijn opmerking.

    Vind ik leuk
    Fritske01 +1321
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:21
    Das een verspreking :-)
    Vind ik leuk
    Degraaf +15521
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:51
    Het is van te voren nooit een uitgemaakte zaak.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    Cazzy +1415
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:52
    Denk dat beide ploegen nauwelijks van de kleinere ploegen zullen verliezen.
    Zal onderling beslist worden.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:38
    Cazzy denk ik óók.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:42
    Zou kunnen, maar kampioen wordt je over het algemeen tegen de "kleintjes".
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:52
    Oke nu begint het wel irritant te worden. Het gaat gewoon weer een strijd worden tussen Ajax en psv. Ten Hag moet het nog steeds laten zien om van dit Ajax een kampieonsploeg te maken.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:40
    Klopt dat heeft tijd nodig. Na een wedstrijd of 10 zal je al een aardig beeld kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:18
    Was vorig seizoen ook zo; Na tien wedstrijden kon je pas een beeld krijgen. Dat gespeculeer....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:55
    "Als Ajax niet te veel hinder ondervindt van Europese wedstrijden,[...]"

    Serieus? Europees voetbal is iets geworden dat eigenlijk alleen maar storend werkt op je Eredivisie seizoen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:00
    Ja, zo denken de clubs helaas tegenwoordig in Nederland...

    Redenen temeer voor de KNVB om nu eindelijk eens die playoffs in te gaan voeren:

    VOORDELEN PLAYOFFS:
    - meer topwedstrijden > meer weerstand
    - van 18 naar 16 clubs > minder slechte tegenstanders
    - meer wedstrijden > meer geld
    - meer wedstrijden > eerder beginnnen > bij de voorrondewedstrijden voor Europees voetbal zijn onze teams dan al verder
    - het seizoen wordt op het einde in de playoffs beslist, waardoor clubs in het begin van het seizoen vooral de focus kunnen leggen op de prestaties in europa
    Vind ik leuk
    4everfcu +1698
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:24
    laat ajax psv en feyenoord maar in de bel ned league gaan spelen dan hebben wij weer een leuke eredivisie.
    beetje clubs inkrimpen om de top te helpen het word steeds gekker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:42
    Dat is dus het grote probleem in Nederland: de evenredige stemverhoudingen bij besluitvoriming over veranderingen.

    De kleine kutclubs waar het Nederlandse voetbal nauwelijks tot iets aan heeft denken alleen maar aan hun eigen belang en zijn niet bereid om over hun eigen schaduw heen te stappen. Daarom hebben we nu nog steeds kunstgras en holt onze eredivisie zienderogen achteruit.

    Zo'n beetje al de landen die ons hebben ingehaald de laatste jaren hebben playoffs met minder clubs, maar meer (top)wedstrijden. En in Nederland blijven we maar vasthouden aan ons aloude concept, omdat die kleine Nederlandse KUT-clubs alles tegenhouden.

    Inderdaad, het wordt tijd dat mijn club Ajax er gewoon uitstapt en bijvoorbeeld kijkt of ze in Duitsland mee mogen doen. Al moeten ze beginnen in de regional division. Langzaam omhoog werken en dan in 4 tot 5 seizoenen in de Bundesliga meevoetballen. Misschien dat andere topclubs in Nederland dan ook zoiets gaan doen, en wat blijft er dan over in Nederland? Een competitie met kutclubs waar bijna niemand meer naar kijkt. Lekker spannend!
    Vind ik leuk
    Cootje I +254
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:14
    Dat stapt jouw Ajax er toch lekker uit, zal er geen seconde van wakker liggen. Ajax, Feyenoord en PSV denken dat de hele competitie om hen draait, maar je vergeet wel dat je met drie clubs geen competitie kunt spelen dus die kleine KUT-clubs, zoals jij dat noemt, heb je wel nodig. En wat verwacht je dan, dat alle andere clubs hun eigen belangen opzij zetten omdat ze verplicht Ajax, Feyenoord en PSV moeten pleasen?

    Gisteren heeft Feyenoord met 4-0 pak op de billen gehad van een team met een begroting van 2 miljoen. Waarschijnlijk is het salaris van de drie best betaalde spelers van Feyenoord bij elkaar opgeteld al hoger dan de hele begroting van Trencin. Maar blijf jij lekker geloven dat dit soort uitslagen veroorzaakt worden doordat de kleine clubs voor hun eigen belangen opkomen. Ik denk dat de grote clubs meer bij zichzelf te raden moeten gaan waarom ze internationaal teeds verliezen van clubs met veel lagere begrotingen. Misschien iets met gemakzucht en spelopvatting?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:34
    Nou dat probeer ik nu steeds uit te leggen.

    De landen om ons heen die ons ingehaald hebben die hebben veranderingen doorgevoerd. De meeste hebben playoffs-competities. In onze competitie is de enige verandering in de laatste 50 jaar het invoeren van playoff-wedstrijden voor een EL-ticket geweest.

    Wij heben nu eenmaal veel egalisering en gelijkheidsgevoel in Nederland. En dat werkt misschien goed in een maatschappij (al is niet iedereen het daarmee eens), maar in de competatieve wereld van het voetbal werkt die typische Nederlandse gedachte niet. Waarom zou de nummer 18 evenveel stemrecht als de nummer 1 moeten hebben?

    Die kleine kutclubs moeten wel begrijpen dat de prestaties van de beste clubs doorsijpelen naar de rest van de clubs. Als die het niet goed doen (zoals de laatste jaren) dan staat het gehele Nederlandse voetbal voor lul en willen bijvoorbeeld steeds minder spelers in Nederland voetballen, mogen steeds minder Nederlandse clubs Europa in, of moeten ze steeds meer rondes en moeiljkere tegenstanders verslaan om de poulefase te bereiken.

