FC Utrecht breekt per direct met assistent-trainer: Teveel op de achtergrond

    FC Utrecht breekt per direct met assistent-trainer: "Teveel op de achtergrond"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:21

    FC Utrecht en Luc Nijholt gaan met onmiddellijke ingang uit elkaar. De assistent-coach is niet tevreden over zijn nieuwe rol in de Domstad.

    Utrecht en Nijholt hebben 'in goed overleg' besloten de samenwerking per direct te beëindigen, zo laat de club vrijdag weten. "Recentelijk is de technische staf qua rolverdeling aangepast. Marinus Dijkhuizen en Rick Kruys zijn naar voren geschoven als veldtrainers onder leiding van hoofdcoach Jean-Paul de Jong. Hoewel staf en spelers achter de nieuwe constructie staan, en hier enthousiast over zijn, is mijn rol als assistent anders geworden en uiteindelijk teveel op de achtergrond", verklaart Nijholt.

    Utrecht-directeur Jordy Zuidam begrijpt Nijholt. "Luc heeft in een goed gesprek met onze hoofdcoach Jean-Paul de Jong en mij aangegeven moeite te hebben om zich te schikken in zijn nieuwe rol. Wij vinden dit jammer, maar hebben begrip voor zijn standpunt. Wij willen Luc, die binnen is gekomen afgelopen winter, ontzettend bedanken voor zijn inzet voor de club. Mede dankzij Luc zijn kennis en inbreng hebben wij vorig seizoen een mooie positionering (vijfde plek, red.) in de Eredivisie afgedwongen en samen play-offs finale gehaald."

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    |Ajax| +1264
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:24
    Dat is heel kut voor hen.
    Vind ik leuk
    Mari +8502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:41
    voor hem?
    Of zoals je (per abuis) hebt geschreven voor hen. Voor Utrecht?
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:06
    Ajax dat is een "fijne" opmerking op de vroege morgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:24
    Doen ze goed, stoorzenders moeten worden uitgeband
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:28
    Waaruit haal jij dat Nijholt een stoorzender is?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
    Ontevreden mensen worden stoorzenders in het groepsproces, FCU wil duidelijk een bepaalde kant op en Nijholt kan zich daar niet in vinden blijkbaar.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:32
    Jij zei dat stoorzenders verwijdert dienen te worden, dat dus Nijholt dat al is.

    Niet dat hij het kan worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:38
    ok !
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:34
    Dus hij is de afgelopen winter binnengehaald, mede dankzij hem is de 5e plaats bereikt en hij werd eventjes vakkundig op een zijspoor gezet? Wat een lulverhaal is dit.
    Vind ik leuk
    John Garp +1316
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:35
    Dan heb jij alleen maar kleuters in je omgeving. Ontevreden volwassen mensen verwerken doorgaans hun teleurstelling en gaan dan weer verder.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:37
    oke !
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +203
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:15
    Beste John Garp, je gebruikt grote woorden maar waarom? Wie zegt er dat Nijholt niet slikt en verdergaat? Het is toch vreemd dat iemand pas een paar maanden binnen is, je hem prijst om z'n inbreng maar hem die inbreng ontneemt? Ook de opvolger van ten Hag kreeg al een andere rol. Ik krijg de indruk dat het daar wat aan het rommelen is. Utrecht lijkt langzaam dichter bij de top te kruipen, gedonder in de tent is meestal geen goed teken. De eerste tegenstander zal hier vast blij mee zijn ....
    Vind ik leuk
    John Garp +1316
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:51
    Eerlijk gezegd denk ik dat wij het wel eens zijn. Werd alleen maar allergisch vanwege de aanname dat mensen niet over hun teleurstelling heen kunnen komen en dan maar automatisch stoorzender worden.
    Dat iemand ergens al een half jaar er mee kapt, duidt op zijn minst op een inschattingsfout, in dit soort gevallen is de werkgever altijd onderdeel van (want verantwoordelijk voor) het probleem.
    Of ze hebben de verkeerde werknemer aangenomen.
    Of ze hebben de werknemer verkeerd geïnformeerd/behandeld.
    Wat er precies gespeeld heeft, daar kan ik als buitenstaander alleen maar gissen.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:38
    Het woordje proces is een dingetje in Utrecht he?
    Vind ik leuk
    Mari +8502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:43
    Je doet me denken aan
    Idi Amin
    Bouterse
    Maduro
    Saddam H
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:49
    gerapporteerd
    Vind ik leuk
    John Garp +1316
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:51
    Sinds wanneer is Hedwiges een dictator? Hij is gister gestopt met voetballen.
    Vind ik leuk
    Mari +8502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:00
    Wie is Hedwiges?