    Deze aftakeling is nu al meer dan 10 jaar duidelijk aan de gang, maar de kleine KUT-clubs blijven alle veranderingen tegenhouden. Ze gijzelen ons Nederlandse voetbal, zodat alles blijft zoals het is. Maar zoals het nu is gaat het niet goed. Dat blijkt al jaren. Maar ja, eigen belang eerst!

    Om de impasse in de besluitvorming te dorbreken zouden clubs hun stemrecht afhankelijk moeten zijn van het aantal toeschouwers en de kijkcijfers. Dat is veel eerlijker dan elke club evenveel stemrecht en dan kunnen er tenminste besluiten genomen worden die ons nationale clubvoetbal vooruit helpen.
    Vind ik leuk
    Cootje I +254
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:13
    Ja en wat ik nou probeer uit te leggen is dat wat jij uitlegt onzin is. Wil je nu echt zeggen dat de dramatische Europese prestaties van de afgelopen jaren komen doordat de kleinere clubs alle veranderingen blokkeren? Schei nog toch eens uit!

    Waar het probleem ligt is dat de grote clubs gemakzuchtig zijn en er met de pet naar gooien. Dat Feyenoord gisteren met 4-0 heeft verloren komt door de dramatische spelopvatting en echt niet door die kleine KUT-clubs of doordat er geen playoffs in de Eredivisie zijn.

    Overigens stel jij dat alle landen om ons heen inmiddels wel play-offs hebben. Dan hoor ik graag van jou om welke landen dat gaat want volgens mij zijn dat er, buiten België maar die schijnen er inmiddels ook weer vanaf te willen, helemaal niet zoveel.
    Vind ik leuk
    GOAL! +242
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:19
    Ga eerst maar weer een keer kampioen worden bassie... Wzawzdb tot daar aan toe, maar nu sla je toch echt de plank mis, met je uit de competitie stappen... Jij hebt het wel heel hoog in de bol zitten. Bij deze aan alle ajax fans die zich weer eens verongelijkt voelen na een sneer omtrent het zoveelste falen... De reden!
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:12
    Je denkt toch niet serieus dat psv vorig jaar zoveel punten haalden omdat ze zo goed waren? Die hebben minimaal 8 punten extra gehad omdat ze geen Europees speelde. Zelfde geldt voor Ajax overigens
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:48
    Dat boeit me niet in deze context. Het gaat over de mindset dat de ED belangrijker zou zijn dan presteren op het hoogst mogelijke niveau.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:47
    Zo lees ik het niet. Stel Ajax komt verder in Europa dan psv, kan dat nadelig zijn in het competitie. Andersom geldt hetzelfde overigens
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:04
    Wat wil je zeggen? Dat het verschil anders 12 in plaats van 20 punten was geweest? Zoveel punten stonden beide teams volgens mij voor op de rest...
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:48
    Ja maar als 1 van de twee wel Europees had gespeeld, was de ander kampioen geweest met vrij veel verschil.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2459
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:56
    34 wedstrijden, dan weten we het...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:08
    Of 33, 32 en 31 kan ook. Misschien wel 30. 29?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:58
    Papegaaien on tour.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:59
    Ohhh die kut media weet het toch altijd zo goed. We kunnen vandaag net zo goed niet met de competitie starten want het is toch al een uitgemaakte zaak.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:01
    Ajax MOET voor de titel gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:07
    Oef, dit is wel een statement.
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:50
    Die durft
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:03
    Feyenoord wordt natuurlijk kampioen. Speciaal voor van Persie.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:43
    Ik zou het van Persie zéker gunnen. De béste voetballer van de eredivisie mits fit! Ben bang voor Feyenoord dat ze voor de derde plek moeten vechten achter Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:48
    Daar ben jij niet bang voor. Niet liegen ...
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Hahaa ja dat had ik anders moeten formuleren ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:06
    Ohnee, niet Arno.. Ik begin me nu zorgen te maken.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +872
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:10
    Ik denk toch Feyenoord na wat ik gisteren gezien heb!
    Vind ik leuk
    Zomaarwat +163
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:17
    Als PSV'er ben ik inderdaad een beetje bang dat Ajax dit seizoen alleen van zichzelf kan verliezen. Wij missen een opvolger voor van Ginkel en dat weegt zwaar, al zouden we daar nog een goede transfer voor kunnen krijgen (Mexicaantje, Til of Fer). Ajax moet oppassen voor een mindere wedstrijdmentaliteit en haantjesgedrag met name op het middenveld wat ze zomaar de kop kan kosten. Ook denk ik dat Ten Hag stiekem best heel erg goed is maar dat hij het voor elkaar moet zien te krijgen overwicht op de selectie te krijgen zodat zijn visie daadwerkelijk zichtbaar wordt op het veld en er geen 11 BV'tjes rond waggelen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:46
    Mee eens.. ik denk dat Amsterdammer ;) Til een goede aanwinst zou kunnen zijn..
    Vind ik leuk
    4everfcu +1698
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:26
    ik denk het ook ik denk ook dat ajax die wel weer te duur zal vinden en ik zie az hem niet laten gaan.
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:53
    Je hebt helemaal gelijk. PSV is vorig jaar kampioen geworden op mentaliteit, niet op kwaliteit. Zonder mentaliteit ga je geen kampioen worden. Daar ligt het enige gevaar voor Ajax. Zit het in de koppies goed, dan wordt Ajax vrij makkelijk kampioen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:06
    Het grootste gevaar van Ajax zit op de bank en heet Ten Hag. Die begint nu al totaal overbodige plaagstootjes uit te delen aan Eindhoven en Rotterdam. Kan nooit goed gaan als er echt wat druk op komt te staan. Maar we zullen zien...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:27
    Overbodige plaagstootjes aan Eindhoven en Rotterdam? Ik hoor hem juist steeds de verwachtingen temperen en steeds roepen ‘de concurrentie heeft ook een prima selectie’. Geen idee waar je dat vandaan haalt.