    aaah , ik weet het nu . haha leuk
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:24
    Zo hoort het als kerels onder elkaar!
    Vind ik leuk
    John Garp +1316
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:25
    Nu heb ik dus Luc Nijholt leren kennen omdat hij ontslagen is omdat niemand hem kent.
    Oh, de ironie.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9023
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:33
    Extra info dan maar: het is de vader van Gianluca Nijholt die bij NAC speelt.
    Vind ik leuk
    Mari +8502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:44
    Luc Nijholt was toch best een redelijke voetballer (bij Utrecht) vroeger.
    Of vergis ik mij
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26185
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:56
    Ja, dat was hij ook. Zijn zoon Gianluca debuteerde ook bij Utrecht. Wel een clubman die opstapt en dat is altijd jammer.
    Vind ik leuk
    John Garp +1316
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:49
    Ken ik ook niet.
    Ontslaan dan maar?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26185
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:26
    Het gerommel in de trainersstaf blijft voorrduren. Hopelijk gaat het vanaf nu rustiger worden. Na het gedoe rond JP de Jong leek de rust weer terug.
    Vind ik leuk
    utrechtfan +1051
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
    Idd het is nu al onrustig, nog voordat het seizoen is begonnen. Na PSV uit spelen we tegen PEC, VVV, Fortuna en Emmen. Als hierin niet genoeg punten worden gehaald komt JP al gelijk onder druk te staan..
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:34
    En als hij wel genoeg punten haalt is er helemaal niks aan de hand. Leuk he die voetbalwereld.

    Overigens vind ik dat je inderdaad 12 punten moet halen uit je eerste wedstrijden als je ook dit jaar top-5 wilt spelen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26185
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:54
    Laten we niet op de zaak vooruitlopen. Natuurlijk is het niet positief als een assistenttrainer vlak voor de start van de competitie opstapt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:04
    Off-topic: weet jij of JP de Jong ook op de bank zit morgen? Want dat is nooit bekend gemaakt na de verandering van zijn rol.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26185
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:10
    JP de Jong heeft de hele voorbereiding op de bank gezeten. In zijn rol als manafer blijft hij ook eindverantwoordlijk voor de resultaten van FCU. Hij zal dus morgen op de bank zitten.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:18
    Thnx.
    Vind ik leuk
    utrechtfan +1051
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:51
    Er is niks veranderd aan de situatie. JP is gewoon de manager, alleen doet hij de veldtrainingen niet meer. In het buitenland wordt dit heel vaak door andere trainers gedaan. Rene Meulensteen bijvoorbeeld leidde altijd de trainingen bij United, terwijl naar buiten toe Sir Alex de manager was.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:18
    Waarom dan al die ophef?
    Vind ik leuk
    utrechtfan +1051
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:02
    Media
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:26
    Was dat niet een leren jasjes handelaar?
    Vind ik leuk
    Blindsy +11092
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:27
    Waarom heb ik nu toch het gevoel dat het daar rommelt?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13256
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:02
    Valt wel mee tog, ontevreden Luc nijholt, ja dan moet je opstappen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11092
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:39
    1 Man die iets andere taken krijgt en opstapt, 1 Weggepromoveerd, en iedereen legt er net iets te dik bovenop dat we het allemaal zo eens zijn met de beslissingen, savvy?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:49
    toch
    Vind ik leuk
    Utca030 +13256
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:55
    Tog
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:41
    Meen je dat nu serieus?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13256
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:48
    NEE
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
    Hoewel er volstrekte duidelijkheid bestond over de nieuwe rol- en taalverdeling blijkt het gevoel daarbij in de praktijk voor Luc toch anders uit te pakken. Een mooi mens neemt afscheid, respect resteert.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
    Uhhm.. Wat is er toch aan de hand? Het lijkt alsof er achter de schermen een heel hoop aan de hand is... Aan de andere kant, als dat het geval was, had er wel her en der wat uitgelekt en dat is ook niet het geval.