    Als er één trainer een plaagstootje heeft uitgedeeld is het Van Bommel met zijn kinderachtige opmerking richting Blind.
    Vind ik leuk
    wimpert +128
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:26
    Schrijven jullie Feyenoord maar af, geen probleem mee. Eind van het seizoen weten we meer👍😁 een slecht begin dat zeker maar het is voorbij als het voorbij is....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:34
    Tuurlijk schrijven we feyenoord af. Man wat zijn sommige supporters simpel. Je komt uit een vrijwel uitzichtloze situatie ( financieel aan de afgrond, elftal met weinig waarde, bestuurlijke chaos etc.). Binnen een aantal jaren draai je dit om naar wat meer rust, financieel gezond, en een elftal wat waarde vertegenwoordigd. Niemand en dan ook echt niemand binnen feyenoord had denk ik verwacht binnen 5 jaar een titel binnen te halen. Maar dat gebeurd wel, dikke vette pluim. Maar nu gaan we allemaal lekker onrealistisch doen. Als feyenoord geen gekke dingen doet en doorgaat op de weg die ze zijn ingeslagen, zullen ze binnen een jaar of 6/7 wel weer op een dergelik niveau zijn dat ze ajax en psv serieus kunnen gaan uitdagen. Maar tot die tijd word je gewoon elk seizoen afgeschreven hoor. Beter was je geen kampioen geworden, dan was je ook niet zo onrealistisch geweest met zijn allen.
    Vind ik leuk
    cheeks +3407
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:27
    Beide ploegen zullen meer dan 80 punten gaan halen. Als PSV vorig seizoen de laatste 3 wedstrijden niet had laten lopen hadden ze een record aantal punten kunnen halen. Voor beide ploegen zie ik alleen een evt probleem tegen de top 5. Kampioenschap wordt dus tegen de grotere clubs / onderling beslist.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:28
    Beste Elstylisto, 020 zegt me niets..ik ben wel fan van Ajax ;) Ik kan me vinden in jouw rijtje maar blijft áltijd afwachten.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1333
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:28
    Ajax kan best kampioen worden. Zou ook geen wonder zijn na wederom een zomer van koopwoede.
    Echter vraag ik me wel af wanneer ze dat gat gaan creëren. PSV zal denk ik ook niet veel punten gaan laten liggen. Uiteindelijk verwacht ik dat beide clubs dit seizoen over de 80 punten heengaan. De kampioen zal rond de eennalaatste speelronde bekend zijn.
    Vind ik leuk
    thierryer +1247
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:38
    Zal wellicht in de onderlinge duels beslist worden dit seizoen. Maar zeker geen groot gat.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:50
    Mee eens Joey..na verkoopwoede nu eindelijk een keer op zijn PSV's koopwoede. Dát zou idd het verschil kunnen maken al verwacht ik geen grote verschillen.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1333
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15
    PSV heeft nog nooit 15+ miljoen euro voor een speler betaald, noch voor 40+ miljoen in een jaar gekocht. Dus hoezo op zijn PSV’s
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:30
    Er zit er 1 van 11 miljoen al 8 maanden bij de fysio!! En nu ze Lucy de Jong aanvoerder hebben gemaakt zal hij( als hij al fit wordt) wel niet vreselijk veel minuten krijgen denk je wel? Van Ginkel moest je 3 jaar huren omdat je hem niet kan kopen, anders hadden jullie dat heus wel gedaan. Lozano kost ook 12 miljoen waarbij je maar moet afwachten of het wat wordt als je hem koopt. Dat pakt aardig uit (al is het een kwalletje, hij heeft wel wat kwaliteiten) en dan moet je nog weer een godsvermogen afdragen aan zijn oude club... Guttierrez is ook wel een goeie denk ik maar die gaat voor een miljoen of 15 naar een Spaanse middenmoter...
    Vind ik leuk
    GOAL! +242
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:25
    Aah het gegoochel met cijfers... typerend voor de geldgeile ajax fans...
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:12
    Beetje jammere reactie Pimman. Je vorige reacties getuigde van meer realiteitszin. Zoals JoeyC aangeeft heeft PSV nog nooit dergelijke bedragen uitgegeven, zeker niet in één zomer.

    Maakt mij verder niet uit, want als ik Ajax was en zoveel geld had, terwijl er nog een aantal op de nominatie staan om voor EUR 30 miljoen + te worden verkocht zou ik me daar ook niet druk over maken. Maar om nu te stellen dat er de afgelopen jaren alleen verkocht is slaat natuurlijk ook nergens op. Namen als Onana, Ziyech, Sinkgrave, Huntelaar (transfervrij?), Schone (transfervrij), Sanchez, Tagliafico en zo zullen er ongetwijfeld nog een aantal zijn, zijn gewoon van buiten gehaald / gekocht. Zoals gezegd, maakt allemaal niets uit, maar niet doen alsof het niet gebeurd is.

    En ja PSV doet het ook, maar ik heb ook nooit ontkend dat dat zo was. Dat is de enige manier om mee te blijven doen: gericht aankopen, goed verkopen en waar mogelijk aanvullen met eigen jeugd. Ajax heeft het voordeel (beleid) dat het zijn eigen spelers voor een factor 2 hoger verkoopt dan andere NL clubs.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:03
    Wellicht heeft PSV nooit zulke grote bedragen per speler uitgegeven maar in totaliteit zal dat óók een behoorlijk bedrag geweest zijn. Ajax is, zoals vrijwel iedereen nu wel kan beamen, pas dít jaar écht diep in de buidel gaan tasten. Hoeveel spelers zijn er niet voor véél geld op het laatste moment dus vlak vóór de transferdeadline verkocht zónder dat er vervangers voor in de plaats kwamen?..als voorbeeld; Zlatan, Sneijder, Huntelaar, Sanchez, Milic.. Joey komt met het woord koopwoede en dat komt over alsof dát typisch Ajax is. Mee eens dat alle clubs kopen dus óók Ajax. Maar Ajax is wel dé club met de béste jeugd, althans de jeugd kreeg/krijgt vaak de kans bij Ajax1. Als dat goéd uitpakt worden die jongens vaak voor véél geld verkocht. Ajax heeft zelfs de "fout" gemaakt om te lang te vertrouwen op bijna alléén maar eigen jeugd. De buitenstaanders (media etc)vonden ook dat het geld op het veld moest staan. Pas dit jaar kan en mag je spreken van "koopwoede" gezien de uitgaven versus de inkomsten. PSV daarentegen heeft de afgelopen decennia véél minder eigen jeugd ingepast dan Ajax dús méér gekocht. Kortom Ajax is áltijd meer een verkoopclub geweest, getuigen het enorme eigen vermogen van veelal (niet altijd) opgeleide spelers.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1333
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
    Ajax heeft ook altijd veel jeugd gekocht. Daarbij had Ajax rond de eeuwwisseling een negatief eigen vermogen. Dezelfde tijd waarin ze ook heel veel kochten. Nog meer dan nu zelfs.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:00
    Ajax heeft véél meer eigen jeugd voortgebracht dan wélke Nederlandse club dan ook zónder 1 cent aankoop dus vanaf de Fjes. Denk aan oa Cruyff, Neeskens, Bergkamp, van Basten, Rijkaard, gebr de Boer, Roy, Davids, Seedorf, Reiziger, vd Sar, vd Vaart, Sneijder, vd Wiel, Tete, Klaassen, Veltman, Blind, De Ligt, Eiting, vd Beek, Masraoui. Kortom daar zitten véél grote namen tussen die veel succes en/of geld hebben opgeleverd. Natuurlijk heeft Ajax bepaalde periodes óók veel spelers gekocht mee eens maar staat nog áltijd meer bekend als opleidingsclub dán koopclub. Met alle respect is dat tóch het verschil met PSV.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1333
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:13
    Ik beweer ook nergens dat Ajax een koopclub is. Wel leuk dat je zo je best doet om dat te ontkennen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:27
    Jij hebt het over wederom een zomer met koopwoede waarnee de suggestie wordt gewekt van koopclub. Oftewel de nadruk wordt daar nogal opgelegd.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:29
    Waarom zou er geen groot gat kunnen zijn? Andersom was dat ook het geval dit jaar, echter speelde PSV de laatste duels toen het al beslist was steeds gelijk en werd het gat veel kleiner.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1333
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:59
    Het kan altijd, maar ik verwacht het niet.
    Ik verwacht dat het gat tussen de nummer 2 en 3 minimaal dubbel zo groot zal zijn, dan het gat tussen de nummer 1 en 2 wanneer de volgende kampioen bekend is.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:22
    En met die nummer 3 doel je op Feyenoord?
    Vind ik leuk
    JoeyC +1333
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:09
    Of AZ of Vitesse.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:20
    Vind je dat PSV echt zo veel beter is dan? Als ik Van Beek-Schwaab, Van der Heijden-Viergever, Haps-Angelino, Berghuis-Bergwijn en Jørgensen-De Jong zie zie ik weinig verschil. Clasie is zelfs beter dan Hendrix, Vilhena beter dan Rosario.

    Ik zie niet zo veel verschil.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1333
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:11
    Net zoals vorig seizoen. PSV’ers worden nogal ondergewaardeerd, maar dat is niets nieuws.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:45
    Tja, dat seizoen er voor werd Feyenoord met veel van dezelfde spelers kampioen, met flink gaatje richting PSV...

    PSV’ers worden zeker niet ogewaardeerd. Vorig seizoen was een incident waar velen boven zichzelf uitstegen, net als dat bij Feyenoord het geval was dat seizoen er voor.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +401
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:34
    Iedereen die vanalles verwacht...
    Seizoen moet nog beginnen!!
    Ik zit er in elk geval klaar voor.
    Iedereen veel plezier met de start van de competitie!!!
    Moge de beste kampioen worden!!!
    Ik hoop op Ajax ....
    Vind ik leuk
    Jozef +34529
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:36
    Goh, wat een open deur na gister.
    .
    Na Ozziejek ging PSV ook hooguit voor de El....

    Feyenoord heeft een enorm voordeel. Zo slecht als gisteren zal het voorlopig niet meer worden. Ander voordeel dat ze geen Europese vermoeienissen zullen hebben. Dat was twee jaar terug ook zo.


    PSV kan van iedereen behalve Ajax vrij eenvoudig winnen, dus daar gaan we in mijn ogen weer het meeste last van krijgen. Ik hoop dat ze zich plaatsen voor de CL, maar dan eens in een zware groep. Zulke dingen helpen nogal eens...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1698
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:29
    ik vond de 3-0 vorig seizoen anders aardig een eenvoudige overwinning.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:01
    Thuis bij Ajax ook.
    Vind ik leuk
    Jozef +34529
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:02
    Ja, het was best leuk in de Arena.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:46
    Willem ii uit vinden wij ook lastig hoor... :)
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:13
    Zijn er lichte CL groepen voor NL clubs dan?
    Vind ik leuk
    Jozef +34529
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:20
    Sowieso niet, maar als je Real, Dortmund en PSG treft kan dat aardig negatief doorwerken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:36
    Arno de chauvinist
    Vind ik leuk
    thierryer +1247
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:37
    Lekker voor Psv dit zeg, overal wordt geroepen dat het een schande is als Ajax geen kampioen wordt. Psv kan lekker in de luwte zonder druk voetballen.