    Wel een aparte wending als je het mij vraagt. Zal wel een vervanger voor moeten komen. Hopelijk iemand met de broodnodige ervaring.
    Vind ik leuk
    Mari +8502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:40
    Wouters? Feyenoord/Geel had hem niet meer nodig
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:46
    Opzicht wel een mooie suggestie inderdaad! Persoonlijk liever even iemand die niet uit de Utrechtse kliek komt. Iemand die ook gewoon kritisch durft te zijn.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26185
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:06
    Wouters is zowel oud-speler als oud-hoofdcoach van Utrecht. Van zijn manier van voetbal spelen werd ik niet heel warm. Respect voor de persoon Wouters, maar terugkeren hoeft niet in de rol als assistent-trainer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:10
    Dat snap ik, maar hebben we als Utrechtzijnde veel opties? Denk niet dat er veel ervaren trainers bij ons assistent willen zijn in het Engels model?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26185
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:13
    Eens. Misschien komt er wel niemand bij en blijven Dijkhuizen en Kruys samen het veldwerk doen aangezien de rol van Nijholt kennelijk te beperkt is gebleken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26185
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:02
    Meestal lekt er bij Utrecht van alles uit en dat is met wijziging in de trainersstaf niet het geval. Op zich al best bijzonder. Morgen gaan we zien wat de impacr van dit alles is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:11
    Inderdaad. Daarom lijkt het alsof er eigenlijk niks aan de hand is en dit inderdaad uit 'goed overleg' is gebeurd.. Maar kijkend naar de feiten zal je iets anders verwachten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:08
    Beste Lars, is het zo moeiliijk dat als er niets bekend is van wat er achter de schermen ‘gebeurt’, ook eens te denken dat er gewoon verder niets aan de hand is? Iets dat vorig jaar bijna automatisch ontstond, twee veldspelers en een hoofdtrainer die wat meer met de algemene zaken bezig kon zijn, een situatie die ze gewoon formeel hebben gemaakt. Luc Nijholt heeft bij het formaliseren (nog) niet aangegeven dat hij in dat kwartet zich niet thuis zou voelen, dat doet hij nu na de voorbereiding. Net op tijd om alleen kennis van te nemen en dat is het.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:13
    Beste mcmodd,

    Volgens mij is dat precies wat ik zeg.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1943
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:39
    Het rommelt lekker daar. Eerst dat gedoe met de Jong die een soort wordt gedegradeerd maar toch ook niet en nu dit weer. Ze hebben toch heel aardig ingekocht, hoop dat dit allemaal niet voor te veel onrust zorgt want ik verwacht best wel wat van Utrecht dit seizoen. Minstens een 6e plaats.
    Vind ik leuk
    Mari +8502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:39
    Utrecht heeft het vorig jaar toch niet slecht gedaan?
    Vervolgens gaan ze de boel overhoop gooien.
    Was dit nodig?
    Kom op Utrecht fans. Ik wacht
    Seumeren vond van wel

    Feyenoord deed het ook, op zijn manier.
    Wouters moest weg voor top talent xxxx. Naam vergeten
    Was dit nodig?
    Kom op Feyenoord fans. Ik wacht
    Geel vond van wel
    Vind ik leuk
    DrDeef +1943
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:55
    Ik heb lijken gezien waar meer leven in zat dan in Jan Wouters. Die zat echt schijndood een salaris op te strijken, niemand, intern en extern, zag de toegevoegde waarde van die man.
    Vind ik leuk
    Mari +8502
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:59
    haha. Ok tx. ik blijf lachen. Het is niet leuk, maar ik later hier weer aan denk, zal ik waarschijnlijk weer lachen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:40
    Ik vind het sowieso maar een rare situatie, omdat ze het in Engeland zo doen met een “manager” moet Utrecht dat ook doen. Anders is niet altijd goed.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:43
    Das geen lekker begin van het seizoen. Wat je nu nodig hebt is rust in het team en daaromheen.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5357
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:09
    Ik weet niet wat precies ervan te denken, maar daags voor de competitie je meest ervaren assistent verliezen is een veeg teken.
    Vind ik leuk
    broedkip +1612
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Die Dijkhuizen en Kruys hebben dus grote ellebogen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Utrecht breekt per direct met assistent-trainer: "Teveel op de achtergrond"