    Ajax zal wellicht als het tegen zit nog 3 spelers kwijtraken, Zyech, Neres en F de Jong. Als dat gaat gebeuren heeft ajax geen enkele fatsoenlijke buitenspeler meer over.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:36
    En jij denkt als ajax dat rijtje spelers nog verkoopt( de jong 50mil, neres 40mil en ziyech 25+) dat daar voor een fractie van dat bedrag niet hele dikke vette spelers voor terug gehaald worden? Om nog maar te zwijfen dat de vervanger van ziyech al 2 doelpuntjes er in liggen heeft.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:15
    Voor Ajax is het te hopen dat Ziyech weggaat. Dat vangen ze denk ik intern wel op. gaat hij niet weg, kon je nog wel eens een 'probleem' krijgen met jongens als Van de Beek of Labyad, die dan zeker gaan banken... En Ten Hag blinkt niet uit in communicatie of management van dat soort issues denk ik...
    Vind ik leuk
    Pimman +2639
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:05
    Werner mee eens!
    Vind ik leuk
    thierryer +1247
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:01
    Ow ze zullen er vast en zeker goede spelers voor terughalen, maar hoe later ze verkocht worden hoe moeilijker het wordt om een goede vervanger te vinden. Voor F. de Jong hoef je geen vervanger te halen, met eiting en Blind die op die positie kunnen spelen. Vervanger Zyech is Tadic. Maar Neres weg is wel een serieus probleem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:21
    Dan moet je er wat extra centjes tegenaan gooien, wat niet een heel groot probleem is. Overigens betwijfel ik of je het vertrek van Neres niet kan opvangen. Wanneer ziyech blijft, zal neres linksbuiten blijven en tadic rechtsbuiten. We hebben allemaal kunnen zien hoe Neres het als linksbuiten er vanaf brengt. Dan liever een andere linksbuiten ophalen
    Vind ik leuk
    thierryer +1247
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:40
    Budget scheelt 17 miljoen tussen Ajax en Psv, maar verwacht dat psv dit gat wel redelijk gaat dichten als ze zich plaatsen voor champions league en volgend seizoen Lozano verkopen. Dan krijg je een soort Spaanse competitie waar Barca en Real de dienst uitmaken en feijenoord in de rol van Atletico, soms eens kampioen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Dit gat redelijk gaat dichten door plaatsing CL. Daar word die begroting niet ineens 20 miljoen hoger van. Ze zullen structureel dit gat moeten dichten.
    Vind ik leuk
    Champ1 +212
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:46
    Zo lang ten hag trainer is windt Ajax geen prijs dus ook geen kampioen misschien de keukenkampioendivisie
    Vind ik leuk
    Weer psv +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:47
    Pff wat zal de teleurstelling weer groot zijn voor de neusjes haaaa
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:15
    Arogantie?denk dat psv voorlopig de komende jaren moet afleggen tegen Ajax vooral financieel is het gat al enorm.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 09:18]
    Vind ik leuk
    Boomwortel +335
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:02
    Dat financiele gat is er altijd al geweest. De begroting van Ajax was de afgelopen jaren ook al hoger. En nu doe je alsof PSV stil staat, en ze daar liggen te slapen. Als er ergens een goede clubleiding zit met ambities, ervaring en creativiteit is dat wel bij PSV. Dus die financiele voorsprong zegt geen ene zak. Vooral niet in de Eredivisie waar een bankzitter van een premiere league club en een speler van een Engelse middenmotor het hoogst haalbare zijn.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:31
    Afgelopen jaren? PSV had in 2016 nog een hogere begroting dan Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:59
    nee zeg ik niet hoor maar het zal de komende jaren wel uitmaken zie Bayern Munchen,niet leuk om te zeggen mischien is wel de realiteit
    en die bankzitter is nog altijd een van de beste spelers die ze in nederland hebben.
    Vind ik leuk
    Weer psv +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:23
    Man hou op met je geld toppers komen niet naar Nederland begrijp dat eens of is blind een topper
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:01
    voor nederland zeker of niet dan?
    Vind ik leuk
    Weer psv +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:15
    Die slome kan er niks van met zijn tikkie breed
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3119
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Vermeulen en Arvasoglu beiden in 1 artikel. Dat dit soort gasten nog ruimte krijgen in Nederland.

    Vond die Vermeulen al jaren niets. Maar die andere gast roept ook van alles (Vermeer slechte relatie met Gio) zonder met feiten te komen. En ook maar proberen om Jack van Gelder te imiteren op de radio. Bah.
    Vind ik leuk
    HanV +3743
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:29
    Wees blij dat ze het combineren, scheelt weer een artikel. Blijkbaar hadden ze afzonderlijk te weinig te melden voor een artikel.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3119
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:31
    Haha, zo had ik 'm nog niet bekeken inderdaad!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Wat een hoogmoed van de Ajacieden hier nadat ze ook paar wedstrijden in de voorronde CL tegen laagvliegers hebben gespeeld. Ga vanuit dat jullie volgende week winnen in Amsterdam alleen is Dynamo Kiev hoogstwaarschijnlijk toch andere koek dan deze wedstrijden die Ajax gespeeld heeft. Dat ze leuke spelers hebben gekocht is leuk alleen een zwaluw maakt nog geen zomer
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    Boomwortel +335
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:56
    De Vermeulens, Derksens en Gijpen komen in hun voorspelling niet verder dan wat er tot dusver in de basis stond. Weten totaal niet wat er in de breedte aanwezig is. Ajax haalt 3 namen die de Nederlanders al kennen. Terwijl PSV de voor hen nog onbekende Romero en Gakpo op de bank hebben zitten, wat 2 weergaloze talenten zijn. Dat zijn 2 spelers die als ze hun draai gaan vinden het verschil kunnen maken. Net zoals Lozano.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:38
    Ja man, wereldtalenten. Zo goed, dat de hele wereld erachter aan zit. Goals bij de vleet. Oh wacht, romero is toch die spits die nog geen enkele wedstrijd gevoetbald heeft in 7 maanden tijd? En gakpo, heeft ook wel al 30 wedstrijden op topniveau gedraaid of niet?
    Vind ik leuk
    Boomwortel +335
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:54
    Klopt, Gakpo heeft al diverse belangstelling gehad van Premiere league clubs. Maar heeft onlangs een nieuw contract getekend bij PSV, omdat hij zich eerst in de Eredivisie wil ontwikkelen. Romero was rond met Arsenal. Maar Arsenal had het bod ingetrokken toen hij geblesseerd raakte aan zijn knie. Of heeft alleen Ajax toptalenten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:18
    Viktor fischer kon naar barcelona, rodney kongolo ging naar city, karim rekiki was de big next thing. Waar zijn ze geeindigd? En dan spreek jij over de breedte van een selectie. Omdat zij zulke wereldtalenten zijn. Nog geen wedstrijd gespeeld. Is toch lachwekkend? Dat is net zoiets als zeggen dat die danilo bij ajax de nieuwe ronaldo is en de breedte van de sleectie van ajax daarom super is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:02
    je kijk echt door een psv brilletje zeg.
    Vind ik leuk
    GOAL! +242
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:30
    Typisch gevalletje van: de pot verwijt de ketel...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:39
    jaja
    Vind ik leuk
    4everfcu +1698
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:17
    tja de nos he met arno vermeulen wie neemt die nog serieus.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18675
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:22
    Op basis waarvan denkt Vermeulen dat Ajax de gedoodverfde kampioen is ? Op Tadic na heeft Ajax nauwelijks extra kwaliteit aangetrokken. Defensie van Ajax is door Standard getest. Het rammelt aan alle kanten. Alleen de Ligt is het Ajax shirt waardig. Als Ajacied zou ik er niet op gerust zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:39
    Op basis van het feit dat je kwalitatief zeg maar een giga gat hebt met psv. Overigens kijk jij blijkbaar de samenvatting, het was niet zozeer de verdediging die rammelde ( alleen tagliafico het wrg lastig met carcela) maar het feit dat schone constant vergat terug te komen. Leverde constant een mannetje meer situatie op voor de aanval trgenover de verdediging. Dat dat dan mis gaat na 100 keer is niet zo frappant.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18675
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:49
    Er is geen kwalitatieve giga gat met Psv. Dat was Ajax de afgelopen 5 jaar zeker 2x kampioen geworden. Dit riedeltje horen we ieder jaar opnieuw. Je zou verwachten dat Ajax in de underdog positie zou kruipen immers bescheidenheid siert de mens.
    Vind ik leuk
    Arbee +1848
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:01
    Toch wel, er zit een behoorlijk gat tussen de kwaliteit bij PSV en Ajax. Ik denk dat van de huidige PSV-selectie alleen Luuk de Jong en Hirving Lozano een basisplaats bij Ajax zouden hebben. En dan is het bij Luuk de Jong enkel zo omdat Dolberg geblesseerd is.

    Maar goed, dat zegt allemaal vrij weinig. Je hoeft niet per sé de beste selectie te hebben om kampioen te worden. Het is veel belangrijker om het beste team te hebben. Met een goede tactiek en spelers die voor elkaar door het vuur gaan bereik je zo enorm veel meer dan met een elftal dat net even wat meer individuele kwaliteit heeft.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18675
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:07
    Daar verschillen qe van mening. Bergwijn, Schwaab en Pereiro zouden bij Ajax direct een basisplaats krijgen. Sterker nog de Ligt kan nog veel leren van Schwaab.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:36
    Bergwijn is minder dan Tadic en Neres, Schwaab is minder dan De Ligt en voor wie zou Pereiro in de basis moeten staan? Ziyech is 2/3 klassen beter.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18675
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:51
    Je heb gelijk...zucht
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:18
    Dank je!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:23
    Dolberg was voor zijn blessure ook ronduit ruk. Sterker nog, volgens mij zat hij gewoon op de bank en speelde Huntelaar. Dolberg heeft één seizoen goed gepresteerd. Daarna geen knikker meer geraakt. Waar die hype rond die jongen vandaan komt? ik zou mijn geld als Ajacied eerder op Sierhuis zetten.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:17
    Echte klasse herken je bij een speler en daar heeft Dolberg er meer van dan Sierhuis.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:21
    De afgelopen jaren was dat verschil idd niet zo heel erg groot. Al had ik het nog moeten zien vorig seizoen ware het niet dat het natuurlijk dramatisch begon met nouri. Nu heb je gewoon vrijwel geen mutaties uitgaand, maar wel toppers als tadic en blind gehaald. Dolberg hopelijk weer fit. Tegenover een psv die van ginkel zijn kwijtgeraakt, arias foetsie, en een nieuwe trainer. Dat gat is groot ja. Overigen stel
    Je ook conplete onzin hieronder, alleen bergwijk zou wellicht meedraaien ipv neres. Pereiro ipv ziyech is lachwekkend en schwaab ipv de ligt is om je te bescheuren.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18675
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:54
    Zoals zo vaak gaan de Ajacieden prat op hun arrogantie. Want is ajax is ajax en hun spelers zijn per definitie beter dan van de concurrenten. Helaas is dit niet vertaald in prijzen over de afgelopen jaren. Dan kun je discussieren tot je een ons weegt maar hierover worden we het toch niet eens
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4298
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:34
    Man, je begrijpt er echt weinig van. Van de PSV-basis zou alleen Dumfries en hoogstens Lozano (statistieken vergelijkbaar met Neres) bij Ajax in de basis staan.

    Ajax is 2/3 klassen beter dan PSV dit seizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:06
    Dat zeggen jullie elk jaar haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:29
    WZAWZDB!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    HupHolland +1496
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:40
    Mijn voorspelling:
    1. ADO Den Haag
    2. Ajax
    3. PSV

    Degradatie:
    17. AZ
    18. Feyenoord
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:05
    Ja kan ik me in vinden
    Vind ik leuk
    Marien +4
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:41
    Maakt het allemaal wat uit?
    AZ eruit, Feyenoord en Vitesse zo goed als zeker. Van PSV en Ajax moet ik het nog maar zien.
    Voorlopig staan we 42e op de UEFA ranglijst, achter Gibraltar, IJsland, Armenie, Malta en de Faroe Islands en dat zal niet veel beter worden denk ik.

    Zware tijden..............
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    HanV +3743
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:36
    Armenië voorbij op de jaarlijst, dat is nog even afwachten.
    Vind ik leuk
    Arbee +1848
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:50
    Weet je, als Ajacied vind ik het prachtig dat al die analisten mijn cluppie zo superieur aan de rest achten, maar nu ook Arno Vermeulen roept dat Ajax de titel pakt ben ik ervan overtuigd dat het PSV wordt. Want als er één man geen verstand van voetbal heeft, is het Arno Vermeulen wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:00
    Als Feyenoord volgende week met van Persie en al die andere afwezigen speelt zie ik ze het nog wel omdraairen, althans dat hoop ik voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    merlijn +19
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:11
    Tot wat ik nu heb gezien, wordt Ajax 1e. PSV 2e en Feyenoord hoop ik 3e. Maar als de partij tegen Trencin geen incident is, dan kunnen ze ook zomaar in de middenmoot eindigen
    Vind ik leuk
    pewi52 +10
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15
    De heren die denken veel verstand van voetbal hebben weten allemaal een voorspelling te doen dat AJAX kampioen gaat worden, zelfs ruimschoots voor PSV.
    Nu laat mij de heren even zeggen dat die voorspelling nergens op gebasseerd is. Dat AJAX inkopen heeft gedaan door een speler als Blind aan te trekken, een speler die bij zijn vorige werkgever uit de gratie was. Ik verwacht wel dat Feijenoord niet zal meedoen om de prijzen, zeker gezien na de wanprestatie van gisterenavond. Zonder van Persie zijn ze erg kwetsbaar en Berghuis kan het allemaal niet alleen. Nee ik moet het nog maar eens zien. Ik denk dat we in de winterstop meer kunnen zeggen en ons niet moeten basseren op waarzienerij van heren die "denken" verstand van voetbal te hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:37
    Ach, iedereen kan toch duidelijk zien dat Ajax een heel sterke ploeg heeft en meerdere trainers hebben ook al gezegd dat Ajax met overmacht kampioen wordt. Als je de wedstrijd PSV - Feyenoord hebt gezien, weet je dat het degradatie nivo voetbal was en Feyenoord gister met 4 - 0 zo opzij liet zetten zegt alles over PSV en Feyenoord en dat is gewoon de realiteit...
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:27
    Gaaap. Ten eerste speelde Feyenoord gisteren met een ander team dan zaterdag. Daarbij missen ze ook nog Jorgensen, wat voor hen een belangrijke speler is.

    Ajax heeft ook een sterke ploeg. En dat mag best na een injectie van EUR 40 miljoen plus. Het zou een schande zijn als het niet zo was. Maar je speelt maar 2x tegen elkaar in een seizoen. Want PSV en Feyenoord gaan niet zomaar verliezen van de andere teams. En daar zal het verschil toch gemaakt gaan worden. Dus kan het best zo zijn dat er na 30 wedstrijden een verschil van 2/3 punten is. En dan komt het toch aan op welke ploeg het best zijn zenuwen in bedwang kan houden. Wie heeft voldoende ervaring aan boord en op de bank...
    Vind ik leuk
    alaaf +467
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:17
    Die Vermeulen is ook echt geen ajax fan zeg. Dit roept ie ieder jaar!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:22
    Je bedoeld die speler die meer dan 50 interlands achter zijn naam heeft, op zijn absolute hoogtepunt is qua voetballeeftijd en meer dan 100 wedstrijden speelt in 4 seizoenen man united? Nee super slechte aankoop man. Dan kun je beter nick viergever binnenhalen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:38
    Of Dumfries...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:51
    Of Sainsbury
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:31
    Blind kan een goede aankoop zijn. Maar we moeten niet doen alsof je Rijkaard hebt binnengehaald. Blind is geen leider en wordt geen leider. is hij bij Groningen, Ajax, Man United en Oranje nooit geweest. En nu wordt gedaan alsof Blind wel even de verdediging bij Ajax gaat leiden. Dat hebben we tegen Standard kunnen zien...

    En het verschil tussen Viergever en Blind is EUR 17 miljoen (op papier) en een dik salarsiverschil. Ik denk dat het verschil in werkelijkheid niet heel veel is, waarbij Blind inderdaad internationaal meer ervaring heeft. Maar denk je echt dat er binnen de selectie van Ajax niks gebeurd wanneer Blind, met zijn miljoenen aan salaris/tekengeld, niet naar behoren presteert? Wat denk je dat jongens als De Ligt en Tagliafico denken wanneer Daley te laat is of zijn man laat lopen? Wordt nog een dingetje dan...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:47
    In werkelijkheid niet zo groot? Een wisselspeler van ajax tov een gelouterde speler als blind? Dat vind jij niet groot? Overigens is het idd geen rijkaard, maar waarom je dan de wedstrijd tegen standard aanhaalt? Daar stond hij toch prima te voetballen? Hij kan er toch niks aan doen dat schone 88 keer zijn man laat lopen en daar 1 keer een doelpunt uit valt? Of dat mazraoui iemand op zijn hakken loopt? Gaan we dan balverlies van een spits ook blind toerekenen? Wel een beetje realistisch blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:03
    Blind is zeer beperkte verdediger,beetje over het paard getilde gast.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:24
    Wat heb je aan al die voorspellingen? De transfermarkt is muv Engeland nog open dus de selecties van o.a. Ajax en PSV kunnen nog ingrijpend wijzigen. Vraag het op 1 september nog eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
    Ajax staat vanaf morgen bovenaan tot aan het einde van het seizoen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:02
    Lol zeggen ze elk jaar 😂😂
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:50
    Altijd leuk die voorspellingen terwijl de transfermarkt nog open is.Straks wordt je uitgeschakeld in de CL, 3 toppers weg en 120 miljoen euro rijker, waar je weer niks mee kan omdat t te laat is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:51
    1`. PSV
    2. Ajax
    3.dan een hele tijd niets en dan AZ
    4.Vitesse
    5.Utrecht
    6. Heerenveen
    7. Groningen
    8. PEC Zwolle
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:03
    Dus een trage Blind en een Redelijke Tadic maken het verschil?
    Psv heeft zich in de achterhoede in de breedte versterkt een er komt nog een verdediger en middenvelder bij.
    Volgens mij blijft het tot het eind vh seizoen spannend. Bovendien heeft PSV er al een jonge topper bij genaamd Romero. Ik denk dat ze die rustig brengen. De schaal gaat naar Eindhoven denk ik.
    Ajax is weer veel te arrogant.
    De analisten praten elkaar allemaal na.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:22
    Ach Arno Vermelden moet je niet serieus nemen.
    Hij verwacht Vitesse op plek 8,oke is hem mening.
    Maar neem hem maar als een korreltje zout.

    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:32
    Als Ajax op 2 September verliest van Vitesse.
    Wat zeker kan gebeuren, dan schaaf de analisten bij.
    En is prompt PSV de grote No 1.
    Zo gaat dat al wekelijks elk Jaar opnieuw.
    Ze praten mekaar na,en elk smoes hebben ze klaar als ze het mis hebben.
    Ik geloof ook dat ze afgelopen jaar Ajax tipte begin van het seizoen.
    En de zgn.wijze heren veranderde in de Winter naar PSV.
    Dus alle die denken dat Ajax Kampioen wordt.
    Zal opnieuw bedrogen uit komen.
    Ik wens ieder veel geluk met hun Club.
    Vind ik leuk
    Gerro +5759
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:47
    Op basis van aankopen en mits er niks meer weggaat is Ajax zeker de favoriet alleen zul je het ook waar moeten maken en er zullen meer zaken meespelen of je het word zoals bijv blesurres van belangrijke spelers of als je ver komt in Europa wat doorgaans ook zijn invloed heeft op de resultaten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:50
    Feyenoord verliest een keer tegen een klein kut clubje en we spreken gelijk over shande dit en dat
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:04
    Sorry, ik ben zelf een Feyenoord supporter en heb al 18 jaar een seizoenskaart maar dit was echt een regelrechte schande. Vooral omdat dit geen kwestie is van kwaliteit maar mentaliteit.

    Ik heb gister niemand gezien die er alles aan gedaan heeft.

    Ik ga deze wanprestatie niet eens proberen te verdedigen. De club heeft een begroting die net zo hoog is als het salaris van Jorgensen en Van Persie samen. Ondanks de afwezigen en de omstandigheden is strijd het minste wat je moet kunnen vereachten en dat was er zelfs niet eens.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:01
    We zitten ook op neuzen site,werd dat vorig jaar ook niet gezegd? PSV gaat er weer stiekem met de titel vandoor. En Feyenoord? Na het zien van gisteren plaats 5 of 6.
    Vind ik leuk
    adreaan +0
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:09
    Voor Nederlandse competitie is het goed, maar internationaal blijven we heel ver achter, kijk maar naar Feijenoord, die verliest met 4-0 en Vitesse verliest thuis met 0-1 en Ajax verspeelt de voorsprong van 0-2, waar gaat dat heen?
    Ik verwacht weinig goeds, maar laten we hopen op betere tijden, maar dan moet er meer kapitaal van sponsors en TV rechten komen en dat lukt alleen als je bij de top hoort, zult dat ons ooit nog lukken.
    Ik denk dat Ajax dit jaar net kampioen wordt, PSV moet internationaal vechten om de volgende ronde te halen en dat kost energie, maar levert wel meer kapitaal en erkenning op.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +51
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:22
    Kom op man de Nederlandse clubs pfff ben zelf voor Ajax het moet gewoon beter en beter
    Vind ik leuk
    Markieee +124
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:23
    .
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Hopen op AZ, HEERENVEEN, ZWOLLE, VITESSE enz. Voor een spannende competitie.
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 09:58
    Ben toch echt bang dat ondanks alle aankopen, Ajax het wéér niet gaat redden. Niet alleen lieten ze tegen Heracles zien dat de ploeg veel te kwetsbaar is, maar ook dat PSV onder Van Bommel naast de dodelijke degelijkheid nu ook aanvallend tot meer in staat is.
    Die aankopen zeggen me niks. Blind is een aardige voetballer, maar ik denk dat de verwachtingen veel te hoog gespannen zijn voor wat betreft zijn invloed op het Ajax-spel.
    Labyad is een miskoop. Punt.
    Ziyech zakte na een uitstekend begin tegen Sturm Graz weer terug naar zijn oude niveau van balverlies, balverlies en nog eens balverlies. Die vindt zichzelf vooral geniaal en loopt te voetballen alsof ie een dolletje op het strand maakt met wat vrienden...
    Voeg daarbij een zwalkende trainer en de titel staat volkomen op los zand.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vermeulen verwacht 'aardig gaatje' tussen Ajax en PSV: 'En Feyenoord er nog onder'